Doi din cei 43 de angajati ai CFR Calatori care luni dimineata au fost ridicati si dusi la audieri la Parchetul Tribunalului Brasov au fost retinuti, fiind vorba despre doi inspectori acuzati ca au primit mita, dar si ca isi anuntau colegii atunci cand erau programate controale in trenuri.

Potrivit purtatorului de cuvant al Parchetului de pe langa Tribunalul Brasov, procurorul Alina Popescu, cele 43 de persoane audiate, luni, sunt conductori si sefi de tren si inspectori suspectati de luare si dare de mita, asociere in vederea savarsririi de infractiuni, precum si divulgare de informatii.

Din cei 43 de angajati care au primit mandate de aducere, trei sunt inspectori de la regionala CFR Calatori Bucuresti, cinci de la Brasov si unul de la Cluj, restul fiind conductori si sefi de tren.

"Acestor inspectori li s-a solicitat ajutorul din partea Politiei TF pentru controale in trenuri, iar ei transmiteau mai departe informatia, astfel ca verificarile nu mai aveau finalitate", a spus procurorul.

Unul dintre cei doi angajati retinuti este inspector la regionala CFR Calatori Brasov, fiind acuzat ca in perioada 29 iunie-23 august i-a anuntat pe conductorii si sefii de tren despre 19 controale care ar fi urmat sa fie facute de Politia Transporturi. El este acuzat, de asemenea, ca in perioada 30 iunie - 9 august a primit bani sau bunuri provenind de la pasagerii prinsi fara bilet, a mai precizat procurorul brasovean.

Potrivit acesteia, pentru toate aceste fapte care li se imputa angajatilor CFR Calatori exista probe la dosar.

La ora transmiterii acestei stiri, audierile continua la Parchetul Tribunalului Brasov.

Conform sursei citate, si in zilele urmatoare vor continua audierile la Parchet, unde vor fi adusi alti angajati CFR Calatori suspectati de fapte de coruptie, avand in vedere ca 200 de persoane sunt cercetate in acest dosar.

Alti 43 de angajati ai CFR Calatori de la regionalele Brasov si Bucuresti suspectati de fapte de coruptie au fost dusi la audieri, luni dimineata, la Parchetul Tribunalului Brasov, in baza unor mandate de aducere.

Mai multe descinderi au avut loc, joia trecuta, la sediul CFR Calatori si la regionalele CFR Calatori din tara, pentru a fi puse in executare mandate de aducere pentru angajati suspectati de fapte de coruptie. Astfel, au fost dusi la audieri 81 de angajati, iar 70 dintre acestia au fost retinuti de procurorii brasoveni pentru luare si dare de mita si asociere in vederea savarsirii de infractiuni.

Tribunalul Brasov a respins, vineri, toate propunerile de arestare preventiva pentru cei 70 de angajati ai CFR Calatori retinuti pentru infractiuni de coruptie si abuz in serviciu, majoritatea acestora avand interdictie de a parasi tara.

"Din materialul probator administrat pana in acest moment rezulta ca persoanele audiate in cursul zilei de joi si de cele care urmeaza a fi audiate sunt suspectate a face parte dintr-un grup infractional organizat care au comis si planificat in modalitate continuata infractiuni de luare de mita, dare de mita, instigare la comiterea infractiunii de abuz in serviciu contra intereselor publice, folosirea in orice mod de informatii ce nu sunt destinate publicitatii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informatii", se arata intr-un comunicat al Parchetului Tribunalului Brasov.

Aceste persoane au calitatea de conductori de tren, sefi de tren, controlori de bilete, revizori de specialitate in cadrul Societatii Nationale de Transport Feroviar de Calatori "CFR Calatori SA". Cea mai inalta functie este cea de revizor de specialitate.

Cercetarile au fost declansate ca urmare a sesizarii din oficiu din partea Sectiei Regionale de Politie Transporturi Brasov din cadrul Directiei Politiei Transporturi a Inspectoratului General al Politiei Romane, vizand circa 200 de persoane, potrivit sursei citate.

"Conductorii de tren luau bani de la calatorii care circulau fara bilet. Le cereau bani pentru a nu le intocmi acte premergatoare contraventiei la regimul circulatiei pe calea ferata, asa cum prevede legea. Ulterior, pentru a-si putea desfasura in continuare acest gen de activitate dadeau o parte din banii primiti mai departe catre superiori, iar la randul lor acestia ii dadeau mai departe mai sus, pana la nivelul revizorilor", spunea purtatorul de cuvant al Parchetului Tribunalului Brasov, Alina Popescu.

Transferul banilor de la conductori catre superiorii lor se facea in toaletele trenurilor, iar mai departe, la Bucuresti, banii erau predati prin intermediul chioscurilor de ziare sau de bauturi racoritoare de pe peronul Garii de Nord, unde lucrau si rude ale angajatilor CFR Calatori.

"Locatiile unde se facea tranzitul de bani pot fi si acestea. Destinatarii finali ai banilor urmeaza sa fie stabiliti clar in cursul investigatiilor. Posibil sa fie si rudele celor implicati, nu pot infirma", mai spunea reprezentantul Parchetului.

Prejudiciul in acest caz este estimat la aproximativ 200 de milioane de lei.