Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marti, la Calafat, unde a inspectat lucrarile de la Podul de peste Dunare Calafat-Vidin, ca acesta va fi operational pe data de 14 iunie, cand va fi inaugurat in prezenta celor doi sefi de stat din Romania si Bulgaria, a premierului Victor Ponta si a comisarului european Johannes Hahn, potrivit Agerpres.

Potrivit ministrului Transporturilor, una dintre problemele care mai trebuie remediate de partea romana este cea a cabinelor destinate politistilor de frontiera din cele doua tari, care au fost proiectate, initial, in speranta ca Romania si Bulgaria vor fi in Schengen.

"Acest pod va fi operat de o societate mixta romano-bulgara, societate aflata in curs de infiintare dar care pe 14 iunie, cand va fi inaugurat podul, va functiona. In cea mai mare parte lucrarile la pod sunt finalizate. Partea romana mai are de finalizat cateva lucrari: cabinele destinate politistilor de frontiera din Romania si Bulgaria trebuie inlocuite pentru ca atunci cand a fost proiectat acest pod s-a crezut ca la finalizarea lucrarilor si Romania si Bulgaria vor fi in Schengen. In situatia actuala aceste cabine trebuie inlocuite, insa pe 9 iunie vor fi montate si functionale", a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit lui Relu Fenechiu, pana pe 14 iunie va fi intinsa si catenara, firul electric de la care se alimenteaza locomotivele. "E o diferenta de 10 centimetri intre catenara dintre Romania si Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanta de o suta de metri", a explicat Relu Fenechiu.

Ministrul roman al Transporturilor a mai spus, de asemenea, ca i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreste ca, impreuna cu reprezentantii CNADNR si ai firmei constructoare, sa ia toate masurile astfel incat acestea sa fie remediate pana la inaugurare.

In legatura cu taxa perceputa pentru traversarea podului, Fenechiu a spus ca aceasta a fost deja negociata si este de 6 euro, ca si taxa de la Podul de Giurgiu, si va fi distribuita celor doua tari in raport cu contributia pe care au avut-o la contributia podului: 83% partea bulgara si 17% partea romana.

Despre modernizarea drumului national Craiova-Calafat, unde lucrarile sunt in intarziere din cauza lipsei de finantare, Fenechiu a spus ca ministerul pe care il conduce nu gestioneaza drumurile din Romania, "acestea fiind gestionate de Departamentul marilor proiecte".