VIDEO Huffington Post: Multi romani cred ca Revolutia nu a fost autentica. Romania, condusa din 1989 de o clica incompetenta de escroci fosti comunisti

de Alina Neagu     HotNews.ro
Luni, 24 decembrie 2012, 17:28 Actualitate | Esenţial


Blogul Huffington Post dedica Revolutiei romane un material semnat de editorialistul Rupert Wolfe-Murray, intitulat "A fost revolutia din 1989 un fals?". Articolul a aparut intial pe Contributors.ro Jurnalistul scotian scrie ca "Problema este ca multi romani cred astazi ca revolutia lor nu a fost una autentica. O numesc lovitura de stat - preluarea puterii de catre o clica de comunisti, comandanti militari si agenti KGB. Se simt tradati de revolutie, mai ales ca guvernele post-1989 nu au reusit sa imbunatateasca situatia economica, nici sa scoata populatia din mlastina saraciei".



"Nu exista niciun dubiu in mintea mea ca schimbarea de regim din 1989 a fost o revolutie - chiar daca a fost inscenata, iar multimile au fost manipulate. Prezinta toate caracteristicile unei revolutii clasice: schimbarea totala a sistemului politic, multimea furioasa, cateva zile de haos, confruntari armate intre factiuni si intre clica de oportunisti care se certau pe putere. Au inlaturat, aparent, un regim puternic care avea militari, agenti secreti si informatori peste tot. Iar, acum, Romania are un sistem democratic, oricat de nesatisfacator ar fi acesta", adauga editorialistul, citat de Mediafax.

"Ceea ce pare sa se intample in Romania este ca asa-numitii intelectuali - cei mai multi educati in timpul comunismului - cred ca au fost tradati de revolutia din 1989, deoarece aceasta nu a adus prosperitate si stabilitate (Romania a fost condusa din 1989 de o clica incompetenta de escroci fosti comunisti). De aceea, isi vor banii inapoi si cred ca nu a fost o revolutie autentica. La fel ca celor mai multi fosti comunisti, romanilor le plac teoriile conspiratiei, iar aceasta este cea mai buna: revolutia din 1989 a fost organizata de lideri locali din umbra impreuna cu serviciile de informatii straine. Aceasta explicatie le permite romanilor sa dea vina pe altii (pe conspirationisti, pe rusi) pentru problemele lor, aproape la fel cum scotienii le atribuie englezilor problemele lor. Cred ca este rusinos ca romanii nu sunt mandri de marea realizare din 1989", incheie Rupert Wolfe-Murray.


Rupert Wolfe -Murray este colaborator al site-ului Contributors.ro

















6829 vizualizari

  • +5 (9 voturi)    
    la romani (Luni, 24 decembrie 2012, 17:38)

    DragosMc [utilizator]

    saracia e doar morala.
    • +11 (11 voturi)    
      E asa simplu (Marţi, 25 decembrie 2012, 10:21)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui DragosMc

      1. revolutia a fost pregatita de forte din int. si din ext.
      2. populatia a participat in numar coplesitor si cu entuziasm.
      3.pentru a prelua singuri puterea, ilici si clica au inventat teroristii-de aici cei 1000 de morti in revolutie.
      4.sistemul inventat de clica lui iliescu domina si azi Romania...si ce bine !!!!
      • -2 (6 voturi)    
        e atat de simplu sa vorbesti ! (Marţi, 25 decembrie 2012, 14:25)

        ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui rov

        probabil ca n-ai fost acolo, atunci, nu sti ce s-a intamplat, insa iti dai si tu cu parerea. Toti se pricep la fotbal si la revolutia romana. Ar fi trebuit sa-ti fi sters numai putin freza un glonte venit de afara in noptile alea cand mureau pe capete cei din interiorul cladirii televiziunii sau din interiorul CC-ului loviti din cladirile invecinate, de exemplu din vila generalului colonel Marcu Stan s-a tras toata noaptea in televiziunea romana. Atunci ti-ai fi schimbat parerea ca revolutionarii s-au impuscat intre ei.
        • +5 (5 voturi)    
          am fost ploiestene ! (Marţi, 25 decembrie 2012, 17:07)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          desi nu imi gasesc vre-un merit in asta. Eram soldat TR in UM 01047, unde au murit 7 colegi de generatie si nici azi nu stiu de ce- OFICIAL.
          Nu contest ca au fost oameni bine intentionati iesiti in strada si nici nu am afirmat ca revolutionarii s-au impuscat intre ei. ATENTIE.
          Cred totusi ca mortii din revolutie(peste 1000 romani) se datoreaza dorintei lui iliescu si a clicii lui de securisti in a prelua SINGURI PUTEREA.
          Si vreau DREPTATE!
        • +3 (3 voturi)    
          esti ilogic ploiestene (Marţi, 25 decembrie 2012, 20:17)

          gigel123 [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

          Relatarea ta e una pur emotionala si nu sustine in niciun caz argumentul cu teroristii.

          Revolutie a fost doar la Timisoara !

          O foarte mare parte a numarului mortilor la revolutie a fost cauzata de confuzia informationala si manipularile ordinare facute de canalele media sub indrumarea FSN-ista (la acea data).

          Tin minte ca in Pitesti eram bombardati cu "stiri" cum ca ne pasc tot felul de primejdii din parte "teroristilor", ca lumea trebuie sa iasa in strada sa apere fel si fel de obiective strategice ... dezinformari ordinare si care au facut victime nevinovate:

          Citat de la TVR:
          "“O coloană blindată motorizată se îndreaptă spre Piteşti pentru a ocupa punctul atomic, rafinăria, rezervoarele de cianură, barajul de la Curtea de Argeş! Odată cu căderea acestor puncte oraşul Piteşti poate să dispară complet de pe harta ţării! Cerem armatei să intervină! Cerem poporului să se deplaseze de urgenţă, să intervină … aviaţia să intervină, toţi cei care pot face ceva să împiedice coloana blindată motorizată care se îndreaptă spre Piteşti! Ne paşte o mare primejdie!”."
          • 0 (0 voturi)    
            Toate aceste stiri alarmiste (Marţi, 25 decembrie 2012, 23:50)

            ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui gigel123

            au fost create si difuzate de teroristi pentru a crea panica. Exista o trupa specializata, in astfel de fapte. Erau tineri de care familia nu stia cu ce se ocupa, baieti cu bani, (nimeni nu stia cum erau facuti), care se antrenau zilnic si stiau la perfectie arta disimularii. Cei care totusi erau prinsi, si au fost destui care au reusit sa fie capturati, unii erau raniti, toti dar absolut toti au fost eliberati din ordinele generalului Hortopan.Unii erau imbracati in 3 costume, altii miroseau ca dracu, ce-ti pot spune e ca, nu puteau sa doarma chiar atunci cand erau imbuibati cu sedative in spital.
      • +4 (4 voturi)    
        halal revolutie (Marţi, 25 decembrie 2012, 15:18)

        lulu1 [utilizator] i-a raspuns lui rov

        ce revolutie este aceea in care hotarasc altii ce este bine pentru tara ta? Ce revolutie este aia in care se striga teroristii, dar acestia dispar? Ce revolutie este aceea in care mor niste oameni (si nu putini) pentru nimic. Nu cred ca cei ce si-au pierdut viata in decembrie 1989 ar fi de acord cu Romania de astazi
        • +1 (1 vot)    
          de asta se lupta pentru putere (Marţi, 25 decembrie 2012, 23:37)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui lulu1

          sa nu fie trasi la raspundere vis a vis de crime, ptr. economic totul e iremediabil pierdut.
          Sa nu mai vorbim de milioanele de romani care au emigrat si continua sa o faca.
          Sa nu vorbim de mizeria morala din tara si viitorul sumbru.

          De ce ? Pentru ca un grup flamand si fara scrupule sa prospere tinand in epoca de piatra aceasta tara foarte bogata totusi...

          Pe cand roata istoriei ? Dar cu cine ?
      • +2 (2 voturi)    
        E așa de simplu?! (Miercuri, 26 decembrie 2012, 9:08)

        acropolis [utilizator] i-a raspuns lui rov

        1. nu putem ști cum a fost ”pregătită” revoluția. Este sigură implicarea SUA și a URSS (în ACEASTĂ ordine, din cauza degringoladei din URSS ce-și trăia ultimele,zile).
        2. Ori n-ai fost atunci, ori ai uitat. Populația nu a participat și a fost îngrozită de schimbare! Românii doreau un Ceaușescu mai bun, NU SCHIMBAREA REGIMULUI! Toată lumea avea cunoștințe, știa cui și cât să ”dea” pentru a a obține ceva, schimbarea însemna prăbușirea acestui sistem! Și apoi, românii cu sau fără carte, în majoritate, iubeau mizeria comunistă!
        3. Iar greșești. Iliescu nu a făcut nimic altceva decât să meargă în întâmpinarea voinței majorității românilor! În jur nimeni nu voia capitalism, nu voia ordinea din societatea liberă! Lumea voia să fure și a furat TOTUL de la ”stat”. Când au venit consecințele, au început să se certe, să mârâie. Nici Hristos n-ar fi reușit șă convingă lumea să meargă pe drumul cel drept și anevoios ce duce la civilizație și prosperitate...
        4. Nici acum lumea, în majoritatea ei, nu crede în virtuțile muncii cinstite, ale respectării legii și ordinii. POPORUL ESTE SINGURUL VINOVAT CĂ NU-ȘI DESCOPERĂ VALORILE, NU LE TRANSFORMĂ ÎN CĂLĂUZE ȘI NU LE URMEAZĂ! Numai poporul! Nimeni și nimic altceva!
  • +22 (22 voturi)    
    comunisti (Luni, 24 decembrie 2012, 17:41)

    cotora [utilizator]

    intr-adevar, comunistii si securistii, au condus romania, din decembrie' 89, ei au profitat cel mai mult de aceste vremuri tulburi
  • -6 (14 voturi)    
    a prins propaganda securista: (Luni, 24 decembrie 2012, 17:47)

    ploiesteanu [utilizator]

    -revolutia a fost facuta de-afara
    -romanii s-au impuscat intre ei
    -nu exista criminali in revolutia din 89
    Si din ce in ce mai multi cred asta. Pacat.
    • 0 (0 voturi)    
      Pacat (Luni, 24 decembrie 2012, 22:34)

      kingdavidbordel(blamat pentru adevar!) [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Dar o explicatie alternativa ar fi... (si aici ar trebui sa veniti Dvs. cu un text explicativ mai bun decat ceea ce am pricipitara noi).
    • +4 (6 voturi)    
      dA (Marţi, 25 decembrie 2012, 3:28)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui ploiesteanu

      Ca a fost facuta cu sprijin extern, inclin sa cred: mergand de la Alba Iulia spre Turda, in 18 dec. 1989, am intalnit vreo 7-8 masini Lada, cu nr. rusesti, toate mergand spre Alba Iulia, toate cu doi ocupanti , barbati. Iar in 17 dec. 1989, mergand in jurul orei 6.00 dim, inainte de a intra la servici, la un coleg ce locuia intre-un cartier de blocuri in spatele garii intr-un orasel de pe valea Muresului, am "taiat-o" prin spatele blocurilor si m-am intanit nas in nas cu doua Lada, ocupantii erau in maieu - toti atletici (tineti minte ce cald era in dec. 1989), isi turnau apa sa se spele, altul facea cafea sau ceai. Nici nu s-au sinchisit de mine....desi am trecut la 2 m de ei. Deci....
      • -1 (1 vot)    
        Revolutia a fost la Alba Iulia? (Marţi, 25 decembrie 2012, 11:39)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

        Eu stiam de Timisoara, Bucuresti, Cluj... iar in Bucuresti n-am prea vazut tipi in maieu pe strazi chiar daca era destul de cald. De altfel dupa 25 cand au fost impuscati Ceausestii a inceput sa ninga si tot se tragea pe strazi!
        • 0 (0 voturi)    
          dA (Marţi, 25 decembrie 2012, 15:04)

          Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

          Vezi tu Diadora, asta e une din marile probleme in Ro: fiecare intelege ce vrea fie din superficialitate fie ca atata il duce capul. Exemplu: nu am scris de Alba Iulia in sensul ca masinile cu numar rusesc mergeau acolo ci pentru a indica DIRECTIA.
          Alt ex.: ma refeream ca ei erau in maieu in 17 dec. si se spalau, tu vii si imi scri ca in 25 dec. incepuse sa ninga.....
          Evident o anumiita logica iti scapa.
  • +8 (12 voturi)    
    A fost revolutie? (Luni, 24 decembrie 2012, 18:56)

    Supravietiutorul [utilizator]

    Eu cred ca am pierdut "razboiul rece" si suntem una din tarile foste comuniste invinse. Polemica in legatura cu revolutia este complet sterila.
    Ca tara invinsa, am suportat toate consecintele. Ca ocupantul si-a gasit colaboratori, nu este ceva nou!
    Revolutie a fost revolutia franceza, revolutia americana si altele similare, care au pus bazele civilizatiei moderne!
  • +24 (26 voturi)    
    Ce cred romanii ???? (Luni, 24 decembrie 2012, 19:01)

    polonyca [utilizator]

    Uite HP , priveste putin "Tha big picture"..... In fiecare an , in aceasta perioada se aniverseaza mortii revolutiei , cadravele arse , se depun coroane, etc,etc..... Ipocrizia este insa suprema !!!! de fapt , cu 2 saptamani inaite de aceasta trista aniversare....... romanii au colorat in rosu intreaga tara !!!! Ne-am intors de unde am plecat .......Ce am realizat noi , romanii , de fapt in ultimii 23 de ani ??? Aproape nimic.....ca natie suntem penibili, ca popor ......suntem tot mai mult o .....populatie !!! Urmasii, copii si nepotii celor morti in Dec. 89 au votat de fapt , pe copii si nepotii generalilor de securitate si armata care i-au impuscat pe parintii lor !!!! Practic.......asta am realizat in 23 de ani !!! Mare realzare....nu? Adica ....o treaba mare !!!!! Tmisorenii , brasovenii , iesenii, si deopotriva miticii din Buc au votat fara ezitare, in masa, cu urmasii legitimi si confirmati ai comunistlor......Asta e Romania ......."mai draga" HP !!!
    • +8 (8 voturi)    
      mai draga (Luni, 24 decembrie 2012, 21:42)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      cred ca ai dreptate...
      dupa marea lovitura de stat din 46-48, dupa ce au pus mana pe putere si au curatat societatea romaneasca, prin lupta de clasa(!), au invatzat sa devina o clasa sociala, cu transmiterea averii si a puterii, generatie dupa generatie.
      este vorba de burghezo-mosierimea proletara, a lui ilici, asa cum de altfel si el a recunoscut.

      politica de dupa lovirutie este reflectarea luptei pentru avere si pentru putere, inlauntru aceleasi clase sociale, nomenclatura, les nouveaux riches ai rrromaniei !
      noi nu ne vindem tzara !
      ei au futat'o !

      da, lovirutzia a fost a lor, revoltati ca nu'si puteau folosi puterea si etala averea.
      a fost cu adevarat anti ceausitsta, l'au urat pe al batran.
      nu mai incapeau intr'o socetate multilateral dezvoltata, in impetuasa ei trecere la comunism ..
      aveau nevoie de o piata, numita romania, unde sa'si etaleze talentele de bijnitzmani.

      si, biet popor, romanul, cu traista'n batz prin coclauri, sau cu mana intinsa, acasa...

      craciun feriticti, tutulor !
      si, fiti cuminti, vine mos gerila. dupa anul nou !
      la multi ani !
    • +3 (3 voturi)    
      O dati pe politic (Marţi, 25 decembrie 2012, 11:55)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui polonyca

      asta e motivul pentru care suntem ancorati inca in trecut si nu putem scapa de infractorii securisti.
      Pentru ca manipuleaza excelent populatia.

      Mai sus cineva comenteaza ca acum sunt urmasii comunistilor la putere, nu ca ar fi fost neintrerupt in ultimii 23 de ani.
      Prostie sau colaborationism?
      Si care ar fi mai de condamnat?
      Sa joci precum ti se canta din interes sau din prostie?
  • +7 (9 voturi)    
    istoria se repeta (Luni, 24 decembrie 2012, 19:44)

    nick24 [utilizator]

    se vede ca lumea nu mai invata istorie- cum s-a propagat revolutia din 1848? de la vest spre est.
    La fel si in 1989 - am fost ultimii
  • -15 (21 voturi)    
    Nu mai plantati articole (Luni, 24 decembrie 2012, 19:56)

    dumitrica [utilizator]

    Fac un apel la ziaristii romani sa nu mai planteze articole prin ziare straine pe care apoi sa le citeze in presa Romaneasca. Nu este frumos si nici corect.
    • +8 (8 voturi)    
      Mai bine plantati (Luni, 24 decembrie 2012, 22:11)

      ZeroAbsolut [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      panselute cu tarnacopul in capul intelectualilor cu diploma precum andrei "horia muresan" marga sau dumitrica.

      Daca citeai mai atent observai ca Huffington Post doar a preluat un articol scris de un scotian. E drept ca omul are resedinta la Bucuresti, deci e suspect. O fi platit de Traian Basescu.

      Scotianul crede ca a fost revolutie, chiar daca e probabil ca gloata sa fi fost manipulata. Pana la urma a fost schimbat un regim dictatorial cu unul democratic, in care fiecare cetatean are dreptul sa puna stampila pe cine isi doreste. Asa ca ar trebui sa fim mandri.

      Ca nu ne-a dus pe noi, romanii, capul sa-i aruncam la gunoi de tot pe fostii comunisti, securisti, nomenclaturisti, e problema noastra. De partea aceasta nu avem de ce sa fim mandri
      • +2 (6 voturi)    
        Ilici si Base (Marţi, 25 decembrie 2012, 11:59)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui ZeroAbsolut

        sunt doua fete ale aceluiasi monstru.
        Cand minerii adunau panselute, amandoi erau parte din organizare.
        Ca printr-o minune multi au 'uitat'.

        Asta e tot secretul:
        Solidaritatea infractorilor securisti si reactia excelenta a populatiei la tacticile de manipulare KGBiste. Pana la urma e vorba de continuitate.
        • 0 (2 voturi)    
          N-aş da vina pe KGB... (Marţi, 25 decembrie 2012, 22:11)

          Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          Din simplul motiv că nu e nevoie. Băsescu a făcut parte din nomenclatură, lucru deja cunoscut. Că a fost un lingău fără coloană şi încă e, pare greu de înghiţit de mulţi oameni. Dar aşa cum Dej a fost înfierat de Ceauşescu, şi cel din urmă de Iliescu, la fel a procedat şi Băsescu cu predecesorul său, umilindu-l în public pentru faptele sale "glorioase". Deşi înţeleg că există un adevăr incontestabil în acuze, un şef de stat democratic nu se pretează la astfel de josnicii dând într-un om pus la pământ de magistraţii care au cu ce-l închide. Aşa a funcţionat nomenclatura şi aşa funcţionează şi azi. Numai că acum se practică un cameleonism de toată frumuseţea: unii visează nostalgic la vremurile în care-şi permiteau vrute şi nevrute, în timp ce alţii, în goana după putere, sunt dispuşi să facă orice, inclusiv să-şi sape groapa în inconştienţa lor (sau în absenţa unei inteligenţe pe măsură).
    • +6 (6 voturi)    
      Imi aduceti aminte de un banc (Luni, 24 decembrie 2012, 22:37)

      kingdavidbordel(blamat pentru adevar!) [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Cica doi compozitori se intalnesc pe holul conservatorului. Unul este trist de parca i s-au inecat toate corabiile. Al doilea vine sa il consoleze si il intreaba ce i s-a intamplat.

      Ai vazut ce a facut criticul Ionesco cu simfonia mea?!? Harcea parcea prin presa.

      Ei, stai si tu linistit. Ionesco stii foarte bine ca nu are idei proprii. Scrie si el doar ce aude vorbindu-se prin sala.
    • +5 (5 voturi)    
      ? (Marţi, 25 decembrie 2012, 7:25)

      cotora [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      compari ziarele straine cu trustul intact ?
    • -1 (3 voturi)    
      Nu-mi place (Marţi, 25 decembrie 2012, 9:08)

      cmariusalin [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      directia in care o ia Hotnews...
    • +2 (2 voturi)    
      Fac un apel la dumitrica (Marţi, 25 decembrie 2012, 10:03)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      sa militeze pentru ca articolele din Cotidianul si Jurnalul National sa fie publicate in presa straina si apoi dezbatute la Antene, Realitati si TVR. Este frumos si corect. Puteti incepe cu stirile despre pensiile speciale?
    • 0 (0 voturi)    
      Cioc-inflendere , nationalist ! (Marţi, 25 decembrie 2012, 10:03)

      banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Lasate tu de astfel de apeluri ! Te dor Ochii cand vezi sau citesti articole care nu scriu de BINE despre poporul Tau ? Nuti place adevarul ? inseamna ca faci parte din acea BANDA de fosti Tov. care din 1945 incoace au supt sangele acestui POPOR !
  • +5 (9 voturi)    
    @Rupert Wolfe-Murray (Luni, 24 decembrie 2012, 22:05)

    Mariusica.a [utilizator]

    "Cred ca este rusinos ca romanii nu sunt mandri de marea realizare din 1989"

    Vă foarte înșelați, suntem bucuroși că am scăpat de un sistem, dar suntem triști ca următorul este de fapt același, doar că este vopsit în democracy ;), cum am putea fi măcar 10%mulțumiți când știm că primul președinte de după 89 care era la putere încuraja dispersarea golanilor drogați (aka studenti) și din care unii au murit chiar!

    Before you draw the line and take the conclusion, try to understand us more
    • +1 (1 vot)    
      Nu cred ca ai dreptate (Marţi, 25 decembrie 2012, 9:59)

      ploiesteanu [utilizator] i-a raspuns lui Mariusica.a

      diferentele sunt foarte mari. Romania nu "si-a dat drumul" la creatia tehnologica". Dar o va face, sunt sigur. Si nivelul de trai e altul, bineinteles, aici intervine si progresul trhnic mondial. Vrei un fapt real ? In 89 in apropierea craciunului, gaseai capatani de porc la magazinele de carne din spate, cu bara de ordine, restul se dadea la cartela numai in anumite cartiere centrale, la marginea oraselor cu aceste cartele te stergeai la fund ca nu aduceau ulei, zahar si mezeluri cu anii ! Cumparai painea cu cartela. Si cu ziarele si televizorul stateam catastrofal, numai ceausescu intr-un singur program de 2 ore. I-as trimite in timp pe cei care propavaduiesc ideia de "cat de bine era" pe vremea lui ceausescu. Astazi exista inechitate si diferente de sanse, lipsa locuintelor ieftine, somei care s-au refugiat la tara sa poata trai. Multe lucruri trebuie indreptate, dar sa fim optimisti ! Craciun fericit la toata lumea !
  • +8 (12 voturi)    
    Din pacate este adevarat (Luni, 24 decembrie 2012, 23:40)

    tavyy [utilizator]

    Polonia a fost primul stat in care comunismul a cazut. Romania printre ultimele.
    Zilele trecute am stat de vorba cu un polonez in legatura cu comunismul si el mi-a spus ca in 88 sau 89 cand comunismul a picat la ei (fara varsare de sange ca la noi, ci prin alegeri normale) culmea a fost ca majoritate tot pe comunisti ii vroiau la putere.

    Parerea mea este ca majoritatea oamenilor se simteau extraordinar in comunism. Singura lor lipsa era manacrea (asta in Romania). In rest ei nu simteau lipsa a nimic. Aici ma refer la clasa muncitoare cea care a fost dresata de regim sa gandeasca "cum trebuie". Este indeajuns sa mergeti prin parcurile si prin mijloacele de transport in comun din Bucuresti si o sa vedeti destui batrani si oameni cu varstele de peste 40 - 45 ani care deplang acele vremuri.

    De cate ori nu ati auzit ceva de genul? "Era altfel pe vremea aceea. Toti aveau de munca, toti aveau un apartament." Nu conta ca nu puteai circula, nu conta ca nu puteai avea dreptul la informatie, nu conta ca nu puteai sa ai propria ta afacere. Aceste lucruri erau nimicuri pentru oamenii epocii de aur care in fond nu erau decat niste simple vite scoase la pascut si dupa aia mulse. Nimic altceva.

    Pana nu raman in viata doar cei care la revolutie aveau cel mult 10 maxim 14 ani nu putem spune ca am scapat de mentalitatea de comunism in Romania.
    • +3 (3 voturi)    
      Crezi? (Marţi, 25 decembrie 2012, 12:01)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui tavyy

      si cei nascuti recent, care au ca modele social pe Becali, Mazare si Udrea?
      cu ei ce vom realiza?

      cu generatiile consumatoare de 'etnobotanice'?
      asta sa fie viitorul?
  • +10 (10 voturi)    
    Comment (Marţi, 25 decembrie 2012, 1:23)

    Boss2013 [utilizator]

    Ce nu intelege editorialistul cu pricina e ca revolutia a avut intr-adevar loc, insa doar in mintea celor care au iesit in strada si au crezut ca s-au eliberat. In institutii, baietii destepti lucrau la o tranzitie cat mai lina, mai draga...
    • +3 (3 voturi)    
      cam asa (Marţi, 25 decembrie 2012, 8:23)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Boss2013

      de fapt au obtinut o democratia de fatzada, nu libertatea.
      in special libertatea de acces la resurse.
      azi, libertatile di drepturile sunt ingradite taman prin aparenta de democratie. a disparut batzul, este folosit numai morcovul.
  • +9 (9 voturi)    
    ghinion (Marţi, 25 decembrie 2012, 5:04)

    Jekyll [utilizator]

    Syria: 44, 000 de victime si doi ani mai tarziu. Revolutia nu s-a incheiat. Oare romanii ce au schimbat in doua zile de revolutie?
    • +3 (3 voturi)    
      Au obtinut dreptul de vot.. (Marţi, 25 decembrie 2012, 11:44)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Jekyll

      .. in primul rand; e drept ca vreo 60% nu si-l exercita si apoi se plang de rezultat si ce prosti sunt compatriotii lor care voteaza!
      • +1 (1 vot)    
        Drept de vot exista... (Marţi, 25 decembrie 2012, 22:02)

        Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Numai că nu aveai ce vota... În 1990, deşi aveai ce vota, a ieşit "cine a trebuit", graţie majorităţii care nu ştia ce înseamnă drept de vot (adică responsabilitate). Acum, avem de ales între mai multe nulităţi, aşa că votăm de dragul de a vota (cu excepţia celor care au avut ce vota, o minoritate infimă, de altfel)?

        Ce s-a obţinut după 1989 a fost dreptul de a-ţi spune of-urile, un drept de care ne batem joc zi de zi, prin auto-intoxicare cu ce e la TV, pe Internet, în alimente, în aer şi, mai ales, la urne. N-am înţeles că democraţia se învaţă şi nu e suficient să te baţi cu pumnii în pieptul gol în mijlocul lui decembrie pentru ca, după 20 ani, să votezi USL, PDL, PPDD sau alte minunăţii de partide care se trag de la mama PCR sau din puşcării (pardon, mai sunt şi voturile "negative", cele prin care nu pui ştampila pe unul, ci pe altul).

        Aşa că am avut revoluţie, dar care a murit în mai 1990, a încercat să renască în iunie acelaşi an, a murit din nou, a renăscut în 1996 cu adevărat, dar a murit în 2000 şi de-atunci o palidă resuscitare în 2004 şi una în iulie a.c.. Când vom obţine dreptul de a nu mai face jocul unei elite post-comuniste cleptomană şi psihopată şi vom juca cartea noastră, una bazată pe interesele noastre? Sau am impresia că ce avem, asta am vrut de la început, numai că suntem prea mândri să recunoaştem? Întreb, pentru că cei care sunt dezamăgiţi sunt deja în afara graniţelor...
  • +2 (2 voturi)    
    cu cine a povestit Wolfe-Murray (Marţi, 25 decembrie 2012, 9:56)

    Mirceaq [utilizator]

    la o revolutie sunt mai multi:
    aia care participa
    aia care stau pe margine(la tv)
    aia care o organizeaza, dupa
    aia care comenteaza de la distanta si dupa 23 de ani

    daca discuti cu aia care au stat pe margine, in mod sigur nu a fost revolutie.
    ei neparticipind, nu au inteles nimic.
    probabil sursele lui Murray sunt din vechea securitate, de poate sa scrie asa o prostie.
    "Cred ca este rusinos ca romanii nu sunt mandri de marea realizare din 1989"
    Ba suntem mandrii !
    Si daca va mai trebui sa mai iesim o data in strada o vom face !
    • +1 (1 vot)    
      a fost din fiecare cate ceva! (Joi, 27 decembrie 2012, 0:57)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui Mirceaq

      Nici nu inteleg intrebarea unui ziarist ingust la minte "a fost sau nu revolutie in România anului 1989?".

      Sigur ca a fost revolutie!
      Sigur ca nu a fost doar revolutie!

      Si ai dreptate, suntem mandri ca in 1989 am avut puterea sa le spunem "ajunge". Nu suntem mandri ca ne-a lipsit puterea si mintea sa-i identificam corect pe cei carora trebuia sa le spunem "ajunge"!
  • +3 (3 voturi)    
    Jumatate de adevar (Marţi, 25 decembrie 2012, 10:20)

    ac [utilizator]

    Revolutie a fost, nici o indoiala. Nimeni nu poate coordona iesirea atitor oameni simultan. Ca era vizibila lipsa oricarei coordonari (unitati de tancuri ataca la Pitesti, apa otravita etc.) si experiente politice, a fost clar. Si acum imi aduc aminte cuvintele lui Iliescu: "Guvernul se demite.". Intr-adevar, asta a fost primul pas (corect, tehnic vorbind) spre *confiscarea* revolutiei de catre diverse grupuri. (Care se lupta si azi).

    Morala. Pina cind exemple gen Militaru nu au sa fie condamnate, legitimitatea asupra revolutiei nu exista. Si, prin extensie, Iliescu, pentru ce s-a intimplat de alegeri in 20 mai si in 13-15 iunie.
    • 0 (0 voturi)    
      revolutie (Marţi, 25 decembrie 2012, 16:56)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ac

      inseamna un plan, o fortza organizatoare.
      cineva, mai sus vorbea 1848.
      atunci au existat, niste idi, niste conspiratori, o organizare. a fost o proclamatie cerand drepturi.

      ce a fost in dec. a fost o revolta populara, ca se umpluse paharul si'a dat pe dinafara.
      a explodat mamaliga.
      numai ca un proverb vechi zice ca mamaliga se raceste repede, nu e bine s'o atinigi cat ii fierbinte.

      daca iei in consideratii drept conspiratori pe ilici si barbosul ala, don pedro, inseamna sa crezi ca si'au tras un sut, singuri, in fund, in boashe.


      cu certitudine a fost o revolta populara, haotica, de care au profitat conspiratorii lui ilici.
      iar proclamatia, drepturile cerute la timisoara, au servit drept hartie de sters la dos, noilor vechi conducatori.

      si cum se zicea dupa lovirutie, la vremuri noi, tot nooi !
      adica, iemanatii.

      pentru ei a fost nevoie de varsare de sange.
      fara varsarea de sange, expres dorita, ar fi fost destul de greu de acoperit trecutul lor.
      si al batran ar fi vorbit multe, intr'un proces normal.

      deci mai draga, au profitat de invalmaseala creata de popor, sa se elibereze din chingile in care'i tzinea diktatorul.
      ceausescu nu intelegea impartiea puterii, rotatia la guvernare, ci rotatia cadrelor, de la el in jos.

      este vorba de o revolta a clasei avute, nomenklatura, care a profitat si s'a grefat, a parazitat revolta populara si a profitat, sa puna mana pe putere.
      si de atunci, prin diferite partide, posturi de teve: si dai si lupta neicusorule.

      iar noi, turmentatii de revolutie, niciodata nu stim sa votam.
      votam ca'n duminica orbului.
      caci asta suntem, un popor de orbeti.
      ne place sa fim mintiti, de aia il avem pe dottore in fruntea bucatelor.

      craciun fericit, tutulor !
      mai draga....
  • 0 (0 voturi)    
    de frica (Marţi, 25 decembrie 2012, 16:52)

    nedumeritul [utilizator]

    de frica unui glont ratacit bine tintit am petrecut revolutia stand sub pat in Drumul Taberei Urmarind televizorul am avut tot timpul vaga impresie ca totul se intampla dupa un plan bine conceput cu multe solutii "de rezerva" incepand de la dozarea informatiilor "comunicate" public continuind cu modul in care se dadea comanda "foc" sau "opriti focul",unele recomandari se indeplineau prea eficient "intocmai si la timp"
    Un lucru este cert: cei care ne-au condus de atunci sunt membrii ai unei clici specializate pe insusirea de valori, jaf si distrugere.Si sunt aceiasi de 23 de ani indiferent de partidul din care fac parte.. Conduc tara cu instrumentul de dictatura cel mai eficient si in acelasi timp impersonal: autorizarea
    Astazi ai dreptul doar sa respiri si sa deschizi ochii.Pentru orice altceva ai nevoie de autorizare pe care ti-o da clica daca-i plac ochii tai...reglementarile in vigoare asigura acest sistem social...
  • +1 (1 vot)    
    Miscare de Revolutie (Marţi, 25 decembrie 2012, 17:39)

    Trojan.H [utilizator]

    De 23 de ani ne invirtim in jurul cozii.
  • +2 (2 voturi)    
    Revolutie??? (Marţi, 25 decembrie 2012, 21:25)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Sunteti naivi??? Inca nu v-ati desteptat??? Mai crede cineva dupa 23 de ani ca a fost revolutie??? Hahaha, ce gluma, care revolutie, care teroristi??? A fost manipulare pe fata, nici macar nu a fost organizata asa cum trebuie, dar au speculat nemultumirea populatiei din ultimii ani...Eu cred ca si rusii si americanii au dorit schimbarea lui Ceausescu, le statea ca un ghimpe in coasta, nu mai raspundea la comenzi, din nefericire, rusii au reusit sa-l impuna pe Ilici, fiind tara comunista aveau deja aranjamentele facute... De ce ma rog armata nu raspunde pentru crimele facute??? S-a batut cu militia si securitatea care aveau armele inchise in rasteluri??? Militarii au tras ca prostii in fantomele teroristilor, a fost de ajuns sa fie cumparat un stanculescu care sa dea ordinele ca haosul a fost garantat...Pacat ca au murit atatia oameni nevinovati, si de ce, sa iasa scenariul conceput de Ilici (marioneta) si compania....


Abonare la comentarii cu RSS

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version