O miscare civica maghiara cearta Coca Cola pentru ca nu a inclus si nume maghiare in campania prin care pe etichetele celebrei bauturi sunt scrise prenume romanesti, in conditiile in care maghiarii "nu vor avea satisfactie cumparand o sticla inscriptionata 'Viorica', 'Constantin' sau 'Ionel'.

"Miscarea 'Igen, tessek! - Da, poftiti!' crede ca, daca Coca-Cola ar tine cont de raspandirea limbilor si numelor de botez din Ardeal, si-ar mari enorm eficacitatea campaniei. Daca ardelenii ar avea posibilitatea sa cumpere si sticle cu alte nume pe ele decat cele romanesti, firma ar atinge un nou grup-tinta important pentru actiunea ei", se arata intr-un comunicat al acestei miscari.

Potrivit sursei citate, "dupa metodologia internationala Coca-Cola, prenumele sunt alese dupa statisticile de botez actuale, pentru ca bautura sa-si gaseasca cat mai multi cumparatori".

"Este evident ca in comunitatea maghiara gasim prenume diferite de cele romanesti, purtate de mii si mii de persoane in tot Ardealul. Astfel, Janos, Istvan, Ildiko, Eniko, Andras, Sandor si Eva, ca sa nu ii mentionam pe toti, zeci si zeci de mii de oameni raman cu gura cascata atunci cand isi cauta numele pe rafturi", argumenteaza aceasta miscare.

In opinia acestei miscari, "este o practica neobisnuita si bizara sa folosesti numai prenume romanesti in orase ca Miercurea-Ciuc, Carei, Sfantu Gheorghe sau Salonta. Este foarte greu de crezut ca statisticile de vanzare a bauturii vor fi macar apropiate de succesele inregistrate in zonele romanesti, dupa aceasta campanie".

"Igen, tessek! - Da, poftiti!" sustine ca ideea inscriptionarii unor nume maghiare pe etichetele bauturii racoritoare "are si scopul sa va atraga atentia asupra intereselor companiei" motiv pentru care isi ofera "cu prietenie si gratuit serviciile", daca producatorul are nevoie de o "colectie a celor mai populare prenume din comunitatea maghiara".

"Da poftiti! - Igen tessek!" se declara, potrivit propriului site, "o miscare civica ce se desfasoara prin ONG-uri" si care functioneaza "in cateva orase mari din Ardeal (Cluj-Napoca, Oradea, Targu Mures, Satu Mare)". Potrivit sursei citate, miscarea nu urmareste "realizarea unui profit ci crearea si sustinerea unui bun public prin care multiculturalitatea acestor orase se transforma din discurs politic in practica cotidiana".

UPDATE Intr-un comunicat transmis presei, Compania Coca-Cola precizeaza ca in noua campanie au fost folosite cele mai populare 150 de nume din Romania, selectia fiind realizata cu ajutorul Directiei pentru Evidenta Persoanelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor. Potrivit companiei, au fost luate in calcul cele mai folosite nume la nivel national, atat pentru femei, cat si pentru barbati, nascuti in perioada 1982 - 2000.

  • Comunicatul Coca-Cola

"In noua campanie Imparte o Coca-Cola, cele mai populare 150 de nume din Romania inlocuiesc logo-ul Coca-Cola. Selectia a fost realizata cu ajutorul Ministerului Administratiei si Internelor, Directia pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date, luand in calcul cele mai folosite nume la nivel national, atat pentru femei, cat si pentru barbati, nascuti in perioada 1982 - 2000.

Consumatorii pot sa imparta o Coca-Cola si in spatiul virtual, prin intermediul site-ului www.shareacocacola.ro, care le permite sa personalizeze doze virtuale de Coca-Cola si sa le trimita apoi prietenilor de pe reteaua de socializare Facebook.

De asemenea, consumatorilor care nu isi gasesc numele lor in magazine, Coca-Cola le va oferi posibilitatea sa isi personalizeze propriile doze in diferite locatii, la nivel national. Mai multe informatii despre surprizele pregatite pe perioada verii, vor putea fi gasite in curand pe www.coca-cola.ro."