MApN trimite o echipa de experti in Portugalia pentru a evalua starea tehnica a unor avioane F-16 pe care Romania vrea sa le cumpere - Dobritoiu

de Corina Ionel     HotNews.ro
Luni, 16 iulie 2012, 18:59 Actualitate | Esenţial

Ministrul Apararii, Corneliu Dobritoiu, a declarat pentru Agerpres ca o echipa de experti romani se va deplasa in Portugalia saptamana aceasta pentru a evalua starea tehnica a unor avioane F-16 pe care Romania ar urma sa le cumpere la mana a doua din Portugalia si Olanda. Potrivit reprezentantului MApN, dupa realizarea evaluarilor, se vor face simulari pentru a stabili care este suma necesara achizitiei, arata agentia de presa.

"Echipa urmeaza sa plece saptamana aceasta. Astazi am avut discutii si cu sprijinul tehnic american, militari de la Fortele Aeriene Americane din Europa. Ei, impreuna cu expertii nostri, vor evalua starea tehnica a aparatelor din Portugalia, urmand ca in luna august, conform solicitarii partii olandeze, sa mergem si in Olanda", a declarat Corneliu Dobritoiu pentru agentia de presa citata.

Ministrul Dobritoiu a aratat ca MApN face "toate simularile financiare in asa fel incat sa oferim decidentilor politici o viziune, o imagine asupra efortului financiar necesar achizitiei unui multirol de tranzitie [...] In mod normal, noi ar trebui sa asiguram tranzitia catre aparatul F-35, daca Romania are viziune strategica, daca Romania vrea sa joace un rol strategic relevant aici, la granita de est a Aliantei."

Astfel, Romania ar urma sa cumpere 24 de avioane multirol, "suficiente pentru instruirea pilotilor. Nu se pune problema dislocarii acestor aparate in perioada de tranzitie in teatre operationale, la mari distante de granite, ci doar ne punem problema instruirii pilotilor, indeplinirii misiunilor si instruirii echipajelor de mentenanta precum si modernizarii infrastructurii operarii unui aparat de generatia a 5-a. Pilotii se vor instrui in America pentru ca au cea mai complexa baza de pregatire a pilotilor", a declarat Dobritoiu pentru Agerpres.

Ministrul Dobritoiu a mai explicat ca pregatirea pilotilor dureaza intre doi si trei ani aratand ca Romania va trimite in SUA, pentru instruire, un numar mai mare de 48 de piloti, "pentru ca promovabilitatea este undeva la 60-70% si la nivelul pilotilor americani" dar si pentru a putea asigura doi piloti pe avion in momentul in care se va incheia procesul de pregatire.

"In ceea ce priveste F-16, vor fi cu simpla si dubla comanda. Ramane sa vedem care este starea tehnica a aparatelor respective, care este si oferta partii olandeze si apoi vom evalua nevoile pentru a aduce aceste avioane la performante operationale normale si in functie de asta vom lua o decizie. Cam o treime ar trebui sa fie duble comenzi. Dar e cale lunga pana acolo. Mai intai noi trebuie sa ne asiguram instruirea pilotilor pe simpla comanda si apoi sa instruim instructorii de zbor in asa fel incat ei, aici, acasa, sa asigure pregatirea celorlalti prin dublele comenzi", a mai spus Dobritoiu.


Citeste mai multe despre   




















Intreb BT. Intalnire online: Credite pentru IMM-uri, in 2018. Doi specialisti raspund intrebarilor cititorilor, vineri, de la ora 12:00

Doi specialisti in credite pentru IMM de la Banca Transilvania raspund vineri, 15 decembrie 2017, de la ora 12.00 la intrebari puse de cititorii StartupCafe.ro si HotNews.ro, la o noua intalnire online "Intreb BT", pe tema creditelor pentru intreprinderi mici si mijlocii - IMM. Daniel Szekely si Marsela Petreus vor raspunde la intrebari pe teme precum planificarea creditarii, la inceputul unui nou an de business, tipuri de credite, in functie de nevoile afacerii, tipuri de garantii.
  • Pune intrebarile folosind formularul de comentarii de pe StartupCafe.ro

3642 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    hehe (Luni, 16 iulie 2012, 19:24)

    amycus [utilizator]

    captatio benevolentiae...
    24 de la europeni, 24 din sua.
    farewell basescu!
    • +6 (6 voturi)    
      varianta e de pe vremea lui Boc (Luni, 16 iulie 2012, 20:17)

      subcultura [utilizator] i-a raspuns lui amycus

      si prevede numai cumpararea a 24 de avioane second hand din Portugalia si Olanda, nimic din USA. stai linistit, mare actor in UE Portugalia ..., daca luau Eurofighter (cu bani pe care oricum nu-i avem) era o chestie ... delicata
      • +1 (1 vot)    
        window shopping (Luni, 16 iulie 2012, 20:46)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui subcultura

        apropo de bani.
        • 0 (0 voturi)    
          E cu banii-nainte ca la curve (Marţi, 17 iulie 2012, 9:23)

          dalit [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Basescu le-a taiat Bechtel in 2011, si vroia sa ia avioane europene. Iar acum plateste pentru asta
          • 0 (0 voturi)    
            din pacate nu-i asa (Marţi, 17 iulie 2012, 11:15)

            Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui dalit

            din cate am inteles Basescu este cel care a insistat pentru avioanele americane.
            • 0 (0 voturi)    
              Basescu vroia avioane din EU - in ianuarie (Marţi, 17 iulie 2012, 14:48)

              dalit [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

              fix cand a-nceput Cantarea Antenelor in PU
    • +8 (8 voturi)    
      USL - alianta demagogilor (Luni, 16 iulie 2012, 20:34)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui amycus

      anul trecut Crin Antonescu si Victor Ponta impreuna cu toate "jurnalistele" de la Antena 3 isi dadeau cu parerea despre F16 si strigau ca "Basescu cumpara avioane in loc sa dea de mancare la pensionari...si macar de-ar fio noi nu second hand"

      cateva luni mai tarziu USL a ...luat guvernarea si cumpara aceleasi avioane vechi pe care le discreditau cu putin timp in urma
  • +7 (7 voturi)    
    Intrebari (Luni, 16 iulie 2012, 20:08)

    STEFAN A. [utilizator]

    - Da ceva cifre , macar cit costa pregatirea pilotilor in USA pe 2-3 ani , ne dati domnule ministru ?
    - De unde dolarii cu care se va finanta aceasta pregatire?
    - E secret de stat sau vom afla din presa straina de specialitate ? Cum am aflat si despre cele 5 avioane C-27 Spartan deja livrate tarii sau problemele transportoarelor Piranha III cumparate cu procedura de urgenta .

    PS .Poate ar fi bine de studiat cazul italian de inchiriere a 36 F-16 americane second hand care pentru aproape 10 ani au asigurat paza aeriana a tarii.
  • +7 (9 voturi)    
    bravo !!!! (Luni, 16 iulie 2012, 20:20)

    crispolux [utilizator]

    Acesta este raspunsul la intrebarile lui Barroso, le cumparam tacerea si bunavointa, cu vechiturile de F16 la preturi exorbitante
  • +6 (6 voturi)    
    cea mai proasta solutie posibila! (Luni, 16 iulie 2012, 21:12)

    Lucian* [utilizator]

    Avioane second hand care probabil ca-si vor termina resursa de zbor pe cand pilotii romani vor ajunge sa stapaneasca.

    La banii aia mai bine luau in leasing avioane din Suedia care macar reinvesteau in Romania si avioanele ajungeau sa se plateasca inapoi prin taxe si bani bagati in industria de profil din Romania.

    Tot nu inteleg de ce se feresc guvernantii romani de avioanele suedeze care vin cu offset 100% si practic ar da de lucru la specialistii romani care ar avea de lucru in Romania si nu si-ar cauta de lucru in afara.

    Asta a fost o mare prostie a lui Basescu (totusi, pe 29 o sa votez pt el) si a tuturor guvernelor care s-au gandit la achizitia de avioane. Romanii nu mai stiu si nici nu mai au curaj sa investeasca in propria tara.
    Tot ce este strain este bun si noi nu mai "stim"/vrem sa facem nimic.

    Se inscrie in tendinta tuturor guvernelor romanesti care habar nu au sa impulsioneze industria romaneasca.
  • +6 (6 voturi)    
    Bah! (Luni, 16 iulie 2012, 21:38)

    Sar Castic [utilizator]

    Romania e prea saraca sa cumpere ciurucurile alea.

    Nu tradati tara, guvernantilor! Cei ce aproba aceasta decizie ar trebui sa fie arestati pentru subminarea securitatii militare a Romaniei.

    Cind aveti bani, luati Gripen-uri noi cu 100% offset.

    Nu va faceti probleme cu instruirea pilotilor pe F16. Din 24, dace vor zbura 3-6 va fi bine...

    Imbecilitate...
  • +1 (1 vot)    
    MApN o sa dea chix la Lisabona si Haga (Luni, 16 iulie 2012, 22:52)

    catastoi [utilizator]

    MApN o sa dea chix cu plimbarile astea la Lisabona si Haga.
    F-16 din Portugalia sunt vechi ca si MIG-urile asa ca metalul nu le mai tine la zbor, iar cele din Olanda s-ar putea sa mearga la iordanieni.
    Asadar vom REVITALIZA MIG-urile.
    Sa vedem ce comandant va mai avea curaj sa ordone pilotilor sa zboare pe MIG revitalizat.
  • +2 (2 voturi)    
    parca nu erau bune (Luni, 16 iulie 2012, 23:07)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    cand USL era in opozitie urlau ca nu sunt bune, ca arunca Basescu banii. Acum sunt bune? MI-e scarba, cei mai mincinosi oameni ever, incredibil e cum de exista oameni care-i mai si sustin
  • +2 (2 voturi)    
    stiu si eu (Marţi, 17 iulie 2012, 14:02)

    Kor [utilizator]

    Nu sunt un specialist, ci doar studiez, ca un hobby, avioanele militare. Chiar asa, in calitate de amator, ma intreb daca nu ar fi fost mai bine sa fi luat de la suedezi avioane Saab Gripen 39, eventual (ca oricum nu le luam pe toate odata) o parte din ele sa fie noua versiune E/F a carei productie de serie incepe anul acesta.

    Gripen sunt si ele multirol, suporta interoperabilitate cu fortele NATO (chiar daca Suedia nu e membra NATO), sunt mai ieftine si pot decola/ateriza si de pe/pe aeroporturi improvizate, daca nu chiar pe orice teren cat de cat plat (ideal Romania :) ). Sigur, nu prea au fost testate in lupta, dar daca tot nu se pune problema sa participam cu avioanele noastre la operatiuni NATO, asta nu e relevant.

    In plus suedezii ne ofera si niste facilitati (piese de schimb, antrenament, etc.)

    Ma rog, ziceam si eu asa...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri