​HARTA CIVILIZATIEI Judetele codase in clasamentul privind locuintele cu baie in interior si alimentate cu apa curenta

de Victor Cozmei, Dan Popa     HotNews.ro
Marţi, 28 august 2012, 18:31 Actualitate | Esenţial


Cu mai putin de 30% dintre gospodarii dotate cu o toaleta in casa, Oltul este judetul de pe ultima pozitie in acest clasament negru. La mica distanta sunt Botosani, Vaslui, Teleorman si Giurgiu, potrivit rezultatelor preliminare ale Recensamintului din 2011, facute publice de INS. Media pe tara a gospodariilor cu baie in interior este de 61%, fata de o medie europeana de aproximativ 95%.

Indicatorul "locuinte cu baie in interior" este in strinsa legatura cu alti indicatori statistici. Astfel, judetele cu sold negativ al populatiei in 2011 (din care oamenii pleaca in numar mai mare decat vin sa se stabileasca acolo) sunt exact cele mai putin dotate cu baie in casa: Olt, Vaslui,  Botosani (potrivit unei anchete INSSE remisa HotNews.ro). 

La fel stau lucrurile in privinta investitiilor straine - in Vaslui de pilda, acestea s-au ridicat intre octombrie 2011- februarie 2012 la 1500 de euro. Toti acesti indicatori statistici intaresc perceptia analistilor care situeaza judetele mai sus enumerate in topul saraciei din Romania.

In ceea ce priveste locuintele cu baie in curte, distanta fata de media Uniunii Europene este uriasa. Statistic, in UE media gospodariilor care nu au baie in interiorul casei e intre 4-5%. In Romania, acest indicator este  aproximativ 40%, procent explicat in parte si de ponderea ridicata a romanilor care traiesc in mediul rural, adica 47,2%.



Localitati din mediul rural: sub 20% din locuinte au baia in interiorul casei

De alfel, la nivel de judet, orasele "urca" acest indicator, in vreme ce locuintele in mediul rural il coboara. Cine intra pe site-urile judetene ale Statisticii va avea suspriza sa constate ca sunt multe localitati in care mai putin de 20% dintre locuinte au baia in interiorul casei.

De mentionat faptul ca, potrivit Institutului de Cercetare a Calitatii Vietii, aproape 7% dintre romani nu considera nici macar foarte necesar a avea o baie in interiorul locuintei, acestia  multumindu-se sa declare ca o asemenea dotare este doar "dezirabila".

In ceea ce ii priveste pe cetatenii celor 27 de state europene, ierarhia conditiilor de locuit arata ca necesitatea cea mai ridicata se refera la existenta unei toalete cu apa curenta (69%), urmata de lipsa scurgerilor si umezelii (68%) si existenta apei calde curente in locuinta (67%).

Topul judetelor cu cele mai putine locuinte dotate cu bai in interior

Topul judetelor cu cele mai putine locuinte cu baie in interior este condus de Olt (29,8%), Vaslui (32,6%), Botosani (36,8%), Teleorman (37,8%) si Giurgiu (38,8%).

La polul opus, judetele cu cele mai multe locuinte dotate cu baie in interior sint  Bucuresti (95,2%), Brasov (83,5%), Constanta (79,8%), Hunedoara (79,6%), Timis (78,6%) si Cluj (77,4%).

  • Da click pe judete de pe harta pentru a vedea situatia locuintelor fara baie in interior
  • Click pe butonul "Legend" pentru a afisa legenda hartii


Vezi harta in ArcGIS.com
Harta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Locuinte cu apa curenta - Vaslui, doar 37%


In ceea ce priveste procentul locuintelor alimentate cu apa curenta, potrivit datelor preliminare de la recensamant, acesta este de 66,7%. Judetele care stau cel mai bine in acest top sunt Bucuresti (96,8%), Brasov (89,5%), Timis (85%), Constanta (84,7%) si Hunedoara (84%).

La polul opus, in coada clasamentului,  judetele care au cele mai putine locuinte alimentate cu apa curenta sunt: Vaslui (36,8%), Olt (37,2%), Botosani (38,7%), Teleorman (40,4%) si Giurgiu (41,1%).
  • Da click pe judete de pe harta pentru a vedea situatia locuintelor fara apa curenta
  • Click pe butonul "Legend" pentru a afisa legenda hartii


Vezi harta in ArcGIS.com
Harta de baza - Bing Maps Road - Microsoft Corporation and its data suppliers este oferita prin intermediul serviciului de cloud ArcGIS.com, serviciu oferit de ESRI.

Nota: Harta folosita ca fundal (Basemap) este harta "Bing Maps Road" a Microsoft Corporation. Eventualele denumiri sau reprezentari gresite pe harta de fundal (Ex: Denumirea de "Gheorghe Gheorghiu-Dej" pentru orasul Onesti) nu tin de HotNews.ro sau de Esri Romania.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28895 vizualizari

  • +45 (55 voturi)    
    harta rusinii.. (Marţi, 28 august 2012, 18:55)

    pehash [utilizator]

    oare faptul ca nu au apa curenta si buda in fundul curtii ii face sa voteze traditional USL sau viceversa?
    • +19 (23 voturi)    
      In schimb... (Marţi, 28 august 2012, 19:28)

      ator2050 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      ...sunt mari consumatori de Antena 3 si manele.
      • +1 (3 voturi)    
        Ce ne mai place sa aruncam cu noroi... (Miercuri, 29 august 2012, 23:51)

        EuSiCuMine [utilizator] i-a raspuns lui ator2050

        Orice om care a facut un pic de statistica vede ca cele doua variabile (apa curenta si baie in casa) sunt puternic corelate. Adica, la nivelul fiecarui judet, procentul de bai in casa este un pic mai mic decat procentul de gospodarii cu apa curenta. Daca ar fi reprezentate intr-un sistem de coordonate carteziene relatia dintre cele doua variabile ar descrie un nor de puncte aproape liniar. Ceea ce este si normal. Fara apa curenta, baia in casa este inutilizabila. Cei care au apa curenta isi fac si baie. Ceilalti mai greu si cu bani foarte multi.
        Apa curenta nu inseamna fantani, puturi si cismele, pentru ca ele exista peste tot, ci retea de apa care are presiune si care nu depinde de vreme. Stiti, puturile pe la tara mai seaca. Ori crearea unei retele de apa functionala (captare, presiune corespunzatoare, puritate, etc.) este treaba statului peste tot in lumea civilizata. Bransarea la retea este treaba omului. Dar daca nu exista reteaua, degeaba vrei sa te bransezi.
        Este ca si cum intr-un judet ipotetic unde nu sunt electrificate 30% din gospodarii (pentru ca nu exista reteaua la care sa se branseze), decat 28% dintre oameni au televizor. Pai daca nu ai electricitate ce sa faci cu el? Ah...vedeam pe la televizor oameni care aveau generator electric pe motorina, pe care il foloseau numai din cand in cand din cauza consumului mare. Cati oameni isi pot permite sa faca asa investitii si care oricum nu rezolva problema? Si de ce pentru unii statul sa creeze retele de utilitati (la care sa se baranseze) si pentru altii nu? Unii sunt cetateni de mana intaia si altii de mana a 10-a.
        De ce in judetul Vaslui, statul a catadicsit sa ofere retele de utilitati numai pt 36.8% din gospodarii ( corelat oamenii si-au facut bai in casa 32.6%)?
        Se face in articol referire la investitori, de parca investitorii ar crea retelele de utilitati. Investitorii se asteapta sa le fie aduse retelele de utilitati la poarta. Este chiar o conditie pe care primariile se angajeaza sa o indeplineasca.
        • 0 (0 voturi)    
          Ai dreptate (Joi, 30 august 2012, 9:08)

          abel [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          Mi-a placut comentariul, pertinent :).Poate citesc si mai marii acestei tari si se gandesc sa faca bine tarii lor si oamenilor care i-au votat.
        • 0 (0 voturi)    
          In sfarsit... (Joi, 30 august 2012, 14:47)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui EuSiCuMine

          ...un mesaj rational si de bun simt. Felicitari.
          Altfel, mai sunt si alte corelatii interesante, pentru cine are timp si dispozitie sa depaseasca nivelul mistocarelii.
          Bunaoara intre gradul de urbanizare al judetului luat in studiu si procentul de "baie-n casa". Sau intre reteaua hidrografica existenta, sau chiar gradul de impadurire si acela de "baie-n casa".
          Cat despre Vaslui, raspunsul e simplu si nu e acela ca e un judet rosu.
          Nu sunt retele de apa curenta in primul rand pentru ca nu e apa. Daca va uitati pe harta, veti vedea cat de sarac e acest judet in ape de suprafata - rauri semnificative, lacuri naturale sau de baraj. In afara de Prut, care oricum e un rau cu bazin hidrografic modest, aflat in zone mai degraba deficitare in precipitatii, practic nu mai exista nimic. La vremea asta, de seceta, Barladul e un fir de apa pe care-l poti sari, sau trece fara sa te uzi nici pana la genunchi. Elanul e secat complet. Horincea nu mai exista decat pe harta de multi ani de zile samd.
          Judetul e unul preponderent rural, probabil in top 5 din acest pdv. Topografia, cu peisajul dominat de dealuri relativ inalte, nu ajuta nici ea, la fel cum nu ajuta nici modul in care traditional s-au format satele moldovene - mari ca suprafata, dar mici ca numar de oameni, cu casele destul de imprastiate, inconjurate de gradini mari. Toate astea cresc costul/loc de racordare la retele de utilitati.
          Aceste sate isi iau apa preponderent din fantani/puturi cu debit mic, alimentate din panza freatica de suprafata; de-aia la orice seceta mai serioasa stirile despre satele vasluiene ramase fara apa inunda ecranele.
          In anii din urma, un numar tot mai mare de sate au capatat retele locale, alimentate din panza freatica de adancime. Apa buna, dar care, in esenta, e o resursa neregenerabila. Cand vorbim de gaze de sist si despre prostii de vasluieni platiti de Gazprom sa se opuna progresului e de gandit si la apa. Asta daca ne mai ramane timp intre huo USL si jos Basescu.
    • +12 (16 voturi)    
      majoritate minoritara (Marţi, 28 august 2012, 19:35)

      paranoid_android [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      61 vs. 95 procente spune totul.
    • +14 (16 voturi)    
      Good point! (Marţi, 28 august 2012, 20:12)

      _Un stelist_ [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Actualul tovaras pemeu ii indemna la alegerile locale pe alegatorii din Gorj sa voteze ca si cum ar plati factura celor ce i'au saracit. Ce a uitat tovarasu' sa adauge e ca Gorjul e condus din '90 de ... ati ghicit, PSD :)
    • -12 (30 voturi)    
      Eminescu (Marţi, 28 august 2012, 20:40)

      Daniel Boroleanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Eminescu care nu avea decat baie in curte a fost un geniu. Si sunt mii de alte exemple. Singura concluzie pe care o trag este ca nimeni nu s-a ocupat de judetele asa zis sarace si au avut doar interese personale sau de partid. Aici intra toti. Sa nu credeti ca daca v-ati nascut in Olt sau Botosani sunteti mai prosti decat cei din Brasov. Dimpotriva... Mult noroc tuturor politicienilor la obtinerea 'succeselor' pe care si le doresc!
      • +22 (26 voturi)    
        Eminescu? (Marţi, 28 august 2012, 21:32)

        war4peace [utilizator] i-a raspuns lui Daniel Boroleanu

        Eminescu a trăit acum 150 de ani, avea o scuză. În 2012 ce scuză mai poţi avea?
        • -3 (7 voturi)    
          Scuze, niciuna (Miercuri, 29 august 2012, 13:13)

          Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

          Nu vad de ce-ar trebui sa-si ceara cineva scuze. Trebuie cumva sa-mi cer scuze si pentru ca sofez un Logan si nu un Ferrari (asa cum facea ardeleanul ala de inalta calitate umana care-a omorat vreo doi oameni pe trotuar in urma cu cativa ani)?
          Dar poti avea multe motive rationale si solide pentru starea de fapt citata in articol, dintre care saracia e doar primul si cel mai evident.
          Insa la un astfel de articol, scris intr-o doara (si care nici macar nu face distinctia dintre baie si toaleta), si acompaniat de comentarii din care multe vor doar sa demonstreze ce prosti si jegosi e aia si ce destepti si frumosi este noi, si cum ei strica firma noastra, nu merita osteneala sa dai explicatii rationale. Prea multi oameni, in Bucuresti ca si-n Transilvania, Muntenia, Oltenia si Moldova deopotriva, sunt foarte multumiti sa priveasca lumea prin ochelari de cal, convinsi ca doar ce vad ei inainte conteaza.
          Nu pare sa fie cazul tau, e un comentariu general.
          • +2 (6 voturi)    
            Ala cu Ferrari-ul (Miercuri, 29 august 2012, 15:28)

            GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

            era oltean stabilit in Banat (s-a petrecut in Timisoara). Inainte sa sarim, ne documentam. La cultura si stiinta pe care pretinzi ca le ai ar trebui sa stii ca Timisoara nu e in Ardeal.
            • +1 (5 voturi)    
              Totusi subiectul... (Miercuri, 29 august 2012, 17:25)

              Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

              N-am pretins nimic. Iar cultura si stiinta, atat cat sunt ele, nu mi le-am construit la/din stirile zilei. Cea despre care e vorba, ca si altele asemanatoare, a fost pur si simplu imposibil de evitat, a tinut prima pagina zile-n sir. Ce trebuie sa faci ca sa scapi de astfel de stiri, ca si despre inevitabilele detalii despre viata amoroasa a Biancai, sau Crudutei, sau-sau-sau?
              Cata atentie i-am dat stirii, se vede, pana acum credeam ca nenorocirea se petrecuse-n Cluj. Multumesc ca ai corectat aceasta grava carenta a culturii mele.
              As putea sa ma documentez serios si sa insir o lunga lista de ticalosi ardeleni (si banateni, daca vrei) din trecutul recent si prezentul maret; dar crezi ca merita? Ar demonstra ceva?
              La cultura si stiinta pe care sigur le ai, nu se poate sa nu fi observat ca subiectul comentariului meu era de fapt altul.
              Uite, retrag paranteza respectiva si-ti astept comentariile la articol, nu la ce-am scris eu.
              • +2 (2 voturi)    
                Te-am corectat punctual... (Joi, 30 august 2012, 0:14)

                GorillaKilla [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

                ...la afirmatiile facute. Nu stim, nu comentam. In fine.
                Ce sa spun, saracie e peste tot. In unele zone e mai mare (statistica o spune). In acele zone ia USL un scor mai mare (tot statistica, saraca).
            • -1 (3 voturi)    
              ... (Miercuri, 29 august 2012, 20:49)

              dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui GorillaKilla

              Si Mailat ala de viola prin Italia era din jud Sibiu, sa nu uitam in mod convenabil.
          • +3 (3 voturi)    
            distinctia dintre baie si toaleta (Miercuri, 29 august 2012, 16:53)

            stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

            ...se face doar in Rusia (si respectiv in tarile rusificate).
            Numai mujicii merg la buda, se sterg la fund, apoi pun mana pe clantele usilor de la buda si respectiv de la baia aflata in alta incapere, unde pana la urma se spala pe maini (asta daca mai fac drumul in cealalta incapere unde au baia, sa se spele pe maini).

            Deci lasa-ne tovarase cu Rusia ta... nu ne intereseaza moda mujicilor.
            • +2 (2 voturi)    
              ... (Miercuri, 29 august 2012, 20:44)

              dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

              Asa e. Am stat intr-un apartament la Chisinau, unde veceul si chiuveta erau in doua camere diferite! Era f incomod si ilogic sa ma plimb dintr-o camera in alta ca sa ma spal pe maini dupa o treaba sau doua. Cu atat mai mult cu cat veceul se invecina cu bucataria iar usile de la bucatarie, veceu si chiuveta erau alaturate si aliniate.
            • 0 (0 voturi)    
              Mda... (Joi, 30 august 2012, 0:35)

              Catalin Dimofte [utilizator] i-a raspuns lui stefan2008

              Distinctia cu pricina se face doar in Rusia si-n Dictionarul Explicativ al Limbii Romane. Despre Rusia e limpede ca stii multe lucruri. Tu stii multe, iar eu sunt "tovaras". Cat se poate de logic.
              Altfel, nu ti se par deprimante comentariile astea? Cei mai multi par sa simta o nevoie irepresibila de a injura pe cineva (unii cica intr-un mod elegant, sofisticat, de parca insulta tine exclusiv de violenta de limbaj) -- fie pe rusi, fie pe-americani, fie pe Ponta-Antonescu, fie pe Basescu, si aproape invariabil interlocutorul. Nu din vreun motiv anume, ci, ca in bancul proverbial, "asa, sa fie, stie ea/el de ce".
              Tot mai putini se ostenesc sa comenteze la subiect. E atat de obositor, trebuie sa depui un efort de gandire, pe cand in Romania injuratura curge lin, firesc, aproape de la sine. Cum era snoava aceea cu inginerul lui Carol I??? "Prea mult pida muti in tara asta, Majestate..."
              Ca nu te intereseaza moda mujicilor (probabil nici a britanicilor, daca stii si cum arata lavoarul britanic clasic) demonstreaza frumos ce scriam mai sus despre ochelarii de cal. Doar ce stii si crezi tu are sens si e bine, restul sunt toti tampiti, bolsevici, uslasi etc.; ma rog, dupa convingeri.
              Daca te-ai osteni sa intrebi pe unul din taranii aia (mai ales batranii) considerati aici barbari si prosti si necivilizati, o sa-ti dea foarte probabil un raspuns care, chiar daca nu esti de acord cu el, ar putea macar sa te puna pe ganduri, "Pai cum, taica??? Sa ma c... acolo unde mananc si unde dorm??? Pacatele mele, pai pana si cainele se duce in coltul cel mai indepartat al gradinii..."
              Iar cu rusii, ce sa zic... treaba cu clanta e nasoala de tot, recunosc. Da-n schimb e absolut OK sa-ti tii pieptanul si prosopul de fata si periuta de dinti la un metru de buda, in aceeasi camaruta de cativa metri patrati...
              • 0 (0 voturi)    
                tovarase, lasa-ne... (Joi, 30 august 2012, 16:53)

                stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Catalin Dimofte

                Nu ma intereseaza nici moda mujicilor (le cunosc cultura dupa imaginea de barbari pe care au lasat-o in Romania cand au trecut pe-aici in al doilea razboi mondial, cica sa ne "elibereze" de unguri/nemti), nici moda taranii tai cu tehnologia lor avansata din 1500 i.e.n. cand cea mai igienica metoda era sa te caci in afara taberei si sa-ti duci cu tine o lopata ca sa-ti ingropi cacatul.
                Suntem in sec. al XXI-lea! Ar trebui sa va intre la capatana ca-i cazul sa va faceti buda in casa (chestie pentru care, evident trebuie sa-ti aduci si apa in casa, pentru a impinge cacatul pe teava la vale pana in fosa septica/canalizarea satului).

                SI acuma nu-mi veni tu mie cu argumente ca buda din gradina plina de muste este mai igienica decat buda din casa! Sau ca nu poti sa-ti pui periuta de dinti in aceeasi incapere in care te caci! Pai n-ai decat sa descoperi si tu peria pentru WC, spalatul WC-ului si spalatul pe maini in cazul asta.
                Repet: moda mujicilor arata mentalitate de maimute din evul mediu. Decat sa tina baia curata spaland WC-ul, mai bine scot WC-ul din baie! Ce sa inteleg, ca mujicii nu mai au sperante sa aiba apa la WC intreaga zi? Ei trag apa la WCnumai la 3 noaptea cand au apa, cum era la noi pe timpuri "tovarasesti"? Sau care-i explicatia?
      • +22 (24 voturi)    
        amintiri din epoca de piatra.. (Marţi, 28 august 2012, 22:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Daniel Boroleanu

        Dar Burebista? tragea apa?...
        Oare e nevoie de genii sau doar de niste oameni mai harnici?

        Cine trebuie sa se ocupe de cine? Asteapta ca oile?..
        • +12 (14 voturi)    
          da (Miercuri, 29 august 2012, 7:41)

          ATP [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          "investitii straine"... sa vine nemtzii sa le faca "buda"
      • +9 (9 voturi)    
        hahaha (Miercuri, 29 august 2012, 10:46)

        Trabucodonosor [utilizator] i-a raspuns lui Daniel Boroleanu

        "Eminescu care nu avea decat baie in curte a fost un geniu"
        Corolar 1: daca nu ai baie decat in curte, esti un geniu.
        Corolar 2: Romania e un plina de genii.
        Corolar 3: Daca vrei sa devii un geniu, desfiinteaza-ti buda din casa.
      • +2 (2 voturi)    
        Pe vremea aia ... (Miercuri, 29 august 2012, 16:24)

        Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui Daniel Boroleanu

        cand Eminescu avea buda in spatele casei altii aveau o oala-de-noapte in casa. Constructia din spatele casei cred ca era ultima moda - cei care o aveau erau invidiati.
    • +16 (24 voturi)    
      si a lenei (Marţi, 28 august 2012, 21:17)

      nelu-razvy [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Probabilm spera ca usl-ul sa le puna si apa curenta si sa le mute si buda in casa in campania care urmeaza.
      Oare ei nu sunt tot in Europa sau mai bine zis in UE Pardon dupa cum au votat la referendum nu se prea vede. In Europa se poarta altceva decat ce vor ei.
    • +8 (10 voturi)    
      intrebare (Miercuri, 29 august 2012, 10:05)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      oare aceste judete nu sunt cumva cele care au votat masiv la Referendum?
      E paradoxal sa te c*** in natura si totusi sa ai principii democratice solide.
      • +1 (1 vot)    
        ...pai asta si inseamna sa ai principii solide... (Miercuri, 29 august 2012, 19:50)

        xantipa [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        ...sau, ma rog...democratice :)
  • +28 (40 voturi)    
    Acum intelegeti (Marţi, 28 august 2012, 19:17)

    hartagramz [utilizator]

    de ce Transilvania nu a votat referendumul si are, in genere, o viziune liberala... Alta plamadeala... Tari diferite adunate sub acelasi steag!
    • +9 (11 voturi)    
      Las ca vine toamna ... (Miercuri, 29 august 2012, 11:38)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui hartagramz

      ... cu ale ei inundatii, si va creste numarul de locuinte cu apa curenta in casa. Unora poate le va muta si buda in casa. Noi sa fim sanatosi, ca procentele se schimba ele de la o zi la alta. Apa trece, "bolovanii" raman.
      • +1 (1 vot)    
        :)) (Miercuri, 29 august 2012, 20:06)

        Malone_M [utilizator] i-a raspuns lui Fileu_de_Poveste

        Esti nebun, omule! :) In sensul bun al cuvantului, daca exista asa ceva.
  • +17 (19 voturi)    
    acum (Marţi, 28 august 2012, 19:24)

    iulian-bz [utilizator]

    inteleg de ce Cacarau are asa de multi fani!!!
  • +17 (23 voturi)    
    Ce coincidenta! (Marţi, 28 august 2012, 19:43)

    IoanaDC [utilizator]

    Exact judetele fruntase la vot sunt codase la dotarea cu bai. Hmmm, sa fie doar o corelatie sau o relatie de cauzalitate? Adica, neavand bai pe care sa le foloseasca, au mai mult timp sa voteze? Sau mai mult timp sa se informeze ca sa voteze "in cunostinta de cauza"? Sau or fi mai usor de cumparat? Sau e doar o coincidenta...
    • +3 (5 voturi)    
      ei cred ca cabina de vot.... (Miercuri, 29 august 2012, 11:42)

      Fileu_de_Poveste [utilizator] i-a raspuns lui IoanaDC

      ... seamana cu un veceu si merg la vot sa vada cum e. le da si hartie (mai moale ca si cea ziar). multi sunt chiar impresionati de perdelutele de la sectia de votare - isi fac poze pentru a folosi ideea de design interior pentru intrarea in propria locuinta.
  • +17 (23 voturi)    
    Am ati inteles de ce... (Marţi, 28 august 2012, 19:47)

    calinsab [utilizator]

    Am ati inteles de ce... clujenii gandesc diferit? dar ca ardelenii au un pas in plus catre civilizatie si modernism fata de alte zone ale tarii? Occidentul isi lasa amprenta vrem nu vrem, asupra vestului tarii... de aceea populatiile din transilvania au influente maghiare, germane, slovace... etc de aceea ardelenii gandesc si voteaza diferit... Civilizatia si cunoasterea ... aspiratiile catre ceea ce aceste zone numesc ''normal'' in clara diferentiere cu restul tarii. Nu vreau sa supar pe nimeni cu nimic cand zic asta dar statistica a scos in evidenta multe aspecte ale vietii in Romania... mai asteptam si celelalte paliere ale cercetarii car vor scoate in evidenta tot mai mult diferntele dintre aceste regiuni.
    • +4 (6 voturi)    
      ... (Miercuri, 29 august 2012, 9:17)

      qwezczx [utilizator] i-a raspuns lui calinsab

      Ca sa iti faci buda iti trebuie apa curenta, ca sa isi traga apa curenta unele sate trebuie sa aduca apa de la multi kilometri departare. Si cand in sat sunt mai multi batrani decat tineri si o pensie de maxim 5 mil in cel mai bun caz cum crezi ca au eu posibilitatea sa isi traga apa curenta.

      Tatal meu s-a mutat la tara si si-a facut si baie si wc in casa. Cu apa din fantana. Problema e ca fantana mai seaca cateodata. Si sunt tineri in sat (cati mai sunt) care incet incep sa isi faca si ei.
      Cei care au ceva mai multi bani. Dar batrinii nu au nicio sansa sa isi faca asa ceva din pensia lor.

      Vad ca toata lumea improasca cu noroi( in stil pur USList) in loc sa vina cu solutii de cum putem sa facem sa o ducem mai bine si eventual sa ajutam si pe altii sa o duca mai bine.
      • 0 (2 voturi)    
        doar acolo sunt batrani? (Miercuri, 29 august 2012, 15:43)

        CezarHost [anonim] i-a raspuns lui qwezczx

        si cumva doar in satele fara veceu sunt batrani?? in toate celelalte judete au sate fara nici un batran?? numai cu tineri nascuti cu banu in buzunar??
        saracia este un rezultat, la fel si educatia sau dorinta unora, daca ce scrie in articol e adevarat si foarte putini din cei fara baie considera asta o necesitate... si prefera sa se duca in curte ... atunci avem o problema, daca vor si nu se poate... si constientizeaza dece e mai bine asa.. atunci lucrurile stau diferit.

        asa ca revin la prima afirmatie.. doar in alea cateva judete exista batrani? sau peste tot in restul tzarii pensiile sunt enorme?
    • +4 (6 voturi)    
      eu una... (Miercuri, 29 august 2012, 14:53)

      brita [utilizator] i-a raspuns lui calinsab

      provin din Oltenia (Valcea). si nu ma mindresc cu asta. aici locuiesc oameni mici. negospodari. pur si simplu nu le iese figura.
      bunicii mei au fost bogati pe vremea ailalta, dar n-au catadicsit sa-si faca o baie in casa; la un moment dat au "plantat" o cada intr-o camera, care a ramas pe veci spatiu de stocare "bulendre" (ador cuvintul asta).
      am facut ceva scoala la Timisoara - acolo locuiesc oameni gospodari, cel putin in comparatie cu ai mei.
      m-am mutat acu' ceva ani in Germania. concluzia: aici locuiesc de departe cei mai gospodari oameni din lume :)
      • +3 (5 voturi)    
        ha ha ha (Miercuri, 29 august 2012, 16:57)

        stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui brita

        Pai hai in Romania si fa o toaleta cu apa curenta acolo in Oltenia de sa se rasuceasca bunicii in mormant!
      • 0 (2 voturi)    
        da, din pacate... (Miercuri, 29 august 2012, 20:04)

        xantipa [utilizator] i-a raspuns lui brita

        ii cunosc pe vasluieni, le stiu mentalitatea...
        mai mult de jumatate sunt lenesi si...cam beau (deh, zona viticola!);
        mare parte din restul considera ca e bine si asa;
        iar ce-a mai ramas...de regula, pleaca in alta parte.
  • +4 (14 voturi)    
    ... (Marţi, 28 august 2012, 20:05)

    dragos234 [utilizator]

    Vad ca judetele din "Ardealul de Nord", de unde ia UDMR multe voturi , nu sunt peste media nationala si in acelasi timp sunt intrecute net de judetele din sudul Ardealului.
    • +6 (6 voturi)    
      Pai ce concluzie incercai tu sa tragi (Miercuri, 29 august 2012, 10:13)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

      Nu a zis nimeni ca ungurii sunt mai buni decat romanii. Aici era vorba de diferenta intre romani
  • +5 (13 voturi)    
    investitiile straine in OLT sunt ridicate (Marţi, 28 august 2012, 20:19)

    alin-stef [utilizator]

    In articol se spune ca: "La fel stau lucrurile in privinta investitiilor straine - in Vaslui de pilda, acestea s-au ridicat intre octombrie 2011- februarie 2012 la 1500 de euro."

    De ce nu au spus si de investitiile straine din jud. Olt, care e printre primele judete din tara, mai precis pe pozitia a doua dupa Cluj!

    In 2011 in jud. OLT au fost de investitii directe straine de 49,22 milioane de euro.

    Si informatia despre Vaslui care ar avea 1500 de euro investitii intre oct. 2011 si febr 2012 e putin tendentioasa. In linkul de mai jos Vasluiul a avut in 2011 investitii de 14 mil. de euro.

    Linkuri de verificare:
    - http://www.andreeavass.ro/blog/wp-content/uploads/2012/04/Raport-Tabloul-investitional-regional2.pdf

    - http://www.adevarul.ro/locale/zalau/Topul_judetelor_cu_cele_mai_mari_investitii_straine_si_autohtone_noi-_Salajul_-_in_primele_cinci_0_676732419.html#
    • -2 (6 voturi)    
      .... (Miercuri, 29 august 2012, 15:12)

      dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui alin-stef

      Si Covasna si Harghita au PIB per capita mai mic decat Gorjul dar spune cineva asta?
      • 0 (2 voturi)    
        mdah e si mai rau (Miercuri, 29 august 2012, 15:45)

        CezarHost [anonim] i-a raspuns lui dragos234

        daca au bani si nu considera ca igiena este importanta atunci e si mai rau
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Miercuri, 29 august 2012, 21:05)

          dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui CezarHost

          Si vad pe harta ca judetul Constanta, judet valah care a stat la turci mai mult decat toata Romania la un loc, are mai multe locuinte alimentate cu apa si mai multe locuinte cu baie in interior decat Arad, Oradea si Satu Mare, care vorba aia sunt "fruncea fruncii", "vestul vestului" si au stat la unguri, nemti etc secole de-a randul dar nu s-au gandit sa faca si niste amarate de bai in casa.
  • 0 (34 voturi)    
    Trasilvania e alta tara (Marţi, 28 august 2012, 21:11)

    falcoind [utilizator]

    Poate sa se infurie toti PRM-isti , USL-ai si restu de nationalisti , TRasilvania stat cu trei limbi oficiale , Romana , Maghiara si Germana granite pe carpati si viza pt olteni . In 10 ani s-ar compara cu Elvetia si Luxemburg, nu cu Bulgaria si albania cum o face azi romania . Ardeleni ar fi mindri ca se aproprie de standardele de la nemti nu ca is mai buni ca Bulgari sau Albanezi . E mentalitate total diferita. Votati olteni, moldoveni USL ca va mai da cite o bita sa aveti in ce va sprijini sau da dupa ciini cind va kk in gradina.
    • +1 (23 voturi)    
      Constat... (Marţi, 28 august 2012, 21:35)

      war4peace [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      ...că aveţi o mare foame de litere, că prea le-aţi mâncat de peste tot. Vă recomand o vizită pe la şcoală; puteţi începe cu manualele de gimnaziu. Succes!
      (cum să nu iubeşti oamenii care se consideră mai civilizaţi decât alţii, dar scriu mai prost ca un copil de 8 ani?)
      • +1 (17 voturi)    
        de acord (Miercuri, 29 august 2012, 0:29)

        slice_of_life [utilizator] i-a raspuns lui war4peace

        Si nu stiu de ce, dar nu cred ca vorbeste mai bine germana cu care se mandreste atat, sau maghiara...
    • +4 (12 voturi)    
      RE:Transilvania e alta tara (Miercuri, 29 august 2012, 0:17)

      Tah [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Cat de inteligent trebuie sa fii cand Europa si nu numai si-a dat seama ca nu poate progresa/rezista decat prin unitate, diversitate si respect incat sa debitezi astfel de pareri separatiste?
      Nu reusesti sa iti dai seama ca si noi: Romanii, Ungurii, RRomii, Sasii, Armenii, Evreii, Turcii, Secuii etc. care traim in Romania si (o parte cel putin din noi) suntem mandri de comunitatea noastra si ce am construit/pastrat pe aici, platim pentru ca sa ii tinem pe Greci, spre exemplu, in unitate cu noi?

      Cat de simplu poti fi?

      Bulgarii au o cultura faina si poate, daca stii sa citesti ai sa deschizi o carte si ai sa citesti si ai sa inveti sa ii respecti, dincolo de manelele de pe litoralul lor.

      Esti un trist si probabil ca iti vei petrece viata in tristete, in frustrari si nereusite, pentru ca iti place sau nu, Romania (poate nu in ritmul sperat) evolueaza.

      DanG
      PS: emigrare placuta, poate iti vei gasi linistea in alt colt de lume
    • +1 (7 voturi)    
      Istoria... (Miercuri, 29 august 2012, 11:53)

      catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Istoria ,bat-o vina ,zice altceva :daca nu erau moldovenii si oltenii sa-si lase familiile si sa treaca muntii intr-o vara (1916) acum in Ardeal nu se vorbea decit maghiara si germana !!Iti recomand sa vizitezi cimitirele eroilor din trecatori sa vezi citi din cei cazuti sint ardeleni si citi moldoveni sau olteni...
      Daca in decursul ultimilor ani regiunile respective au incaput pe mina unor ticalosi(de toate culorile politice ) care le-au pradat nu inseamna ca sunt cu ceva inferioare altora .
      • -1 (3 voturi)    
        ... (Miercuri, 29 august 2012, 15:07)

        dragos234 [utilizator] i-a raspuns lui catalin72

        Exact. Au maturat podelele ungurilor aproape un mileniu si acum se supara tot pe neamul lor romanesc care i-a scapat de la iobagie. Trist.
        • +1 (1 vot)    
          sunt bucuros ca pot vorbi ROMANA in tara mea (Miercuri, 29 august 2012, 17:03)

          i0nut [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          in timp ce moldova era o tara libera si independenta, Tara Romaneasca subjuga turci....

          am si o ipoteza despre "harnicia din oltenia si moldova" toata vara munceau pe rupte de dimineata pana seara... si toamna inainte de recolta navaleau turcii si eu ardeau hotarele si otraveau fantanile.... tine asta 1 an, 2 ani, 10 ani, 100 de ani... dar la un moment dat nu iti mai are sa tragi tare ca apoi sa ii dai foc :)
          ipoteza nu a fost verificata (astept un grup de cercetatori, de orice natie)
        • +1 (1 vot)    
          Minusuri (Joi, 30 august 2012, 11:23)

          catalin72 [utilizator] i-a raspuns lui dragos234

          Judecind dupa namarul de "minusuri " pe care le-a primit comentariul meu inteleg ca istoria Romaniei nu e tocmai un subiect placut in Romania ...dar ,imi pare rau ca va dezamagesc ,ISTORIA NU POATE FI SCHIMBATA !
  • +23 (27 voturi)    
    intrebari retorice (Marţi, 28 august 2012, 21:23)

    elwis [utilizator]

    1.Nastase se plingea ca n-are acces la apa calda-in puscarie-decit de 2 ori pe saptamina ! Si unii dintre noi l-au calificat drept prim ministru bun , desi a fost si premierul judetelor codase la apa sau baie !
    2.Ar fi interesant sa stim averea baronilor locali din judetele fara baie !
    3.Cind se vor trezi si oamenii astia sau sint aia care asteptau asta iarna sa le dam zapada afara din curte ?
  • +23 (25 voturi)    
    imaginea spune tot (Marţi, 28 august 2012, 22:14)

    born_naked [utilizator]

    Nu au apa curenta sau baie in casa, gunoaiele stau morman si curtea plina de buruieni, dar au televizor si antena satelit. Cocioaba in care stau se poate darama din clipa in clipa, dar ei o populeaza cu prunci sa se adune alocatiile.
    Nu mi-e mila de ei, ca stau toti cu mana intinsa si decat sa se ridice din mizeria lor prefera sa se planga.
    • -8 (14 voturi)    
      Ba (Miercuri, 29 august 2012, 4:01)

      Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui born_naked

      Ba, casa e din caramida si pare solida. Ce vezi tu acolo e hambarul sau grajdul. Si nu cred ca se plang, ci e doar un articol de ziar senzationalist.

      Oamenii sunt pe pamantul lor si traiesc cum vor sa traiasca, au tot dreptul.

      Ce tot atata balacareala pe ei..
      • +3 (3 voturi)    
        da (Miercuri, 29 august 2012, 11:50)

        baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui Gheorghe1

        ma, da ne imbolnavim toti in contact cu ei, ca mai vin si pe la oras...
        • +3 (5 voturi)    
          coabitare (Miercuri, 29 august 2012, 15:30)

          Gheorghe1 [utilizator] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

          Coabitarea. E ceruta de toata lumea, si acceptata de nimeni. Mult succes.
    • +5 (5 voturi)    
      si (Miercuri, 29 august 2012, 8:33)

      Teri [utilizator] i-a raspuns lui born_naked

      copilasii, mutati la oras, stau intr-o garsonela cu un 4x4 or ceva de genu' in fata blocului
  • +9 (9 voturi)    
    Politicienii, dar mai ales OAMENII!!! (Marţi, 28 august 2012, 22:57)

    LiviuX [utilizator]

    Daca de obicei sunt de acord ca politicienii au cea mai mare vina in ceea ce se intampla, in cazul de fata consider ca e doar partial adevarat. Ii consider deci vinovati de lipsa de educatie a oamenilor (la urma urmei un electorat needucat e mai usor de stapanit) prin nealocarea de fonduri, lipsa aproape totala de control (prin a impune si un anumit procent de emisiuni, articole educative) in media. Dar nimeni nu opreste pe nimeni in sec. 21 sa mai citeasca si alte ziare si reviste decat cele porno, sa se mai uite si pe alte canale, gen Discovery, si nu numai la antene. Asa ca si oamenii au o mare parte de vina, poate cea mai mare. Vezi ca multi nici nu considera asta necesar... La urma urmei, nu guvernul trebuie sa vina sa-ti faca o baie in casa...
    • -3 (5 voturi)    
      Dar oamenii pot fi ajutati cu fonduri UE (Marţi, 28 august 2012, 23:31)

      abel [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Daca ar exista o retea nationala de distributie a apei, sa existe apa curenta in fiecare casa si pentru asta sa utilizam fondurile UE, nu sa le lasam nefolosite, cred eu ca isi vor face si baie , este suficient sa inceapa cineva cu o baie... primarul( iar primarul este politicianul satului si ar fi bine sa fie si gospodar ,nu numai politician ), preotul, invatatorul, si ceilalti oameni vor vedea ca si la tara poate exista civilizatie si vor vrea si ei o baie. Era o nuvela despre un preot care se duce intr-un sat sarman si care reuseste sa faca multe , " Popa Tanda " de Ioan Slavici.
      • +7 (11 voturi)    
        Mda, romanisme (Miercuri, 29 august 2012, 1:24)

        un roman [utilizator] i-a raspuns lui abel

        Adica sa faca unul sau altul pentru toti.
        Daca au TV au vazut si ei cum arata o baie si un WC civilizat, nu trebuie sa le arate primarul sau popa.
        Si daca le faci baie gratuit din fonduri europeene, intrebarea este daca vor sti sa o foloseasca asa cum se cuvine.
        De fapt problema este legata de lenea acestor persoane, si nu neaparat de altceva.
      • +1 (3 voturi)    
        Am zis sa se asigure apa potabila in fiecare casa (Miercuri, 29 august 2012, 13:43)

        abel [utilizator] i-a raspuns lui abel

        din tara asta , si sa utilizam fondurile UE ...si oamenii isi vor face bai singuri, se mai uita si ei in stanga, in dreapta, vad, casca ochii, s-or mai lumina . Si de ce sa nu fie politicenii oameni gospodari, primii si la facut baie in casa proprie, sunt buni numai de dat din gura si adus voturi pentru Centru?Sa lupte sa aduca apa in casele oamenilor , sa faca drumurile, scolile ...
      • +2 (2 voturi)    
        Ai doar partial dreptate (Miercuri, 29 august 2012, 14:25)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui abel

        In ceea ce priveste reteaua nationala ai mai putea avea dreptate (dar si asta se incadreaza la lipsa de fonduri de care pomeneam si pentru care si eu consider vinovat guvernul). Cu apa in casa acum nu mai e treaba guvernului insa, ci a proprietarului. De ex., cand au aparut centralele pe gaz, strada pe care locuiam nu avea conducta de gaz. Dar stiam ca e incomparabil mai bine decat incalzirea si apa calda cu lemne, carbuni sau curent electric, asa ca am platit (evident impreuna cu alti vecini mai deschisi la minte) si conducta stradala. Evident ca partea din casa a fost exclusiv treaba mea. Asa ca se si poate. Evident, alta e puterea de cumparare la tara, dar sunt situatii de astea cu WC comun, etc. si la oras, unde conducta trece la cativa metri. Acolo nu mai este nici o justificare, si nici un alt vinovat in afara de proprietar.
        PS. Dupa ce am platit conducta stradala de care vorbeam DIN BANII MEI, Romgazul (sau cum se mai chema pe atunci) a preluat-o pe gratis, ca sa mai cupleze si pe altii care nu au contribuit nici un leu (pe ei insa evident ca i-a taxat, ce-i drept nu cu cat m-a costat pe mine, ci mai putin). Ar putea fi si asta un motiv ca lumea nu are interes sa construiasca ceva pentru ca apoi statul sa ia pe degeaba.
        • 0 (0 voturi)    
          Domnule Liviu, (Joi, 30 august 2012, 7:42)

          abel [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Nu trebuie trasa o teava de apa pana in casa, sa existe retea de distribuitie a apei potabile in sate ; si asa se spune ca apa fantinilor este apa de suprafata, poluata cu nitriti si alte cele. Un robinet in curte cu apa potabila de la o retea de distributie a apei potabile. Ma intelegi?
        • 0 (0 voturi)    
          Si fondurile UE de ce sa ramana nefolosite? (Joi, 30 august 2012, 7:49)

          abel [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Am auzit stirea asta de atatea ori la TV, ca nu s-au absorbit toate fondurile UE, ei bine, sa fie absorbite pentru realizarea unei retele nationale de apa potabila...Electricitatea a ajuns la sate si e bine si pentru oamenii de la tara... Sa zic si retea nationala de distribuitie a gazelor, ca sa nu mai taiem padurile , sa existe o sansa reala de a trai decent pentru oricine se naste in tara asta, dar la cati egoisti sunt pe aici, care ar vrea numai ei sa traiasca bine si care mi se urca mie in cap ca dau sfaturi cum sa foloseasca fondurile UE...
          • 0 (0 voturi)    
            Deci cam asa cum am spus si eu... (Joi, 30 august 2012, 22:48)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui abel

            Unde nu e retea nationala e vina guvernelor, unde e (macar apropiata) e vina oamenilor.
  • -1 (9 voturi)    
    Drumurile (Marţi, 28 august 2012, 23:16)

    m3th0dman [utilizator]

    Culmea e că drumurile cele mai proaste sunt în Transilvania. Aşa că nu mai daţi vina pe politicieni, deoarece baronii locali au făcut drumuri foarte bune în Moldova de exemplu, pe când în Bihor (pe unde ies foarte mulţi înspre vest) sunt drumuri ca după război.
    • +4 (10 voturi)    
      Arges (Miercuri, 29 august 2012, 0:31)

      slice_of_life [utilizator] i-a raspuns lui m3th0dman

      Acolo sunt cele mai proaste in absolut! Da Exact acolo de unde se exporta masina nationala. Probabil cel mai exportat produs romanesc.
  • -9 (11 voturi)    
    Si trebuie sa educam oamenii (Marţi, 28 august 2012, 23:46)

    abel [utilizator]

    Putem sa-i educam pe copiii de la tara , daca pe adulti nu mai putem , sa-si doreasca sa aiba o viata mai confortabila, atunci sa aducem apa curenta in toate scolile si sa facem bai in toate scolile , folosind tot fonduri UE . Doamna ministru a Invatamantului poate cere asta, mi-a placut ca a ajuns si in Mehedinti si ca da bani pentru terminarea scolii din satul mehedintean vizitat.
    • +9 (11 voturi)    
      Iti spun eu (Miercuri, 29 august 2012, 4:08)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui abel

      Vizita, a fost o publicitate agresiva, doamna a ales o scoala cat mai propadita, s-a dus acolo si a tras de urechi directorul, tapul ispasitor. Oricum, ministra dupa ce a scos perla cu facultate fara bac, nu are dreptul moral sa dea nici cea mai mica indicatie in acest domeniu, adica invatamantul.
      • +2 (4 voturi)    
        Vezi cum vorbesti! (Miercuri, 29 august 2012, 9:54)

        Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

        Doamna profesoara a fost GARANTATA de Daniel Marian Vanghelie si a promis ca va majora salariile profesorilor cu 50% imediat ce va accede la guvernare!
  • 0 (6 voturi)    
    cel mai (Miercuri, 29 august 2012, 7:38)

    ATP [utilizator]

    cea mai aiuristica observatie este ca numarul de locuinte cu baie in interior intr-o anumita zona este corelat cu numarul investitiilor interne directe... Stiu cum e cu corelarea aia dar ma face sa ma gandesc ca trebuie sa vina altcineva sa le faca bai (??)
  • -4 (6 voturi)    
    n-au veceu dar au pantofi cu toc de la Udrea (Miercuri, 29 august 2012, 11:05)

    deceneus [utilizator]

    mda... pai ministra dezvoltarii a cam dormit in mandatul ei ... si a fost codasa la absortia fondurilor europene ...
    si dupa mintea ei de gaina, ce le lipsea mai mult oamenilor erau pantofii cu toc :D
  • -2 (2 voturi)    
    cei fara baie in casa (Miercuri, 29 august 2012, 13:58)

    MG [utilizator]

    cei fara baie in casa polueaza apele/raurile mai putin

    :D

    "Dunarea albastra" de la Viena ajunge la noi cenusie.
    • 0 (0 voturi)    
      Solutia simpla (Miercuri, 29 august 2012, 18:01)

      Eucris [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Hai sa ne demolam atunci baile!
    • 0 (0 voturi)    
      Da , ai dreptate... (Joi, 30 august 2012, 7:53)

      abel [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Imi doresc sa nu mai ajunga toti cacatii din Europa in Dunare.Sa le sugeram sa ii arunce in alta parte... Poate inventeaza cineva un alt mod de colectare a reziduurilor deversate in rauri. Eu l-as recomanda pentru premiu Nobel.
  • 0 (0 voturi)    
    pretul apei dar si geografia bat-o vina (Miercuri, 29 august 2012, 17:36)

    Mirceaq [utilizator]

    probabil si din cauza saraciei nu isi permit sa aiba apa curenta, dar si din cauza zonei - geografic vorbind.
    adica efortul de a avea apa e mai mare pentru unele judete-
    nu sunt atatea izvoare si apa curata trebuie extrasa de la adincime.
  • 0 (0 voturi)    
    Hahaha (Joi, 30 august 2012, 10:17)

    Alex S [utilizator]

    Deci singurii tarani care nu se c**a in fundul curtii sunt aia din zonele turistice unde se duc cei de la oras sa le dea bani sa doarma la ei in casa (asta in timp ce noi le primim copii in camin la facultate pe sume simbolice, de fraieri ce suntem). Sa mai iasa si taranii la munca, sa lase ajutoarele sociale si traiul pe spinarea celor de la oras.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by