​Interviu HotNews

Claudiu Saftoiu: "Este foarte tendentioasa intrebarea dumneavoastra. Daca credeti ca obiectivul TVR este sa alerge dupa exclusivitati, iar misiunea acesteia nu este sa informeze si sa instruiasca, atunci vorbim despre altceva"

de Vlad Mixich     HotNews.ro
Joi, 4 octombrie 2012, 19:39 Actualitate | Esenţial


Claudiu Saftoiu
Foto: Rompres
​Saptamana viitoare incepe cel mai mare proces de selectie al angajatilor desfasurat in ultimii 20 de ani in TVR. La final, un sfert dintre cei peste 3000 de angajati vor fi dati afara din institutia in contul careia fiecare gospodarie romaneasca depune lunar 4 lei. Intr-un interviu pentru HotNews.ro, Claudiu Saftoiu explica in detaliu mecanismul acestui proces si raspunde intrebarilor legate de independenta editoriala a jurnalistilor TVR, pusi in plina campanie electorala in fata unui examen de care depinde locul lor de munca. Saftoiu, sub coordonarea caruia se desfasoara acest proces, se va prezenta, tot saptamana viitoare, in Parlament, pentru a afla daca isi pastreaza sau nu functia de presedinte al Televiziunii Romane.

V.M.: Domnule presedinte-director general, in aceasta dimineata mai sunteti legal presedinte-director general al TVR?
Claudiu Saftoiu: Legal nu mai sunt. Motivarea deciziei Curtii Constitutionale a aparut in Monitorul Oficial, ceea ce pune capat momentan mandatului pe care mi l-a dat Parlamentul odata cu investirea alaturi de noul Consiliu de Administratie al TVR. Aceasta este o realitate. O realitate e si ca in motivarea Curtii, toate deciziile pe care le-am luat pana acum referitoare la planul de redresare economica si implementarea lui, referitoare la esalonarea de catre Guvern a datoriei la stat a SRTV, sunt acte legale. Nu sunt lovite de nulitate si raman in vigoare.

V.M.: TVR-ul nu este afectat de aceasta noua situatie?
Claudiu Saftoiu: Nu. Legal, implementarea planului de redresare economica, punerea in practica a notificarii patronatului catre sindicatul reprezentativ referitoare la concedierea colectiva, se afla in plina efectivitate.

V.M.: Ce inseamna efectivitate?
Claudiu Saftoiu: Punerea in practica neintarziat si deindata a pasilor care premerg concedierea colectiva.
 
Imi pare rau, intrebarea dumneavoastra mi se pare tendentioasa. Despre Claudiu Lucaci lumea stie nu numai ca a indeplinit la un moment dat demnitati publice, dar si ca la baza el este un jurnalist.
 
 
Claudiu Saftoiu


V.M.: Care este primul pas pus in practica in prezent?
Claudiu Saftoiu: In perioada 13 – 24 septembrie am avut dialogul obligatoriu cu partenerul social. In urma consultarilor a reiesit o ameliorare a numarului de disponibilizati cu 55 de persoane. Acest lucru a fost acceptat de angajator.

V.M.: Deci in loc de 900 vor fi concediati...?
Claudiu Saftoiu: In loc de 980 de persoane vor fi 872 de persoane. Ceea ce inseamna ca dialogul cu reprezentantii sindicali a fost unul, din punctul meu de vedere, pozitiv. Ii felicit pe reprezentantii sindicali pentru ca au putut sa serveasca interesele salariatilor in masura in care planul de redresare nu a fost afectat. Imediat dupa dialogul social urmeaza constituirea comisiilor de selectie de personal in vederea concedierii colective. Suntem in acest proces in acest moment. Vor fi 13 comisii, repartizate pe domenii de activitate in SRTV, formate din 5 persoane. Ca si procedura, aceste comisii au fost votate de Consiliul de Administratie (CA).

V.M.: Numele membrilor inca nu sunt cunoscute?
Claudiu Saftoiu: Membrii comisiilor sunt persoane pe care multa lume le cunoaste din zona industriei media. Cei mai multi profesionisti din media au plecat de la TVR in anii 90. Ei s-au raspandit in toate televiziunile, in zona de performanta comerciala a televiziunii si acum se bucura sa vina... Comisia va fi formata deci dintr-un expert pe diferite domenii din afara TVR, dintr-un reprezentant al conducerii, un observator din partea sindicatului si ceilalti doi din interiorul TVR, oameni asupra carora nu exista suspiciuni cu privire la reputatia lor profesionala.

V.M.: Dintre cei 65 de oameni care vor alcatui aceste comisii care decid cine e dat afara din TVR, o cincime vor veni din exterior. E suficient o cincime pentru a garanta independenta procesului de selectie intr-o institutie unde se stie ca exista relatii solidificate in timp?
Claudiu Saftoiu: Propunerea mea initiala era ca 2-3 din cei 5 sa fie din afara institutiei.

V.M.: Cat va costa acest proces de selectie?
Claudiu Saftoiu: Membri din afara si secretariatul comisiilor vor fi platiti. In CA a fost aprobat un plafon maximal de 335.000 lei (aprox. 75.000 Euro, n.r.). Imaginati-va ca sunt 3300 de oameni care trec prin acest efort de selectare
 
872 de angajati TVR vor fi concediati printr-o procedura care costa 335.000 lei.
 
 
de personal. Ne bucuram de o colaborare cu o Universitate care ne va trimite studentii in perioada studiilor de master, care vor veni timp de 2-3 saptamani aici si vor face secretariatu del logistica de care este nevoie.

V.M.: Nu e ciudat ca in aceste comisii vor fi oameni care lucreaza la concurenta? Daca eu as lucra la concurenta as dori ca la concurentul principal TVR sa ramana oamenii cei mai slabi profesional.
Claudiu Saftoiu: N-as crede asta. Eu am dorit ca majoritari sa fie oamenii din afara televiziunii. Dar din ratiuni financiare si a orgoliului profesional si institutional, pe care eu il respect, s-a ajuns sa se inverseze practic proportia. Oamenii acestia nu vin cu resentimente sau cu comenzi din alta parte „duceti-va acolo si alegeti-i pe cei mai slabi”. Mai mult decat atat, ei reprezinta un vot din cele 5.

V.M.: Sunt de la toate televiziunile private?
Claudiu Saftoiu: Nici macar. Unii sunt de la televiziuni, altii lucreaza in companii proprii de productie, altii sunt insi care lucreaza de ani de zile in industria media.

V.M.: Companii de productie care au avut contracte si cu TVR-ul?
Claudiu Saftoiu: Unele dintre ele. Dar ei nu vor fi adusi aici pentru ca sa se repozitioneze intr-o forma sau alta. Avem reprezentanti si din zona academica. Conditiile de examen sunt cat se poate de transparente. Un
 
In interiorul TVR coexista lepre cu oameni de buna-credinta.
 
 
Claudiu Saftoiu
interviu de 10-15 minute video. E o proba indubitabila cu privire la modul in care raspunde si se situeaza profesional cel care e...

V.M.: Si pentru cei care nu apar de obicei in fata camerei?
Claudiu Saftoiu: Si pentru cei care nu apar in fata camerei.

V.M.: Saracii de ei...camera intimideaza.
Claudiu Saftoiu: Saracii de ei, dar pentru ei raspunde propria cariera din spate. Este vorba de un memoriu de activitate.

V.M.: Cine face acest memoriu de activitate?
Claudiu Saftoiu: Ei insisi.

V.M.: Si acest memoriu va fi evaluat de comisie?
Claudiu Saftoiu: Da. Exista un punctaj cu privire la cat conteaza memoriul de activitate.

V.M.: E clar ca toata lumea se va autoevalua generos.
Claudiu Saftoiu: Propriul CV spune multe. Exista apoi o categorie referitoare la modul in care a functionat acel angajat la TVR in perioada in care a fost angajat. Inclusiv prezenta, premii obtinute...

V.M.: Prezenta cum va putea fi stabilita? Ca mai rogi un prieten sa semneze condica...
Claudiu Saftoiu: Toate aceste lucruri au posibilitatea de a fi verificate mai mult sau mai putin. E dificultatea pe care o intampini oriunde unde ani de zile nu s-a intamplat nimic in sensul reformei si in care complicitatile continua sa domine in dauna culturii organizationale. E un lucru pe care trebuie sa-l recunoastem. E tocmai efortul pe care il fac in acest moment: de a incerca sa demantelez acest mod gaunos de a intelege activitatea in televiziune.

V.M.: Dar avand o majoritate de 4 la 1 in aceste comisii din interiorul TVR, credeti ca e suficient pentru intentia dumneavoastra?
Claudiu Saftoiu: Tocmai v-am spus care au fost propunerile mele initiale. CA a decis asa.

V.M.: Sunteti fericit cu aceasta decizie?
Claudiu Saftoiu: Eu sunt multumit, intai de toate, pentru ceva. Dincolo de faptul ca TVR e cunoscuta si vestita prin faptul ca unele elemente din interiorul televiziunii se dovedesc a fi realmente pietre de moara, cozi de topor si insi care cu bunastiinta aduc prejudicii de imagine si in clar TVR, cea mai mare parte dintre angajatii televiziuni sunt oameni de foarte buna-credinta. In TVR exista numerosi profesionisti de foarte buna calitate amestecati cu oameni de o moralitate indoielnica, adevarate pericole pentru prestigiul TVR. Tipul acesta de lepre in interiorul TVR, amestecati cu oameni de buna-credinta a coexistat.

V.M.: Sperati ca prin acest proces de selectie veti scapa de lepre?
Claudiu Saftoiu: Vom scapa intai de toate de incompetenti. De profitori. Dar nu sunt foarte multi acestia.

V.M.: Cunoasteti cu nume si prenume aceste cozi de topor?
Claudiu Saftoiu: Evident ca-i stiu.

V.M.: Atunci de ce nu-i treceti automat pe o lista de concedieri?
Claudiu Saftoiu: Nu pot sa fac asta. Competenti sau mai putin competenti, rauvoitori sau indiferenti, sunt angajati cu carte de munca, legal si nu pot sa le aduc nicio acuzatie decat aceea de a trece prin selectia de personal. Contractul colectiv de munca nu-mi permite sa fac dreptate, cum spun cei mai multi. Eu nu pot sa fac dreptate, eu ma voi pastra in acest cadru de legalitate si, legalist fiind, nu voi face nicio derogare.

V.M.: Exista posibilitatea sa aveti astfel de cozi de topor si in interiorul comisiilor de selectie?
Claudiu Saftoiu: Nu cred. In momentul in care aceste comisii vor fi facute publice, oamenii acestia vor avea mai mult sau mai putin un vot de incredere din partea tuturor.

V.M.: Inseamna ca sigur vor fi contestate.
Claudiu Saftoiu: Parte din ele. Nimeni nu are unanimitate. Dar inseamna ca intram intr-un cerc inchis si nu
 
La intrebarile pe care le-am pus in mod repetat celor care au avut acea fericita, miraculoasa sansa de a fi fost primii care sa afle despre plagiatul lui Victor Ponta nu mi s-a raspuns concludent niciodata.
 
 
Claudiu Saftoiu
vom mai face niciodata nimic. Cine ne apara de gardieni? Cine sunt gardienii gardienilor? Intram intr-un cerc inchis si nu mai avem niciun reper.

V.M.: Si acesti membri din comisiile de selectie au fost alesi de cine...?
Claudiu Saftoiu: De grupul de lucru desemnat si insarcinat de CA pentru implementarea programului de redresare.

V.M.: Si cum vor fi distribuiti angajatii la una dintre comisii?
Claudiu Saftoiu: In functie de locul pe care-l ocupa in acest moment pe vechea organigrama. Vor fi comisii care vor avea mai mult de lucru, si altele mai putin. Principiul obligatoriu al restructurarii TVR a fost, din partea mea, respectarea transparentei decizionale. De fiecare data cand am facut un pas in sensul acesta, l-am dat publicitatii. Niciunul dintre pasii pe care i-am facut pana acum in TVR nu au ramas necomunicati in afara.

V.M.: Cand se vor desfasura aceste interviuri?
Claudiu Saftoiu: Noi speram ca de saptamana viitoare. Nu am o data certa, luni sau marti.

V.M.: Si procesul de selectie cand se va incheia?
Claudiu Saftoiu: Va dura aproximativ 15-20 de zile, deci toata luna octombrie si parte din noiembrie si cred ca, de la 20 noiembrie incolo, voi semna primele disponibilizari din televiziune.

V.M.: Prin programarea in plina campanie electorala a procesului de selectie nu se exercita o presiune asupra jurnalistilor chiar intr-o perioada in care ar trebui sa fie protejati de asa ceva?
Claudiu Saftoiu: Eu as disjunge in mod definitiv momentul politic care se apropie de obligatia manageriala de a duce la bun sfarsit asanarea organizatiei. Daca in intregul sau, Parlamentul Romaniei, care se afla si el in pregatire pentru alegeri, intelege necesitatea decuplarii restructurarii si salvarii TVR de orice ciclu politic care urmeaza, atunci voi felicita la scena deschisa intreaga clasa politica.

V.M.: Si daca nu? Ii expuneti pe jurnalistii TVR la o astfel de fragilizare?
Claudiu Saftoiu: Jurnalistii nu sunt expusi in niciun fel. In momentul acesta toata lumea din TVR este expusa unei selectii profesionale de competenta. Nimic altceva.

V.M.: N-ar fi fost mai intelept ca tot acest proces de selectie sa se desfasoare dupa campania electorala?
Claudiu Saftoiu: Eu, cand am depus juramantul in fata Parlamentului, nu am jurat ca voi respecta ciclurile electorale, ci misiunea de presedinte-director general a unei televiziuni aflate in profunda criza financiara. Aceasta nu tine cont de lucrul acesta.

V.M.: Dar nu vad legatura dintre raspunsul dumneavoastra si intrebarea mea.
Claudiu Saftoiu: Cum? Pe mine nu m-a trimis Parlamentul Romaniei sa respect ciclurile electorale ci sa duc la bun sfarsit un efort de redresare economica a TVR. Daca acest lucru considerati ca este cuplat cu cerinte si impuneri politice, va inselati. De 4 luni nu am primit niciun telefon, nicio recomandare din partea politicienilor in care sa mi se spuna „domnule Saftoiu, mai usor cu reforma la TVR”. Nu. Toata lumea a spus: „Poti sa faci asta? Vad ca incepi sa poti. Da-i bataie!” Am credinta ca, indiferent de taberele politice, redresarea si recredibilizarea
 
De 4 luni nu am primit niciun telefon, nicio recomandare din partea politicienilor in care sa mi se spuna „domnule Saftoiu, mai usor cu reforma la TVR”. Nu. Toata lumea a spus: „Poti sa faci asta? Vad ca incepi sa poti. Da-i bataie!”
 
 
Claudiu Saftoiu
TVR e o problema nationala care trece peste interesul politic de moment.

V.M.: Cum ii convingeti pe jurnalistii TVR ca acest proces de selectie in plina campanie electorala nu este o modalitate de a pune presiune pe ei? Un gand firesc va fi „trebuie sa stau cuminte in perioada asta, ca altfel ma vor da afara”.
Claudiu Saftoiu: Dar nu trebuie sa-i conving eu. Procesul insusi al restructurarii, care vine dintr-o necesitate obiectiva a faptului ca, daca nu se luau aceste masuri severe foarte curand, TVR ar fi intrat intr-o implozie. Niciodata imperativul politic al alegerilor care se apropie nu a interferat cu necesitatea opririi costurilor excesive.

V.M.: Experienta de pana acum a relatiei dintre TVR si politic va confirma aceasta convingere?
Claudiu Saftoiu: Ce incerc sa spun este ca la stiri, la programe, oriunde, nu am impus niciun subiect si niciun invitat.

V.M.: Dar daca au facut-o altii?
Claudiu Saftoiu: E pacat, pentru ca nu au facut decat sa faca rau televiziunii. Marea problema a managementului votat politic de aici a fost in ce masura presedintele-director general reprezinta o curea de transmisie directa a unor dorinte politice sau in ce masura, odata trimis de Parlament in TVR, ramane un om care serveste misiunii publice a televiziunii. Votul de incredere pe care mi l-a dat Parlamentul a fost pentru a face ceva in TVR, nu pentru a o invarti in jurul unor interese de stanga sau de dreapta.

CLAUDIU SAFTOIU DESPRE CREDIBILITATEA TVR

V.M.: Premierul Ponta spunea in primavara ca soluţia pentru TVR „nu este schimbarea unei conduceri politice cu directori numiţi tot politic, ci un sistem european bazat pe criterii de management.” Sunteti de acord cu afirmatia domniei sale?
Claudiu Saftoiu: Pana cand legea de organizare a televiziunii nu e amendata sau schimbata raman in respectarea legislatiei actuale. Proiectia pe care Premierul o face e de foarte bun-simt si trebuie, in momentul in care depasim criza TVR-ului, sa fie constructiv gandita si analizata.

V.M.: Asta imi aminteste de anumite voci izolate din PDL care faceau apeluri pentru depolitizarea TVR, toata lumea se declara de acord, dar nimeni nu schimba nimic.
Claudiu Saftoiu: Aici este vorba tot de o vointa politica.

V.M.: Dar rezonati personal cu aceasta propunere?
Claudiu Saftoiu: De principiu, eu as dori sa se gaseasca solutia prin care TVR sa fie condusa de oricine altcineva ne-numit politic. Mecanismul insa este foarte greu de gasit, pentru ca finantarea TVR vine din taxa TV si atunci trebuie schimbata legea.

V.M.: Nu profitati de aceasta ocazie, daca tot va intalniti saptamana viitoare cu ei, sa faceti un apel pentru ca Parlamentul sa schimbe legea in directia depolitizarii TVR?
Claudiu Saftoiu: Depolitizarea TVR nu inseamna obligatoriu faptul ca presedintele-director general nu mai este numit de Parlament. Ci ca acel presedinte-director general are insumata responsabilitatea ca, odata numit
 
Eu, cand am venit aici, nu am epurat nicio presupusa camarila a fostei conduceri.
 
 
Claudiu Saftoiu
politic, sa se intoarca totalmente cu fata la Televiziunea Romana. Eu consider ca sprijinul Parlamentului este pentru o vointa politica de a continua reforma. Pentru mine, da, politica reprezinta suportul obligatoriu pentru ca de saptamana viitoare lucrurile sa se clarifice, iar munca de management sa fie continuata fara interferente politice.

V.M.: Cum poate un om numit politic intr-o functie de management sa protejeze de interferenta politicului o institutie atat de importanta precum TVR-ul? Pentru ca este dependent de politicieni.
Claudiu Saftoiu: Daca face o lucrare responsabila si de buna-credinta in ceea ce priveste managementul societatii nu vad unde ar exista o problema.

V.M.: Uitati unde exista o problema. TVR-ul are o problema veche de credibilitate si, cu schimbarea puterii din vara, ne-am asteptat sa vedem o improspatare a acestei credibilitati. Cat de credibil este un departament de stiri condus de fostul purtator de cuvant al unui premier condamnat penal si, ulterior, directorul de comunicare al unui ministru implicat intr-un dosar penal?
Claudiu Saftoiu: Deci aceasta este tot ce stiti dumneavoastra despre Claudiu Lucaci?

V.M.: Sunt lucruri foarte importante.
Claudiu Saftoiu: Fac parte din CV-ul profesional al domnului Claudiu Lucaci. Dar imi pare rau, mie mi se pare tendentioasa intrebarea dumneavoastra. Despre Claudiu Lucaci lumea stie nu numai ca a indeplinit la un moment dat demnitati publice, dar si ca la baza el este un jurnalist. Lucreaza din 1994 in Televiziunea Romana si are state vechi in functii. In ceea ce priveste performanta sa in TVR, ca jurnalist, a fost intotdeauna in zona de middle-management cu ambitii de a conduce departamente mai mari fara ca acest lucru sa insemne un troc. Eu, cand am venit aici, nu am epurat nicio presupusa camarila a fostei conduceri. Toti oamenii care au fost adusi in ultimii 2 ani sunt aici si vor intra ca toti ceilalti, ca si Claudiu Lucaci de altfel, in procesul de selectie de personal. Daca ei trec de aceasta proba a competentei raman in TVR.

V.M.: Ce e mai important in Televiziunea Romana pentru angajati: credibilitatea sau competenta?
Claudiu Saftoiu: Ambele.

V.M.: Si in cazul lui Claudiu Lucaci, contestat de organizatii neguvernamentale, de jurnalisti foarte credibili din afara TVR?
Claudiu Saftoiu: Eu as vrea ca organizatiile neguvernamentale, care au parteneriate pe care noi le respectam si le ducem impreuna cu noi in conditiile in care isi fac datoria publica de a aduce critici mai mult sau mai putin fundamentate, sa ne aduca exemple cu privire la lipsa de profesionalism a domnului Claudiu Lucaci. Am descoperit in domnia sa un bun colaborator si un om care intelege fenomenul stirilor si, cred ca in acest moment face bine redactiei de stiri. Daca dumneavoastra credeti ca numai ceea ce se creeaza ca si halou de
 
Am zis: oameni buni, ce facem noi in aceasta campanie? Ne ducem spre stanga, spre dreapta sau ramanem sa fim cu mai putina politica si mai putina expunere a campaniei? Sau ramanem sa comentam pe marginea acestui nesfarsit subiect?
 
 
Claudiu Saftoiu
imagine in public, oamenii acestia sunt condamnabili si amprentati pentru totdeauna, iar profesia lor e uitata si competenta lor ar fi catalogata ca zero, nu cred ca e o abordare serioasa.

V.M.: Problema este ca exista si fapte legate de aceste acuzatii. La site-ul TVR de pilda, unde jurnalistii au fost pusi, spune redactorul-sef din acea perioada, „in situatia ridicola de a cere documente oficiale de la CNA prin care sa se precizeze ca nu exista nici o prevedere a CNA in ceea ce priveste mediul online. In ciuda raspunsului CNA, ni s-a interzis expres realizarea oricaror interviuri cu actori politici relevanti in timpul campaniei pentru referendum.” Cum apreciati ca fost jurnalist aceasta situatie? Nu e acesta un pumn pus in gura jurnalistilor?
Claudiu Saftoiu: Nu. V-as intreba ceva... dumneavoastra conduceti Televiziunea Romana. Si aveti 7 canale de televiziune la dispozitie si, pe langa ele, suport online al acestora. Televiziunea publica are un regulament de functionare. Acele instrumente de comunicare online ies din afara regulamentului si a codului deontologic pe care o televiziune publica trebuie sa-l respecte? Va intreb? Pot face ei orice? De pilda sa ia stiri neverificate din 3 surse.

V.M.: E vorba de interviuri cu actori politici, nu de stiri.
Claudiu Saftoiu: Ajung si acolo. In momentul in care acei oameni spun „nu ne pasa, noi facem ce vrem, desi voi ne platiti”, dumneavoastra nu ati dori un cod deontologic respectat de toata lumea, indiferent daca e mediu de televiziune sau online?

V.M.: Daca acel cod deontologic te impiedica sa faci interviuri in campania electorala, inseamna ca e un prost cod deontologic.
Claudiu Saftoiu: Nu. Eu vreau sa va spun ca acea declaratie a fost excesiva si nerealista. Eu n-am impus niciodata embargouri pe invitati.

V.M.: Repet, nu dumneavoastra personal, dar poate alti sefi...
Claudiu Saftoiu: Cand am venit in iulie la TVR, se stia ca avem o campanie pentru suspendarea unui presedinte de al carui nume se leaga si numele meu. Am o istorie documentata cu privire la o colaborare temporara cu domnia sa. Tocmai de aceea am zis: oameni buni, ce facem noi in aceasta campanie? Ne ducem spre stanga, spre dreapta sau ramanem sa fim cu mai putina politica si mai putina expunere a campaniei? Sau ramanem sa comentam pe marginea acestui nesfarsit subiect?

V.M.: Nu e in interesul public sa se discute despre un eveniment atat de important?
Claudiu Saftoiu: Ba da, s-a discutat. Dar nu s-a mers pe un prea-plin de informatie exclusiva pe referendum. Presedintele suspendat a fost de doua ori la Televiziunea Romana, domnia sa recunoscand ca prima data n-ar fi trebuit sa vina. Nu a existat niciodata un tip de partinire in acordarea timpilor de antena la TVR. CNA-ul nu a sanctionat Televiziunea Romana.

V.M.: Dar continutul de pe online nu este sub regulile CNA-ului.
Claudiu Saftoiu: Sub regulile CNA este SRTV si daca ea detine si canale online...

V.M.: Nu-mi amintesc sa existe vreo amenda a CNA-ului pentru continut online la orice televiziune.
Claudiu Saftoiu: Si cum facem, cand avem un site pe care scrie TVR, sa fie si el insumat unor reguli profesionale general acceptate de intreaga comunitate a jurnalistilor de televiziune? Dati-mi un raspuns dumneavoastra, ca manager.

V.M.: Fie jurnalist, fie manager, eu personal nu inteleg niciun tip de cod deontologic care impune jurnalistilor de pe online sa nu faca interviuri cu actori politici in campania electorala.
Claudiu Saftoiu: Sunt foarte bucuros sa aud asta. Cand veti ajunge dumneavoastra presedintele-director general al Televiziunii Romane, ne-numit politic, sa faceti aceasta distinctie... Dar revin: acea declaratie a fost din punctul meu de vedere nerealista, exagerata si nu are dovezi in practica de decizie editoriala de la acea vreme.

CARE ESTE ULTIMA STIRE EXCLUSIVA, PRODUSA DE STUDIOURILE TERITORIALE ALE TVR, PE CARE SI-O AMINTESTE CLAUDIU SAFTOIU

V.M.: Ati decis din motive economice, si este adevarat ca cheltuielile au crescut prea mult, portarea TVR Cultural pe TVR 2 si desfiintarea TVR Info. Ati pastrat insa TVR 3, care consuma mult mai mult decat Culturalul...
Claudiu Saftoiu: Nu consuma deloc in momentul asta.

V.M.: Si cum functioneaza o televiziune cu cheltuieli zero?
Claudiu Saftoiu: Prin reluari si transmisii din studiourile teritoriale. Propunerea mea din august a fost una maximala: TVR Info, TVR 3 si TVR Cultural sa fie desfiintate. Nu sunt sultan aici la televiziune si nu voi fi niciodata. Unii spun „tu poti sa faci orice”, dar nu-mi permit sa fac orice si niciodata nu-mi voi permite. Consiliul de Administratie a decis altfel. Si chiar daca nu am avut 100% succes, am cerut cu necesitate ca TVR 3 sa inregistreze costuri zero. Si iata ca se poate.

V.M.: Dar de ce il tineti?
Claudiu Saftoiu: Nu blamez in niciun fel decizia CA, dar m-am intrebat cum sa fac ca TVR 3 sa poata fi cumva reincarcat cu continut.

V.M.: Care e ultima stire notabila produsa de un studio teritorial al TVR pe care v-o amintiti?
Claudiu Saftoiu: Tot ceea ce se intampla in marile orase din Romania trec prin corespondentii nostri din teritoriu. Nu pot sa va spun acum cu necesitate ultima stire...

V.M.: Ultima exclusivitate, o stire-bomba produsa de TVR, a fost cea cu plagiatul lui Victor Ponta.
Claudiu Saftoiu: Aici va inselati profund. Iarasi este foarte tendentioasa intrebarea dumneavoastra. Domnule Vlad Mixich, saptamana trecuta s-au aniversat 20 de ani de la primul transplant de rinichi in Romania. Profesorul Mihai Lucan de la Cluj a fost onorat asa cum se cuvine, ca o valoare nationala, la TVR. S-au facut reportaje de la Cluj. Lucrurile acestea se intampla frecvent. Tot ceea ce vine din teritoriu, si aceasta este bogatia noastra, urca in jurnalul de pe TVR 1.

V.M.: Inseamna ca intelegem diferit conceptul de exclusivitate in stiri. Se stia demult ca se vor implini 20 de ani...
Claudiu Saftoiu: Daca credeti ca obiectivul Televiziunii Romane este sa alerge dupa exclusivitati, iar misiunea acesteia nu este sa informeze si sa instruiasca, atunci vorbim despre altceva. Misiunea Televiziunii Romane este sa nu alerge dupa senzationalismul din care comercialii isi trag profitul, ci sa serveasca unui interes general, ca de aceea este platita din banii contribuabilului. Asa ca, in aceasta perspectiva, suntem departe unul de altul.

V.M.: O exclusivitate atat de importanta cum a fost plagiatul lui Victor Ponta nu cred ca face parte din spectrul senzationalismului.
Claudiu Saftoiu: M-ar fi bucurat sa stiu un lucru referitor la acea exclusivitate: verificarea din trei surse a validitatii acelei informatii. Aceasta nu a venit niciodata din partea celor care au lansat aceasta stire. Ea a parut
 
Euronews este unul dintre cei peste 100 de creditori care-si asteapta randul pentru ca Televiziunea Romana sa plateasca. La Euronews sunt datorii de peste jumatate de milion de euro.
 
 
Claudiu Saftoiu
ca a venit intempestiv, neexplicata de nimeni, pur si simplu din alte considerente decat cele jurnalistice. La intrebarile pe care le-am pus in mod repetat celor care au avut acea fericita, miraculoasa sansa de a fi fost primii care sa afle lucrul acela, nu mi s-a raspuns concludent niciodata.

V.M.: V-a raspuns apoi presa mare internationala.
Claudiu Saftoiu: Presa mare nu ar fi dat niciodata asa o astfel de stire. Eu am lucrat la Evenimentul Zilei si acolo astea se chemau gulgute. Ele erau rezultatul influentarii unui jurnalist de o sursa bine informata si care, fara sa mai verifice ceva, dadea gulguta in ziar.

V.M.: Desi TVR Info a fost desfiintat cu putin timp in urma, acum il reinfiintati. De ce?
Claudiu Saftoiu: Ii vom re-exploata potentialul. E vorba despre frecventa must-carry pe care TVR o are in raport cu distribuitorii prin cablu. Vom intra intr-un parteneriat nemonetizat cu Euronews, care nu scoate profit nici pentru noi, nici pentru ei.

V.M.: Este adevarat ca, in cadrul acestui parteneriat cu Euronews, TVR-ului ii vor fi iertate sumele pe care le datoreaza Euronews-ului?
Claudiu Saftoiu: Asta vom vedea dupa ce vom intra in detaliile de contract. Practic e vorba despre reorganizarea muncii de jurnalism si de news in redactia de stiri pentru preluarea intr-un regim jurnalistic a semnalului dinspre Euronews, care va intra pe TVR Info. Nu putem sa facem Euronews Romania, asa ca il partajam, va fi Euronews-TVR Info. Pentru inceput, va fi 70-75% continut Euronews in limba romana, iar noi vom aduce cel putin doua jurnale, reorganizate de maniera unui alt ritm. Putin cate putin vom ajunge la 50-50. Cu resursele de acum, practic fara cheltuieli. Euronews vine in limba romana in casele romanilor, iar Televiziunea Romana trimite jurnale zilnice in reteaua Euronews europeana, tradus in limba engleza. Euronews dorea asta de doi ani, dar dintr-o indiferenta a fostei administratii...

V.M.: Ce datorii are TVR la Euronews?
Claudiu Saftoiu: Euronews este unul dintre cei peste 100 de creditori care-si asteapta randul pentru ca Televiziunea Romana sa plateasca. La Euronews sunt datorii de peste jumatate de milion de euro.

V.M.: Aveti sprijinul USL-ului in Parlament, saptamana viitoare, pentru pozitia de presedinte-director general?
Claudiu Saftoiu: Deocamdata sper ca faptele pe care presedintele-director general le-a facut din 4 iulie pana acum, sa vorbeasca mai mult decat Claudiu Saftoiu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


9770 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    Restructurare TVR (Joi, 4 octombrie 2012, 20:38)

    Zgabercea de la filmoteca [anonim]

    Claudiu Elwis Săftoiu (n. 11 octombrie 1968, orașul Focșani, județul Vrancea) este un jurnalist român, care a îndeplinit funcția de director al Serviciului de Informații Externe timp de 5 luni, în perioada octombrie 2006 - martie 2007. Anterior a lucrat în calitate de consilier prezidențial pe probleme de politică internă al președintelui României, Traian Băsescu. Soția acestuia, Ana Adriana Săftoiu, a fost de asemenea consilier prezidențial, în cadrul Departamentul de Comunicare Publică.
    În 4 octombrie 2006, Claudiu Săftoiu, a fost votat în plenul parlamentului ca director al SIE, cu rang de ministru, cu 294 voturi pentru și 114 împotrivă, dintr-un total de 408 voturi, după ce inițial a primit 3 voturi pentru și 2 împotrivă, din partea comisiei de specialitate a Parlamentului. După doar 5 luni de la numire, în data de 19 martie 2007, ca urmare a unui scandal mediatic rezultat din dezvăluirile efectuate de către acesta în fața Comisiei Voiculescu, s-a văzut obligat să-și prezinte demisia din funcția de șef al SIE.
    După plecarea sa din fruntea SIE, Claudiu Săftoiu și-a continuat activitatea de jurnalist, publicând editoriale în cotidianul "Jurnalul Național".[5] Pe data de 26 iunie, 2012, Săftoiu a fost ales ca membru în Consiliul de Administrație al Societății Române de Televiziune din partea PNL cu 10 voturi "pentru", 2 voturi "împotrivă" și o abținere [6]. În urma acestei numiri au apărut diverse reacții critice.
    Orice comentariu pare a fi de prisos in conditiile in care acest individ are o foarte mare legatura cu trustul "INTACT"
    • +4 (6 voturi)    
      Ce informatii exclusiviste transmiti! (Vineri, 5 octombrie 2012, 15:01)

      tedycv [utilizator] i-a raspuns lui Zgabercea de la filmoteca

      Numeni din Romania nu cunoaste ce mare om si ce mare carcter zace in fiinta domnului Saftoiu. Toata lumea il recunoaste insa dupa fata aceea demna de Agamemnon Dandanache al lui Caragiale, sau daca vreti, asemanatoare cu lanternele de dovleac pe care le folosesc americanii de ziua vrajitoarelor.
      Cer scuze pentru ironie, dar nu m-am putut abtine si nici nu-mi pare rau!
      • +4 (4 voturi)    
        Ia-l acasa (Vineri, 5 octombrie 2012, 17:23)

        titiduru [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

        Baga-l in cada, spala-l si pastreaza-l pentru dumneata.
        Intinde-l pe paine.
        Noi nu-l vrem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        • +2 (2 voturi)    
          Comment sters de user (Vineri, 5 octombrie 2012, 23:51)

          GigiBanosu [anonim] i-a raspuns lui titiduru

    • +2 (2 voturi)    
      Corb la corb nu-si scoate ochii (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 16:06)

      Gica Gh Papadoclu [anonim] i-a raspuns lui Zgabercea de la filmoteca

      De ce oare nu redreseaza financiar institutia tragand la raspundere pe fostii PDG-ei care au falimentat-o? De ce nu e tras la raspundere Tudor Giurgiu care a tocat banii cum a vrut? Pai de-aia, ca e PNL ca si Elwis, ca daca voiau sa faca o treaba ca lumea, o faceau. Asa, cine e de vina? Bineinteles ca cei 900 de angajati care vor pleca! In nici un caz nu va fi vreodata de vina Giurgiu sau altii... Mi-e sila!
  • +13 (13 voturi)    
    Profesionistii (Joi, 4 octombrie 2012, 20:53)

    Dreptatea Romaniei [anonim]

    Cetatenii platesc ,pentru a fi instruiti ,dupa cum spune domnul Saftoiu ,de catre profesionisti ,nu de felceri.Asa ca daca restructurarea nu se va face pe criterii profesionale ,va fi in zadar.La stat avem nevoie de profesionisti,nu de rude.Tvr are in prezent aproximativ 500 de profesionisti,iar pentru restul posturilor este obligatoriu de tinut concurs.Avem nevoie de curatenie.
    • +12 (12 voturi)    
      Mai ales de cind Saftoiu e sef la TVR (Joi, 4 octombrie 2012, 21:25)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Dreptatea Romaniei

      nu prea ma mai uit la ei. Dar totusi am o intrebare: Acest "cel mai mare proces de selectie al angajatilor" nu trebuie in prealabil aprobat in CA? Ori actualul CA este declarat de CCR ilegal.
    • +7 (7 voturi)    
      Sa- spui ca l-am cautat eu (Vineri, 5 octombrie 2012, 2:20)

      titiduru [utilizator] i-a raspuns lui Dreptatea Romaniei

      Cine garanteaza ca dupa aceasta "curatenie pe genunchi" nu vor angaja rubedeniile lor, clienti politici...?
      • 0 (0 voturi)    
        nu vor angaja (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 12:03)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui titiduru

        Aia vor ramane in funcctiile avute deja.
    • 0 (0 voturi)    
      cineva spunea ca (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 12:02)

      hatru [utilizator] i-a raspuns lui Dreptatea Romaniei

      Daca unu ula in fata televiziunii"mamaaa" nu va fi fereastra la care sa nu apara careva.
  • +9 (13 voturi)    
    Realitati paralele (Joi, 4 octombrie 2012, 21:34)

    Dorna [anonim]

    Omul asta parca e de pe alta planeta, daca vorbim despre plagiatul lui Pontalau sau interviul cu Basexu. La fel ca toti pesedeii, se face ca ploua si ii da inainte cu "verificarea din trei surse" (pe un interviu!) si pe prezentarea unor documente in exclusivitate dovedite ca reale. Huo.
    • +11 (13 voturi)    
      Pai da (Joi, 4 octombrie 2012, 22:30)

      Cactus [utilizator] i-a raspuns lui Dorna

      Plagiatul lui Ponta trebuia dovedit cu 3 teze de doctorat. Ale lui Ponta. Una nu ajunge.
      • 0 (0 voturi)    
        felicitari (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 12:04)

        hatru [utilizator] i-a raspuns lui Cactus

        .
  • +10 (10 voturi)    
    Ne abureste rau! (Joi, 4 octombrie 2012, 23:50)

    Ad_rem [anonim]

    Omul ăsta desfiinţează două canale şi după aia spune că sunt prea mulţi angajaţi. E ca-ntrun film cu tâmpiţi. Cel mai sigur ar fii să închidă tot ... sigur nu ar mai produce pierderi.
    Ideea e că persoanele care au funcţii de conducere in TVR sunt cam paralele şi nu nimeni cu adevarat competent la butoane. Degeaba dai afară tâmplarii şi cameramanii dacă problemele sunt la management.
    • +2 (4 voturi)    
      restructurare tvr (Vineri, 5 octombrie 2012, 13:51)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Ad_rem

      Canalul TVR 3 care a ramas este sub orice critica. Cei care la TVR fac selectia de filme, de exemplu, par a nu avea habar despre ce s-a facut in cinematografia universala de-a lungul a o suta de ani. Par ca nu au auzit in viata lor de Fellini, Visconti, Nikita Mihalkov, Truffaut, Ingmar Bergman si altii, si altii... Stirile sunt penibile. Pare ca in institutie nu mai exista intelectuali, ci numai politicieni din parlament de felul lui Claudiu Saftoiu si Gigi Becali. Persoanele care se pricep cred ca sunt undeva in spate si vor fi concediate in primul rand.
      Oricum au fost si pana acum puternic estompate de tot felul de nulitati cu spate.
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Luni, 8 octombrie 2012, 10:15)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Leul in iarna

        Pe TVR Cultural au fost toti cei enumerati de tine. Dar sunt mai importante serialele chinezesti si "meciurili".
  • +4 (4 voturi)    
    SA NE APLECAM ASUPRA OBIECTIVITATII! (Vineri, 5 octombrie 2012, 1:32)

    TVRICA FARA FRICA_UN AGAJAT DIN TVR [anonim]

    Mic exercitiu aritmetic de gandire:

    V.M.: Cat va costa acest proces de selectie?
    Claudiu Saftoiu: Membri din afara si secretariatul
    comisiilor vor fi platiti. In CA a fost aprobat un
    plafon maximal de 335.000 lei (aprox. 75.000 Euro, n.r.).
    Imaginati-va ca sunt 3300 de oameni care trec prin acest
    efort de selectare de personal. Ne bucuram de o colaborare
    cu o Universitate care ne va trimite studentii in perioada
    studiilor de master, care vor veni timp de 2-3 saptamani
    aici si vor face secretariatu del logistica de care este nevoie.

    +

    V.M.: Numele membrilor inca nu sunt cunoscute?
    Claudiu Saftoiu: Membrii comisiilor sunt persoane
    pe care multa lume le cunoaste din zona industriei media.
    Cei mai multi profesionisti din media au plecat de la TVR
    in anii 90. Ei s-au raspandit in toate televiziunile, in
    zona de performanta comerciala a televiziunii si acum se
    bucura sa vina... Comisia va fi formata deci dintr-un expert
    pe diferite domenii din afara TVR, dintr-un reprezentant al
    conducerii, un observator din partea sindicatului si ceilalti
    doi din interiorul TVR, oameni asupra carora nu exista
    suspiciuni cu privire la reputatia lor profesionala.

    +

    Disponibilizare doar cu buletinul la TVR. Saftoiu face credit
    de 15 milioane de euro pentru salariile compensatorii!

    http://www.enational.ro/actualitate/disponibilizare-doar-cu-buletinul-la-tvr-saftoiu-face-credit-de-15-milioane-de-euro-pentru-salariile-compensatorii-194239.html/#ixzz28N4u7oUq

    +

    V.M.: Sperati ca prin acest proces de selectie veti scapa de lepre?
    Claudiu Saftoiu: Vom scapa intai de toate de incompetenti. De profitori.
    Dar nu sunt foarte multi acestia.


    =?

    Sa ne fie cu iertare:

    1. Datoria TVR SE INVARTE IN JURUL SUMEI 140 MILIOANE EURO

    NOUA CONDUCERE DORESTE SA FACA CURATENIE SI

    2. PLATESTE O COMISIE DE EXAMINARE
    CU 75000 EURO (PRACTIC UNII VOR FI OAMENI DIN AFARA TVR, PERSOANE CONTESTABILE,
    CUM A MENTIONAT FOSTUL PDG, OAMENI CU CASE PROPRII DE PRODUCTIE, CEEA CE UNII
    NU CONSIDER
  • +5 (5 voturi)    
    SA NE APLECAM ASUPRA OBIECTIVITATII...continuare (Vineri, 5 octombrie 2012, 2:04)

    titiduru [utilizator]

    NU CONSIDERA NORMAL, CINE POATE GARANTA CA NU SUNT CLIENTI POLITICI, RESPECTIV PROFITORI)?
    3. TVR UL SE VA INDATORA CU INCA 15 MILIOANE DE EURO LA CEI 140 MILIOANE EURO ACTUALI
    DECI: SE VREA SCOATEREA INSTITUTIEI DIN DATORII SI SE DORESTE RECREDIBILIZAREA EI, DAR PE DE ALTA PARTE SE DORESTE UN IMPRUMUT DE 15 MIL EURO, PLUS 75 MII EURO PENTRU PLATA UNOR PERSOANE
    EXTERNE TVR, CARE POT FI, DOAR PROFITORI.
    SI ACUM VINE DIALOGUL REPORTER PDG:
    V.M.: Sperati ca prin acest proces de selectie veti scapa de lepre?
    Claudiu Saftoiu: Vom scapa intai de toate de incompetenti. De profitori.
    Dar nu sunt foarte multi acestia.
    TOATA LUMEA ISI POATE DA USOR SEAMA CA INSTITUTIA VA FI MAI RAU BAGATA IN DATORII, PROFITORI VOR FI TOT MAI MULTI, TOATA LUMEA VA STI CA USL A FACUT ASTA TVR ULUI SI CU SIGURANTA SE VA CONSIDERA DE CATRE CETATENII CINSTITI CARE PLATESC TAXA TVR CA INSTITUTIA
    ESTE UNA BAZATA PE REPRESALII POLITICE SI VA JUCA PRECUM DECIDE PUTEREA.
    DECI CREDIBILIZAREA TVR VA FI MAI MULT DECAT ORICAND PE MINUS.
  • +9 (9 voturi)    
    Excelente intrebarile! (Vineri, 5 octombrie 2012, 3:38)

    Angipangi [utilizator]

    imi este FOARTE greu sa cred ca deciziile D-lui Saftoiu nu au fost influentate, in parte poate chiar dictate, de unii lideri USL. Raspunsurile domniei sale confirma aceasta temere. Politicul, si nu grija fata de abonati sau de TVR in general, a dictat aceste schimbari.
    p.s. Dl Mixich, multumesc ca si acum ati fost o "voce" care ne-a reprezentat pe multi.
    • +8 (8 voturi)    
      Sa-i spui ca l-am cautat eu (Vineri, 5 octombrie 2012, 4:57)

      titiduru [utilizator] i-a raspuns lui Angipangi

      Aceste legi se dau ca-n codru!

      Este inimaginabil ca nu a sarit Uniunea Europeana cand s-a spus ca deciziile fostului CA, raman valabile.
      Daca constituirea CA a fost ilegala, in ce tara africana poti sa prostesti papagalii in asa fel incat sa creada tot ce le spui?
      Si vocea marelui SPUS TV, care este dat cu puterea dintotdeauna, unde este?
      Ca se laudau ca au reusit o negociere pentru un nr mai mic de disponibilizari: asta a fost praf in ochii membrilor si ai contribuabililor la taxa tv.
      Unde sunt acum?
      De ce nu sar ca arsi?
  • -3 (5 voturi)    
    mituri (Vineri, 5 octombrie 2012, 7:28)

    Dedalus [utilizator]

    Sincer, pe cine mai intereseaza televiziunile de stat?!

    Cel mai bine ar fi daca s-ar desfiinta de tot.

    Taram dupa noi televiziunile de stat care costa de rup si care nu au cum sa faca nici un fel de "educatie" si "informare".

    Educatia nu se face la televizor, ci prin efort propriu citind, utilizand surse internet, colaborand cu alti oameni interesati si activi in aceleasi domeni profesionale etc. In nici un caz cu cafeaua in mana in fotoliu la televizor.

    Similar si pentru informare.

    Nu e nevoie de nici un fel de televiziune de stat platita din impozitele mele.
    • +3 (3 voturi)    
      adevaruri (Vineri, 5 octombrie 2012, 11:52)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

      pana cand nu modifici art.31 din Constitutie si Tratatul de la Amsterdam e nevoie si de impozitele tale (de fapt taxe pe serviciu). Dedalus, stiai ca doar 47% din gospodariile din Romania au acces la internet, pe cand aria de acoperire la serviciul public de televiziune este mandata prin lege la 98% din teritoriu si 99%din populatie?
      • 0 (0 voturi)    
        o fi (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 9:16)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Alex

        Da, si vrei sa cred ca aia care nu au acces la internet se "instruiresc" prin televiziunea nationala? Da-mi un exemplu...
    • +3 (3 voturi)    
      Eroare (Vineri, 5 octombrie 2012, 14:09)

      Draky [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Esti usor in eroare... Chestiunea e in timp, nu se refera la ce vedem si simtim azi.
      Televiziunile particulare vin, pleaca, schimba administratorii...Televiziunea nationala are si sarcini publice pe care televiziunile private nu sunt obligate sa le indeplineasca
      • 0 (0 voturi)    
        exemplu (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 9:17)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Draky

        Care sunt acele sarcini pe care televiziunile private nu le indeplinesc, dar le indeplinesc alea publice? Vreau si eu un exemplu
        • 0 (0 voturi)    
          Un exemplu (Duminică, 7 octombrie 2012, 18:46)

          Sorin Ioan [anonim] i-a raspuns lui Dedalus

          Un exemplu : sa suga banii nostri ca sa satisfaca clientela politica.

          Sarcinile pe care televeziunea publica le are nu sunt nici de entertainment, nici de educatie. Sa pastreze o frecventa pentru anunturile de importanta nationala si sa nu emita altceva. Si mai ales sa nu aibe tupeul sa vanda reclama, sa beneficieze si de bani de la fiecare gospodarie si sa iasa tot pe pierdere (adica sa ceara alti bani de la fiecare gospodarie).
  • +4 (4 voturi)    
    Incepeti restructurarea cu managerii, d-le Saftoiu (Vineri, 5 octombrie 2012, 13:03)

    maria [anonim]

    Ei au facut mult rau institutiei. Ei au aceptat nepotismele si incompetenta. La ei intrau oamenii cu sacosele si cu spagile. Iar, salariile au fost negociate in felul urmator. Cu cat esti mai pilos ,mai incompetent si mai novice, cu atat primesti un salariu mare, nesimtit, netaiat nici in vreme de criza. Iar profesionistii, ciocu mic si salariul la fel de mic, ca audienta nu conteaza! Ne platesc fraierii! ma scuzati, dar asta e realitatea. Lucrurile se schimbau daca umblau la propriul buzunar. Sa-i pedesiti pe cei care s-au aflat la conducere, daca sunteti intr-adevar de buna credinta, d-le Saftoiu.
  • +2 (4 voturi)    
    Incearca sa pozeze intr-un profesionist desavarsit (Vineri, 5 octombrie 2012, 14:32)

    Igriculescu [utilizator]

    Numai ca aparitiila sale TV si legaturile stranse cu grupul Intact i-au creat o reputatie de 'aservit'.
    Meritul sau e ca a 'luptat' cu Basescu si 'a combatut' zi si noapte cu spume la gura PDL-ul.
    Lasati-ne cu aburerile deontologice, stim ce piele de lup purtati.
  • +3 (3 voturi)    
    Vor fi concediati (Vineri, 5 octombrie 2012, 15:13)

    KostasP [utilizator]

    In ordinea ierarhica a pilelor si relatiilor pe care le au in tvr...indiferent ca sint profesionisti sau nu. De cand in Romania se face ceva corect?
  • +3 (3 voturi)    
    trist (Vineri, 5 octombrie 2012, 16:11)

    etre [anonim]

    Deci misiunea TVR nu este de a avea exclusivitati (cu trimitere la inceputul scandalului cu plagiatul lui Ponta). Misiunea TVR este de a instrui.

    A spune pe fata asta, e un fel de a te ascunde la "vedere". Nu se mai feresc. Acum ataca direct perceptele pe care le avem despre adevar, corectitudine si moralitate.
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Vineri, 5 octombrie 2012, 17:31)

    a.nonim [anonim]

    Tare as vrea sa vad structura acestor datorii. Sunt convins ca peste 90% se datoreaza ambitiilor prostesti de a transmite toate competitiile sportive majore, platind sute de miloane in conditiile in care TVR nu are dreptul de a intrerupe emisiunile pentru publicitate.
    Sunt curios cat se va economisi prin suprimarea TVR Cultural. De ce nu se putea face la fel cum s-a facut cu TVR3, pentru ca materialele si licentele oricum exista? Retransmisia oricum e obligatorie si fara costuri din partea TVR, practic nu era nevoie decat de cativa redactori care sa alcatuiasca grila de programe. Dar e prea mult in tara ZeroTV...
    Sunt emisiuni cum ar fi "Profesionistii" sau "Garantat 100%" care se puteau difuza foarte bine pe Cultural la ora de audienta maxima, in loc de miezul noptii pe TVR1. E o falsa economie, programele vor fi inghesuite, difuzate la ore de audienta minima, iar pana la urma prin pierderea audientei se pierd bani, nu se castiga.
    In loc de a bifa niste false economii, mai bine s-ar ocupa de legea de functionare a televiziunii publice, in sensul ridicarii restrictiei de difuzare de publicitate, cu conditia ca banii din abonamentele tv sa fie destinati exclusiv productiei proprii si nu achizitiei de programe straine sau plata salariilor.
  • 0 (0 voturi)    
    Meciurile nationalei de ce nu sunt la TVR? (Vineri, 5 octombrie 2012, 19:50)

    radionet [utilizator]

    Nenea Saftoiu. Eu platesc abonament la o televiziune, numita nationala, dar sunt nevoit sa vad meciurile unei echipe de fotbal, numita tot nationala, la un post e televiziune privat, proprietatea unui individ numit Voiculescu. Gasiti normal acest lucru?
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 8 octombrie 2012, 10:12)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui radionet

      Da, e normal. Meciurile nu se transmit pe gratis. TVR nu are voie sa dea publicitate deci nu are cum sa acopere costurile. Cine vrea sa sparga seminte poti sa sparga si pe A1, nu neaparat pe TVR. Televiziunea nationala are alta misiune.
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie la comisii (Vineri, 5 octombrie 2012, 19:54)

    Dreptatea Romaniei [anonim]

    Comisiile daca nu sunt alcatuite de profesionisti puri, din oameni cu deosebite abilitati si aptitudini ,dovedite in timp ,sunt nule fata de toate cerintele anuntate de domnul Saftoiu.Asa ca vom avea parte de un lung sir de procese intentate de catre profesionistii lezati.Tvr are suficienti oameni de disponibilizat,fara a afecta bugetar institutia.Toate angajarile pana in 1990 se faceau be baza de repartitie ,iar dupa 1990 ar fi trebuit sa se faca dupa anumite proceduri si concurs.Toti cei care nu sunt gasiti inlauntrul acestor procedee ar trebuii disponibilizati de drept.
    Dreptatea Romaniei
  • 0 (0 voturi)    
    BRAVO VLAD ! (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 14:47)

    Karma D. [anonim]

    Bun interviul, multumesc. Vlad M a venit cu lectiile facute, s-a informat bine inainte, intrebarile lui au avut scop si un mers logic.
    Fara sa fie jignitor sau obraznic, Vlad a pus ceva probleme interlocutorului pastrind totodata respectul cuvenit.
    Bravo !
  • 0 (0 voturi)    
    DEX (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 14:56)

    dorin valeriu [anonim]

    Efectivitate ???
  • 0 (0 voturi)    
    tvr (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 16:22)

    difm [anonim]

    Avand in vedere cate programe mai emite pe satelit mai bine renunta la un transponder si trecea in mpeg 4 toate programele si mai facea o economie de 2-3 milioane de euroi cu care putea sa mai tina ceva angajati.
  • 0 (0 voturi)    
    elwis (Sâmbătă, 6 octombrie 2012, 18:28)

    gore [anonim]

    acest prenume spune totul.
  • 0 (0 voturi)    
    tvr (Duminică, 7 octombrie 2012, 10:56)

    anton gabriela [anonim]

    domnilor decidenti inainte de orice masura de restructurare trebuia sa opriti scurgerile de fonduri si e valabil pentru orice buget chiar si in cadrul unei familii se procedeaza asa.Aud deasemeni ca nu sunt bani pentru sanatate dar a analizat cineva cite cheltuieli inutile se fac cu medicamente scumpe de care nu e nevoie si unele au si expirat?Va recomand sa ginditi cu mintea acasa si nu la indicatii politice.Adevarul e cunoscut de toata lumea si nu mai putem fi mintiti.Ce plan de recuperarea pierderilor aveti?Vad pe ecran persoane din lumea divertismentului la stiri si-mi vine sa rid pentru ca au fata comica ex stirea e din dragoste pentru adevar?Nu mai fiti penibili nu ne mai aratati blonda care e plina de venin care sa ne invete cum sa gindim ma refer la duduia dde la info care era cu analiza cu grasutu cu urechiuse si una Lupea fiti mai seriosi si fiti mai tematori cind e vorba de banul public


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by