Proiectul hotararii de aprobare a strategiei de privatizare a companiei CFR Marfa se afla in proces de avizare si urmeaza sa fie transmis in final, dupa analizarea eventualelor observatii, si Ministerului Justitiei, in forma refacuta, a declarat miercuri purtatorul de cuvant al Guvernului, Andrei Zaharescu, citat de Mediafax.

Andrei Zaharescu a precizat ca nu s-a discutat in sedinta de guvern si despre un termen pana la care sa fie incheiat acest proces de avizare a actului normativ.

Dan Diaconescu a castigat vineri licitatia pentru preluarea a 54,8% din actiunile Oltchim, dupa ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare pret, pentru titlurile detinute de stat, pana la aceasta data contractul nefiind insa semnat. Diaconescu a declarat ca este interesat si de preluarea CFR Marfa si a altor companii de stat.

Reprezentantii Ministerului Transporturilor au declarat insa ca Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfa, ca persoana fizica, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investitii, care sa indeplineasca criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiara sau operationala.

Ei au afirmat totodata ca intentioneaza sa mearga cu strategia de privatizare a companiei in guvern saptamana aceasta, dupa care sa poata forma comisia de privatizare care sa elaboreze dosarul de prezentare a companiei.

Ministrul de resort, Ovidiu Silaghi, a precizat de asemenea ca strategia de privatizare a CFR Marfa, care prevede cedarea integrala a pachetului de actiuni detinut de stat, va fi aprobata in aceasta saptamana de Guvern.

In proiectul de act normativ se spune ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) va fi mandatat sa vanda integral actiunile detinute la CFR Marfa prin licitatie cu strigare, precum si pachetul obtinut de stat in urma conversiei datoriilor in actiuni si cel rezultat in urma compensarii datoriilor companiei catre CFR SA.

Astfel, MTI va fi mandatat sa vanda pachetul de actiuni reprezentand 100% din capitalul social al CFR Marfa prin licitatie cu strigare, cu criterii de precalificare a investitorilor, precum si pachetul care va fi detinut de statul roman in urma conversiei datoriilor societatii in actiuni si cel rezultat in urma cesiunii si compensarii datoriilor CFR Marfa catre CFR.

Anca Boagiu, fost ministru al Transporturilor, a afirmat miercuri, la Digi24, cu referire la CFR Marfa, ca este vorba despre o noua privatizare care va naste mari semne de intrebare: "Nu trebuia sa fie o licitatie cu strigare ci una cu precalificare, astfel incat sa stim cine intra in sala si daca sunt capabili sau nu sa preia pachetul majoritar. In mod normal ar fi trebui sa avem un raport, sa stim cat valoareaza compania, pentru ca in timpul dezbaterii care a avut astazi loc, lasand la o parte faptul ca n-au fost prezenti nici consultantii de privatizare, nici reprezentantii ministerului, nimeni nu a stiut sa spuna care este valoarea estimata a companiei."

Anca Boagiu a subliniat faptul ca in procesul de privatizare a CFR Marfa a fost sarit un pas.

In luna august, MTI a anuntat ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in luna decembrie a acestui an, obiectiv care va fi atins si in cazul celui mai pesimist scenariu.

Pretul de pornire a licitatiei va fi stabilit de catre MTI pe baza unui raport de evaluare a CFR Marfa. Garantia de participare la licitatie va reprezenta 20% din valoarea nominala a pachetului de actiuni scos la vanzare, iar taxa de participare la licitatie pentru investitorii care depun documentele de participare va fi de 5% din valoarea nominala a pachetului de actiuni.