Vatmanul tramvaiului 41 este vinovat de producerea accidentului care a avut loc la intersectia Calea Rahovei cu strada Sebastian, intrucat nu a urmarit ca toate boghiurile sa urmeze traseul stabilit, el oprind la peste cinci metri fata de patina macazului, potrivit rezultatului anchetei RATB, relateaza Mediafax.

Potrivit reprezentantilor Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), din raportul preliminar al comisiei intrunite pentru stabilirea cauzelor producerii accidentului care a avut loc miercuri, la intersectia Calea Rahovei cu strada Sebastian, a rezultat ca vatmanul tramvaiului 41, care se indrepta spre depoul Alexandria, a dat o comanda gresita. Astfel, vatmanul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41, care se indrepta spre depoul Alexandria, a fost gasit la o distanta de peste cinci fata de patina de actionare a macazului electric.

In cazul acestuia s-a constatat ca nu au fost respectate prevederile articolului 126 din Regulamentul de Exploatare RATB, potrivit carora "conducatorului de tramvai ii este interzis sa intre pe patina de actionare a macazului electric daca intre acesta si macaz se afla un alt tramvai, sau daca tramvaiul din fata nu a trecut complet peste macaz. Este obligat sa opreasca tramvaiul la o distanta de minim 5 m fata de patina de actionare a macazului".

"In concluzie, conducatorul tramvaiului cu numarul 204 din linia 41 a dat o comanda gresita, deoarece in loc sa opreasca tramvaiul cu 5 m inainte de patina de actionare, a depasit-o cu peste 5 m. In urma efectuarii expertizei tehnice asupra macazului, s-a constatat ca acesta era in buna stare de functionare, revizia tehnica fiind facuta in noaptea de 17/18.07.2012", a precizat RATB intr-un comunicat de presa.

Totodata, RATB a concluzionat ca vatmanul unui alt tramvai al liniei 41, cu numarul 136, care se retragea la depoul Alexandria, nu a urmarit ca toate boghiurile sa urmeze traseul stabilit, "fapt care a dus la agravarea urmarilor evenimentului".

In cazul acestuia s-a constatat ca nu a respectat prevederile Regulamentului de Exploatare RATB. Potrivit articolului 120 din regulament, "la trecerea peste macazuri si incrucisari, conducatorul de tramvai va circula cu deosebita prudenta conducand cu atentie sporita, cu viteza redusa si urmarind ca toate boghiurile sa efectueze traseul stabilit. Supravegherea se face prin oglinzile retrovizoare".

Investigatiile sunt in curs de derulare, cele doua tramvaie fiind sigilate de catre organele de investigatie, in depoul Alexandria.

"In momentul in care se va primi acceptul de la organele de cercetare, se vor descarca datele inregistrate in computerele de bord ale tramvaielor 306, din linia 32, si 136, din linia 41. De asemenea, se vor descarca si datele din computerul de bord al tramvaiului 204 din linia 41", se mai arata in comunicat.

Un tramvai al liniei 41 care se retragea la depoul Alexandria a intrat in coliziune, miercuri, in jurul orei 12.30, cu unul al liniei 32 care mergea spre Piata Unirii. Opt persoane au fost ranite in urma accidentului.