Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a anuntat, joi, ca a primit 50 de oferte pentru proiectarea si executia in total a 72 de kilometri de autostrada pe loturile 2, 3 si 4 din Autostrada Lugoj-Deva. Lotul 1 este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson cu termen de finalizare anul acesta.

Autostrada Lugoj - Deva (lot 1) - in constructieFoto: Hotnews

Potrivit CNADNR, pentru lotul 2 din Lugoj - Deva cu o lungime de 28,6 kilometri, au fost depuse 18 oferte din partea urmatoarelor firme si asocieri:

  • Asocierea Comsa - Teloxim - Aldesa - Via Design;
  •  Asocierea Copisa Constructora Pirenaica SA - Corsan Corviam Construccion SA;
  •  Asocierea Shapir Structures 1991 Ltd - Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA;
  •  Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d-Acqua SpA;
  •  Asocierea Selina SRL - Doprastav as;
  •  Asocierea Aktor SA - Arcada Company SA;
  •  Asocierea Hochtief - Pa&Co
  •  Asocierea Astaldi SpA - Euro Construct Trading 98 SRL;
  •  Asocierea Azvirt LLC - Consitrans SRL;
  •  JV Strabag SRL - Straco Grup SRL;
  •  OHL ZS as;
  •  FCC Construccion SA;
  •  Asocierea Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa - Ortiz Construcciones y Proyectos SA - Labracom Construct SRL;
  •  Asocierea Constructora San Jose SA - Ploder Uicesa SA;
  •  Asocierea Impresa SpA - Azvi SA;
  •  Asocierea PORR Bau GmbH - Teerag Asdag AG - Porr Polska SA - Vega 93 SRL;
  •  JV Salini SpA - Secol SpA;
  •  Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL

Pentru lotul 3 Lugoj - Deva cu o lungime de 21,14 km, firmele care au depus ofertele au fost:

  • Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d-Acqua SpA;
  •  Asocierea Selina SRL - Doprastav as;
  •  Asocierea Aktor SA - Shapir Structures 1991 Ltd;
  •  Asocierea Hochtief - Pa&Co
  •  Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA;
  •  Asocierea Teloxim Con SRL - Comsa SA - Aldesa Construcciones SA - Arcadis Eurometudes SA;
  •  Asocierea Astaldi SpA - Euro Construct Trading 98 SRL - Consitrans SRL;
  •  JV Strabag SRL - Straco Grup SRL;
  •  Impregilo SpA;
  •  FCC Construccion SA;
  •  Corsan Corviam Construccion SA;
  •  OHL ZS as;
  •  Asocierea Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa - Ortiz Construcciones y Proyectos SA - Labracom Construct SRL;
  •  Asocierea Constructora San Jose SA - Ploder Uicesa SA;
  •  Asocierea PORR Bau GmbH - Teerag Asdag AG - Porr Polska SA - Delta ACM 93 SRL;
  •  Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL.

Pentru lotul 4 Lugoj-Deva cu o lungime de 22,14 km au fost primite 16 oferte din partea urmatoarelor companii:

  • Asocierea Shapir Structures 1991 Ltd - Aktor Technical Societe Anonyme;
  •  Asocierea Tirrena Scavi SpA - Societa Italiana per Condotte d-Acqua SpA;
  •  Asocierea Aldesa Construcciones SA - Comsa SA - Teloxim Con SRL - Vamibero Holding SA - Procons XXI SRL;
  •  Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Impresa Pizzarotti SA;
  •  Asocierea Astaldi SpA - Max Boegl Romania SRL - Max Bogl Bau GmbH & Co.Kg - Tancrad SRL;
  •  Asocierea Delta ACM 93 SRL - PORR Bau GmbH - Teerag Asdag AG - Porr Polska SA - Consitrans SRL;
  •  Asocierea Selina SRL - Doprastav as;
  •  JV Strabag SRL - Straco Grup SRL;
  •  Impregilo SpA;
  •  FCC Construccion SA;
  •  Corsan Corviam Construccion SA;
  •  OHL ZS as;
  •  Asocierea Sociedad Anonima de Obras y Servicios Copasa - Ortiz Construcciones y Proyectos SA - Labracom Construct SRL;
  •  Constructora San Jose SA;
  •  Asocierea Azvi SA - Impresa SpA;
  •  Asocierea Tehnostrade SRL - Spedition UMB SRL.

Pentru loturile 2 si 3, costurile estimative sunt de 2,088 miliarde de lei fara TVA - 9,3 milioane de euro in medie pe kilometru, iar pentru lotul 4 de 1,045 miliarde de lei, fara TVA, echivalentul a 10,5 milioane de euro pe kilometru.

Potrivit finantistii.ro, este de asteptat ca, pe fondul concurentei fara precedent, preturile de adjudecare sa fie insa mult mai mici.

Finantarea tronsoanelor in cauza se va face din fonduri europene nerambursabile in proportie de 85%, restul de 15% fiind asigurat de la bugetul de stat.

Pentru toate cele trei loturi, durata contractelor va fi de 6 ani si jumatate, din care 6 luni proiectarea, 2 ani executia si 4 ani garantia.

Potrivit CNADNR, prin realizarea autostrazii Lugoj - Deva se doreste deducerea numărului de accidente prin crearea unui sistem de transport rutier mai sigur si reducerea timpului de deplasare intre cele 2 localitati, prin crearea unui sistem care permite o crestere a vitezei medii de deplasare de la 60 km/ora la 120 km/ora.

Totodata, CNADNR sustine ca realizarea autostrazii va duce la reducerea impactului asupra mediului, in special prin reducerea poluarii in localitatile care sunt in prezent traversate de infrastructura rutiera existenta.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva este deja in constructie cu termen de finalizare in 2013, iar in continuare de la Deva pana la Orastie se afla in constructie un tronson de autostrada cu termen de finalizare anul acesta.

Lotul 1 al autostrazii Lugoj - Deva are o lungime de 27,620 km, insa presupune si realizarea unui drum de legatura in lungime de 11,4 km (colorat cu albastru in harta de mai sus).

Constructorul este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA.

23 de oferte pentru constructia a 35 de km de autostrada pe doua tronsoane din Autostrazile Transilvania si Timisoara-Lugoj

In urma cu o zi, CNADNR a anuntat ca a primit 10 oferte pentru proiectarea si executarea a 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara - Lugoj, lot 2, lucrare estimata la 611 milioane lei. Totodata, CNADNR a anuntat ca a primit 13 oferte pentru proiectarea si executarea a 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania, sector Cluj Vest - Mihaiesti, tronsonul intre Gilau si Nadaselu.

Valorea estimata pentru cei 25,6 kilometri din Autostrada Timisoara - Lugoj, lot 2 este de 611,8 milioane de lei, in timp ce valoarea estimata a tronsonului de 8,7 km din Autostrada Transilvania este de 316,7 - 348,4 milioane de lei.

210 mil euro, finantare europeana nerambursabuila pentru autostrada Timisoara - Lugoj

CNADNR a anuntat saptamana trecuta ca finantarea nerambursabila din fonduri europene pentru proiectul "Constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si variantei de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada" a fost aprobata de catre Comisia Europeana.

Valoarea totala eligibila a cererii de finantare este de 248.147.433 euro, din care cofinantarea de la UE este de 210.925.318 euro, iar 37.222.115 euro reprezinta contributia de la bugetul de stat.

Proiectul are drept obiectiv proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (cate doua benzi pe fiecare sens) intre orasele Timisoara si Lugoj, in lungime de 25,625 km, si a unei variante de ocolire a orasului Timisoara la standard de autostrada in lungime de 9,5 km.

Centura Timisoarei (Autostrada Timisoara-Lugoj lot 1) - cu galben

Centura Timisoarei (Autostrada Timisoara-Lugoj lot 1) - cu galben

Foto: Hotnews

Lucrarile la centrura orasului Timisoara (lotul 1 din cadrul autostrazii Timisoara - Lugoj) se afla deja intr-un stadiu avansat. (vezi foto, traseu cu galben pe harta)

Proiectul prevede constructia a 13 poduri, 19 pasaje, 2 noduri rutiere si 3 zone de parcare si servicii. Prin constructia autostrazii Timisoara - Lugoj si a variantei de ocolire a orasului Timisoara se estimeaza o reducere a timpului de calatorie la 18,3 minute si o crestere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.