CE analizeaza posibilitatea monitorizarii separate pe justitie a Romaniei si Bulgariei - surse

de V.M.     HotNews.ro
Miercuri, 11 iulie 2012, 13:18 Actualitate | Esenţial

Uniunea Europeana (UE) ia in considerare monitorizarea separata a Romaniei si Bulgariei in ceea ce priveste progresele in domeniul justitiei si afacerilor interne, potrivit cotidianului bulgar Trud, care citeaza surse confidentiale, informeaza Mediafax.

Motivul il constituie incercarea coalitiei Guvernului roman de a-l destitui pe presedintele Traian Basescu si de a modifica atat atributiile Curtii Constitutionale cat si Legea referendumului, relateaza Novinite.com.

Curtea Constitutionala a Romaniei a sustinut suspendarea lui Basescu, votata vineri in Parlament. Intre timp, aceasta a declarat neconstitutionala legea care ii limiteaza posibilitatea de a exercita un control asupra Parlamentului, iar ulterior a stabilit o rata minima de participare de 50% plus unu din electorat, pentru ca referendumul de la 29 iulie sa fie validat.

Comisia Europeana, mai multe state europene, Statele Unite si unele organizatii nonguvernamentale si-au exprimat recent ingrijorarea cu privire la atacurile puterii de stanga la adresa Constitutiei si la procedurile aplicate in vederea destituirii presedintelui.

"Da, Bulgaria si Romania ar putea fi monitorizate separat", a declarat diplomatul, fara a oferi alte detalii. Acesta a refuzat ferm sa spuna daca mecanismul de monitorizare ar putea fi eliminat in aceasta vara sau daca va fi mai strict cu vreuna dintre tari, afirmand doar ca acesta ar putea fi mai precis.

Raportul Comisiei Europene privind Mecanismul de Cooperare si Verificare pentru Romania si Bulgaria va fi publicat probabil in a doua jumatate a lunii iulie.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

5869 vizualizari

  • +28 (30 voturi)    
    schengen (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:22)

    dan [anonim]

    bulgaria in, romania out.
    • 0 (12 voturi)    
      nu au cum (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:04)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui dan

      Pentru ca au granita nesecurizata cu Romania...
      • +10 (10 voturi)    
        Numai pe vremea lui Nastase mai eram in urma BG (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:02)

        belisarivs [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        Am revenit acolo de unde-am plecat in 2004 cu PSD-partidul-stat
        • +1 (1 vot)    
          Doar (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:59)

          MadameDuRecamier [utilizator] i-a raspuns lui belisarivs

          ca azi avem uslam de stat.
    • +7 (7 voturi)    
      trist.... (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:34)

      ionionut [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ...dar adevarat! Cu greu am dat un plus la comentariul anterior....
    • +3 (3 voturi)    
      trist.... (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:34)

      ionionut [utilizator] i-a raspuns lui dan

      ...dar adevarat! Cu greu am dat un plus la comentariul anterior....
  • +33 (33 voturi)    
    Si-uite asa (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:27)

    Berzelius [utilizator]

    Bulgaria va adera la Schengen inaintea noastra, daca noi vom mai apuca sa aderam vreodata...
    Bravo USL! suntem chiar ultimii din Europa (cat vom mai fi inca parte din ea...)
    • +21 (23 voturi)    
      Incearca sa multumesti (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:41)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      si celor care stau cu ochii pe latrine mereu; si celor care stau in casa si soldatul le da zapada (ei uitandu/de pe latrina 1); si celor care mor de foame in casa, care nu muncesc dar se uita pe latrina 1,2,3...
      Ei sunt cei care ii voteaza si le inghit zoaiele.
      Bravo lenesilor, pomanagiilor, lichelelor, plagistorilor, analfabetilor, handicapatilor, mincinosilor, delatorilor,....
      Jos Basescu!
      • +10 (10 voturi)    
        asa e (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:45)

        I [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        politicienii sunt imaginea romanilor. E un adevar greu de acceptat. Schimbarea incepe cu fiecare om care incepe sa gandeasca singur.
        • +5 (5 voturi)    
          ... (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:05)

          Marcu. [utilizator] i-a raspuns lui I

          Plusuri pentru voi cei de mai sus, pentru ca spuneti un adevar pe care nici ziaristii nu au curajul sa il spuna: romanii sunt de vina! Romanii voteaza in proportie de peste 80% cu fostii comunisti, acum la fel ca in Mai '90. Nicio diferenta! S-a inselat amarnic Brucan, 20 de ani nu sunt suficienti. Poate 20 de generatii...
    • -15 (15 voturi)    
      vezi sa nu (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:07)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Pai in UE am intrat cu PSD-ul, iar data aderarii a fost stabilita pe 18 iunie 2004, cand Nastase era prim ministru si Iliescu era presedinte.

      Cu PDL-ul si Basescu am fost refuzati cand a fost vorba de Schengen.
      • +13 (13 voturi)    
        Tocmai (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:12)

        Berzelius [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

        Ca sa fie simetrie, o sa iesim tot cu PSD-ul.

        Multumim din inima Partidului!
      • +6 (6 voturi)    
        dragule (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:22)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

        Iti mai aduci aminte de stegulete? :)
      • +6 (6 voturi)    
        hm.. (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:28)

        Vuck [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

        Intrarea noastra de atunci a fost cumparata prin "privatizari strategice" gen Petrom catre OMV.
        Ca si in cazul Greciei toata lumea e multumita cand e crestere economica, insa cand vine criza si nu mai sunt bani lupta anti-coruptie se accentueaza.
        Daca tu crezi ca nemtii or sa mai dea bani ca alde Nastase/Voiculescu sa ii sifoneze in ziua de astazi te inseli.
    • 0 (0 voturi)    
      Consolare USELISTA (Luni, 16 iulie 2012, 13:51)

      GeorgeN [utilizator] i-a raspuns lui Berzelius

      Suntem ultimii din Europa dar vom fi primii din afara Europei.
      Ponta,pustiul extrem de "subtil si bineinteles PONTO's") i-a amintit presedintelui din Lapusneanu, citand iarasi fara ghilimele: Daca voi nu ma vreti , eu va vreau.
      Eu ii amintesc domnului PONTA urmatorul citat: "Prosti, da' multi". Dar pentru a nu jigni pe cineva o sa rastalmacesc acest citat si o sa spun "Multi, da' prosti".
  • -19 (21 voturi)    
    Raport despre Franta si Germani (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:30)

    codruta [anonim]

    Foarte bine sa se faca separat. E normal, pana acum era anormal. Romania si Bulgaria sunt 2 tari diferite cu 2 sisteme diferite. In plus, ar fi interesant sa se faca 1 singur raport al UE despre implementarea unei directive in Franta si Germania. Cele 2 tari ar sari ca arse. Noi suntem asa de disperati sa vrem tot timpul sa fim luati la pachet cu Bulgaria?
    • +13 (13 voturi)    
      Uita/te la ceea ce ai scris! (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:59)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui codruta

      Nici cu medicamente straine nu pricep ce ai vrut sa spui!
      Viitorul nostru este in Europa!
      Al vostru in Rusia!
      Do svidania!
      • 0 (0 voturi)    
        Ce rost are (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:35)

        coco04 [utilizator] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        Sa-i explici cuiva care e platit sau are un interes direct , sa scrie intr-un anume fel?!
  • +26 (26 voturi)    
    Am ajuns sa auzim si asta si inca ne injuram . (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:31)

    dracu [utilizator]

    Thanks,mister Pasta (mancarea preferata a mafiotilori)
    Copy Pasta!Am ajuns deja la pragul usii(dar nu de intrare,ci aia de iesire)
  • +30 (30 voturi)    
    Multumim! (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:31)

    SHEAPA [utilizator]

    Dobitocilor! Sunteti n stare sa puneti in genunchi o tara intreaga pentru furturile voastre pe care le vreti acoperite de lege!

    Vine ea si ziua dreptatii!
  • -15 (15 voturi)    
    Puteri de stanga .... (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:31)

    Koczka [utilizator]

    Asadar asta e democratia europeana. Din cate stiu in Franta si mai demult in Italia comunistii erau in coalitiile de la putere. S-a modificat ceva in UE si noi nu stim ? Ca nu doar de decor am fost "primiti" in UE !
    • +9 (9 voturi)    
      corect (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:05)

      kelye [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      ERAU, ăsta e cuvântul cheie.

      Când constaţi că un sistem merge prost şi o ţară înclină să facă aceeaşi prostie normal că te enervezi.
    • +6 (6 voturi)    
      modificare (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:19)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      da, s-a modificat.
      Aia de stanga inclusiv Italia si Franta au ramas fara bani.
      Banii sunt la nemti iar ei sunt de dreapta.
      Asa ca poti sa fii sigur ca atata timp cat nemtii dau banii putin probabil ca Romania sa vada vreun cent cu Ponta care e un priministru care se ratzoieste la Merkel.
  • +25 (25 voturi)    
    Multumesc, Olanda (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:35)

    Vlad [anonim]

    Acum cateva luni postam pe Hotnews multumiri Olandei: chiar eram fericit ca vamesii care fac contrabanda cu tigari si tot restul nu vor capata pe mainile lor abilitatea de a controla granitele Schengen.

    La vremea respectiva lumea era revoltata impotriva Olandei, toata lumea zicea: "eh, lasa, ca merge si asa, au si ei coruptii lor". Da, poate ca ii au, dar acolo statul de drept e o institutie inradacinata la nivel de mentalitate individuala si daca s-ar intampla ce se intampla la noi, 1) echivalentul DNA-ului ar tabari pe ei, 2) voturile partidului respectiv ar fi nule la urmatoarele alegeri, 3) n-ar avea nimeni tupeul "in the first place" sa se apuce de asa ceva.

    Sincer va zic, rasuflu usurat ca nu suntem in Schengen si ca Olanda a pus piciorul in prag. Ce se intampla azi (si nepasarea cu care nimeni nu a iesit in strada sa protesteze cu exceptia a catorva sute/mii de oameni) e cea mai buna dovada ca Olanda avea dreptate si ca nu eram si nici nu suntem pregatiti.

    La romani exista doua vorbe, 1) "lasa ca merge si asa; deh, oricine fura, crezi ca ceilalti n-au furat", si 2) "sa luam/furam ce-i al altora, sa fie al tuturor" (vezi neplata biletului din autobuz, cumparaturile fara bon fiscal si furtul implicit lor, etc). Aceste mentalitati sunt impregnate puternic la nivel de indivizi, cel putin al generatiilor de varsta a 2-a / a 3-a. Pana nu scapam de ele, nu meritam Schengen-ul, iar a intra in el ne expune la pericole si mai mari, fiindca o data ce am fi scosi cu forta din el nu o sa mai scapam de monitorizari decenii bune de-a randul...
    • +10 (10 voturi)    
      Grozav comentariu!! (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:12)

      t_roxx [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Si eu m-am bucurat ca Olanda s-a opus, nu credeam ca romanii si Romania sunt pregatiti pe fond sa intre. Europa este o Uniune in primul rand a valorilor, iar noi ca tara, din pacate, stam cam prost la acest capitol. :(
    • +4 (4 voturi)    
      autobuz (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:48)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      sa sti ca am observat si eu cand ma urc in autobuz daca sunt 2-3 oameni care isi fac biletul. Tot timpul ma gandeam ca restul au abonament :))

      Bine ca nici cei de la RATT nu se chinuie sa vanda bilete in weekend de ex. sau, si mai si, sa cumpere niste amarate de automate de bilete.
    • +3 (3 voturi)    
      acord (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:50)

      colu [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Super comentariul;sunt de acord cu aproae tot ce ai scris.O remarca am totusi.Fac parte dintre cei de varsta a 2-a,dar nu gandesc altfel decat tine.Ce te faci insa cu cei mult mai tineri care gandesc la fel ca majoritatea celor de varsta si 2-a si 3-a?
  • +9 (9 voturi)    
    nici o problema (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:41)

    mog [anonim]

    f bine, sa`i monitorizeze, poate le va fi frica sa`si faca toate treburile murdare. asa poate se mai abtin.
    plus ca, nu mai plangeti, nu murim 3 luni pana la alegeri. daca nu ne place ce fac uselasii, ii ardem la alegeri.
    toti nemultumitii, daca ar vota impotriva lor, impotriva usl...ar asigura lejer majoritate pentru o alta forta politica. si exista alternative...
  • +11 (11 voturi)    
    Pai sa faca presiuni pt schimbare constitutiei (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:46)

    Adi_rus [utilizator]

    Trebuie urgent dupa ce trece referendumul sa se faca urmatoarele schimbari in constitutie:
    1. Parlament unicameral cu 300 de parlamentari.
    2. Revenirea mandatului de presedinte la 4 ani si resincronizarea alegerilor prezidentiale cu cele parlamentare pentru a evita coabitarile.
    3. MOF ramane in subordinea parlamentului si corespondeta sa se faca prin curier oficial cu semnatura de predare primire, iar cand s-a primit un act oficial de la CCR, Guvern, Presidentie, etc. sa fie obligati sa-l publice in 24 de ore.
    4. Interzicerea Ordonantelor de Urgenta date de guvern. Sa ramana doar ordonante simple ca in Franta care nu au greutatea unei legi.
    5. Avizul CCR pt suspendarea presedintelui sa fie obligatoriu nu consultativ. Ca in cele mai multe democratii europene.
    6. Membrii CCR sa fie judecatori de cariera sau profesori de drept constitutional si sa fie numiti nu doar de partide si presedinte ci si de societatea civila.
    7. Daca la referendumul de suspendare presedintele este reconfirmat atunci parlamentul se dizolva automat.
    8. Daca paralamentul nu pune in aplicare in termen de 6 luni decizia luata prin referendum de popor, indiferet daca referendumul a fost convocat de presedinte sau altcineva, atunci parlamentul sa fie dizolvat.
    9. Referendumul sa fie validat doar daca vin la urne jumatate din cei inscrisi pe listele electorale. Da sa fie scris in constitutie asta ca sa nu mai poata modifica care cum vrea prin OUG.
    10. Avocatul poporului sa fie ales de un comitet de 12 format prin tragere la sorti din reprezentantii societatii civile (Italia are procedura similara cred) si sa nu poata fi demis decat la solicitarea acestui comitet nu a paralamentului sau politicienilor. Doar e avocatul poporului nu al politicienilor.
    Si cred ca ar mai fi propuneri. Altfel, daca nu ne vor forta europenii sa punem toate lucrurile astea in constitutie o sa tot avem crize din astea.
    • +1 (1 vot)    
      Extraordinar de bune PUNCTE !!! (Miercuri, 11 iulie 2012, 16:54)

      Evanzo [utilizator] i-a raspuns lui Adi_rus

      Felicitari !
      As mai adauga urmatoarele :

      11. Control psihiatric amanuntit si riguros pentru orice persoana care accede la o functie inalta in stat.
      12. Imposibilitatea de a tranzita de la un partid la altul. Te-ai inscris in PDL (PSD), esti membru PDL si nu mai ai convingerile lor, viziunea lor. Ok poti sa renunti la partid cand vrei dar timp de 4 ani nu ai voie sa te inscrii in altul. Indiferent daca esti parlamentar sau nu. Pentru ca schimbarile de opinie nu se intampla peste noapte ci dureaza ani. Asa ar fi normal.

      ...mai aveam vreo 2 in minte...dar mi le amintesc eu !
  • +3 (3 voturi)    
    Pai... (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:48)

    PAPA PAUL [anonim]

    Pai...eu credeam ca asa au facut de la inceput.Acum constat ca e bulibaseala si pe acolo...
  • +8 (8 voturi)    
    D-aia nu ne-au admis de la inceput in Schengen (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:54)

    Razvan_M [utilizator]

    Baietii astia din afara stiu deja ce poate pielea romanasilor de pe la noi. Cine-si inchipuie ca un ministru al unei tari din Europa nu este in stare sa citeasca o revista a presei si sa se informeze din numeroase alte surse... viseaza! Smecheriile unui Quariu, unui Ponta, unui Antonescu, unui Rus, unui Nastase - merg la fraieri care accepta sa fie prostiti.
    • +5 (5 voturi)    
      informare (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:22)

      Vuck [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Cancelariile occidentale nu se uita la TV din romania ca sa se informeze.
      Ambasadorii lor le prezinta informari periodice iar analistii lor din ministeelel de externe le interpreteaza.
  • +11 (11 voturi)    
    In curand.... (Miercuri, 11 iulie 2012, 13:54)

    Ronin [utilizator]

    ....si Albania ne va depasi....si astia nu-s in UE!!!! Nu exclud ca in viitorul apropiat sa preferam azilu` politic in Belarus!!!!
  • +5 (5 voturi)    
    "Noua democratie" a celor 3 muschetari (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:12)

    Baietii veseli, Crinut, Victoras si Felix [anonim]

    ...s-ar putea ca la toamna Bulgaria va adera la spatiul Schengen, Romania ba? Multumim lui Victoras, Crinut, Felix & CO. Ce masuri va lua FMI, Banca Mondiala? Daca baietii veseli continua asa, s-ar putea ca se va lua din partea UE, masuri si mai drastice? Atunci...????
  • +5 (5 voturi)    
    multumim ponta, antonescu si voiculescu ! (Miercuri, 11 iulie 2012, 14:30)

    turistul [anonim]

    datorita voua am ajuns sa fim 'decuplati' si de bulgaria ... ati bagat tara in rahat ca sa salvati niste hoti de la puscarie !
  • +4 (4 voturi)    
    Ar fi perfect (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:02)

    dafao [utilizator]

    Doar cateva palme dure date peste fata Romaniei, pot trezi la realitate cele cateve milioane de USL-isti!
    • +2 (2 voturi)    
      nu neaparat (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:17)

      dj [utilizator] i-a raspuns lui dafao

      ar fi suficient sa se trezeasca cei care pana acum nu veneau la vot.
  • +2 (2 voturi)    
    De ris (Miercuri, 11 iulie 2012, 15:40)

    vasile-roaita [utilizator]

    Am ajuns de ris in toata Europa de cind au luat ticalosii astia de uslinosi puterea cu jeapca in Romania. Un plagiator in rolul de prim-ministru si un betiv, ticalos, cartofor si puturos in rolul presedintelui. Mi-e rusine sa spun ca sint roman mai bine spun ca sint bulgar sau albanez.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri