VIDEO Guvernul vrea sa reintroduca pensiile speciale si un nou sistem de pensii pentru agricultori

de R.P.     HotNews.ro
Luni, 24 decembrie 2012, 11:55 Actualitate | Esenţial


Mariana Campeanu
Foto: AGERPRES
Guvernul vrea sa reintroduca pensiile speciale, pana in 2016, pentru lucratorii din domenii cu grad mai mare de uzura, precum si un nou sistem de pensii pentru agricultori, scrie RTV.net. Propunerile Executivului "vor respecta principiul contributivitatii si ideea pe care o avem de schimbare in totalitate a sistemului public de pensii se va baza tot pe contributivitate", a declarat la RTV ministrul Muncii, Mariana Campeanu.

Pensiile speciale ar fi destinate angajatilor din Armata, Politie sau minerit, potrivit televiziunii citate. Ministrul Muncii, Mariana Campeanu, a declarat la RTV ca "intr-adevar s-a incercat ca pensiile militare sa fie introduse in sistemul public de pensii, s-au facut articificii care au condus la inechitati. S-a plecat de la ideea ca se obtin economii, dar s-a majorat deficitul si in acelasi timp au fost persoane carora le-a scazut nivelul pensiilor".

La ora actuala sistemul pensiilor "este un melanj pe care trebuie sa-l separam si sa cream sisteme foarte clare, ca in intreaga lume", a explicat ministrul. Campeanu a declarat ca propunerile legislative vor intra in vigoare "oricand vor fi puse la punct". "Personal nu am sa agreez niciodata metoda de a face pe picior o modificare. Majoritatea propunerilor din programul de guvernare nu au termene precise si nici macar termene prevazute anual, pentru ca vrem sa facem legi temeinice, care sa treaca prin toate procedurile. Nu e sigur ca o lege construita acum va trece anul acesta, pentri ca trebuie dezbatuta, trimisa in Parlament si apoi sa devina lege trecuta prin toate etapele".

Intrebata daca se pastreaza principiul contributivitatii la pensiile pentru agricultori, Mariana Campeanu a raspuns: "categoric". "Si ideea pe care o avem de schimbare in totalitate a sistemului public de pensii se va baza tot pe contributivitate", a continuat aceasta.




In ce priveste sistemul de pensii pentru agricultori, la acesta vor putea adera toti cei care activeaza in domeniu, dar care nu puteau contribui pana acum la bugetul de stat, scrie RTV. "Aceasta propunere a fost facuta prin 2007 si a fost aprobata in Parlament, insa a fost abrogata de Guvernul Boc", a precizat Mariana Campeanu.

"Exista o propunere de lege speciala pentru oamenii care lucreaza la sate, nu doar in agricultura, un sistem care se practica in Franta: cel legat de o combinatie intre contributia platita de cel din agricultura si un stimulent din partea statului. Daca o persoana care lucreaza in agricultura se asigura cu 10 lei la fondul de pensii, statul ii mai adauga 10 sau 20 de lei. Banii se acumuleaza numai la pensii si acest sistem da roade foarte bune. Este o propunere care a fost abrogata de guvernul Boc. Dar daca introducem sistemele de pensii pe conturi, s-ar putea ca aceste persoane sa inceapa sa contribuie. Sunt doua propuneri care vor fi puse in dezbatere publica si vom aplica rezultatul asa cum va iesi din aceasta dezbatere publica", a declarat ministrul Muncii.

Mariana Campeanu a precizat ca "nicio masura anuntata nu va fi aplicata peste noapte, toate trebuie sa se bazeze pe calcule.

"In sistemul rural sunt peste 2 milioane de persoane care nu sunt asigurate in niciun sistem si nu platesc", a declarat ministrul Muncii.

Intrebata cand vor fi indexate pensiile cu 4%, Mariana Campeanu a declarat: "trebuie sa adoptam bugetul, dar ele se vor da retroactiv. Oricum majorarea se va da de la 1 ianuarie"






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


11807 vizualizari

  • +32 (32 voturi)    
    Nu ....... (Luni, 24 decembrie 2012, 12:12)

    banateanul. [utilizator]

    nu avem amintiri placute din vremea cat a fost Miss, Ministrul muncii.
    • +36 (36 voturi)    
      Rabdare, scapam de USL! (Luni, 24 decembrie 2012, 13:44)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

      Nu sunt bani, dar USL e disperat ca sa-si sature cu firimituri electoratul primitiv, fara educatie, care nu prea a muncit si a stat doar cu mana intinsa la stat!
      Dupa ce ajungem ca Grecia, USL va dispare, asa cum e si normal...
      • +14 (14 voturi)    
        Nu (Luni, 24 decembrie 2012, 18:29)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        cei prea mult curtati de uslasi, cei cu pensii mici sunt in atentia lor. Au fost prostiti, sau folosit de ei si iau abandonat. Nu pupa ei pensii speciale. Pensii speciale trebuie date la judecatori, la armata, la politie. La cei ce slujesc un regim corupt.
        • 0 (0 voturi)    
          Pensii speciale (Miercuri, 26 decembrie 2012, 14:28)

          GAYNA [utilizator] i-a raspuns lui ty

          de acord cu banateanul
    • +1 (3 voturi)    
      cand, nu daca? (Miercuri, 26 decembrie 2012, 11:05)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui banateanul.

      o astfel de pensie daca incepe maine (pe principiul contributivitatii) nu poate fi operationala 100% inainte de 20-30 de ani. Intre timp??? Cat ar trebui sa contribuie (numai pe partea sa) un agricultor ca sa -si asigure o pensie de 100 euro in bani constanti? De unde vin banii pt. partea "guvernamentala"? din deficitul bugetului de pensii sau din deficitul general? si o ultima constatare: orice leu la orice pensie se duce direct in deficitul structural (notiune abstracta si anti-umana pt. o cotoroantza demogoga).
      • +1 (1 vot)    
        deficitul structural..... (Miercuri, 26 decembrie 2012, 17:31)

        banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        ne-am prins de mult ca aceste taratoare inventeaza feldefel de expresii numai pentru prostirea multimii !
  • +42 (46 voturi)    
    iar speciale?! (Luni, 24 decembrie 2012, 12:41)

    barbu007 [utilizator]

    politistii - locul I la spagi.
    cei din aramata n-au luptat in viata lor intr-un razboi. aici vor sda strecoare securistii care, intr-adevar, au luptat. impotriva proprioului popor si a civilizatiei occidentale.
  • +32 (34 voturi)    
    In traducere: (Luni, 24 decembrie 2012, 13:05)

    cmariusalin [utilizator]

    Pensii mai mari pentru "batausii" legali si pensii mai mici sau deloc pentru "agricultori".
  • +28 (30 voturi)    
    Care Pensie? (Luni, 24 decembrie 2012, 13:16)

    Raju [utilizator]

    De aproape doi ani astept calcularea pensiei mele si mi se raspunde ca se tot lucreaza!!! De la asa hoti si corupti nu mai astept nimic.
    • +17 (21 voturi)    
      inscrie-te in USL (Luni, 24 decembrie 2012, 14:13)

      Baltaretu [utilizator] i-a raspuns lui Raju

      precizat dac ati fost militian, luptator impotriva revolutiei din 1989 sau miner.Trimiteti o scrisoare tov Ponta, amenintati ca nu il ve-ti mai vota anul viitor si precis va calcula pensia in jos.
    • +7 (13 voturi)    
      inscrie-te in USL (Luni, 24 decembrie 2012, 14:13)

      Baltaretu [utilizator] i-a raspuns lui Raju

      precizat dac ati fost militian, luptator impotriva revolutiei din 1989 sau miner.Trimiteti o scrisoare tov Ponta, amenintati ca nu il ve-ti mai vota anul viitor si precis va calcula pensia in jos.
  • +40 (40 voturi)    
    Ce inechitati, mamaie ? (Luni, 24 decembrie 2012, 13:20)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    "Inechitati" pentru coloneii lui Dogaru, facuti la apelul bocancilor, care au lucrat 5 ani in armata si vor pensii ca si cei care si-au dedicat 25 de ani.

    Daca legea actuala era sa de "inechitabila", de ce nu au iesit in strada dupa recalculare cei 300.000 de pensionari militari ?

    N-au avut de pierdut decat cei cu pensii mari luate pe nedrept.
    • -11 (11 voturi)    
      destule (Luni, 24 decembrie 2012, 16:28)

      Andrei57 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Pentru că, după reclaculare, subofițerii au ajuns să aibă pensii mai mari decât ofițerii superiori. Bineănțeles, subofițerii au fost mai mulți deci, lând la grămadă, lumea e mulțumită de reclaculare. Și acum e drept că, ca peste tot, mulți ofițeri nu ar fi trebuit să fie ofițeri și nu ar fi avut de ce să fie menținuți în armată dar asta nu înseamnă că din cauza lor, care, până la urmă, nici nu au fost pedepsiți, să sufere alții.
      • +13 (13 voturi)    
        Gresit!!! (Marţi, 25 decembrie 2012, 7:35)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui Andrei57

        Toti militarii de cariera, ofteri sau sub-ofiteri, care au avut vechime integrala in cadrul armatei, au primit dupa recalcularea facuta de Boc pensii mult mai mari decat cea initiala. Astia sunt cam 80% dintre pensionarii militari.
        Au primit mai putin dupa recalculare doar vreo 20% dintre ei, adica cei care au lucrat in armata doar 5-6 ani si iesisera la pensie, conform legii vechi, cu 85% din ultimul salariu. Adica cei ca Dogaru si sleahta lui.
        Nu te mai uita la Antena3, ca te spala aia pe creier!
    • +8 (8 voturi)    
      Numai ei sa traiasca bine (Marţi, 25 decembrie 2012, 17:41)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Alde dogaru si ai lui care indiferent cat au fost in armata sau nu si au benficiat numai de avantaje casa,haine si mancare de la stat si singura lor lupta de peste 40 de ani a fost cu gradele . Iar cand au iesit la pensie inainte de limita de 45 de ani au benficiat pe langa pensii nesimtite si de premieri de pensionare intre 500 de miloane tablagii iar cei mai mari in grade pana la1 miliard si jumate de lei ,acum poate sa-i sfideze pe cei care au contribuit corect si primesc o pensie de mizerie .
  • +36 (38 voturi)    
    dreptate sociala ? (Luni, 24 decembrie 2012, 14:26)

    cotora [utilizator]

    doamna campeanu, de ce nu faceti pensii speciale pentru tamplari,ospatari,medici, economisti, etc ?, oare este normal ca un pensionar civil cu 40 de ani vechime, sa aiba pensie 3-4 ori mai mica decat pensionar militar cu 20 de ani vechime ?, trebuie neaparat sa-l rasplatiti pe dogaru ?, aceasta este dreptate sociala ?
    • +22 (22 voturi)    
      principiul contributivitatii (Luni, 24 decembrie 2012, 15:23)

      odai [utilizator] i-a raspuns lui cotora

      Aveti dreptate. principiul contributivitatii este aplicat gresit. Prin aplicarea actualei legi, se poate constata ca unii nu au contribuit de loc, unii au contribuit mai putini ani, unii au contribuit mai putini bani si alte situatii privind contributia, dar cand vine vorba de pensie acestia au pensii mai mari ca dumneavoastra care ati contribuit 40 ani.
      • +5 (5 voturi)    
        pensionar (Luni, 24 decembrie 2012, 17:34)

        cotora [utilizator] i-a raspuns lui odai

        nu sunt pensionar, dar am vorbit in numele lui mama si a pensionarilor civili, va multumesc de replica
  • +25 (25 voturi)    
    AGRCULTORII (Luni, 24 decembrie 2012, 14:41)

    nick24 [utilizator]

    nu au de unde sa contribuie, pt ca minima contributie este 230 ron pe luna si stiti cat se ia de pe unhectar cultivat cu grau? vreo 400 ron net si asta o singura data pe an...
    Agricultorii nu ies la pensie, lucreaza pana cad din picioare pe la 80 de ani.
  • +29 (29 voturi)    
    liniste ba (Luni, 24 decembrie 2012, 14:47)

    Tom_Macaragiu [utilizator]

    `rati ai dreaq de plaiesi.
    De acu` inainte dam pensii cat si cui credem noi ca merita.
    Voi mergeti la munca sa pompati bani in sistem ca sa avem ce sa impartim celor loiali.
  • +17 (19 voturi)    
    PROPUNERE sistem viabil si corect de pensii. (Luni, 24 decembrie 2012, 15:10)

    odai [utilizator]

    Singurul sistem de pensii viabil si corect este acela care asigura fiecarui asigurat restitutirea integrala a cotei cu care a contribuit in timpul activitatii, indexata cel putin cu rata inflatiei. Restituirea sa se faca de la o anumita varsta(cand omul nu mai poate munci sau nu mai este angajat de nimeni in meseria/functia in care a activat), pe o anumita perioada (stabilita prin lege sau de comun acord), indiferent de sex, grupa de munca, functie, si alte criterii artificiale, introduse pentru a permite politicului sa dea pensii cui vrea, cat vrea si de la ce varsta vrea. Alte detalii se mai pot discuta.
    • +1 (7 voturi)    
      bai, odaitza! (Luni, 24 decembrie 2012, 18:45)

      DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui odai

      Fa si tu un mic calcul. Daca in fiecare luna contribui cu 20% din salariu la pensie, asta inseamna ca pentru a primi o pensie egala cu salariul va trebui sa muncesti 5 ani pentru un an de pensie. Daca iesi la pensie la 65 ani, dupa 40 de ani de munca, inseamna ca vei avea bani numai pana la 73. Iti convine chestia asta? Asa ca lasa sistemul inventat de tata Bismarck in secolul 19, cand lumea era in avant economic si intotdeauna cei din campul muncii depasaeau ca numar pensionarii. Sistemul de pensii trebuie reformat in toata lumea, dar nu de ganditori de odaitza!
      • +3 (7 voturi)    
        Fa si tu un calcul simplu (Marţi, 25 decembrie 2012, 8:03)

        ticbis [utilizator] i-a raspuns lui DePourcelis

        In prezent, un asigurat contribuie lunar la pensie cu 30% din salariul brut (10% angajatul si 20% angajatorul).
        La un salariu brut de 2000 lei, inseamna 600 lei / luna, deci 7200 lei pe an, deci cam 1600 Euro pe an. Dupa 45 de ani de munca, la varsta de pensionare de 65 de ani, contributia totala este de:
        1600x45=72000 EURO!!!
        Daca consideram o pensie lunara decenta de 300 de euro (adica 1350 de lei net, adica cam cat lua in mana salariu in cei 45 de ani de munca), rezulta ca suma respectiva ii ajunge sa traiasca 240 de luni, adica 20 de ani, adica pana la 85 de ani!
        Suma ar creste cu 50% daca ar beneficia, timp de 45 de ani de dobanda normala practicata de banci pentru un depozit pe termen lung si cu capitalizarea dobanzii!!!
        • 0 (4 voturi)    
          ce simplu ar fi! (Marţi, 25 decembrie 2012, 14:15)

          DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

          Daca ar fi asa simplu, de ce economistii (chiar si cei de doua parale) nu ar fi introdus un asemenea sistem?!
          Ce banca /sistem bancar s-ar angaja sa-ti dea tie banii inapoi dupa 45 de ani? De crize, razboaie, falimente nu s-a auzit?! Prin ”90 Stolojan (si altii ca el) zicea ca statul nu da faliment. Si, uite, au aparut o Grecie, Spanie si ... Doamne Fereste! sa nu urmeze si Romanika noastra cu politica de pomeni promovata de noii administratori de FKL (altele!). Cea mai buna solutie ar ramane tot aceea ca oamenii sa castige mai mult decat consuma sau sa consume mai putin decat castiga si, fiecare, dupa posibilitati, sa stranga bani albi pentru zile negre ... dar nu toti suntem nemtzi :((
          Eu am incercat, si partial, am reusit a doua varianta și stau linistit ca pensionar (si nu prea! - pentru ca tot mai lucrez, recunosc, de teama dar si ca mai e nevoie de mine si am ce oferi societatii in ansamlul ei)
          • +1 (3 voturi)    
            Este chiar simplu! (Miercuri, 26 decembrie 2012, 6:42)

            ticbis [utilizator] i-a raspuns lui DePourcelis

            1. Cea care se poate angaja la garantarea unui fond individual de pensii este BNR.
            Spre exemplu, acum 20 de ani, am cumparat titluri de stat emise de BNR pentru populatie in lei, in valoare echivalenta a cursului de atunci a 20000 USD. Astazi, dupa 20 de ani, la cursul actual de schimb leu-dolar, le pot rascumpara la o valoare echivalenta de 35000 USD. Rascumpararea lor o pot face si maine daca vreau, de la trezoreria statului, fara comision de retragere, fara taxe de adminstrare cont, fara nimic. Pur si simplu le dau hartiile cu certificatele de trezorerie si ei imi dau banii.
            Daca le mai pastrez inca 20 de ani, la o valoare minima de dobanda de stat de 5%, atunci suma poate trece de 60000 de dolari, adica triplul sumei initiale!
            Deci, se poate!!!

            2. Daca consideram situatii de razboaie sau falimente bancare sau de stat, atunci nimeni nu va mai primi nicio pensie, indiferent ca vorbim de sisteme de pensii de stat sau private.

            3. De ce statul nu introduce sistemul acumularii individuale a contributiilor pentru pensiii? Pentru ca nu-i convine, din varii motive:
            - nimeni nu are acum controlul asupra fondurilor care teoretic se colecteaza in fondul de pensii; statul ii cheltuie pe ce vrea el;
            - circa 2 mil. de pensionari actuali nici n-au contribuit vreodata la pensia de stat, desi acum primesc pensii sociale;
            - deoarece cam un sfert dintre cotizanti nu mai apuca pensia; contributia acestora intra in buzunarul statului; iar o jumatate din ceilalti ramasi primesc pensie max. 5-10 ani;
            - in '89, fondul de pensii disponibil existent in bugetul statului era de 2 miliarde de dolari, suficient pentru plata pensionarilor existenti la acea data pentru o perioada de 5 ani, la nivelul pensiilor de atunci. Acest fond a disparut in 6 luni de la revolutie. Unde? Iliescu si Petre Roman stiu cu siguranta raspunsul!

            Dupa 45 de ani de munca si un salariu modest "donatia" catre stat este considerabila si ar ajunge macar pentru o pensie egala cu salariul timp de 20 de ani
      • +4 (4 voturi)    
        Esti optimist (Marţi, 25 decembrie 2012, 17:52)

        dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui DePourcelis

        Crezi ca ajungi la 70 de ani. Iti doresc multi ani.
        • +2 (4 voturi)    
          Multumesc! (Marţi, 25 decembrie 2012, 19:33)

          DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

          Am 66 de ani si ma simt excelent. Pentru ca gandesc pozitiv si-mi place ce fac si cum fac; si le place si altora ....
          Imi mai clatesc ochii si pe alte meleaguri, mai apreciez si o femeie frumoasa, mai ascult muzica, mai citesc o poezie, mai cochetez si cu ”literatura grea”= texte filozofice (desi sunt inginer!). Asa ca imi accept conditia:
          ”Nu regret, nu ma jelesc, nu strig.
          Toate trec ca floarea spulberata.
          Vestejit de-al toamnei mele frig,
          Nu voi mai fi tanar niciodata” - dupa Serghei Esenin
          Deci, ”pretine”: nu fii dezamagit! Gandeste pozitiv!!!!
      • +3 (3 voturi)    
        Calcul gresit (Marţi, 25 decembrie 2012, 20:08)

        odai [utilizator] i-a raspuns lui DePourcelis

        Acum cota de contributie pentru conditii normale este 31.30%, deci cu contributia din trei ani si doua luni se poate asigura un an de pensie cu pensia egala cu salariul, daca nu luam in calcul si capitalizarea contributiei pana la acordarea pensie. Apoi pentru barbati de la 18 ani pentru unii sau 22 ani pentru altii pana la 65 ani sunt cel putin 43 ani de munca, deci echivalentul a 14 ani de pensie, fara capitalizare. Adica, se poate primi pensie pana la 79 ani, in conditiile in care speranta medie de viata la barbati este aproape 70 ani. Statul nu trebuie exclus din acest sistem, el poate fi garantul pensiei, asa cum garanteaza si proprietatea. Fondul poate fi gestionat de o banca a statului, de exemplu CEC, care din acest fond poate imprumuta statul cu dobanda cu care se imprumuta statul pentru acoperirea deficitului bugetar, si astfel poate asigura o capitalizare frumoasa a fondului. Referitor la razboaie, falimente, etc. este adevarat, sunt un risc, dar statul are cu ce garanta, el este cel mai mare proprietar. Solutia cu munca si fiecare sa se descurce este buna in anumite conditii.
        • +1 (3 voturi)    
          imi place discutia civilizata! (Marţi, 25 decembrie 2012, 20:36)

          DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui odai

          Chestia cu garantia statului nu prea mai tine.
          Vezi conceptul nou de ”faliment al statului”.
          Nu am pretentia ca detin solutia. Eu pe asta mi-am ales-o (cea cu descurcatul pe cont propriu), ca stiu ca nu o sa traiesc vesnic sa apara niste intelepti sa-mi rezolve problema.
          Cand, dupa”90, am vazut ce e aia inflatie, mi-am zis: - ”daca preturile cresc de doua ori, iar eu vreau sa traiesc la acelasi standard, trebuie sa castig de doua ori mai mult”..Rationament simplu, dar, recunosc, greu de aplicat. Dumnezeu m-a ajutat sa realizez, cel putin partial, acest deziderat.
          Pensia imi e ”simtzita”, dar o completez cu ce ma mai ajuta capul si bratzele...
          Va doresc sanatate! Si gasiti raspunsurile potrivite la intrebarile: - ce-ai facut? - ce stii sa faci? Si valorificati-va abilitatile! Loc de aplicare, contrar parerilor fataliste, e, in Romania, KKlaw. Pentru ca in aceasta tara e o criza acuta de competentze / know-how. Evident, daca sunteti profesor de latina, nu am solutie pentru Dvs, desi, poate, gresesc .....
          • 0 (2 voturi)    
            Gresit! (Miercuri, 26 decembrie 2012, 7:19)

            ticbis [utilizator] i-a raspuns lui DePourcelis

            Garantia statului a ramas singura parghie financiara credibila. Daca aceasta dispare, atunci acel stat nu mai exista. Fara garantia de stat, nicio institutie financiara nu te mai imprumuta nici macar cu un cent.
            Daca Grecia inca mai primeste bani de la FMI sau BM, este pentru ca inca poate garanta aceste imprumuturi cu obligatiuni si titluri de stat. Este adevarat, la dobanzi mai mari, dar le poate garanta!

            Acum cativa ani s-a relatat in presa cazul unui investitor norvegian din perioada interbelica, persoana privata, care a imprumutat statul roman cu suma de 70000 de dolari, imprumut garantat de stat si BNR.
            Dupa aproape 100 de ani, mostenitorii persoanei respective au solicitat rascumpararea certificatelor respective iar statul roman a trebuit sa plateasca suma de 8 milioane de dolari, reprezentand suma imprumutata si dobanzile aferente.

            Toata lumea vorbeste de "falimentul statelor" dar putini cunosc cu ce se mananca asta.
            Este criza, dar pana la faliment mai este inca drum lung. Istoria "falimentelor de stat" din Argentina in 2001 si din Islanda in 2008 este elocventa.
            • -1 (1 vot)    
              imi place argumentatia dvs.! (Miercuri, 26 decembrie 2012, 9:36)

              DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

              Si revolutia pe care o propuneti .... si ale carei efecte s-ar putea vedea peste cel putin o generatie .... (daca va fi declansata/acceptata de generatia asta)
              Dar, stiti ”problema burlacului”? - ”Bine, bine, eu stiu ca o sa ma insor candva. Dar problema e: ce fac in seara asta?!”
              Garantia Greciei cu obligatiunile si titlurile de stat (hartii de valoare, dar tot hartii!) o fi avand acoperire? Sau FMI-ul si ceilalti aplica politica strutzului? ...
              De chestia cu norvegianul stiu si eu. Si mai stiu ca exista si niste creantze ale Romaniei in Germania interbelica ...
              • 0 (0 voturi)    
                Clarificari (Miercuri, 26 decembrie 2012, 13:00)

                ticbis [utilizator] i-a raspuns lui DePourcelis

                1. Eu am aratat doar ca un om cu un salariu modest de 2000 de lei brut pe luna (adica cam 1400 de lei net), varsa statului in 45 de ani de munca 72000 de euro. Daca la suma asta se adauga o minima dobanda, de minimum 4% (la lei), atunci totalul ar ajunge la minimum 100000 de euro. Suma asta ar ajunge sa primeasca timp de peste 20 de ani o pensie cel putin cat salariul avut in timpul activitatii.

                2. Eu sustin ca daca cotizatia de 30% din salariul brut (suportata de catre angajat si de catre angajator) ar ajunge intr-un cont personal si individual, garantat de stat, si nu intr-un fond de pensii global, atunci guvernele vor putea sa foloseasca sumele respective dar vor fi obligate sa garanteze titularului de cont accesul la aceste sume dupa implinirea varstei de pensionare. Sunt banii omului, este dreptul lui!

                3. Daca pot (cu greu) fi de acord cu pierderea dreptului asupra sumei cotizate in cazul celor care nu mai apuca anii de pensie, sau a celor care beneficiaza de pensie doar 5-10 ani, nu pot concepe ca cei care reusesc sa ramana in viata pana la 85-90 de ani sa nu beneficieze total de banii pe care i-au cotizat in timpul activitatii, la un nivel decent.

                4. Daca un asemenea sistem, corect si etic in proportie de 100%, nu mai are cum sa ma ajute pe mine sau pe cei ca dvs., macar generatiile urmatoare, copiii sau nepotii nostri sa poata beneficia de el. Viitorul lor este mai important pentru mine decat situatia mea actuala!

                5. Garantiile Greciei sunt mult mai mari decat credeti: aprox 2000 de insule dintre care doar vreo 220 sunt locuite, porturi, turism, citrice, masline, flote navale, industrie navala, comert maritim, Acropole, vestigii istorice antice, agricultura, piscicultura, industrie alimentara, viticultura, baze militare NATO, etc.!

                6. Creantele Romaniei in Germania interbelica sunt datorii intre state, pot fi interpretabile. In cazul norvegianului respectiv era vorba de o datorie fata de o persoana privata!
                • -1 (1 vot)    
                  de acord! (Miercuri, 26 decembrie 2012, 22:52)

                  DePourcelis [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

                  Dar va dati seama ce mecanism urias trebuie pus in functiune (si asta in paralel cu sustinerea sistemului actual pana la extinctie)? Unde se va gasi o asemenea vointa politica si proiect national urmarit cu strictete nemteasca si precizie elvetiana? Poate doar in Finlanda, tara cu cel mai inalt nivel de educatie, apoi poate va avea loc ”contaminarea”. Si care guvernanti vor fi atat de etici ca in oricare caz de criza (razboi, catrastrofe naturale etc) sa nu se atinga de acei bani? Si ce facem cu cei care se joaca cu finantele/valutele omenirii? Se cam ”sparie hirea” ... de o asemenea schimbare de paradigma ...
                  Si eu am copii si nepoti si m-as bucura sa-si aiba batranetile asigurate. Pentru segmentul meu de timp am avut grija sa le asigur un nivel ridicat de educatie si calificare profesionala, iar ei (de fapt, ele) vad ca fac ce au vazut la noi .... Sper sa nu se inece in zoaiele societatii actuale! Ma bucur ca ”v-am cunoscut” pe aceasta cale.
                  Sanatate!
                • 0 (0 voturi)    
                  modest? (Joi, 27 decembrie 2012, 11:04)

                  lucyan [utilizator] i-a raspuns lui ticbis

                  2000 lei salariu brut este modest?poate doar bugetarii sa atinga "modestia" asta, dar la privat sunt foarte multi care nu au acest salariu...
                  in rest sunt de acord cu logica ta cu toate ca, cel putin teoretic, sistemul functioneaza asa cum il descrii tu...
                  un sistem echitabil de pensii ar trebui sa plece in primul rand de la salariul minim, nu e posibil sa avem salariu de 700 lei, brut, si sunt milioane de oameni in aceasta situatie, pe urma sa ne vaitam ca pensiile sunt mici...
                  pe urma trebuie eliminate mecanismele care permit fel de fel de pensii anticipate, de boala, etc., in care descurcaretii au devenit experti, nu e posibil ca o data cu inaintarea in varsta, sa obtii fel de fel de pensii de boala si statul sa-ti asigure si tratamentul, faptul, ca nu mai vezi bine, sau ca te-ai operat de nu stiu ce, dar tu ai 75 ani, nu vad de ce statul trebuie sa-ti mai dea o pensie de boala, este suficient tratamentul...
                  nimeni, absolut nimeni, nu contribuie pentru nu stiu ce pensie medicala, care nu este de neglijat, se pleaca de la 290 lei si daca mai primeste si indemnizatia de insotitorde 550 lei, ajunge sa primeasca 840 lei in plus la pensie, cu toate ca pensia lui este de 700 lei, sa zicem , calculata dupa principiul contributivitatii...
                  prima data cand am auzit de indemnizatia de insotitor si de faptul ca o poate primi chiar titularul, nu mi-a venit sa cred, cum adica cineva este invalid, are nevoie de insotitor dar primeste el banii de insotitor si daca vrea plateste pe cineva... astea sunt legile trecute printr-un parlament de amatori, care isi vad numai de interesul personal...
                  • -1 (1 vot)    
                    Repet (Joi, 27 decembrie 2012, 13:18)

                    ticbis [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

                    1. Un salariu de 2000 de lei brut, adica 1400 de lei net, pentru cine traieste, munceste si locuieste in Bucuresti, este un venit modest.
                    Asta pentru ca intretinerea la bloc, la doua camere, pe o luna de iarna costa cam 500 de lei, internetul, cablul si telefonia fixa si mobila costa minimum 100 de lei, curentul electric costa alti 100 de lei, abonamentele familiei pe mijloacele de transport in comun inseamna inca 100 de lei, iar minimum 50 de lei lunar sunt cheltuiti pentru scoala unui singur copil.
                    Totalul este de cca. 850 de lei pe luna. Deci mai raman doar 550 de lei pentru carne, branza,oua, cartofi, zahar, malai, faina, paste, ulei, lapte, unt, legume, fructe, mezeluri, iaurturi, sare, piper, gris, dulciuri, sucuri, paine, apa, imbracaminte, incaltaminte, sapun, sampon, pasta de dinti, detergent de rufe, hartie igienica, detergent de vase, crema de ghete, cosmetice, etc.
                    Mie mi se pare ca este la limita decentei!

                    2. Ai dreptate, 80% dintre pensiile de boala sau indemnizatiile de insotitor sunt fictive.
                    Asta este si motivul pentru care niciun guvern nu va adopta vreodata principiul de plata a pensiilor pe care l-am enuntat mai sus, desi asta ar fi cel mai corect si etic sistem posibil.
                    Cheltuind banul public in mod discretionar si fara grija ca vor fi trasi la raspundere vreodata, guvernantii dau pomeni tuturor celor care cersesc asta, cu scopul de a-i face dependenti de sistem si de a-i obliga astfel sa puna stampila la vot pe partidele lor. Cum credeti ca va vota o persoana care, invalind fiind, primeste pe langa pensia de invaliditate si indemnizatia de insotitor, adica inca 650 de lei pe luna?

                    3. Calculul meu arata ca sunt bani suficienti pentru plata pensiilor. Asta daca nu sunt cheltuiti banii pe pensiile magistratilor, ai asistatilor sociali sau pe pomenile electorale facute de catre politicieni.
                    Daca incercati sa duceti mai departe socotelile mele, veti ajunge la concluzia ca anual se colecteaza la fondul de pensii cam 1,2 miliarde de euro!
        • 0 (0 voturi)    
          exemplu? (Miercuri, 26 decembrie 2012, 11:11)

          foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui odai

          stii vreo tzara a lumii in care capitalizarea GARANTATA sa depaseasca rata inflatiei? Cum? adica cei ce gestioneaza banii nu costa? fondurile de pensii MARI au in medie randamente bune -PE PERIOADE LUNGI- dar riscul exista si semnezi pt. el cand depui banii. PS. ce-ar fi sa te informezi despre speranta medie de viata a celor ce au depasit varsta de 18 ani (vei avea IMENSE surprize). NB. Statul se imprumuta azi cu 6%. Cat e inflatia?
          • -1 (1 vot)    
            Se accepta principiul ? (Miercuri, 26 decembrie 2012, 21:20)

            odai [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

            Daca se accepta principiul si se urmareste interesul viitorilor pensionari se poate rezolva o problema. Este adevarat ca administrarea costa. Intrebarea este, administrare privata sau de stat ? Acum fondurile private de pensii garanteaza restituirea contributiei mai putin costurile de administrare. Deci nici vorba de inflatie. Cine controleaza cheltuielile de administrare ? Nimeni. Administratori privati pot avea cheltuieli cu salariile, cu imobile si dotari de lux, oricat de mari, nelimitate, astfel ca ceea ce s-ar putea realiza prin capitalizare se pierde. E bine ? Pentru asigurati NU, pentru administratori DA. Deci, la administrator cheltuielile trebuie sa fie limitate, reglementate si controlate astfel incat sa poata ramane ceva din capitalizare, eventual impusa o rata minima de capitalizare. Daca se doreste, se pot gasi solutii mai bune decat actualul sistem public de pensii, sau fondurile private actuale. Marimea pensiei, varsta, perioada de pensie, modul de plata (o data la pensionare sau lunar o anumita perioada, sau luna pana la deces, etc.), pot fi reglementate in functie de speranta de viata, durata medie a perioadei de pensie, etc.
  • +16 (20 voturi)    
    Are dreptate Macaragiu (Luni, 24 decembrie 2012, 15:11)

    OctavianOktavus [utilizator]

    Nenea Tom_Macaragiu are dreptate! Mergeti la sunca sa faceti lovele ca sa aiba campeanu sau tereneanu ce sa imparta cat si cum vrea ea. Traiasca Cuba, traiasca poporul republici socialiste .............tot tacamul tovarasi!
  • +18 (24 voturi)    
    corect? (Luni, 24 decembrie 2012, 15:27)

    Lucian* [utilizator]

    "In sistemul rural sunt peste 2 milioane de persoane care nu sunt asigurate in niciun sistem si nu platesc", a declarat ministrul Muncii. "
    si de ce pastele ma-sii trebuie sa platesc eu pentru ca statul nu a introdus o asigurare obligatorie la oamenii aia?
    • +3 (5 voturi)    
      obligatorie?? (Marţi, 25 decembrie 2012, 10:36)

      cmariusalin [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      mai gandeste-te o data. si inca o data...si inca o data
    • +4 (6 voturi)    
      pensii (Marţi, 25 decembrie 2012, 15:23)

      deacu.gabriela@yahoo.com [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      Pai.nu contribuie,deci nu platesc,nu primesc.De ce calculul pensiei dupa contributivitate introdus in timpul lui Boc nu e bun?
  • +3 (7 voturi)    
    Guvernul vrea ... (Luni, 24 decembrie 2012, 18:17)

    proletara [utilizator]

    Agricultorii au muncit si au aprovizionat orasele cu legume, zarzavaturi, cereale..Au 350 lei/luna ..Poate dna Ministru le mareste si lor pensiile acestea mici !
    Cat despre Dogaru si militarii lui , sa le fie rusine si lor si dnei Campeanu ..Avem atatea inechitati ca intr-o buna zi nu vom mai rabda ..Hristos sa fiti nu veti scapa nici in ....etc. Guvernul sa aiba sarbatorile ca Poporul !
    • +6 (6 voturi)    
      Numai de agricultori nu mai pot ei. (Marţi, 25 decembrie 2012, 17:48)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui proletara

      Cred ca nu mai pot dormi guvernantii de grija celor din agricultura , sub acest motiv cred ca vor sa mai creeze o noua clasa de privilegiati cu pensii nesimtite . Daca ar desfinta pensiile speciale ar avea bani ca sa indexeze pensiile cu inflatia conform legii si ar avea de unde sa le dea mai mult celor care au contribuit real nu numai celor din agricultura.
  • +8 (8 voturi)    
    Hmmm (Luni, 24 decembrie 2012, 20:36)

    Cryptos [utilizator]

    Prostimea ii voteaza pe ei...prostimea va culege roadele....totusi....oamenii de la sate traiesc ca si in evul mediu...AU NEVOIE DE BANI...
    • +4 (4 voturi)    
      ?? (Marţi, 25 decembrie 2012, 12:46)

      ciupi [utilizator] i-a raspuns lui Cryptos

      la ce foloseau banii in evul mediu?
    • -2 (4 voturi)    
      Si ma rog... (Marţi, 25 decembrie 2012, 18:02)

      Costello [utilizator] i-a raspuns lui Cryptos

      ... cand prostimea l-a votat pe Basescu si pe portocalii cum a trait? Voi nu puteti niciodata sa fiti realisti?
  • +6 (6 voturi)    
    Eu ma asteptam sa se desfinteze ? (Marţi, 25 decembrie 2012, 17:24)

    dezamagitul [utilizator]

    Pentru a fi un sistem echitabil de pensii trebuiesc desfintate pensiile speciale . Altfel vor contribuii tot mai putini la fondul de pensii tsi in mediul urban nu numai in agricultura .Nu este corect sa se incurajeze nemunca si sa se dea pensii nesimtite celor care nici nu au contribuit, ex.: militie ,armata, securitate si justitie . Daca vor pensii mari sa contribuie la nivelul salariilor ca si asa sant foarte mari in comparatie cu cei care contribuie cinstit . Oricine vrea o pensie mai mare sa contribuie proportional. Daca urmariti multi s-au saturat sa contribuie pentru pensie si sa primeasca o pensie de subzistenta dupa o munca de peste 40 de ani .Multi cauta si vor cauta sa evite sitemul de pensii de stat si muncesc la negru facandu-si asigurari private. Au invatat de la fraierii de pana acum care oricat de mult contribuiau tot o pensie de nimic primeau. Iar in legatura cu dogaru marele revolutionar doar pentru a lua o pensie nesimtita , ma intreb cat o fi fost in armata sau nu , dar daca ne aducem aminte armata , militia ,securitatea si altii au beneficiat numai de avantaje : case de la stat ,haine, mancare la cantinele lor speciale .40 de ani inainte de 1989 singura lor lupta a fost cu gradele si cu poporul pe care il intimidau .Doamna ministresa campenu este ingrijorata de cei care nu au contribuit de loc a cainilor de paza ai puterilor vremelnice (militie,armata,securitate si justitie) sa nu le afecteze pensiile nesimtite ale trantorilor si puturosilor .Dar nu o ingrijoreaza deloc ca marea majoritate a celor care au contribuit corect la sistemul de pensii mor de foame si nu le ajung banii nici pentru medicamente. S-a format acum o clasa de burghezi imbogatiti necinstiti si cauta sa isi creze numai avantaje .Daca nu se va reforma cinstit si corect sistemul de pensii pe principiul contributivitatii acest sistem se va prabusii si nu vor avea ce sa isi imparta intre ei favorizatii soartei . Criza perpetua este doar pentru fraieri.
  • -4 (4 voturi)    
    Mai portocaliilor, (Marţi, 25 decembrie 2012, 18:01)

    Costello [utilizator]

    ... nici acum nu v-ati potolit? Ce mai sperati, s-a dus PDL-ul precum CDR-ul, adio?!!! Deja vorbiti pe unde inexistente. Adio!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    pensii (Marţi, 25 decembrie 2012, 20:39)

    consting [utilizator]

    dna campeanu face ce stie mai bn. propune in continuare bani in stanga si dreapta exact cum facea la a3. ce poatew face un guv de insoiratie comunista ? simplu sa lupte impotriva denocratiei si sa promita dari. acestea se intampla cu un semestru inainte de a cere un nou vot. cei care au pus botul la ultima votare au de asteptat 3,5 ani. ce au realisat ulasii ? au dat inapoi din pensii in asa hal incat ce au dat se duce pe apa inflatiei si a preturilor crescute de aceasta. un rezultat de tot rah.... . cam asta a facut ponta si antonescu.
  • +4 (4 voturi)    
    Dreptate sociala ? (Miercuri, 26 decembrie 2012, 1:06)

    HP [utilizator]

    Lasati dreptatea sociala si mai lasati oamenilor obligatia responsabilitatii: eliminati pensiile de la stat, nu mai deduceti CAS si fiecare sa-si faca pensie privata sau economii, daca vrea si poate. Scoateti statul din schema cu totul.
  • +4 (4 voturi)    
    Iar pomeni.. (Miercuri, 26 decembrie 2012, 2:09)

    Andrei966 [utilizator]

    scarba aia de baba ii da lui Dogaru ce nu putea ponta prin viu grai.. ramanem la militieni... idiotilor de pretutindeni! Termina-vi-s-ar NEAMUL! De idioti !!!!
  • +3 (3 voturi)    
    Coană mare......... (Miercuri, 26 decembrie 2012, 9:03)

    m*a*m*b*o [utilizator]

    .........ai grijă să nu uiţi de parlamentari, guvernanţi, magistraţi, militari.
  • +2 (2 voturi)    
    Bla-bla USL-ist! (Miercuri, 26 decembrie 2012, 10:16)

    Jimmy Hoffa [utilizator]

    1. Dogaru le sufla in ceafa. Trebuie doar sa dea ordinul "Protestati!" si "armata" lui va iesi in strada.
    2. Nu inteleg cum poti afirma ca se va respecta principiul contributivitatii, dar daca vei contribui cu 10 lei iti va mai da statul inca pe-atat sau chiar mai mult. Asta nu e principiul contributivitatii, ci este "principiul pomenii USL-iste." Ai contribuit cu 10 lei, primesti pensie raportat la contributia platita de tine, nu la contributia-pomana.
    3. Contributia CAS este formata din contributia datorata de angajator+angajat. Pentru agricultori angajator este statul? Ce temei nediscriminatoriu are acea contributie de 10-20 de lei acordata de stat?
    • 0 (0 voturi)    
      Cum ce temei?? (Miercuri, 26 decembrie 2012, 20:48)

      ioil [utilizator] i-a raspuns lui Jimmy Hoffa

      acelasi temei cu care a fost desfiintat avocatul poporului,de exemplu!
  • 0 (0 voturi)    
    PENSII SPECIALE (Miercuri, 26 decembrie 2012, 20:35)

    fluturel [utilizator]

    NU SUNT DE ACOR CU PENSIILE SPECIALE PENTRU MILITARI.DE CE?ESTE O PROSTIE?CE FAC MILITARII DIN ROMANIA? NIMIC? NICI NU AU CE SA FACA.TOTUL ESTE O PROSTIE.
  • 0 (0 voturi)    
    Cum ramane cu... (Miercuri, 26 decembrie 2012, 20:46)

    ioil [utilizator]

    POlitistii care au aruncat chipiile strigand ș/iesi afara javra ordinara/?li se vor mari salariile?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by