Care este stadiul lucrarilor la autostrada Timisoara - Lugoj Lot 1, primul tronson de autostrada din Romania care ar putea fi finalizat inainte de termen

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 6 septembrie 2012, 17:59 Actualitate | Esenţial

Centura Timisoarei (Autostrada Timisoara-Lugoj lot 1) - cu galben
Foto: Hotnews
Lucrarile la lotul 1 al autostrazii Timisoara - Lugoj (varianta de ocolire a municipiului Timisoara) in lungime de 9,5 km sunt intr-un stadiu avansat si exista sanse ca acest tronson sa fie inaugurat inainte de termen. La solicitare HotNews.ro, CNADNR a precizat ca la finele lunii august stadiul lucrarilor era de 75,95%, fata de 61,83% in iulie si 48,41% in iunie. CNADNR a precizat ca termenul contractual de finalizare a lucrarilor este aprilie 2013 si a evitat sa spuna daca tronsonul va fi gata mai devreme, insa surse apropiate situatiei au precizat pentru HotNews.ro ca, daca ritmul sustinut al lucrarilor va continua, autostrada Timisoara - Lugoj Lot 1 ar putea fi prima autostrada din Romania finalizata inainte de termen.

"La data de 24.08.2012, stadiul lucrarilor pe tronsonul de autostrada Timisoara - Lugoj lot 1 era de 75,95%. Stadiile lucrarilor in lunile mai, iunie si iulie au fost: mai - 38,65%, iunie - 48,41% si iulie - 61,83%", a precizat CNADNR la solicitarea HotNews.ro.

La intrebarea HotNews.ro privind termenul de finalizare si posibila inaugurare a autostrazii mai devreme, CNADNR a informat ca "termenul contractual de finalizare [...] este aprilie 2012", evitand sa precizeze daca este luat in calcul un termen avansat de deschidere a autostrazii.

Sanse mari ca autostrada Timisoara - Lugoj Lot 1 sa fie prima autostrada din Romania finalizata inainte de termen

Cu toate acestea, surse institutionale, precum si surse din teren au confirmat pentru HotNews.ro ca, daca ritmul sustinut al lucrarilor la tronsonul in cauza va fi mentinut si in perioada urmatoare, autostrada Timisoara - Lugoj lot 1 ar putea fi gata si deschisa cu mult inainte de termenul contractual.

Acelasi lucru este semnalat si in presa locala. Pe 4 septembrie publicatia Ziua de Vest scria ca "primul tronson al autostrazii Timisoara-Lugoj incepe sa prinda contur si e aproape gata".

"Pe lotul I Timisoara-Lugoj, respectiv Giarmata - Remetea, lucrarile se apropie de sfarsit. Se executa ultimele asfaltari cu stratul de uzura, iar marcajele si parapetii mediani si laterali sunt in faza de finalizare", noteaza sursa citata.

CNADNR: Lucrarile la nodul de legatura cu autostrada Arad - Timisoara inca nu au fost demarate

Cu toate acestea, CNADNR a comunicat, la solicitarea HotNews.ro, ca mai sunt lucrari de executat la nodul de legatura intre tronsonul in cauza si autostrada Arad - Timisoara inaugurata in luna decembrie anul trecut.

"Pe tronsonul de legatura cu autostrada Timisoara - Arad (aproximativ 50 m) nu a fost demarata inca executia lucrarilor. In perioada urmatoare antreprenorii celor doua tronsoane de autostrada vor conveni asupra executiei lucrarilor in vederea corelarii autostrazii Timisoara - Lugoj lot 1 cu autostrada Arad - Timisoara", informeaza CNADNR.

Tronsonul Timisoara - Lugoj lot 1 are o lugime de 9,5 km si este construit de catre Asocierea Spedition UMB, Tehnostrade si Carena SpA Impresa di Costruzioni. Patronul Spedition UMB declara pentru Capital in luna iulie ca, avand in vedere ritmul lucrarilor, autostrada urmeaza sa fie gata chiar din luna august.

Costul pentru tronsonul de 9,5 km de autostrada este de peste 210 milioane de lei (aproximativ 47 milioane de euro), din care contributia UE (85%) este de peste 178 miliaone lei, restul de 15% (peste 31 mil lei) provin de la bugetul de stat.

210 mil euro, finantare europeana nerambursabuila pentru autostrada Timisoara - Lugoj

CNADNR a anuntat la mijlocul lunii august ca finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru proiectul "Constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada" a fost aprobata de catre Comisia Europeana.

Valoarea totala eligibila a cererii de finantare este de 248.147.433 euro, din care cofinantarea de la UE este de 210.925.318 euro, iar 37.222.115 euro reprezinta contributia de la bugetul de stat.

Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (cate doua benzi pe fiecare sens) intre orasele Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,625 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.

Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, 2 noduri rutiere si 3 zone de parcare si servicii. Prin constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.

10 de oferte pentru constructia a 26 de km de autostrada pentru lotul 2 - Timisoara-Lugoj / 50 de oferte pentru trei tronsoane din Lugoj - Deva

CNADNR a anuntat pe 22 august ca a primit 10 oferte pentru proiectarea si executarea a 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara - Lugoj, lot 2, lucrare estimata la 611,8 milioane lei. 

Tot atunci, CNADNR a mai a anuntat ca a primit 50 de oferte pentru proiectarea si executia in total a 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2, 3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Lotul 1 este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson cu termen de finalizare anul acesta. 

Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru.

Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia.

Autostrada Lugoj - Deva (lot 1) - in constructie
Foto: Hotnews
Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson de autostrada cu termen de finalizare anul acesta.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva are o lungime de 27,620 km, insa presupune si realizarea unui drum de legatura in lungime de 11,4 km (colorat cu albastru in harta de mai sus).

Constructorul este Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA -   Cossi Construzioni SpA.


Citeste mai multe despre   











12037 vizualizari
  • +1 (5 voturi)    
    ce trebuie observat (Joi, 6 septembrie 2012, 18:55)

    cosminrs [utilizator]

    e ca inca sunt portiuni de cate 10 12 kilometri pe care inca nici nu s'a pornit lucrul.. o sa avem cel mai fragmentat sistem de autostrazi din lume..
    nici macar nu o sa se circule pe el si o sa se distruga din cauza vremii..
    • +3 (5 voturi)    
      un exemplu? (Joi, 6 septembrie 2012, 20:20)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

      Prioritare sunt tronsoanele care ocolesc "zonele negre" (cu risc major de accidente) si cele care scot traficul de tranzit din orase.
      Decat sa construiesti tronsoane adiacente, mai bine le faci pe alea care pot salva vieti si bani (combustibil, poluare, etc.) chiar daca au doar 10-15 km.
      • 0 (4 voturi)    
        spune si mie exemplele (Joi, 6 septembrie 2012, 20:57)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui igorashu

        bucata de autostrada de langa Cluj care e necirculata?
        Unde sunt tronsoanele astea de care vorbesti?
        Poti sa gandesti ca pana se fac celelalte tronsoane de legatura... cele care sunt facute deja o sa fie distruse? O sa treaca vreo doua ierni si o sa crape tot asfaltul..
        Stii autostrada asta Timisoara - Arad? Asa sa repezit Boc sa o inaugureze ca numai accidente au fost pe ea.. Si deja asfalul e valuri.. Bune autostrazi facem in gandirea noastra excelenta.
        Dar nu toata lumea trebuie sa stie ce inseamna o autostrada...
        • +2 (2 voturi)    
          O remarca interesanta ! (Vineri, 7 septembrie 2012, 8:53)

          banateanul. [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

          Nu toata lumea tre. sa stie ce este o Autostrada ! Da mos Ion Roata dela deal care nu a vazut doar 2-3 masini, normal ca nu trebuie sa stie cei o Autostrada !
        • +2 (2 voturi)    
          ia harta in brate (Vineri, 7 septembrie 2012, 14:41)

          igorashu [utilizator] i-a raspuns lui cosminrs

          Timisoara-Arad se termina acum la Giarmata. Tinand cont ca la anul ar trebui sa se termine si Nadlac-Arad, asta inseamna ca tot traficul de tranzit se va muta pe autostrada (deja o parte a facut-o). Fara astia 10 km din articol inseamna ca tot traficul ar trebui sa intre prin Timisoara ca sa ajunga la Lugoj (Remetea Mare).

          Exact aceeasi situatie e si la Gilau-Nadasel.
          "Bucata aia de autostrada necirculata de langa Cluj" salveaza TIR-istii de o ora si jumatate prin trafic.

          La fel centura Sibiului (18 km) care face parte din A1.

          Deci?
  • -2 (4 voturi)    
    Autostrada (Vineri, 7 septembrie 2012, 10:07)

    robin_hood [utilizator]

    gata inainte de termen?Pentru tine 9,5km inseamna autostrada????
    Cine mama supararii circula intre Timisoara si Lugoj pe drum national, urca 9,5km pe autostrada si pe urma coboara pentru restul de 50km iar pe drum national?
    • +3 (3 voturi)    
      limita (Vineri, 7 septembrie 2012, 11:19)

      Bazil [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

      Gandesti limitat. Probabil nu ti-a placut geografia. Acest tronson de autostrada preia traficul greu ce vine de la Nadlac (vama cu Ungaria), ocoleste Aradul (pe la sud), intra pe autostrada Arad -Timisoara, ocoleste Timisoara pe acest tronson si isi contiuna drumul spre Lugoj, .... sudul Romaniei. Doua orase mari (Arad, Timisoara) sunt ocolite de traficul greu de pe ruta Ungaria - sudul Romaniei. Pentru o calatorie Tm - Lugoj, vechiul traseu este OK. Eu stau in Dumbravita (la Nord de Timisoara, lipta de Timisoara). Ca sa merg la Arad folosesc autostrada. Alti soferi, din alte zone ale Timisoarei prefera vechiul drum (reabilitat).
      • 0 (2 voturi)    
        Lectura (Vineri, 7 septembrie 2012, 13:59)

        robin_hood [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

        Ce geografie citesti tu in ceea ce am scris eu basilica?
        Ce are Maria cu palaria?Eu discut aici de faptul ca astia considera autostrada gata cu o lungime de 9,5 km.Ti-ar fi placut sa mergi pe autostrada de la Dumbravita pina la Ortisoara si mai departe pe DN pina la Arad?
        Ce inseamna pt.tine o autostrada de 50km si o "autostrada"de 9,5km?Despre asta discut, citeste inca o data ce am scris, cred ca nu ti-a placut lectura.
        Citez din ce ai scris " pentru o calatorie Tm-Lugoj, vechiul traseu este OK".Atunci pentru ce iti convine sa mergi 9,5km pe autostrada si restul pe DN pina la Lugoj?
        Cel putin sa fie gata TM-Lugoj, in cazul asta,da, o poti numi autostrada si nici asa nu ar fi 100% pt.ca trebuie sa lege orase mari nu sa fie 9 km aruncati in cimp si spui autostrada.Dovada ca nodul de la Giarmata nu e gata.
        • +2 (2 voturi)    
          pace (Vineri, 7 septembrie 2012, 14:36)

          Bazil [utilizator] i-a raspuns lui robin_hood

          Hai sa facem pace. Iti propun eu sa cadem la pace. Probabil ca am dublul varstei tale (a doua cifra din CNP este 4), deci cedez si recunosc ca nu am folosit un ton agreabil tie. La randul tau nici tu nu ai citit ce am scris. Eu nu am afirmat ca pana la Lugoj merg pe cei 9.5 km de autostrada. Eu merg la Lugoj pe vechiul traseu. Partea cu nu mi-a placut lectura este discutabila. Nu mi-a placut limba romana ca materie de liceu, in schimb lectura mi-a placut.
          • 0 (0 voturi)    
            care e noul traseu? (Miercuri, 12 septembrie 2012, 16:14)

            cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Bazil

            da.. daca stai in dumbravita e ok sa mergi pe autostrada pana la arad. dar daca nu... Ia zi'mi si mie cum e cand din Lipovei pana dupa Giarmata cand dai de autostrada innebunesti incet in trafic? Cand dai de toate camioanele si tir'urile care se misca incolo..
            Da.. tronsonul asta o s afie bun ca scoate traficul mare dupa Timisoara si il trimite pe singurul traseu inspre Lugok. Sau na.. poate vrei sa ii bagi pe Buzias.
            Si asa .. ca fapt divers... varsta nu influenteaza nimic.


Abonare la comentarii cu RSS

In cazul unui ordin de mobilizare pentru cetatenii romani, ati raspunde chemarii la arme?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Depinde de situatie
  • Nu
  • Nu stiu / Nu raspund



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă