Bulgaria s-a plans Comisiei Europene ca Romania intarzie punerea in exploatare a podului de la Vidin-Calafat, construit in parteneriat de cele doua state. La pod se executa pe partea bulgara ultimele lucrari.

Podul Vidin-Calafat peste Dunare (septembrie 2012)Foto: DanubeBridge2.com

Probleme ce tin de conjunctura politica in Romania impiedica constituirea companiei care trebuie sa administreze Podul Vidin-Calafat, a declarat, la Vidin, ministrul bulgar al transporturilor Ivailo Moskovski.

"Am incercat in zadar, de cateva ori, de a organiza intalnirea. Am trimis scrisori, dar pe moment raspunsul partii romane este ca nu are mandat pentru discutii de acest gen", a spus Moskovski, citat de agentia de stat BTA, transmite Radio Romania Actualitati.

"Voi regreta sincer daca apare situatia sa avem podul terminat, dar nu si o companie care sa-l administreze. Am propus trei variante si am informat Comisia Europeana pentru aparitia problemei", a adaugat ministrul bulgar.

Pana acum au fost executate 86% din lucrarile de constructie-montaj. Din constructia podului a mai ramas de montat un singur element de 18 metri. In prima saptamana a lui noiembrie, podul va putea fi traversat pe jos. Mai sunt de efectuat lucrari de hidroizolare.

Ministerul Transporturilor de la Bucuresti considera plangerea autoritatilor bulgare, nejustificata. Secretarul de stat Septimiu Buzasu afirma ca lucrarile executate de partea romana au fost finalizate in urma cu un an si jumatate si ca societatea comuna de exploatare va fi creata abia dupa ce acest punct de legatura va fi deschis traficului.

"Noi am pregatit documentele necesare, avem pe circuitul extern un memorandum. Problema este ca inca cele doua parti nu au fixat unde va va fi sediul societatii, pe teritoriul Romaniei sau al Bulgariei, si nici macar nu s-a stabilit modul de distribuire a veniturilor, pentru ca la discutiile pe care le-am avut anterior cu partea bulgara acestia au avut un punct de vedere inflexibil, adica raportul de distribuire a veniturilor nu a fost cel pe care partea romana si-l doreste, iar sediul societatii ei reclamau sa fie in Bulgaria, ceea ce noi inca nu am cazut de acord", a explicat Septimiu Buzasu.

Podul Vidin-Calafat va fi al doilea pod care leaga Romania de Bulgaria si va facilita legatura dintre Europa Occidentala si Peninsula Balcanica. Acum cele doua tari sunt legate de un singur pod, dintre Giurgiu si Ruse.