VIDEO UPDATE CCR a constatat existenta unui conflict juridic intre Justitie si Parlament. Mircea Diaconu isi pierde mandatul de senator

de Corina Ionel     HotNews.ro
Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:45 Actualitate | Esenţial


Mircea Diaconu
Foto: Agerpres
 documente
(21 Nov 2012) PDF, 56KB
Mircea Diaconu isi pierde mandatul de senator, dupa ce Curtea Constitutionala a decis miercuri ca senatul trebuie sa ia act de incetarea de drept a calitatii de senator a liberalului Mircea Diaconu prin ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti prin care se constata starea de incompatibilitate a acestuia, informeaza Agerpres.

CCR, cu unanimitate de voturi, a constatat existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre autoritatea judecatoreasca reprezentata de ICCJ si autoritatea legiuitoare - Senat, declansat prin refuzul Camerei Superioare a Parlamentului de a lua act de incetarea de drept a calitatii de senator a lui Mircea Diaconu prin ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti prin care se constata starea de incompatibilitate a acestuia.

Decizia este definitiva si general obligatorie, se comunica presedintelui Senatului si presedintelui Inaltei Curti de Casatie si Justitie si se publica in Monitorul Oficial.

UPDATE (15:00) Presedintele Traian Basescu a declarat miercuri, inainte de plecarea la Bruxelles, ca saluta decizia Curtii Constitutionale precizand ca aceasta pune justitia deasupra intereselor politice si ca spera ca si Camera Deputatilor va gasi solutii pana la terminarea mandatului pentru rezolvarea blocajelor puse in calea justitiei.

"As vrea sa salut decizia de azi a CCR care a pus Justitia deasupra deciziilor politice, fie ele si ale Parlamentului, si poate in perioada imediat urmatoare se vor face progrese care sa ne ajute in crearea aprecierii ca Romania este stat de drept si inclusiv politicienii inteleg asta. Sper ca si Camera Deputatilor sa gaseasca resurse ca inainte de terminarea mandatului sa rezolve si blocajele asezate in fata Justitiei", a declarat presedintele Basescu.



Amintim ca presedintele CSM, Alina Ghica, a decis in 31 octombrie sa sesizeze Curtea privind conflictul intre puterile statului in cazul Mircea Diaconu, respectiv intre autoritatea judecatoreasca si puterea legislativa, la sesizarea Agentiei Nationale de Integritate (ANI).

In sesizare, seful CSM solicita Curtii sa pronunte o decizie prin care sa constatati existenta unui conflict juridic de natura constitutionala intre cele doua puteri, in masura sa impiedice autoritatea judecatoreasca sa-si indeplineasca atributiile constitutionale si legale cu care a fost investita, si sa dispuna masurile pe care le considera necesare in vederea restabilirii ordinii constitutionale care trebuie sa existe intre autoritatile publice prevazute in Titlul III din Constitutia Romaniei.

Alina Ghica arata ca prin decizia definitiva din 21 iunie a Inaltei Curti de Casatie si Justitie in cazul Mircea Diaconu a fost mentinut ca temeinic si legal Raportul de evaluare intocmit de ANI, insa Senatul si-a exprimat votul negativ privind punerea in executare a unei hotarari judecatoresti, desi prin aceasta se confirmase, irevocabil, starea de incompatibilitate a senatorului.

'Opinam ca refuzul Parlamentului Romaniei - Camera Senatului de punere in executare a unei decizii a ICCJ poate conduce la un blocaj institutional din perspectiva dispozitiilor constitutionale ce consacra separatia si echilibrul puterilor in stat si egalitatea in fata legii. (...) Hotararea judecatoreasca, desemnand tocmai rezultatul activitatii judiciare, reprezinta fara indoiala cel mai important act al justitiei. Hotararea judecatoreasca, in general, reprezinta un mijloc eficient de restabilire a ordinii de drept democratice si de eficientizare a normelor de drept substantial. Forta executorie a hotararii judecatoresti este un efect intrinsec al acesteia. Pe cale de consecinta, ordinea juridica interna a statului ar deveni iluzorie daca s-ar permite ca o decizie judiciara definitiva si obligatorie sa devina inoperanta', se arata in document.

Potrivit presedintelui Consiliului, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a stabilit ca in virtutea principiului separatiei puterilor in stat Parlamentul nu are dreptul sa intervina in procesul de realizare a justitiei.

'O imixtiune a puterii legislative care ar pune autoritatea judecatoreasca in imposibilitatea de a functiona, chiar daca numai cu referire la o anumita categorie de cauze si pentru o anumita perioada de timp, ar avea drept consecinta ruperea echilibrului constitutional dintre aceste autoritati. Din aceasta perspectiva, votul negativ exprimat de Parlament constituie o incalcare nu doar a dispozitiilor art. 1 alin. (4) din Constitutie, ci si a celor prevazute de art. 1 alin. (5), potrivit carora in Romania respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie', sustine in sesizare Ghica.

Comisia juridica a Senatului a analizat in sedinta din 11 septembrie scrisoarea inaintata de Agentia Nationala de Integritate referitoare la aflarea senatorului liberal Mircea Diaconu in stare de incompatibilitate si a stabilit ca plenul Senatului este cel in masura sa ia o decizie cu privire la acest caz.

Ulterior, plenul Senatului a respins posibilitatea incetarii mandatului de senator pentru liberalul Mircea Diaconu, care, potrivit raportului ANI, se afla in stare de incompatibilitate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9593 vizualizari

  • +70 (76 voturi)    
    Vezi sa nu! (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:50)

    tigan2012 [utilizator]

    Vezi sa nu se simta tov.Diaconu!
    Nesimtirea este a doua natura a majoritatii politicienilor romani!
    • +46 (52 voturi)    
      intr-un gest (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:01)

      Angoasat [utilizator] i-a raspuns lui tigan2012

      disperat nu m-ar mira sa se lege cu catuse de vreun calorifer prin parlament..sau poate avem noroc si se arunca de la balcon..
      • +42 (44 voturi)    
        posibil! (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:39)

        corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

        de caloriferul lui marga
      • +34 (36 voturi)    
        este actor (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:42)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

        isi face doar meseria de actor, dind o representatie si in parlament.
        Sper ca salariu + expenses sunt ca pentru un senator adevarat nu pentru un actor jucind un senator hatarit sa lupte pentru binele popopului si ridicarea tarii pe cele mai inalte culmi.
        Oare citi ca el sunt in parlament , actori cintareti , prostituate, lideri sindicali si tirfele lor.
      • +11 (13 voturi)    
        N-are atat curaj (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:52)

        tigan2012 [utilizator] i-a raspuns lui Angoasat

        N-are atat curaj incat sa incerce sa sara de la balcon.Daca ar avea macar credinta in DUMNEZEU, poate s-ar gandi sa-si vad de ce stie mai bine:actoria.
        • +1 (1 vot)    
          Care-i legatura ? (Joi, 22 noiembrie 2012, 16:25)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui tigan2012

          Care-i legatura intre dzeu si un parlamentar ?

          Becali doarme cu o cruce sub perna si promitea ca ridica 60 de biserici (astea lipsesc, spitale, scoli avem destule) in Bucuresti daca este ales primar ... faptul ca MD e actor nu are nicio legatura cu constiinta sau coloana vertebrala (sau lipsa ei) a unui parlamentar.
    • +44 (50 voturi)    
      Gresesti este prima natura a politicienilor (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:12)

      linarel [utilizator] i-a raspuns lui tigan2012

      Ii doare pe astia in basca de deciziile CCR .
      Daca mai da CCR multe decizii contra - dar constitutionale - , in viitoarea legislatura USL o sa treaca CCR-ul in subordinea departamentului maturi si mopuri a diviziei curatenie din SGG.

      Pinochio a fost mic copil pe linga astia
      • +33 (35 voturi)    
        nu au ce face (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:04)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        scorul a fost de 9-0... majoritate. toti judecatorii, inclusiv cei ai usl-ul au decis ca parlamentul nu are nicio treaba. TOTI!!!
        sunt curios, deseara gadea o sa-i ia pe toti judecatorii la puricat sa le mai gaseasca cate-o amanta sau mai stiu eu ce? inclusiv aia de au votat pt validarea referendumului? :)))
        sunt curios cat va lungi pont publicarea deciziei in monitrul oficial... ca d-aia l-a mutat acolo sa controleze el tot.
        • +13 (15 voturi)    
          Senatul a incalcat grav Constitutia (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:17)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

          Trebuie desfintat. Astfel va fi pusa in practica si vointa romanilor de la referendum.
      • +14 (16 voturi)    
        nici n-ai apucat (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:46)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        sa scrii bine ca pontulica a si sarit cu ideea.... vezi propunerea lui referitoare la suprematia parlamentului...
        • +2 (2 voturi)    
          M.A.N. (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 17:37)

          Mari.an [utilizator] i-a raspuns lui dj

          Ponta nu raspunde decat in fata Marii Adunari Nationale :)
      • +4 (4 voturi)    
        Intr-un fel ai dreptate (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:49)

        tigan2012 [utilizator] i-a raspuns lui linarel

        Intr-un fel, ai dreptate, insa, ma refeream la natura bipeda ca fiind cea dintai!LOL
    • +22 (24 voturi)    
      manifestatie (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:00)

      DanDa [utilizator] i-a raspuns lui tigan2012

      o sa vedem o mare manifestatie de solidaritate cu diaconu (am scris cu d mic pentru ca m-am referit la politicianul diaconu si nu la actorul Diaconu).
  • +41 (47 voturi)    
    incet..... (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:53)

    translativus [utilizator]

    ...dar bine si asa, justitia isi face loc. Histrionul va trebui sa plece si sunt foarte curios sa vad, la ce smecherii vor recurge "membrii gastii" din care face parte pentru ca aceasta sa nu se intample, sau macar sa il lase cu pensia grasa de senator.
  • +39 (43 voturi)    
    se leaga (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 12:57)

    Angoasat [utilizator]

    declaratia recenta a lui Ponta referior la puterea Parlamentului de a schimba deciziile CCR-ului..
  • +27 (35 voturi)    
    Sa nu mai fie nimeni in stare (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:00)

    Con_stan_tin [utilizator]

    sa fie deasupra legii? Hai domnilor parlamentari n-aveti pic de ambitie, daca nici voi nu puteti sa iesiti de sub papucul legii atunci cine?
  • +39 (43 voturi)    
    Comment sters de user (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:02)

    Erasm [anonim]

    • -12 (16 voturi)    
      Ar fi functionat si mai bine... (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:09)

      finutza [utilizator] i-a raspuns lui Erasm

      ... daca s-ar fi aplecat cu aceeasi celeritate si asupra cazului Brandusa Novac (intamplator, deputat pdl), caz identic cu cel de fata...
      • +6 (6 voturi)    
        A fost si de la uslasi unul care a demisionat: (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:21)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        Voiculescu.
      • 0 (4 voturi)    
        comparatii (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 18:12)

        omidius [utilizator] i-a raspuns lui finutza

        Mircea Diaconu
        ANI a constatat incompatibilitatea pe 27 ian. 2011.
        Constestatia de la Curtea de Apel a fost respinsa pe 16 sep. 2011
        Contestatia la ICCJ respinsa pe 21 iunie 2012.
        Total: 1 an, 5 luni, 6 zile

        Brandusa Novac
        ANI a constatat incompatibilitatea pe 23 feb. 2011
        Contestatia la Curtea de Apel respinsa pe 22 mai 2012.
        Inca se judeca recursul.

        Putem compara doar timpul petrecut la Curtea de Apel: 8 luni Diaconu vs. 15 luni Novac. Nu avem cum sa aflam daca diferenta e explicata de factori subiectivi (influenta politica) sau de factori obiectivi (mai multe termene, solicitari de amanare, numar mai mare de procese, etc).
        • +3 (3 voturi)    
          In ambele cazuri... (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 21:32)

          finutza [utilizator] i-a raspuns lui omidius

          ... la Curtea de Apel, au existat 6 termene ( se poate verifica pe site-ul Curtii).
  • +43 (47 voturi)    
    Alo, d-l ponta, (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:04)

    prompt [utilizator]

    ce aiureli spuneati mai ieri despre modficarile la constitutie in privinta parlamentului? Uite ca puterea judecatoreasca pune lucrurile la punct fara echivoc. Citate de mai sus:,,Curtea Europeana a Drepturilor Omului a stabilit ca in virtutea principiului separatiei puterilor in stat Parlamentul nu are dreptul sa intervina in procesul de realizare a justitiei." si....
    ,,Pe cale de consecinta, ordinea juridica interna a statului ar deveni iluzorie daca s-ar permite ca o decizie judiciara definitiva si obligatorie sa devina inoperanta', se arata in document."
    De unde se vede ca dottore e foarte slab in materie de drept si mai bine si-ar da demisia de onoare si ar mai reveni in politica dupa ce ar studia din nou temeinic si eventual ar face un doctorat pe bune, de preferat intro tara europeana alta decat Romania.
    Basescu nu are studii de drept, dar macar se consulta cu specialistii si ii da clase plagiatorului!
  • +34 (38 voturi)    
    si-a pierdut pensia (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:06)

    Aramis [utilizator]

    de senator, asta era substratul sa ramina pina la alegeri si dizolvarea parlamentului
    • +16 (18 voturi)    
      Nu cred ca si-a pierdut-o, (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:37)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Aramis

      deoarece Crin a inchis deja legislatura Senatului anticipand astfel decizia CCR.
      • +13 (13 voturi)    
        atunci (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 16:07)

        furioasa [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        sa-i dea Crin pensia de senator , din banii lui daca nu vrea sa respecte o hotarare judecatoreasca .
        Mari nesimtiti !
    • +14 (16 voturi)    
      Comment sters de user (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:40)

      polonyca [anonim] i-a raspuns lui Aramis

  • +31 (35 voturi)    
    Mda (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:11)

    electron [utilizator]

    Nu va fie frica, Ponta vegheaza ca astfel de "nedreptati" sa nu se mai intample. O sa modifice constitutia in asa fel incat sa nu mai fie nevoiti saracii senatori sa isi bata capul cu incompatibilitati si alte minuni, gen luare de mita etc
  • +26 (30 voturi)    
    Mirciulică (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:15)

    corvus coraX [utilizator]

    end of the comedy! out!
  • -31 (37 voturi)    
    Ce chestie domne... (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:17)

    Gica123 [utilizator]

    Bine ca se pronunta abia dupa ce si-a dat Diaconu demisia! Cica unanimitate... Daca nu isi dadea demisia era decizie 5 la 4 ca la referendum. Ba baieti miscti-va si voi mai cu talent, ca primiti un vagon de bani. Asumati-va responsabilitatea.
    • +28 (30 voturi)    
      cand a demisionat ? (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:33)

      penibil [anonim] i-a raspuns lui Gica123

      Il confunzi cu Alin Trasculescu care a demisionat ieri.
    • +26 (28 voturi)    
      demisie?!? (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:34)

      RazvanLuca [utilizator] i-a raspuns lui Gica123

      eu stiu ca Diaconu nu si-a dat demisia...
      senatorul PDL Trăşculescu si-a dat-o...
      • +13 (13 voturi)    
        Asa au spus la Antene! (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:12)

        denvarel [utilizator] i-a raspuns lui RazvanLuca

        Gica este Hotnews ca sa raspandeasca informatiile primite de acolo...
  • -34 (38 voturi)    
    Uraaa! (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:18)

    finutza [utilizator]

    O mare victorie a Justitiei Romane! Acum sigur vor retrage MCV-ul...
    • +23 (27 voturi)    
      Nu, nu finutza! (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:44)

      Alius [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Nu este o mare victorie a justitiei romane. Este doar o victorie impotriva nesimtirii. Ca si in cazul tau...
    • +13 (17 voturi)    
      Ciudat (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:25)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      Intelegi ceva prin: "Acum sigur vor retrage MCV-ul... "
      • -6 (8 voturi)    
        Cum sa nu.. (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 16:31)

        finutza [utilizator] i-a raspuns lui ty

        ... vor retrage, evident, Dacia MCV, ramanand doar Logan-ul obisnuit.
        • +4 (4 voturi)    
          Scuze (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 19:19)

          ty [utilizator] i-a raspuns lui finutza

          Am uitat pentru moment de competenta uslasilor de a crea haos. Evident in interesul national.
    • +8 (8 voturi)    
      MCV-ul (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 16:16)

      Nicolae Kidman [utilizator] i-a raspuns lui finutza

      MCV-ul sau MCV-eaua?
  • +24 (30 voturi)    
    22.12.1989 (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:20)

    Gornistul [utilizator]

    Sa nu uitam
    In 22.12.1989 in balconul CC, Mircea Diaconu, care avea si el un mic rol in celebra diversiune de atunci, striga: "Faceti loc sa treaca noua conducere a Romaniei!" Adica noua (si viitoarea) conducere a Romaniei din care faceau parte nume notorii din cei marginalizati (ca mai mult nu se putea) de Ceausescu pentru legaturi prea stranse cu vecinii de la Rasarit...
  • +34 (38 voturi)    
    indemnizatie (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:21)

    omidius [utilizator]

    Astept si returnarea indemnizatiei primite ilegal incepand cu 21 iunie.
    De scuze sau de recunoasterea greselii din partea USL nu cred ca o sa fie vorba.
    • +23 (25 voturi)    
      plusez (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:31)

      RazvanLuca [utilizator] i-a raspuns lui omidius

      de ce nu returnarea indemnizatiei din momentul in care senatorul a intrat in incompatibilitate?!?
      ... plus dobanda legala...

      ceilalti care vor ajunge in starea asta se vor gandi mai bine daca isi dau demisia sau nu... la cum stau lucrurile acum nu au decat de castigat daca trag de timp si se judeca...
    • +8 (12 voturi)    
      Degeaba astepti, (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:39)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui omidius

      cand vrei ceva actioneaza!
  • +22 (24 voturi)    
    exemplu pt modificarea constitutiei (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 13:46)

    goto [utilizator]

    acesta este unul din motivele pentru care usl-ul vrea sa modifice constitutia a.i. parlamentul sa poata decide orice chiar daca contravine constitutiei sau legilor tarii.
  • +19 (21 voturi)    
    Conflictul e clar (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:12)

    nano2k [utilizator]

    Parlamentul actual este fix necompatibil cu justitia.
    Avem un Parlament penal, cu penali si penibili.
  • +15 (17 voturi)    
    Filantropul (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:37)

    mgbyte [utilizator]

    Dezgust total, nu am vazut atata nerusinare, compromis pe viata! si ar trebui sa i se impute tot salariu pe perioada declarata de incompatbilitate.
    Un pas pozitiv pt Justitie!
    • +13 (13 voturi)    
      miza era alta (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:13)

      Barthales [utilizator] i-a raspuns lui mgbyte

      Nu salariul era miza, ci pensia. Meciul nu s-a incheiat. A lu' cacarau a inchis sesiunea parlamentara, dar sunt voci care spun ca demiterea trebuie operata de la data sentintei definitive. Vom vedea!
  • +15 (15 voturi)    
    penibil (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 14:53)

    zot [utilizator]

    acest "actoras din parlament"; dar daca este iubit de cacarau si copy-paste?
    parca este un blestem ca toti parlamentarii (politicienii) sa fie penibili si penali in Ro!
  • +18 (18 voturi)    
    Acum inteleg si eu peste cine s-a aruncat Sobaru (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 15:23)

    Andrei Florian [anonim]

    Daca nici Constitutia nu este respectata de Parlamentul Romaniei, putem considera ca avem un Parlament anticonstitutional?
  • +16 (16 voturi)    
    M Diaconu te-ai facut de rahat din lacomie (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 16:05)

    andreesanu [utilizator]

    Ei Mirceo cum este in rahat pina in git ???,cind altii te-au tras de mineca sa te dezmeticesti ca-ti luase mintile gustul banului nemuncit tu ai facut pe prostul ,pe nesimtitul,iata ca ti-ai semnat destinul,nici macar ca om nu mai esti respectat,adio,intr-o zi si la ai tai o sa le fie scirba de tine .
  • +7 (7 voturi)    
    S-a facut de tot penibilul. (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 19:42)

    sile231 [utilizator]

    Daca-si dadea demisia de la inceput nu se mai cheltuiau atitia bani aiurea si ar fi dovedit si o bruma de onoare.Tare baturi in cap mai sunt parlamentarii nostri. Se cred invulnerabili asemeni lui Ceausescu. Pina-ntr-o zi...
  • +5 (5 voturi)    
    Decizia CCR (Miercuri, 21 noiembrie 2012, 21:51)

    anaroana [utilizator]

    In sfarsit,s-a luat dedcizia corecta.Nimeni nu trebuie sa fie mai presus de lege.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by