Nava maritima straina, inmatriculata sub pavilion romanesc pentru prima data dupa zece ani

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 24 martie 2013, 14:28 Actualitate | Esenţial

Pentru prima data dupa zece ani o nava maritima care efectueaza voiaje internationale, detinuta de un armator strain, va putea naviga sub pavilion romanesc. Potrivit unui comunicat de presa al Autoritatii Navale Romane (ANR), transmis duminica si citat de Agerpres, port-containerul de 20.976 tdw sub pavilion german "Hispania" a fost inmarticulat la pavilionul romanesc, la cererea unei societati romanesti care a incheiat un contract de bare-boat (inchiriere) pentru o perioada de doi ani cu o persoana juridica straina dintr-un stat membru al UE.

"Dreptul de arborare a pavilionului roman s-a acordat navei Hispania, in conformitate cu legislatia in vigoare, mai precis OG nr.42/1997 privind transportul maritim si pe cai navigabile interioare, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, inmatricularea navei fiind transcrisa in registrul matricol al navelor in bare-boat, aprobat prin Ordinul 583/2004, al Ministrului Transporturilor", se arata in comunicatul semnat de purtatorul de cuvant al ANR, Monica Paraschiv.

Nava a primit efectiv dreptul de a naviga, dupa inmatriculare si dupa obtinerea tuturor certificatelor tehnice si a celor care atesta siguranta si securitatea navei, emise pe 22 martie 2013, in urma unei inspectii efectuate de un ofiter al ANR, care s-a deplasat in portul spaniol Valencia.

Potrivit sursei citate, in prezent se mai afla inmatriculate sub pavilion roman doar trei nave maritime, cargoul "Albatros", detinut de Academia Navala Mircea cel Batran, si feriboturile "Eforie" si "Mangalia", aflate in proprietatea SNCFR.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

3408 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    mester carmaciul biruintei (Duminică, 24 martie 2013, 15:16)

    Marin Puscasu [utilizator]

    Si cand te gandesti ca in urma cu cativa ani, Romania avea una din cele mai importante flote maritime comerciale din Europa si din lume...
    • -1 (3 voturi)    
      intreaba pe carmacii tai...... (Duminică, 24 martie 2013, 18:40)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      iliescu, vacaroiu, p. roman, nastase..............cum au spaguit ei flota comerciala si cea de pescuit oceanic., prin toate porturile lumii.........te lamuresc ei , in mod "democratic".
    • +2 (2 voturi)    
      Manipulare si dezinformare (Duminică, 24 martie 2013, 23:40)

      TheRealGicaContra [utilizator] i-a raspuns lui Marin Puscasu

      Domnule, sunt marinar si am muncit si pe navele romanesti dupa care plangi dumneata. Depasite fizic si moral, aceste nave necesitau investitii imense pt a ramane pe linia de plutire, investitii pentru care in niciun caz statul roman nu avea bani la inceputul anilor '90. Drept urmare, cele mai noi, care inca prezentau un potential de aducere de profit au fost preluate si exploatate de companii straine (greci si norvegieni) care aveau acces la linii de creditare. Astfel s-a mai prelungit intrucatva viata acestor nave, statul roman a incasat banuti frumosi (intrebati directorii Petromin, Navrom si Romline unde s-au dus acesi bani) iar noi, cei care am muncit pe ele, am primit niste salarii decente. O alta (mare) parte din nave, in special cargourile mici care nu au fost atractive pt armatorii straini, au fost date in exploatare unor companii romanesti nou infiintate in special de fosti securisti, fara experienta si fara relatii comerciale, care le-au exploatat salbatic. N-au bagat bani ca nici n-aveau de unde, au acceptat orice navluri pe orice bani si au acumulat datorii catre autoritati, furnizori si echipaje, rezultatul fiind arestarea navelor prin porturi straine si ulterior pierderea acestora. Acesta a fost MARELE JAF: aceste nave erau proprietatea statului roman si doar inchiriate de noii "armatori" care renuntau la ele dupa ce acumulau datorii! Bineinteles ca statul nu avea bani sa plateasca, asa ca navele erau scoase la licitatii prin porturile straine. Una peste alta, acea importanta flota maritima (cum ii spui dumneata) era doar o gramada imensa de rugina si fier vechi, fara niciun viitor! Venea vremea petrolierelor cu dublu corp si a portcontainerelor, iar noi nu investisem nimic in aceasta directie! Si inca un amanunt: bani aceia din chirii, multi-putini cati au fost (ce ramanea dupa umplerea buzunarelor de catre directorii din tot spectrul politic), se duceau la bugetul de stat pt plata pensiilor si ajutoarelor, nu pentru investitii in nave noi!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică