Romania ar putea cumpara 9 avioane F16 second-hand de la Portugalia / Bulgaria ia in calcul doua oferte de la Germania si Italia pentru modele Eurofighter la mana a doua

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 18 septembrie 2012, 12:31 Actualitate | Esenţial

Eurofighter si F-16
Foto: Colaj foto
Romania ar putea cumpara 9 avioane de lupta F16 second-hand de la Portugalia, a declarat la TVR seful Statului Major, general Stefan Danila care a precizat ca "daca decizia se ia anul acesta, vom avea avioanele pentru executarea misiunii catre sfarsitul lui 2017". Pentru operarea avioanelor primite de la portughezi, antrenamentul pilotilor, modernizarea pistelor si piese de schimb, Romania ar plati in jur de jumatate de miliard de dolari. In acest timp, Bulgaria a primit oferte de la Germania si Italia pentru achizitia de avioane Eurofighter second-hand. Oferta Italiei presupune avioane Eurofighter la 12,5 milioane de euro bucata, dar fara a fi dotate cu echipamente sau arme.

Seful Statului Major, generalul Stefan Danila a declarat zilele trecute la TVR ca Romania ar putea cumpara 9 aparate F16 second-hand de la Portugalia.

Un calcul facut de specialistii din MApN arata ca Romania ar putea folosi aparatele de la portughezi inca 20 de ani, daca fiecare avion va zbura cel mult 200 de ore pe an.

Pentru operarea avioanelor primite de la portughezi, antrenamentul pilotilor, modernizarea pistelor si piese de schimb, Romania ar plati in jur de jumatate de miliard de dolari, mai informeaza TVR.

In declaratia sa din materialul video realizat de TVR, generalul Stefan Danila a precizat ca "Partea portugheza si-a exprimat disponibilitatea cu noua avioane pe care le au in exces. In functie de decizia politica, transferul se poate realiza, daca decizia se ia in anul acesta, vom avea avioanele pentru executarea misiunii catre sfarsitul lui 2017 si pilotii, personalul pregatit pentru executarea misiunii".

Fortele Aeriene din Portugalia dispun de 45 de avioane F-16 1/b Block 15, dintre care 20 (17 F-16 A si 3 F-16B) achizitionate in 1994 si 25 (21 F-16 A si 4 F-16B) achizitionate in 1999.

Bulgaria are oferte de la Italia si Germania pentru Eurofighter second-hand. Italia il vinde cu 12,5 miliaone euro bucata

In acest timp, Bulgaria ia in calcul doua oferte venite din partea Germaniei si a Italiei pentru a achizitiona avioane de lupta Eurofighter second-hand.

Potrivit site-ului otbrana.com citat de catre militar.infomondo.ro, Bulgaria a primit, cu ocazia spectacolului aerian international ce a avut loc intre 11-13 septembrie la Berlin si la care a fost prezenta si Angela Merkel, "cea mai buna oferta" pentru achizitionarea de avioane multirol Eurofighter second-hand. In acest caz, partea germana asteapta un raspuns cat mai curand din partea Bulgariei.

In plus, o delegatie italiana va face o vizita la Sofia saptamana urmatoare pentru a discuta despre o posibila achizitie de catre Bulgaria de avioane Eurofighter second-hand de la statul italian.
Potrivit sursei citate, italienii ofera avioanele Eurofighter second-hand la 12,5 milioane de euro bucata, insa aceste aparate ar urma sa nu fie dotate cu niciun un fel de echipament sau armament.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

6399 vizualizari

  • +3 (7 voturi)    
    huh?! (Marţi, 18 septembrie 2012, 12:48)

    Laurentiu78 [utilizator]

    Eurofighter second hand?! deja? la 12.5 milioane bucata? ceva nu pare in regula aici...chiar si fara echipament si armament...
  • +5 (11 voturi)    
    F-16 (Marţi, 18 septembrie 2012, 13:03)

    marian26 [utilizator]

    500 mil Eur/USD aruncati in vant.Fara offset,fara nimic,in loc ca banii astia sa ii investim in agricultura,sau in industrie pentru crearea de locuri de munca.

    Sau sa ii investim cu cap,luand avioane noi de la suedezi (ca tot vrem atat de mult sa ii copiem) si cu un offset care sa creeze noi locuri de munca.

    Dar mai bine bagam banii in Portugalia si apoi o sa incepem sa ii bafgam in reparatii.
    • +6 (6 voturi)    
      noi suntem mai prosti ca altii (Marţi, 18 septembrie 2012, 15:30)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui marian26

      Oferta portughezilor este pentru versiunile a si b, care sunt bunicul avioanelor F16, demult depasite tehnologic. Ce-or vrea sa faca cu versiunile astea nu se stie. Poate Ponta vrea sa deschida un nou muzeu la Bucuresti si vrea sa ne faca vreo surpriza :)

      Daca te uiti pe specificatii pe wikipedia
      http://en.wikipedia.org/wiki/General_Dynamics_F-16_Fighting_Falcon#Fire-control_radar
      se poate vedea ce diferente exista intre versiuni.
      Pe versiunea care au cumparat-o si arabii radarul e la generatia a 4-a(fata de varianta initiala) - radar AESA, motorul are 144kN puterea fata de 106kN varianta portughezilor, in cockpit ecrane monocrom de acum 30 de ani, versus head up display + ecrane de ultima generatie...etc.

      Si in plus portughezii mai folosesc avioanele inca 5 ani. Pai mai au ei grija de ele cand stiu ca sunt deja vandute ? Probabil ca le forjeaza de le sar tablele.
  • +6 (6 voturi)    
    Spatiul Schengen (Marţi, 18 septembrie 2012, 13:45)

    vonwest1 [anonim]

    Cumparati fratilor si de la olandezi vreo 5 F16. Amsterdamul e cel mai mare Hub aeroportuar din Europa. Au cea mai veche companie aeriana din lume. Se pricep la Spatiul Schengen. Poate ii si invitam pe vamesii lor sa lucreze pe granitele Romaniei Bulgariei si de ce nu Moldovei si Ukrainei iar ai nostri sa mearga pe granitele lor care, nu-i asa , nici ele nu sunt perfecte.
    • +2 (2 voturi)    
      tarziu (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:59)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui vonwest1

      olandezii si-au vandut deja avioanele excedentare
  • +2 (4 voturi)    
    mda... (Marţi, 18 septembrie 2012, 13:48)

    liviu_ [utilizator]

    asta suntem si nou considerati: cetateni de mana a 2-a...
    mare idiotenie asta cu f16 la mana a 2a...
    si eurofighter la mana a 2a?! cum zicea cineva cam ieftin...
  • +11 (11 voturi)    
    Iar subiectul asta? (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:04)

    mansapiens [utilizator]

    Nu stiu ce sa zic...Or hotnews nu a preluat datele corect, ori cei insarcinati cu functii de comanda sunt prosti de-a dreptul...Suedezii ne dadeau 24 Grippen JAs,noi pentru 1.2 miliarde (armamentul nu era inclus). USA ne dadeau 24 F16 second hand pe gratis urmad sa suportam armamentul, mentenanta si antrenamentul pilotilor. Acum cumparam noua avioane F16 second hand de la portughezi? Ale cui afaceri sunt astea? Colac peste pupaza ar fi opearionale abia din 2017? Citesc si nu imi vine sa cred...
    • +2 (8 voturi)    
      Pai... (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:31)

      Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

      ..suedezii ne dadeau avioane.Dar inca nu existau fizic.Trebuiau construite de la 0.Pentru a construi un avion de acel tip dureaza intre 4 si 12 saptamani in functie de stocurile de materiale.La un termen mediu de 6 saptamani dura 3 ani pina aveam 24 de avioane.In cazul americanilor, nici aia nu aveau avioanelor.Trebuiau desfacute ceva rable ce se odihnesc prin desertul Mojave si asamblate la loc.dura si aia 3 ani.In cazul portughezilor ei vor sa reduca numarul de avioane, dar bugetul de intretinere si reparatii a fost aprobat pina in 2016.si cum firmele lor locale fac aceste operatii, nu or sa le ia painea de lagura si implicit comisionul lor de atribuire.Asa ca tot IAR 99 e cea mai buna varianta.
      • +3 (3 voturi)    
        IAR99 la antrenament (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:53)

        mansapiens [utilizator] i-a raspuns lui Che.Ghevaru

        Partea cu IAR 99 e o gluma, banuiesc :)...Inteleg ca sunt niste avioane bune pentru antrenament (nu prea stiu de ce nu comanada armata cateva unitati), dar ca si avioane de lupta sunt mult sub nivelul MIG 21 reconditionat. Ce sa mai vorbim de F16 sau JAS? Oricum nu era o problema daca le primeam pe alea noi sau reconditionate in serii de cate 6. Daca comandam in 2008 (cand s-a opus Taricelu) incepeam sa utilizam deja din 2010. Asa astia vor second-hand cumparate sa le utilizam din 2017 (5 ani) de acum incolo (si astea sunt avioane care sunt in stare de zbor). Poti sa intelegi ceva?
        • +3 (5 voturi)    
          partea.. (Marţi, 18 septembrie 2012, 15:19)

          Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui mansapiens

          ...cu IAR 99 nu e tocmai gluma.S-au facut teste si a reiesit ca structura de rezistenta a IAR 99 daca este ranforsata poate suporta un motor puternic de generatie noua care ar putea sa propulseze avionul cu aproximativ 1.3 mach viteza maxima.iar motorul e ceea ce ne-a lipsit atunci cand am iesit cu avionul asta pe piata.un motor mai puternic.La nivel de manevrabilitate o sa razi dar se misca ceva mai bine in dog figts decat rablele de mig.Bineinteles la viteze subsonice pentru ca la peste 800 km/h joaca rolul de tinta.Si sa nu uitam ca in acest moment IAR 99 categoria lui e pe locul 3 in lume.Numai ca guvernantii nostrii refuza cu o determinare demna de o cauza mult mai buna sa upgradeze ceea ce avem deja.Si chiar cred ca asta ar fi solutia optima.Sa ne facem singuri avionul.Avionica si armamentul le avem deja si totul ar fi produs in tara.Ala da OFFSET si investitii.Dar daca nu avem cu cine....
          • +2 (4 voturi)    
            Atentie... (Marţi, 18 septembrie 2012, 15:27)

            Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui Che.Ghevaru

            ..insa.Nu zic ca IAR-9 upgradat e mai bun decat un Saab sau F16 noi.Doar ca ar fi mai ieftin.Un fel de Logan ala avioanelor.Cu siguranta nu sunt adeptul aviaoanelor second
      • 0 (2 voturi)    
        serios? (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:57)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui Che.Ghevaru

        avionul cica tocmai face testele finale si in 2014 poate incepe sa fie livrat.
        Care este diferenta fata de solutia asta? Nici nu mai pot zice solutie bulgareasca pentru ca bulgarii s-au orientat mult mai bine.
  • 0 (6 voturi)    
    Real politic si... militar (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:06)

    CorvusCorax [utilizator]

    Tinand cont de toate intentiile Romaniei si de toate aranjamentele si angajamentele politice, militare, strategice etc ale noastre (toate astea pe termen lung, fireste), nu exista decat o singura optiune de luat in seama: F16 cu upgrade, luate direct de la americani. Daca da Dumnezeu si vreun offset, vreo alta facilitate, ca, deh, e criza si o sa mai fie, cu atat mai bine. Restul variantelor sunt doar frectii si peticeli, chiar daca avioanele sunt noi. Or sa fie la fel de utile ca si Mig-urile.
  • +5 (5 voturi)    
    mda... (Marţi, 18 septembrie 2012, 14:36)

    unroman28 [utilizator]

    asa tara...asa avioane...second hand
    • +3 (3 voturi)    
      nu tara (Marţi, 18 septembrie 2012, 15:15)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui unroman28

      doar politicienii!
      Oamenii doar pentru ca accepta asemenea imbecili la conducere!
  • +2 (2 voturi)    
    doar o intrebare (Marţi, 18 septembrie 2012, 15:14)

    Lucian* [utilizator]

    cum naiba se ia o asemenea decizie stupida pe o caruta de bani?

    Deci suedezii ne dadeau 24 de avioane nou noute cu credit cu dobanda redusa si perioada de gratie la 1.2 miliarde de euro care implica si un program offset care lua de pe capul guvernului cel putin o fabrica care acum produce doar matreata si consuma bani de somaj si conservare, iar noi (politicieni sau alti trepadusi) alegem sa luam avioane F16 la a treia mana (nici Portugalia nu le-a luat de noi) la aceeasi bani si fara nici cea mai mica urma de offset.

    Eu nu stiu cine a decis un asemenea rahat de decizie, dar este clar ca il platim de pomana!
    Fara suparare, decat asa specialisti la CSAT, mai bine luati vreo doi maistri militari pensionari si or sa fie mai buni decat "perlele" alea de persoane decidente care viseaza F16 third hand la pret de avioane noi noute.

    Nu se poate lua totusi Gripen si eventual le botezam Gripen F16?

    60% din avionul JAS39 Gripen este de fapt componente folosite la F16 si astfel si licuriciul mare o sa fie satisfacut.
    Care mai este problema? Nu functioneaza dezinformarea suficient de bine?

    Uitati de F16 in speranta ca o sa cumparam F35 pt ca Romania nu o sa aibe bani sa dea 150 milioane $ pe un avion decat daca sunt second hand.

    Faina faza aia ca daca nu zboara mai mult de 150 de ore pe an... In primul an au sa zboare 1000 de ore pentru ca trebuie facut antrenamentul la piloti.
    Stupizi decidenti!
  • +3 (3 voturi)    
    suntem prea saraci ca sa luam SH-uri (Marţi, 18 septembrie 2012, 16:17)

    artistul000 [utilizator]

    Daca tot vb de criza si ne dorim o uniune europeana intr-un adevarat sens al cuvantului... ar trebui sa cumparam aceste avioane doar de la parteneri UE.... si inca odata nu SH-uri...
  • 0 (0 voturi)    
    Istoria se remeta (Miercuri, 19 septembrie 2012, 9:59)

    Zummm [utilizator]

    Smenuri cu avioane vechi cumparate se faceau si pe vremea tov. Carol asa ca sa stam linistiti tot ei fac cum vor
  • 0 (0 voturi)    
    Achizitia de avioane militare (Miercuri, 19 septembrie 2012, 11:18)

    andreesanu [utilizator]

    Cheltuiala AIUREA,BANI ARUNCATI .
    Ce timpit poate cumpara la mina a doua avioane de la portghezi ???,daca trebuie cumparate ,luati avioane noi,nu luati TEAPA ca in cazul FREGATELOR englezesti !!!.
    Doar prostii invata din propriile greseli,iar romanii au talentul sa tot greseasca,si tot nu se invata,ia sa plateasca prostiile,atunci sa-i vedem !!!.
  • -1 (1 vot)    
    Suedezii astia (Miercuri, 19 septembrie 2012, 12:21)

    Anjo [utilizator]

    Suedezii sunt disperati sa vanda avioane. Asa ca oferta lor p[entru Romania includea o suma off-set relativ egala cu suma investita in avioane. Cu alte cuvinte baietii deschideau o fabricuta, exista posibilitatea datorita industriei aeronautice locale sa producem si noi niste componente pentru Gripen. Trebuia sa ne platim armamentul si instructia pilotilor. In schimb ne alegeam cu 24 de avioane noi noute, la cheie, o fabrica, posibile comenzi pentru industria aeronautica locala. Cu ce ne-am ales? Cu nimic. Asta este mentalitatea liberala. De-a lungul istoriei liberalii s-au priceput doar la investit/cheltuit banii. Marile perioade de boom economic ale Romaniei au fost sub conducere liberala. Dar atunci erau liberali la conducerea partidului nu maimutoi ca Tariceanu, Antonescu, Patriciu.
    Cat despre IAR-99 este un avion de antrenament si atac usor la sol. In momentul in care a aparut pe piata, avea o aerodinamica de invidiat si statea excelent la manevrabilitate dar statea execrabil la avionica si motorizare. Pachetele de upgrade propuse au fost pe rand uitate, Comenzile facute producatorului au fost reduse treptat.
    Lasand nationalismul deoparte, nu cred ca IAR-99 va putea face ce face un F-16, un MiG-29, un Su-27 sau Gripen deoarece este un avion proiectat pentru cu totul altceva. Ceausescu a construit Soimul pentru tari din lumea a 3-a.
    • +1 (1 vot)    
      IAR-99.. (Miercuri, 19 septembrie 2012, 15:19)

      Che.Ghevaru [utilizator] i-a raspuns lui Anjo

      ... in varianta actuala nu poate fi nimic mai mult decat un avion de antrenament si atac usor la sol.Dar cu avionica de la Elbit si cu un motor nou e mai mult decat ce ne trebuie noua.Decat rable portugheze si americane mai bine un avion nou al nostru.Nu stiu cum s-ar comporta IAR-99 versus F16 dar stiu ca rablele noastre de Mig nu i-au facut fata.Bineinteles la viteze subsonice.De asemenea platforma lui poate fi folosita pentru a proiecta un alt avion, gen IAR-100 Spey.Dar e mare pacat.Cand era ceasca ziceam ca nu avem acces la tehnologie moderna.Acum avem dar niste hoti si corupti or sa ne vanda pe toti si dupa aviaoane second hand cred ca urmeaza sa cumparam si niste cetateni second hand


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version