Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a reziliat contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, incheiat cu o asociere din care face compania Romstrade, detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor, anunta Mediafax.

"Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania anunta reziliera contractului "Proiectare si executie Autostrada Nadlac - Arad si drum de legatura, Lot 1, km 0+000 - km 22+218", semnat cu asocierea Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao - Donrep Construct. Mentionam ca in data de 08.11.2012, CNADNR a transmis instiintarea de reziliere a contractului in conformitate cu prevederile sub-clauzei 15.2 din conditiile speciale ale contractului. Decizia de transmitere a Instiintarii de reziliere a fost luata ca urmare a neindeplinirii obligatiilor contractuale de catre antreprenor - in principal in ceea ce priveste progresul inregistrat in derularea lucrarilor - dar si referitor la alte deficiente constatate", se arata intr-un comunicat transmis de CNADNR.

Directorul general al CNADNR, Mircea Pop , a declarat in 9 noiembrie pentru Mediafax ca a fost notificat constructorul, iar rezilierea de facto a contractului va fi operata in termen de 15 zile.

El a precizat ca motivul principal al rezilierii contractului este reprezentat de intarzierile in executie, proiectul fiind in prezent la stadiul de 20%, fata de 70%, cat ar fi fost indicat.

Pop a adaugat ca exista si alte motive pentru rezilierea contractului. "Este un complex de imprejurari, mai amplu", a precizat seful CNADNR.

Premierul Victor Ponta a afirmat atunci ca proiectul de constructie a autostrazii Arad-Nadlac, finantat si de catre Uniunea Europeana, a fost licitat in conditii considerate de Comisia Europeana ca fiind gresite, astfel este posibila rezilierea contractului si organizarea unei noi licitatii.

In luna iulie, Mediafax informa ca oficialii Comisiei Europene pregatesc o scrisoare de intrerupere a uneia din platile solicitate de catre CNADNR pentru un contract de constructie a autostrazii Arad-Nadlac in contextul in care au fost identificate "iregularitati si suspiciuni de frauda".

Constructia autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de apropae 39 kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea revine companiei germane Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.

Finantarea este asigurata din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

Lucrarile au inceput in toamna anului trecut, termenul de finalizare a ambelor tronsoane ale Autostrazii Nadlac-Arad fiind anul 2013.