Sondaj IRES: Procentul romanilor care s-au saturat de Romania a crescut in ultimii doi ani, pana la 25%; patru din zece romani se gandesc sa plece la munca in strainatate

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 25 octombrie 2012, 12:58 Actualitate | Esenţial

Patru din zece romani s-au gandit sa plece la munca in strainatate in 2012, fata de 3 din 10 in anul 2010, proportia tinerilor fiind de peste 54%, arata un studiu realizat de Institutul Roman de Evaluare si Strategie pe 23 octombrie, intitulat "Mandria si disperarea de a fi roman". Unul din patru romani sustine ca "s-a saturat" de tara in care traieste, acest sentiment fiind mai raspandit in randul tinerilor (32,2% dintre cei cu varste cuprinse intre 18 si 35 de, respectiv 31,1% pentru cei care au intre 36 si 50 de ani), in randul celor de etnie maghiara (41,7%) si in randul transilvanenilor si banatenilor (31,5%).

Sondajul a fost realizat prin metoda CATI (intervievare telefonica asistata de calculator) pe un esantion de 1.289 indivizi de 18 ani si peste, avand o marja de eroare de +/- 2,8%.

Rezultatele cercetarii:

Criza europeana ii face pe romani sa reconsidere sansele oferite de societatea romaneasca
  • De la sfarsitul anului 2010 scade proportia respondentilor care, intrebati in ce tara le-ar placea sa traiasca, dau raspunsul "Romania", de la 59% la 51%; ceilalti respondenti prefera Germania, Italia, Franta, Spania sau alte tari, majoritatea europene;
  • 36% dintre respondenti indica Romania drept tara ideala, proportia acestora scade cu 9 procente fata de anul 2010. In acest top Romania este urmata de Germania, Statele Unite ale Americii, Elvetia si Italia;
  • 62% dintre respondenti sunt de parere ca pentru a se realiza, este mai bine ca tinerii sa ramana in tara decat sa plece in strainatate;
  • 28% dintre cei chestionati spun ca Romania ofera conditii de viata civilizate, in crestere cu 5 procente fata de anul 2010;
  • 30% dintre intervievati (cu 4% mai multi decat in anul 2010) cred ca, daca tinem cont de situatia socio-economica actuala a Romaniei, aceasta tara permite un nivel de trai decent;
  • 19% dintre respondenti cred ca Romania ofera un viitor sigur tineretului;
  • 54% dintre participantii la studiu considera ca Romania va deveni un stat european comparabil cu restul statelor din UE, cu doua procente mai putin fata de 2010;

Solutia plecarii in strainatate castiga teren. Un sfert dintre romani s-au gandit sa plece definitiv
  • In 2012 4 din 10 romani spun ca s-au gandit sa plece la munca in strainatate, fata de 3 din 10 in anul 2010
  • Cu cat sunt mai tineri, cu atat respondentii s-au gandit la un loc de munca in strainatate in proportie mai ridicata: de la 54,4% in cazul celor intre 18 si 35 de ani la 13,3% in randul persoanelor trecute de 65 de ani
  • Dintre cei care declara ca s-au gandit sa plece sa lucreze intr-o alta tara, circa un sfert s-au gandit sa plece definitiv
  • Majoritatea celor care au fost plecati la munca intr-o alta tara declara ca aceasta a fost o experienta reusita (77% in 2010, 86% in 2012)
Dupa doi ani, mandria nationala ramane intacta. Se asociaza tot cu saracia, batranetea, mediul rural si scoala putina
  • 90% dintre respondenti declara atat in 2010, cat si in 2012, ca sunt mandri ca sunt romani;
  • 84% dintre intervievati declara ca Ziua Nationala a Romaniei reprezinta o sarbatoare importanta pentru familia lor;
  • comparativ cu anul 2010, scade proportia celor care considera ca 1 Decembrie este cea mai potrivita data pentru Ziua Nationala a Romaniei, de la 76% la 70%, in acelasi timp crescand proportia celor care ar alege 24 ianuarie sau 23 august cu cate cinci procente.
Noi despre noi. Ne-am nascut la locul potrivit?
  • Harnicia (13%), ospitalitatea (7%), patriotismul (5%), optimismul (4%) si bunatatea sau blandetea (4%) sunt cel mai frecvent mentionate caracteristici pozitive ale romanilor de catre persoanele chestionate. In ceea ce priveste trasaturile de caracter negative ale romanilor, respondentii mentioneaza infractionalitatea (16%), lenea (5%) si minciuna (5%).
  • Putin peste un sfert dintre romani (27%) considera ca cei care spun, cu referire la Romania, ca nu s-au nascut in locul potrivit, au dreptate.
Peste 30% dintre tineri s-au saturat de Romania
  • Unul din patru romani (25,3% - in crestere cu 4 puncte fata de 2010) sustine ca "s-a saturat" de tara in care traieste; sentimentul este mai raspandit in randul tinerilor (32,2% dintre cei cu varste cuprinse intre 18 si 35 de, respectiv 31,1% pentru cei care au intre 36 si 50 de ani), in randul celor de etnie maghiara (41,7%) si in randul transilvanenilor si banatenilor (31,5%);
  • 84% considera ca un patriot ar trebui sa isi sustina tara indiferent de directia inspre care se indreapta aceasta (fata de 68% in 2010), 92% considera ca un patriot ar trebui sa se implice in dezbaterile politice (fata de 84% in 2010), iar 96% considera ca un patriot trebuie sa isi manifeste deschis sentimentele patriotice (fata de 90% in 2010);
  • 89% dintre respondenti sunt de acord cu afirmatia "Romanii ar trebui sa munceasca din greu pentru a duce tara intr-o directie buna";
  • doi din trei romani sustin ca atunci cand critica Romania, o fac din dragoste pentru tara, insa tot doi din trei sunt de acord cu afirmatia "Multe tari critica Romania, asa ca cetatenii ei nu ar trebui sa o mai critice";
  • 85% spun ca se opun directiei in care merge tara pentru ca le pasa de ea, iar 86% spun ca Romania isi are locul ei bine definit in lume;
  • Desi 79% dintre respondenti spun ca romanii au o identitate nationala puternica, iar 98% considera ca traditiile romanesti trebuie pastrate, 73% spun ca romanii preiau prea multe modele din afara.
Mai este la moda patriotismul?
  • 54,3% dintre persoanele chestionate considera ca patriotismul este o valoare actuala, cu doua procente mai mult fata de 2010;
  • Patru din cinci romani se considera patrioti, sentimentul fiind in schimb mai raspandit in randul celor cu varsta inaintata, decat in cazul tinerilor, dar si in randul celor cu studii superioare.























VIDEO Economistii-sefi ai primelor 3 banci comerciale, despre evolutia economiei romanesti. Ce proiecte mari de investitii finanteaza bancile la ora actuala?

Economistii sefi ai primelor 3 banci comerciale, Horia Braun (BCR), Florian Libocor (BRD-GSG) si Andrei Radulescu (BT) au discutat luni dimineata, in cadrul unei mesei rotunde organizate de HotNews.ro si StartupCafe.ro, despre investitiile bancilor in economie romaneasca si starea actuala a economiei, precum si despre fluctuatiile care au tinut prima pagina in ultima perioada.
  • A. Radulescu: Daca statul nu investeste, atunci de ce sa isi asume sectorul privat riscuri?
  • F. Libocor: Banii se duc acolo unde exista certitudini, predictibilitate, stabilitate. Lipsa acestor caracteristici loveste in mai multe zone, cu precadere in investitii.
  • H. Braun: Speram la o dinamica pozitiva, insa trebuie sa puna umarulul statul,bancile, si managementul companiilor.

4493 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    ... (Joi, 25 octombrie 2012, 14:13)

    sentenced [utilizator]

    Politicianul roman din ultimii 22 de ani ar zice asa: "Plecati, si nu uitati sa trimiteti bani, sa sustineti economia fara ca noi sa miscam un deget".
    • -10 (10 voturi)    
      Oare a observat cineva (Joi, 25 octombrie 2012, 15:20)

      Colonel [utilizator] i-a raspuns lui sentenced

      Ca absolut toate guvernele sustinute de PSD (PDSR - PNL - PSD) au avut crestere economica, in timp ce toate celelalte (CDR, Basescu-Boc) au avut scaderi ?
      • +6 (6 voturi)    
        Ai observat si ca esti dus cu capul? (Joi, 25 octombrie 2012, 18:12)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        Toate guvernarile socialiste au bagat gunoiul sub pres si au dus economia in faliment cu pomeni, la fel cum face USL acum? Iti aduci aminte de marile privatizari? De "privatizarea" fabricilor prin metoda MEBO? Iar cand nu mai mergea treaba sau ridica cineva glasul, chemau minerii. Nu e de mirare ca ceilalti trebuiau sa dreaga "busuiocul" dupa tampeniile facute de PSD.

        Din pacate, reactia multor romani este de a accepta pomana in loc sa se intrebe ce ascunde. E suficient sa te uiti in sectorul 5 la Vanghelie unde profesorii accepta cadouri pentru a-l vota ca primar...pacat, in sectorul ala nu va rasari soarele prea curand cu o astfel de mentalitate.
      • 0 (0 voturi)    
        asta nu stiu sigur (Vineri, 26 octombrie 2012, 11:52)

        zab [utilizator] i-a raspuns lui Colonel

        ce stiu sigur e ca tariceanu era premier cand in satul bunicilor, un sat gen cucuietii de munte, s-au primit calculatoare HP cu monitoare LCD pentru laboratoarele de info. si tot atunci s-au renovat/termoizolat scolile + centrale de incalzire. dupa cum vad eu lucrurile, cand e FSN-ul (PSD + PDL) se... pierd fondurile. pai de ce se tot certa basescu cu tariceanu? ca nu-i lasa tariceanu pe pedelisti sa... piarda fondurile in pace. boc probabil i-a lasat, ca nu am auzit sa fi existat conflicte mari intre presedinte si premier in perioada respectiva.
        • 0 (0 voturi)    
          sper ca sti ca Tariceanu (Vineri, 26 octombrie 2012, 15:18)

          Colonel [utilizator] i-a raspuns lui zab

          a ramas premier si cu guvern PNL pentru ca a fost sustinut de PSD in parlament. E unul din exemplele date de mine in care Romania a mers inainte. De cate ori au venit ceilalti, nesustinuti de PSD am cazut cu cativa ani in urma.
  • +15 (15 voturi)    
    S-au saturat de Mafia (Joi, 25 octombrie 2012, 14:14)

    Trojan.H [utilizator]

    Nu de Romania.
  • +9 (13 voturi)    
    ce au uitat sa sondeze (Joi, 25 octombrie 2012, 14:31)

    0m [utilizator]

    ..ce au uitat sa sondeze e distributia preferintelor romanilor pe teritorii;
    De exemplu, daca in Regat patriotismul e mai prezent, nu la fel stau lucrurile in celelalte provincii;
    Desi in cartile de istorie, Unirea principatelor a parut un vis dulce, in realitate, din punct de vedere socio-economic sistemul centralizat e un dezastru
    Mi-as dori o Romanie federala:
    Fiecare roman sa se gandeasca la bunastarea locala, si abia pe urma la bunastarea nationala; in prezent, romanii nu au nici un scop, nu-i de mirare ca multi vor sa plece spre tari unde li se da un scop;
    • +5 (9 voturi)    
      Exact! (Joi, 25 octombrie 2012, 15:08)

      goodgirlgonemad [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      Ai pus punctul pe i. Majoritatea romanilor nu au un scop, cel putin nu unul mai presus decat sa aiba ce sa bage-n burta si ce sa vada la tv.
    • -4 (8 voturi)    
      ...si ce au mai uitat sa mai sondeze (Joi, 25 octombrie 2012, 16:30)

      Dacos [utilizator] i-a raspuns lui 0m

      este repartitia IQ-ului si viteza de gandire. Daca in Regat, ca si peste Carpati, IQ-ul este relativ constant, nu putem spune aceleasi lucruri despre dinamica gandirii. Romania federala inseamna distrugerea statului roman. Legile actuale permit o larga autonomie economica locala, dar, vorba romanului, "Omul sfinteste locul". Valabil, si in Regat si peste munti. Autorul articolului incearca o manipulare subtila a cititorilor, prin titlul articolului. Romanii nu sa-u saturat de Romania, ci de clasa sa politica. Realmente, o hazna!
      • +4 (6 voturi)    
        :) (Joi, 25 octombrie 2012, 17:17)

        0m [utilizator] i-a raspuns lui Dacos

        ..ai vorbit ca un adevarat regatzean;
        ..din pacate, frate de peste munti, vorbele tale nu o sa imi dea mai multi bani pentru Autostrada Transilvania sau pentru renovarea cladirilor monumente istorice (din perioada Imperiului Austro-Ungar), sau pentru restaurarea cetatilor medievale din Transilvania
        ..sustin in continuare ca daca banii mei nu ar merge la Bucuresti, comunitatea in care traiesc ar stii mai bine ce sa faca cu ei
        • 0 (2 voturi)    
          perfect de acord cu tine... (Joi, 25 octombrie 2012, 22:13)

          Dacos [utilizator] i-a raspuns lui 0m

          ...eu, ca un adevarat regatean patriot, sunt de acord ca Bucurestiul sa nu mai dea nici un ban si nici sa primeasca de la judete sau provincii istorice, cum doriti dvs.
          ...o intrebare, totusi, ca tot vorbiti despre de Autostrada Transilvania: in conditiile enuntate de dvs, mai sus, cum poate fi construita o artera importanta cum este o autostrada? sa zicem ca 2-3 judete de pe traseul autostrazii au sincope economice...sau ca provincia istorica, Transilvania (sau Ardeal, cum va place!) are o situatie economice deosebit de infloritoare si isi poate permite construirea autostrazii, dar nenorocitii de mitici din Regat, din diverse motive, nu pot finanta asa ceva. Banuiesc ca, Brasovul, o sa fie cap de linie, nu-i asa?
          Pana una alta, stimate domn, ne place sau nu, traim intr-un spatiu national, unitar si indivizibil care poarta numele de ROMANIA (cu litere mari). 1601, va spune ceva? sau poate 1784! dar 1867? sau 1918? poate, si mai recent 1940? Indiferent, de mioriticismul (sau miticismul) national, prezent si de o parte si de alta a Carpatilor, poporul asta are un dar de la Dumnezeu: renaste din propria cenusa! Numai bine!
          • 0 (2 voturi)    
            :) (Vineri, 26 octombrie 2012, 8:11)

            0m [utilizator] i-a raspuns lui Dacos

            ..daca chiar vrei sa stii, cand ma intreaba un strain de unde sunt ii spun ca din Transilvania;
            ..fiindca daca ii spun ca sunt din Romania ma confunda cu tziganii, hotzii si cersetorii care fac de ras neamul ;)
            ..nu am inteles intrebarea ta referitoare la autostrada, dar sa stii ca A3 (portiunea Campia Turzii - Gilau) a fost construita EXCLUSIV datorita faptului ca Emil Boc era premier;
            ..pana una-alta, da o tura cu masina pe A2, sa te bucuri de banii ardelenilor;
            ..si cu tot respectul, lectiile de istorie nu imi aduc venituri la bugetul local!!
            • +1 (1 vot)    
              ai dat-o in bara (Vineri, 26 octombrie 2012, 15:21)

              Colonel [utilizator] i-a raspuns lui 0m

              Boc era premier, dar banii erau din toata tara, unde s-au inchis spitale ca voua sa vi se faca autostrada de 40 de km.
            • +1 (1 vot)    
              cu respectul cuvenit... (Vineri, 26 octombrie 2012, 20:14)

              Dacos [utilizator] i-a raspuns lui 0m

              va transmit ca un popor poate supravietui si fara venituri la bugetul local dar poate dispare daca nu va trage invataminte din lectiile de istorie!!! E drept, ca pentru multi din conationali, totul se rezuma la stomac. Vad ca nici dvs nu faceti exceptie! O seara buna.
  • +6 (6 voturi)    
    punct si de la capat (Joi, 25 octombrie 2012, 14:36)

    goodgirlgonemad [utilizator]

    Problema Romaniei suntem noi, romanii! Iar, europenii sunt satui de noi, asta pe langa faptul ca si ei sunt plini de probleme legate de locurile de munca.
    • +2 (6 voturi)    
      sondaj? (Joi, 25 octombrie 2012, 15:08)

      Aramis [utilizator] i-a raspuns lui goodgirlgonemad

      ce fel de sondaj e acela care din titlu da o directie pentru raspunsuri????

      "Mandria si disperarea de a fi roman"

      plus ca plecatul la munca in strainatate nu inseama in realitate a scuipa pe ce lasi in in urma deci inclusiv pe tara TA
  • +3 (5 voturi)    
    Au avut o zi mai proasta (Joi, 25 octombrie 2012, 15:13)

    KostasP [utilizator]

    Da, dar probabil i-au intrebat intr-o zi a saptaminii. Si atunci suparati fiind ca trebuie sa se duca la servici, au spus ca s-ar gandi sa plece. Daca era in week end nu se mai gandea nimeni sa plece, asa-i? Oricum cei care au vrut sa plece, au plecat de mult.
  • -2 (6 voturi)    
    ȘI EU M-AM SĂTURAT ! (Joi, 25 octombrie 2012, 15:16)

    pointless man [utilizator]

    ...de românii care tot vor să plece în Congo.

    Wer kämpft kann verlieren, wer nicht kämpft hat schon verloren...

    adică pre „limba noastră ca un fagure de miere”:

    „Cine luptă poate să piardă, cine NU LUPTĂ DEJA A PIERDUT”.
  • +3 (3 voturi)    
    Noi despre noi. Ne-am nascut la locul potrivit? (Joi, 25 octombrie 2012, 17:51)

    misa2002_2006 [utilizator]

    chiar nu stiu ce vina avem ca ne-am nascut intr-o tara in care promoveaza hotia si prostia?
    ce vina avem ca ne-am dorit o viata mai buna si traim din ce in ce mai degradant!
  • 0 (2 voturi)    
    Romanii plecati in bejenie pentru o bucata de piin (Joi, 25 octombrie 2012, 19:59)

    andreesanu [utilizator]

    Cred ca iar scrieti prostii,nu 25% din romani vor sa plece sa lucreze in strainatate ,ei deja lucreaza in strainatate,ei si-au luat gindul de la un loc de munca in tara.
    In tara au ramas batrinii,copii,bolnavii,betivii,puturosii si gastile de derbedei,hoti,smecheri care continua sa roada din putinul care a mai ramas.
    La ce sa stea in Romania ,la cersit ???,23 de ani derbedeii care au condus tara au facut prapad ,jaf,nu mai ai decit pamintul de sub tine unde sa te ingropi daca nu l-au furat si pe ala.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri