Evaluarea Nationala 2013

Fost sef al Ispectoratului Scolar Judetean Iasi: Trecerea la subiecte usoare poate crea frustrare in randul elevilor buni

de V.M.     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 iunie 2013, 20:20 Actualitate | Esenţial


Fosta sefa a Ispectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi Liliana Romaniuc sustine ca trecerea de la subiecte dificile la subiecte usoare, la Evaluarea Nationala, poate fi un fenomen periculos si ca ar putea aparea o anumita frustrare in randul elevilor buni, care, desi obtin medii mari, nu vor putea intra la liceul dorit.

Liliana Romaniuc, fost inspector general scolar al judetului Iasi in perioada 2008-2012, in prezent consilier judetean PDL, a declarat pentru Mediafax ca scaderea standardelor in calitatea subiectelor poate fi un fenomen periculos, ea apreciind ca ar trebui sa ne punem de acord asupra dificultatii examenelor.

"Dublarea notelor de 10.00 la matematica in acest an la Iasi vine si din faptul ca au fost subiecte usoare. Exista aceasta tendinta de a se merge pe subiecte usoare. In mod clar, aceasta abordare poate crea frustrare in randul elevilor buni, care desi obtin medii mari, de peste 9.00, nu vor intra la liceul dorit. Nu este corect, am unele indoieli, nota 10.00 ar trebui sa insemne ceva", a mai spus Liliana Romaniuc.

Ea a precizat ca este necesar un echilibru in modul de alcatuire al subiectelor.

"Nu poti da nici subiecte foarte usoare, dar nici prea grele, pentru ca si acestea din urma pot fi demotivante. Ne ducem in derizoriu. Avem un an subiecte grele, apoi subiecte usoare, imi da de gandit", a precizat fosta sefa a ISJ Iasi.

Liliana Romaniuc a mai afirmat ca presiunea pe notele ridicate sunt foarte mari, inclusiv asupra profesorilor, si ca exista riscul intrarii "intr-un cerc vicios din care sa nu se mai iasa usor".

Aproape trei sferturi dintre absolventii de clasa a VIII-a din judetul Iasi au obtinut peste 5 la Evaluarea Nationala din acest an, cu 12 procente mai mult ca anul trecut.

Sefa ISJ Iasi, Camelia Gavrila, a declarat ca mediile au crescut foarte mult si ca este posibil ca la liceele de elita iesene sa se intre cu peste 9.40.


In judetul Iasi, la proba de Limba romana au fost 101 note de 10, fata de 69 in anul anterior, in timp ce la Matematica s-au obtinut 572 de note de 10, fata de 284, in 2012.

Potrivit Cameliei Gavrila, subiectele la proba de Matematica au fost mai abordabile ca in 2012, ea adaugand ca si mediile sunt mai ridicate ca anul trecut.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2770 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    BAREM MATEMATICA EVALUARE 2013 (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:19)

    N-A [utilizator]

    In legatura cu remarcile facute de doamna Liliana Romaniuc, fost inspector sef la I.S.J. Iasi, sunt cu totul de acord.

    Ce ne facem insa cu anomalii de concepere a baremului de corectare a tezelor-evaluarilor de la proba de matematica ?
    Asa cum baremul de anul acesta este conceput , altfel decat in anii precedenti (sa zicem evaluarile nationale intre anii 2010 - 2012), apar anomalii evidente.
    Ca sa fiu mai explicit dau un exemplu foarte clar:
    Subiect II, exercitiul/problema nr. 3
    Este vorba de problema cu Ana, Catalin si Bogdan care cu totii au mere >>> problema cere sa se afle cate mere are Ana, in nici un caz cate mere are Catalin si/sau Bogdan !!!
    Baremul acorda 3 puncte (culmea) pentru aflarea nr.-lui de mere avute de Catalin (putem spune ca se putea si Bogdan)...!!?
    Si pt. aflarea necunoscutei principale, anume nr. de mere pe care il are Ana, se acorda NUMAI 2 puncte !!?
    In mod normal se acorda:
    a) un nr. de puncte pt. scrierea celor 3 ecuatii de gradul 1 cu cele 3 necunoscute
    a = nr. mere Ana;
    b = nr. mere Bogdan;
    c = nr. mere Catalin.
    Practica obisnuita pt. acest stadiu de rezolvare acorda intre 2 puncte - 3 puncte.
    b) Pentru inlocuirea necunoscutelor "b" si "c" definite la pct. a) >>> functie de a treia necunoscuta "a" - aceea care trebuie de fapt aflata asa cum cere textul problemei >>> trebuie sa se acorde alte puncte, ceva intre 1 punct - 2 puncte;
    c) Se calculeaza necunoscuta "a" fara insa a calcula in vreun fel celelalte 2 necunoscute >>> NU ESTE NEVOIE DE ASA CEVA. Se acorda un nr. de puncte >>> 1 punct - 2 puncte.

    Spre exemplificare rezolvarea este:
    a + b = 7
    a + c = 8
    a + b + c = 12
    Din primele 2 ecuatii =>>>
    b = 7 - a
    c = 8 - a
    si se inlocuiesc acestea in ultima ecuatie, de unde rezulta
    a + 7 - a + 8 - a = 12
    de aici problema este rezolvata, fara a afla cat este "b" si/sau "c" >>> CUM DE ALTFEL NU CEREA TEXTUL-ENUNTUL PROBLEMEI !!!
    a =3 mere !!! voila
    FARA CELE TREI ECUATII NU SE POATE REZOLVA NIMIC!!!!!!
    Anomalia este evidenta !
    • +1 (3 voturi)    
      mai este o variantă (Duminică, 30 iunie 2013, 15:03)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui N-A

      a+b=8
      a+c=7
      de unde 2a+b+c=15.
      Dacă a+b+c=12 atunci a+(a+b+c)=15, deci a+12=15 de uinde a=3, fără să calculezi pe b şi c, fără sistem, dar cu metode de clasa a 2-a. - cu segmente!
      dar pentru votanţii usl aceste metode sunt paranormale!
  • -6 (10 voturi)    
    calitate umana (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 21:47)

    profesor2013 [utilizator]

    Stimata doamna Romaniuc,
    Frumos...e bine ca nu explicati la clasa. Cum spuneti? "Dublarea notelor de 10"...sunt note de 20? Vai de mine si de mine. Cat despre dificultatea subiectelor, de cand nu ati mai rezolvat un subiect de matematica?
    Este de la sine inteles ca nu aveti alta cale sa ii atrageti atentia domnului Funeriu, dar .... nu este potrivit sa aveti pareri despre matematica. Sunteti un ....profesor incapabil sa ia nota mai mare de 2 si ceva la titularizare. Atunci cand v-a sustinut partidul ati fost "Sef al ISJ", dar poate acum cei de acolo din partidul unde vreti sa intrati vor intelege ce "beneficii" le aduce un om de "talia" dumneavoastra.
    Poate, intr-o prezentare pe scurt, veti prezenta cum v-ati inscris la doctorat fara a avea un master....sau poate mai bine...va vedeti locul. Si taceti. Sau poate, dupa o asemenea prezentare insotita de temenele va va alege macar MRU.
  • -6 (8 voturi)    
    DAR CINE ESTE LILIANA ROMANIUC?! (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 22:15)

    father nicky [utilizator]

    Judetul Iasi este plin de personaje politice aparute pe listele de partid peste noapte si care s-au pricopsit cu diferite functii. Astfel de consilieri au aparut si la nivelul Consiliului Judetean Iasi. Unul dintre acestea este si consilierul judetean PDL Liliana Romaniuc. Promovata pe liste la alegerile locale din vara anului trecut, Liliana Romaniuc s-a dovedit a fi unul din cei mai slabi alesi judeteni. Romaniuc a fost la un pas chiar sa rateze intrarea pe liste pentru ca nu s-a implicat deloc in campania electorala, iar cei din partid au vrut initial sa o scoata din calcul. Dupa ce a intrat cu chiu cu vai in Consiliul Judetean, Romaniuc nu numai ca nu s-a mai omorat cu firea, dar nici macar nu a facut ceva ca sa iasa in evidenta. Iar colac peste pupaza, consilierul judetean si-a tradat propriul partid care a propulsat-o pe liste si s-a prezentat la un eveniment oficial sustinut de un alt partid politic. Si nu oricum, ci la prezidiu, alaturi de capii acelui partid. La ultima vizita a fostului premier Mihai Razvan Ungureanu la Iasi, liderul Forta Civica, Liliana Romaniuc a aparut alaturi de acesta fara nicio jena. Desi cele doua partide nu par a fi inca in cele mai bune relatii, Romaniuc si-a sfidat colegii de partid si s-a pozat alaturi de Ungureanu si echipa acestuia. Si nu a fost singura. Fosta sefa a Inspectoratului Scolar Judetan Iasi a venit insotita de fostii deputati PDL Nicusor Paduraru si Marius Spinu. Romaniuc a candidat inlusiv pentru un post de deputat in colegiul Pascani la alegerile din decembrie anul trecut. Insa si acest aspect a fost lasat deoparte de actualul ales judetean, care a preferat sa-si tradeze colegii. Nemultumita ca a fost trecuta pe linie moarta, Romaniuc pare ca s-a decis sa-si faca alte planuri. In aceste conditii, fostul inspector general al invatamantului preuniversitar iesean ar putea sa-si piarda mandatul de ales judetean daca sefii organizatiei judetene a PDL vor decide sa ia masuri radicale."
    SURSA: BUNA ZIUA IASI 29.06.2013
    • +1 (3 voturi)    
      uslașilor (Duminică, 30 iunie 2013, 14:56)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      voi vreți o țară de proști, mîine o să fie examen cu probleme de genul "Nu este aşa că 2+2=4?".
      Aveţi nevoie de proşti să vă voteye!
      • +1 (3 voturi)    
        Mai bine (Duminică, 30 iunie 2013, 16:49)

        Jimmy Hoffa [utilizator] i-a raspuns lui dan63

        sa ii puna sa calculeze numarul votantilor USL. Barem de punctare: "Multi - 10p.". Promovabilitate - 100%. Bravooo, bravooo!

        Elevii buni vor avea locul lor la un liceu bun. Problema este ca pe langa cei buni, vor veni si unii artificial buni. Toti vor urma acelasi liceu, dar cei cu adevarat buni vor zbura la facultati din strainatate si, scarbiti de Romania, vor ramane acolo, pe cand cei artificial "buni" vor ajunge la particulare si vor ingrosa numarul somerilor. Si uite asa, devenim o tara varza ireversibil!
  • +4 (6 voturi)    
    Admiterea in liceu-Discriminatorie (Duminică, 30 iunie 2013, 6:51)

    cetateanul roman [utilizator]

    Daca subiectele au un nivel scazut de dificultate, cum au fost cele de la matematica, pentru admiterea la liceu va conta intr-o masura mult mai mare mediile de la V-VIII. Dupa cum se stie admiterea presupune 50% media de la Evaluarea Nationala, 50% mediile din V-VIII. Ceea ce va face ca admiterea sa devina DISCRIMINATORIE. Motivul il constituie faptul ca nu exista standarde nationale de evaluare la clasele V-XII. Nota 7 data de un profesor la o disciplina dintr-o unitate scolara nu reflecta acelasi nivel de comptenta cu nota 7 data de un alt profesor la aceeasi disciplina din aceeasi unitate scolara sau din alta unitate scolara. Cu alte cuvinte, va conta scoala de unde provine elevul. Daca elevul a fost supraestimat la notare in clasele V-VIII, ceea ce se intampla, va avea un avantaj in fata elevului care a fost notat mai riguros, fara ca nivelul de competenta sa reflecte acest lucru. Cei care vor avea probleme, vor fi si profesorii din liceele de elita deoarece se vor confrunta cu situatii noi. Cum ar fi situatia in care un elev slab pregatit si cu un parcurs educational mediocru va fi elev intr-un astfel de liceu
    • 0 (2 voturi)    
      Credeti ca (Duminică, 30 iunie 2013, 9:46)

      soundtrack [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul roman

      intereseaza pe cineva?
      Daca ar fi fost asa, nu s-ar fi votat usl!!!
    • +1 (1 vot)    
      Aveti dreptate (Duminică, 30 iunie 2013, 11:17)

      Mihail4321 [utilizator] i-a raspuns lui cetateanul roman

      Va rog sa analizati distibutia mediilor si a notelor la Evaluare pentru anul precedent:

      http://www.scribd.com/doc/123726186/Medii-gimnaziu-vs-Evaluare-nationala-2012.

      E normal ca stampila pusa pe lucrare sa fie cea a scolii de unde provine elevul? Cum mai poate fi considerata acea lucrare secreta si de unde avem garantia coretarii obiective, chiar daca a fost trimisa la un centru diferit de corectare?
  • -2 (2 voturi)    
    SI CARE E PROBLEMA DOMNULE PROFESOR? (Duminică, 30 iunie 2013, 11:03)

    father nicky [utilizator]

    Sunteti profesor la un "liceu de elita" si va este jena si greata, considerand sub demnitatea dumneavoastra profesionala si etica sa MUNCITI&PERFORMATI cu niste elevi, initial, "slab pregatiti si cu un parcurs educational mediocru"?! Daca Domnul Trandafir, Ion Creanga, Mihai Eminescu si/ sau Spiru Haret ar fi gandit in felul acesta, am fi ramas un popor de oameni slab pregatiti si cu un parcurs educational mediocru!
    • +1 (1 vot)    
      Nu înțelegi că acesta este targetul, (Luni, 1 iulie 2013, 1:03)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui father nicky

      ținta usl acum, ca numărul LOR de votanți să crească!
  • -1 (3 voturi)    
    Realitatea prezervativă PD-Listă (Duminică, 30 iunie 2013, 12:02)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    De când cu Boc citire, PD-liștii și PD-lizele trăiesc într-un prezervativ uriaș, cam folosit, cam găurit prin toate părțile- dar e prezervativul lor și le place alături de materia tulbure dinăuntru (e totuși un prezervativ, nu ?). E afară soare și frumos, PD-lisa din prezervativ zice nu, sunt uragane și nasol.
    Dna. PD-lisă de muioasă pomenire cred că nici nu mai știe numărul capetelor în buric pe care a trebuit să le tragă ca să ajungă acolo unde a ajuns, asta fiind singura ei legătură cu școala. Dar din prezervativ i s-a spus că ”unde nu suntem noi, nu e bine”. Dacă acum era PD-Lul la putere, era cea mai grozavă treabă, venea în sprijinul elevilor, etc...
    • +1 (1 vot)    
      Dacă acesta este (Luni, 1 iulie 2013, 1:04)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Krokodilul Chichiricios

      sprijin, recomand tuturor celor care au un IQ peste 70 să părăsească țara!
  • 0 (2 voturi)    
    Evaluare nationala - matematica 27.06.2013 (Duminică, 30 iunie 2013, 15:34)

    N-A [utilizator]

    Buna ziua.
    Am o intrebare foarte serioasa:
    Cum se poate anunta/informa MEN - Centrul National de Evaluare si Examinare asupra faptului ca baremul de evaluare si notare la proba de matematica are HIBE EVIDENTE, din aceasta cauza rezultand si depunctari ale candidatilor ?
    Pe web-site-le inspectoratelor scolare nu am gasit cai de informare asupra acestei anomalii.
    Altfel ne confruntam cu contestatii fara sorti de izbanda, fara a utiliza metodele normale si obisnuite de rezolvare ale unor probleme de tipul celor existente in proba matematica a evaluarii nationale matematica 2013.
    M-am uitat pe comentariile deja postate si ma minunez de ce scriu conationalii mei. Chiar lor nu li se pare evident ca nivelul scazut al probei de matematica 2013 favorizeaza elevii slab pregatiti ?
    Cred ca este obligatoriu de acum inainte sa se revina la felul in care se promova in trecut - MINIM NOTA 5 la oricare dintre probe!!!
    Procedurile actuale nu favorizeaza generatiile actuale si viitoare si nici viitorul Romaniei, ci determina o instructie mediocra a tinerilor.
    In plus cine face o statistica a mediilor anuale cls. V-VIII ? Se poate obs. cu lejeritate cat de mult cresc aceste medii anuale in cls.VIII ! de ce ? raspunsul este usor de dat.
    In trecut conta media de examen, plus cele obtinute la probele de aptitudini ori probele similare acestora.
    Trebuie regandit intreg sistemul de invatamant, de la stadiul primar, gimnazial, liceal si cel de invatamant superior (sistemul Bologna nu a dat rezultatele scontate). Ca sa nu mai vb. de faptul ca prospeti absoventi de facultate+cursuri masterat sunt imediat buni de a deveni "doctori" !!! si fara experienta de practicieni. Mult prea multi.
    Sunt de acord ca exista tineri foarte pregatiti/instruiti, inteligenti, cu idei extraordinare, dar cred ca nr. actual de "doctori", in tot felul de stiinte, este cu mult prea mare fata realul "din teren". Nu cred ca este cazul sa amintesc cat costa un an de doctorat in comparatie cu cel de masterat..
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca este cineva interesat (Duminică, 30 iunie 2013, 18:26)

      Mihail4321 [utilizator] i-a raspuns lui N-A

      de hibele baremului, tocmai in ideea de a depuncta, in scopul de a "lichida" concurenta. Probabilitatea ca un elev f. bun sa greseasca din neatentie la un subiect usor este destul de mare.
      E evident faptul ca subiectele favorizeaza elevii slabi.
      Statistica mediilor anuale este facuta de inspectorate si de minister.
      Puteti urmari situatia de anul trecut pt 5 judete:
      http://www.scribd.com/doc/123726186/Medii-gimnaziu-vs-Evaluare-nationala-2012


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by