Consiliul Europei critica Marea Britanie pentru "retorica rusinoasa" la adresa imigrantilor romani si bulgari: Alimenteaza stereotipurile si creeaza ostilitate fata de straini

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 martie 2013, 17:34 Actualitate | Esenţial

Comisarul pentru Drepturile Omului din cadrul Consiliului Europei a clasificat drept "inacceptabila" atitudinea Guvernului britanic fata de imigrantii romani si bulgari, aratand ca acestia sunt "tratati ca un flagel", relateaza The Guardian. Oficialul european a avertizat autoritatile de la Londra ca aplicarea masurilor de limitare a accesului noilor imigranti la sistemul de indemnizatii sociale va contribui la excluziunea imigrantilor si va crea astfel si mai multe probleme sociale pe termen lung.

Comisarul pentru Drepturile Omului Nils Muizniek a avertizat Londra ca retorica pe care o incurajeaza alimenteaza stereotipurile si ostilitatea fata de straini.

"Dezbaterea din Marea Britanie a luat o turnura ingrijoratoare, portretizand imigrantii cu calificari inferioare drept straini periculosi care vin sa fure locuri de munca, salarii mai mici si sa distruga sistemul medical", a declarat oficialul european pentru The Guardian.

"Cetatenii bulgari si romani sunt stigmatizati din cauza originii lor. Acest lucru este inacceptabil pentru ca un stat nu poate trata cetatenii bulgari si romani in mod diferit fata de alti cetateni ai UE. Trebuie sa fie tratati egal, nu pe baza unor prezumtii sau generalizari plecand de la originea lor etnica", a adaugat comisarul Muizniek, politician si activist leton pentru drepturile omului.

Oficialul european considera ca liderii politici joaca un rol esential in remodelarea dezbaterilor politice aprinse din Marea Britanie si din Germania privind potentiala amenintare reprezentata de un aflux de romi din Bulgaria si Romania odata cu ridicarea restrictiile de munca in ianuarie 2013, scrie The Guardian.

Avertismentul lui Nils Muizniek vine dupa discursul pe tema imigratiei sustinut luni de premierul David Cameron, despre care a spus ca risca sa alimenteze stereotipurile si ostilitatea fata de imigranti.


Citeste mai multe despre   






















3413 vizualizari

  • +14 (16 voturi)    
    ridicarea restrictiilor de munca (Sâmbătă, 30 martie 2013, 17:51)

    Rafael Che Guevara [utilizator]

    nu are cum influenta afluxul de tigani. Sunt notiuni care se exclud una pe alta.
  • +9 (11 voturi)    
    Englezii ar trebui sa vada avantajele (Sâmbătă, 30 martie 2013, 18:17)

    bigbrother [utilizator]

    acestei imigratii: mare parte din joburile luate de romani, bulgari etc sunt cele mai prost platite, la care englezii nu se inghesuie. Lordul englez sta placut uscat in scaunul cu rotile si poate sa ude si canapeaua daca vrea.

    Totusi, ca sa nu spuna ca din cauza asta scad salariile in UK, ar trebui ca acei imigranti sa aiba drepturi complete de munca. S-ar putea spune ca asta va duce la preluarea locurilor de munca de la englezi, dar de fapt vor filtra persoanele care vor obtine locuri de munca in UK, prin simplul fapt ca nu vor mai fi nevoiti sa accepte orice job, deci nu vor mai fi dispusi sa faca orice pentru bani. Evident, nu se va intampla peste noapte si mai ales, oricum se va intampla. Cu cat mai repede, cu atat mai bine pentru toata lumea.
    • -1 (7 voturi)    
      macane (Sâmbătă, 30 martie 2013, 20:20)

      Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      cu cele mai prost platite a devenit un cliseu...e drept ca joburile se iau fara sa conteze ca esti roman sau englez..contand doar valoarea pe care o poti adauga businesului respectiv si compromisurile pe care le accepti...ecuatia se schimba cand unii dintre semenii nostri aleg sa locuiasca cate 8-9 intr-o casa impartind acelasi pat cu persoane necunoscute
      • +8 (8 voturi)    
        momentan nu macane (Sâmbătă, 30 martie 2013, 21:40)

        kelye [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

        Actualmente are dreptate, majoritatea imigrantilor (incluzand si indieni, pakistanezi, etc) ocupa cele mai prost platite locuri de munca si asta pentru ca sunt putini dintre cei calificati care, stiind cata agaitatie e cu permisul de munca, aleg sa plece acum in UK. Probabil castiga foarte bine si in tara de origine.

        Dupa ridicarea restrcitiilor e alta poveste.
  • +3 (3 voturi)    
    luciiciu@gmail.com (Sâmbătă, 30 martie 2013, 19:14)

    lucadd [utilizator]

    poate asteptau sa vada (daca se intampla ca si in Italia si in Franta) daca se da foc romanilor...pana sa se sesizeze...
  • +7 (7 voturi)    
    asigurari sociale (Sâmbătă, 30 martie 2013, 20:50)

    mak1 [utilizator]

    Salut! Frate meu este stabilit in Anglia in Coventri si dupa o discutie cu el despre acest subiect despre imigrantii din Romania ,teama cea mai mare o au ca acesti imigranti vor accesa asigurarile sociale care sunt cele mai bine puse la punct din Europa.Deci englezii de rand platesc pentru aceste asigurari sociale si vin imigrantii si beneficiaza de banii lor.Nu uitati ca cei din etnia roma dupa 1991 au obtinut fonduri de bani ca persecutati politic si etnic si cu acei bani au facut in romania adevarate palate,chiar au avut tupeu in care un etnic rom a transmis un mesaj pe limba lor citez''veniti fratilor ca astia sunt fraieri''.
    • +3 (7 voturi)    
      discriminare pozitiva ne-a fost bagata pe gat (Sâmbătă, 30 martie 2013, 21:48)

      rakleta [utilizator] i-a raspuns lui mak1

      De catre engleji si frantuji in anii 90.
      Ne-au bagat sula in coaste sa punem in aplicare.
      Acum ii rog pe ei sa faca la fel, sa ii dscrimineze pozitiv la ei acasa.
      Cand colo ce sa vezi, nici macar egal nu ii vor .
      Atiunci de ce ne fortara pe noi sa ii discriminam pozitiv ?
      Asa ca le doresc sa ajunga toti la ei ... gramezi sa se duca.
      • +3 (11 voturi)    
        Discriminare pozitiva o laie (Sâmbătă, 30 martie 2013, 23:31)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

        Tiganii sunt cetateni romani, nu britanici si e de datoria noastra sa ii civilizam sau sa ii controlam. Ce a facut Romania se numeste export de infractionalitate.
        • 0 (2 voturi)    
          nope , se cheama libera circulatie (Duminică, 31 martie 2013, 9:56)

          rakleta [utilizator] i-a raspuns lui HP

          Nu esti coerent in ceea ce zici.
          Discriminarea pozitiva ramane la noi acasa.
          Ii invit sa o faca si la ei acasa cu noii veniti.
          Asta ca sa se ne demonestreze si noua ca aveau dreptate in 90.
          Altfel doar gargara.
          • 0 (2 voturi)    
            S-o chema (Luni, 1 aprilie 2013, 1:10)

            HP [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

            S-o chema libera circulatie, de aia pot sa se deplaseze oriunde. Tocmai de aia ridica tonul, ca nu le convine ca sub paravanul liberei circulatii sa le vina toate putorile in tara si sa profite. De aia ne pun sa ne facem curatenie in ograda.
    • 0 (0 voturi)    
      discriminare pozitiva (Duminică, 31 martie 2013, 0:13)

      Saturn [utilizator] i-a raspuns lui mak1

      @HP:

      http://www.profudegeogra.eu/wp-includes/imagine_marita.php?locLinkB=http://www.profudegeogra.eu/wp-content/uploads/2012/02/Distributia-populatiei-de-etnie-roma-in-Europa-2007.png

      http://rahoveanu.wordpress.com/%CF%88-tiganii-adevarata-istorie/

      @rakleta:

      Cred ca discriminarea pozitiva a etniilor minoritare este un lucru bun, care trebuia testat in mod uniform in toate statele EU :) Atunci sa te tii reactie cand vor avea locuri de studii garantate in universitatile britanice / franceze / germane, pe criteriu etnic. Vreau sa traiesc sa o vad si pe asta :))))
    • 0 (0 voturi)    
      esti sigur? (Duminică, 31 martie 2013, 1:06)

      Reshape [utilizator] i-a raspuns lui mak1

      Mie mi se pare putin SF. Nu ca nu te-as crede, dar... cum naibii vine asta? E posibil ca unul care in Romania taie frunza la ciini sa se duca in Anglia si sa primeasca ajutoare sociale? Asa, numai pentru ca respira si pentru ca e cetatean european? Chiar mi se pare culmea prostiei daca asa stau lucrurile. Eu lucrez in Germania si o sa ma interesez cum sint regulile aici dar nu mi se pare corect.
      Eu muncesc aici, nu vreau sa ma stabilesc dar statul german imi ia impozite (mari). Pentru ce mi le ia? Ca sa-si intretina autostrazile, scolile, politia? Ok, sa zicem ca sint de acord cu astea pentru ca, o perioada, beneficiez si eu de ele, mai mult sau mai putin. Dar imi ia mie impozite ca sa plateasca ajutoare pentru tiganii din Romania care vin la cersit? Si daca mie chestia asta mi se pare o porcarie, cum trebuie sa se simta neamtul care ajunge sa dea bani ca sa fie agresat la el acasa?
      UE n-o sa se prabuseasca nici din cauza crizei, nici a bancilor, ci din cauza ipocriziei si a corectitudinii politice.
  • +8 (10 voturi)    
    ce ma deranjeaza in toata afacerea asta (Sâmbătă, 30 martie 2013, 21:11)

    amanda13 [utilizator]

    este ca, inafara de ambasadorul afon de la Londra care se desclalifica cand deschide gura, nu aud niciun reprezentant al Romaniei in PE, CE, etc. care sa ia apararea romanilor din UK. E foarte bine ca domnul comisar pentru drepturile omului s-a sesizat, dar vreau sa vad cum si autoritatile romane protesteaza si isi apara cetatenii.
    • 0 (0 voturi)    
      :) (Duminică, 31 martie 2013, 12:48)

      Trojan.H [utilizator] i-a raspuns lui amanda13

      Momentan sunt ocupati sa anihileze "timpitii" din Justitie. Incearca mai tirziu.
  • 0 (2 voturi)    
    HP, nu ai dreptate (Duminică, 31 martie 2013, 1:22)

    Zzzmara [utilizator]

    Asocierea tiganilor cu romanii este falsa si daunatoare imaginii poporului roman. Tiganii sunt un popor migrator, provenit din castele sarace ale Indiei. Cel putin asa au demonstrat chiar si cercetatorii britanici. Sunt diferiti fata de romani, din toate punctele de vedere (fizionomie,cultura,traditii,limba,...) Cum au ajuns sa se stabileasca tocmai in Romania si nu in alte tari, nu stiu. Poate cine cunoaste ceva istorie, ne poate explica. Dar nu vad de ce e datoria noastra sa-i integram fortat in societate, sa-i civilizam. Au adus un prejudiciu de imagine enorm Romaniei, nu este evident? Sunt liberi sa paraseasca Romania, asa cum au si venit... Unde e vina romanilor ?
    • 0 (2 voturi)    
      Dreptatea (Luni, 1 aprilie 2013, 1:15)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui Zzzmara

      Dreptatea asta depinde de cine o proclama. Asocierea este falsa si daunatoare, asta sunt de acord. Tocmai de aia ar trebui sa luam masuri.

      Cum de ce e datoria noastra ? Pentru ca sunt cetateni romani. Tiganii locuiesc si in alte tari, si tarile respective fac eforturi sa reglementeze situatia.

      Ai auzit vreodata de problemele facute de catre tiganii spanioli ? Nu, pentru ca guvernul spaniol a luat masuri si i-a integrat aproape pe deplin.

      Cat despre vina romanilor, e ca sunt rasisti si xenofobi. Pana nu stam stramb si judecam drept, nu o sa vina nimeni sa ne scape de probleme. De ce ar face-o ?

      Spui ca sunt liberi sa paraseasca Romania...esti naiv. Asa ne pot spune si englezii sa parasim Marea Britanie. Poate o vor si face.
  • 0 (0 voturi)    
    nu cere prostului ce n-are... (Duminică, 31 martie 2013, 10:59)

    tontu [utilizator]

    UK s-a folosit de "democratie" de fiecare data cand i-a fost de folos. Cat despre statul de drept britanic si principiile democratice si de drept international care il guverneza nu putem spune decat ca sunt doar o pomada la fel de grotesca ca si cea care "imbujoreaza" obrajii reginei. Imperiu colonial, varf de lance al comertului cu scavii, Londra a trait bine si foarte bine pe munca altora. Cat despre monarhia parlamentara, aceasta struto-camila a sistemului democratic capitalist, ce sa mai zic?
  • 0 (0 voturi)    
    interesant, (Luni, 1 aprilie 2013, 23:09)

    Saturn [utilizator]

    daca este bine documentat:
    http://adevarul.ro/news/societate/au-tiganii-biserica-1_50aed9427c42d5a663a13bca/index.html


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică