Ministrul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului Ecaterina Andronescu a propus, duminica, un plan de masuri remediale pentru viitoarele sesiuni ale examenului de bacalaureat si a atras atentia actualilor elevi din clasele terminale de liceu sa se pregateasca bine pentru bacalaureat in anul in care sunt absolventi de liceu, pentru ca pe masura ce se indeparteaza de absolvire, scad sansele de a lua acest examen. Ea a declarat ca numarul elevilor care se prezinta la sesiunea de toamna a bacalaureatului scade in fiecare an si ca scoala trebuie reevaluata.

Ecaterina AndronescuFoto: Agerpres

Andronescu a precizat ca absolventii de liceu care nu au luat examenul de bacalaureat nu vor fi abandonati si a propus un plan de masuri si "demersuri concrete, cu responsabilitati concrete" care vor fi monitorizate, transmite Agerpres.

Potrivit ministrului, la nivel national se vor analiza programele scolare astfel incat acestea sa fi adecvate evaluarilor, se va face o analiza a greselilor la examenele de bacalaureat pentru a se vedea unde gresesc mai mult elevii si a gasi masuri pentru a remedia.

De asemenea, MECTS propune un plan national al inspectiei scolare care sa inceapa cu disciplinele de bacalaureat, inspectoratele scolare sa monitorizeze permanent programele scolare si progresul scolar, programele de formare continua a cadrelor didactice sa continue.

O alta masura propusa de MECTS este organizarea de simulari ale examenului de bacalaureat la nivel national cu trecerea notelor in catalog.

"Din experienta vedem ca aceasta simulare nu este tratata cu atentie de elevi", a afirmat Andronescu, care a precizat ca are in vedere si sporirea ofertei de scolarizare la nivel postliceal.

Ministrul a explicat ca a discutat cu inspectoratele care extind cifra de scolarizare in reteaua postliceala, adaugand ca este necesara o strategie a formarii resurselor umane la nivelul fiecarui judet si o regandire a liceelor tehnologice si scolilor profesionale astfel incat acestea sa fie corelate la piata muncii.

"Propunem, pentru cei care nu vizeaza continuarea formarii profesionale cu urmarea invatamantului superior, bacalaureatul profesional. Probele de competenta sunt aceleasi si au niste specificitati probe practice, au de scris niste proiecte. Un asemenea tip de bacalaureat profesional la alegerea elevilor ar putea fi acceptat de fiecare dintre elevii de liceu. Cineva care opteaza pentru bacalaureatul profesional se poate intoarce si sustine examenele scrise de la examenul de bacalaureat national. Acestea ar reprezenta diferenta", a explicat ministrul.

Ecaterina Andronescu a spus ca MECTS isi propune cresterea numarului de consilieri scolari si doreste folosirea unor proiecte precum platforma electronica dezvoltata intr-un proiect POSDRU, care sa se imbogateasca si cu alti itemi de evaluare.

Totodata, proiectul 'JOBS', care este un proiect destinat consilierii si orientarii scolare si care in prezent se afla in faza pilot in Brasov, sa fie "multiplicat".

UN alt obiectiv al MECT este implementarea sistemului de standarde nationale de evaluare astfel incat o nota data la scoala sa fie aceeasi cu nota data la alta scoala.

Ministrul a subliniat ca atat profesorii, cat si directorii de unitati scolare trebuie sa monitorizeze foarte atent frecventa elevilor care atrage dupa sine si o relatie mai activa cu parintii.

Ecaterina Andronescu a precizat ca fiecare unitate de invatamant (scoala sau liceu) trebuie sa isi faca evaluarea si sa isi propuna masuri de remediere, iar monitorizarea acestora sa fie facuta de directori si de inspectori.

"Fiecare profesor trebuie sa isi faca evaluarea la clasa sau la nivelul scolii. Cerem fiecarui dascal sa faca aceasta evaluare", a mai afirmat ministrul Educatiei, care a spus ca trebuie sa se vada in cazul fiecarui profesor cum a acordat notele la simulari, intrucat in multe cazuri acestea au fost mai mari de nota 5, iar la examen elevii au luat note mai mici.

Una dintre masurile impuse de MECTS cadrelor didactice din scoli si licee este parcurgerea integrala a programei scolare pentru a exista o concordanta intre aceasta si ce face elevul la clasa.