Unul dintre proiectele privind salarizarea doctorilor prevede ca pacientii ar putea plati pana la 1500 lei pentru a fi tratati de medicul pe care-l aleg

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 28 mai 2013, 19:10 Actualitate | Esenţial

Internarea in spital pentru a fi in grija unui anumit medic ar putea costa pacientii pana la 1.500 de lei, iar cei care vor dori o consultatie preferentiala in ambulatoriu ar putea fi obligati sa achite cel mult 150 de lei, potrivit unuia dintre proiectele Ministerului Sanatatii privind sistemul de salarizare, citat de agentia Mediafax.

Mai multe echipe de specialisti lucreaza la o initiativa legislativa privind implementarea proiectului-pilot pentru salarizarea medicilor si asistentilor medicali din unitatile sanitare publice cu paturi.

Potrivit unuia dintre proiectele de act normativ in lucru, venitul medicului din spital se compune dintr-o parte fixa, una variabila, sporurile pentru conditiile de munca si veniturile din garzi.

Partea fixa este reprezentata de salariul de baza, stabilit la 1 ianuarie 2013, iar cea variabila se calculeaza raportat la pregatirea profesionala, calitatea si cantitatea muncii, dar si fidelizarea muncii, se precizeaza in proiect.

Medicul care are un singur loc de munca, si anume spitalul public
, poate obtine venituri suplimentare acordand consultatii in amubulatoriul unitatii sanitare sau in sistem de internare de zi.

Pacientii care isi exprima in scris dorinta de a fi tratati de un anumit medic dintr-o anumita unitate sanitara publica vor plati o suma ce va fi stabilita de conducerea spitalului, dar care nu poate depasi 1.500 de lei pentru internare si 150 de lei pentru consultatie, potrivit proiectului.

Totodata, conducerea spitalului asigura faptul ca nicio sectie nu are mai mult de 20 la suta din capacitate ocupata de pacientii proprii ai medicilor din sectia respectiva. Totodata, conform proiectului, un medic nu poate ocupa cu propriii pacienti mai mult de 10 la suta din sectie.

Plata pentru internare in grija medicului dorit sau pentru consultatie in ambulatoriu preferentiala se face direct la casieria spitalului.

Banii platiti de pacient vor fi distributi astfel: 70 la suta medicului care conduce procesul terapeutic,
20 la suta personalului implicat in ingrijirea pacientului respectiv si 10 la suta unitatii sanitare.

Platile obtinute din aceasta taxa se distribuie de catre conducerea spitalului personalului din sectie care nu are drept la pacienti proprii, precum personalului sanitar mediu si auxiliar, fie lunar, fie trimestrial, sub forma de prime impozitate conform legii, la propunerea sefului sectiei.

Conform aceluiasi proiect, conducerea unitatii incheie un contract de munca suplimentar cu medicii care au dreptul la pacienti proprii, in care se stipuleaza prevederile legale si clauzele obligatorii, precum si conditiile de despagubire in cazul nerespectarii prevederilor legale.

In cazul interventiilor chirurgicale, medicului anestezist ii revine cel putin 20 la suta din totalul taxei platite de pacient, care se deduce din procentul cuvenit medicului care conduce procesul terapeutic, cuantumul fiind stabilit de comun acord cu medicul chirurg si cu conducerea spitalului, se mai arata in proiect.

Referitor la acest proiect, ministrul Sanatatii, Eugen Nicolaescu, a declarat marti ca la nivelul institutiei pe care o conduce nu exista, in acest moment, niciun proiect asumat, dar ca "in circulatie" sunt mai multe variante de lucru. Ministerul precizeaza ca nu se pune problema introducerii de noi taxe.

"In acest moment, exista mai multe variante de lucru pe tema salarizarii medicilor in functie de performanta, neexistand niciun proiect asumat de Ministerul Sanatatii. Toate variantele de lucru se discuta impreuna cu organizatiile de medici si pacienti, care sunt partenerii Ministerului in elaborarea tuturor masurilor legislative din domeniul sanatatii", s-a aratat, in acelasi context, intr-un comunicat al Ministerului Sanatatii (MS).

Presedintele Colegiului Medicilor din Romania, prof. dr. Vasile Astarastoae, a declarat ca plata unei taxe de catre pacientii care vor sa se interneze numai la un anumit medic dintr-un anumit spital este o discutie mai veche, de cel putin patru-cinci ani, valoarea sumelor fiind inca in discutie, a precizat presedintele Colegiului Medicilor din Romania, prof. dr. Vasile Astarastoae.

"Discutiile pe baza acestui proiect sunt cam in felul urmator. Un chirurg X poate face, intr-o zi, un numar oarecare de operatii, sa zicem patru. Un pacient vrea, insa, sa fie operat urgent numai de acest X. Atunci, pacientul va plati o anumita suma, exista o varianta cu cel mult 1.500 de lei, si va fi operat de catre medicul X dupa ce acesta si-a terminat interventiile programate", a mai spus presedintele CMR.

Potrivit profesorului Astarastoae, proiectul de act normativ este inca in lucru.

In aprilie, Eugen Nicolaescu spunea, in emisiunea "Dupa 20 de ani" difuzata de Pro TV, ca salariul de baza al unui medic primar din sistemul public este de 1.800 de lei, insa, printr-o noua lege ce ar putea fi aplicata din 1 ianuarie 2014, ar putea ajunge la peste 1.000 de euro.

Nicolaescu a precizat atunci ca proiectul actului normativ respectiv vizeaza "excluderea medicului din sistem bugetar", adica acesta "sa nu mai fie functionar public si sa traiasca cu grila respectiva".






Citeste pe Stirile ProTV

ANIMATIE GRAFICA. Momentul in care un TIR intra pe contrasens si loveste doua masini. Trei morti: un barbat a ars de viu

Trei oameni au murit intr-un accident infricosator, produs langa Ramnicu Sarat. Masinile lor au luat foc, iar unul dintre soferi, care era in viata dupa impact, a ars de viu pentru ca nu a mai putut sa iasa.








3791 vizualizari
  • +2 (12 voturi)    
    In fine! (Marţi, 28 mai 2013, 19:22)

    slakeritul [utilizator]

    Poate asa isi mai revine si sistemul medical iar medicii buni nu mai pleaca in afara. Chiar pare o idee buna, daca vrei tu un anumit medic si nu oricare, platesti LEGAL pentru asta si stii si cat exact. Asa si medicii sunt impulsionati sa-si faca treaba bine pentru a castiga cat mai multi pacienti.
    • +8 (14 voturi)    
      acești bani trebuiesc ”trași” din asigurări (Marţi, 28 mai 2013, 21:46)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      nu din buzunarul omului care vine în regim de urgență...
    • +9 (13 voturi)    
      Trebuie muncit vreo 2 ani pentru o internare (Marţi, 28 mai 2013, 22:07)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      Dintr-un salariu de 9-10 milioane unui om ii trebuie un an si jumatate doi sa puna deoparte 15 milioane lei. Practic oamenii vor munci numai sa aiba bani de internari.
    • +2 (2 voturi)    
      asigurari private (Miercuri, 29 mai 2013, 11:06)

      deer [utilizator] i-a raspuns lui slakeritul

      De ce sa-i platesc medicului in plus?
      Nu era mai normal sa am asigurari private de sanatate, suplimentar fata de alea de stat, la care sa pot contribui regulat, si care sa-mi asigure aceasta consultatie preferentiala la un anumit medic?
      Dar evident, sistemul asta nu e bun, fiind propunerea lui Basescu. Vine Nicolaescu si ne spune - plateste pe loc contravaloarea unui salariu mediu pe economie daca vrei la doctorul X.
      Plus ca sistemul propus de Base iti asigura anumite deduceri la impozit, pe cand sistemul propus de Nicolaescu intai te impoziteaza, si apoi te pune sa platesti consultatia, fara sa deduci nimic.
      Unde sunt vigilentii manifestanti din ianuarie 2012, care urlau ca Basescu vrea sa le ia asistenta medicala gratuita?
  • +5 (17 voturi)    
    trebe privatizat? (Marţi, 28 mai 2013, 19:41)

    ia cucu [utilizator]

    Chiar trebuie privatizat sistemul de sanatate romanesc? Trebuie sa o luam pe urmele americanilor? Nu putem folosi un model european cum ar fi cel al nemtilor?

    Populatia nu-si da seama inca ce inseamna sa imparti societatea in doua clase. Cei cu bani si cei fara bani. Visati la un sistem medical modern dar nu va dati seama ca exista modele diferite si ca cel spre care merge romania este similar celui american unde daca ai bani te tratezi daca nu ai bani... iti vinzi casa, iar cand nu mai ai ce vinde mori pe strada.

    Prima reforma ar trebui sa fie cea a justitiei iar cand legea va pedepsi hotii, sistemul medical romanesc va incepe sa respire si sa se imbunatateasca.

    Oameni competenti avem dar trebuie lasati sa ajunga la pozitii de responsabilitate.
    • -4 (12 voturi)    
      nimic nu e gratis (Marţi, 28 mai 2013, 20:18)

      gigi1 [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      Pai uite ca medicii pleaca afara ca nu sunt bani, cineva trebuie sa plateasca, nimeni nu vrea munceasca gratuit.
      Sanatatea trebuie sa fie privatizata pentru a putea permite salarii decente medicilor, aparatura si standarde ridicate, la stat oricat ai plati taxe niciodata nu ajung acolo unde trebuie.
      • +4 (10 voturi)    
        ai dreptate, dar (Marţi, 28 mai 2013, 22:14)

        maricel [utilizator] i-a raspuns lui gigi1

        te-ai uitat vreodata in parcarile spitalelor?cum apare un medic cu x5, x6, jeep? ti se pare ok? daca si infirmierele vin cu masina la spital, crezi ca le-au luat din salariu? pe de alta parte, medicii sunt acolo pentru ca vor avea venituri mari sau ca doresc sa-si faca meseria? pana la urma, nu i-a pus nmieni sa dea spagi sa ajunga in spitale. sunt de acord ca sanatatea trebuie privatizata, insa numai partial. cu restul ce facem, ii omoram din start? ok, si daca maine ramai fara venituri, esti de acord sa mori cu zile? ne-am inrait si indobitocit, nu asta e calea, parerea mea.
        • 0 (4 voturi)    
          . (Miercuri, 29 mai 2013, 1:17)

          _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui maricel

          ce ti se pare in neregula la un mdei cu x5, x6 sau jeep. Daca ecludem hotii de meserie care e profulul posesorului de astfel de masini?
          • +4 (4 voturi)    
            chiar asa (Miercuri, 29 mai 2013, 8:39)

            coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

            daca excludem hotii, ar trebui sa fie parcarea goala. ma rog, 2-3 loganuri pentru cei care chiar muncesc doar pentru salariu
          • 0 (0 voturi)    
            ti-ai raspuns (Miercuri, 29 mai 2013, 11:37)

            maricel [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

            nu mi se pare in neregula ca un medic sa aiba o masina scumpa. problema e in cat timp si-o achita si cum o intretine. scuze daca am ofensat pe cineva.
          • 0 (0 voturi)    
            daca vrei, iti dau eu nume (Miercuri, 29 mai 2013, 18:58)

            maricel [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

            nici macar nu au bunul simt sa o faca discret, iti dau pagini din facebook cu vilele, masinile, si eventual un ceas de 5000(cinci mii) de euro.
    • +10 (12 voturi)    
      degeaba (Marţi, 28 mai 2013, 21:08)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      in sistemul actual 5 milioane de contribuabili platesc pentru 20 de milioane, desi avem 13 milioane populatie 'activa'. din aia 5 milioane, mai mult de jumatate castiga semnificativ sub medie, deci povara fiscala atarna in mare parte pe acea 'clasa de mijloc' care de 24 de ani este asediata de sistemul neocomunist si fortata sa aleaga intre sclavagism si emigrare.

      daca sistemul actual de sanatate cheltuie ~4 miliarde euro, asta inseamna aproximativ 200 de euro de persoana pe an - 17 euro/luna, . fraierul care castiga 1000 euro net pe luna cu un contract de munca legal vireaza (angajat+angajator) lunar 200 de euro, deci plateste pentru el si inca 11 romani, toti primind aceleasi servicii submediocre.

      solutii? este inutil sa vorbim de solutii azi. guvernul USL nu vrea si nici n-ar putea sa reformeze sistemul. la nivelul lor de incompetenta nu pot supravietui decat oferind amaratilor iluzii...
      • +8 (8 voturi)    
        Ai dreptate pana la un punct. (Marţi, 28 mai 2013, 23:47)

        Andrei18 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        "toti primind aceleasi servicii submediocre"
        Nu-i adevarat. Eu de 7 ani contribui la acest fond si de 5 ani cu sume cosistente si ghici, n-am avut parte de medicamente compensate pt ca niciodata nu erau fonduri cand am avut nevoie.
    • +4 (10 voturi)    
      asa (Marţi, 28 mai 2013, 21:45)

      bec [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      medicii cautati vor fi mai bine platiti, iar ceilalti se vor stradui sa ajunga si ei buni. Pina atunci vor trata gratuit legiunile de tigani si alti asistati puturosi care umplu acum spitalele. Iar in ce priveste sistemul american, poate negrii si altii ca ei care dau bani pe droguri si bautura sa-si vinda casele, asta daca le au. restul lumii plateste asigurari si se descurca. Oricum, mai devreme sau mai tirziu si europa va face la fel, pentru ca numai cine nu vrea nu vede, dar statul asistential e pe moarte.
      Altfel, oricum societatea e impartita intre cei cu bani si cei fara bani si asa va fi mereu.
    • +6 (8 voturi)    
      De ce vorbesti fara sa ai habar? (Miercuri, 29 mai 2013, 2:45)

      airwave [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      Mestere, in datu' cu parerea toti sunt experti...

      Hai sa-ti explic cum e "sistemul nemtesc":
      1. Toata lumea plateste contributie. Da, toata lumea care are un venit peste 400 euro. Pana si somerii platesc asigurare de sanatate. In Romania... pauza, toti sunt PFA, pensionari sau n-au venituri.
      2. Nivelul contributiei la asigurarea publica e semnificativ mai mare - 15.5% din salariul brut, impartit aproximativ egal intre angajat si angajator. In Romania e 10 sau 10.5%, nu mai stiu.
      3. Veniturile sunt altele - X% din 400 euro inseamna altceva decat X% din 4000 euro.
      4. Sistemul este semi-liberalizat, in sensul ca exista zeci de case de asigurari de sanatate, atat publice, cat si private. Nu iti convine la una, te duci la alta. La cele publice, contributia e aceeasi (15.5% ala de mai sus), la cele private e un contract de asigurare ca oricare altul, cu factori de risc, bonus, malus etc.
      In Romania, toti urla sa nu se privatizeze sanatatea, sa o administreze statul, ca bine face.
      5. 90% din activitatea medicala se desfasoara in cabinetele private ale medicilor, foarte putine cazuri ajung in spitale. In Romania, una-doua, hop la internare.
      6. Medicul din Germania are libertate deplina in alegerea pacientilor (exceptie facind urgentele, evident). Daca el nu vrea de-aia asigurati la X sau la Y, daca nu vrea asigurati in sistemul public, nu ii primeste.
      7. Orice chestii suplimentare fata de nivelul asigurarii de baza se platesc. Vrei in salon mai mic? Marci banul. Vrei plomba de-aia, nu de-aia obisnuita? Marci banul. Vrei X, Y, Z care nu sunt incluse? Marci banul. Pe fata si cu chitanta, nu pe sub masa.

      Prima reforma, daca vrei, trebuie sa fie impunerea obligativitatii contributiei pentru tot poporu'. A doua, liberalizarea sistemului de asigurari de sanatate. A treia, liberalizarea profesiei medicale - pana la urma, medicul e un prestator de servicii, la fel ca un avocat sau un instalator.
      Esti sigur ca mai vrei sistem ca in Germania? Costa bani.
      • -3 (7 voturi)    
        Privatizarea (Miercuri, 29 mai 2013, 3:25)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui airwave

        Eu nu vad privatizarea sistemului de sanatate in Romania ca pe o solutie viabila.

        Deoarece stiu cum se fac "privatizarile" la noi. Si imi cam dau seama care ar fi rezultatele unei astfel de actiuni.

        Daca traiam in Germania si se punea in discutie schimbarea sistemului de sanatate era cu totul alta discutie.
      • +3 (5 voturi)    
        parerea mea (Miercuri, 29 mai 2013, 8:58)

        break_noon [utilizator] i-a raspuns lui airwave

        1. in Romania, un PFA plateste si el sanatatea.
        2. sunt deacord sa dau si eu mai mult la sanatate, dar atunci cind ajung in spital, sau cind vreau sa merg sa imi fac odata la 2 ani analize de baza sa nu mi se spuna ca nu mai sunt fonduri. banii sunt sifonati bine la noi, asa ca prefer sa gasesc orice metoda pentru a plati cit mai putine taxe si sa imi string eu banii asa cum pot.

        circuitul banilor la noi e ciudat. eu platesc asigurarea de sanatate, care de fapt e un impozit, si de beneficiat beneficiaza altii de banii aia, iar eu, cind am nevoie si ajung la spital, mai platesc (ori spaga la doctor, ori daca merg la privat, taxa de consultatie)

        in mod normal, ar trebui ca ministerul sanatatii sa stabileasca anual, pe baza bugetului pe care il are, cit costa o consultatie, cit costa o operatie de un anumit fel, si cit costa o aspirina, prin casa de asigurari. banii respectivi trebuie platiti pacientului, pe baza de chitanta. iar pacientul, daca trebuie sa puna in plus, ca spitalul cere mai mult, asta este. la un spital privat va pune mai mult, la unul de stat mai putin sau deloc.
        • +1 (3 voturi)    
          PFA (Miercuri, 29 mai 2013, 9:30)

          airwave [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

          Apropo de PFA - si imi cer scuze anticipat daca gresesc vizavi de Romania.
          In Romania, o PFA plateste CASS ca procent din profit - adica dupa ce scade tot ce se poate scadea, toate facturile care apar intr-un fel sau altul. Nu spun ca matale bagi facturi aiurea si inventezi cheltuieli, spun ca multi o fac.
          In Germania, PFA nu au acces in sistemul public si sunt obligate sa se asigure in cel privat. Adica si ala care face profit de 5000 euro lunar, si ala care face 500 vor plati aceeasi suma, in conditii similare de varsta, bonus, antecedente medicale.
    • 0 (0 voturi)    
      este 100% privat (Miercuri, 29 mai 2013, 10:41)

      serbancc [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

      si doar partial impozitat , pt orice operatie se cere spaga , si acum nu mai merge cu pachetele de kent si dresuri pt asistente . eu ma gandesc cu groaza ca daca vreodata in viitor voi avea nevoie de o operatie am incurcat o pt ca nu imi permit sa dau spaga care se cere...
  • +3 (7 voturi)    
    hilar (Marţi, 28 mai 2013, 19:52)

    andimi [utilizator]

    Nu cred ca va merge. Vom intalni situatii cind chiar medicul cautat va instrui pacientii cum si ce sa faca pentru a nu plati taxa si a-i da direct in buzunar banutii respectivi. In primul rind, acesti bani nu au cum sa nu fie impozitati, oricit ar incerca astia sa o dreaga, legal e sa fie un impozit. Asa ca... nu va merge, sistemul platii la buzunar va supravietui. Din pacate!
    • +3 (5 voturi)    
      hmmm (Marţi, 28 mai 2013, 21:11)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Daca si politia incepe sa-i streseze putin atunci poate se schimba lucrurile. Acum e aiurea sa arestezi un medic pentru ca primeste niste bani de la un pacient, atata timp cat n-a conditionat actul medical. Cand insa va exista o metoda legala prin care vor putea incasa niste bani in plus atunci nu vor mai avea o scuza si poate vor putea fi acuzati inclusiv de evaziune fiscala.
  • 0 (12 voturi)    
    Si care-i problema? (Marţi, 28 mai 2013, 19:54)

    AlinNeculai [utilizator]

    La urma urmelor momentele in care te internezi, te operezi, ai treaba cu sistemul sunt momente de cumpana, nu faci asta toata ziua, buna ziua! Daca dai 1500 de lei si totul este decent este OK! Oricum tot atat ai da si "la negru"! Macar sa rezolve gravele probleme aceste taxe!
    • +1 (7 voturi)    
      1500 (Marţi, 28 mai 2013, 20:35)

      ia cucu [utilizator] i-a raspuns lui AlinNeculai

      Vorbesti de 1500 de lei de parca ai castigat la loto.

      Vad ca uiti ca tara asta are 20 de milioane de oameni din care majoritatea traiesc la limita saraciei.

      Sunt famili care castiga 1000 de lei pe luna si trebuie sa traiasca din banii aia. Pe ce lume traiesti tu domnule iar asigurarile de ce le platim. Fa-ti asigurare la privat daca iti permiti si nu vei fi nevoit sa te confrunti cu medici platiti de stat.
      • 0 (0 voturi)    
        Prietene, uiti niste aspecte: (Miercuri, 29 mai 2013, 9:34)

        Un_Oarecare [utilizator] i-a raspuns lui ia cucu

        1. Platesti 1500 de RON doar daca vrei un anumit medic, in rest este la fel ca inainte. "Bietele familii" care castiga doar 1000RON/luna (adica putori betive care si-au tras 15 copii, fara acoperis deasupra capului si fara sa munceasca vreodata), pt in continuare sa foloseasca sistemul ca si inainte!
        2. Inca importam legume si fructe in timpul VERII! Pentru ca "bietele familii care castiga 1000RON/luna sunt prea ocupate in loc sa munceasca pentru 100RON/zi sa stea in birt si se imbete incepand cu 9 dimineata si apoi sa faca stirile de la ora 5 - violuri intrafamiliale si transari de oameni cu spaligile si satarele!
  • +11 (11 voturi)    
    Medici (Marţi, 28 mai 2013, 20:26)

    Paesano [utilizator]

    Vad ca se tot discuta in ultima vreme tot felul de solutii de finantare, de plata, co-plata, etc dar nimeni nu zice nimic de calitatea actului medical. OK, platesti niste bani ( asta e cert ) si primesti in schimbe ce? Ce garantii ofera sistemul medical pacientului in schimbul platii efectuate? Vorbesc de garantii la fel de certe ca si plata.
  • +9 (11 voturi)    
    Oare ce au in cap in loc de creier? (Marţi, 28 mai 2013, 20:40)

    Sthelian [utilizator]

    Conform statisticilor oficiale salariul mediu net e pe undeva pe aici, pe la 1500 lei.
    Sa platesti salariul pe o luna pentru a fi ingrijit de medicul ales de tine???!!! Sau salariul minim pe 2 luni???!!!!

    Chelnerul Nicolaescu numai bacsisuri viseaza!!!!!
    Ministerul Sanatatii condus de un chelner! Super competenta.
    • -2 (2 voturi)    
      alegerea doctorului/ alegerea pacientului (Miercuri, 29 mai 2013, 1:32)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      De cate ori ai fost internat in ultimii 10 ani.
      Daca taxa asta ar fi fost in vigoare de acum 10 ani cate salarii medii ai fi platit pentru a alege medicul?
      Presupun, de dragul statisticii ca ai fost internat de trei ori. Si ca una dintre internari ai ajuns in regim de urgenta deci n-ai ales nimic. Iar la celelalte doua internari te-ai aveai de "ales" intre un medic tanar care nu era lasat sa puna mana pe bisturiu si stetoscop si un altul la care te-ai dus cu plic si recomandare. Asta inseamna ca de fapt cam 4% din salariu pentru un molt:
      Pe sectie e dr Popescu si dr Ionescu. Tu il preferi pe primul. Pentru ca (pentru ce vrei tu) lucreaza mai bine. El in schimb, el de ce te-ar prefera pe tine ca pacient si nu pe celalalt pacient care s-a internat in aceeasi zi?
  • +3 (5 voturi)    
    in sfarsit (Marţi, 28 mai 2013, 20:48)

    demaGOGU [utilizator]

    se legalizeaza spaga!
  • +13 (13 voturi)    
    de acord (Marţi, 28 mai 2013, 22:00)

    sorin.sava [utilizator]

    1. Sunt de acord sa platesc cand merg la doctor dar sa nu mi se mai ia din salariu nici o taxa, cand am nevoie de doctor platesc din banii mei, in rest nu platesc nimic.

    2. Daca statul nu are bani pentru Sanatate sa renunte la sustinerea Bisericii, din 500 milioane de euro cat primeste anual BOR, statul roman ar putea asigura un sistem medical decent.
    • -1 (5 voturi)    
      Imposibil (Miercuri, 29 mai 2013, 2:49)

      airwave [utilizator] i-a raspuns lui sorin.sava

      Iti garantez ca nu iti permiti, ca om obisnuit, fie si cu venituri mult peste medie. Stii cat costa, cu totul, o operatie de apendicita? 3000 de euro, doar costurile (fara niciun "profit" pentru spital). Sa nu iti spun de boli cronice sau de accidente grave, ca te ia cu ameteli.
      Sistemul sanitar trebuie finantat prin asigurari. Dar asigurarile de sanatate trebuie sa functioneze in cadrul unei piete libere.
  • +6 (10 voturi)    
    Oameni buni (Marţi, 28 mai 2013, 22:21)

    Catz Kitty [utilizator]

    Sunteti naivi. 1500 de lei e taxa legala. Restul la plic.
  • +14 (14 voturi)    
    Alte solutii? (Marţi, 28 mai 2013, 23:07)

    Shaolin [utilizator]

    Ca sistemul medical romanesc e la pamant e o certitudine. Imi este groaza (GROAZA!) sa ma gandesc ca eu sau un membru al familiei m-as imbolnavi si as fi nevoit sa apaelez la serviciile medicale din Ro.

    Nu prea sunt de acord cu introducerea de taxe suplimentare. In primul rand noi platim deja impozit pt sanatate. In al doilea rand genul acesta de taxe lovesc in oamenii cei mai vulnerabili. Oamenii saraci trebuie sa aiba acces la sanatate! Toti romanii trebuie sa aiba oportunitati egale.

    Cum spunea cineva mai sus: exista bani pentru constructii inutile de biserici dar pentru sanate nu.

    Nu stiu unde o sa ajunga tara asta. Practic nimic nu merge cum trebuie. Si niciun partid nu a venit cu solutii viabile si solide pana acum. Totul o gargara si un spectacol de prost gust menit sa ia ochii naivilor.
    • -6 (6 voturi)    
      Propune tu... (Miercuri, 29 mai 2013, 1:46)

      _tudor_ [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Internetul democratizeaza...

      E dreptul tau sa nu fii de acord. Propune tu solutii! Esti ascultat! Sunt sanse mari ca propunerea ta sa fie citita chiar de cel care va face legea si ca acesta sa constate ca propunerea ta este intradevar mai buna.
      Fara o alta pronunere nu ai nici o sansa sa modifici solutia cu care nu esti tu de acord...

      Sanatatea e scumpa...Viata e scumpa!
      Ca societate trebuie sa ne asuma echilibrul intre datoria celor care au bani de a plati pentru sanatatea tuturor si datoria fiecaruia de a plati extrem de scump pentru propria sanatate.
      • +9 (9 voturi)    
        Nu este treaba mea (Miercuri, 29 mai 2013, 3:18)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui _tudor_

        Nu este treaba mea sa propun solutii. Eu vad problema dar nu am pregatirea tehnica si nici cunostintele necesare (sau accesul la ele) pentru a formula solutii.

        D-asta avem un Parlament, un Guvern bine remunerate. Este reposnabilitatea si datoria lor sa gaseasca solutii si sa gaseasca acel echilibru de care vorboesti tu.
  • +5 (5 voturi)    
    pentru hotnews (Miercuri, 29 mai 2013, 9:38)

    break_noon [utilizator]

    am tot vazut articole despre asigurari de sanatate, coplata si alte taxe, daca sunt sau nu justificate.

    nu am idee cit sunt de justificate, dar ar fi o idee sa faceti un articol cu ceva statistici, de genul, in 2012, romanii au platit asigurari de sanatate in valoare de ....., platiti de atitia oameni, de unde rezulta ca un om a platit in medie suma de ......

    in 2012 s-a cheltuit pe cap de asigurat suma de .....

    suma totala incasata ca si asigurari de sanatate raportata la bugetul ministerului sanatatii

    salariile doctorilor/asistentelor/etc sunt in medie .... si acoperite din fondul ala sau ala.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică