Raportul MCV pentru Romania: Indoieli serioase privind angajamentul fata de respectarea statului de drept

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 18 iulie 2012, 15:22 Actualitate | Esenţial

Masurile adoptate recent de Guvernul Romaniei genereaza preocupari serioase privind nerespectarea principiilor fundamentale si ridica "indoieli serioase privind angajamentul fata de respectarea statului de drept sau privind modul in care este inteles statul de drept intr-un sistem democratic pluralist", se arata in raportul MCV pentru Romania publicat miercuri la Bruxelles.

Comisia Europeana noteaza ca aceste masuri au fost luate intr-un sistem politic excesiv de polarizat, in care neincrederea dintre entitatile politice si acuzatiile sunt o practica obisnuita", dar "acest context politic nu poate explica natura sistematica a mai multor actiuni".

"Contestarea la nivel politic a unor decizii judiciare, subminarea Curtii Constitutionale, rasturnarea unor proceduri stabilite si eliminarea unor mecanisme-cheie prin care puterile in stat exercita controlul asupra activitatii celorlalte puteri pun sub semnul intrebarii angajamentul guvernului de a respecta statul de drept si independenta controlului jurisdictional", se arata in raport.

Comisia se declara "extrem de ingrijorata de informatiile privind manipularile si presiunea care afecteaza institutiile si membrii sistemului judiciar si care, in cele din urma, au un impact grav asupra intregii societati".

"Desi prezentul raport analizeaza ultimii cinci ani in ansamblu, controversele actuale reprezinta o amenintare grava la adresa progreselor realizate pana acum si ridica intrebari serioase in ceea ce priveste viitorul reformelor deja lansate", potrivit sursei citate.

Analizand evolutia pe ansamblul perioadei 2007 - 2012, Comisia constata ca "acum exista multe dintre elementele esentiale necesare, desi evenimentele recente au pus sub semnul intrebarii ireversibilitatea procesului de reforma".

Aspecte pozitive constatate in raportul MCV:
  • Rezultatele obtinute de DNA si ANI
  • Masurile adoptate de Inalta Curte pentru a solutiona cazurile importante de coruptie la nivel inalt, precum si unele exemple ale modului in care organisme guvernamentale combat coruptia in cadrul propriilor structuri
  • Factorii de decizie din sistemul judiciar si-au aratat angajamentul fata de independenta in contextul evenimentelor recente
Aspecte negative:
  • punerea in aplicare a acestui cadru de norme de catre sistemul judiciar si administratie, in general, nu a atins inca obiectivele MCV
  • In unele cazuri, punerea in aplicare este abia la inceput, intrucat reformele au fost introduse recent.
  • In alte cazuri, punerea in aplicare s-a lovit de dificultati, adesea legate de modul in care autoritatile si-au asumat reforma
  • In prezent, nu se poate considera ca toate agentiile guvernamentale conlucreaza in aceleasi scopuri.
  • Exista in continuare obstacole in calea progreselor in domeniul combaterii coruptiei, al conflictului de interese si al achizitiilor publice
  • Directia aratata in abordarea cazurilor de coruptie la nivel inalt la Inalta Curte trebuie sa se reflecte si in instantele de la alte niveluri
  • In unele domenii importante, schimbarile s-au produs in primul rand ca rezultat al presiunii externe.
"MCV in sine a fost nucleul acestui proces si acest lucru este recunoscut ca atare de opinia publica din Romania. Mecanismul a ajutat la mentinerea directiei reformei in momente tensionate si a sprijinit schimbari care necesitau curajul de a aduce atingere unor interese particulare. Faptul ca este nevoie de o presiune externa ridica intrebari cu privire la caracterul durabil si ireversibil al reformei, intrebari accentuate in contextul evenimentelor recente", se arata in raportul citat.

Ce crede Comisia despre "evenimentele recente": presiuna exercitata de unii membri ai Guvernului si de politicieni de rang inalt asupra Curtii Constitutionale, inacceptabila

Raportul caracterizeaza drept inacceptabila "presiunea exercitata de unii membri ai Guvernului roman si de politicieni de rang inalt asupra Curtii Constitutionale".

"In special, Comisia este ingrijorata de recenta limitare a competentelor Curtii Constitutionale in ceea ce priveste hotararile Parlamentului. Autoritatile romane trebuie sa reinstituie de urgenta aceste competente in conformitate cu Constitutia Romaniei. Prin scrisoarea sa din 16 iulie, prim-ministrul Romaniei a informat Comisia ca aceasta cerinta va fi indeplinita", se arata in raport.

Raportul noteaza ca pe un aspect pozitiv faptul ca, de la aderarea la UE, "sistemul judiciar a fost in masura sa isi afirme treptat independenta, in special prin anchetarea, urmarirea penala si judecarea cu succes a unui numar tot mai mare de cazuri de coruptie la nivel inalt", dar subliniaza ca "independenta sistemului judiciar ramane o problema importanta pentru Romania".

"Pronuntarea in luna iunie a unei condamnari definitive intr-un caz emblematic de coruptie la nivel inalt (cazul Adrian Nastase, n.r.), precum si actiunile Inaltei Curti de Casatie si Justitie, ale Consiliului Superior al Magistraturii si ale Curtii Constitutionale de a rezista contestarilor politice ale independentei sistemului judiciar si de a-si afirma integritatea profesionala dupa pronuntarea verdictului au reprezentat o schimbare majora in acest sens".

CE avertizeaza ca independenta sistemului judiciar si separarea puterilor sunt elementele de baza ale unei societati democratice. "Pentru a restabili climatul de incredere, toate nivelurile politice din Romania vor trebui sa demonstreze, in lunile urmatoare, prin actiunile lor, angajamentul fata de aceste principii. Comisia va monitoriza indeaproape evolutiile in acest domeniu".

Unificarea jurisprudentei

Problema inconsecventei este o deficienta majora a sistemului judiciar din Romania, se arata in raport.

O parte a problemei pare a consta in faptul ca magistratii nu constientizeaza suficient importanta unificarii juridice, fapt care poate fi legat de o interpretare dusa la extrem a independentei acestora.

Principiul "aceeasi pedeapsa pentru aceeasi infractiune" si rolul sau in descurajarea comiterii de infractiuni nu par a fi apreciate pe deplin, dupa cum nu este apreciata nici relevanta acestui principiu pentru raspunderea si integritatea magistratilor.

Expertii recomanda sa se puna un mai mare accent pe introducerea de recursuri in interesul legii si sa se incurajeze o practica consecventa in randul judecatorilor prin publicarea integrala a hotararilor motivate ale instantelor, prin discutii periodice de spete in cadrul tuturor instantelor si printr-o promovare activa a consecventei juridice de catre presedintii instantelor si Consiliul Superior al Magistraturii.

Sistemul juridic din Romania are trasaturi care il fac vulnerabil fata de abuzuri

Comisia afirma ca practica judiciara prezinta in continuare deficiente semnificative, ilustrate in evaluarea practicii judiciare a instantelor in cazurile de coruptie la nivel inalt.

Unele dintre aceste deficiente sunt structurale: sistemul juridic din Romania are trasaturi care il fac vulnerabil fata de abuzuri, cum ar fi faptul ca termenele de prescriptie nu se sting sau nu sunt suspendate in momentul trimiterii in judecata.

Acest lucru este adesea exacerbat printr-o solutionare permisiva a cererilor depuse la termenele de judecata, care pare a fi in mod preponderent in favoarea apararii.

De asemenea, sistemul judiciar a avut dificultati in a solutiona definitiv in instanta cazuri financiare complexe. Acest lucru se refera in special la cazurile care implica achizitii publice, acest tip de cazuri constituind o exceptie de la tendinta general pozitiva privind cazurile de coruptie la nivel inalt aduse in instanta.

Reputatia sistemului judiciar si capacitatea Consiliul Superior al Magistraturii de a o proteja au fost afectate de o serie de cazuri de abateri profesionale, la care raspunsul factorilor de decizie din sistemul judiciar a parut lipsit de fermitate si timid.

In multe state membre, ar exista asteptarea ca persoanele care ocupa pozitii de autoritate publica sa accepte ca trebuie sa se retraga din functie, daca acest lucru este necesar, pentru a proteja reputatia organismului public in cauza.

Faptul ca judecatori criticati sever de opinia publica si-au continuat activitatea pe parcursul desfasurarii anchetelor a adus atingere reputatiei instantelor. Ar trebui instituite norme clare, cum ar fi suspendarea imediata a magistratilor care sunt anchetati pentru infractiuni grave precum coruptia la nivel inalt, pentru a proteja atat magistratii respectivi, cat si sistemul judiciar in ansamblu. Acest lucru ar putea fi inclus in strategia de integritate a Consiliului Superior al Magistraturii

DNA - acuzator energic si impartial in cazurile de coruptie la nivel inalt

Raportul lauda activitatea DNA si afirma ca Romania a inregistrat progrese importante privind urmarirea penala si judecarea cazurilor de coruptie la nivel inalt.

"Directia Nationala Anticoruptie (DNA) s-a dovedit a fi un acuzator energic si impartial in aceste cazuri. De asemenea, Romania a putut institui un sistem de detectare si sanctionare a conflictului de interese, a incompatibilitatilor si a detinerii de averi nejustificate. Agentia Nationala de Integritate (ANI) este o institutie pregatita sa isi continue cu fermitate mandatul".

Comisia avertizeaza insa ca, in contextul evenimentelor recente, mentinerea progreselor realizate si a ritmului lor, precum si asigurarea stabilitatii institutionale sunt elementele esentiale pentru a demonstra caracterul durabil al reformei.

Acesti pasi au fost facuti intr-un climat in care marea majoritate a romanilor considera coruptia ca fiind o problema majora. Comisia noteaza ca, potrivit unui sondaj Eurobarometru din februarie 2012, 67 % dintre romani considera ca nivelul coruptiei a crescut in ultimii trei ani.

Un punct negativ este legat de lipsa rezultatelor convingatoare in ceea ce priveste confiscarea averilor nejustificate.

"Transformarea noii strategii nationale anticoruptie intr-un instrument care sa rationalizeze activitatea de combatere a coruptiei din cadrul tuturor institutiilor va fi un test important al punerii in aplicare.

In plus, in ciuda realizarilor semnificative, autoritatea acestor institutii anticoruptie a fost pusa sub semnul intrebarii. Temeiul juridic pentru activitatea Directiei Nationale Anticoruptie (DNA), a parchetelor si a Agentiei Nationale de Integritate (ANI) a fost contestat de mai multe ori din 2007, unele dintre contestatii nefiind inca solutionate. Viitoarele numiri in posturile de Procuror General, procuror sef al DNA si in alte posturi importante in cadrul parchetelor reprezinta o oportunitate de a demonstra ca factorii de decizie politici si din sistemul judiciar sprijina pe deplin instrumentarea stricta si independenta a cazurilor de coruptie", afirma CE.

CE noteaza ca negativ faptul ca parlamentarii condamnati pentru infractiuni grave, precum coruptia, pot fi inca prezenti la sedinte afecteaza imaginea Parlamentului - in numeroase sisteme parlamentare exista practica suspendarii parlamentarilor trimisi in judecata in astfel de cazuri si practica excluderii acestora in cazul condamnarii.

Recenta numire a noului Guvern a fost insotita de semnale contradictorii, spune raportul, care arata ca prin "desemnarea si chiar numirea ca ministri a unor persoane impotriva carora au fost pronuntate hotarari definitive sau se asteapta pronuntarea unor astfel de hotarari s-a creat o controversa de inteles
si s-a aratat ca nu se doreste acceptarea si insusirea faptului ca statul de drept este un principiu fundamental".

Avocatul Poporului

Este singura institutie care poate ataca in mod direct ordonantele Guvernului in fata Curtii Constitutionale, spune CE, care "ia nota ca, in sedinta sa din 3 iulie 2012, Parlamentul a hotarat incetarea inainte de termen a mandatului Avocatului Poporului".

"Autoritatile romane trebuie sa asigure independenta Avocatului Poporului si sa numeasca in functia de Avocat al Poporului o persoana care sa se bucure de sprijinul larg al diferitelor partide".

Raportul subliniaza ca "o serie de evenimente recente scot in evidenta anumite preocupari in ceea ce priveste  ireversibilitatea si caracterul durabil al reformelor".

"Romania trebuie sa asigure respectarea statului de drept, inclusiv controlul jurisdictional independent. Romania va redobandi increderea partenerilor sai din UE numai daca demonstreaza ca statul de drept se situeaza deasupra intereselor de partid, ca toate partile respecta pe deplin controlul jurisdictional, inclusiv la nivel constitutional, si ca reformele sunt ireversibile".

"In special, autoritatile romane trebuie sa demonstreze ca in Romania s-a ancorat puternic un proces de reforma durabil si ireversibil si ca interventia externa a MCV nu mai este necesara. Acesta este motivul pentru care actiunile recente ale Guvernului si Parlamentului dau nastere unor ingrijorari deosebite. Experienta ultimilor cinci ani arata ca, atunci cand sunt intreprinse cu convingere, actiunile pot da rezultate", precizeaza CE.

In ce domenii solicita Comisia Europeana actiuni imediate "pentru a rezolva controversele actuale".

1. Respectarea statului de drept si a independentei sistemului judiciar
  • "abrogarea Ordonantei de Urgenta nr. 38/2012 si a Ordonantei de Urgenta nr. 41/2012 si asigurarea respectarii deciziilor Curtii Constitutionale referitoare la cvorumul pentru referendum si la domeniul de responsabilitate al Curtii;
  • "respectarea, pe viitor, a prevederilor Constitutiei la emiterea ordonantelor de urgenta;
  • "punerea in aplicare a deciziilor Curtii Constitutionale;
  • "asigurarea publicarii fara intarziere a tuturor actelor, inclusiv a deciziilor Curtii Constitutionale, in Monitorul Oficial;
  • "invitarea tuturor partidelor politice si autoritatilor guvernamentale sa respecte
  • independenta sistemului judiciar; asumarea angajamentului de a impune sanctiuni disciplinare tuturor membrilor de Guvern sau de partid care submineaza credibilitatea judecatorilor sau care exercita presiuni asupra institutiilor judiciare;
  • "numirea in functia de Avocat al Poporului a unei persoane care se bucura de sprijinul diferitelor partide, in cadrul unui proces transparent si obiectiv, menit sa asigure alegerea unui candidat cu o autoritate, o integritate si o independenta de necontestat;
  • "introducerea unui proces transparent de numire a Procurorului General si a
  • procurorului-sef al Directiei Nationale Anticoruptie; un astfel de proces transparent ar trebui sa includa depunerea unor candidaturi deschise, fondate pe criterii de experienta profesionala, integritate si rezultate pozitive in actiunea anticoruptie; abtinerea de la numiri in cursul presedintiei interimare;
  • "evitarea acordarii de gratieri prezidentiale in cursul presedintiei interimare;
  • "abtinerea de la numirea in posturi de ministru a persoanelor impotriva carora au fost pronuntate hotarari judecatoresti in materie de integritate; eliberarea functiei de catre ministrii aflati intr-o astfel de situatie;
  • "adoptarea unor proceduri clare prin care sa se prevada demisia parlamentarilor impotriva carora au fost pronuntate hotarari definitive privind incompatibilitatea sau conflicte de interese ori care au fost condamnati definit intr-un caz de coruptie la nivel inalt.

Prin scrisoarea sa din 16 iulie si anexa actualizata din 17 iulie, prim-ministrul Romaniei i-a confirmat Presedintelui Comisiei ca toate aceste cerinte au fost sau urmeaza sa fie indeplinite.

Romania ar trebui sa intreprinda actiuni, de asemenea, in domeniile enumerate in continuare.

2. Reforma sistemului judiciar
  • "adoptarea si punerea in aplicare a unui plan comun si cuprinzator de asigurare a punerii in aplicare a tuturor celor patru coduri si a tuturor aspectelor relevante ale reformei structurale si procedurale, ale ajustarilor din domeniul resurselor umane si ale investitiilor in infrastructura judiciara;
  • "restructurarea instantelor si a parchetelor, precum si refacerea echilibrului dintre numarul de angajati si volumul de munca, pe baza, in special, a revizuirii modului de functionare a sistemului judiciar din Romania si a proiectului referitor la volumul optim de munca in instante, derulat in prezent cu finantare de la Banca Mondiala;
  • "crearea unui grup de monitorizare a reformei judiciare, din care sa faca parte
  • reprezentanti ai tuturor puterilor in stat, ai asociatiilor profesionale si ai  societatii civile.

3. Raspunderea sistemului judiciar
  • "stabilirea unei politici comune intre CSM si Guvern pentru promovarea raspunderii si a integritatii in cadrul sistemului judiciar printr-o practica si o jurisprudenta ferme si convingatoare cu etape clare de punere in aplicare; utilizarea punerii in aplicare a noilor legi privind responsabilitatea disciplinara si promovarea la Inalta Curte pentru a da un exemplu sistemului judiciar in ansamblul sau;
  • "asigurarea unei mai bune coordonari a instrumentelor juridice, disciplinare si de gestionare pentru a proteja reputatia sistemului judiciar in cazurile grave de abateri profesionale, inclusiv a deciziilor privind drepturile individuale, cum ar fi pensiile;
  • "consolidarea capacitatii si a performantei Inspectiei Judiciare atat pentru a asigura raspunderea judiciara in cursul instrumentarii cazurilor individuale, cat si pentru a promova eficacitatea, consecventa si bunele practici ale sistemului judiciar prin intermediul revizuirii periodice ale practicilor la toate nivelurilor sistemului judiciar.

4. Consecventa si transparenta actului de justitie
  • "dezvoltarea unei abordari globale menite sa instituie structurile, procedurile si
  • practicile necesare pentru accelerarea unificarii juridice; inscrierea unificarii juridice pe lista prioritatilor de management a presedintilor instantelor si considerarea consecventei drept un element important in cadrul sistemului de evaluare si de promovare a judecatorilor; asigurarea publicarii complete pe internet si a actualizarii continue a hotararilor judecatoresti insotite de motivari;
  • "continuarea reformei Inaltei Curti pentru a permite acordarea unei mai mari
  • importante unificarii juridice.

5. Eficacitatea actiunii judiciare
  • "elaborarea si punerea in aplicare in cadrul instantelor a unor ghiduri clare de bune practici in ceea ce priveste aplicarea pedepselor, gestionarea cazurilor si analizarea probelor in procesele penale, cu un accent deosebit pe domeniile in care au fost deja identificate lacune, cum ar fi procesele complexe avand ca obiect cazuri de criminalitate economica si achizitii publice;
  • "introducerea unor reforme pentru publicarea motivarilor instantelor la cat mai scurt timp dupa pronuntarea hotararilor, pentru suspendarea termenelor de prescriptie din momentul inceperii unei cercetari judiciare si pentru imbunatatirea calitatii si a disponibilitatii expertizei judiciare;
  • "continuarea masurilor adoptate de Inalta Curte pentru accelerarea proceselor avand ca obiect cazuri de coruptie la nivel inalt, intreprinderea masurilor necesare pentru evitarea implinirii termenelor de prescriptie si introducerea unor masuri similare la alte instante;
  • "continuarea masurilor de imbunatatire a consecventei si a caracterului disuasiv al pedepselor aplicate in cazurile de coruptie la nivel inalt in instantele de pe teritoriul Romaniei;
  • "asigurarea continuitatii, si sub noua conducere, a rezultatelor obtinute de Ministerul Public.

6. Integritatea
  • "asigurarea unui bilant pozitiv convingator in ceea ce priveste sanctiunile prompte si disuasive; rationalizarea controlului jurisdictional al hotararilor Agentiei Nationale de Integritate (ANI) prin imbunatatirea procedurilor si practicilor judiciare si prin revizuirea cadrului legal al ANI, in vederea accelerarii procesului de pronuntare a hotararilor definitive si a imbunatatirii consecventei acestora si a caracterului lor disuasiv;
  • "imbunatatirea cooperarii dintre autoritatile judiciare si alte autoritati administrative, pe de o parte, si ANI, pe de alta parte, in vederea asigurarii unui schimb efectiv de semnale si informatii operationale in toate cele trei domenii de activitate ale ANI; insusirea, ca o masura clara de performanta, a cooperarii cu ANI de catre conducerea altor autoritati administrative.

7. Lupta impotriva coruptiei
  • "asigurarea continuitatii, si sub noua conducere, a rezultatelor obtinute de DNA;
  • "punerea in aplicare a noii strategii nationale anticoruptie, astfel cum a fost conceputa, si introducerea unui sistem global de monitorizare, care sa permita tuturor agentiilor guvernamentale sa isi stabileasca tinte si sa prezinte rapoarte anuale, intocmite intr-un format comun si comparabil, cu privire la prevenirea si sanctionarea coruptiei, a fraudei si a conflictelor de interese; stabilirea, in concordanta cu strategia, a unor norme procedurale clare si a celor mai bune practici pentru deciziile Parlamentului, care sa permita cercetarea, arestarea si perchezitionarea parlamentarilor;
  • "demonstrarea unui bilant pozitiv in domeniul instrumentarii cazurilor de spalare de bani ca o infractiune de sine statatoare si prezentarea unor rezultate convingatoare in ceea ce priveste recuperarea produselor provenite din savarsirea de infractiuni, prin consolidarea practicilor judiciare si prin aplicarea noii legi privind confiscarea extinsa;
  • "stabilirea unui mecanism clar de coordonare si de monitorizare intre politie, parchete si autoritatile de control administrativ, cu responsabilitatea specifica de a asigura o cooperare si o comunicare eficace in domeniul combaterii coruptiei;
  • "imbunatatirea rezultatelor in ceea ce priveste prevenirea si sanctionarea coruptiei, a fraudei si a conflictelor de interese in domeniul achizitiilor publice in toate sectoarele de activitate ale Guvernului; in acest context, asigurarea, de catre Romania, a respectarii corespunzatoare a recomandarilor cuprinse in evaluarea externa a sistemului de achizitii publice, realizata la initiativa Comisiei.
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

13411 vizualizari

  • +56 (58 voturi)    
    România, trezeste-te! (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:28)

    nano2k [utilizator]

    Ni se pun negru pe alb, verde in fata, cum vrem noi sa-i zicem, plusurile si minusurile.

    +: ANI, DNA

    Cine ataca aceste institutii ataca statul de drept si aduc atingere Statului Român.
    • +31 (31 voturi)    
      Asta se intampla de mult (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:39)

      abcde [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      DNA e de multi ani institutia cea mai laudata de EU. De aceea e si cea mai atacata din tara.
      • 0 (0 voturi)    
        "daia" (Joi, 19 iulie 2012, 11:43)

        buji [utilizator] i-a raspuns lui abcde

        Tocmai de aceea!
      • +1 (1 vot)    
        si totusi... (Vineri, 20 iulie 2012, 7:13)

        Ciprian77 [utilizator] i-a raspuns lui abcde

        Pe baza acestui raport, UE arata ca s-au dat legi si ordonante de urgenta care incalca reglementarile UE. Nu sunt jurist, dar prin asta, USL nu incalca articolul 148(2) din Constitutia Romaniei?
        "Ca urmare a aderării, prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii Europene, precum şi celelalte reglementări comunitare cu caracter obligatoriu, au prioritate faţă de dispoziţiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare"
    • +34 (36 voturi)    
      România, stai în continuare bleagă! (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:42)

      0m [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

      Sunt atât de dezamăgit de recentele evenimente încât m-am decis să nu mai citesc știri din RO până la referendum.
      Mă concentrez, în schimb, pe campania personală: vreau să îi conving pe mama, tata, fratele, văru, soacra, colegu să se prezinte și să voteze împotriva suspendării Președintelui la referendum.
      Dacă eu, cu tine și cu tine,etc convingem fiecare 20 de oameni să voteze împotriva suspendării poate reușim o schimbare.
      E aiurea să avem pretenția de la CE să ne ajute ceva când noi nu ne putem ajuta singuri.
      E ca atunci când îi tragi țăranului apă curentă, dar el folosește tot buda din ocol.
      • +23 (25 voturi)    
        Bine spus (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:52)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        Cat adevar:
        "E ca atunci când îi tragi țăranului apă curentă, dar el folosește tot buda din ocol."

        Da, si eu folosesc toate mijloacele (chiar si yahoo mess :) pentru a "scoli" oamenii.

        Totul depinde de cat de mult vor putea sa fure la vot.
      • -14 (14 voturi)    
        Raul (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:04)

        Jar [anonim] i-a raspuns lui 0m

        a fost facut si curge peste noi.
        Nici Iisus Hristos nu ne mai poate ajuta!
      • +17 (17 voturi)    
        asa sa fie, (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:13)

        GEO [anonim] i-a raspuns lui 0m

        Buna idee. Asa voi face si eu, fiecare avem prieteni, rude,apropiati si daca putem convinge cat mai multi NU se poate sa nu reusim. Este doar spre binele si linistea noastra.Doamne ajuta!
        • +7 (7 voturi)    
          Alternativa (Joi, 19 iulie 2012, 7:34)

          Lucianmotzul [anonim] i-a raspuns lui GEO

          cred ca de aia acesti penali au pus votul dela & la 23 pt ca le este frica ca nu intrunesc 9 milioane ,ar trebui sa nu mearga nimeni la vot ,ramin pt vot comunisti ,securisti si vinduti cu un pumn de arginti ,filmati sa_i vada lumea si daTi la Tv pe posturi sa vedem cine da tara pe mina mafiei usliete la un repetent si plagiator care se numeste tot hot.sati acasa sau unde sunteti ,umblati cu urna pe plage nenorocitilor si mincinosilor ,tradatori de neam si tara ,ar trebui sa iasa sute de mi i de romani in strada sa strige jos usl ,ponta si antonescu.
      • +14 (14 voturi)    
        antena 3 indobitoceste (Joi, 19 iulie 2012, 0:06)

        luisafcb [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        eu am avut o discutie contradictorie cu 2 rude care vor sa-l demita pe basescu; de fiecare data cand mergeam in vizita la ei, aveau tv-ul deschis pe antena 3, deci n-ar fi trebuit sa ma mai mir...
        • -6 (6 voturi)    
          e bine si asa (Joi, 19 iulie 2012, 9:40)

          ovidiu [anonim] i-a raspuns lui luisafcb

          bine ca nu se uita la OTV :)


          Jos Basescu!Spune DA la referendum!
      • -11 (11 voturi)    
        raportul e a lui Base, sper ca Ponta sa fie altfel (Joi, 19 iulie 2012, 8:49)

        unu [anonim] i-a raspuns lui 0m

        Odata cu caderea lui Base la referendum sper ca lucrurile sa se aseze. Sper sa aud de "tocshourile" facute de colonelu Turcescu cu Bombo , Base si altii pt. televiziunea cu circuit inchis de la Rahova. Forza !!!
      • +8 (8 voturi)    
        Nici nu şti ce mare bucurie mi-ai (Joi, 19 iulie 2012, 8:55)

        Optimista [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        făcut pe ziua de azi. Parcă ai scris exact cu cuvintele pe care le tot rostogolesc în cap de zile bune şi mă tot gândeam cum aş putea face să ajungă în mintea şi eventual inima cât mai multor oameni de bună credinţă. Că din ceilalţi...sunt sătulă. Azi dis de dimineaţă m-am uitat pe Facebook la comentariile făcute de unii la Flacăra Democraţiei. Este dezastru. Parcă toate chivuţele şi cocalarii din România şi-au propus să-l insulte cât pot ei..şi pot, crede-mă, pe preşedinte. Mă rog la Dzeu să-i dea puterea să-i ierte şi să uite asemenea măgării.
        • 0 (2 voturi)    
          vă rog din inimă... (Joi, 19 iulie 2012, 13:59)

          periscop [utilizator] i-a raspuns lui Optimista

          nu-L mai amestecaţi pe Cel de Sus în ciorba noastră politică ! Iluminaţii noştri guvernanţi, de toate culorile şi de toate orientările n-au nici în clin, nici în mânecă, nici măcar din greşeală, ceva în comun cu cele sfinte...
          • +1 (1 vot)    
            Nu eu Îl amestec, (Joi, 19 iulie 2012, 19:06)

            Optimista [utilizator] i-a raspuns lui periscop

            dar, îţi place sau nu Dumnezeu se cam uită la bunele şi mai ales la relele pe care le facem toţi, chiar şi la cele multe rele făcute de dragii tăi politicieni usl-işti. Dacă nu-ţi place să auzi de Dumnezeu du-te la Tanacu, că popa ăla expert în exorcizare e liber şi disponibil pentru tine dragă Periscopule.
      • +3 (3 voturi)    
        problema mare este lipsa canalizarii (Joi, 19 iulie 2012, 10:25)

        GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        Daca nu ai canalizare degeaba ai apa curenta ca unde se scurge rahatu.. tot la groapa ..
        Asa ca nu te mai lega de tarani ca nu suntem asa prosti , cel putin asa am eu pretentia
        Stiu ca marele cintator, Socaciu are o parere proasta despre noi , dar el ii include si pe oraseni ...
        Si da, o sa merg la vot desi acum citeva zile ziceam ca mai bine stau acasa... Cred ca mai important acum este semnalul decit resultatul
      • +4 (4 voturi)    
        referendum (Joi, 19 iulie 2012, 11:04)

        unu [anonim] i-a raspuns lui 0m

        Asae cum ziceti (sau..scrieti..).Ce facem insa daca noi votam antisuspendare dar...ajutam la realizarea nr total? Adica validam pe cei antidemocratici..?
      • +3 (3 voturi)    
        Romania are dreptul la SPERANTA! (Joi, 19 iulie 2012, 15:55)

        rebecai [utilizator] i-a raspuns lui 0m

        Ai dreptate! Fiecare dintre noi trebuie sa schimbe cate putin mentalitatea celor din jur... Trebuie sa avem rabdare si sa nu ne lasam coplesiti de intoxicarile celor rau intentionati. Important este sa avem un popor capabil sa discearna corect. In timp putem schimba in bine si viitorul natiunii. Daca -i vom lasa pe ticalosi sa ne conduca si sa ne rupa de valorile europene, atunci de ce mai dorim sa beneficiem de drepturi egale cu ceilalti europeni? De ce vrem ca elevii si studentii romani sa faca cursuri in Occident? De ce dorim sa calatorim si sa muncim in alte tari??? Discursul actualilor guvernanti si parlamentari USL este de-a dreptul scandalos. Tragic este ca multi romani gireaza cu votul lor despotismul acestora. Sa speram, ca in cel de al 12-lea ceas, ne vom trezi. Important este sa iesim la vot si sa spunem NU demiterii Presedintelui Basescu.
        • 0 (0 voturi)    
          hm (Joi, 19 iulie 2012, 18:05)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui rebecai

          nu te mai lamenta prietene.intareste-ti cugetul si speranta in dumnezeu caci aceea in om este incerta si efemara! nu observi ca icepand din 1990 natia romana sa degradat tot mai mult? cea mai mare parte dintre noiam devenit mai lenesi,mai pretentiosi,mai parsivi,mai inculti,mai aplecati catre comportari murdare,mai dispusi sa uram,mai razbunatori,mai egoisti,mai meschini! am devenit politeisti dezvoltand cultul obrazniciei,al bautului,al drogurilor,al sexului,intr-un cuvant ,al tiganiei! cu toate aceste atribute impovarati, din propria dorinta,nu mai deosebim binele de rau si ne balacim cu mare placere in mocirla servita de cei interesati sa ne tina in ea! prin prisma celor constatate de mine,imi vine foarte greu sa cred ca noi,cativa,mai putem repara mare lucru! toate aceste le aveam ca baza a ceea ce spuneam la inceput:speranta a ramas numai in dumnezeu,numai el poate face o minune sa nu ne inecam in propriile noaste "excremente"! daca nici petru tutea nu ne mai spune adevarul despre noi atunci cine? "numai un idiot ca mine putea sa faca 15 ani de puscarie comunista pentru un popor atat de prost"! citat din memorie!
    • -11 (13 voturi)    
      o tara-experiment pentru Comisia Europeana! (Miercuri, 18 iulie 2012, 18:39)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      In Raport se cere la pagina 22:
      "asumarea angajamentului de a impune sanctiuni disciplinare tuturor membrilor de Guvern sau de partid care submineaza credibilitatea judecatorilor sau care exercita presiuni asupra institutiilor judiciare"

      Deci aproape 1 milion d emebri de partid nu pot critica deciziile justitiei?

      Tot in aceste zile s-a intamplat:
      http://www.ziare.com/europa/germania/angela-merkel-interzicerea-circumciziei-ne-face-de-ras-1179234
      "Guvernul lui Merkel a criticat decizia tribunalului din Koln(...)"

      Cum?
      In RFG o sentinta judecatoreasca este criticata public de cancelar, iar in Romania nici macar un simplu membru al vreunuia dintre multele partide nu are voie sa critice nimic?
      Penibil!
      • +6 (6 voturi)    
        Da ma, da' ... (Joi, 19 iulie 2012, 8:45)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui casandra

        ... daca tot esti asa citit, ia zi, s-a implicat Merkel, cu executivul dupa ea, in invalidarea respectivei decizii judecatoresti?

        Spre comparatie, Ponta a desfiintat deja doua comisii pe cale de a-l declara plagiator.
      • +7 (7 voturi)    
        Când boi precum Ghişe, Chiuariu, Tuşe şi (Joi, 19 iulie 2012, 9:13)

        Optimista [utilizator] i-a raspuns lui casandra

        mătuşe, repetenţi şi plagiatori de partid vor fi demni să se ridice măcar până la glezna gândirii Angelei Merkel, până atunci zic, lasă lichelele de partid să intre în pământ de ruşine (deşi ştiu că n-o să vedem asta) necum să le mai permitem să comenteze hotărârile justiţiei.
        Sau ai uitat episodul în care bombonelul Năstase, acum puşcăriaş de elită se ducea la procuratură în fruntea cohortei de psd-işti să-l "susţină" pe penalul acela de Bivolaru. Şi cît a luat ăla pentru devalizarea unei bănci? patru ani şi eliberat pentru bună purtare. Sigur că acum are bani să-l sponsorizeze pe Crinul Pogonici interimar să se ducă la mitinguri de partid cu avion privat şi să ne stuchească pe toţi de la "înălţimea foncţiei" care crede că n-o să-i mai scape printre degete ca data trecută.
        Nu Casandro, aiasta nu se poate. Nu se plătie fetiţo, cum zice ardeleanul sfătos. Sau...pentru tine se...plătie?
    • -3 (3 voturi)    
      Bine tatiii (Joi, 19 iulie 2012, 10:45)

      Dory [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      "Rezervorul" nostru ofera "succesuri" pe plan european, iar daca este oameni care nu vor sa vorbesc cu tin,e Eba "buzata", sa ii spui lu` tata.
  • +34 (34 voturi)    
    Chiuariu (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:32)

    Supastar [utilizator]

    LOL! Chiuariu tocmai l-a facut "politruc" pe Barroso.
    • +26 (30 voturi)    
      Ssst! (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:44)

      Costel [anonim] i-a raspuns lui Supastar

      Cum se explica totusi tacerea Crizutei? Nu s-o fi trezit inca?
    • +8 (8 voturi)    
      da (Miercuri, 18 iulie 2012, 18:58)

      grigoras [anonim] i-a raspuns lui Supastar

      Omul asta este un penal bolnav.Trebuie tratat!
  • +48 (48 voturi)    
    Adica suntem varza (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:33)

    vasile din tara lui [anonim]

    Am citit si am inteles ca suntem varza pe justitie cu exceptie DNA si ANI si alte cateva pe ici pe colo. Si cica in ultimele 3 saptamani am fost si mai varza .
    Pai in discursul noului Ministru al Justitiei de la TeVe nu am inteles asta. Ce naiba ne mint toti in fata ?
    O sa inchid televizorul si o sa ma uit la BBC sau la alte posturi ca de la noi nu mai inteleg nimic.
    • +3 (3 voturi)    
      Tu te uiti ce se intampla la TVR ... (Joi, 19 iulie 2012, 8:48)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui vasile din tara lui

      ... de cand s-a schimbat guvernul? Oamenii care aveau curajul unei opinii proprii pleaca pe capete, sau sunt dati afara. Ba chiar se incearca sa se instituie reglementari care sunt chiar mai drastice decat cenzura din vremea cu' Ceasca. De gen redactori care n-au putere decizionala in privinta continutului emisiunilor, decizia finala urmand sa apartina tot timpul superiorului ierarhic pe cale administrativa.
      • +2 (2 voturi)    
        Da este scandalos. (Joi, 19 iulie 2012, 14:34)

        gabbi [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

        În loc de campanie neutră
        Avem culturalizare pe toate programele.
        Sper că este o formă de rezistenţă...
        Păcat de ultimele realizări, tvr info şi nu numai dovediseră profesionalism, dar...
    • +4 (4 voturi)    
      Aşa să faci şi numai aşa. (Joi, 19 iulie 2012, 9:16)

      Optimista [utilizator] i-a raspuns lui vasile din tara lui

      Şi mai ales închide de tot antenele şi irealităţile că vine o duhoare dinspre ele că nu mai putem sta nici în ţară, darămite în casa proprie cu ochii la televizor.
  • +40 (40 voturi)    
    politruci?! MI-E RUSINE!! (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:35)

    luc [anonim]

    Cum poate un fost Ministru al Justitiei sa-l faca politruc pe Barosso?!
    Astora chiar le e frica, daca-si permit astfel de exprimari...de parca ar fi singurul ce cuvanteaza in acest stil, cu sigla USL, in spate!!!!
    Chiar ne cred prosti-din pacate sunt multi prosti-si mai zic de "bunul simt"!!
    MI-E RUSINE cu astfel de asa-zisi conducatori!
    O SA VOTEZ CU BASESC SAU STAU ACASA, DOAR CA SA CASTIGE BASESCU, macar el sa mai lupte cu astia, ca restul stam cu capul precum strutul
    • -32 (36 voturi)    
      Pe asta nu-l mai furati (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:55)

      Koczka [utilizator] i-a raspuns lui luc

      Referendumul asta e mai greu sa-l furati. Daca Basescu nu era reales in 2009 ati fi fost pe cai mari acum ( se eroda fosta opozitie ). Pentru raportul pe justitie nu o sa-l imputati actualei majoritati parlamentare. De fapt au tradat TRADATORII ( ce a mai ramas din UNPR si vativa UDMR-isti ). Deci puciul a fost posibil datorita tradari tradatorilor. Prevad o prezenta de 55% si un scor pro demitere de 75 %.
      • +19 (19 voturi)    
        mama Omida (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:10)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

        esti mai Koczka ! dar ce prevederi exacte ai? Numai Voiculescu mai dadea cifre exacte privind zilele pana la demiterea lui Basescu.
        Sa intelegem ca USL-ul si patronul Voiculescu deja au stabilit cifrele ?
        • +14 (14 voturi)    
          da (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:06)

          grigoras [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

          Sa fie clar:Voiculescu este patronul USL-ului!
          • +3 (3 voturi)    
            Nu cred, ... (Joi, 19 iulie 2012, 8:51)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui grigoras

            ... dar sunt de acord ca e unul din oamenii grei din USL, chiar daca sta mai in umbra. In plus, e unul dintre cei mai interesati de demiterea lu' Basescu si de repolitizarea justitiei, ca altfel ajunge si el la parnaie.

            Apropos de puscarie: pe cat facem pariu ca daca le iese cu demiterea, dupa ce e ales presedinte plin, Antonescu il gratiaza pe Nastase? Parca vad justificarea: nu e normal ca un fost premier, care "a facut atat de mult pentru tara" sa ajunga la puscarie.
          • +2 (2 voturi)    
            DE Acord! (Joi, 19 iulie 2012, 14:41)

            gabbi [utilizator] i-a raspuns lui grigoras

            Vă mai amintiţi de declaraţiile Preşedintelui Traian Băsescu din campania Referendumului 2007! [Moguli, interese, sistem, etc) Atunci nu le credeam (le credeam exagerate). Acum am ajuns să cred tot ce spune. Ni s-a dovedit că a avut dreptate în destule cazuri (Vântu, Năstase, etc.) , iar dacă justiţia se menţine independentă vor fi din ce în ce mai multe.
      • +13 (13 voturi)    
        cu mincinosul ? (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:13)

        Teler [anonim] i-a raspuns lui Koczka

        http://www.b1.ro/stiri/eveniment/dezvaluire-incendiara-in-emisiunea-sub-semnul-intrebarii-premierul-victor-ponta-minte-din-nou-in-legatura-cu-interviul-din-el-pais-33322.html

        Da.... sigur ... ramai tu cu mincinosul asta, tu nu vezi ca asta minte zambind ...
      • +11 (11 voturi)    
        Hai, no! (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:21)

        DenisaC [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

        Vai ce frumos ai vorbit tu. Majoritatea care vor sa voteze NU, au anuntat deja ca nu se prezinta la vot. Pe A3 sunt toti disperati si zic ca e dovada de lasitate daca nu te prezinti. Te org, imi aduc aminte alte mesaje ale dansilor acum cativa ani. De asemnea, toti politicienii din PDL, au anuntat ca cer prezenta la vot. Asa ca te scutesc de urmatorul raspuns al tau.
      • +13 (13 voturi)    
        mda (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:43)

        pypy [anonim] i-a raspuns lui Koczka

        tot ce trebuia sa faceti era sa asteptati alegerile din toamna, unde probabil ati fii obtinut majoritatea in parlament. noroc ca v-a mancat in cur, ca 4 ani in ritmul asta si rameaneati voi intre voi, de ajungeati sa va vindeti si mamele (care mai aveti)
      • +7 (7 voturi)    
        visezi.....kotcarule (Miercuri, 18 iulie 2012, 19:33)

        oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

        probabil ca astea sunt cifrle pe care vile baga in cap la sedintele usl, pt. a le transmite in popor....................dar nu ve crede nimeni se stie ca sunteti hoti .........deci e clar pregatiti lumea pt. furacuine......ATENTIE, VA BELIM .
    • +13 (13 voturi)    
      Cu voia ta iti ofer un alt motiv de rusine... (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:02)

      cerber1972 [utilizator] i-a raspuns lui luc

      Nu trebuie sa te intrebi cum poate un fost ministru sa-l faca politruc pe Barosso! Poate fiindca Barosso e departe si pentru ministru nu conteaza. Dar cred ca noi toti trebuie sa ne intrebam cum se poate ca un lautar ca Socaciu sa aibe opinii legate despre dreptul de a ne alege singuri presedintele, dreptul de a decide singuri ce tip de parlament dorim.
    • +13 (13 voturi)    
      frauda anuntata (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:37)

      vioara [anonim] i-a raspuns lui luc

      prelungirea programului de votare cu 4 ore, cresterea nr de sectii devotare pe litoral si pe la munte ,tombolele lui Dragnea cu pitici si zine, plimbarea votantilor cu autobuzele ca sa voteze la mai multe sectii,bilete gratuite la strand etc ,sunt elemente care pot vicia enorm rezultatul referendumului.
      • +12 (12 voturi)    
        Completare - si se poate vota oriunde!!! (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:23)

        Liviu [anonim] i-a raspuns lui vioara

        Si se poate vota oriunde!!! Deci nu tu control daca ai mai votat odata sau nu.
      • +8 (8 voturi)    
        ai uitat (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:50)

        dj [utilizator] i-a raspuns lui vioara

        injumatatirea sectiilor de votare din strainatate...
  • +6 (18 voturi)    
    UE (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:42)

    gigi62 [utilizator]

    Eu nu vreau UE. Sunt cu Ponta Antonescu, cu Mazare si de ce nu? cu Voiculescu. Eu nu vreau ca domni politicieni sa faca puscariesi nici independenta justitiei si de aceia o sa pun stampila pe NU . Sa traiti dragi politicieni ai ROMANIEI si de ce nu datii afara pe europeni din romania.
    • +9 (9 voturi)    
      Cum se traieste (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:58)

      vioara [anonim] i-a raspuns lui gigi62

      lui gigi 62:nu vrei in UE ,vrei cu Ponta ,cu Antonescu, cu Voiculescu ,vrei ca politicienii care fura sa nu faca puscarie ,asta inseamna ca-i vrei si pe Ceausescu Stalin,Kim ir Sen. Hitler sau pe Lucasenco,Kim jong Un(Coreea de Nord).Stii,tu cum se traieste ,pe bune in Belarus sau Coreea de Nord?Scuza-ma,dar habar n-ai pe ce lume traiesti.
      • +1 (1 vot)    
        Gigi62 a glumit, doar el o spune mai (Joi, 19 iulie 2012, 9:27)

        Optimista [utilizator] i-a raspuns lui vioara

        încolo, că va pune ştampila pe NU demiterii Preşedintelui. Probabil că a vrut să fie subtil cu postacii usl-ului dar la modul la care se tratează lucrurile acum, totul trebuie spus pe şleau, direct, să priceapă şi Gheorghe şi Ion şi Mitică şi Maricica şi Măndica, etc., etc., pe scurt, tot natul.
  • +13 (13 voturi)    
    mcv...fara comentarii (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:46)

    %?% [anonim]

    . Deși prezentul raport analizează
    ultimii cinci ani în ansamblu, controversele actuale reprezintă o amenințare gravă la adresa
    progreselor realizate până acum și ridică întrebări serioase în ceea ce privește viitorul
    reformelor deja lansate. Prin urmare, prezentul raport conține recomandări specifice pentru a
    răspunde situației actuale și pentru a sprijini restabilirea respectării principiilor care stau la
    temelia democrației europene.
  • +16 (16 voturi)    
    recentele ingerinte (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:53)

    visio [utilizator]

    in 89 iliescu a reusit o lovitura de Stat cu ajutorul populatiei; acum a reusit o lovitura de Stat cu ajutorul politicienilor traseisti corupti; in tot acest timp, iliescu, voiculescu, sov, patriciu, etc, au bagat adand mainile in buzunarele romanilor; si rusinea mare este ca vine strainul sa ne spuna ce trebuie sa perfectionam desi noi stim prea bine ce...jos comunistii, jos hotii;
    sa vina olimpicii si inventatorii...
    • +11 (11 voturi)    
      analogie (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:13)

      vioara [anonim] i-a raspuns lui visio

      Iliescu a folosit o parte dintre romani impotriva celorlalti romani,in13-15 iunie 90,pentru a masca naravurile totalitare ale celor care pusesera mina pe putere in dec.89. Tot asa ,fortarea prin parlament a acestui referendum incearca sa mascheze puciul USL.
      • +3 (3 voturi)    
        corect (Miercuri, 18 iulie 2012, 18:53)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui vioara

        ai dreptate.
  • +32 (32 voturi)    
    Guvernul Ponta - DEMISIA! (Miercuri, 18 iulie 2012, 15:59)

    333 [utilizator]

    Demisia. PUNCT.

    .

    - nu aveţi onoare.

    - sunteţi iresponsabili.

    - nu vă interesează decât să furaţi în continuare şi să vă scăpaţi de puşcărie.

    - aţi sacrificat România pentru a vă salva pielea.

    - nu aveţi nici un pic de ruşine.

    GATA - DEMISIA! Aţi pierdut! Nu vă puteţi salva acum decât fugind!

    .

    DEMISIA, PONTA!

    JOS, ANTONESCU!

    JOS, VOICULESCU!

    .
  • -9 (13 voturi)    
    nesimtire (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:17)

    eu [anonim]

    Cea mai importanta calitate a romanului in ziua de azi este TUPEUL!!
    Cum se manifesta democratia daca nu cu voturi in Parlament??
    Daca nu cu vot popular democratic!!!
    Gravele abuzuri indreptate impotriva propriilor cetateni, la comanda asasinului economic FMI, savarsite de Traian Basescu&co au fost "lucruri absolut necesare"???
    Zeci de miliarde luate cu camata ( 7% dobanzi la dolari!!!) pentru a platii lucrari invizibile!!!
    Si tot ce au invatat romanii este ca Iarna nu i ca Vara!!
    Rusine pentru modul grotesc si pentru limbajul de mahala (specific pentru Bucuresti) cu care comentati articolele!!
    • +10 (10 voturi)    
      Tipic usl-as (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:32)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Comentariu tipic de usl-as... Acuze fara sustinere. Da vre-un link sau ceva la un document semnat de Basescu care sa sustina ce spui!! Dar de, asa a fost si cu documentul de suspendare, nici un caz concret si clar de incalcare a Constitutiei, doar delaratii...
    • +2 (2 voturi)    
      Matale ai memoria scurta, ... (Joi, 19 iulie 2012, 8:56)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui eu

      ... si uiti ca in parlament, ca urmare a promovarii actualei legi a votului uninominal, au ajuns cam doua treimi parlamentari care n-au obtinut primul loc in circumscriptia lor electorala. Cu alte cuvinte, doar cam o treime din parlament e reprezentativa, restul e frauda cu legea in mana.

      De-aia zic bine cei ce zic ca votul uninominal pur in doua tururi e cea mai echitabila varianta de vot. Dar crezi ca o clica corupta cum e USL-ul ar fi vreodata de acord cu asa ceva? Problema lor ar veni chiar din interior: oamenii seriosi, care chiar isi asuma o politica cinstita si autentica de stanga, ar iesi in fata, si n-ar mai putea fi folositi doar ca reclama pt. canaliile din fruntea partidului, care tot intra in parlament cu voturi cumparate sau prin manipularea sistemului.
    • +3 (3 voturi)    
      Ei taci tu! (Joi, 19 iulie 2012, 9:36)

      Optimista [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Te deranjează limbajul nostru zici. Scuze, o să facem rost de limbajul repetentului adormit intrimar la COTROCENI şi, mai ales, de teza de doctorat a lui dottore plagiatore care încă se mai crede premier onorabil al României, că probabil doar limbajele lor de lemn le pricepi. A, dar să nu ţi-l uit pe bătrânul crocodil comunist Ilici că are o limbăăăă care pe tine sigur te va unge pe suflet. Audiţie, sau după caz, lectură plăcută Postăcel Mititel.
    • +1 (1 vot)    
      ai dreptate,dpv teoretic (Joi, 19 iulie 2012, 12:19)

      buji [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Din punvt de vedere teoretic,d-l sau d-na EU are dreptate la al doilea si al treilea paragraf!Democratia(teoretic vorbind)se manifesta prin votul reprezentantilor,a parlamentarilor dar...in Parlamentul Romaniei sunt mai mult parlamentari vinduti opozitiei pe avantaje materiale(ca sa-si recupereze sumele avansate la alegeri),adormiti, plagiatori, infractori, incompatibili cu functiia de parlamentar,etc.Ce incredere mai avem si ce credibilitate li se mai poate acorda pentru a sustine ca votul este democratic?In privinta limbajului folosit la comentarii,personal,sunt de acord cu EU;uneori mi-este jena sa citesc,cum nu le este"scriitorilor"?
  • +5 (5 voturi)    
    documentul? (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:30)

    Rontgen [anonim]

    Unde gasim o copie in format electronic al documentului original. Sau macar fotocopii ale originalului.
  • +21 (21 voturi)    
    Dovada clara: Parlamentul este impotriva romanilor (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:42)

    edif [utilizator]

    Parlamentul Romaniei a demonstrat ca este impotriva romanilor si a interesului natiunii. Asteptam demisia
    • +8 (8 voturi)    
      acu ai aflat, abea??? (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:08)

      noname [anonim] i-a raspuns lui edif

      pai astia, parlamentul si senatul, is impotriva pulimii din 89, au luat locul lui ceasca.. au grija partidele sa-si puna valetii in parlament. parlamentul si senatul nu sunt vocea poporului atat timp cat ne lasam manipulati si votam pe cine vor ei.. is vor da legile lor, privilegiile lor, puterile lor, militiile lor si tot asa. pulimea doar plateste cheltuielile, deloc ieftine... si se supune, desigur. cam asta e ordinea mondiala nu numai in ro. desigur, ro e mediveala.
  • -13 (15 voturi)    
    Ce-a păzit Coana Europa (Miercuri, 18 iulie 2012, 16:50)

    Mara [anonim]

    ... în ultimii ani, când toate (ne)legiuirile fostei guvernări au fost înfăptuite cu talpa pe Constituţie călcând?
    Unde era Coana Europa când (citez dintr-un articol excelent):"ordonanţa de urgenţă devenise regula unei guvernări în forţă, iar Parlamentul fusese transformat într-o simplă anexă, unde membrilor majorităţii le era interzis până şi să-şi exprime votul. Sau atunci când preşedintele Traian Băsescu le indica judecătorilor cum să judece pentru a nu deranja Guvernul. Sau când acelaşi preşedinte făcea vizite ­Curţii Constituţionale, înaintea unor decizii importante. Sau când instituţiile publice au fost politizate, până la ultima poziţie. Dacă Europa ar fi reacţionat atunci, poate nu am fi ajuns aici.

    http://www.adevarul.ro/ovidiu_nahoi_-_editorial/Bun_venit-Europa_7_737396257.html
    • +5 (5 voturi)    
      Alt usl-as (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:37)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Mara

      Vezi comentariul meu de mai sus!!! Sa vedem ceva ca de exemplu "Art. NN din Constitutie a fost incalcat prin Documentul D care poarta NUMAI semnatura lui Basescu (deci fara Guvern, Parlament...)" sau ceva similar. Altfel, tot ce spui sunt doar vorbe goale...
    • +2 (2 voturi)    
      Tipic USL si din alt punct de vedere (Joi, 19 iulie 2012, 9:13)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Mara

      Ce-a reusit USL: sa manipuleze stressul si frustrarea cauzate de criza si de transformarile din societate a unei mari mase de oameni, si sa le canalizeze impotriva lu' Basescu. Daca masa asta mare de oameni isi da seama ca au fost pacaliti, si ca de fapt altceva, nu Basescu, e ce le cauzeaza lor probleme, bluf-ul USL-ului nu mai sta in picioare.

      De ex. in Arges e unu' Nicolescu de nu reuseste nimeni sa se lege de el, si care cum e dat afara dintr-o functie gaseste alta. Chiar daca in ultimii ani s-a incercat sa fie dat jos, lumea da vina pe Basescu ca nu s-a reusit, in loc sa aprecieze eforturile si succesele din alte parti. Gramada de absolventi de liceu care nu si-au luat bac-ul, in loc sa aprecieze faptul ca macar invatamantul incepe din nou sa functioneze pe bune, dau vina pe Basescu ca ei n-au luat bac-ul. Si-asa, USL aduna votanti.

      Asa si matale: in loc sa te uiti la detalii, si sa vezi ca unu la mana depolitizarea institutiilor administrative si a sistemului de justitie in RO s-a facut in ultimii ani, chiar daca cu hopuri, si doi la mana ca doua treimi dintre parlamentari sunt de fapt nereprezentativi, ajungand in parlament de pe pozitiile doi si trei in circumscriptiile lor, uiti, si doar dai vina pe Basescu pentru tot ce-i rau in tara asta.

      Articolul citat de matale e la fel de "excelent" precum comentariul matale, cel putin la capitolul de sustinere a argumentatiei cu dovezi. Daca in cazul matale, care nu esti de meserie (presupun), e acceptabil, la un jurnalist care se vrea profesionist e dupa parerea mea inacceptabil. Orice parlamentar, oricand, de la adunarea constituanta convocata de FSN si pana acum, a votat cand a vrut si cum a vrut. Problema a fost mai degraba pe dos: cum sa-i convingi pe parlamentari sa fie prezenti si sa voteze. Nimeni n-a interzis vreodata unui parlamentar sa voteze - ori articolul descris de matale ca fiind excelent chiar asta afirma. Ce-o fi? Minciuna? Prostie? Manipulare ordinara?
  • +9 (9 voturi)    
    votul popular (Miercuri, 18 iulie 2012, 17:15)

    cotora [utilizator]

    usl, prin votul, vrea sa legitimeze dictatuta si mafia de partid
    in urma MCV-ului, usl, si crin antonescu trebuie sa-si dea demisia imediat
    • +6 (6 voturi)    
      Referendum (Miercuri, 18 iulie 2012, 20:20)

      Decebal [anonim] i-a raspuns lui cotora

      LOCUL lui BASESCU este LA COTROCENI !!!!! Este singurul presedinte care a fost validat in 2 mandate de 3 ori . Tot neamul meu de ardeleni ( si suntem destui), consideram inutila prezenta la vot . Am votat cu Traian Basescu DE 3 ORI si am vota inca de 10 ori ,dar AJUNGE cu magaria ciumei rosii Pol Ponta / Antonescu . Nu dam curs , LOVITURII de STAT a criminalilor USL-asi, acesti bastarzi bolsevici adolescenti mioritici si criminali !!!.
      • +3 (3 voturi)    
        Hai Ardealul, hai ai noştri ! (Joi, 19 iulie 2012, 9:51)

        Optimista [utilizator] i-a raspuns lui Decebal

        Să le dăm cu democraţia în cap până s-or trezi din somnul raţiunii care a născut monştrii pe care-i vedem zi de zi pe la antenele cotoiului securist.
        Voi sta acasă, n-am să particip să le fac jocul murdar. Asta nu este vot. Este o încercare de execuţie publică pe care vor s-o facă cu sprijinul nostru.
        NUUUUU. Domnule Preşedinte Traian Băsescu, înţelegeţi că dacă stau acasă, eu şi familia mea, asta înseamnă un NU Imens la încercarea de demitere a urdorilor ăstora. Europa va înţelege corect protestul nostru, al celor care deşi nu punem în urnele lor măsluite buletinele care să le legitimeze furtul masiv, suntem mai democraţi şi înţelgem mai mult decât toate cohortele de manipulaţi pe care speră să-i aducă să le legitimeze lovitura de stat. N-o să le meargă. Ticăloşia ca şi minciuna are picioare scurte
  • +5 (5 voturi)    
    ipocrizia usl-ista (Miercuri, 18 iulie 2012, 18:20)

    woman quark [anonim]

    Am sa fac un remember a unor masuri propuse si sustinute public prin declaratii si demonstratii de masa ale USL.1.interzicerea explorarii si exploatarii gazelor de sist in acest sens usl a cerut retragerea legii din parlament si a organizat mitinguri de protest la Barlad si Constanta unde de fapt sa strigat jos basescu ,televiziunile lui Voiculescu si Hrebenciuc transmiteau in direct sa arate populatei de babuini cine are grija de viata lor Cati babuini stiu ca legea a fost aprobata de parlamentul actual format din tradatori si mincinosi,iar americanii injecteaza de zor substante chimice in subsolul tarii ,singura televiziune care a facut public aceasta marsavie a fost OTV prin un mare jurnalist BARBU 2. USL prin marionetele Ponta si Crinut au declarat ca vor veni la guvernare cu un guvern curat si cu profesionisti de inalta clasa La externe a fost numit Marga un neica nimeni ,necunoscut de cercurile diplomatice,repingator prin aspectul fizic,ignorat pana si de bulgari,in trei luni de zile agenda sa diplomatica este aproape goala,La invatamant au fost numiti ministri care s-au dovedit a fi hoti de propietate intelectuala,si cu o pregatire profesionala la nivel de agitator sindical Despre restul de ministrii nimeni nu i-a auzit ,nimeni nu i-a vazut,in schimb economia se duce la vale iar leul devine mata jigarita babuinii platesc mai scump viata urland ca vina o are Basescu (cata idiotenie)
  • +9 (9 voturi)    
    Adio justitie cu Ponta si Antonescu (Miercuri, 18 iulie 2012, 18:47)

    me [anonim]

    Ne intoarcem in trecut.
    ne asteapta minciunile lui ponta si lui Antonescu, gratierea lui Nastase, Voiculescu si Patriciu cei care au furat tara asta cel mai mult.
  • +3 (3 voturi)    
    Romania nu e de EU si EU nu e de România (Joi, 19 iulie 2012, 0:07)

    Alui [anonim]

    N-are rost sa speram ca Romania va fi curand tara EU cu adevarat. Trebuie sa mai așteptam pana moare ultimul comunist/UTC-ist din tara. Dar pana atunci....
  • -9 (9 voturi)    
    67% (Joi, 19 iulie 2012, 5:12)

    evoque [utilizator]

    "...67 % dintre romani considera ca nivelul coruptiei a crescut in ultimii trei ani."
    In acesti ultimi trei ani cine a fost la guvernare???
  • -1 (1 vot)    
    Nu putem legititima lovitura data statullui de dre (Joi, 19 iulie 2012, 9:01)

    felicia [anonim]

    drept,prezenta la vot asta inseamna ,Sa participe acei ce vor restauratia,pensii nemeritate,diplome fara acoperire ,mincinosii,TREZITI-VA!!
  • 0 (0 voturi)    
    devine plictisitor (Joi, 19 iulie 2012, 9:08)

    danielovici [anonim]

    UE vad ca o lasa moale,raportul trebuia sa fie mai dur.
    In afara de asta referendumul s-a cam fasait,Base a imbatranit si vine cu aceleasi idei repetate la nesfarsit, ,campania asta se transforma in "ba pe-a matii" si nu mai aduce nimic nou.
    Daca PDL lupta impotriva lui ,carici pogonici cu figuri la TV gen Ioan Oltean,Blaga care se balbaie la discursuri,.
    Unde e Monica Macovei nu am vazut-o la nici un miting,nu are loc de Blaga.
    Pacat
  • +2 (2 voturi)    
    ...sa nu ne miram de MCV (Joi, 19 iulie 2012, 9:34)

    ICE_NICO [utilizator]

    noi am vazut care a fost realitatea in ultimele 2 saptamani,dar ei se bazeaza pe faptul ca oamenii nu se pricep sau ca nu-i intereseaza ce se intampla la nivel politic intern sau extern.La CE nu merge spalarea creierilor cu antena3,ca la prostime,trebuie sa inventeze altceva!
  • -1 (1 vot)    
    Politica externa,aservita dusa de T Basescu (Joi, 19 iulie 2012, 9:38)

    ovidiu_UE [anonim]

    Noroc că Ponta și Antonescu au intervenit, doar asa Romania va scapa de influenta nesfasta a lui T Basescu si de politica externa,aservita dusa de acesta.
  • +3 (3 voturi)    
    Beleaua e capremierul (Joi, 19 iulie 2012, 9:54)

    sile231 [utilizator]

    Si presedintele interimar se fac ca ploua asemeni lui Ceausescu in ultimii sai ani.Ei si cei care ii manipuleaza nu inteleg ca nu poti prosti toata lumea tot timpul iar cei pe care i-ai prostit un timp iti vor da o lectie sa -o poti duce. O zi buna !
  • +1 (1 vot)    
    nici că se putea altfel (Joi, 19 iulie 2012, 10:23)

    periscop [utilizator]

    Sigur că sunt îndoieli serioase împotriva STATULUI DE DREPŢI...
  • -1 (1 vot)    
    what's else new? (Joi, 19 iulie 2012, 11:09)

    ioana [anonim]

    cata ipocrizie ...toate forurile astea dau bani bancherilor care au delapidat atat de mult incat suntem cu totii afectati

    noi avem siguranta ca nu exista vreun stat de drept pe glob....cum adica sa folosesti regula pt binele propriu sau sa o modifici conform interesului ta...asta e stat???!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    vreun exemplu de stat de drept pe planeta?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri