Adolescenta cu bentita tricolora din Covasna: Copii prinsi in valtoarea urii adultilor

de R.M.     HotNews.ro
Vineri, 22 martie 2013, 15:32 Actualitate | Esenţial

Campanii cu Sabina, pe Facebook
Foto: Facebook
O adolescenta de 15 ani care face un gest de fronda nu e nici xenofoba, nici nebuna, nici nationalista, nici extremista, nici patrioata. E o adolescenta normala, care incearca sa iasa in evidenta. Adultii care incarca gestul ei cu propriile prejudecati, de un sens sau altul, raspund la epitetele enumerate, scrie Ovidiu, pe blogul La coltu' strazii.

Sabina a venit la scoala, de ziua maghiarilor, cu o bentita tricolora - steagul romanilor. A starnit din partea unora reactii extreme. A primit amenintari - nu imi dau seama daca si in realitate, dar cu siguranta pe Facebook. Cel putin unul dintre autori - surpins de imagina publicata de Jurnalul National - este un adult radical, Zsolt Lendvay-Simon, ce depaseste mult o limita acceptabila social. La scoala, reactia a fost dezastruoasa. Directoarea scolii nu a stiut nicio clipa sa modereze un conflict latent, ci l-a accentuat dictand pedepse puternic disproportionate - scaderea notei la purtate, excludere din piesa de teatru a scolii (?!), chiar posibila exmatriculare. Ulterior, a revenit si a anulat aceste decizii, ce erau evident in afara regulamentului scolar si a bunului simt.

Nu este primul incident de acest gen, aflam din presa. In ziua de 1 decembrie, cand elevii romani au aniversat ziua romanilor, cei maghiari au facut gesturi provocatoare. Mai recent, niste elevi de clasa a cincea au fost batuti si umiliti de colegii lor (pusi sa isi ceara scuze in genunchi?!) pentru ca aveau steaguri vopsite pe maini. Problemele se repeta.

Copiii nu fac altceva decat sa imite pozitiile adultilor. Ce aud acasa, in presa, pe strada, repeta si ei. Cu atitudinea tipica adolescentilor, adesea amplifica aceste lucruri. Isi cauta apartenente de grup, vor sa iasa in evidenta. De fapt, de ce e nevoie sa repet aceste lucruri? Sunt zeci si sute de carti de psihologie care vorbesc despre aceste lucruri. Fundamentele sistemului de educatie stau, ar trebui sa stea, pe intelegerea mecanismelor psihologice la copii si adolescenti. Adultii ar trebui sa reactioneze matur.

Nu se intampla. Sabina a vrut sa iasa in evidenta si a ajuns in valtoarea urii adultilor. Primii au fost radicalii maghiari, cu amenintari, agresivitate, atacuri. Au transferat asupra ei prejudecatile si ura lor.

Poate Sabina a strigat dupa ajutor, poate altcineva a facut-o pentru ea. Cert e ca a ajuns in atentia radicalilor romani. In loc sa o ajute, au facut exact acelasi lucru ca maghiarii, au transformat-o in simbolul propriilor prejudecati. "Sabina este Romania", titreaza astazi grupul nationalist-ortodox din jurul site-ului roncea.ro. Poza Sabinei este mare pe prima pagina. A fost de altfel in toate ziarele, la toate televiziunile, nu a contat ca este minora, ca este, poate, confuzata, ca are nevoie de ajutor.

Altii vor sa se arate moderati, dar practica acelasi mecanism. A circulat mult pe Internet, promovat mai ales de cei ce se considera "de stanga", un articol al lui Stefan Mako, de la casajurnalistului.ro. Acesta ne povesteste senin cum a intrat in contact pe Facebook cu o adolescenta de 15 ani, ascunzandu-si adevaratele intentii. A initiat un dialog, a tras-o de limba cum s-ar zice, fara sa ii spuna ca e un jurnalist ce apoi va publica vorbele ei spuse intr-un dialog presupus privat [nota: aceasta parte poate fi o intelegere gresita, a se vedea mai jos primul comentariu la articol]. A scos declaratia-soc - "urasc ungurii" - si apoi a spus cine este. Cand adolescenta, afland adevarul, a inchis canalul de comunicare, Mako i-a pus eticheta: "ura".

"Sabina uraste ungurii" s-a raspandit rapid in lumea virtuala. Au iesit la rampa publicisti declarat "de dreapta", cu un discurs stupefiant. Pentru Sorin Ionita, Sabina este "o proasta mica, dar cu tupeu", iar pentru Cristian Ghinea, "o mica scarba cu probleme la mansarda" (ambii pe paginilor lor de Facebook). Sabina are 15 ani si a facut un gest extravagant. Ionita si Ghinea sunt adulti, cu studii superioare, persoane publice, auto-declarati in prima linie de aparatori ai drepturilor fundamentale, conducatori de think-tank-uri. Nici nu am ce sa mai comentez in fata acestui tablou.

Dupa doar o zi, Sabina s-a mai gandit putin. Nu-i mai uraste pe unguri, ci uraste ca este urata de unguri. Spune asta intr-un interviu luat de un alt jurnalist, Dan Tanasa, de data asta unul cu puternice accente nationaliste. Extremistii romani o transforma in simbolul patriotismului. Inteviul o aduce din nou in prim-plan, cu imagine, cu tricolor. Sabinei ii place - in fond a ajuns in centrul atentiei. Dar ce a invatat din asta despre toleranta si buna convietuire? Ce am invatat noi?

Sabina are 15 ani si e "vedeta". Din imaginea ei creste mitocania unor publicisti ca Ionita si Ghinea. Pe imaginea ei isi fac oarece publicitate (pseudo-)jurnalisti ca Mako sau Tanase. Cu imaginea ei isi construiesc discursul extremisti ca Lendvay-Simon sau Roncea, si toti cei ce gandesc ca ei. Toti acestia sunt adulti. Ura si prejudecatilor sunt ale adultilor, nu ale Sabinei.

Teoretic, educatia despre toleranta ar fi trebuit sa se intample la scoala. Mai mult, scoala ar fi trebuit sa modereze tensiunile etnice din comunitate, nu sa le emuleze. Directorul si profesorii scolii in cauza sunt evident complet depasiti. Nici autoritatile - Inspectoratul, Ministerul - nu par a avea reactie. Dar ce sa ne asteptam? Nu a trecut nicio o luna de cand o alta scoala, un liceu din Bucuresti, a fost pusa la zid pentru ca a indraznit sa organizeze un eveniment in care invatat toleranta (despre minoritati sexuale). Si atunci acuzatorii au fost tot o multime de adulti; nu intamplator, printre ei s-au aflat multi dintre cei ce acum se folosesc de Sabina. Nu uitati, Sabina are 15 ani.

Comenteaza pe blogul La coltu' strazii.























9083 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    Din ura (Vineri, 22 martie 2013, 15:48)

    Porcurorul General [utilizator]

    Nu iese nimic bun.

    PS: Cand prezentul este dezamagitor te agati de trei lucruri: religie, nationalism si istorie glorioasa (de cele mai multe ori vin la pachet, servite asezonat de catre politicieni). Ciudat insa ca oamenii nu vad ca trecutul este ca un film: il poti vedea de oricate ori cu placere, insa nu il mai poti modifica. Ceea ce poti modifica este viitorul insa uiti de lucrul acesta cand de fapt traiesti inca in trecut.
    • +2 (4 voturi)    
      :) (Sâmbătă, 23 martie 2013, 8:06)

      comentez [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      frumos spus
    • +4 (6 voturi)    
      Istorie sau Isterie (Sâmbătă, 23 martie 2013, 11:03)

      2vest [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Sa fim seriosi, de cele mai multe ori Istoria este asa cum o scriem fiecare fie ca suntem romani sau unguri. Fiecare natie isi are propia versiune a istoriei iar aceste versiuni, de obicei, nu au mai nimic in comun cu realitatea evenimentelor cuprinse in aceasta. Fiecare popor se vede a fi nobil curajos si martir - atat ungurii cat si romanii.

      De altfel Istoria in versiunea cosmetizata si revizuita de fiecare este fundamentul nationalismului.

      Depinde de fiecare din noi ce vrem sa invatam: adevarul istoric sau vreo dogma nationalista.
      • +2 (2 voturi)    
        Adevarul istoric (Sâmbătă, 23 martie 2013, 21:02)

        Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui 2vest

        Va pot spune referitor la el doar un singur lucru: nu am fost atunci.

        Eu in momentul actual am studenti cam din 20 de tari. Dar le-am spus: nu conteaza ce religie au, de unde vin, ce au fost parintii lor. Conteaza doar sa stie retele. Indiferent de ce pareri am referitoare la conflictele lor nationale, nu am dreptul moral de a le judeca sau de a-i eticheta.
  • -8 (24 voturi)    
    Hopa! (Vineri, 22 martie 2013, 16:00)

    Vladynica [utilizator]

    Dintr-o data nu mai sunt probleme cu salariile, pensiile, viata de rahat a romanilor, dusmanul Poporului este Directoarea care a oprimat o biata fetita cu banderola tricolora!
    • +11 (17 voturi)    
      Vlady-mica (Vineri, 22 martie 2013, 16:26)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Vladynica

      Asta e tot ce ati inteles ?
      • -6 (12 voturi)    
        Furie nejustificata (Vineri, 22 martie 2013, 16:38)

        Vladynica [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

        Lumineaza-ma!
        • +8 (8 voturi)    
          Quod erat demonstrandum (Vineri, 22 martie 2013, 20:01)

          eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui Vladynica

          E vorba de lucruri mai grave decat comportamentul unei directoare sau cel al unei tinere eleve.
          E vorba de faptul ca societatea numai este capabila sa reactioneze normal in fata violentei si cei care ar trebui sa fie primi care sa aplaneze asfel de conflicte nu sunt in stare decat sa toarne gaz pe foc.

          "Ura si prejudecatile sunt ale adultilor, nu ale Sabinei."
          Din pacate multi nu vad asta.
          Acesta este pretul nepasari si al specificului romanesc de a nu-si bate capul cu consecintele pe termen lung fiindca azi merge si asa.
          • +2 (4 voturi)    
            Vina! (Sâmbătă, 23 martie 2013, 11:08)

            2vest [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

            De vina sunt si parintii Sabinei care a declarat ca "Uraste ungurii!!!" , de vina este si directoarea, de vina sunt si colegii ei , dar ... de vina suntem si noi.

            Ura asta a ungurilor fata de romani sau a romanilor fata de unguri nu aduce nimic bun...doar mai multa ura!
  • +14 (14 voturi)    
    brv... (Vineri, 22 martie 2013, 16:07)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    nu a fost in stare clasa politica sa transmita un mesaj.

    tu ai reusit.
  • +2 (10 voturi)    
    NU LASATI POLITICUL SA VA COPLESEASCA (Vineri, 22 martie 2013, 16:12)

    0m [utilizator]

    Oamenii politici sunt direct responsabili pentru astfel de instigari, si de-o parte si de alta!!!!
    Ce poate un copil sa faca, daca vede cum vin in oras, de ziua Ungariei, extremisti de dreapta de la Bucuresti sa scandeze 'Noi suntem romani' ??????

    http://www.youtube.com/watch?v=9Ru_XB5OSDc
  • -12 (16 voturi)    
    Adolescenta cu bentita tricolora din Covasna: Copi (Vineri, 22 martie 2013, 16:16)

    tzepes [utilizator]

    Esti un mitocan si un tampit!
    Crezi ca toti sunt prosti ca cei care au votat USL ?
    Ce stii tu despre toleranta , ce stii tu despre Ardeal ?
    Du-te la culcare, poate ai luat etnobotanice, nefericitule !
    • 0 (0 voturi)    
      Nu sa inteles..... (Sâmbătă, 23 martie 2013, 10:28)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui tzepes

      la cine te referi ?
  • +1 (17 voturi)    
    Forma de protest (Vineri, 22 martie 2013, 16:32)

    feisbuk [utilizator]

    Eu unul nu mai cumpar apa minerala fabricata in Harcov (iau apa din Bucovina). Cartofi oricum nu mancam.

    Asa protestez eu de la malul apei negre.
    • -3 (9 voturi)    
      gresesti (Vineri, 22 martie 2013, 16:53)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      ..si asa sunt saraci ca vai si-amar; vanzarea de apa imbuteliata ii ajuta, printre altele sa supravietuiasca. Ai fost in Harcov, recent? ti se rupe inima la cata saracie e
      • +8 (8 voturi)    
        Eu consider ca nu gresesc (Vineri, 22 martie 2013, 19:17)

        feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        Este impotriva oricaror reguli comerciale sa iei la flegme cel mai mare client, recte restul de judete care iti consuma produsele. Poate ca niste vanzari in scadere ar determina un raspuns in spiritul responsabilitatii sociale de la operatorii care imbuteliaza apa de acolo si care o vand fix in tara tiganilor, Romania. Poate ca aceste vanzari in scadere, urmate de scaderea veniturilor locale si disponibilizarea multor secui care nu vor sa auda de Romania ii vor trezi la viata si poate ca intr-un final le va veni mintea la cap: sunt dovada vie ca saracia si prostia merg bine impreuna.

        Nu imi cere sa am mila pentru nemernici ca Zsolt Lendvay-Simon si pentru cei care il ssutin deschis sau tacit.

        Iar pentru cei de etnie maghiara, un sfat prietenesc: nu va izolati copii si nu ii indoctrinati. Vor fi niste outsideri si candidati pentru cele mai prost platite joburi, iar in cele mai multe cazuri, isi vor gasi de lucru strict in Harcov. Invatati romaneste, invatati sa raspundeti si sa serviti clientii romani prin magazinele voastre ca tot voi iesiti in pierdere prin atitudinea actauala. Iar asta este un raspuns direct la ce ai spus, 0m.
        • +4 (4 voturi)    
          Lectie... (Sâmbătă, 23 martie 2013, 9:09)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

          In urma cu vreo 6-7 ani era un reportaj pe la tv cu o studenta romana de origine maghiara de prin Harghita (ce cunostea doar limba maghiara), urma cursurile la Facultatea de medicina din cadrul Universitatii Iasi. Nu se intelegea cu nimeni, nu-si putea lua mincare decit pe "limba gimnastica", nu putea socializa, abia la o farmacie de unde-si lua medicamente si tampoane a gasit pe cineva care stia ungureste (o farmacista ce studiase la Tg. Mures). Atunci a realizat ce inseamna "nationalismul maghiar".
        • +1 (3 voturi)    
          Lectie... (Sâmbătă, 23 martie 2013, 9:09)

          IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

          In urma cu vreo 6-7 ani era un reportaj pe la tv cu o studenta romana de origine maghiara de prin Harghita (ce cunostea doar limba maghiara), urma cursurile la Facultatea de medicina din cadrul Universitatii Iasi. Nu se intelegea cu nimeni, nu-si putea lua mincare decit pe "limba gimnastica", nu putea socializa, abia la o farmacie de unde-si lua medicamente si tampoane a gasit pe cineva care stia ungureste (o farmacista ce studiase la Tg. Mures). Atunci a realizat ce inseamna "nationalismul maghiar".
        • 0 (2 voturi)    
          Bine bine.... (Sâmbătă, 23 martie 2013, 10:38)

          banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

          Oare viceversa nu este acelas lucru ? Oare in Romanul care locuieste la sute de kilometri de acele locuri ,nu a auzit in viata lui cuvant Unguresc ,dece atata ura in persoana luyi fata de o alta etnie ? dar in general daca nu cunosti (cunoastem) o etnie o respingem , oare dece ??
          • 0 (2 voturi)    
            nu-ti poti imagina ...de ce...e repinsa.....?. (Sâmbătă, 23 martie 2013, 17:18)

            oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

            pt. ca acea etnie e obraznica, pretinde ca 20 mil. de oameni, sa-i vb. limba sa barbara, desi acea etnie produce ........mai nimic ,.....nici macar capacitati intelectuale ...cat de cat,de factura modesta, ......ca atare,sunt ceva similar tiganilor.

            p.s. acum ai inteles de ce sunt dispretuiti ??
            • +2 (2 voturi)    
              Nu inteleg .... (Duminică, 24 martie 2013, 3:31)

              banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui oxxxxxyyyyya

              Poate nici nu vreau sa te inteleg !Eu nu mam referit direct la Sechui, an spus <<O ETNIE >> deci nu ,nupot sate inteleg !Si in plus, nu am ce le reprosa Ungurilor sau Germanilor, . Nu am ce le reprosa fiinca sunt Timisorean !Una din cele mai bune prietene lu Mama mea, a fost o doamna Kati-neni, o alta vecina si prietena a fost doamna Lisi, la cativa casi mai incolo a stat o familie de Sirbi,si inca ceva foarte important, NOI COPII APROAPE CA NICI NU STIAM CINE DINTRE NOI CE ESTE .Ma refer cinei Roman german ,Ungur sau stiu eu ce,noi nu am avut problema asta si sunt convins ca NICI COPII DE AZI NU AU ACEASTA PROBLEMA !
      • +3 (3 voturi)    
        ce sa spun.....asta-i.... (Sâmbătă, 23 martie 2013, 16:56)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        problema acum........e saracie in harcov, parca in alta parte e mai bine......cu-i nu-i place isi face bagajele si pleaca in lume, sa=si faca un rost................si sa nu uite sa-si ceara "otonomie", ca-l ajuta ,............. crapa mai usor............
    • +3 (3 voturi)    
      'tu-i mama ei de scoala... (Vineri, 22 martie 2013, 19:12)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      Apa minerala nu se FABRICA......

      eventual se imbuteliaza in diferite locuri.
      • +4 (8 voturi)    
        Din Scoala (Vineri, 22 martie 2013, 21:07)

        feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

        Poate ar trebui sa stii, daca nu stii se invata la scoala, dar fabricatie este si sa pui apa intr-un PET si sa il etichetezi. Imbuteliere este ceea ce faci tu acasa la robinet.

        In plus, pe o definitie stricta de scoala generala, adaosul sau eliminarea de dioxid de carbon schimba proprietatile fizico-chimice ale apei, deci tot fabricatie se numeste.

        Live long and prosper!
    • 0 (2 voturi)    
      Pericol!! (Sâmbătă, 23 martie 2013, 11:11)

      2vest [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      Sa nu mai faci nici baie in Marea Neagra!!! Am vazut eu un ungur care s-a p... acolo! :)
      Asta ca protestul sa fie complet
  • +4 (8 voturi)    
    nu e vorba de politic, problema e mai complexa (Vineri, 22 martie 2013, 16:34)

    r123 [utilizator]

    Nici eu nu sunt de acolo dar ma gandesc ca nu este usor pentru un roman sa traiasca in zonele acelea inconjurat de populatie maghiara care nu prea vrea sa aiba nimic de a face cu Romania.

    Am trecut si eu de multe ori prin Covasna, Harghita si asa mai departe si ca roman m-am simtit intr-o tara relativ straina. Puteam sa fiu in Serbia sau Ungaria, diferenta nu e mare.

    Sunt de parere ca problema nu o reprezinta romanii. Nu suntem in general extremisti, daca eram existau incidente mult mai grave pana acum.

    Problema princpala o reprezinta parintii maghiari care tin extrem de mult la limba si la cultura lor si care nu vor sa aiba de a face cu nimic cu cultura si limba noastra. Vor sa-si dea copii doar la gradinite si scoli in maghiara si asta e cea mai mare prostie, in infatuarea lor priveaza copiii de o limba "straina", pentru ca ei acasa vorbesc exclusiv doar magiara, posturile tv sunt in maghiara. Ei incearca sa se detaseze complet de Romania, sa nu aiba nimic de a face cu noi.
    • +6 (10 voturi)    
      re: (Vineri, 22 martie 2013, 16:55)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui r123

      ..secuii nu sunt unguri la origine; Djuvara sustine ca ei chiar ar fi folosit limba romana prin secolele XVII-XVIII.
      Secuii au adoptat cultura maghiara DOAR FIINDCA le ofera mai mult decat cultura romaneasca!!!!
    • +3 (7 voturi)    
      si care e problema ? (Vineri, 22 martie 2013, 17:11)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui r123

      daca incearca sa se detaseze complet de noi, inseamna ca au si un motiv. Pana una alta, ei sunt unicii pe teritoriul romaniei cu un site bilingv. (pe alocuri chiar trilingv)...pe cand romananii???
      daca as avea de ales intre: a ma asocia cu alde Salam, Vanghelie, Pontache, Cacarau....si a ma reorienta catre radacinile vechi maghiare, cred ca as opta pentru optiunea 2.
      • +5 (5 voturi)    
        problema (Vineri, 22 martie 2013, 18:49)

        r123 [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        Problema este ca ei nu vor si nu pot sa interactioneze cu vecinii lor, de strada, de oras si asa mai departe. Ar trebui sa inteleaga ca de bine de rau locuiesc intr-o tara cu niste legi, cu o limba unde ei sunt minoritari. Nu sa se izoleze 100%, sa-si faca mica lor enclava si sa nu "se joace" cu nimeni cum vor ei.

        Sunt total de acord ca maghiari sa aiba drepturi, invatamant, cultura si asa mai departe. Dar ce fac multi dintre ei dovedeste o mare lipsa de respect pentru romani. De la refuzul invatarii limbei, la denigrarea simbolurilor romanesti si asa mai departe.

        Imagineaza-ti ca le-am da independenta. Sa-si faca mica lor tara acolo. Ia gandeste-te cat de prost si urat s-ar purta cu minoritatea romaneasca de acolo comparativ cum ne purtam noi cu ei.
        • 0 (4 voturi)    
          logica de lemn (Vineri, 22 martie 2013, 19:44)

          zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui r123

          daca tarisoara aia mica, s-ar purta urat cu "conationalii nostri", ei ar fugi in secunda 2 iar maghiarimea ar ramane izolata pe harta: un punct verde-alb-rosie pe-o mare pata: rosu-galben si albastru....asa ca...n-are sens ce spui tu; logic si matematic-maghiarii iesi pe minus nu romanii
      • +2 (4 voturi)    
        Corect !!! (Vineri, 22 martie 2013, 19:15)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        Odata cu asasinarea lui Ceausescu, Rominia MEA, a murit...

        In schimb, s-a 'nascut' Tiganiada...
  • -4 (8 voturi)    
    E trist , e foarte trist (Vineri, 22 martie 2013, 16:34)

    eugenrc [utilizator]

    Societatea romaneasca numai stie sa reactioneze normal.

    Am sentimentul ca neamul asta a dat mult inapoi.

    Daca in 1990 ne revoltam si spuneam ca "A-ti mintit poporul cu televizorul! " , acum putem spune linistiti ca "A-ti prostit poporul cu televizorul! " .

    Sper ca excesul de evenimente nationaliste si secesioniste din zona tinutului secuiesc sa nu aiba in spate manevre politico-diplomatice care urmaresc sa aduca prejudicii suveranitatii Romaniei.
    • +7 (7 voturi)    
      mama lui de "a-ti" (Vineri, 22 martie 2013, 17:08)

      zapada reloaded [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

      "ati mintit" si "ati prostit"

      Observ ca devine o greseala sistematica, ceea ce s-ar traduce prin carente-n educatie.
      • +1 (5 voturi)    
        Imi cer scuze (Vineri, 22 martie 2013, 20:19)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui zapada reloaded

        Recunosc sunt vinovat.
        Mea culpa.

        Totusi, sunt carente de gramatica limbii Romane.

        De la gramatica la educatie e distanta ceva mai mare.

        Dar de la un neam care abia asteapta sa vaneze gresala celuilalt nu ai ce sa ceri.
        Constat cu tristete ca romanii din ce in ce mai mult vad doar in alb si negru.

        Parca eram mai induglenti in vremurile alea de trista amintire.
        Oare ce ne-a schimbat ?

        Sa fie calitatea invatamantului romanesc? Sa fie mass-media?

        Sau faptul ca au ramas prea putini profesori care au vocatie pentru aceasta meserie nobila?

        Sau faptul ca prea multor parinti nu le mai pasa de propri copii si ii lasa de izbelsite ?

        Sau ca uni parinti rezolva problemele odraslelor cu bani , invatandu-si copiii ca in tara asta cu bani poti sa faci orice?
  • +7 (7 voturi)    
    Boala extremismului (Vineri, 22 martie 2013, 16:36)

    valangjed [utilizator]

    Extremismul este o boala psihica.Orice sentiment dus la extrem este anormal.Oamenii sunt diferiti prin natura lor dar sunt fiinte sociale deci singura posibilitate de convietuire in societate este toleranta.Problema este ca oamenii nu invata din istorie si repeta greselile trecutului.Daca nu ar exista extremistii politici care sa intarate spiritele pentru propriile lor interese , oamenii ar convietui pasnic.Rusine! tuturor extremistilor indiferent de etnie ,religie sau sex.
  • +6 (10 voturi)    
    Putin si " diriginta" ! (Vineri, 22 martie 2013, 17:01)

    sceptic [utilizator]

    Dupa opinia jurnalistului, ar trebui sa avem o atitudine de legume, lasand pe oricine sa ne batjocoreasca dupa bunul plac.
    Ii amintesc d-lui jurnalist ( asa se vrea el !) ca Putin a avut deja o atitudine categorica si diplomata la astfel de provocari! ! Si slovacii, la fel! Si mai trebuie sa-i amintesc d-lui jurnalist ca e intr-o eroare fundamentala: provocarea a venit de la " d-na diriginta". Diriginta , urmata de ceilalti elevi maghiari au fost provocatorii si nicidecum Sabina!
  • +1 (5 voturi)    
    Felicitari Hotnews (Vineri, 22 martie 2013, 17:25)

    Zzzmara [utilizator]

    Felicitari Hotnews pentru articol. Si lui Ovidiu. Felicitari pentru maturitatea, decenta, echilibrul mesajului. Sper sa-l citeasca cat mai multa lume si sa inteleaga ceva din el.
    • 0 (0 voturi)    
      art. ..."impaciuitor"" (Sâmbătă, 23 martie 2013, 17:24)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Zzzmara

      dar nerealist.............baliverne infasurate in staniol.
  • 0 (6 voturi)    
    concluzia? (Vineri, 22 martie 2013, 17:33)

    schepsis [utilizator]

    concluzia este (ca intotdeauna) noi sa ramanem BUNI, intelegatori si toleranti ca sa nu tulburam apele, pe cand ei sa ne scuipe, injure, batjocoreasca, terorizeze in continuare?...nu cred ca o sa mai reziste romanul!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Alta ar trebui sa fie concluzia (Vineri, 22 martie 2013, 20:27)

      eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui schepsis

      In loc sa facem pe grozavii si sa infalmam spiritele raspunzand la violenta cu violenta mai bine ar fi fost sa avem niste legi care sa nu permita sa se ajunga la asa ceva.
      Legi care sa nu permita ca in HR si CV etnicii maghiari sa invete o istorie care sa alimenteze vrajba.

      Legi care sa pedepseasca drastic orice initiativa cu iz secesionist si asa mai departe.

      Din pacate politicienii care ii avem nu sunt in stare sa apere interesele tarii.

      E ca in bancul cu Sf.Petru si Dumnezeu :

      Sf.Petru - De ce le-ai dat Doamne romanilor o tara atat de bogata si frumoasa si la celelalte tari nu ai facut la fel ?

      Dumnezeu - Stai sa vezi ce conducatori o sa le dau .
      • +1 (1 vot)    
        istorie-isterie (Sâmbătă, 23 martie 2013, 10:01)

        arthurius [utilizator] i-a raspuns lui eugenrc

        oare cand o sa apara in manualele de istorie romanesti ca inainte ca Mihai Viteazul "a unit cele trei regiuni", in 1595 Sigismund Bathory a facut acelas lucru, iar Mihai doar a preluat puterea, adica a cules doar fructele plantate de altcineva, dar n-a fost capabil sa-l mentina nici macar un an, fiind ucis chiar de aliatul lui Basta?
  • 0 (2 voturi)    
    Numarul UNU (Vineri, 22 martie 2013, 17:43)

    urbanie [utilizator]

    Acesta e cel mai bun articol publicat pe tema asta in ultimele2-3 zile. Respect !
  • -3 (3 voturi)    
    contre (Vineri, 22 martie 2013, 17:57)

    Walking_dead [utilizator]

    Se pare ca conflictul cu steagul nu mai are priza la public. Probabil cineva cu mintea odihnita, stiut fiind faptul ca lumea e mai sensibila la suferintele copiilor, a gasit aceasta fata, din care a facut acum in acelasi timp un star national si o victima.
    Prostii de secui, care sunt incapatinati ca un catir, au pus iarasi botul la provocare si au turnat gaz pe foc. Daca n-o baga in seama nimeni pe copila totul ar fi fost dat uitarii. Nu inteleg cum pot fi unii atit de naivi, incit sa nu vada ce se afla in spatele perdelei.
    Copila este urmatoare persoana pe aceasta lista:
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-14454700-ales-simbolurile-protestelor-din-ianuarie-2012-alexandru-gheorghe-locotenentul-trecut-rezerva-este-consilier-unui-senator-anti-american-cezar-avramuta-stegarul-dac-carnet-pnl-cristiana-anghel-greva-fo.htm
  • +3 (5 voturi)    
    ? (Vineri, 22 martie 2013, 18:20)

    cotora [utilizator]

    stimabilor, cand s-a pocit imnul national la toate manifestarile publice usl, atunci nu ati mai fost patrioti, nationalisti ?, este vorba de imnul national, nu ?
  • +4 (4 voturi)    
    Maine la Strasbourg (Vineri, 22 martie 2013, 18:24)

    Clovis [utilizator]

    Vedeti si de fratii basarabeni, sunt intr+o situatie similara... Maine mars al unirii la Strasbourg!

    http://voceaunirii.org/
    • -1 (1 vot)    
      mai usor cu basarabenii pe scari (Sâmbătă, 23 martie 2013, 9:18)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Clovis

      Acum 20 de ani cind veneau cu te miri ce de vinzare prin Romania si era moda "podurilor de flori" in perspectiva unirii, ei votau cu rusii ca le dau gaze. Acum sa stea la "gazele" rusilor, ca la un moment dat nu mai aveau nici curent ptr tramvaie in Chisinau, le-a platit Basescu factura. Rusii le-au acaparat toata economia, asa slaba cum este.
  • -1 (1 vot)    
    presa manipulativa (Sâmbătă, 23 martie 2013, 9:57)

    arthurius [utilizator]

    Fetita a procedat legal dar clar ca fapta ei era pentru a agita spiritele, pentru provocare. Oare ce ar fi daca de 1 decembrie ar aparea peste tot steaguri secuiesti, si tricoloruri unguresti? Ar fi legal, doar si Ponta a zis de cateva zile ca fiecare poate sa-si agate steagul pe casa lui, dar ar fi corect? Ar agita spiritele? De ce nu s-a ziz niciunde in presa ca gagica a postat pe facebook ca uraste ungurii, fiindca ura a mostenit-o de la parinti? De ce nu se zice ca tricolorul i-a fost confiscat de un profesor de origine romana? Cum de aduna 500 de persoane "solidare" in toata tara, in presa apar 1000 de articole, timp de trei zile, iar marsul din 10 martie unde s-au adunat peste 20.000 de oameni, era bagatelizat "ca au fost peste 5000"...
  • 0 (0 voturi)    
    Teorie de la Facultatea "Spiru Haret" (Sâmbătă, 23 martie 2013, 11:34)

    Cheie primara [utilizator]

    "Copiii nu fac altceva decat sa imite pozitiile adultilor. Ce aud acasa, in presa, pe strada, repeta si ei. Cu atitudinea tipica adolescentilor, adesea amplifica aceste lucruri. Isi cauta apartenente de grup, vor sa iasa in evidenta. De fapt, de ce e nevoie sa repet aceste lucruri? Sunt zeci si sute de carti de psihologie care vorbesc despre aceste lucruri. Fundamentele sistemului de educatie stau, ar trebui sa stea, pe intelegerea mecanismelor psihologice la copii si adolescenti. Adultii ar trebui sa reactioneze matur."

    De unde au aflat Nicolae Balcescu si Nicolae Iorga ca sunt romani? Din cartile de psihologie sau de la parintii lor? Dar ostasii Armatei Romane care au cazut in primul Razboi Mondial? Au citit tratate sau au aflat de la parinti ca sunt romani? De ce crezi ca a murit Ecaterina Teodoroiu si maiorul Coravu?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version