Ministrul Apararii: Avioanele multirol ne costa circa 120 de milioane euro din contractul de 670 milioane euro

de Corina Ionel     HotNews.ro
Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 11:10 Actualitate | Esenţial

F16
Foto: Hotnews
Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a declarat, pentru Agerpres ca cele 12 avioane multirol pe care Romania urmeaza sa le achizitioneze ''la mana a doua'' din Portugalia costa aproximativ 120 de milioane de euro din totalul contractului in valoare de 670 de milioane de euro. Diferenta de bani o reprezinta costul pentru asigurarea suportului logistic, cost care, potrivit ministrului, "ar fi fost acelasi chiar daca am fi cumparat avioane noi".

"Din cele circa 670 de milioane de euro care reprezinta valoarea contractului, doar aproximativ 120 de milioane reprezinta plata aeronavelor, restul fiind suportul logistic - care ar fi fost acelasi chiar daca am fi cumparat avioane noi. Prima plata va fi facuta in cursul anului viitor, restul transelor fiind anuale, timp de cinci ani, efortul bugetar fiind astfel mai mic", a declarat ministrul Dobritoiu pentru agentia de presa citata.

Corneliu Dobritoiu a explicat ca statul roman va mai cheltui circa 52 de milioane de lei pentru modernizarea infrastructurii si aproximativ 100 de milioane de euro pentru inarmare.

Potrivit ministrului, "modernizarea infrastructurii va mai costa circa 52 de milioane de lei, iar pachetul de inarmare circa 100 milioane. Si aici trebuie precizat ca pachetul de inarmare ar presupune aceleasi costuri, indiferent de tipul aeronavelor pe care le-am achizitiona, ori de faptul ca ar fi in uz sau noi. Fara armament, avionul de lupta nu poate fi folosit, la fel cum trebuie privit si programul de instruire a pilotilor. In fortele aeriene ale oricarui stat, aeronava de lupta inseamna triada avion-pilot-armament, la care se adauga in mod necesar infrastructura de aerodrom specifica".

Corneliu Dobritoiu a explicat ca aeronavele, care sunt modernizate la standardul Block 40, vor intra in dotarea Armatei Romaniei dupa anul 2016, iar pregatirea pilotilor se va face in doua etape: prima in Portugalia si a doua in SUA.    Aeronavele au resurse de zbor, in medie, de 4.500 de ore fiecare, ceea ce inseamna ca perioada de exploatare, spune ministrul, va fi de minimum 20 de ani. "Daca nu am fi luat aceasta decizie acum, am fi fost in pericol de a nu ne mai fi putut indeplini misiunea de politie aeriana, obligatie pe care ne-am asumat-o in momentul aderarii la NATO. Asta pentru ca avioanele MiG 21 LanceR isi epuizeaza resursele de zbor, proces care se intampla deja, sunt multe avioane care deja au fost retrase, dar varful de sarcina se va consuma gradual, incepand cu anul 2013. Mentinerea in serviciu a MiG-urilor se afla deja in zona in care costurile operarii lor sunt mai mari decat beneficiile, pentru ca un avion care se apropie de sfarsitul vietii presupune eforturi mai mari pentru pastrarea in parametrii de zbor", a completat Dobritoiu.

Ministrul Apararii Nationale, Corneliu Dobritoiu, a adaugat ca solutia apelarii la alte state NATO pentru asigurarea securitatii spatiului aerian al Romaniei, similara celei utilizate de Tarile Baltice, ar fi fost ''inacceptabila'' pentru tara noastra.

"In primul rand, la momentul aderarii la NATO, tara noastra s-a angajat sa-si asigure Serviciul de Lupta Politie Aeriana (SLPA). Ori, nicicand in istoria Tratatului, vreun stat care si-a asumat o astfel de obligatie nu a cerut Aliantei sau altui stat sa-i asigure serviciul de lupta. De altfel, costurile, in cazul in care o terta tara ar asigura SLPA pentru Romania - tara de granita a UE si NATO, ar fi uriase (pe langa costurile de operare ar mai trebui platite costurile de pregatire, diurna si alte drepturi salariale pentru piloti etc). Nota bene: Tarile Baltice nu aveau forte aeriene la momentul aderarii la NATO, deci situatia lor nu este comparabila cu a noastra, care riscam sa pierdem aceasta importanta categorie de forte, in lipsa unei decizii, fie ea si in al doisprezecelea ceas, cum este cea de acu"', a mai spus Dobritoiu


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1716 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    lideri o (Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 12:25)

    Angoasat [utilizator]

    de ce nu dati banii astia pt cercetare..sunt sigur ca am putea produce avioane proprii..natafletilor..puscaria e pt voi..umblati numai dupa comisioane
  • +1 (1 vot)    
    F16 (Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 16:57)

    Hell [utilizator]

    Or fi modernizate avioanele dar nicdecum la nivel de Block40 !!!
  • +5 (5 voturi)    
    fiti ziaristi nu vasalii clicii politice! (Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 18:41)

    Hell [utilizator]

    Acesti teroristi financiari, acesti criminali in serie ai politicului roman lovesc din nou si jefuiesc din nou tara prin intermediul unui asa zis avantajos pentru tara! Si acum sa detaliez , respectivele avioane Portugheze sunt Block15 relativ inbunatatite dar totusi din generatia inceputului anilor 80, aceste avioane au fost achizitionate de catre Portugalia prin 96,97 sau 98 si erau in numar de 25 ( 21 pentru uz activ 4 pentru piese de schimb) din rezerva strategica a USAFE adica altfel spus avione cu un numar ridicat de ore de zbor si probabil partici[pari active la misiuni de razboi, avioane care se aflau in CONSERVARE in Arizona in desert. Aceste avioane au fost achizitionate in anii mai sus mentionati cu suma de 268 mil USD cu toate acareturile inclusiv modernizari si LOGISTICA . Acuma dupa cel putin 15 ani in care respectivele avioane au fost exploatate Statul Hotialist Roman vrea sa cumpere respectivele avioane la pretul de 600.000.000 Euro si asta pentru doar 12 bucati adica de aproximativ 6 ori mai scump si pe langa asta vrem sa le mai folosim inca 20 de ani de aici inainte! Si cand ne gandim ca americanii ne-au oferit pentru 1.000.000.000 Euro (sau Dolari) 48 de F16 Block30/32 inarmate si cu logistica..... In concluzie : cineva se va inbogatii substantial, noi vom cumpara din nou ceva fier vechi bun sa impopotoneze ceva monumente sau alte bazaconii si prin 2016 ne vom plange de cat de hoti sunt cei care au condus tara in 2012.... Stimati ziaristi, daca nu credeti informatiile mele cautati pe net si veti gasii toate detaliile legat de aceste avioane.... faceti ceva ca talharii de la putere sa nu poata sa ne mai jefuiasca, fiti ziaristi si nu aservitii lor!!! dati cu ei de toti peretii si dresatii sa nu mai minta cu afirmatii pompoase si nesustenabile!!!!
    • -4 (6 voturi)    
      vb sa te afli in treaba (Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 22:41)

      minny [utilizator] i-a raspuns lui Hell

      americanii ne-au oferit sa luam 24 de avioane bloc C cu 1.3 mld dolari. acum luam doar 12, la 670 milioane dolarit, dar bloc D. pana la urma nu e nici mai bine nici mai rau, atata costa nu ai ce face. dar o data trecuti pe pe F-16, urmatoarele ne vor costa mai ieftin ca luam numai avionu si o parte din armament.
      • +1 (3 voturi)    
        @Minny (Duminică, 30 septembrie 2012, 0:24)

        Hell [utilizator] i-a raspuns lui minny

        Din pacate tu vorbesti ca sa te afli in treaba! Exista modele F16 A/B si F16 C/D . Block reprezinta cu totul si cu totul altceva ! Aici gasesti mai multe despre ce am zis eu : http://www.photoavia.net/photo/screen/view/26132 si ce vrea sa cumpere ROAF sunt cele din seria "Peace Atlantis II" si sunt de luni pana duminica Block 15 cu ceva modificari ! Aici gasesti diferentele intre F16 A/B si F16 C/D si cum acestea sunt Block 15 rezulta F16 A sau B pe cand oferta americanilor pentru 24 ( +24 noi) era de Block30 Adica C sau D .

        Adica daca ei vor sa ne fure sa ii lasam sa ne fure nu ? ca doar nu noi platim taxele.... Portughezii au luat 25 cu 268 mil USD si noi luam 12 ( pe care Portughezii au dat 129 mil USD) cu 670 milionae Euro ( adica 938 mil USD) si consideram asta o afacere? Avioanele cand au ajuns la Portughezi erau cu tot tacamul( Logistica, armament si modernizari) si noi platim dupa inca 19 ani de utilizare in cadrul Portugal Airforce de mai bine de 7 ori mai mult! Sa nu uitam ca avioanele provin din rezerva strategica a USAFE adica avioane care erau pe sfarsit de cariera .... si noi vrem sa le folosim inca 20 de ani, Block adica seriile A/B au fost facute pana in 84 deci asta inseamna ca in 2014 vor avea minim 32 de ani vechime Si imi spui mie ca vb ca sa ma aflu in treaba? Lol de lol.... si numai lol....
        • +1 (1 vot)    
          fa plangere la DNA daca nu iti convine .. (Duminică, 30 septembrie 2012, 23:22)

          minny [utilizator] i-a raspuns lui Hell

          .. ca abia asteapta acum sa inhate hotii.
          Eu unu nu mi-am pierdut ziua cautand linkuri cu diferente intre avioane, stiu ca se zicea de alea ca erau C si astea is D conform articolului, deci am presupus ca e o evolutie.
          Insa daca esti asa bun de cautat linkuri, cauta-mi si mie unde scrie ca ne dadeau americanii 24 de avioane noi si 24 second cu 1.3 milioane ca is curios si eu! De Dani Diaconescu care dezinformeaza lumea e plina Romania, nu ma sta si tu la coada. Oferta era pe 24 de avioane second hand si punct! Cele 24 noi le primeam ulterior daca saream cu banu si eram cuminti sa luam mai intai cele 24 vechi.
          In plus iti mai zic si tie si altora revoltati. Si daca luam avioanele gratis de undeva tot ne mai trebuiau aproape 500 de milioane sa le putem opera. E vorba de simulatoare, echipamente aditionale, ore intregi de antrenament si zbor,etc. Deci pretul platit acum nu trebuie raportat strict la numarul de avioane, e o investite de viitor.
          Eu zic sa mai lasam toti textele cu spitalele si scolile care se faceau cu banii dati pe avioane, sau. Avioanele sunt necesare, MIG-ul trebuie inlocuit, s-a amanat deja prea mult.
    • +2 (2 voturi)    
      pai cred (Duminică, 30 septembrie 2012, 3:09)

      gopo111 [utilizator] i-a raspuns lui Hell

      ca le-au luat sa le faca monumente pe undeva prin tara, pun cite unul in centrul orasului pe un soclu si uite cum avem avioane sa ne protejeze :)
  • +4 (4 voturi)    
    Vai de noi! (Sâmbătă, 29 septembrie 2012, 20:44)

    Tzipar [utilizator]

    Toţi strategii ăştia nu ştiu decât să vândă pe nimic şi să cumpere la preţuri uriaşe. Orice. Apoi ne prostesc cât de deştepţi sunt. Păi, măi deştepţilor, de ce nu propuneţi ca în cooperare cu cei de la care cumpăraţi, parcă ar fi o acţiune privată, să fabricăm în ţară avioane, se pot dota cu aparatură de bord ultimul ţipăt, cum ar fi IAR-99 şi IAK-52 şi tot împreună să şi vindem. Vor zbura pe F-!6 cei care se instruiesc acum. Dar veţi muta şcoala de aviaţie în America? Următoarele generaţii le veţi urca direct în supersonic? Muncitorii calificaţi la Craiova şi Bacău sunt fruntaşi în uzinele de avioane din Izrael.Dobriţoiule şi celalţi slugoi vedeţi că avem ingineri cu proiectul dronelor pe masă. Şi pe astea vreţi să le cumpăraţi. Măi, locurile de muncă nu se fac din gură. Daţi banii pentru ele la alţii.Vedeţi că şi Vlaicu avea avionul consacrat, iar deştepţii de atunci au înviorat industria franceză. În istoria asta nu am avut parte decât de dobitoci ori trădători.
  • +1 (1 vot)    
    Istoria se repeta (Duminică, 30 septembrie 2012, 9:44)

    Zummm [utilizator]

    Daca citim putina istorie aflam ca pana in Primul razboi Mondial dupa aceea si in perioada interbelica anumiti oameni trageau sforile si cumparau avioane vechi, uzate demult ptr Romania. Asa ca sa nu ne mai miram atata
  • 0 (0 voturi)    
    tot ce putem invata din istorie (Duminică, 30 septembrie 2012, 20:42)

    Stef1234 [utilizator]

    tot ce putem invata din istorie, este ca n-am invatat niciodata din istorie
  • 0 (0 voturi)    
    noi de vechituri avem nevoie (Duminică, 30 septembrie 2012, 22:12)

    alexdl [utilizator]

    nu e destul ca pleaca doctorii din tara, spitalele ajung vai de capul lor, trenuri azi maine nu mai sunt, drumuri proaste si autostrazi aproape inexistente, dar noi cumparam niste avioane...parca vad urmatoarele stiri cu piloti care s-au prabusit cu ele. chiar nu vede nimeni de la conducere inutilitatea lor? de cine trebuie sa ne aparam, ca ne impuscam singuri in picior...
  • 0 (0 voturi)    
    Banutzi praduit (Miercuri, 26 decembrie 2012, 23:03)

    OctavianOktavus [utilizator]

    Asta este reteta de dat tunuri. Nu va mai mirati si plangeti atat. Si asta este numai inceputul. Vor urma altele si altele si vor aparea gasti noi de imbogatiti peste noapte. Asa se lucreaza cu fostele state comuniste si in special cu statul roman. Aceeasi poveste cu fregata impaiata cumparata de la britanici. Unii au scos o carca de bani. Treaba e ca nu avem mecanisme care sa impiedice asa ceva.
  • 0 (0 voturi)    
    Bine ati venit la putere stimabile domn Dobritoiu (Joi, 27 decembrie 2012, 10:08)

    sphetnyk [utilizator]

    Dupa o perioada lunga de infometare in sfarsit ati ajuns la ``ciolan`` , Cumparam avioane cu 670 mil Euro !! Cu siguranta aceasta suma este doar un aperitiv pentru hulpavii conducatori ai ministerelor ! Tot ce va pot dori stimati ministri este sa facetzi o indigestie groaznica ! Continuam sa fim acelasi popor de victime ale slabiciunilor noastre si sa fim condusi de acelasi tip de politician care nu face altceva decat sa isi umfle burdihanele cu banii nostrii !!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi