Analiza HotNews.ro

Marea decuplare. Scurt inventar al pasilor inapoi facuti de Romania in ultima luna 

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Marţi, 12 martie 2013, 12:11 Actualitate | Esenţial

Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Guvernul Ponta a trecut de la declaratii la fapte care indeparteaza pe zi ce trece Romania de la standardele occidentale. Dupa actiunile din vara lui 2012, in urma carora astazi in presa occidentala se pune semnul egal intre Viktor Orban si Victor Ponta in materie de derapaje antidemocratice, guvernul a  recurs la o serie de actiuni, modificari legislative si declaratii fara nici o legatura cu exigentele europene. Va prezentam mai jos un scurt inventar al acestor semnificativi pasi inapoi petrecuti doar in ultima luna de zile in aproape toate domeniile cheie: economie, justitie, educatiei, externe, dar si in plan politic.   

Economie
- desfiintarea licitatiei (esentiala pentru a stimula competitia) in cazul atribuirii contractelor referitoare la marile proiecte, prin modificarea legii parteneriatului public privat
- cresterea arieratelor in economie in locul reducerii lor, conform intelegerii cu FMI insotita de revolta baronilor USL impotriva intentiei ministrului de finante de a achita aceste arierate
- denuntarea blocajului din economiei de catre reprezentantii unor ambasade. Ambasadorul Germaniei, de pilda, s-a plans ca firmele germane nu-si incaseaza la timp banii de la administratiile locale sau centrale cu care au incheiat contracte
- esecul numirii unor manageri independenti la la companiile de stat. La Posta Romana a fost mentinut pe fostul directorul numit in mai 2012 (PSD).

Justitie
- numirea unui cercetat penal in pozitia de sef al corpului de control al ministrului de interne in ciuda recomandarilor din raportul MCV si a exigentelor Schengen
- mentinerea ministrilor cercetati penal in Guvern in ciuda recomandarilor Comisiei Europene
- pierderea majoritatii reformiste in Consiliul Superior al Magistraturii, institutie care va juca un rol important, ca urmare a revocarii a doi membri CSM fara motive clare; actiune incurajata si sustinuta de ministerul justitiei
- amanarea numirii noilor sefi la varful parchetelor

Educatie
- votarea modificarilor la legea educatiei in Camera Deputatilor, modificari in sensul anti-reformei: eliminarea incompatibilitatii rector-parlamentar, rectorii nu mai pot anula lucrari de plagiat, acest lucru fiind posibil doar in instanta etc

Relatia cu UE
- esecuri majore in politica externa: MCV, Schengen, anuntul celor patru tari referitor la necesitatea gandirii  unui mecanism de santiune impotriva tarilor cu derapaje antidemocratice
- raportul consiliului afaceri generale intareste concluziile raportului MCV
- inmultirea pozitiilor si declaratiilor anti-occidentale: de la ministrul de externe, Titus Corlatean care indeamna la "ruperea pisicii" la ministrul justitiei, Mona Pivniceru, care se plange de "tintele in miscare" impuse de Bruxelles

Politic

Constatam o degradare continua a atmosferei in plan politic prin:
- tensionarea relatiilor in interiorul USL
- incurajarea fenomenului migratiei politice de catre PNL
- faramitarea opozitiei si asa slabe, risipirea energiilor in razboiul intern din PDL
- absenta unei activitati parlamentare notabile, cu exceptia votarii modificarilor la legea educatiei in prima camera
- intentia anuntata de presedintele comisiei pentru revizuirea constitutiei de a nu tine cont de votul referendumului din 2009 privind reducerea numarului de parlamentari


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

21005 vizualizari

  • -56 (66 voturi)    
    Uiti un amanunt (Marţi, 12 martie 2013, 12:25)

    finutza [utilizator]

    In Europa au loc multe transformari in aceste zile. Si, daca Romania a fost o tara vizionara, reducand salariile si bugetul inca din 2010 (cand de-abia inmugurea criza), de ce nu ar fi si de asta data avanpostul unor masuri care, ca si in exemplu de mai su (copiat acum de multe alte tari europene), vor fi copiate in anii urmatori tocmai de tarile care ne critica azi?
    Ai auzit de brainstorming? Multi dau idei (pot fi ca nuca-n perete), dar si cele mai traznite vor fi analizate, intoarse pe toate fetele si... eventual aplicate!
    • +46 (48 voturi)    
      Si cam ce chestii vizionare vezi tu la guvern? (Marţi, 12 martie 2013, 12:36)

      abisala [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Spune-ne si noua niste masuri care ti se par vizionare, si care ar trebui sa ne scoata economia din recesiune.
      • +23 (23 voturi)    
        Masura vizionara, dar nu la guvern (Marţi, 12 martie 2013, 16:19)

        smc [utilizator] i-a raspuns lui abisala

        Dau eu aici o masura vizionara:

        Sa fie incompatibilitate intre calitatea de politician si cea de patron de media!

        La fel cum este acum incompatibiliate intre rol in politica si patronaj al firmelor care pot profita de statutul politic.

        Deci, pe scurt, ori esti politician, ori ai televiziuni. Una din doua.
    • +47 (49 voturi)    
      da, absolut (Marţi, 12 martie 2013, 12:44)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      in materie de coruptie si plagiat sunt pionieri :)
      pt ca in altceva nu vad pionierat la aceasta coalitie.
      corect, suntem vizionari cand numim corupti in aparatul bugetar. suntem vizionari si pionieri cand blocam economia si lasam santierele goale.
      oare cat mai puteti sa ii sustineti? pana cand? daca astia ies uc puca in mana si impusca basistii cred ca voi tot le mai tineti partea :)
      finutza mama, bate rau la ochi. deveniti penibili acoperind acesti nemernici. :)
    • +23 (25 voturi)    
      ? (Marţi, 12 martie 2013, 13:13)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      ce poate copia bun ue de la usl ?
    • +23 (25 voturi)    
      Suntem in "namol" (Marţi, 12 martie 2013, 13:54)

      Agnostic [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Din pacate:
      Nu vei avea ideei "nastrusnice" care sa faca din "namol" aur,atata timp cat omenii inteligenti pleaca in alte tari.
      Nu poti dezvolta ( sau macar mentine) o economie daca nu sustii investitorii.

      Problema este, ce te faci tu cand:
      - EU iti taie fondurile
      - FMI nu te mai imprumuta
      - Companiile isi muta productia in alte tari mai stabile economic si politic
      - Oamenii iti pleaca din tara ( ingineri, doctori, ) ce nu vor mai cotiza.

      Cu ce platesti tu ca si Stat, tot ce inseamna administratie, pensii si sanatate (sa nu mai vorbim si de restul ) ?

      Ce recomandari sunt in acest moment?
      - scaderea birocatiei ( fa totul online si electronic sunt destule companii care pot investi iar toate elementele : stat ( nu mai platesti salarii asa multe ); firme ( rapiditate in obtinere acte si transparenta ); persoana fizica ( totul de acasa ) au de castigat
      - parloaga avem ( caci e greu sa muncesti pamantul - mai bine o carciumioara ) da sub inchiriere pe 50 de ani la investitori sa aiba unde sa isi faca fabrici
      - stabilitate in decizii economice ( nu le schimbi prin ordonante la 3 zile ca asa vrea un om afiliat politic sa ii mai muste din ciolan )
      - investeste in aparatul recuperator de creante si datorii la stat
      - inaspreste pedepsele cu confiscare de prejudiciu ( vezi Grecia inchisoare pe viata pentru delapidare )

      si multe altele. Probelma este sa faci ceva.

      Daca 4 oameni iti spun ca esti baut ( 4 state ca ai probleme cu democratia) atunci iti ridici un semn de intrebare, asta daca bineinteles ai vointa.
      • +17 (19 voturi)    
        in problema Justitiei, ati uitat, dle Tapalaga, (Marţi, 12 martie 2013, 15:02)

        V. Val [utilizator] i-a raspuns lui Agnostic

        - institutia Avocatului Poporului desfiintata in fapt, si care, pentru salvarea aparentelor (nu mai) functioneaza cu un om de paie in frunte
        - guvernarea prin OUG-uri deloc urgente si care, toate, limiteaza independenta instituriilor statului

        Ar mai fi, in alta ordine de idei (dar spre aceleasi tinte) presiunea politica asupra Justitiei prin intermediul unei mass-madia aservite.
    • +17 (19 voturi)    
      finutza... (Marţi, 12 martie 2013, 14:53)

      meddio [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      tu cu cine faci brainstorming ?
    • +11 (11 voturi)    
      Ai avut aceeasi pozitie si in 2010 (Marţi, 12 martie 2013, 17:01)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      cand Guvernul reducea salariile?
      Daca da, te rog sa pui un link spre un comentariu care demonstreaza asta.
      Daca da, ai votat cu PDL - "vizionarii" de atunci?
    • +11 (11 voturi)    
      Pai da-le guvernului... (Marţi, 12 martie 2013, 18:06)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      ..ca vad ca sunt in totala pana de idei exceptand sa dea vina, fie pe Monica Macovei si Basescu, fie pe graua mostenire....
    • +5 (5 voturi)    
      Iart-o, Doamne (Miercuri, 13 martie 2013, 11:21)

      Kappa [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      ca nu stie ce spune.
      Unde vedeti Dvs.in toate magariile facute de PM Ponta, punctual enuntate in articol, efect de BrainStorming?
      Orice shleahta de tilhari le pune oricind in practica fara prea multa gindire, la fel de complet.
      Dvs.intoarceti pe dos intr-un mod pervers sensuri de cuvinte inradacinate, dar de'dac-asa va cere Varanul.
      Cit despre vizionarismul Dvs., dac-ar fi ca-ntr-un viitor, Europa sa impartaseasca valorile Dvs.pervertite, mai bine ar fi cishtigat Hitler razboiul.
    • +3 (3 voturi)    
      Surpriza placuta. (Miercuri, 13 martie 2013, 12:44)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      "Romania a fost o tara vizionara, reducand salariile si bugetul inca din 2010 (cand de-abia inmugurea criza), de ce nu ar fi si de asta data avanpostul unor masuri care, ca si in exemplu de mai su (copiat acum de multe alte tari europene), vor fi copiate in anii urmatori tocmai de tarile care ne critica azi?" Recunosc ca nu ma asteptam tocmaidin partea ta sa apreciezi cea ce au facut Basescu si guvernul Boc in 2010.
  • +54 (60 voturi)    
    Mda... (Marţi, 12 martie 2013, 12:26)

    nicTM [utilizator]

    Cu usl-istii la butoane, eu cred d-le Tapalaga, ca asta este doar prologul pentru ce va urma... Cand ma uit la ce spun nimicurile astea de Ponta si Antonescu ma ingrozesc pur si simplu si am impresia ca astia traiesc intr-o lume paralela cu tot ce inseamna vestul Europei.
    Cu toate astea cel mai tare ma ingrozeste populatia acestei tari, populatie aflata intr-o letargie otravitoare pentru viitorul tarii... Este de plans ceea ce ni se intampla.
    Sper ca peste cativa ani sa-mi amintesc despre aceasta perioada doar ca de una care a trecut cu bine si care ne-a folosit pentru ca ne-am maturizat in democratie, si sa nu-mi amintesc de ea ca fiind perioada in care a inceput un regres de neoprit.
    P.S. Opozitia!!! Trezirea!!!
    • -7 (11 voturi)    
      Trezirea ??? (Marţi, 12 martie 2013, 12:59)

      cristian_n [utilizator] i-a raspuns lui nicTM

      Imi confirmi ca dorm de 9 ani,fie ca sunt la putere fie ca sunt in opozitie...
    • +19 (21 voturi)    
      "Opozitia!!! Trezirea!!!" (Marţi, 12 martie 2013, 13:06)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui nicTM

      Departe de mine gandul de a va critica pentru ca aveti dreptate in ceea ce spuneti dar si dvs, ca si imensa majoritate, asteptati de la altii sa faca ceva.
      Cine sunt acei altii ? Ce interese au ei ? Oare daca ii aducem la putere vor fi in stare sa faca acel "ceva" pe care il asteapta lumea ?
      Din nefericire pentru noi, ne invartim in acelasi cerc vicios din care nu exista scapare decat prin schimbarea acestui sistem politic pervers. In rest este vorbarie goala iar smecherii profita din plin de aceasta lipsa de orizont.

      Pasii facuti inapoi de catre aceasta adunatura relativ majoritara reprezinta doar o cale spre dezmembrarea UE. O alta cale este cea adoptata de Cameron iar acum se vine si cu ideea excluderii statelor in care guvernele nu respecta regulile statului de drept.
      Se pare ca dusmanii UE castiga teren iar o eventuala victorie a acestora ar fi un dezastru pentru Europa dar mai ales pentru tarile din fostul lagar comunist.
  • +47 (49 voturi)    
    urmeaza constitutia (Marţi, 12 martie 2013, 12:26)

    sucaa [utilizator]

    astea sunt nimic fata de degradarea societatii. usor usor renuntam la valorile europene pt ca asa ni se spune la tv. de la o pozitie fruntasa in randul tarilor proeuropene, am ajuns sa fim cu un piciro la eurosceptici. in ritmul acesta, in toamna, pontalaul poate face linistit un referendum pt iesirea din UE.
    chiar nu este o supozitie. la cum provoaca zilnic europa alta tinta nu au. or s-o provoace pana cand or sa arate cu dejtul ca ue este rea cu noi si hai sa votam daca mai stam cu ei.
    au calcat si vor calca tot in picioare. apropierea lor fata de mama rusia este deja pe fata. nici nu se mai ascund.
    mai crunt este ca acest popor nu se trezeste...
    • +22 (30 voturi)    
      Basescu e de vina! (Marţi, 12 martie 2013, 12:47)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      Ca-i ies toate pe dos: a propus parlament unicameral cu 300 a iesit parlament bicameral cu 600, a vrut sa starpeasca coruptia coruptii au napadit toata politica, vrea sa ne indreptam spre vest noi o luam spre est. S-o dea la intors Basescu, acum cu cuvantarea de politica externa din parlament sa zica ca ne trebuie alianta cu Rusia, si Ponta cu Antonescu se vor indrepta cu toata forta spre vest.
      • +19 (21 voturi)    
        kkrau nu ? (Marţi, 12 martie 2013, 13:05)

        cobra1000 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Grecii au reusit sa faca ceva in sensul asta si au condamnat deja cativa politicieni si functionari(sigur ca mai au mult de lucru cu coruptia). Vad ca la noi e cu totul si cu totul pe dos-care sunt mai corupti si mai hoti intra in guvern !
      • +18 (20 voturi)    
        Off... (Marţi, 12 martie 2013, 13:29)

        Observator roman [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        ...nici macar nu mai e de glumit cu "clasa politica" din Romania!... Si - vorba lui Andrei Plesu - daca s-ar gasi un om politic NOU, necorupt, dornic sa slujeasca poporul, fara legaturi cu orice partid politic anterior... ar primi votul poporului? Eh? Tare mi-e teama ca nu, si asta dintr-un motiv simplu. Poporul "pune botul" la televiziuni, televiziunile, normal, sunt aservite unor interese (nici macar de partid ci) de GASCA si... din aceasta dilema nu putem iesi!

        Singurul mod in care putem iesi e unul dureros dar inevitabil: cu un sut in c** din partea Europei si atunci POATE poporul se va gandi ce vrea. Si nici asta nu e sigur...
        • -8 (14 voturi)    
          Aici in Romania (Marţi, 12 martie 2013, 14:05)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Observator roman

          vestul si estul se gasesc in echilibru, cum cineva incearca sa strice acest echilibru, ori spre vest ori spre est, cum poporul il va trage inapoi.
  • +23 (31 voturi)    
    de acord! (Marţi, 12 martie 2013, 12:30)

    Rasmus [utilizator]

    singura solutie, in conditiile date, poporul care i-a votat ar trebui sa se dezmeticeasca insa nu-i mai putin adevarat ca oferta opozitiei a fost ca si inexistenta sau penibila pentru ca si acolo sunt aceeasi urmasi ai FSN.
    sunt uimit ca poporul ungar, cu o traditie occidentala mai veche decat a noastra, se complace in situatia creata de Orban.

    cred ca democratia, asa cum este ia astazi, este in mare suferinta peste tot...
  • +32 (36 voturi)    
    Si acum (Marţi, 12 martie 2013, 12:36)

    cobra1000 [utilizator]

    Radiografia fiind facuta, nu putem decat sa tragem concluzia ca am facut pasi inapoi cat pentru 20 ani ! Cu o guvernare usl de nici un an !....de la urmatorii urmatorii trei ani de guvernare ce sa asteptam ?!
  • +20 (24 voturi)    
    Guvernul marioneta (Marţi, 12 martie 2013, 12:45)

    Trojan.H [utilizator]

    Asta e partea lor de intelegere care trebuie respectata. Si o vor respecta punct cu punct.
  • +16 (20 voturi)    
    scopul (Marţi, 12 martie 2013, 13:20)

    cotora [utilizator]

    telul si scopul usl-ului a fost scaparea penalilor de justitie si controlul justitiei, nu binele tarii, a romanilor
  • -13 (19 voturi)    
    hehe (Marţi, 12 martie 2013, 13:30)

    Mazeta [utilizator]

    Mai bine decuplați decât acuplați de FMI & co.
    • +9 (13 voturi)    
      rusi vs. americani (Marţi, 12 martie 2013, 14:07)

      sorin3 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      uita-te cum isi trateaza americanii aliatii si cum ii trateaza rusii:
      Cuba vs. Japonia
      Corea de Nord vs. Coreea de Sud
      Germania vs. Romania(in razboiul rece)
      Arabia Saudita vs. Siria
      etc.
    • +2 (4 voturi)    
      si cu tine in cuplaj cu Voiculescu... (Miercuri, 13 martie 2013, 8:00)

      ovigeo [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      da foarte rau , mai postac platit ne intoxici cu ineptiile tale
  • -8 (14 voturi)    
    marea decuplare va fi doar atunci... (Marţi, 12 martie 2013, 13:55)

    kalughin [utilizator]

    -cand vom face firescul si igienicul pas inapoi, denuntand minciuna, perfidia, cinismul, coruptia si agenda satanista a uniuni sovietice europene;
    -cand vom decupla toate lipitorile occidentului tovaras si prietin de la resursele naturale ale tarii spre a fi reluata exploatarea lor in beneficiul natiunii romane;
    -cand vom devoala agenda oculta a unei mari parti a guvernelor occidentale desfasurata in RO prin ambasade si ong-uri finantate de corporatiile lor, agenda pusa in practica in scopul demantelari identitare, cultural - istorice si spirituale a poporului roman, pentru a pune in loc "omul nou", modelat dupa tarele si ideologiile atrofiante ale apusului;
    -cand intelectualii nostri tineri vor iesi din matricea ideologica sinistra in care au fost dresati sa gadeasca si vor cupani liberi asupra identitatii lor si a noastre, precum si la noua fata a lumii.
    • +7 (9 voturi)    
      Da' banii de salarii si pensii.. (Marţi, 12 martie 2013, 18:12)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui kalughin

      .. de unde sa-i scoata (diferenta fata de venituri) daca se cearta cu FMI? Cat despre generozitatea si spiritul intreprinzator al prietenilor de la rasarit.. pot sa vorbeasca cred ultimii beneficiari.. muncitorii de la Mechel Campia Turzii, Targoviste si ceilalti...
    • +3 (5 voturi)    
      ? (Miercuri, 13 martie 2013, 8:32)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui kalughin

      decat sa fiu colonia hotilor, coruptilor, securistilor romani, prefer colonia ue si sua
  • -14 (22 voturi)    
    VREM SI UN SCURT INVENTAR... (Marţi, 12 martie 2013, 14:09)

    dincannes [utilizator]

    ...al pasilor inainte, fàcuti de Romania, in ultima lunà.
    Ceva càpuseli lichidate, mai multe dosare in lucru, de mari corupti, chiar niste condamnàri interesante, scàderea increderii in PDL (partidul sàràcirii tàrii), Bàsescu mai putin dictator (teama suspendàrii), justitie in direct la televizor, nepotismul stopat, ceva medalii, premii internationale, poate cel mai simplu, cresterea leului...
    Loviturà de stat si puci, auzim mai rar; lumea a inteles cà a fost legal si cà asta a vrut majoritatea tàrii.
    De curind 700, 800 de milioane, pentru investitii nominalizate.
    Tot de curind, o analzà impartialà a domnului Tàpàlagà.
    • +7 (11 voturi)    
      capusa? (Marţi, 12 martie 2013, 14:27)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      daca tot te adapi la A3 -izvor al adevarului-, mi-arati o singura externalizare care sa nu fi fost denuntata drept capusa? La noi e economia socialista, fiecare intreprindere isi face singura si cizmele personalului. Arata-mi deci UNA SINGURA! Dai si ceva exemple de nepotism stopat sau tu te referi la nepotism de partid nu stopat ci inlocuit? Poate faci si o lista de investitii? sau la tine cumpararea de bond-uri e investitie?
      • -5 (11 voturi)    
        IATA UN PAS INAINTE AL ROMANIEI (Marţi, 12 martie 2013, 17:07)

        dincannes [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        "Sase studente ale Universitatii din Bucuresti au castigat cele mai importante premii ale Programului European NetAware 2013 "

        Nu àsta este titlul articolului?
        (A uitat incà un mic pas inainte : imi apar mai multe comentarii)
        • +5 (11 voturi)    
          O fi meritul USL-ului...?! (Marţi, 12 martie 2013, 17:59)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

          Daca ploua destul si la timp la vara si ne creste productia agricola, va trebui sa-i multumim lui Antonescu ?
    • +7 (9 voturi)    
      jesus... (Marţi, 12 martie 2013, 17:16)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      tu chiar crezi ce spui? :))
      ce capuseli lichidade? poti da un singur exemplu?
      mai multe dosare sunt datorita faptului ca inca morar a fost la dna. stai sa vezi cand o sa vina un repetent propus de pivnicereasca sa vezi ce dosare mai sunt
      si condamnarile la fel. inca mai era un csm necontrolat de usl.
      scaderea increderii in pdl este un pas inainte? cam asta au facut si comunistii in 47. au eliminat partide.
      basescu mai putin dictator? pai ce a facut in plus inainte?
      justitie la tv era si inainte. nu au inventat roata ei :)
      nepotism stopat???? hahaha. dar cu nepoata lui marga cum e? dar cu baiatu lui hrebenciuc cum e?
      ceva medalii? medalii la ce? la sport? ce legatura are?
      premii internationale banuiesc cele la filme, nu? pai si cezarul castigat pe vremea pdl-ului cum e? si crezi ca filmele care au laut premii s-au facut de cand a venit ponta?
      cresterea leului la valoarea de unde era cand a preluat puterea. uiti cand l-a aruncat in aer in vara. acum a revenit unde era inainte sa fie el premier. practic a reparat stricaciunile lui.
      ce a vrut majoritatea este una, faptul ca au incalcat legi ca sa se ajunga la suspendare este cu totul altceva. in momentul in care schimbi sefii de la camere desi chiar psd-ul facuse la un moment dat contestatie ca nu se pot schimba decat la cererea grupului parlamentar ce l-a propus nu se cheama democratie.
      in momentul in care tai atributiile ccr-ului ca sa nu se mai pronunte pe hotararile tale iar nu este legal.
      pt investitii??? cand metroul din bucuresti a ramas doar un santier parasit imediat ce a preluat guvernul? ca toti banii de la investitii au fost redusi la sub 30% din ce era initial si necesar?
      cifrele tale sunt nimic pt investiile pornite. daramite sa mai porneasca si altele.
      esti pe laga total. habar nu ai despre ce vorbesti :)
    • +1 (3 voturi)    
      ? (Miercuri, 13 martie 2013, 8:42)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      asta o spui pentru ca nu ti-a spus antena3 realitatea, spun numai ce vrei tu sa auzi,capuseli lichidate ?, vezi contactele babane ale consilierului nicolaescu facute cu spitalul din tg mures, condamnari mai interesante au fost in trecut nu acuma (nastase, apostu), de ce sa fie suspendat ?, trebuie sa fie un motiv constitutional ca sa-l suspenzi, nu ca il sperie antena 3, nepotism, soacra lui sova este avocata la bechtel, ori este puci, ori este legal ?, degeaba a vrut majoritatea tarii (desi s-a furat 3 milioane de voturi), pentru ca constitutia, legile tarii nu a permis demiterea presedintelui, care investitii nominalizate ?, cea de la metrou in care s-a oprit investitile, oltchim, mechtel ?
  • +12 (14 voturi)    
    Nu stiu (Marţi, 12 martie 2013, 17:13)

    KostasP [utilizator]

    cum va vedeti voi din interiorul tarii dar pot sa va spun cum va vad eu din afara. Un popor semi-tiganizat, fara valori morale, blazat, ignorant si arogant, gata sa sara la hartza din te miri ce dar impasibil la cloaca si coruptia generalizata in mijlocul careia traieste. Un popor care arunca intotdeauna vina pe guvernanti uitand ca tot ei i-au votat si de la ei si ignoranta lor li se trag toate relele. Sa spunem lucrurilor pe nume si sa nu ne mai ascundem dupa matura. In locul vostru asi pupa mana la fmi in fiecare dimineata si seara si in general de fiecare data cand puneti ceva pe masa. Fara imprumuturile de la fmi sau din alte surse, romania ar cadea in saracie crunta in cateva luni de zile.
    • -10 (14 voturi)    
      NE MAI SI « TAXEAZA » (Marţi, 12 martie 2013, 18:39)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ... ne-au luat pe nimic, bogàtiile subsolului si ne folosesc specialistii, scoliti de noi.
      Au cumpàrat fabrici, le-au inchis apoi, sà anuleze concurenta.
      Camàta, a fost intotdeauna condamnatà, de oamenii cu bun simt.
  • +8 (14 voturi)    
    Re: dincannes (Marţi, 12 martie 2013, 19:35)

    KostasP [utilizator]

    Termina cu aberatiile astea. Nu le-a luat nimeni noi le-am dat pt cativa arginti ca apoi concurenta sa le taie si sa le dea la fier vechi. Totul s-a facut cu ajutorul "romanilor", ca adrian nastase.
    • 0 (2 voturi)    
      LEGEA PEDEPSESTE LA FEL... (Miercuri, 13 martie 2013, 10:33)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui KostasP

      ...luarea de mità, cu darea de mità.
  • +7 (7 voturi)    
    Dictatura USL (Marţi, 12 martie 2013, 23:05)

    Fisherman [utilizator]

    La Camera Deputatilor USL a obtinut 58.63% din numarul voturilor valabil exprimate (7.409.626).
    S-ar spune ca are o majoritate calificata.
    De fapt USL a obtinut voturile a doar 23,58% din numarul total de 18.423.066 alegatori inscrisi in listele electorale.
    Asta nu este o majoritate care sa le dea dreptul de a decide schimbari care indeparteaza Romania de lumea civilizata transformand-o intr-un lagar ciudat in care cei care produc bani pentru bugetul de stat lucreaza pentru corporatii straine, europene in majoritatea lor, iar cei care administreaza acesti bani declara ca nu sunt interesati sa respecte principiile democratiei si ale statului de drept care au fost fundamentul pe care s-au dezvoltat acestea.
    • +2 (4 voturi)    
      Democratie inseamna vot! (Miercuri, 13 martie 2013, 9:56)

      TNour [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

      Nimeni nu i-a retinut pe ceilalti 76.42 sa voteze PDL sau PPDD sau Romania Mare. Erau toti acolo pe buletin. Chiar era bine sa fi avut o opozitie puternica decat o caricatura in care mai degraba isi fac opozitie unii altora in acelasi partid.
      Dreptul cuiva de a intrepta Ro intr-o directie sau alta se decide la vot universal si nu se acorda doar celor care "lucreaza pentru corporatii straine, europene in majoritatea lor".
      Era mai bine sa fie numit guvernul de catre consortiul companiilor straine prezente in RO?
      Alegerea prin vot universal este deocamdata metoda de guvernare aplicata democratic in "lumea civilizata".
      • +4 (6 voturi)    
        alegere inconstienta (Miercuri, 13 martie 2013, 10:36)

        quetzal [utilizator] i-a raspuns lui TNour

        da, alegerile prin vot universal sunt metode democratice dar indoctrinarea alegatorului simplu prin propaganda minicinoasa si partizana a unor infractori detinatori de trusturi de presa sunt metodele oligarhiei comunisto-rusesti si nu au nimic comun cu democratia.
      • +2 (2 voturi)    
        Eroare !!! (Miercuri, 13 martie 2013, 13:13)

        Fisherman [utilizator] i-a raspuns lui TNour

        Democratia inseamna exercitarea lui Kratos in interesul lui Demos !
        O majoritate de 50,95% a romanilor inscrisi pe Listele Electorale a votat la Referendumul din 22 Noiembrie 2009 pentru modificarea Constitutiei deci a fost indeplinita conditia de cvorum.
        - La intrebarea "Sunteti de acord cu adoptarea unui Parlament unicameral ?" au raspuns DA 77.78% dintre cei prezenti la vot adica 6,740,213 de romani.
        - La intrebarea "Sunteti de acord cu reducerea numarului parlamentarilor la maximum 300 ?" au raspuns DA 88.84% dintre cei prezenti la vot adica 7,765,573 de romani.
        Asadar Demos si-a exprimat suveranitatea clar si constitutional.
        Au trecut trei ani si clasa politica romaneasca nu si-a indeplinit mandatul impus prin referendum. Dimpotriva, au dat o lovitura de stat parlamentara, au doborat doua guverne, au construit o asa-zisa alianta electorala
        • +1 (1 vot)    
          realitatea (Miercuri, 13 martie 2013, 14:06)

          ravi [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

          Daca erau intrebati daca vor sa plateasca taxe si impozite se obtinea 101%.
    • -1 (1 vot)    
      REALITATEA (Miercuri, 13 martie 2013, 14:03)

      ravi [utilizator] i-a raspuns lui Fisherman

      Daca USL a obtinut 23,58%, PDL a obtinut 5%
  • +6 (8 voturi)    
    indiferent cine candideaza.. (Marţi, 12 martie 2013, 23:51)

    nedumeritul [utilizator]

    indiferent cine candideaza, daca raspandacii securitatii vor sopti in urechile oamenilor de la sate si orase:
    -votati USL pentru ca altfel ungurii ne vor dezmembra tara.....
    USL va obtine 70 % din voturi ,adica securitatea hotareste cine castiga alegerile.De aici apar si accesele cu iesiri agresiv nationaliste ale lui Tise , Corlatean ,Sova,Antonescu si chiar Ponta pentru ca sa fie clar cine apara natiunea romana de venetici.
    • -1 (7 voturi)    
      ai dreptate, ungurii nu vor autonomie (Miercuri, 13 martie 2013, 8:51)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui nedumeritul

      Ungurii vor doar sa li se falfaie drapelul tinutului secuiesc.
      Unde romanii sa fie obligati sa vorbeasca maghiara, unde toate functiile administrative sa fie ocupate doar de unguri (pardon, secui), unde nu esti bine venit daca te aud vorbind romaneste...
      Romanii au ajuns sa fie asimilati de unguri in Romania.....
      Ce mishto !
      Nu, nu sunt nationalist (in sensul ala fanatic), am luat apararea concetatenilor maghiar in nenumarate randuri, dar acum sunt impinsi sa faca niste prostii imense.
      Cine o face?
      Stiti voi....
      De ce?
      Stim noi.....
      • +1 (3 voturi)    
        e adevarat ce spui (Miercuri, 13 martie 2013, 9:18)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        e adevarat ce spui,secuii vor autonomie si ii trateaza pe romanii din Harcov asa cum spui,atat doar ca nu vezi ca exact la fel ii trateaza romanii pe ungurii minoritari in celelalte judete.Cine si de ce atata spiritele este exact cum spui: stim noi si stiti voi....si stie si Europa....
        PS. naiv fiind ,am o intrebare: cine sunt "noi" si cine sunt "voi" ?
      • +2 (2 voturi)    
        solutia? (Miercuri, 13 martie 2013, 9:49)

        nedumeritul [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        e clar ca solutia de a pune un panou de grajd intre Harcov si restul Romaniei este o tampenie....
        Trebuie gasita o solutie.... care ?
      • 0 (2 voturi)    
        se poate constata ca (Miercuri, 13 martie 2013, 10:46)

        quetzal [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        metodele mafiei comuniste au ramas aceleasi de zeci de ani: ca sa indeparteze atentia de la incompetenta, prostia si hotiile lor agita steagul nationalist si scot in fata ungurul pe post de sperietoare. Asa au facut ceausescu, iliescu, asa face si ponta. Asta n-ar fi asa de extraordinar, se stie ca propagandistii comunisti sunt prosti si lipsiti de imaginatie dar ceea ce e stupefiant e ca exista inca destui indivizi care se lasa prostiti si care inca mai cred ca vin ungurii sa le ia osul de ros aruncat de guvernantii hoti.
        • -1 (3 voturi)    
          realitatea (Miercuri, 13 martie 2013, 14:08)

          ravi [utilizator] i-a raspuns lui quetzal

          La fel Basescu si camarila sa.
        • 0 (0 voturi)    
          ai dreptate, marsul secuilor a fost trucaj (Joi, 14 martie 2013, 9:46)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui quetzal

          pixelul albastru, nu-i asa?
          Somn usor si linistit!
          Da, nationalismul a fost si este folosit, din pacate, pentru diversiuni politice.
          Cum puteam renaste securitatea prin SRI si multe alte servicii secrete (ca nici dracu' nu mai stie cate avem si cat ne costa...dar, mai ales, ce fac), daca nu era cafteala de la Tg. Mures?
          Da' uite ce frumusete de SRI avem !
          Declaratiile politicienilor din Ungaria?
          Nu exista. trucaje si alea !
          Cand ai fost in Harcov ultima data?
  • -3 (7 voturi)    
    Poate ... (Miercuri, 13 martie 2013, 8:46)

    vitan.sandu [utilizator]

    ... ca analisti precum dl Tapalaga ar trebui sa arunce un ochi si spre Ungaria lui Orban. Iata cateva gesturi de demnitate si bun simt: cei scoliti de noi sa lucreze, cel putin un anume timp, pentru noi, 50% din banci sa fie ale noastre, banca centrala sa faca politica noastra nu a UE etc. Ai facut dle Tapalaga un calcul al costurilor formarii unui medic ca sa vezi cat pierde tara asta prin plecarea celor 7-8 mii de medici sa lucreze pentru altii? Punctual se poate argumenta la fiecare sustinere cu contraargumente. Realitatea este singura in masura sa ofere raspunsuri, ori realitatea pe care o traim este una de sluji ale UE.
    • +1 (1 vot)    
      Marea decuplare (Miercuri, 13 martie 2013, 12:35)

      PERIFERIGERI [utilizator] i-a raspuns lui vitan.sandu

      Cei scoliti de noi pleaca tocmai pentru ca nu ii platim decent si NU PROMOVAM VALORILE!!!!!!!!
      Te-ai gandit daca ai fi in situatia unui tanar absolvent platit cu 600 lei lunar daca ti-ai permite sa-ti irosesti 10 ani din viata pentru a servi interesele unor parveniti care nu gandesc nici pana la varful nasului! De BANI trebuie sa faca rost Viktorii est-europeni nu de legi idioate.
      Mai ales ca aceea care pleaca alimenteaza economia cu banii pe care ii trimit in tara, deci isi platesc indirect studiile.
      Viktorii nostri nu au nimic de-a face cu realitatea. Traim intr-o lume globalizata, adica nu ne putem permite sa ne izolam de dragul unei independente paguboase.
      Ne-a luat Europa fabricile si le-a vandut la fier vechi? Nu, noi n-avem nevoie de dusmani - ne suntem noi noua cei mai mari! Ne-a furat Europa bogatiile? Nu, noi le-am vandut pe 30 de arginti! Ne uitam in continuare cu admiratie la hotii, plagiatorii si INCOMPETENTII pe care i-am votat si ne bucuram ...
      Noi suntem geografic in Europa dar mentalitatea noastra e de balci. In ce stat normal, adica unde domneste respectul pentru VALOARE, CORECTITUDINE si PROFESIONALISM s-a mai pomenit sa iasa lumea in strada in apararea unor hoti dovediti?
      In ultimii 23 de ani am construit mai multe biserici decat scoli. Ne-a facut asta mai buni, mai corecti , mai responsabili? Constructia trebuie sa vina din interior si cu scoala stam mult mai prost decat inainte de 1989.
      Cand a zis Brucan ca ne trebuie 20 de ani sa tranzitam de la socialism la democratie ne-am suparat. Iaca, au trecut 23 si nu numai ca n-am tranzitat dar ne-am trezit ca era mai bine in socialism!
  • 0 (2 voturi)    
    la tara iarna (Miercuri, 13 martie 2013, 9:43)

    nedumeritul [utilizator]

    la tara, iarna omul pune in grajd intre cei doi cai un panou de scandura ca sa nu se loveasca cu copitele, si mai pune un panou si aduce si porcul ca sa-i fie mai cald.Imagineaza-ti ca un cal e romanul, celalalt ungurul, iar porcul e tiganul. Si toti trei nemultumiti.
    Oare nu exista solutie pentru problema asta ? Eu nu voi propune una pentru ca ar sari la gatul meu si unii si altii.....
  • 0 (2 voturi)    
    Re2:dincannes (Miercuri, 13 martie 2013, 16:06)

    KostasP [utilizator]

    Continui in eroare. Nu, nu se numeste luare de mita, se numeste tradarea interesului national sau inalta tradare si inainte de 89 se pedepsea cu un glonte in ceafa. Pacat ca legea nu mai este in vigoare.
  • 0 (2 voturi)    
    colaps (Miercuri, 13 martie 2013, 17:16)

    DHondt [utilizator]

    Este prea tarziu ,raul facut de guvernarea USL Romaniei, este incomensurabil,pe termen lung cetatenii romani sunt condamnati la austeritate ,pana cand poporul se va trezi din pacaleala!!!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri