Ponta despre reforma administrativa: "Judetele actuale trebuie sa ramana. Regiunile vor fi deasupra. Asta nu inseamna mai multa birocratie"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 13 septembrie 2012, 14:04 Actualitate | Esenţial

Premierul Victor Ponta a anuntat joi ca vrea ca in 2013 sa realizeze reforma administrativ-teritoriala a Romaniei. Ponta a spus ca, pe linga pastrarea judetelor actuale conduse de consiliile judetene, mai trebuie sa apara si regiuni, conduse de consilii regionale, si a sustinut ca aceasta formula nu ar insemna mai multa birocratie. In plus, Agentiile de dezvoltare regionala vor functiona ca aparat tehnic pentru consiliile regionale. "Regiunile trebuie sa primeasca recunoastere in Constitutie, pastrand judetele actuale. Chiar cred ca judetele actuale trebuie sa ramana. Regiunile vor fi deasupra. Asta nu inseamna mai multa birocratie", a spus Victor Ponta.

"1 ianuarie 2014, atunci cand incepem noul exercitiu financiar, trebuie sa ne gaseasca cu regiuni, cu un singur minister pentru acestea. Nu prea inteleg rolul Ministerului Dezvoltarii Regionale daca vom avea regiuni", a declarat Victor Ponta la Murighiol, la Adunarea Generala a Uniunii Nationale a Consiliilor Judetene din Romania.

In opinia sa, 2013 trebuie sa fie si un an al reformei constitutionale pentru ca regiunile sa primeasca recunoastere in Legea fundamentala, insa pastrand judetele actuale.

Seful Executivului a afirmat ca agentiile de dezvoltare regionala vor reprezenta aparatul tehnic al consiliilor regionale si i-a rugat pe sefii consiliilor judetene sa fie alaturi de parlamentari in perioada urmatoare.

"Trebuie sa avem grija si sa invatam din experienta altora, de exemplu Spania, sa nu transferam deficitele pe regiuni, iar acestea sa fie ingropate in datorii. Am discutat ieri (miercuri - n.r.) privind un plafon de indatorare, fiindca multi dintre voi (presedinti ai consiliilor judetene - n.r.) aveti datorii acum. Este profund incorect. Ati mostenit doar datorii pentru bani care nu au ajuns decat la prietenii smecheri al celor care au facut imprumuturile. Trebuie sa facem aceste datorii sustenabile", a spus primul-ministru, citat de Agerpres.

Context:

Reamintim ca si PDL a avut in 2011 o initiativa privind reforma administrativa, care prevedea printre altele desfiintarea judetelor si impartirea teritoriului in opt regiuni mari. UDMR s-a impotrivit, cerind ca judetele cu populatie maghiara semnificativa sa ramina de sine statatoare.

Si in interiorul PDL au fost tensiuni, sefii de Consilii Judetene fiind nemultumiti ca isi vor pierde functiile. In cele din urma, proiectul a fost abandonat.

Una dintre mizele reale ale reorganizarii administrativ-teritoriale a Romaniei este accesul al fondurile europene. Cu cit teritoriul unui stat membru UE este mai farimitat, cu atit scad oportunitatile de atragere a fondurilor pentru lucrari mari de infrastructura si edilitare.

O alta miza a reorganizarii este scaderea costurilor de administrare ale unitatilor administrativ-teritoriale. O analiza SAR a demonstrat ca peste 2.000 de comune sint incapabile sa-si acopere costurile curente (salariile si utilitatile).























4574 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    Pentru contextul adevărat: marșul catalaniilor (Joi, 13 septembrie 2012, 14:13)

    Partidul National Secuiesc [anonim]

    Pentru context:
    Alaltăieri au demonstrat 1,5 milione de catalani pentru independența Cataloniei.
    Un documentar de nota zece despre conflictul din această regiune:

    http://vimeo.com/24457023

    http://www.b1.ro/stiri/externe/aproximativ-1-milion-i-jumatate-de-protestatari-au-cerut-independen-a-cataloniei-la-barcelona-37434.html?fb_action_ids=443130005726002%2C443119782393691&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map={%22443130005726002%22%3A142203979257896%2C%22443119782393691%22%3A384952441576231}&action_type_map={%22443130005726002%22%3A%22og.recommends%22%2C%22443119782393691%22%3A%22og.recommends%22}&action_ref_map
  • +12 (14 voturi)    
    Ei na, nu! (Joi, 13 septembrie 2012, 14:17)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Inseamna SI MAI MULTA BIROCRATIE!
    Adica ceea ce vor lenesii si puturosii dependenti de uslarime! Ei se prefac muncind, ceilalti ca/i platesc!
    Boala lunga, moarte sigura!
    • +4 (6 voturi)    
      cretinism patent!!! (Joi, 13 septembrie 2012, 15:12)

      foarte-curios [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

      daca regiunea nu are autonomie financiara (adica buget si venituri) cum sa contracteze DIRECT bani europeni??? Iar daca regiunea capata autoritatea si responsabilitate, adica si aparat birocratic (evident ca ai dreptate) de ce mai tinem si judete?
      • +2 (4 voturi)    
        bai voi cei de deasupra... (Joi, 13 septembrie 2012, 16:07)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui foarte-curios

        voi suteti normali la cap. Nu stiti inca ca noaptea e zi si ziua e noapte? Ia bagati-va lucrul acesta in cap si veti intelege perfect toate mesajele liderilor USL.
  • +12 (12 voturi)    
    Numai atat??? (Joi, 13 septembrie 2012, 14:22)

    LiviuX [utilizator]

    De ce numai regiuni ca sa includa judete? Hai sa mai facem si supra-regiuni care sa includa regiuni, apoi provincii care sa includa supra-regiuni, s.a.m.d. daca cineva mai gaseste denumiri... In acest fel toata populatia Romaniei va lucra la stat in administratia judeteana, regionala, supra-regionala, etc. si astfel vor fi si posturi de conducere pentru toata clientela politica.
  • +11 (13 voturi)    
    sigur , baroni locali viitori baroni regionali !!! (Joi, 13 septembrie 2012, 14:22)

    mirceacr [utilizator]

    tot era Romania in reluare, de ce sa nu impietreasca definitiv

    nu erau suficienti baoni locali, trebuie promovati la rang de baroni regionali !

    vai de tara asta si de oamenii ei cat sunt de praf si pulbere !
  • +9 (11 voturi)    
    Tot este prea mult (Joi, 13 septembrie 2012, 14:23)

    evoque [utilizator]

    administratia publica din Romania a dovedit ce este prea mare si prea ineficienta.
    Daca regiunile o sa fie puse peste actuala structura este clar ca va creste birocratia.
    Pdl nu a reusit sa faca nimic in acest sens fiind blocati de partenerii lor unguri.
    Reforma administatie trebuie facuta prin reducerea birocratiei si cresterea eficientei functionarilor care trebuie renumerati bine , care trebuie sa fie profesionisti nu angajati ca si pana acum pe nepotisme sau/si relatii personale si de partid.
    Ar fi foarte bine daca functionarii publici nu ar fi membri de partid si nu ar avea drept de vot.
    • -3 (3 voturi)    
      si le'a fost asa de frica... (Joi, 13 septembrie 2012, 15:23)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      incat nu au facut nimic si pana la urma tot au plecat de la guvernare. Dar banuiesc ca au negociat ca daca astia nu fac regionalizarea atunci ei o s aii tina pe oameni acasa in cazul unui referendum.
      Daca ar fi facut regionalizarea ar fi avut PDL un vot de la mine. Asa nu am nimic bun sa spun despre ei. Si cum au fost la guvernare si Basescu e de la ei... numai lucruri rele am de spus.
  • +16 (16 voturi)    
    Adica ce faci Coane? (Joi, 13 septembrie 2012, 14:25)

    tedycv [utilizator]

    Te dai cu Basescu, dupa ce ai luptat zi si noapte impotriva lui? Care regiuni, ca atunci cand le-a propus Base, te-ai crizat pana la cer?
    • +7 (7 voturi)    
      E o mica dar importanta diferenta (Joi, 13 septembrie 2012, 15:00)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

      Acel plan crea regiuni dar desfiinta judetele, tocmai pentru a reduce aparatul administrativ si birocratia. Ori ce vrea ponta este exact contrarul.
    • +4 (4 voturi)    
      nu e plagiat (Joi, 13 septembrie 2012, 15:52)

      Iodi [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

      Ca sa nu-l acuze Base de plagiat Ponta vrea regiuni cu judete, dar ce zice Iliescu ca-i copiaza democratia originala?
  • +3 (3 voturi)    
    Multe zice (Joi, 13 septembrie 2012, 14:39)

    Dorian21 [utilizator]

    Nu stiu de ce am ajuns sa stramb din nas de fiecare data cand citesc la sfarsitul unui citat "a spus Victor Ponta".
    Astept sa vad daca zice asta si urmatorul prim ministru (care ar trebui sa vina cat mai repede) ca sa dau un minim de credibilitate citatului.
  • +7 (7 voturi)    
    cu demisia ? (Joi, 13 septembrie 2012, 15:07)

    mos ion roata [utilizator]

    cu demisia cum ramane plagiatorule? Nu te mai da rotund cu regiunile tale fiindca oricum vine altcineva pe scaunul tau si poate are alte conceptii,hai pa!
  • +5 (5 voturi)    
    MI SE PARE NORMAL (Joi, 13 septembrie 2012, 15:10)

    ribelalu [utilizator]

    Cum sa aleaga un sef de regiune intre Dragnea si Nicolescu sau intre Oprisan si Nicusor Constantinescu? Astia au fiecare bucata lui de tara si nu vor renunta la mosie nici cu riscul de a sta cate o jumatate de an la Floreasca.
  • +7 (7 voturi)    
    Progresie vs. Regresie (Joi, 13 septembrie 2012, 15:10)

    Iodi [utilizator]

    Regiunile Administrative suprapuse judetelor duc la cresterea in progresie aritmetica a locurilor de munca la de bugetari: guvernatori, consilii, agentii, inspectorate, directii etc dar si la regresia in progresie geometrica a economiei.
  • +5 (5 voturi)    
    logica (Joi, 13 septembrie 2012, 15:31)

    dan matei [anonim]

    mai putina birocratie, inseamna mai putine birouri...

    deci trebuia sa dispara ceva, nu sa apara...
    • +3 (3 voturi)    
      Dispare (Joi, 13 septembrie 2012, 19:36)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui dan matei

      ...speranta
  • 0 (0 voturi)    
    E o mica mare diferenta (Joi, 13 septembrie 2012, 16:17)

    AnCojo [utilizator]

    Exemplu cu Spania e nefericit ales, acolo regiunile sunt autonome, la noi ar fi de preferat o mai mare autonomie finaciara pentru judete; s-ar descurca cu bani europeni cei capabili.
    Dar de fapt nu se doreste asta, descentralizare, independenta financiara, ca ar trebui modificate atributiile organelor centrale din toate institutiile, chiar sar putea reduce posturi ori asta ar fi... absurd de-a dreptul :-)
    • +1 (1 vot)    
      corectie (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:31)

      AnCojo [utilizator] i-a raspuns lui AnCojo

      e "s-ar" dar viteza si neatentia..

      Nu s-ar putea pune buton de "edit" la comentarii?
      Multumesc
  • +4 (4 voturi)    
    niste nemernici (Joi, 13 septembrie 2012, 16:24)

    devore [utilizator]

    avantajul trecerii la regiuni ar fi tocmai renuntarea la judete, pentru a avea un aparat administrativ mai 'suplu'.

    dar normal ca vor sa fie cit mai multi prefecti, consilieri, etc. Sa nu cumva sa se restringa numarul de scaune ! Calca-i-ar trenul ...
    • +2 (2 voturi)    
      subscriu (Vineri, 14 septembrie 2012, 10:38)

      un.Dac [utilizator] i-a raspuns lui devore

      pe cap
  • +2 (2 voturi)    
    Prin aparitia unei suprastructuri (Joi, 13 septembrie 2012, 18:35)

    ploiesteanu [utilizator]

    este imposibil a se evita intarirea birocratismului. Iar daca apar din nou camerele agricole, cum se aude, birocratia va inflori ca in anii buni de prosperitate economica! Partide multe, multe guri de hranit, deh !
  • +2 (2 voturi)    
    exact asta vor oamenii sa auda (Joi, 13 septembrie 2012, 19:50)

    adyQ [utilizator]

    ca odata cu aparitia regiunilor nu se mareste birocratia, si este si logoc sa nu se mareasca din moment ce...pai e simplu oameni buni, chestie de matematica...ai deja 1 mai adaugi 1 si probabil ajungi la zero sau cine stie? poate se face tot 1 adica ramane treaba la fel, nici un fel de birocratie in plus...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version