Peste jumatate dintre romani considera ca Romania nu ar trebui sa accepte presiunile occidentale - sondaj IRES

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:52 Actualitate | Esenţial

 documente
(05 Sep 2012) PDF, 1MB
(05 Sep 2012) PDF, 586KB
Unul din doi romani considera ca presiunile tarilor occidentale asupra Guvernului pentru respectarea procedurilor democratice nu sunt bune, in timp ce un procent aproape similar (46%) cred ca aceste interventii sunt utile, potrivit unui sondaj realizat de IRES.

La intrebarea "Este bine sau rau ca statele occidentale, inclusiv SUA, fac presiuni asupra Romaniei pentru respectarea procedurilor democratice", 50% au raspuns negativ, in timp ce 46% cred ca astfel de initiative sunt bune.

52% dintre intervievati considera ca Romania nu ar trebui sa accepte aceste presiuni iar 41% spun ca aceste presiuni ar trebui acceptate.

Majoritatea persoanelor intervievate (59%) afirma ca nu au auzit declaratia lui Crin Antonescu cu privire la rolul Romaniei si pozitia acesteia in cadrul Uniunii Europene. Dintre cei care cunosc declaratia, 60% declara ca sunt de acord cu spusele lui Crin Antonescu, aproape in totalitate votantii USL.

Sondajul si-a propus sa analizeze "efectele crizei politice asupra increderii romanilor in institutii, profesii si partenerii Romaniei.

"Nu putem spune ca polemica politica, de multe ori extrem de pasionala, nu a avut efect asupra opiniei publice. Exista un efect, dar nu unul major. Avem mai degraba doar amorsarea unei atitudini antioccidentale, deocamdata slaba, dar masurabila. Nu este exclus ca viitoarea campanie electorala sa devina o cutie de rezonanta mai importanta pentru discursuri nationaliste, solutie facila din punct de vedere politic, si atunci tendintele acestea se pot accentua. Deocamdata, la nivelul de generalitate la care s-a desfasurat cercetarea noastra, nu se vad schimbari prea mari de tendinta, chiar daca o serie de cifre pot avea semnificatia unui semnal de alarma", comenteaza Vasile Dancu aceste rezultate.

Relatiile cu Rusia

39% dintre respondenti considera Rusia este o tara prietena Romaniei, iar 27% vad in Federatia rusa un dusman. "Barbatii considera ca Rusia este o tara prietena Romaniei in proportie mai ridicata decat femeile, in timp ce acestea declara in proportie foarte ridicata ca nu stiu cum sunt relatiile dintre cele doua tari (19% vs. 6%). Persoanele din mediul rural tind sa vada Rusia drept o tara prietena in proportie mai ridicata decat cele din mediul urban, la fel cele din Transilvania, Banat si Sudul tarii comparativ cu cele din Moldova", noteaza Vasile Dancu.

Relatiile cu Ungaria

Un procent important (43%) afirma ca Ungaria este mai degraba o tara "prietena" cu Romania, in timp ce 38% considera ca statul vecin este mai degraba un "dusman".

Vasile Dancu precizeza ca tinerii (18-35 de ani) tind mai degraba sa considere Ungaria o tara prietena (51,2%), iar persoanele in varsta (peste 65 de ani) considera Ungaria mai degraba un dusman (52,2%). "Se observa deci scaderea increderii in tara vecina odata cu inaintarea in varsta. Diferente de perceptie a Ungariei apar si in functie de regiunea geografica a respondentilor.

Intervievatii din regiunea Transilvania + Banat considera in cea mai mare masura, Ungaria o tara prietena (47,6%). La pol opus se afla regiunea Moldova unde, in cea mai mare masura ( 45,0%), Ungaria este considerata mai degraba o tara dusmana Romaniei".

In Parlament au multa sau foarte multa incredere 40% dintre cei chestionati; persoanele trecute de 50 de ani tind sa aiba incredere in Parlament in masura mai mare decat cele mai tinere.

In Curtea Constitutionala a Romaniei spun ca au multa sau foarte multa incredere 41% dintre persoanele chestionate, proportia acestora fiind usor mai ridicata in randul femeilor, a persoanelor sub 50 de ani, a persoanelor cu studii superioare, a rezindentilor din mediul urban si a celor din Moldova.

Detalii metodologice


  • Volumul esantionului: 1.541 indivizi de 18 ani si peste
  • Tipul esantionului: multi-stratificat, probabilist, reprezentativ la nivel national
  • Reprezentativitate: eroare maxima tolerata de ᅡ 2,5%
  • Interviurile s-au desfasurat prin metoda CATI
  • Perioada anchetei: 21-24 august 2011


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4199 vizualizari

  • +28 (34 voturi)    
    Mdea (Miercuri, 5 septembrie 2012, 13:56)

    _Un stelist_ [utilizator]

    Oare stiu saracii ca pensiile si salariile lor vin din bani imprumutati de la aia de fac presiuni sa respectam democratia si statul de drept?!?
    • +22 (26 voturi)    
      :) (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:06)

      chris2011 [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

      Nu stiu dar, daca ramane usl-ul in continuare, o sa afle destul de repede. Sa vezi atunci distractie. :))
      • -10 (12 voturi)    
        pentru chris2011 (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:42)

        razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui chris2011

        Stai linisti, aku ca s-a intors base, mai semneaza un imprumut ... si face rost de bani :):):)
        • +8 (10 voturi)    
          stau linistita (Miercuri, 5 septembrie 2012, 17:11)

          BalL [utilizator] i-a raspuns lui razvanescu1914

          Ca langa semnatura lui Ponta nu are loc cea a lui Base. La imprumuturi, gestionarul = guvernul isi asuma faptele sub smnatura.
          • -3 (5 voturi)    
            pentru ball (Miercuri, 5 septembrie 2012, 18:41)

            razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui BalL

            intradevar, cred ca nici saracu' boc nu a apucat sa-si puna semantura pe imprumuturile contractate de base pentru investitii.....pardon.. pentru datori... pardon.. , pentru clientela politica portocalie...
            ponta chiar nu are nici cea mai mica sansa ..)
        • 0 (0 voturi)    
          Aha (Joi, 6 septembrie 2012, 11:35)

          Kalman GaborTandari1317279757995 [anonim] i-a raspuns lui razvanescu1914

          si-l va da asistatilor, ca tare le mai place!
        • 0 (0 voturi)    
          ptr.razvanescu (Joi, 6 septembrie 2012, 14:35)

          sile1 [utilizator] i-a raspuns lui razvanescu1914

          Prietene esti atat de prost...informat incat nici nu stii ca acum vreo doua zile guvernul s-a imprumutat de pe piata externa cu 750mil.euro la o dobanda de 5,5% (daca lua de la FMI dobanda era de 3,5%,dar deh, romanii au boala pe FMI) cu binecuvantarea lui Florin Georgescu.

          Asta pentru ca Romania chiar are nevoie de bani cu basescu sau fara basescu la carma ca sa se mantina pe linia de plutire(adica sa plateasca pensii si salarii la bugetari).
    • -10 (14 voturi)    
      oare (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:33)

      zaphoss [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

      Deci cu alte cuvinte este un fel de mita electorala practicata de UE si SUA. Normal ca le convine. Decat sa te lase in pace sa te dezvolti , mai bine te tin dependent de banii lor si nu le pui probleme de concurenta. Cu alte cuvinte "ei traiesc bine", noi murim de foame.
      • +10 (12 voturi)    
        atat ai putut, atat ai inteles (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:06)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui zaphoss

        nu e mita, oamenii te imprumuta cu niste bani dar vor sa stie daca mai dai inpoi banii aia, e normal sa te intrebe ce faci la tine in tara si sa te traga de urechi daca tu nu faci investitii ci ii dai aiurea.
        • -11 (13 voturi)    
          pentru gigel (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:43)

          razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

          Chiar crezi asa ceva ?!?!?!?!?! ca aia iti vor binele si te imprumuta pe tine cu bani... doar ca sa te ajute :):):) hahahhahahhahaaa
          • +7 (9 voturi)    
            nu intelegi nimic (Miercuri, 5 septembrie 2012, 17:33)

            mvr [utilizator] i-a raspuns lui razvanescu1914

            Sa pare ca tu nu intelegi mare lucru.

            Un vanzator de legume in piata nu-ti vinde produse pentru ca iti vrea binele. E o afacere, pe care daca iti convine o accepti, iar daca nu-ti convine mergi mai departe.

            La fel si cu imprumuturile. Nu ti le da nimeni pe ochi frumosi. Voi astia care inca aveti mentalitate comunista traiti cu impresia ca e OK sa stati cu mana intinsa iar altii au datoria sa va tot dea - sa va vrea binele. Penibil !

            In plus - gigel nici macar nu a sugerat ceea ce insinuezi tu, ci a spus o chestie de bun simt - aia care iti imprumuta bani pe termen de 5, 10, 20 de ani, trebuie sa aibe garantii ca isi vor recupera banii. Nu e vorba de opere de caritate aici - dupa cum vrea milogeala comunista - ci de afaceri. Simplu !

            Iar daca tu chiar iei bani de la altii, aia au dreptul sa-ti puna si conditii. Daca accepti conditiile ca sa iei banii, ai datoria sa le si respecti.
            • -3 (5 voturi)    
              pentru mvr (Miercuri, 5 septembrie 2012, 18:54)

              razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui mvr

              in primul rand ma bucur ca nu esti de acord cu mine;
              in al doilea rand nu ai de unde sa stii ce varsta am eu pentru a concluziona daca am fost influentat de comunism sau nu .... poate imi explici tu ce inseamna comunismul
              in al treilea rand muncesc de la 16 ani (am inceput pe santier, adik de jos) apoi am facut o faculatte unde am intrat cu bursa (pe bune;)) asa ca ... nu am stat niciodata cu mana intinsa si nici bugetar nu sunt...
              in al patru-lea rand... vroiam sa-ti argumentez ca-m ce s-a intamplat cu imprumuturile contractate la asemea nivel... insa este prea mult de scris .. si oricum, rezultatele se vad ....
            • +1 (1 vot)    
              eh, (Joi, 6 septembrie 2012, 11:38)

              Kalman GaborTandari1317279757995 [anonim] i-a raspuns lui mvr

              nu se inteleg ele multe chestii. Bunaoara, cum e posibil sa stai angrenat intr-o entitate anume, si mai mult, cum mama dracu' sa mai respecti si reguli. In rest, inteleg, unii au ramas blocati in dictonul "noi vrem sa muncim", nu conteaza unde, ce sau cum, iar pacatoasa asta de Europa nu vrea sa producem, ne vrea in banca noastra.
      • +8 (10 voturi)    
        zaphoss (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:20)

        the [utilizator] i-a raspuns lui zaphoss

        matale est cumva grec?
        din aia care mureau de foame si de lene, pe banii UE, nu pe ai tarii elene?
    • 0 (2 voturi)    
      esti sigur ca la saraci sunt banii imprumutati ? (Joi, 6 septembrie 2012, 12:21)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui _Un stelist_

      Sau poate sunt in stranduri, piscine, patinoare, locuri de joaca pentru copii, vile de stat (v. vila dante), strazi, rezerva valutara etc. Fondurile europene sunt pe proiecte nu pe grad de saracir. Iar absorbtie lor lasa de dorit. De unde stii tu unde s-au dus de fapt acei bani imprumutati si la cine au ajuns ei ? Ai certitudinea ca au ajuns la saraci ? Eu as fi bucuros sa fi intrat in ultimii 3 ani 20 mld. de euro in buzunarele saracilor si nu in cele ale "saracilor".
  • +22 (26 voturi)    
    Propunere (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:21)

    XtrO [utilizator]

    As propune domnilor de la IRES sa mai adauge o intrebare sondajului: "Sunteti de acord ca romanii sa nu accepte deciziile UE si totodata sa accepte sa se reintroduca viza de circulatie in tarile apartinand acestui spatiu?". Daca la fel, 52% dintre romani zic ca sunt de acord... inseamna ca nu mai avem scapare si locul nostru e loc de cinste, inspre Rasarit (Rusia, China, Coreea de Nord, etc.). Asta pentru cei care insista sa ramana pe frumoasele plaiuri dambovitene.
  • +20 (22 voturi)    
    pai da (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:25)

    Alan_H [utilizator]

    Acelasi procent care va vota USL la urmatoarele alegeri?
    Evident ca un stat puternic cum e Romania nu asculta de nimeni si face cum vrea, cum sa se ia dupa occident? Tipic romanesc, noi stim cel mai bine cum trebuie procedat, toti romanii sunt experti in toate cele.
  • +22 (24 voturi)    
    perfect previzibil (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:49)

    carmabox [utilizator]

    La fel si cum peste jumatate din populatia Romaniei traieste in mediul rural, si cum o parte si mai mare are cel mult studii medii. Vina puterii politice manifestata de USL e ca tinde sa-i reprezinte numai pe astia si, mai mult, sa cultive specia lor, in loc sa-i traga spre specia ailalta, care stie ce-s alea valori democratice, care sunt din ce in ce mai educati si plimbati prin lume, si mai ales, care muncesc. Ca doar progresul tarii nu are cum sa stea in mainile majoritatii de astazi, in forma in care se prezinta ea.
  • +12 (12 voturi)    
    Ehehe (Miercuri, 5 septembrie 2012, 14:56)

    KostasP [utilizator]

    Mai e mult pina departe...
  • +21 (23 voturi)    
    cine sunt astia 50% in OPINIA MEA (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:05)

    t_roxx [utilizator]

    sunt cei care nu au iesit din Rou sa vada cum se traieste intr-un stat democratic, sunt cei care se duc la medic cu plicul pregatit, sunt cei care se bucura ca Rou e la fel de competitiva ca Botswana, sunt cei pentru care nu conteaza ca Gabonul e mai bun ca noi la fotbal, sunt cei care inghit constructii demagogice ca "suveranitea poporului","vointa poporului" desi n-au studiat in viata lor ideologii sau istorie politica...sunt cei care habar n-au ce i ala drept comunitar, ce inseamna in practica economie de piata...pe scurt ori sunt inculti, ori semidocti, ori prea aburiti de alcoolul de la carciuma satului avand o mandrie stupida si crezand ca romanii is buricul pamantului si leaganul civilizatiei!
    • +8 (10 voturi)    
      Si cei care regreta cel mai tare trecutul (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:46)

      Metec [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

      Multi dintre ei au prejudecati antioccidentale si national-comuniste, insuflate de familie. Aici se regasesc, cred, cei care regreta comunismul ca sistem politic (peste 60%). Nu ar trebui, totusi, ca progresul si modernizarea sa ignore aceasta majoritate regresiva, ci s-o includa in planurile sale de viitor. Altfel, toate eforturile pot fi zadarnicite intr-o zi, dupa cum s-a vazut...
    • +7 (7 voturi)    
      din pacate... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:57)

      trac [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

      asta e situatia!
    • -2 (6 voturi)    
      Crede-ma ca am iesit (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:26)

      miguelito [utilizator] i-a raspuns lui t_roxx

      de mai mult de 50 de ori, atit in plan profesional cit si personal si nu numai in Europa. Nu-i invidiez deloc si in plus, in ultima vreme si ei au inceput sa-si problema daca e utila UE. Si inca ceva, in vest, nationalismul e mult mai acerb decit la noi.
  • +7 (7 voturi)    
    Stiam asta (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:12)

    KostasP [utilizator]

    Romanii e destepti tare, domne. Slava domnului ca nu mai locuiesc acolo.
  • +10 (12 voturi)    
    vrem drepturi, dar obligatii ....NU ? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:19)

    geocrin [utilizator]

    Nu trebuie sa fii foarte inteligent ca sa intelegi ca ceva bun cere efort.
    USLaci sunt cei care incurajaza romanii la lene.
    Pai NU noi romanii am cerut sa intram in NATO si in UE, pai daca am intrat aici nu ne accepta avind doar drepturi.
    Aici avem si obligatii de ce sa nu ne achitam de ele?
    Nivelul de trai di accident NU se poate obtine fara eforturi.
    In EU nu se poate ajunge dotorre ca si conducatorii nostri.
    Inteleg ca nu-i place sa fie tras de urechi, dar el a facut sa ajunga aci.
    Asa-i viata dotorre, pentru fraieri si creduli esti mare "om'' de stat.
    Pentru UE esti un actor smecher, inclusiv pentru SOCIALISTII europeni.
    Un exeplu este numarul de vizite si de intilniri avute pin in prezent.
    PUNE mina pe carte, ai carte ai parte.
    Zic carte si NU diplome !
  • 0 (0 voturi)    
    Sondaj (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:25)

    scridon radu-lucian [utilizator]

    Sondajul IRES este interesant.Suntem parte integranta in UE, nu avem de ales, respectarea normelor si legislatiei comunitare suntem nevoiti sa le respectam.Sunt convins de adaptabilitatea Romanilor la acestea, in fond dorim o viata normala, echilibrata si sper in rezolvarea problemelor financiare dificile.In mare parte depinde de noi in privinta unei politici interne, fara patimi politice ce dezbina natia.Insa o directie deosebit de importanta este legata si de relatii ascendente cu Rusia, China, Coreea de Sud, Taiwan,Turcia si altele prin reluarea unor relatii traditionale mult slabite in anii precedenti. Cu stima!
  • +5 (5 voturi)    
    Păi... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:29)

    Geos Costan [utilizator]

    Din ce am înţeles, graţie afirmaţiilor dlui. Dâncu, persoanele mai puţin educate gândesc mai prost şi sunt mai uşor de manipulat. Ungaria ne e ţară prietenă, altfel nu am mai putea circula în Vest decât cu avionul sau pe vapor, via Marmara. Rusia nu ne e prietenă deoarece nu avem rezolvate multe litigii cu ea, are o armată în apropierea graniţelor că "aşa vrea muşchii ei", ne oferă gaz prea scump şi finanţează mulţi oameni politici cu trecut dubios.

    Occidentul, pe de altă parte, ne oferă nişte repere morale şi de dezvoltare (ne oferă, nu ne impune; repere, nu ordine), plus ocazia de a câştiga mai bine şi de a primi bani ieftini (fonduri), cu condiţia să respectăm nişte reguli de bun simţ. Fără iudeo-masoni, fără Înalte Porţi, fără Big Sister (Merkel), pentru că nu avem de-a face nici cu otomani (corupţi până-n măduva oaselor), nici cu sovietici (criminali paranoici şi bolnavi de putere).

    UE e cea mai bună variantă pentru următorii 10-20 ani, şi din punct de vedere economic, şi din punct de vedere politic, şi din punct de vedere social, dar şi istoric, geografic şi cultural. Întoarcerea la situaţia dinainte de 2005 mi se o soluţie foarte, foarte tâmpită!
  • +7 (7 voturi)    
    tara de dobitoci. (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:41)

    Uzu_buzu [utilizator]

    "39% dintre respondenti considera Rusia este o tara prietena Romaniei"
    rusi sunt vecini cu noi de miii de ani intr-o forma sau alta. va rog sa-mi spuna si mie cineva o dovada (UNA !) de prietenie a rusiei sau a poporului rus fatza de romania.
    nu, nu de prietenie ca e prea mult spus, dar macar una de simpatie.
    39%$ dintre romani nu au habar ce vorbesc dar se afla in treaba.
    • -6 (6 voturi)    
      pentru uzu (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:50)

      razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui Uzu_buzu

      sunt de acord cu tine cu privire la dovezile de ''prietenie'' ale rusiei, insa , pana sa cataloghezi un procent indiferent ca este 39% sau 5% sau... da-mi te rog o dovada de prietenie sincera si fara interese ascunse a oricarei tari vrei tu.... occidenatle sau din orice colt al lumii(sper ca nu iei in considerare akutoare si haine, alimente, etc...)....
  • +5 (5 voturi)    
    Sondaj de dezinformare ?!? (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:41)

    Japonezul [utilizator]

    Volumul esantionului: 1.541 ??? Oare sunt din privitorii antenelor alesi ? Altfel nu imi explic procentele...
    • -4 (6 voturi)    
      pentru japonezu (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:53)

      razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui Japonezul

      nu, tu stai prea mult pe site-uri portocalii si te-ai cam rupt de realitate....
      • +2 (4 voturi)    
        antenizat crizat (Miercuri, 5 septembrie 2012, 17:04)

        Japonezul [utilizator] i-a raspuns lui razvanescu1914

        m-am prins...tu erai unul din esantion...si in acelasi timp un antenizat crizat...
        • 0 (2 voturi)    
          pentru japonezu (Miercuri, 5 septembrie 2012, 18:59)

          razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui Japonezul

          :) haioasa afirmatia ta .. insa o sa te ''dezamagesc'' ma uit la televizor foarte rar, exclus politica...m-am scarbit dupa ce constatinescu a dat chix dupa alegerile castigate de conventia democrata ... insa lucrez in vanzari, am contacte cu min 15 - 20 persoane zilnic si le vad starea de spirit, le aud comentariile... doar atat :)
  • +5 (5 voturi)    
    astia 50% .... (Miercuri, 5 septembrie 2012, 15:53)

    adrian_s [utilizator]

    fac umbra pamantului degeaba ... impreuna cu aia care ii reprezinta - usl-ul ....

    locul lor e in coreea de nord sau iran la alegere ... acolo popoarele sunt suverane si nu permit amestecul occidentului ...

    si ar trebui sa se grabeasca pana nu intervin americanii si in aste 2 ultime bastioane ale comunismului-uslamului ...
  • +3 (3 voturi)    
    sondaj IRESponsabil (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:01)

    artistul000 [utilizator]

    as zice mai degraba
  • +3 (3 voturi)    
    la asa intrebari asa raspunsuri (Miercuri, 5 septembrie 2012, 16:27)

    yosadi [utilizator]

    Intrebare:

    "Este bine sau rau ca statele occidentale, inclusiv SUA, fac presiuni asupra Romaniei pentru respectarea procedurilor democratice"?

    Raspuns:

    50% au raspuns negativ

    ...incredibil ...ce tara

    Concluzia ar fi ca multi nu-si mai doresc democratia...trist..au uitat cam repede comunismul.
    • -2 (6 voturi)    
      pentru yosadi (Miercuri, 5 septembrie 2012, 17:00)

      razvanescu1914 [utilizator] i-a raspuns lui yosadi

      intradevar, ce tara incredibila... de 22 de ani face cele mai proaste alegeri (cel putin ).. si nu se invata minte niciodata... sunt curios daca la urmatoarele alegeri o sa optam intre dan diaconescu si.... cine o mai fi ..
      cat despre democaratie.... deja prea multe lucruri se petrec in tarile occidentale funde populatia nu este informata corect despre anumite probleme (sanatate, sociale), iar guvernele manipuleaza realitatea...despre ce democaratie vorbim ? cea teoretica la care se pricepe toata lumea si da sfaturi
      ? si eu mi-as permite sa dau sfaturi si sa-mi impun ''democratia'' catre cineva mai mic, mai sarca decat mine... daca se opune cumva este considerat ''antidemocratic'' ??
  • +2 (4 voturi)    
    Dupa inca 1 an de Antena 3 (Miercuri, 5 septembrie 2012, 17:56)

    Trojan.H [utilizator]

    90 % din romani vor vrea iesirea Romaniei din UE si NATO. Dupa inca un an sute de mii de romani vor cere in strada integrarea tarii in Comunitatea Statelor Independente (sic!), introducerea limbii ruse ca limba oficiala si intronarea primului imparat din lunga dinastie Voiculescu, ce va dura o mie de ani.
  • 0 (2 voturi)    
    Rusul la nevoie se cunoaste (Miercuri, 5 septembrie 2012, 20:43)

    feisbuk [utilizator]

    39% dintre respondenti considera Rusia este o tara prietena Romaniei.

    Da. Stalin si poporul rus, libertate ne-au adus.
    • 0 (0 voturi)    
      vezi ca si base (Joi, 6 septembrie 2012, 12:32)

      ics_11 [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      Vezi ca si base a spus la intalnirea cu ambasadorii ca oamenii de afaceri sa nu mai evite rusia. Nici el nu si-a dat seama ca rusii ne sunt dusmani si ca-i conduce stalin ?!
  • +1 (1 vot)    
    corect (Miercuri, 5 septembrie 2012, 22:47)

    Natasa [utilizator]

    Clar, sa nu ne mai spuna ei ce sa facem cu banii lor, sa ne lase cocalarii sa agate straini la aeroport fara sa mai ameninte ca nu ne primesc in Schengen, sa nu ne mai puna conditii de civilizare ci sa ne lase sa baltim in jegul autohton si patriotard. Ce stiu strainii astia? Huooo!
  • 0 (2 voturi)    
    Bineinteles ciracii si sustinatorii lui basescu (Miercuri, 5 septembrie 2012, 23:10)

    ploiesteanu [utilizator]

    gandesc precum basescu. Poporul roman: o turma de vite lenese care trebuie carmita si obligata cu batul sa ia calea care trebuie. Ca basescu a fost repus pe scaunul de presedinte de fortele "democratice" occidentale asta o vede cu ochiul liber si copilul de gradinita. Insa tocmai prin acest demers occidentul isi tradeaza "democratia" intercomunitara, democratia pumnului in gura, ca asa-i democratia ! Aproape toata populatia Romaniei este prooccidentala, dar vrea ca presedintele Romaniei sa aiba coloana vertebrala iar Romania sa nu fie calcata in picioare. E adevarat, un chiulangiu si un impostor, l-am numit pe Antonescu si respectiv Ponta, nu merita sa conduca Romania. Aceasta gasca ce-a pus mana si si-a consolidat puterea dupa '90 impiedica tinerii dotati sa schimbe clasa politica actuala, bazata pe cumetrii, relatii si baroni locali.
  • 0 (0 voturi)    
    catre IRES (Joi, 6 septembrie 2012, 12:50)

    chiaburu [utilizator]

    Ia faceti dv. un Sondaj in care sa pueti o singura intrbare si anume:
    Sunteti de acord cu7 consfiscare averilor fabuloase
    a bogatasilor din Romania?
    Sa vedeti ce raspunsuri osa primiti!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri