VIDEO Rectificarea bugetara taie investitii si muta banii la pensii, sallarii si asistenta sociala. Cresterea economica revizuita in scadere, de la 1,5% la 1,2%. Deficitul bugetar creste de la 1,9% la 2,25% din PIB

de Alina Neagu     HotNews.ro
Joi, 23 august 2012, 16:52 Actualitate | Esenţial


Executivul a aprobat in sedinta de joi proiectul de rectificare bugetara pe anul 2012, a anuntat, joi, la Palatul Victoria, premierul Victor Ponta, potrivit Agerpres. Proiectul de rectificare bugetara prevede modificarea deficitului bugetar de la 1,9% la 2,25% din PIB, pe fondul majorarii veniturilor bugetului general consolidat cu 0,62 miliarde lei si a cheltuielilor cu 3,069 miliarde lei fata de programul initial.

"Am preluat in luna mai un buget deja aprobat de vechea majoritate parlamentara si vechiul Guvern (...) cu o filosofie de austeritate, antisociala. (...) A trebuit sa facem realocarile necesare", a explicat premierul.



El a precizat ca Executivul a aprobat rectificarea bugetara pornind de la obligatia de a ramane intr-o limita clara de disciplina financiara si de a respecta acordurile cu creditorii internationali.

Rectificarea bugetara a fost agreata cu Fondul Monetar International si, potrivit Consiliului Fiscal, noile tinte sunt in concordanta cu prevederile Legii 291/2011 privind aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in strategia fiscal-bugetara.


Promisiunile lui Victor Ponta:
  • reintregirea salariilor bugetarilor si restituirea acelor parti din pensii incasate in mod ilegal.
  • am asigurat bani in buget bani pentru rambursarea pensiilor
  • am gasit bani pentru insotitorii persoanelor cu dizabilitati
  • am prevazut in buget sumele necesare pentru angajarea a 564 de judecatori si grefieri


Ministrul Finantelor, Florin Georgescu, a anuntat ca rectificarea bugetara a fost construita pornind de la o crestere economica de 1,2% o crestere a PIB nominal la 607 miliarde lei, o inflatie de 3,5%, un curs leu/euro de 4,45 lei/euro, si un deficit bugetar de 2,2%, potrivit Mediafax.


"Rectificarea bugetara s-a realizat pornind la o crestere economica revizuita, in jos din pacate, de la 1,5% in medie in varianta anterioara la in jur de 1,2% in prezent, ca efect al cresterii economice incetinite, chiar negative, din zona Uniunii Europene, de la principalii nostri parteneri de unde exportam bunuri si servicii si, de asemenea, din cauza secetei si, intr-o anumita masura, si din cauza climatului politic tensionat din ultimele cateva luni. Rata inflatiei este si ea revizuita in mod relativ negativ de la circa 3% la 3,5% decembrie anul acesta, fata de decembrie anul trecut", a afirmat Georgescu.



Potrivit acestuia, se mentine la un nivel relativ rezonabil deficitul de cont curent in jur de 4% din produsul intern brut: "Se adapteaza, raportat la realitatile din piata, cursul mediu de schimb luat in calcul pentru fundamentarea bugetului de la 4,21 cat era anterior la 4,45 lei/euro. In aceste conditii, PIB in termeni nominali este 607 miliarde lei, usor mai ridicat din cauza ratei inflatiei si a cursului de schimb, iar pe de alta parte si din cauza revizuirii PIB realizat in anii anteriori, 2010 si 2011, care pe baza datelor definitive a fost mai mare decat pe baza datelor preliminare. Partenerii internationali ne-au permis o crestere a deficitului bugetar de la 1,9% la 2,2% din PIB, sa realizam acele masuri de acoperiri ale a cresterilor salariale pentru refacerea puterii de cumparare a salariilor personalului bugetar la nivelul din iunie 2010, sa restituim pensiile retinute in mod necuvenit, sa alocam anumite sume pentru autoritatile locale si sa asiguram functionarea in bune conditii a institutiilor publice, atat in materie de personal cat si a cheltuielilor curente materiale."


















9187 vizualizari

  • +34 (36 voturi)    
    Discurs (Joi, 23 august 2012, 17:06)

    Draky [utilizator]

    Un discurs prost, fara subiect clar, fara concluzii clare, balbait.
    Singurele lucruri repetate la nesfarit, greaua mostenire lasata de jaful guvernului trecut.
    Domnilor, nu v-a obligat nimeni, v-ati inghesuit la un ciolan care se pare ca e mai jupuit dacat credeti!
    • +16 (18 voturi)    
      nu conteaza..... (Vineri, 24 august 2012, 9:09)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      ....continutul discursului ci mesajul electoral "noi va dam", care este asteptat de "mana'ntinsa" cu sufletul la gura.
      Nici ciolanul nu mai este principalul motiv, caci asa cum spuneti, a fost jupuit de carne. Acum marea lor problema este ramanerea in libertate pentru a se putea bucura in voie de furaciunile facute.
      Profita de nestiinta majoritatii cetatenilor si ii inseala cu "traiul bun pe datorie" omitand sa explice ca datoriile facute vor fi platite cu dobanda tot de ei si de copii lor.
      Smecheria este totul !
    • +15 (17 voturi)    
      Comment sters de user (Vineri, 24 august 2012, 9:35)

      GigiBanosu [anonim] i-a raspuns lui Draky

    • +9 (9 voturi)    
      guvernul consumist.. (Vineri, 24 august 2012, 11:49)

      Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui Draky

      ... asta mai trebuia acum economiei romanesti.. si asa ..stoarsa de tot si de toate ..
      Dar campania electorala a inceput! Pomenile electorale sa reinceapa, capusele trebuie intretinute .. fie ca trebuie sa se imprumute de la oricine , fie ca trebuie sa vanda si ultimul lemn de prin paduri sau ultimile actiuni la ce-a mai ramas , si desigur sa suga si mai mult de la cei un milion si ceva de bieti salariati care lucreaza la privat..
      ce zic oare asazisii liberali care s-au unit cu psd?? .. inafara desigur de jos Basescu..
      Nu ca m-as fi gandit vreodata sa va votez , insa ma bucur ca a aparut acea uniune de centru dreapta.. cred ca este o alternativa care va va elimina definitiv din viata noastra..
      • +4 (4 voturi)    
        Toate guvernarile PSD de pana acuma ... (Vineri, 24 august 2012, 13:24)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

        ... au facut accelasi lucru: au cheltuit bani pe consum, fara acoperire, si-au neglijat investitiile.

        Eu la chestia asta ma asteptam. Sa vedeti ce-o sa contribuie asta la caderea leului, peste criza politica se putea trece, peste dezechilibrarea bugetului mai greu.
  • +34 (36 voturi)    
    mai pe scurt (Joi, 23 august 2012, 17:06)

    Soljenitin [utilizator]

    guvernoiu' usele distruge tot ce s-a facut in ultimii ani cu efortul si sudoarea romanilor.

    Jos clica rosie pedeserista!
    • -18 (20 voturi)    
      ce s-a facut in ultimii ani? (Vineri, 24 august 2012, 9:49)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Da tu un exemplu concret....ca noua ne-au luat 25% din salarii, ne-au crescut TVA-ul, in spitale nu iti mai face nimic fara spaga, autostrazi ioc, aglomeratie in tramvaiem, metrou si autobuze la greu.
      La referendum am votat pentru demitere, si atitudinea ta si a altor postaci ma face sa votez contra lui Basescu si a PDL-ului, indiferent cu cine va concura.
      • +18 (20 voturi)    
        Pomana nu mai merge (Vineri, 24 august 2012, 10:03)

        Bogdan_1 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Boc a mentinut un echilibru fragil dar Romania a traversat criza cu minime pierderi ale nivelului de trai. Ba mai mult ce ce muncesc si nu cersesc ajutoare de la guvern au mers bine. Faptul ca postaci agramati asteapta pomana in loc sa munceasca (ne-a luat 25 % din salarii spune mult despre ce loc de munca de functionar lenes si indolent are autorul) spune ce masa de manevra mai are cel mai incompetent si corupt guvern din istoria Romaniei (guvernul VPA). La cat fura USL-ul votul ta nu conteaza asa ca nu sperie pe nimeni " cumplita amenintare" impotriva lui Basescu (nu cred ca vei mai avea ocazia de a vota pentru sau contra lui) sau PDL.
        • -4 (6 voturi)    
          baiatule, (Vineri, 24 august 2012, 13:04)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_1

          nu iti permit sa ma jignesti.
          Faci exact ca seful tau: ataci omul (adica pe mine) nu ideea.
          Daca ai avea cele mai mici cunostinte economice, ai afla ca nu se recomanda cresterea taxelor in perioade de crize..ca sa lasi omului loc de libera initiativa, sa investeasca in ceva. PDL-l vostru a crescut TVA-ul la 24%, si a facut ,,economii'' la buget taiand salariile. Astea le facea si tataie. Dar ce initiative a avut partidul vostru? Stii tu ce cheltuieli enorme si nejustuificate se fac in prefecturi, si in primarii...vhiar si in ziua de azi? Toti banii luati de la populatie, nu s-au dus pe investitii, ci pe cheltuieli inutile facute de prefectii si primarii PDL.
          Acum spaga se cere si ia pe fata, macar pe timpul lui Tariceanu se mai ascundeau, dar acum nu mai au nici o rusine.
          Poate pe de o parte as intelege ca anumite cheltuieli sunt necesare, dar nu ca surplusul astfel economisit sa se duca pe apa sambetei...
          • +2 (2 voturi)    
            Chiar ca est tampit si cu memorie scurta (Sâmbătă, 25 august 2012, 16:02)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Ai dreptate, nu se recomanda cresterea taxelor invreme de criza, dar daca n-ai avea memoria asa scurta ti-ai aduce aminte ca PDL, la vremea cand inca isi zicea PD, a eliminat impozitarea diferentiata (spre deosebire de matale, io-mi aduc aminte ca la vremea aia statul ma taxa la peste 40%), a introdus acelasi regim de impozitare pt. dividende ca pt. alte venituri - care dividende, cf. reglementarilor facute de PSD, erau impozitate mai putin decat lefurile mari - si a crescut TVA doar cand n-a mai avut incotro.

            Nu tine sa acuzi guvernarea trecuta la nesfarsit de faptul ca a avut de guvernat tara in vreme de criza.
      • +9 (11 voturi)    
        las'ca (Vineri, 24 august 2012, 10:15)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        vdeti voi.
        astia or sa va ia si pielea.

        daca taie banii de investitii, cum se mai lauda ca creaza locuri de munca ?

        asta era lozinca cu care au venit la putere, investitii, locuri de munca.

        la fel se lauda si olandezu' sociealist, acum la elysee.
        asta a fost lozinca cu care au iesit la ataca socialistii ioropeni.
        nu strangerea curelii, stimularea economiei.
        dar, daca iei de la stimulare si largesti cureaua, ai sa ramai cu nadragii in vine.
        si tzi se vad izmenele rupte'n tur.

        cam asta este viitorul luminos, promis.
        si, de la balconul palatului viktoras, inca o suta la pensie :))

        sa traiti bine !
        • +7 (9 voturi)    
          as mai adauga la promisiuni (Vineri, 24 august 2012, 10:23)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          si binecunoscutul indemn: fara numar, fara numar ! :))

          dar, numai pana dupa alegeri.
          dupa aia, mai vedem.
          sunt multe de privatizat....
      • +4 (4 voturi)    
        pai mai bancher.. (Vineri, 24 august 2012, 12:08)

        Inna100 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Ia uita-te tu la vecinii tai din jur.. incepe cu Grecia, apoi extinde-ti privirea ( macar cu ochii mintii tale scurte ) la tari puternic dezvolate ca Italia, Spania , Portugalia.. si vezi ce s-a intamplat.. Vezi unde sunt acum. A fost vina guvernului Boc , ca a izbucnit nesfarsita criza economica mondiala?? Si pe timpul crizei in loc sa fim uniti, in loc sa avem o politica coerenta, ce s-a intamplat? Acesti uslamisti ticolasi au boicotat tot timpul cam tot ce se poate boicota.. Ei au fost Gica contra mereu, si singura lor preocupare a fost sa-si ridice prea maritele si nemeritatele salarii, fara macar sa se deranjeze sa fie prezenti. Acesti paraziti de lux , nu au facut nimic.. Nu s-au batut pentru romani, nu le-a pasat de nimic. Nu au facut decat sa -i incite pe unii impotriva altora. Sa-i dezbine pe romani. Da, s-au taiat salariile bugetarilor. Parerea mea, este ca nu asa trebuia facut, nu in bloc. Trebuiau mai intai sa se stabileasca criterii de performanta, si dupa aceea sa scoata toate balariile care sug din buget, si mai mult rau fac decat sa contribuie cu ceva Si apoi mai trebuiau sa fie un exemplu in cheltuirea fiecarui leu din banul public. Trebuiau sa se bata pentru orice investitie care merita, si nu wc de lux, sau ceasuri de aur.. sau pagode milionare prin parcuri.. Si mai trebuiau intradevar sa elimine pe toti cei cu functii de conducere in guvern care aveau atarnate de coada scandaluri de coruptie.. Adica un guvern cu cohones.. auster, insa cu autoritate..
        Dar prin comparatie plevurile morale care sunt acum la guvernare.. aia erau modelul de corectitudine
        • -2 (2 voturi)    
          mici precizari (Vineri, 24 august 2012, 14:08)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Inna100

          1)la greci s-au taiat doar al 13-lea si al 14-lea salariu...practic s-au taiat primele de Paste si Craciun, dar nu si salariul de baza.
          In Portugalia si Spania s-au incercat recuceri salariale de 5%, dar au fost declarate neconstitutionale de Curtea Constitutionala, si nu s-au aplicat
          La noi s-a taiat in carne vie.
          2)Ca economist sunt de acord ca uneori, daca nu ai alta solutie, tai si in carne vie, dar guvernul Boc, in loc sa bage banii castigati in invetitii pt locuri de munca sau pt utilaje de productie, i-a cheltuit pe sali de sport in comune, pavaje care au sarit la prima ploaie, masini si alte cheltuieli inutile
          3)voi nu stiti cum a facut PDL-ul ,,curatenie'' in ministere, prefecturi si primarii. Au dat afara, (reducerea schemei nu ar fi fost chiar o idee rea)...dar au plecat oameni pregatiti si cu experienta, si au ramas cei cu pile. Pila a fost dfe baza cand s-a decis cine pleaca si cine ramane.
          4)Oamenii promovati de PDL pe functii au facut facultate la 50 ani la Spiru Haret sau Titu Maiorescu, pt ca nu poti sa ai salariu de director daca nu ai o diploma de studii superioare....ce masuri au luat, mai bine nu stiti.
          • +1 (1 vot)    
            Te cred, dar ... (Sâmbătă, 25 august 2012, 16:09)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            ... orice-ai zice, si oricum ai suci-o, tot a fost prima guvernare care a miscat ceva. Intr-o singura legislatura oricum nu puteau face mare lucru, dat fiind ca au trebuit sa lucreze cu materialul uman format in 18 ani de guvernare PSD.

            Despre greci: faptul ca se feresc sa ia masurile necesare nu face decat sa le lungeasca boala. Stii ca printre altele de-aia nu vor cetatenii nemti ca Germania sa ajute Grecia ca varsta de pensionare in Grecia e mult mai mica decat cea germana, si pensia e raportat la lefuri cu mult mai mare? Care model crezi ca e bine sa-l urmeze Romania?
      • +2 (2 voturi)    
        Pai sa-ti zic io (Vineri, 24 august 2012, 13:26)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Pentru prima data in RO, dupa '89, s-au construit nu cativa km de autostrada, ci sute.

        Daca guvernul Ponta da banii pe pensii, matale ce crezi, de unde-o sa mai ia pt. infrastructura? Nu-s io mare adept al construirii de autostrazi, prefer la o adica reabilitarea retelei de cale ferata, da' in nici un caz marirea pensiilor fara acoperire in cesterea productiei nu mi se o idee buna. E doar un fel de furat caciula. Azi ai un leu pensie, si cumperi pe el o paine, maine o sa ai zece lei pensie, si-o sa cumperi doar trei sfert de paine pe ei.
        • -4 (4 voturi)    
          stai linistit (Vineri, 24 august 2012, 14:10)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          ca la fel a facut si PDL-ul: a luat 25% din pensii si salarii, si i-a risipit pe borduri, sali de sport in comune, pavaje si alte lucrari proaste.
          • -1 (1 vot)    
            Ideea cu salile de sport a avut-o primul ... (Sâmbătă, 25 august 2012, 16:11)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            ... guvernul Nastase. O idee de 167 milioane de EUR.
      • +2 (2 voturi)    
        mda... (Vineri, 24 august 2012, 20:29)

        keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        pai s-au taiat salariile - vezi ca nu esti singurul in Europa !! - pt ca nu mai aveau cum sa acopere gaurile facute de TOATE guvernarile pana in prezent !!! Altfel am fi fost a doua Grecie.... doar ca noi nici turism nu avem !
        In spitale s-a dat spaga de cand eram mici, asadar nimic nou sub soare !
        Autostrazile trebuiau incepute de mult, nu de 5-6 ani ! Aglomeratie in transportul public - tot asa, de cand eram mici !
        Pai si atitudinea ta a determinat invalidarea referendumului, numai uitandu-te la tembelizor si auzindu-i pe cei doi prostanaci cum si ce vorbesc, ai nevoie de 70 de lamai !!!!
      • +2 (2 voturi)    
        si inca ceva ! (Vineri, 24 august 2012, 20:32)

        keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        eu as da afara cam toti bugetarii si as angaja altii in loc !
        Unii care vor sa munceasca ! M-am saturat sa fiu tratat cu sictir de cate o pupaza de la nu stiu ce ghiseu de taxe si impozite, de la primarie, de la orice alt birou care implica neshte hartii !
        Nu spun ca hartiile alea n-ar fi importante, da' mai conteaza si cum esti tratat....pe banii tai , nu crezi ?
        • -1 (1 vot)    
          Da ma, da' n-ai de unde (Sâmbătă, 25 august 2012, 16:29)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui keiser_soze

          Oamenii capabili lucreaza la privati sau au emigrat. In politica intra nu cei care vor sa faca ceva pentru tara,ci cei care vor sa se imbogateasca de pe urma statului. Situatia e nasoala si se inrautateste.

          Ce trebuie sa se intample, si da semne ca incepe sa se intample, e ca oamenii carora le merge bine doar daca statul functioneaza bine - afaceristii cinstiti, profesionistii buni, care castiga bine, tinerii care vor un sistem de invatamant competitiv - sa se implice in politica. Politica nu e ceva ce fac altii pt. noi, e ceea ce trebuie sa facem fiecare, macar prin buna informare si vot constient. In definitiv, politica, dpv etimologic, sunt pur si simplu treburile cetatii, treburi care privesc fiecare cetatean.
  • +34 (36 voturi)    
    Ce buget preluat? (Joi, 23 august 2012, 17:11)

    Geos Costan [utilizator]

    Antisocial? Aşa, indemnizaţia de şomer, cea de invaliditate, cea de mamă, bursele de studenţi, bonusurile, alocaţiile etc. sunt toate măsuri antisociale. La fel şi deducerile pentru firme; la fel şi investiţiile pentru infrastructură sau Prima Casă, Rabla; toate sunt antisociale.

    De când cu Ponta, nu mai avem investiţii, creditele s-au scumpit, bursele s-au redus (îl regret pe Baba), indemnizaţiile nu se mai dau atât de uşor, că nu sunt bani, iar locurile de muncă sunt puţine; au crescut şi taxele. Curat social!

    Veniturile s-au mărit graţie măsurilor anti-evaziune ale lui MRU, dar cheltuielile cum de s-au majorat dacă investiţiile s-au redus cu 98%? Aha, s-au mărit salariile şi pensiile bugetarilor. S-a mărit şi inflaţia, deci aruncăm bani pe geam. Şi asta pe spinarea mediului privat şi a FMI-ului, că de-aia ne-am împrumutat! Măcar FMI-ul nu se lasă încălcat... Şi tot populaţia suferă...

    Deci, USL, ce faceţi cu programul vostru minunat din octombrie? Unde a dispărut? Unde sunt studiile de impact pentru măsurile voastre aşternute pe hârtie? Praf în ochi, nu? Păi, voi vă consideraţi o alternativă la PDL? Cu ce drept?
    • +14 (16 voturi)    
      de fapt sunyt incapabili sa guverneze (Joi, 23 august 2012, 20:36)

      V. Val [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      si atunci provoaca tot soiul de scandaluri ca sa distraga atentia. Pana la alegeri situatia va fi si mai dificila, inflatia mai mare, puterea de cumparare mai redusa. Sper sa nu-i ùmai voteze nici macar naivii.
  • +36 (38 voturi)    
    Super tare!!!! (Joi, 23 august 2012, 17:14)

    The Black Adder [utilizator]

    Super guvernul a reusit sa faca rost de bani la buget: a marit deficitul bugetar....!!!!!!!
    Incredibil....
    Pai asa ori ce prost stie sa faca , de ce nu a reusit sa aduca bani din bugetul pe care sustineau ca il aveau cei din inainte si nu "vroiau" sa ii foloseasca !
  • +36 (38 voturi)    
    Tipic romanesc (Joi, 23 august 2012, 17:23)

    tudor74 [utilizator]

    Tipic romanesc: am restanta la intretinere 6 luni dar azi ma duc si imi cumpar Audi in leasing.
  • +16 (18 voturi)    
    Cresterea economica revizuita in scadere, (Joi, 23 august 2012, 18:54)

    ty [utilizator]

    deficitul bugetar creste. Dupa cit de seriosi sunt putem avea astfel de rectificari in fiecare luna. Desigur vinovatul e acelasi.
  • +20 (22 voturi)    
    Ce cretini! (Joi, 23 august 2012, 19:18)

    PoneiulTroian [utilizator]

    Cand avem crestere economica de 1,2% ei maresc deficitul bugetar... dar cand naiba o sa-l mai scada?! Cand o sa avem iar crestere economica negativa, ca Grecia?! Si il mai injurau pe Boc...
  • +20 (22 voturi)    
    Asa economisti ........... (Joi, 23 august 2012, 19:23)

    nico2 [utilizator]

    Dl. Ponta in prostia lui recunoaste ca PIB-ul Romaniei a fost mai mare in 2010 si 2011 si a uitat ca tipau in Parlament si pe la tv ca Romania se duce la vale si ca numai ei vor aduce prosperitatea. Uita sa mentioneze ca datorita prostiilor politice din acest an nu avem un euro la 4,25 ron. Recunoaste implicit ca politicile economice ale guv. Boc au reusit sa scoata tara din criza economica. Ce fac ei acum se numeste jaf cu banul public dar nu se pune. Cica ei au voie ptr. ca maresc cheltuielile sociale si reduc investitiile. Dl Georgescu se bate cu palma pe burta ca stie economie dar face greseli de copil mic. Doar a plecat din PSD si tot rahat mananca.
  • +17 (19 voturi)    
    Propaganda electorala 100% (Joi, 23 august 2012, 19:37)

    hotnewsfil [utilizator]

    Toate promisiunile mai consistente, a caror punere in aplicare este prevazuta (anuntata acum) pentru anul viitor, au iz de propaganda electorala, utila USL-lui in toamna acestui an (la alegeri).
    Aceasta suspiciune este legitima, cunoscandu-l pe Victor ca pe un mare mincinos.
  • +8 (10 voturi)    
    Ponta pentru noi este Vacaroiu doi! (Vineri, 24 august 2012, 8:05)

    Degrelle [utilizator]

    Acest guvern nu stiu cat o fi de cinstit, dar incapabil cu siguranta e, dupa chipul si asemanarea celui care il conduce. Incercati un exercitiu de imaginatie: acest guvern conducand Romania din 2009 pana acum. Si veti avea perspectiva dezastrului ce urmeaza.
  • +12 (16 voturi)    
    cu burta supta si cu ochiiiesti din cap (Vineri, 24 august 2012, 8:18)

    ifrim_sandru1254559959035 [utilizator]

    Suntem un popor de prosti si de tembeli daca USL cu toti puscariabilii lui, cotizantii si sustinatorii sai reuseste sa ne manipuleze.

    De fapt nu prea trebue sa ma mire... cine este USL si de cine este reprezentat acesta:
    - un drogat si psihopat (cazut in patima jocurilor de carti si de putere), care nici o facultate de istorie si de povesti frumoase nu a putut-o termina fara sa marcheze 2 ani de repetentie, un neica nimeni, acru si otarat impotiva celor ce ii nu ii vad si nu-i apreciaza sarmul (imbecil),
    - un mincinos si un arivist, netrecut de mintea adolescentei infantile, ce nu este in stare sa-si faca curatenie nici la el in partid, mai bine zis ce si-a insusit "bunele practici" de la predecesorii si mentorii sai: politrucul si rusofilull de Iliescu si ocnasul - puscariasul de Adrian Nastase.
    Ce masterat ? Ce doctorat ? ... totul se reduce la smecheri avocatesti, si alea sugerate de prietenul sau Sova. (un alt avocat - politruc jegos)

    Numai foamea ne mai poate aduce cu picioarele pe pamant.
    Sper ca pana la alegeri USL , impotriva strategiilor politicianiste aplicate cu o dezinvoltura cretinoida, sa-si rupa capul.
    Cu burta lipita de sira, ne va veni si mintea la cap, si vom vede si vom intelege mai bine ce avem de facut
    ,
  • +12 (14 voturi)    
    ia 50 la salar ca-ti luam 100 inapoi (Vineri, 24 august 2012, 8:54)

    Joiner [utilizator]

    Sper sa simta pe propria lor piele cei care inca mai cred in minciunile demagogice ale USL ului. Numai asa pot realiza ce se intampla.
    Pacat insa de mediul privat care trebuie sa plateasca toate aceste greseli... Luam de la prosti si dam la alti prosti, cam asa functioneaza regula Pontacului...
    Rusine sa-ti fie USL... O sa ne ingropi cu zile, inaintea celor care zicese ii sustii
  • +4 (6 voturi)    
    Degeaba (Vineri, 24 august 2012, 9:39)

    aiureantramvai [utilizator]

    Nu va mai agitati sau sa va faceti sperante desarte pentru alegeri. Tampitii tot cu ei vor vota, chiar daca ajunge euro la 7ron, iar pentru asta isi face datoria din plin masina de propaganda pur bolsevica, numita intact (da, cu I mic). Masina de propaganda care-si vinde reclamele tuturor prostanacilor care inca pun botul la sloganul "basescu e de vina!"
  • +11 (13 voturi)    
    Asa da! (Vineri, 24 august 2012, 10:01)

    Daniel Manaila [utilizator]

    Magistral Ponta! Toate tarile din EU nu mai stiu cum sa-si scoata putorile la lucru, nu mai stiu cum sa-i faca pe puturosii aia ordinari din Grecia si Spania sa munceasca ca sa-si castige banii iar voi ma handicapatilor faceti iara pomana pe spatele marilor firme private.Bravos! Faceti deficit ca sa dati bani care nu acoperire in economie.Voi at lansat moda asta leprelor si poate acum in aceste momente tulburi la nivel european o sa va frangeti gatul! Poate si cei care va sustin frenetic or sa vada ca cei 80 de lei dati inapoi se vor transforma in mai putin de 6 luni in dari la stat-tot de voi create ca sa acoperiti gaura-in valoare de 120- de lei. Sunteti, ati fost si veti fi talpa! Oricum o sa vedem cati bani o sa atarageti in Romania.Oricum or sa aibe grija aia de la Antena3 ca sa puna toate problemele economice care le veti crea in spatele lui Base. Base e devina pentru orice.Halal presa, halal prim-ministru.Si despre al de Cacarau nici nu vreau sa vorbesc! Un zero barat!
  • +10 (12 voturi)    
    CATASTROFA (Vineri, 24 august 2012, 10:08)

    Bogdan_1 [utilizator]

    Dupa ce a racnit ani de zile ca Boc nu face investitii pentru a creste economia acum au luat-o pe un drum ce duce la imediata si profunda prabusire a intregii economii nationale. Fara a invata nimic din lectia Greciei se incepe un "program" catastrofal de pomeni electorale pe seama unui deficit iresponsabil. Romania va da faliment inaintea Greciei cu un astfel de Guvern. Votantii lor vor fi primii ce vor suferi dar lor putin le pasa deoarece pentru ei conteza sa scape de justitie cateva luni pentru a fugi cu averile furate in strainantate.
  • +6 (6 voturi)    
    liber la pomana (Vineri, 24 august 2012, 10:50)

    gechi [utilizator]

    si iata ca iar s-a oficializat pomana in Romania, "revolutionarii doar cu buletinul" iau 20 de milioane lunar, pensionarii militari de 40 de ani iau dublu dupa ce au incasat si cateva sute de milioane salarii compensatorii, bugetarii "harnici" vor castiga iar mai multi bani ca cei din mediul privat. Singurul lucru normal o reprezinta pensiile, batranii n-au alte posibilitati de venit si merita un trai decent, insa celelalte categorii de puteri merita tot dispretul nostru.
  • -13 (13 voturi)    
    inca o bila alba (Vineri, 24 august 2012, 11:10)

    deceneus [utilizator]

    bine Ponta!

    gasca portocalie nu gasea decat bani decat pentru furat! fie ca furau direct , fie din proiecte inutile facturate la preturi nejustificate!
  • -4 (6 voturi)    
    fosta majoritate... (Vineri, 24 august 2012, 11:36)

    thebblack [utilizator]

    pai noua majoritate nu este prin partile ei esentiale fosta majoritate?

    acum 6 luni au votat hais si acum voteaza cea injurandu-i pe cei care au votat hais?
    misto politichienii romani.
  • +5 (5 voturi)    
    Frumos, am tras cativa ani degeaba (Vineri, 24 august 2012, 11:37)

    bigbrother [utilizator]

    In loc sa dea afara un sfert dintre cei de la stat care freaca menta de miroase in toata tara, in loc sa vada unde dispar miliarde de euro, in loc sa rezolve cauza si nu efectul, ei umbla cu pomana electorala. Ce ne mai trebuie investitii, "avem di tati", vorba cantecului.

    Nu stiu de ce ma mir, nu au stiut altceva vreodata decat sa dea pomeni, iar rezultatele s-au vazut de fiecare data cand au fost la putere. Noroc ca ii mai strunesc aia de la FMI si UE, altfel astia ar da totul doar sa fie la putere.

    Sper doar ca in toamna sa nu fie alesi. Eu cu siguranta nu ii voi alege.
  • +1 (1 vot)    
    rectificare bugetara... (Vineri, 24 august 2012, 12:12)

    andreesanu [utilizator]

    120 de zile le-au trebuit USL lui sa se lamureasca ce-i cu bugetul ,cit pot fura,cit pot da de pomana electorala,ca doar vin alegerile.
    Dati-va de pomana USL lor cit puteti,ca doar atit v-a ramas,doar asa o sa-si aduca careva aminte de voi.
    De ce sa continuati proiectele cu fonduri europene pentru: infrastructura; dezvoltare durabila;pentru noi locuri de munca;pentru irigatii,de ce sa se intoarca in tara romanii ce ratacesc in lume dupa un salariu decent;de ce sa nu stam cu mina intinsa la FMI;BM;
    DE CE:DE CE ????.
    Am rabdat 1980-1989 sub Ceausescu sa platim 11 miliarde de dolari,iar dupa 22 de ani ati distrus economia,ati vindut resursele tarii ,ati furat, ati risipit ,ati imprumutat 50-60 miliarde si nu se vede nimic ,nici industrie,nici agricultura ,din ce-o sa platim
    noi astia trimisi pe drumuri???.
    Derbedei ,scursuri inconstiente ,bande de hoti si mafioti au condus tara???,NU DOAR AU JEFUIT-O ,au lasat copii fara viitor si fara tara.
  • +1 (1 vot)    
    Fara investitii se bate pasul pe loc (Vineri, 24 august 2012, 12:30)

    fane_grija [utilizator]

    Daca tai banii de investitii nu ai cum sa creezi locuri de munca si valoare adaugata.
    Asta se numeste regres economic cu efecte sociale in viitor.
  • +1 (1 vot)    
    speram... (Sâmbătă, 25 august 2012, 13:06)

    sssaaa [utilizator]

    speram.... sa nu am dreptate dar o sa plangem dupa Boc mai rau decat am fi crezut vreodata.

    Nu peste mult timp o sa depasim Grecia.....
    Multumesc celor ce voteaza cu astia sper sa le mearga mai bine ca mie nu imi merge.
    O sa ia salariile marite cateva luni ca dupa aceea nu o le mai ia nici cu 25% diminuate atunci .....o sa pupam mana lui Boc ...si o sa-l rugam sa mai taie un pic dar sa nu le ia de tot.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version