Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat pe 14 iunie, iar taxa de traversare a noului pod va fi de 6 euro, a declarat marti Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, in timpul unei vizite pe santier. Fenechiu a declarat ca podul va fi operat de o societate mixta romano-bulgara si ca taxa va fi distribuita celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana. In timpul vizitei, ministrului roman i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, probleme pe care ministerul, impreuna cu constructorul, spera sa le remedieze pana la inagurare.

Podul Calafat - VidinFoto: DanubeBridge2.com

Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu, secretarul de stat Cristian Ghibu si specialisti ai tuturor structurilor responsabile, se afla la aceasta ora la Calafat pentru a verifica stadiul lucrarilor la Podul mixt (rutier-feroviar) Calafat-Vidin, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor remis HotNews.ro.

"Podul Calafat-Vidin va fi operat de o societate mixta romano-bulgara care va fi infiintata pana pe 14 iunie, cand va avea loc inaugurarea acestui obiectiv. Lucrarile sunt aproape finalizate, mai exista cateva detalii tehnice care vor fi gata in perioada imediat urmatoare, si aici ma refer la lucrarile care se executa la catenara (firul de alimentare cu energie electrica pentru circulatia feroviara), fiind o diferenta de nivel de doar 10 cm intre catenara dintre Romania si Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanta de o suta de metri.

De asemenea, am fost asigurat ca pana pe 9 iunie a.c. vor fi montate si cabinele pentru personalul Politiei de Frontiera, atat pentru partea romana, cat si pentru partea bulgara. Desi initial, in speranta aderarii Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, nu mai erau necesare aceste cabine, constructorul a dat asigurari ca vor fi functionale inainte de data inaugurarii, mai exact pe 9 iunie", a declarat Relu Fenechiu, ministru Transporturilor.

In ceea ce priveste taxa perceputa pentru traversarea podului, Fenechiu a declarat ca taxa va fi de 6 euro ca si taxa de la Podul de Giurgiu, si va fi distribuita celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana, potrivit Agerpres.

Probleme la infrastructura de pe partea romaneasca

Ministrul roman al Transporturilor a mai spus, de asemenea, ca i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreste ca, impreuna cu reprezentantii CNADNR si ai firmei constructoare, sa ia toate masurile astfel incat acestea sa fie remediate pana la inaugurare.

Despre modernizarea drumului national Craiova-Calafat, unde lucrarile sunt in intarziere din cauza lipsei de finantare, Fenechiu a spus ca ministerul pe care il conduce nu gestioneaza drumurile din Romania, "acestea fiind gestionate de Departamentul marilor proiecte".

Primarul municipiului Calafat, Mircea Guta, avertiza pe 20 mai ca infrastructura rutiera actuala din judet nu va putea suporta traficul de pe Podul Calafat-Vidin si ca lucrarile pentru reabilitarea drumului national DN56 Craiova-Calafat trebuie urgentate, informa Agerpres.

Potrivit edilului municipiului Calafat, odata cu deschiderea podului Calafat-Vidin traficul rutier va creste de zeci de ori, iar locuintele oamenilor ar putea fi afectate daca nu se urgenteaza lucrarile pentru reabilitarea DN56 Craiova-Calafat care se afla in intarziere, cel putin pentru portiunea din dreptul satelor Basarabi si Golenti, astfel incat o parte din trafic sa fie directionat catre DN56A Maglavit-Drobeta Turnu Severin, care a fost modernizat in 2009.

Podul Calafat - Vidin: 2 km de cale rutiera si feroviara, trotuare, piste de biciclete si un cost de aproape 250 de milioane de euro

Podul Vidin-Calafat va fi al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Acum cele doua tari sunt legate de un singur pod, dintre Giurgiu si Ruse.

Podul Calafat-Vidin va avea o lungime de aproximativ doi kilometri, doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Constructorul podului este compania spaniola FCC, cea care in tara noastra a lucrat impreuna cu italienii de la Astaldi la Pasajul Basarab din Bucuresti.

Costurile constructiei sustinute in mare parte de Bulgaria, BEI si prin programul ISPA, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depasi cel mai probabil 250 milioane de euro pana la finalizarea proiectului.

Potrivit site-ului oficial al proiectului, pe langa acest cost, mai exista si contributia financiara a Romaniei de circa 48 de milioane de euro, bani proveniti din granturi ISPA si de la bugetul de stat.

Podul Calafat - Vidin in testele de rezistenta:

Podul Calafat - Vidin in mai 2013:

Sursa poze: danubebridge2.com