​FOTOGALERIE Cum arata din avion Podul "Noua Europa" dintre Calafat si Vidin

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 25 iunie 2013, 18:06 Actualitate | Esenţial


Podul Calafat-Vidin
Foto: DanubeBridge2.com
Podul Calafat-Vidin, cel de-al doilea pod intre Romania si Bulgaria, a fost fost deschis traficului rutier si feroviar in urma cu aproape doua saptamani, iar compania care s-a ocupat de constructia mega-proiectului de infrastructura a publicat recent o serie de fotografii din avion cu podul denumit "Noua Europa" ("New Europe") ce leaga cele doua maluri ale Dunarii. Intre timp, daca infrastructura rutiera a podului si cea adiacenta de pe cele doua maluri se ridica la cel mai inalt nivel, drumul care leaga Calafatul de Craiova (DN56/E79) intra abia acum in reabilitare si modernizare.

Podul de la Calafat-Vidin, denumit si podul "Noua Europa" ("New Europe") este al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Noul pod este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de orasul Istanbul din Turcia.

Podul Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ doi kilometri (1,79 km), doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare (unul mai lat si altul mai ingust) si o pista pentru biciclisti pe sensul Romania > Bulgaria.

Constructorul podului este compania spaniola FCC, cea care in tara noastra a lucrat impreuna cu italienii de la Astaldi la Pasajul Basarab din Bucuresti.

Costurile constructiei sustinute in mare parte de Bulgaria, BEI si prin programul ISPA, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, dar au ajuns la final la aproape 275 de milioane de euro.

Potrivit site-ului oficial al proiectului, pe langa acest cost, mai exista si contributia financiara a Romaniei de circa 48 de milioane de euro, bani proveniti din granturi ISPA si de la bugetul de stat.

Infrastrctura adiacenta podului: Drumul de la Calafat la Craiova intra abia acum in reabilitare

Realizarea podului a implicat si o serie de lucrari la infrastructura adiacenta de pe ambele maluri. Astfel, pe malul romanesc a fost realizata o artera noua, de legatura cu DN 56 / E 79, iar pe partea bulgareasca, infrastructura podului a fost complementata de modernizarea substantiala a centurii ocolitoare a orasului Vidin.

Practic, odata traversat podul si ajuns pe partea bulgareasca, soferii au parte de o infrastructura rutiera bine pusa la punct cel putin in jurul orasului Vidin, urmand mai departe sa-si continue drumul pe sosele nationale cu cate o banda pe sens fie spre Sofia, fie spre orasele Bregovo sau Kula.

Pe partea Romaneasca, exceptand noua artera de la pod la DN 56, infrastructura rutiera lasa mult de dorit. Desi podul a fost finalizat si deschis circulatiei, DN 56/E79 ce leaga orasul Calafat de Craiova si care ar trebui să fie tranzitat de camioane sau de românii  ce vor sa treaca spre Bulgaria este intr-o stare precara si intra abia acum in reabilitare si modernizare.

Taxele pentru trecerea podului


Soferii de autoturisme cu cel mult 8+1 locuri si de masini transport marfa cu greutate mai mica de 3,5 tone vor plati o taxa de 27 lei (6 euro) pentru trecerea peste noul pod de la Calafat-Vidin, pentru masinile cu mai mult de 9 locuri si maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

Aceeasi taxa de 54 lei va fi achitata si pentru masini de transport marfa cu o greutate intre 3,5-7,5 tone, conform unei hotarari de guvern.

Pentru masini de transport marfa cu o greutate intre 7,5-12 tone, taxa va urca la 81 lei (18 euro).
O taxa de 113 lei (25 euro) vor plati soferii de masini cu mai mult de 23 locuri pe scaune si autovehiculele de transport marfa cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone si cu maximum 3 axe, in timp ce pentru masinile de transport marfa cu o greutate mai mare sau egala cu 12 tone, dar cu 4 axe va fi platita o taxa de 167 lei (37 euro).

83% din venituri din taxe vor merge la bulgari


In ceea ce priveste taxa perceputa pentru traversarea podului, ministrul roman al Transporturilor, Relu Fenechiu a declarat ca veniturile din taxele percepute vor fi distribuite celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana, potrivit Agerpres.

Podul Calafat-Vidin - "Noua Europa" - date statistice:

  • Lungime: 1,79 km
  • Detalii infrastructura: 4 benzi rutiere, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista de biciclisti (trotuarul mai lat si pista de biciclete se afla pe partea sensului Romania>Bulgaria)
  • Nr de piloni: 22 (12 fixati in Dunare)
  • Perioada de executie: 2007-2013
  • Trafic estimat: 100.000 de autovehicule in primul an


FOTOGALERIE

Pozele au fost realizate pe 23 iunie si au fost postate pe site-ul proiectului - danubebridge2.com - de catre compania FCC, constructorul podului.

Malul romanesc este cel dinspre zona hobanata a podului (cu piloni si hobane ce sustin tablierul podului) - partea dreapta din prima poza de mai jos:

















Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















29872 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Tranzit catre Ungaria (Marţi, 25 iunie 2013, 18:45)

    catt [utilizator]

    Nu inteleg dc intereseaza pe cineva in tranzit bg-h drumul spre craiova.
    Daca nu cumva exista restrictii de tonaj, drumul direct catre severin este optimal si conform street view este foarte bun.
    Ca sa nu mai zic ca exista posibilitatea, venind din bg si platind toll sa traversezi aproape toata serbia numai pe autostrada pana in ungaria.
    • +2 (10 voturi)    
      :) (Marţi, 25 iunie 2013, 19:22)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui catt

      Repeat after me: Schengen Schengen...Intri in Bulgaria si dupa aia te duci fara granita pana in Germania...Asa prin Serbia stai in doua granite.

      Ma refer la transportatorii de marfa.

      PS: cel mai bine ar fi prin Ruse-Giurgiu traversand Romania pana la Arad, dar pentru asta mai trebuie vreo 400km de autostrada.
  • +8 (12 voturi)    
    Infrastructura Romaneasca este excelenta! (Marţi, 25 iunie 2013, 18:52)

    dumitrica [utilizator]

    Induceti lumea in eroare. Soseaua principala de interes strategic pentru podul Calafat Vidin, adica drumul care leaga Calafatul cu Turnu-Severin si Timisoara este intr-o stare excelenta.

    Drumul pina la Craiova nu prezinta decit un interes minor, majoritatea traficului de pe pod merge pe directia Turnu-Severin, nu spre Craiova. Mai putin de 5% din vehicule se indreapta inspre capitala Olteniei.

    Infrastructura Bulgara intre pod si Sofia este foarte proasta pe 50% din lungimea traseului.

    Deci podul Calafat Vidin este bine legat de Ungaria pe teritoriul Romaniei printr-o sosea perfecta si nu asa cum insinuati printr-un drum vai de lume.
    • +3 (5 voturi)    
      Autostrada? Nu. (Miercuri, 26 iunie 2013, 3:39)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Pana nu ai autostrada care sa traverseze Romania, orice drum e doar un fel de pista de biciclete, prin comparatie. 1000km in 7-8 ore si dupa aia discutam.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu este trafic de autostrada (Miercuri, 26 iunie 2013, 5:06)

        dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        Cind se va ajunge la un 8000 vehicule pe zi atunci discutam de autostrada. Momentan exista sub 1500 vehicule/zi pe Calafat-Turnu Severin.
  • +12 (12 voturi)    
    ... inauntru leopardul (Marţi, 25 iunie 2013, 21:06)

    Tritonul [utilizator]

    Din aer totul pare frumos in zona, dar de aproape nu e chiar asa. Sunt probleme grave (pentru bizoni evident ca insignifiante) pe care nimeni nici macar nu incearca sa le rezolve. Toata coasta ce domina Dunarea, si-n Calafat si-n satele din amonte, care ofera panorame superbe, e o de fapt o imensa alungita, groapa de gunoi ilegala. In ziua inaugurarii podului o echipa de la TVR Craiova isi improvizase un studio pentru emisiune, acolo, in aer liber, la 2 metrii de gunoaie. Banuiesc ca in toata emisiunea n-au zis nimic despre asta. Asa se implica la noi mass-media in eliminarea tarelor fundamentale ale societatii romanesti. Iar ministerul anti-mediului, ce a facut o axa intreaga, cu tone de bani europeni, pentru managemetul deseurilor, nu e eficient decat in demersurile sale negative. Ca Amorfa fruticosa invadeaza malurile Dunarii si, daca nu se actioneaza acum, mai tarziu ne va costa jumatate din bugetul tarii sa o eliminam, degeaba spui cuiva din ministerul ala, ca nu stie ce-a aia.
    • +3 (5 voturi)    
      mda... (Miercuri, 26 iunie 2013, 8:54)

      hcoanda [utilizator] i-a raspuns lui Tritonul

      Groapa de gunoi este intrarea in vama din Giurgiu: rupta,plina de caini si fara lumina si care da intr-un maidan care se doreste a fi centura orasului.Drumul E70 Calafat-Severin e coala si are centuri asa: in Severin, Caransebes, Lugoj, Timisoara, Arad.In total 370km.Mare parte din turci, bulgari si greci care merg in Vest si Nord o vor lua pe acolo si vor avita mizeria numita centura de SUD BUCURESTI.Podul este o bijuterie arhitectonica. Asa ca nu va mai agitati de pomana.
      • +1 (5 voturi)    
        Cainii fac parte din partimoniul modial! (Miercuri, 26 iunie 2013, 10:49)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

        Aci era vorba de noul pod Calafat-Vidin, nu de Giurgiu,
        Ce ai impotriva cainilor din Giurgiu?
        Ar trebui inscrisi in patrimoniul cultural UNESCO, pentru ca au intrat de mult in cultura romana, nu stii zicala cu "cainii din Giurgiu"?!
  • +2 (2 voturi)    
    filmare pe pod (Miercuri, 26 iunie 2013, 9:38)

    airamerica [utilizator]

    Iata si o filmare facuta in cursul traversarii podului New Europe: http://www.youtube.com/watch?v=2SvWjQcg_Hs
  • +1 (3 voturi)    
    Costuri de intretinere (Miercuri, 26 iunie 2013, 11:13)

    VirgilD [utilizator]

    Partea romaneasca e hobanata, cea bulgareasca nu. Deci, din cei 17% din incasari, statul roman trebuie sa reinvesteasca o gramada in intretinere - hobanele se cer inspectate si vopsite des.
  • +2 (4 voturi)    
    Hotnews va rog... (Miercuri, 26 iunie 2013, 14:59)

    mcris [utilizator]

    ...sa va hotarati: cand dau click pe poza atasata articolului in pagina principala de stiri ori apare poza mai mare (zoom) ori sunt trimis la articolul in cauza? Multumesc.
    • +1 (3 voturi)    
      @mcris (Miercuri, 26 iunie 2013, 17:08)

      didiutzu [utilizator] i-a raspuns lui mcris

      Raspunsul este: Da.
  • 0 (0 voturi)    
    moda pteonasmelor (Miercuri, 26 iunie 2013, 18:12)

    civilizatu [utilizator]

    Articolul contine o precizare total inutila,precum un pleonasm;ca tot este la moda.
    Vezi perla lui Dusa: "Trupurile neinsufletite ale cadavrelor celor decedati ".
    Poate mai corect erea"Trupurile neinsufletite ale cadavrelor celor decedati,care au murit pierzandusi viata".
    Eu am recunoscut malul romanesc,dupa zona verde crescuta anapoda.Pe malul bulgaresc se vad zone de pamant preluctat pana aproape de luciul apei.
    Cred ca acest detalui graieste mult de la sine.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by