Accidentul din Muntenegru: Soferul autocarului nu avea contract de munca si aviz psihologic

de I.R.     HotNews.ro
Vineri, 28 iunie 2013, 14:44 Actualitate | Esenţial


Soferul autocarului care s-a rasturnat in Muntenegru, George Ciobanu, nu avea contract de munca la firma care asigura transportul, nici avizele medical si psihologic, a declarat, vineri, Adrian Kritikos, inspector la Inspectoratul de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier (ISCTR), relateaza Mediafax.

Inspectorul Adrian Kritikos a spus ca imediat dupa producerea accidentului a fost in control la sediul firmei Gregory Tour, careia ii apartinea autocarul implicat in accident, iar patronul acesteia nu a putut prezenta contractul de munca, avizul medical si cel psihologic pentru George Ciobanu.

Patronul firmei avea opt soferi angajati, dintre care sapte aveau acte in regula, a precizat Adrian Kritikos.

In urma verificarilor, inspectorul ISCTR a anuntat ca s-au gasit mai multe nereguli, motiv pentru care patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, a primit dublul amenzii maxime.

"Chiar eu i-am scris procesul verbal de amenda, pe care marturisesc ca l-am completat cu satisfactie", a mai spus Kritikos, fara a preciza cuantumul amenzii.

Un autocar al firmei Gregory Tour, in care se aflau turisti romani, s-a rasturnat intr-o prapastie, duminica, in jurul orei 18.00, ora Romaniei. In urma accidentului si-au pierdut viata 18 persoane, printre care si soferul autocarului, iar alte 29 au fost ranite. Ranitii au fost adusi in Romania marti, cu doua aeronave militare, si internati la spitalele Universitar, Floreasca, Elias si Bagdasar-Arseni.

Autocarul era condus de George Ciobanu, care lucra ca sofer in cadrul Politiei Capitalei, la Logistica. Potrivit oficialilor din Politia Capitalei, el lucra din septembrie 2012 si la firma care a transportat turistii in Muntenegru.

Patronul firmei Gregory Tour, Stefan Grigore, declara marti, dupa ce a fost audiat la Parchetul instantei supreme, ca George Ciobanu, care era si angajat al Politiei Capitalei, a fost "detasat temporar" pentru aceasta deplasare de la o firma patronata de fiul acestuia, dupa ce angajatul programat initial pentru cursa a intrat in concediu.

El a adaugat ca le-a dat procurorilor informatii privind starea tehnica si juridica a autocarului, precum si despre soferii firmei.

Patronul de la Gregory Tour a mai spus ca a fost solicitat de procurori sa aduca documente justificative de la firma si ca va sprijini, in acest caz, si cercetarile Inspectoratului Teritorial de Munca.

La Parchetul instantei supreme a fost, marti, si directorul agentiei de turism Mareea Travel, Marius Usturoiu. Acesta declara ca a fost chemat de anchetatori pentru a i se spune ce documente necesare pentru ancheta sa aduca.

Mareea Travel este agentia care a organizat circuitul turistic in care s-a produs accidentul, Usturoiu afirmand, luni, ca responsabilitatea pentru pagubele produse in urma acestuia apartine transportatorului, Gregory Tour.

Parchetul instantei supreme face o ancheta in cazul accidentului, sesizandu-se din oficiu pentru savarsirea infractiunii de ucidere din culpa. Sectia de urmarire penala si criminalistica a Parchetului Inaltei Curti de Casatie si Justitie a cerut sprijinul autoritatilor din Muntenegru in acest caz, au precizat reprezentantii institutiei.

Anchetatorii muntenegreni au stabilit ca autocarul se deplasa cu o viteza de 80 de kilometri pe ora, aceasta fiind de doua ori mai mare decat limita admisa pentru acest sector de drum, potrivit datelor inregistrate de tahograf, citate de presa locala.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6475 vizualizari

  • +4 (14 voturi)    
    inchisoare pentru patronul firmei!!! (Vineri, 28 iunie 2013, 15:09)

    blu3s0ul [utilizator]

    inchisoare pentru patronul firmei!!! urgent!!! nu dupa 17 ani ca in cazului lui becali! in 2-3 luni asta trebuie sa isi traiasca urmatorii 10 ani la bulau!!!
    • +4 (6 voturi)    
      Sa vezi despagubiri ... din parti !!! (Vineri, 28 iunie 2013, 15:49)

      pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui blu3s0ul

      soferul nu avea testul psihologic, deci e acelasi lucru ca si cand se urca beat la volan ... si atunci ciuciu despagubiri!

      si cu ce ne incalzeste puscaria pentru patron... daca firma de despagubiri deja a marcat banul ca sa iasa mortul vinovat !

      o sa vedeti ca oamenii aia au murit gratis !
      • +7 (7 voturi)    
        re (Vineri, 28 iunie 2013, 18:33)

        blu3s0ul [utilizator] i-a raspuns lui pedepsitorul

        patronul este responsabil pt angajatul/autocarul. dar romanii fug de responsabilitate chiar si pe forumuri.
  • +8 (10 voturi)    
    Politist (Vineri, 28 iunie 2013, 15:13)

    deer [utilizator]

    Adica exact politistul roman a fost cel care nu a respectat regimul de viteza pe zona respectiva de drum. Dl. politist credea ca e la fel ca in Romania, unde, cand ti-e lumea mai draga, te trezesti cu restrictie de viteza. In afara Romaniei am observat ca, atunci cand ai restrictie de viteza pe un drum, chiar se justifica, in caz contrar iesi mintenas in decor. La noi nu, facem fel de fel de restrictii si legi tampite, si ne miram ca nu le respecta nimeni.
    Poate afla si domnul acela ministru de interne (seful politistului cu accidentul) care, mai nou, vrea sa ne suspende permisele de conducere pe termen de 3 ani.
    • +6 (6 voturi)    
      acolo era in calitate de sofer (Vineri, 28 iunie 2013, 17:46)

      dadan [utilizator] i-a raspuns lui deer

      angajat la negru.... deci daca sumarizam toate ilegalitatile o sa ne miram cum de nu se intampla mai des asemenea accidente - politist de meserie angajat la negru ca si sofer, viteza lagala depasita cam dublu, soferul nu avea avize medicale /psihologige... ma intreb oare avea carnet de conducere pentru categoria asta? s-a mai vazut sofer la politie descoperit dupa vreo 20 de ani ca de fapt nu avea deloc carnet de conducere... totul e posibil in tara asta dar un lucru incepe sa se contureze - puscarie pentru patronul firmei....
      • 0 (0 voturi)    
        nu in RO (Vineri, 28 iunie 2013, 23:16)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui dadan

        aici e tara cu spaga, cu prosteala, cu numere de bulgaria, cu legi facute pe genunchi si cu multa multa hotie...aaa si votanti prosti.
  • +5 (13 voturi)    
    asa si ce (Vineri, 28 iunie 2013, 15:28)

    gnd [utilizator]

    Tipic ca la noi, cum se intampla ceva nasol trebuie pedepsit cineva cu orice pret si cat mai crunt posibil. Soferul era angajat oricum si in politie si acolo avea si aviz psihologic si tot ce trebuie, asa si ce, nu il ajuta cu nimic un aviz in plus, avizele expira cand iesi pe usa cabinetului. A scris cu satisfactie procesul verbal ca sa ce ? Sa ne arate ca e meschin... N-are nici o vina firma sau patronul pt accident, se putea intampla cu oricare altul, de-asta se se numesc accidente. Esti un om mic daca te bucuri la raul altuia si ca pedepsesti patroni pe care societatea are placerea sa-i demonizeze.
  • +5 (9 voturi)    
    Comment sters de user (Vineri, 28 iunie 2013, 15:37)

    Erasm [anonim]

  • +4 (6 voturi)    
    Kriticos demisia (Vineri, 28 iunie 2013, 16:03)

    bedexe [utilizator]

    Dovedesti de 2 ori ca esti incapabil:
    1. Inainte de accident cand trebuia sa verifici
    2. Dupa accident cand pentru o prostie de hartie -care e in alt serviciu, deci inutila aici, dai dublu amenzii cu satisfactie.

    Cu un asa sef e clar de ce e haos pe sosele in romania.

    Ps. Verifica si autocarele consilului local pantelimon care vin in bucuresti pe soseaua pantelimon
  • +5 (7 voturi)    
    accident (Vineri, 28 iunie 2013, 16:06)

    bedexe [utilizator]

    Chiar crezi ca acea hartie e cauza accidentului sau viteza de politist cu tupeu?

    Vezi ca actele sunt la cealalta firma, la gregory e doar detasarea
  • 0 (0 voturi)    
    Prostia ne cuprinde (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 10:27)

    feisbuk [utilizator]

    Deci soferul autocarului nu avea contract de munca si nici aviz psihologic ...!!!!!! D-aia a sarit in prapastie.

    Sa intelegem ca avizul psihologic, pe care il primeste in calitate de politist, nu este valabil in cazul de fata. Altfel spus, de luni pana vineri, intre 8 si 4 omul e intreg la cap, dar in weekend nu stim.

    O s ail ingropase pe ala in amenzi, ala isi inchide firma si isi face alta si mergem inainte pentru un accident rutier. Ce o fi asa de greu de crezut ca poti pierde controlul unei masini pe carosabil umed, la 90 km/h si in viraj, numai autoritatile statlui roman nu pot intelege.

    ps: astept si un bou de la ANAF sa ne spuna daca firma respectiva avea datorii la TVA
  • 0 (0 voturi)    
    Hai sa fim seriosi! (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 13:19)

    Gornistul [utilizator]

    In clipurile cu iesirea din tunel (nu vorbesc de acea reconstituire animata tendentioasa care vroia sa lase impresia ca autocarul a lovit parapetul DUPA CE AR FI LUAT DEJA CURBA!) se vede clar cum este vorba de o curba larga, in care chiar si cu 80 km/h nu aveai cum sa derapezi, decat daca ar fi fost polei, noroi sau niste balast imprastiat accidental. Pe asfalt chiar si ud, cu cauciucuri cat de cat bune nu s-ar fi derapat, mai ales ca era soare iar dupa o ploaie nu s-ar fi mentinut mult timp umed asfaltul.
    Mai mult ca sigur ca masina la iesirea din tunel a mers drept, a intrat pe contra sens si a dat in parapet, apoi in prapastie. Indiferent de alte detalii, vina soferului exista avand viteza mult peste cea limitata acolo. Poate scapa cu viata celalalt si va putea lamuri situatia.
    Dar vreau sa ma refer la un alt aspect. Cine a condus mult prin tara stie urmatorul lucru: este revoltator cum se fac marcajele si se planteaza indicatoarele de catre cei de la Drumuri Nationale:
    1.Linia continua, fie se marcheaza chiar si unde nu este cazul, fie, mai grav, nu se marcheaza in curbele fara vizibilitate decat prea tarziu
    2. Limitatoarele de viteza sunt plantate aiurea, parca special pentru instalarea radarelor.. Apare limitarea de 70km/h, la scurt timp cea de 30km/h (uneori chiar fara sens!), de multe ori nici nu mai apare terminarea limitarii, se revine la 50km/h, se schimba din nou, nebunia asta cu alternanta limitarilor apare mai ales pe centurile ocolitoare.
    La interesctia drumului principal (centura) cu unul secundar, ar fi suficient sa te atentioneze din timp ca urmeaza o interesectie cu un drum secundar , nu sa-ti limiteze tie viteza la 50 sau chiar 30km/h. Pe centura ar trebui sa se asigure o fluenta a circulatiei, centura avand o lungime mult mai mare decat traversarea directa.
    3. Unde au fost lucrari de amenajare, restrictiile de viteza uneori sunt uitate mult timp dupa terminarea lucrarilor
    Adica nimeni nu se uita la cum se procedeaza la altii?
  • +1 (1 vot)    
    am impresia ca (Sâmbătă, 29 iunie 2013, 14:04)

    izolatu [utilizator]

    din pacate se merge pe o greseala a soferului.
    Din povestea dnei Mester, una dintre supravietuitoarele accidentului si care a vorbit la ProTv, rezulta ca accidentul s-a produs pe un fond de oboseala si nervozitate generala, nervozitate produsa de indisciplina si nesimtirea pasagerilor din autocar! Nervozitatea a dus la iritarea soferului si ........................la ce a urmat. Dna Mester spunea ca in momentul accidentului statea in picioare, langa usa, iar soferul iritat i-a spus ca pasagerii au fost rugati de nenumarate ori, sa stea jos pe locurile lor!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by