Firmele colectoare de fier vechi ar putea raspunde penal pentru achizitii de componente feroviare si tainuire

de V.M.     HotNews.ro
Vineri, 8 februarie 2013, 15:54 Actualitate | Esenţial

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, propune ca reprezentantii firmelor colectoare de fier vechi care achizitioneaza componente din reteaua de cale ferata sau nu anunta autoritatile atunci cand primesc asemenea oferte de achizitie sa raspunda penal, transmite Mediafax.

"Propun sa raspunda penal, daca nu anunta imediat autoritatile in momentul in care cineva vine cu o componenta de cale ferata. Daca cel de-acolo nu ii spune unui hot "nu il primesc pe-asta, du-te acasa cu el", asta inseamna tainuire si trebuie sa raspunda", a spus vineri ministrul Relu Fenechiu.

Fenechiu a precizat ca in sedinta de guvern din aceasta saptamana au avut discutii privind un set de masuri pentru limitarea furturilor din infrastructura feroviara care genereaza intarzierea trenurilor.

Premierul Victor Ponta a declarat miercuri ca Guvernul va dubla limitele minime si maxime ale pedepselor prevazute in Codul Penal pentru furturile de material rulant CFR.

El a precizat ca Ministerul Transporturilor se va consulta pe aceasta tema cu Ministerele de Interne si Justitie, iar decizia va fi luata de Guvern saptamana viitoare, eventual prin ordonanta de urgenta.

Un document oficial prezentat de Mediafax in luna octombrie releva ca CFR nu mai are rezerve de componente feroviare pentru inlocuirea celor subtilizate de hoti, care au crescut in ultima perioada si afecteaza sectii precum Bucuresti - Constanta, iar durata unei calatorii creste, din cauza verificarilor.

"In cazul deranjamentelor provocate de furturi, deoarece instalatiile nu mai dau indicatii in legatura cu starea de liber sau ocupat a liniilor, circulatia intre statii se face prin intelegere telefonica - cale libera, fiind necesare masuri suplimentare de verificare pe teren a liniilor si macazelor, fapt ce conduce la marirea duratei de parcurs a trenurilor, la asteptarea eliberarii liniilor din statii si a liniei curente", se precizeaza in document.

Furturile tot mai dese, cu autor necunoscut, din instalatiile feroviare si de siguranta circulatiei, afecteaza in prezent 10 din cele 27 de distante de circulatie ale sectiei Bucuresti - Constanta.












1846 vizualizari
  • -3 (9 voturi)    
    :))) hilar (Vineri, 8 februarie 2013, 16:01)

    dandra [utilizator]

    dupa 24 de ani de furt si dezmembrari, s-au trezit astia sa dea amenzi si penalizari?
    seriously!!!
    mai bine topesc si restul de locomotive si poate, doar poate, vom si in romania bullet train...
    iar visez...
    • -1 (1 vot)    
      Da? (Vineri, 8 februarie 2013, 17:13)

      xvlad [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Preferai sa nu se trezeasca niciodata?
  • +8 (8 voturi)    
    a uitat sa adauge ceva (Vineri, 8 februarie 2013, 16:07)

    corvus coraX [utilizator]

    si transformatoarele!!!
  • +7 (7 voturi)    
    ce gluma (Vineri, 8 februarie 2013, 16:09)

    guevara1 [utilizator]

    ati uitat atat de repede faza cu capacele de canal???

    atunci se furau si primaria le cumpara de la fier vechi - adica aia care erau destepti si le treceau in cont ca fiind noi.

    dupa hotii si aia prosti spargeau capacele de canal.

    acum cu calea ferata la fel.

    hotii de fier vechi sunt mana in mana cu colectorii. aia de 12 ani fura, aia de 18 ani primesc

    e batator la ochi cand cineva duce o bobina de cupru noua la fier vechi dar colectorilor nu le pasa ca iau bobina aia si o duc unde trebuie la un magazin si aia o vand de buna.

    si tot asa

    e nevoie de o lege clara dar cine sa dea, cine sa faca asa ceva
    • +1 (1 vot)    
      legea (Vineri, 8 februarie 2013, 18:49)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui guevara1

      să o dea expertul PeNaLilor de la transporturi, feneCHIU!
      Prieten bun cu CHIUariu!
  • +4 (4 voturi)    
    furturi pentru fier vechi (Vineri, 8 februarie 2013, 16:11)

    ghedru [utilizator]

    Raspunderea penala ar trebui extinsa si la alte articole precum capacele de canal
  • +3 (3 voturi)    
    De ce doar componente feroviare? (Vineri, 8 februarie 2013, 16:19)

    Radu Pandele [utilizator]

    Ar fi minunat daca ar introduce astfel de masura si daca s-ar face controale intense!
    DAR, sa includa in lege si: elemente de mobilier stradal si din avutul public (garduri, bucati de banci, capace canal, cosuri de gunoi etc), elemente de infrastructura si siguranta rutiera (parapeti, semne de circulatie, etc), componente din patrimoniul Electrica/ firme telecom (cabluri, transformatoare, rack-uri, etc)..
    Poate mai sunt si alte categorii, dar atat imi vine in minte.. pe fuga.
    Eu sunt un simplu cetatean, poate conducatorii nostri ar trebui sa se gandeasca serios la aceste exemple, nu? :)
  • +4 (4 voturi)    
    Belgia (Vineri, 8 februarie 2013, 16:26)

    Non [utilizator]

    In Belgia a fost suficient sa interzica platile cash pentru tranzactiile cu fier vechi. totul desfasurat prin banca. a scazut brusc volumul tranzactiilor cu pricina. doar ca minunea a tinut doar scurta vreme. au anulat actul si tranzactiile si-au revenit repejor...
  • +3 (3 voturi)    
    Furt de la CFR : fapta de terorism (Vineri, 8 februarie 2013, 16:54)

    micke45 [utilizator]

    Stind si analizind cine sint cei care vind fier vechi , gasim doua categorii : intreprinderile (fabrici, atelere,etc) si hotii de fier vechi. Problema se rezolva simplu prin factura bancara la predarea firului. In felul aceste se elimina categoria hotilor, indiferent din ce sector fura fierul vechi.
    Pentru furturile dela CFR irigatii si alte sectoare de interes strategic eu as incadra fapta la terorism. Din pacate cred ca sint interese mult mai mari la nivel inalt care au interes sa nu faca anumite reglementari la depozitele de fier vechi (parlamentari, consultanti de primarii,etc)
  • 0 (2 voturi)    
    pai, (Vineri, 8 februarie 2013, 17:01)

    Cezy [utilizator]

    ar putea!!! Deci rabdare!
  • +1 (1 vot)    
    Mda.. (Vineri, 8 februarie 2013, 17:20)

    gecos [utilizator]

    Mai e ceva ce nu ati observat. E si o chestie de asistenta sociala. Decat sa ii dai ajutor alimentar sau social... il lasi sa fure fier vechi si ai mai multi bani la buget. Decat sa ii integrezi cumva in societate... mai bine il lasi in parnaie in libertate ... munca silnica la spart betoane pentru recuperare de fier vechi. Pana la urma e capitalist si lucrul asta.
  • +1 (1 vot)    
    control mai strict si pedepse mai dure. (Vineri, 8 februarie 2013, 17:36)

    marcone [utilizator]

    Cei care vor sa vanda fier vechi ar trebui sa mearga la primarie/politie sa primeasca o autorizatie pentru fiecare vanzare. Sa declare provenienta si cantitate pe care vrea sa o vanda. Firmele de colectare ar trebui sa verifice daca intradevar ce scrie in autorizatei e ceea ce se si vinde si sa pastreze autorizatia si copia dupa buletin al celui care vinde. Iar politia sa verifice periodic firmele de colectare si pe cei care vand fier vechi. plus pedepse mai dure pt cei care vand fier furat si pt firmele care colecteaza fier ce provine de la cfr, drumuri....
    In plus cei care cer autoritatii de a vinde fier daca o fac in mod regulat ar putea fi pusi sa plateasca impozite pe sumele incasate.
  • +1 (1 vot)    
    furt (Vineri, 8 februarie 2013, 17:41)

    akarki [utilizator]

    gresit: "specialistilor" de fier vechi de la noi se da si ajutor social. Ai nostri au furat cablul de la telefon de trei ori, toata lumea stie cine, politia a fost neinteresata...acuma nu avem telefon fix de 2 ani.
    • 0 (0 voturi)    
      combatere orice furt nu doar la CFR (Vineri, 8 februarie 2013, 18:32)

      anic [utilizator] i-a raspuns lui akarki

      De ce doar pt componentele de cale ferata? de ce nu si pentru debitmetrele RADET care se fura intr-o veselie din blocurile bucurestene (cel putin) si care se reinstaleaza apoi pe cheluiala asociatiilor de proprietari. Un debitmetru costa in jur de 500 de euro iar hotii iau pe brontul continut de el in jur de 50 RON...
      La noi in bloc s-au furat de curand si firma de la care am cumparat noile debitmetre a spus ca avut in ultima luna 1300 de cereri de debitmetre. Este doar una dintre cele 11 firme autorizate de RADET pt debitmetre. Va dati seama cate furturi de debitmetre au avut loc in utlima vreme doar in Bucuresti?
      Am auzit ca tot asa se fura si cablurile de la lift (pt cupru)...
      De ce nu se face nimic?
  • +1 (1 vot)    
    Este o afacere de tip mafiot! (Vineri, 8 februarie 2013, 18:04)

    closer [utilizator]

    Nu stiu cum este in zona dvs , dar in partea Moldovei , prin Neamt , sunt foarte organizati. Sunt persoane intermediare care colecteaza si platesc un pret la prima mana celor care il aduna (sau fura) , urmate apoi de persoane din alte parti care deplaseaza mijloace de transport si care platesc alt pret si care cred , fac adevarata depunere de materiale la centrele abilitate pentru asta. Din informatii neoficiale , la fata locului, se vehiculeaza mari sume de bani in aceasta afacere , deci este profitabila si nu va disparea asa usor.
    Cum spunea cineva , ar trebui instituit un control sever la centrele de achizitionare in privinta provenientei materialului recuperat . Anumite tipuri de metale nu se gasesc la indemana tuturor si poate ca aici ar trebui sa se insiste . Si asupra platilor .
    Asta , binenteles , daca se doreste acest lucru .
    Teama imi este, ca sunt multi si la un nivel foarte inalt implicati in acest carusel .
  • 0 (0 voturi)    
    nedumerire (Vineri, 8 februarie 2013, 20:28)

    laurbuz [utilizator]

    Nu va intrebati ca, desi furturile de fier vechi au devenit "o constanta" in Romania, de multi ani, nimeni de la putere, indiferent de spectrul politic, n-a luat nicio masura pentru eradicarea acestui fenomen? Va raspund eu, sigur fiind secretul lui Polichinelle, firmele de colectare a fierului vechi si nu numai sunt ale politicienilor sau acolitilor lor. Asa cum s-au vandut pe nimic capacitati de productie, sau au fost falimentate deliberat, pt. a fi vandute pe 1 euro (sloganul lui Nastase), asa s-a intamplat cu aproape toata economia nationala, dupa dec. '89. Vor da seama vreodata vinovatii?
    Va avea poporul roman vointa si putinta de a determina cercetarea tuturor celor care pt. buzunarul propriu, au vandut valorile tarii? Eu sper din tot sufletul: sa ascultam imnul national si sa actionam in consecinta!
    Asa sa ne ajute Dumnezeu! AMIN
    Laurentiu Buzenchi
    Cluj Napoca


Abonare la comentarii cu RSS


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version