VIDEO Traian Basescu: Le spun cetatenilor Republicii Moldova: Cereti unirea si-o veti avea, dar cereti-o! Romania vrea unirea cu Moldova? Da, dar Republica Moldova nu vrea unirea

de I.C.     HotNews.ro
Luni, 12 august 2013, 11:37 Actualitate | Esenţial

Presedintele Traian Basescu a afirmat luni, cu ocazia lucrarilor Universitatii de Vara de la Izvorul Muresului (jud. Harghita), ca exista in populatia Republicii Moldova "un filon sanatos" care sprijina unirea Republicii Moldova cu Romania insa marea majoritate a populatiei nu doreste acum unirea cu Romania. Presedintele a reiterat mesajul transmis cetatenilor moldoveni in urma cu cateva saptamani, cu ocazia vizitei la Chisinau: "Cereti unirea si-o veti avea, dar cereti-o!", aratand ca in Romania nu exista niciun partid romanesc care sa nu vrea unirea, dar in Republica Moldova cel mai mare partid, Partidul Comunist, este pentru integrarea Moldovei in Eurasia. "Romania vrea unirea cu Moldova? Da, Romania o vrea, dar Republica Moldova nu vrea unirea", a mai declarat seful statului, adaugand ca solutia de moment este integrarea Republicii Moldova in UE.



Traian Basescu despre Republica Moldova:
  • Romania a avut o politica extrem de consistenta in a ajuta Moldova in drumul ei catre UE.
  • Imi amintesc la 1 ianuarie 2007, cand Romania a intrat in UE, acolo nu se vorbea niciodata de Republica Moldova.
  • Au fost mai bine de 2 ani de munca continua a diplomatiei romane ca in documentele oficiale ale UE sa apara perspectiva europeana a Republicii Moldova.
  • Sper ca va veni foarte curand dupa momentul Vilnius si acordul de libera circulatie pentru cetatenii R. Moldova in UE.
  • Ucraina va face si ea pasi importanti la Vilnius.
  • Ce stim cert e ca in UE ne putem intalni toti: si romanii din Serbia, si cei din Moldova, si cei din Ucraina.
  • Pe noi ne deranjeaza faptul ca in Ucraina se incearca aceasta impartire a romanilor intre moldoveni si romani. Fac un apel la romanii din Ucraina sa se declare romani si nu moldoveni.
  • Atat timp cat in constitutia Republicii Moldova se vorbeste de moldoveni, e un impediment. Eu sper ca autoritatile moldovene sa ia in calcul acest lucru. Eu cred ca de la cetatenii Republicii Moldova sa vina initiativa corectarii acestei probleme.
  • Vorbim de unirea Republicii Moldova cu Romania: Oameni buni, exista in populatia Republicii Moldova un filon sanatos care sprijina acest lucru. Dar marea majoritate a populatiei nu doreste acum unirea cu Romania. Le spun cetatenilor Republicii Moldova: Cereti unirea si-o veti avea, dar cereti-o! Daca in Romania nu exista nici un partid romanesc care sa nu vrea unirea, dar in Republica Moldova cel mai mare partid, Partidul Comunist, este pentru integrarea Moldovei in Eurasia.
  • Romania vrea unirea cu Moldova? Da, Romania o vrea, dar Republica Moldova nu vrea unirea.
  • Noi sustinem ca solutia pentru moment este Republica Moldova in UE, acolo unde ne vom intalni si unde nu veti mai fi obligati sa platiti viza pentru UE 500 de euro.
  • Veti putea sa va intalniti azi cu Ministerul de Externe si puteti sa le cereti scaderea taxelor.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4396 vizualizari

  • -5 (13 voturi)    
    ce face base acum (Luni, 12 august 2013, 11:54)

    antitot [utilizator]

    e la fel cu ce face Ungaria cu transilvania.
    Chiar nu poate sa stea la locul lui ???
    • +5 (11 voturi)    
      esti...un roman linistit (Luni, 12 august 2013, 13:13)

      serbancc [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      inchide usa si stinge lumina
      • 0 (4 voturi)    
        ai uitat sa adaugi: (Luni, 12 august 2013, 17:57)

        Herodot [utilizator] i-a raspuns lui serbancc

        ... sa traga si apa...
    • +2 (2 voturi)    
      Locul lui e in Romania (Luni, 12 august 2013, 22:54)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui antitot

      Alti sunt plecati in concediu cica.
  • +6 (12 voturi)    
    Ce vrea presedinte Traian Basescu? (Luni, 12 august 2013, 12:29)

    hotnewsfil [utilizator]

    Restructurarea radicala a Romaniei/
    Romania are nevoie de o restructurare generala, din radacini, pe toate planurile.
    Acesta este unicul "punct" din programul lui Traian Basescu, aceasta este dorinta lui fierbinte, acesta este crezul lui.
    Traian Basescu este un lider inascut. Si-a descoperit acest dar natural conducand vapoare, in conditii extrem de aspre. In pustietatea oceanelor si-a descoperit si si-a calit curajul, a invatat sa duca lucrurile pana la capat, cu tenacitate, cu incredere in el si in echipa pe care o conducea. Traian Basescu nu a vorbit despre spiritul de echipa. El a trait acest spirit in conditii-limita.
    Pe ocean, in mijlocul si in fruntea echipajului, nu se poate trai in minciuna.
    Acolo, acuitatea fiecaruia este maxima, toti se observa si se cunosc profund, nimeni nu poate sa se ascunda de ceilalti. Totul este la vedere. Fiecare le este celorlalti o carte deschisa.
    Acolo, speranta fiecaruia de supravietuire este in mana celorlati. Acolo, daruirea este totala, interventia este rapida si eficienta. Acolo se invata sa taci si sa faci. Acolo se practica "labor improbus omnia vincit".
    Acolo invinge bunul simt, stiinta de a le da si altora din curajul tau, din increderea in invingerea oricaror greutati. Acolo inving cei ce au umor si il transfera si echipajului. Acolo sunt puternici cei ce au imensa sansa de a-si pastra toata viata un suflet de copil. Traian Basescu are un suflet de copil, are sensibilitatea si buna dispozitie (mereu la vedere) a unui suflet de copil, nu detine "arta diplomatiei" care, de cele mai multe ori, instaleaza neincrederea intre oameni, intre colectivitati, intre parteneri, lasa prea liber drumul vorbelor si il bareaza pe cel al faptelor, cultiva smecheria cu staif, victoria asupra demnitatii..
    Traian Basescu nu are darul diplomatiei vorbelor fara sir, searbade, deprinsa in scoli, din tratate machiavelice.
    • +2 (8 voturi)    
      Prietene, ai pus punctul pe I... (Luni, 12 august 2013, 18:03)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      Sunt suta la suta de acord cu tine! In plus, cred ca - dupa Cuza, Regele Carol I si Regele Ferdinand (Intregitorul, Cel loial) - Traian Basescu este cel mai mare conducator pe care l-a avut aceasta tara! Pacat ca milioane de romani nu constientizeaza asta si se lasa manipulati si pacaliti de niste pigmei politici care isi varsa veninul prin niste Latrine abjecte!
    • -2 (4 voturi)    
      maret (Luni, 12 august 2013, 18:18)

      chiuariu [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      timp de 8 ani a avut tara sub control si o restructurat bisericuta din cotroceni. ca altceva mu pare sa-i fi iesit.
    • +1 (1 vot)    
      BRAVO.............. (Marţi, 13 august 2013, 1:12)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      felicitari pt. comentariu. !!!!!!
  • +6 (10 voturi)    
    Ce vrea presedintele Traian Basescu?CONT (Luni, 12 august 2013, 12:31)

    hotnewsfil [utilizator]

    CONTINUARE
    El detine diplomatia directa, a faptelor, cea a utilitatii, a pragmatismului.
    In ciuda convingerii celor care nu reusesc sa il inteleaga (din cauza incapacitatii lor), Traian Basescu nu este un imprevizibil. Previzibilitatea lui esentiala este cea a bunei lui intentii, in urmarirea unui tel catre care ii conduce pe altii. Ne este uneori imprevizibil atunci cand isi alege si isi adapteaza schimbarile de directie, impuse de neprevazutul situatiei, revenirea fiind, intotdeauna, pe drumul previzibil, firul rosu al vietii lui de om bine intentionat.
  • +6 (8 voturi)    
    are dreptate D-l Presedinte ! (Luni, 12 august 2013, 12:34)

    PSD-erbedeul [utilizator]

    are dreptate D-l Presedinte !
    Mancurtii NU vor unirea cu Tara Mama !
    Republica Moldova este o inventie Pan-Slavista , Tarista , Bolsevica !
    Basarabia denumire data de Imperiul Tarist (http://ro.wikipedia.org/wiki/Basarabia) este de fapt o jumatate din Moldova de pana la 1812 !
    Iar Bukovina (http://ro.wikipedia.org/wiki/Bucovina) face parte din Tara de Sus a Moldovei !
  • +5 (5 voturi)    
    Esecul vicleanului Felix ! Revigorarea PNL si PSD (Luni, 12 august 2013, 13:12)

    hotnewsfil [utilizator]

    Stratagema USL pare sa fi ajuns intr-o fundatura, fara sa fi avut vreun beneficiu notabil, in urma infascarii puterii, in Dec. '89.
    Parlamentarii struniti de Felix nu-si vor taia craca de sub picioare, printr-o noua tentativa de inlaturare, de la Cotroceni, a presedintelui Traian Basescu.
    Parlamentarii vor trage de timp si vor fi de acord (tacit) cu 'pactul de stabilitate', care le asigura ramanarea in functii pana la alegerile prezidentiale din 2014.
    Daca asa stau lucrurile, ce rost a mai avut atata tevatura in 2912, punerea tarii intr-o situatie ridicola si paguboasa in raport cu institutiile UE, de al caror ajutor tara are o nevoie vitala.
    Ce ar fi pierdut comanditarii uselisti, condusi de Felix, daca lasau guvernul Boc sa functioneze, cu prerogativele legale normale, pana in 2014?
    Nu cumva corifeii USL vor trage concluzia ca s-au inselat amarnic, lasandu-se in seama lui Felix, care s-a dovedit a fi numai viclean, nu si destept?
    Felix i-a facut de ras, i-a bagat intr-o mare incurcatura -fundatura, cu implicatii extrem de neplacute (pentru ei) : cresterea vertiginoas a dezamagirii celor 74%., cu toate u rmarile ce rezulta din asta.
    Privindu-l si ascultandu-l pe Felix, iti dai seama ca este un iresponsabil, in degringolada,ca o ura viscerala fata de presedintele Basescu, facandu-si ca unic scop : s a dea ultima lovitura, mortala, sefului statului, indiferent de consecinte asupra intereselor tarii.
    Ar fi timpul -ceasul al doisprezecelea, ca USL sa isi traga concluziile, sa renunte la serviciile vicleanului Felix, daca vrea sa nu se discrediteze definitiv in fata electoratului sau.
    De fapt, USL are nevoie de o restructurare din temelii, de promovare a unor noi conducatori ai PNL si PSD, pentru ca acestea sa devena partide onorabile de dreapta, respectiv de stanga, de care tara are atata nevoie, din punct de vedere politic.
    • +1 (1 vot)    
      Rectificare (Luni, 12 august 2013, 16:02)

      hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui hotnewsfil

      2012, nu 2912 !
      Va rog sa ma ietati ! Nu mai fac! Promit!
  • 0 (6 voturi)    
    ce gluma... (Luni, 12 august 2013, 15:16)

    mirceacocici [utilizator]

    Dar romanii din Romania ii intreaba cineva daca vor sa se uneasca cu Moldova? Ce urmeaza? sa le platim si astora asistenta sociala, salariu minim, etc?
    Nu eram cei mai saraci din UE? trebuie sa fim si mai saraci?
    • +1 (7 voturi)    
      Daca taceai... (Luni, 12 august 2013, 18:05)

      Herodot [utilizator] i-a raspuns lui mirceacocici

      ... filosof ramaneai!
      • -2 (4 voturi)    
        ce sa-i faci (Luni, 12 august 2013, 18:19)

        mirceacocici [utilizator] i-a raspuns lui Herodot

        nu-s toti de calibrul lui Herodot :)
        adopta-i tu pe toti ;)
    • +6 (6 voturi)    
      nu comentati ce va depaseste intelegerea (Luni, 12 august 2013, 23:09)

      verdeata [utilizator] i-a raspuns lui mirceacocici

      Eu as spune sa se faca ordine in ajutoarele sociale din Romania, ca prea multi primesc pe nemerit.
      Problema nationala, dle Cocici, nu se discuta insa in termeni de ajutor. Nu iti abandonezi familia, copii sau prietenii doar ca sa iti fie tie bine. Basarabenii sunt fratii nostri si trebuie sa fie cu noi, iar noi cu ei impreuna. Daca pentru asta vor fi si niste costuri, asta este. Germanii nu si-au pus problema asa cand s-au reunificat si, in mod sigur, pe cei din fostul RFG i-a costat mult reunificarea. Dar acum Germania unita este o forta si mai mare.
      Dumnevoastra nu aveti nici sentiment national, nici simtul istoriei. Indivizi care gandesc ca dvs, doar in termeni de avantaj imediat, sunt o rusine pentru orice natiune. Abtineti-va de a mai comenta ceea ce nu sunteti capabil sa intelegeti.
      • 0 (0 voturi)    
        Bravo, stimate domn (sau doamna?) (Marţi, 13 august 2013, 8:06)

        hotnewsfil [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

        Felicitari! Aveti perfecta dreptate si, ceea ce este mai important, sunteti un om civilizat, rara avis, azi.
      • 0 (0 voturi)    
        Bine zis! (Marţi, 13 august 2013, 8:35)

        CrinaH [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

        In totalitate de acord.
      • 0 (4 voturi)    
        LoL (Marţi, 13 august 2013, 9:27)

        Qwertz [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

        Tu iti dai seama ce spui? Tu ii compari pe romani cu nemtii? LoooL!
      • +1 (1 vot)    
        ... (Marţi, 13 august 2013, 12:17)

        mirceacocici [utilizator] i-a raspuns lui verdeata

        Ce rapid s-a sarit la concluzii!
        Nu v-ar fi trecut prin cap ca ceea ce subliniam este ca dl. Basescu nu face nicio referire la un eventual referendum! Este o dovada de slugarnicie in cautare de voturi si imagine!
        Daca dvs. vi se pare mai interesant sa ma atacati pe mine ca nu sunt patriot, va indreptati intr-o directie care nu ma intereseaza s-o comentam.
        Eu ridicam un semn, fin, de intrebare: in numele cui vorbeste dl. Basescu cand spune ca le va acorda unirea? In numele celor peste 7 milioane care au votat sa-l demita? In numele celor 4 milioane care l-au votat?
        Indiferent daca l-am votat sau nu, mi-as dori ca presedinte al Romaniei sa-si faca treaba pentru care a fost ales: sa aiba succes pe plan international, ca sef al diplomatiei! S-o nu faca gargara cu rusii, cu ucrainenii, cu ungurii si cu sarbii. Sa urmareasca interesul acestui popor si sa obtina avantaje pentru noi fara circ si grosolanii!

        Multumesc ca m-ati citit! ;)
    • 0 (0 voturi)    
      Despre unire! (Marţi, 13 august 2013, 20:54)

      Sebastian_u [utilizator] i-a raspuns lui mirceacocici

      Si germania cand s-a unificat s-a uinificat cu oameni ca dvs, dar se pare ca din fericire acestia sunt f. putini, k dc erau mai multi azi nu aveam nici macar acest stat! Cititi istoria Romanilor de la antichitate si pana in zilele noastre, suntem cu totii datori sa ne recuperam teritoriile si romanii cazuti in mainile altor stapani!
      • 0 (0 voturi)    
        intrebare (Miercuri, 14 august 2013, 15:35)

        mirceacocici [utilizator] i-a raspuns lui Sebastian_u

        Sa recuperam Moldova din mainile cui? Propriei independente? Nu vreti sa recuperati cumva si nordul Bucovinei, sudul Moldovei (gurile Dunarii?) si banatul sarbesc? Poate se trezesc si altii ca vor sa recupereze una ala si in loc sa traim toti linistiti in UE, mai tragem niste razboaie pentru cateva mii de ha care oricum vor ramine parloaga sau le dau politicienii degeaba unor investitori strategici. Daca dumneata vrei sa traiesti un razboi pentru atata lucru te priveste; mie nu-mi trebuie niciun razboi. Asa cum Germania e federala, asa cu Romania cu Moldova pot fi state separate in UE la fel de bine. Crezi ca vei simti diferenta?
  • -3 (7 voturi)    
    Moldovenii nu vor! (Luni, 12 august 2013, 16:10)

    ..13 [utilizator]

    Asta este ultima incercare pe care o mai are la dispozitie Basescu in incercarea de a ajuta Moldova.

    Nu vor moldovenii, iubescu rusii - sa moara pe limba lor si eject din RO!

    Cést la vie!
    • 0 (0 voturi)    
      C'est la vie??? (Marţi, 13 august 2013, 8:42)

      CrinaH [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      Declaratia lui T. Basescu: “Oameni buni, exista in populatia Republicii Moldova un filon sanatos care sprijina acest lucru (unirea cu Romania).
      Cu acesti oameni ce faci? Si lor eject din RO?
  • -2 (6 voturi)    
    Rep. Moldova sa stea acolo independenta (Luni, 12 august 2013, 20:23)

    UpNext [utilizator]

    N-am chef ca roman sa pierd Transilvania si Banatul, regiuni dezvoltate si prospere, pentru includerea unei tari semirusofone cu o populatie inapoiata, mafiotizata si ffff. saraca. Sa stea acolo la ei, independenti si liberi, si vom colabora excelent. Mai incet cu unionismele de doi lei!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version