Consiliul de Planificare a Apararii, convocat luni la ora 9:00. Ministrul Apararii: Vom analiza posibilitatea participarii Romaniei la misiunea din Mali

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 20 ianuarie 2013, 20:38 Actualitate | Esenţial


Ministrul Apararii Nationale, Mircea Dusa, a anuntat convocarea pentru luni, la ora 9:00, a Consiliului de Planificare a Apararii, urmand sa se analizeze posibilitatile participarii Romaniei la misiunea din Mali, ce vor fi ulterior prezentate in sedinta CSAT. "Romania isi onoreaza responsabilitatile pe care le are si in cadrul NATO, si in cadrul UE, pe linie de aparare. Eu, de altfel, maine la ora 9:00 am convocat Consiliul de Planificare a Apararii. Vom analiza posibilitatile Armatei Romane la o noua misiune, pentru ca aceasta ar fi o noua misiune, dar o hotarare in acest sens se va lua in sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii. Noi vom prezenta maine, vom face analiza unor variante de participare, dar hotararea va fi luata in CSAT", a afirmat Dusa, duminica seara, la Antena 3, potrivit Agerpres. Dusa a precizat ca o eventuala implicare a Romaniei la misiunea din Mali ar viza, mai degraba, partea de instruire, de pregatire sau de asistenta tehnica.

UPDATE (ora 21:33): Mircea Geoana, fost ministru de Externe: "Convocarea CSAT abia in data de 5 februarie este foarte intarziata. Situatia este suficient de severa, iar deciziile cu privire la o eventuala participare militara a Romaniei in Mali impun convocarea de urgenta a CSAT. O situatie exceptionala impune o masura exceptionala". (sursa: Mediafax)

Si premierul Victor Ponta a afirmat, sambata, ca a discutat cu presedintele Traian Basescu despre posibila prezenta a Romaniei in Mali si a precizat ca aceasta tema va fi discutata la sedinta CSAT, convocata pentru data de 5 februarie.

"Vom discuta in cadrul sedintei CSAT care are loc in cateva zile si vom lua decizii, si concrete, dar decizia de principiu este o decizie a tuturor responsabililor politici din Romania, presedinte, Guvern. (...) Acolo nu este un conflict al Frantei cu cineva, ci este o operatiune asumata de Franta si de Uniunea Europeana, de combatere a unor pericole iminente de extremism si terorism. Insa decizii concrete vom lua in cadrul CSAT", a afirmat Victor Ponta.

Joi, la Bruxelles, ministrul roman de Externe, Titus Corlatean, a condamnat cu fermitate actiunile gruparilor teroriste din Mali si a transmis un mesaj de sustinere a deciziei Frantei, la solicitarea autoritatilor din Mali, de a interveni militar pentru oprirea fortelor islamist-teroriste de a avansa spre sudul tarii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2851 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    nu este actiune NATO, nici UE (Duminică, 20 ianuarie 2013, 21:45)

    tolok [anonim]

    Deocamdata interventia in Mali va fi a Frantei. Nici NATO, nici UE nu au spus ca vor interveni.
    Vedeti declaratia Oanei Lungescu, purtator de cuvant NATO.
    • -6 (12 voturi)    
      Si daca nu e actiune NATO nici UE ce? (Duminică, 20 ianuarie 2013, 23:17)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui tolok

      Cu ce ne impiedica sa fim solidari, sa aratam ca ne pasa, ca suntem si noi ingrijorati (si avem motive!!) de amenintarile islamiste? Sau crezi ca Romania e sub o bula celesta si numai oameni cu inima mare ne calca hotarele..? Mai uita te pe o harta...Mali, Algeria...si dupa un hop mai mare si ajunge valul in Europa. Nu uita ca in ochii lor suntem niste infideli, mai buni morti decat vii...
      • +6 (12 voturi)    
        solidari? (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:20)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        solidari cu ce? Cu un razboi din care nu stim decat ce ni se spune oficial? Chiar ne uitam numai la Antena 3?
        • +1 (1 vot)    
          DACA... (Luni, 21 ianuarie 2013, 22:45)

          Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui MirceaA

          ...Antena 3 nu-ti place uita-te la/pe CNN! Sau cauta, vorba lu' Base', pe GOOGLE, unde poti afla tot! Pui doar "cuvintel cheie": Mali, NATO, UE, Franta, SUA, UK, SEAL TEAM6, SAS, legiunea straina franceza si daca vrei, Romania, dai enter si gata!
      • +6 (6 voturi)    
        ce-ar fi daca (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:36)

        the [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        ne-ar preocupa cu precadere amenintarile islamiste in Europa ?
        valul a ajuns de mult
        sau ma insel eu si misiunea Ministerului Apararii este ea de a apara o firma privata ? a carei securitate trebuia asigurata de firma respectiva si de organismele specializate ale tarii gazda ?
        Franta are interes in Mali ... are si Romania ?
        • 0 (0 voturi)    
          conducatori idioti (Luni, 21 ianuarie 2013, 7:56)

          0m [utilizator] i-a raspuns lui the

          o sa ajungem ca si francezii, sa ne pazim obiectivele nationale (cum e Muzeul Louvre) cu militari inarmati pana in dinti, de frica unui atentat...SAU o sa ajungem ca britanici cu camere video la fiecare 10 metri
      • 0 (0 voturi)    
        oare putem sa ajutam ? (Luni, 21 ianuarie 2013, 9:57)

        jescu [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        Sa spunem ca ne ducem acolo sa-i ajutam pe francezi. Dar in Afganistan cand soldatul roman iese in afara bazei, mai este sprijinit de elicoptere, avioane si drone americane. Cei care supravegheaza prin satelit il anunta la fiecare pas despre posibilele pericole din jur. In Mali, suportul o sa fie, dar mult mai redus (Franta nu se compara cu US la logistica) iar terenul este mult mai greu decat in Afganistan, teroristii se pot ascunde mai usor(remember Vietnam). Pierderile o sa fie mai mari daca mergem acolo, si sa vedem cu o sa explice politicienii romani dupa fiecare pierdere. Parerea mea e ca daca nu se face o misiune internationala, nu putem sa mergem doar noi si cu Franta pe acolo. Trebuie o forta internationala mult mai mare.
    • +12 (12 voturi)    
      Comunicat: "SUA refuza sa se implice in Mali" (Duminică, 20 ianuarie 2013, 23:18)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui tolok

      Statele Unite refuza sa acorde ajutor militar republicii Mali (vezi citatul) deoarece guvernul profrancez de la Bamako este rezultatul unei lovituri de stat si nu al unor alegei.

      Citat de pe CNN:

      "No military aid from U.S

      U.S. policy prohibits direct military aid to Mali because the government is the result of a coup. No support can go to the Malian military directly until leaders are chosen through an election, said Victoria Nuland, a State Department spokeswoman."
    • -15 (17 voturi)    
      Romanii care au murit nu sunt asa nevinovati (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:13)

      dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui tolok

      Romanii care lucreaza la instalatiile de gaz si petrol din Algeria reusesc sa economiseasca minim 25 000 Euro pe an si asta cei de pe pozitiile cele mai amarite.

      Cu munca pe doi ani si jumatate, un asemenea roman isi cumpara usor apartament in Bucuresti, in timp ce unul care lucreaza in Romania are nevoie de peste 30 ani sa-si ia o locuinta.

      Cind cistigi atitia bani trebuie sa-ti asumi si riscurile!

      Munca romanilor din Algeria (si altor straini) este practic zero. Nu fac nimic. Sunt tinuti acolo de companii doar pentru a le fi iscalite foile de pontaj in baza carora compania angajatoare trage milioanede dolari de la guvernul Algerian.
      • -13 (13 voturi)    
        corect (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:23)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        la fel si cu "eroii" care mor prin Afganistan, dusi acolo dupa spagi grase.
      • +8 (10 voturi)    
        un comentariu idiot (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:41)

        the [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        ce "vinovatie" au specialistii romani , n-am inteles !
        castiga prea mult pentru gustul lui dumitrica ?
        ai lucrat acolo ? ai vazut cu ochii tai ?
        sau te uiti pe geam in curtea fabricii si te vezi frecand menta si iscalind foi de pontaj ?
        • -4 (4 voturi)    
          Da, vorbesc in cunostiinta de cauza (Luni, 21 ianuarie 2013, 8:13)

          dumitrica [utilizator] i-a raspuns lui the

          Programul dintr-un site de exploatare arab incepe la 7 dimineata cind lumea vine la servici se aseaza in birouri si incepe sa piarda vremea. Poate sa fie maxim o ora pe zi, pina la terminarea pogramului, cind mai este nevoie sa te duci prin instalatie, in rest: navigare pe internet, jocuri pe calculator, masa, discutii si ars gazul de pomana.

          De departe cea mai dificila activitate pe care o desfasori este alergatul pe la unul si altul, cam o data pe saptamina, pentru a-ti fi semnata foaia de pontaj in baza careia esti platit.
          • +2 (4 voturi)    
            excelent raspuns ... (Luni, 21 ianuarie 2013, 11:25)

            the [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

            Deci inteleg dupa gandirea lui dumitrica :

            - ai fost acolo (de vreme ce dai detalii precise :) si ai frecat menta in rand cu ceilalti angajati, fara sa-ti faci reprosuri cum le faci raposatilor
            - inginerii petrolisti nici n-aveau nevoie de diploma si cunostinte profesionale, de vreme ce isi luau leafa fara sa faca nimic, in conditiile astea se putea angaja si un roman posesor de blog pe net ...
            - bine le-a facut dumnezeu la capitalistii aia doi, care s-au dus la mama dracu numai pentru parale ... sper sa aiba grija si de aia care au plecat dupa dolari si euroi pe tot globul, fro trei milioane cel putin, care freaca menta prin USA, India, Emirate, Canada, UE, etc !

            brava dumitrica, felicitari pentru tinuta morala ...
      • +2 (2 voturi)    
        Dumitrica, esti un idiot (Luni, 21 ianuarie 2013, 18:46)

        pitic69 [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

        Dumitrica, esti un idiot. Din cauza oamenilor ca tine a ajuns romania de tot rahatu'. Sunt vinovati petru ca au un venit mai mare ca al tau, si pentru asta trebuie sa moara!?. Nu-i asa? Noroc ca prostia si invidia nu doare.
  • +2 (14 voturi)    
    Macelul soldatilor romani (Duminică, 20 ianuarie 2013, 23:00)

    V.R. [utilizator]

    Probabil nu este destul macelul bunicilor nostri de prin spitale, nu? Hai sa-i macelarim si pe tinerii nostri soldati, trimitandu-i la lupta intr-un conflict care nu ne priveste!

    E usor sa "fii curajos" si dornic de razboi cand tot ce faci e sa te uiti la filme porno pe ipad la locul de munca (parlament)! Cred ca ar trebui parasutati acesti politicieni in nordul Mali-ului, doar cu hainele de pe ei!
    • -6 (8 voturi)    
      Un conflict care nu ne priveste? (Duminică, 20 ianuarie 2013, 23:13)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui V.R.

      Ignoranta ta ma face sa rad! OARE nu au murit doi romani tocmai saptamana asta? Oare noi ca tara nu suntem pe lista djihadistilor in visul lor tembel de a islamiza/extermina infidelii? Oare noi in Romania nu avem destui musulmani care au dat o n extremism?Scoate capul de sub plapuma, viitorul nu arata roz, ci verde daca lasam teroristii sa ocupe Africa, dupa, fii matale sigur ca vor trece la Europa!
      • +5 (7 voturi)    
        Geografia domnule @ t_roxx (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:05)

        STEFAN A. [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        Domnule , vezi ca romanii au murit in Algeria si interventia militara se face in Mali . Sint tari diferite . Suficient sa privesti o harta .
        • +5 (5 voturi)    
          deh (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:26)

          MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

          lasa-l... omul e debusolat
        • -1 (1 vot)    
          Teroristi din Mali (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:52)

          keeekeeess [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

          Si? Aia din Mali au venit ca sa ia ostateci romani, sa-i omoare ca sa faca trupele franceze sa plece din Mali. Surpriza, acuma romanii se 'trezesc din somnul cel de moarte', pentru ca singurul raspuns la terorism e ochi pentru ochi si dinte pentru dinte.
      • -2 (4 voturi)    
        haha (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:25)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        te face sa razi doar pe tine. Romanii care se duc acolo, nu se duc fortat, ci chiar dau spagi. Asa ca... asta e. Nu voi plange nici 1 minut pentru un mercenar.
      • +1 (3 voturi)    
        Multumescu-ti tie, Doamne... (Luni, 21 ianuarie 2013, 16:56)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

        ...ca prostia nu doare !! (inca...)

        Altfel, strazile ar fi pline de 'raniti'...

        Cum poti sa faci asemenea timpite???

        Cei din Algeria s-au dus acolo sa MUNCEASCA !

        Cei din Mali, vor fi TRIMISI sa moara - probabil - pentru o cauza care.............................

        P S De ce nu ti-a placut 'cartea'???
  • +7 (7 voturi)    
    Necunoscute (Duminică, 20 ianuarie 2013, 23:09)

    STEFAN A. [utilizator]

    1- Se presupune ca x militari romani vor trebui trimisi si cu ceva tehnica militara de suport . Care si in ce cantitati?
    2. Cu ce mijloace vor ajunge acolo ca tara respectiva nu are iesire la mare, infrastructura ?
    3- Uniunea africana a raspuns la solicitarile presedintelui francez declarind ca e gata sa trimita trupe in zona dar PROBLEMA DE BAZA E FINANTAREA OPERATIUNII .
    4- Deci , de unde se vor gasi banii necesari finantarii unui contingent romanesc in o zona africana extrem de saraca tinind cont ca momentan nici NATO si nici UE nu au declarat oficial o eventuala finantare a actiunii in Mali ?
    PS . RFG a declarat ca e dispusa doar la un ajutor logistic iar Italia e dispusa sa puna la dispozitie ceva aeroporturi militare . In ambele cazuri , absolut nici o dorinta de a trimite trupe in zona .
    • +4 (4 voturi)    
      deh (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:27)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      avem un guvern nou, care vrea sa castige puncte
  • +5 (5 voturi)    
    take it easy, baby! (Duminică, 20 ianuarie 2013, 23:14)

    Crup [utilizator]

    Realistic vorbind, oficialitatile romane chiar nu aveau ce face concret legat de carnagiu din Algeria! Ceea ce au facut, conferinte de presa, ca a preluat consulatul roman din Bonn pe muncitorul roman de la baza din Germania a armatei americane, ca vor sa trimita un avion militar in Alegeria sa-i aduca inapoi pe romani de acolo, etc., e cam tot ce se poate face.
    Desi nu-s deloc fan USL, comportamentul oficialitatilor romane legat de ce s-a intamplat acolo mi se pare in regula. Altceva oricum nu aveau ce face!
    Cat despre interventia militara romana in Mali, nu stiu ce sa zic.... Daca ni se cere in mod expres de vreunul dintre partenerii nostri sau, si mai bine, de catre NATO sau ONU, daca trebuie si daca putem ajuta, atunci poate... dar eu, sa fiu in locul oficialitatilor romane acum, nu m-as baga extraordinar de tare in seama pe tema asta, asa cum se baga chilotii in fund, nu de alta, dar o sa ne trezim ca le promitem ca ne trimitem oamenii acolo fara ca nimeni sa ne-o ceara sau sa se astepte la asta.
    Sigur, nu merge nici Ponta, nici Geaoan acolo, ei o sa stea bine mersi la caldurica caminurilor lor, precum si la caldurica Palatului Parlamentului, cu salarii grase si burti asemenea, deci ei pot bate linistiti din gura, ca nu-i doare gura, dar ar fi bine s-o lase mai moale...
  • +5 (5 voturi)    
    GEOANA e tot in vila RAPPS? (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:05)

    Gryphus [utilizator]

    nu inteleg de ce isi da Geoana cu parerea despre orice...el din 2009 se chinuie sa-si gaseasca o casa deci ar fi ultimul om care ar trebui sa-si dea cu parerea
    • +6 (6 voturi)    
      ce chestie... (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:31)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      eu din 2009 vreau sa vand o casa. Oare nu o vrea Geoana sa o cumpere, sau el vrea sa fie gratis?
  • +7 (7 voturi)    
    Naivitate sau reaintentie .... (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:12)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Ori sunteti naivi ori dezinformati prin comentarii pro usliste.Chiar credeti ca lui Ponta si Corlatean le pasa de moartea muncitoriilor romani din Algeria?!V-ati uitat cu atentie la privirea lui Ponta cand facea declaratia la Guvern?In primul rand ce se intampla in Mali este o actiune a Frantei pt. a sprijinii un guvern marioneta impus prin lovitura de stat.Interesul Frantei = resursele si petrolul. Sprijinul lui Ponta pt. Hollande = pretul pt. ca Franta sa inchida ochii, la actiunile nedemocratice ale USL-ului ,de a subjuga Justitia.Si la alte matrapazlicuri...De ex. in buzunarele lui Felix Voiculescu, tocmai au intrat 28 milioane de euro ,platiti unei firme fantoma, din Bulgaria ,de catre ministerul agriculturii ,controlat de el.Banii erau destinati ajutoarelor UE ,cu faina si ulei pt. persoanele sarace.Nu este normal ,sa fie deschise cercetari impotriva oficialilor din Ministerul Agriculturii ,pt. plata ,in avans (!),a unei sume atat de mari, unei firme infiintata numai cu 1 luna inainte, in Bulgaria ,de semnarea contractului?! Acum acesti bani ii vom platii noi de la buget.De asta, nu au nevoie USL si Voiculescu ,de DNA ,de Procurori independenti ...etc.A inceput FURTUL ORGANIZAT tipic psdist.
    • +4 (4 voturi)    
      hahaha (Luni, 21 ianuarie 2013, 0:34)

      MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      pai guvern marioneta impus prin lovitura de stat avem si noi acum. Chiar mi-ar placea sa vina NATO sau CINEVA sa-i dea jos pe comunisti
    • +2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 21 ianuarie 2013, 7:02)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Ai dreptate, asa este!! Ce cautam noi in Mali, intr-o tara unde guvernul actual a ajuns la putere ca si in Romania, prin lovitura de stat? Ostatecii au fost luati in Algeria,nu in Mali!! Vrea Ponta sa-si faca faima la frantuji si in fata lui Hollande,iar noua trebuie sa ni se dea chestie de mestecat si umflat pieptul !! Porcarie!! Nu sunt de acord cu plecarea de militari romani in Mali.
    • -1 (1 vot)    
      Corect! (Luni, 21 ianuarie 2013, 8:55)

      Sani [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      Ce dracq este asa de greu sa vezi ce se ascunde dupa "fumul" declaratiilor ISL-am-ului?

      Schimbul propus de guvernoiu Ponta&Voiculescu:
      Ce da ISL-amul::
      Sange + munca low-level de la romani (fraieri) catre Occident

      Ce primeste ISL-amul:
      Se inchid ochii in fata idioteniilor Antonescu/Ponta/Becali!
  • +1 (3 voturi)    
    USL-mistii pro NATO (Luni, 21 ianuarie 2013, 8:21)

    Sani [utilizator]

    Ha, Ha, Ha, ce-am mai ras!
    Cata solidaritate a USL-amilor?
    Nu cumva daca Basescu facea propunerea sareau toti ca arsi ca ii slugarim pe americani?

    Bai bajeti, USL-amul vrea sa arate ca este anti ISL-am, desi ii deosebeste doar o litera.

    Practic, asta era si planul USL: Orice am face (distrugerea statului, a institutiilor, a justitiei,...) daca ii lingem in cur pe UE si americani ne vor da bani, ca doar asa au facut si dictaturile sud-americane...

    Si uite-asa nu dau 2 bani pe boborul roman, adunatura de fraieri si prostovani.
    • +2 (2 voturi)    
      Ce cautam noi ? (Luni, 21 ianuarie 2013, 17:56)

      ro-lari [utilizator] i-a raspuns lui Sani

      USL-mistii pro Nato.

      Ca tot ai zero voturi, pe tine cine te-a adus in Romania? Barza? deaia esti tu destept si restul fraier1? Ce secatura!
  • +3 (3 voturi)    
    Clasic romanesc (Luni, 21 ianuarie 2013, 13:55)

    serbancc [utilizator]

    Nu are legatura cu guvernul Ponta . Decizia asta este o continuare a politici din trecut . Vom obtine si in Mali o mare victorie la fel cum am obtinut in : Irak , Angola ,Afganistan , Somalia , Kosovo , Bosnia . Ne implicam in campaniile acestea de pacificare doar pt a masca lipsa noastra de putere militara . Armata romana este in stare jalnica . Se vorbeste de achizitionarea a 15 avioane , de parca modernizezi intreaga armata cu ele . Unde sunt tancurile, artileria , echipamentul trupei ?
    E doar o alta manevra in stil comunist de dezinformare


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version