Guvernul a modificat legea referendumului. Presedintele va putea fi demis mai usor

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 5 iulie 2012, 19:15 Actualitate | Esenţial

Guvernul a modificat, in sedinta extraordinara de joi, legea referendumului. Prin aceasta modificare se urmareste suspendarea presedintelui intr-un mod mai simplu. Presedintele va putea fi demis cu voturile a jumatate plus unu din numarul cetatenilor care s-au prezentat la vot. Potrivit legii in vigoare, referendumul este valid si presedintele poate fi demis cu voturile a jumatate plus unu din numarul cetatenilor cu drept de vot.

USL a demarat miercuri actiunea de suspendarea presedintelui Traian Basescu. In paralel, Guvernul a adoptat o ordonanta de urgenta prin care modifica legea Curtii Constitutionale astfel incat hotararile Parlamentului sa nu mai fie contestate la CCR.

Inca de la inceputul saptamanii se prefigura ca la Guvern se lua in calcul si modificari la legea referendumulu care sa faca mult mai simpla suspendarea si apoi demiterea presedintelui Traian Basescu.

"Guvernul considera ca prin textul de lege se aduc atingeri grave drepturilor cetatenesti in sensul ca se creeaza discriminari pozitive pentru anumite persoane", a declarat ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mircea Dusa.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

4325 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    Mai multe ordonante de urgenta, decat au dat toate (Joi, 5 iulie 2012, 19:26)

    mman [utilizator]

    Cred ca guvernul asta a reusit in 1 saptamana sa dea mai multe ordonante de urgenta, decat toate ordonantele de urgenta emise de toate guvernele la un loc.
    Mare urgenta e furtul in Romania.....
    Nu va vad deloc bine!
    • 0 (0 voturi)    
      Inflatie extrema (Joi, 5 iulie 2012, 21:59)

      sebagain [utilizator] i-a raspuns lui mman

      Se poate desfiinta modalitatea de guvernare prin OUG?
    • +1 (1 vot)    
      Si ce tematica (Joi, 5 iulie 2012, 22:34)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui mman

      Daca ne uitam care au fost urgentele e si mai relevant
  • +9 (9 voturi)    
    ins (Joi, 5 iulie 2012, 19:37)

    Eugenn [utilizator]

    Pai ce nevoie mai au atunci sa ia noul recensamnat in considerare?
    • +3 (3 voturi)    
      Logica furtului (Joi, 5 iulie 2012, 20:05)

      Nasty [anonim] i-a raspuns lui Eugenn

      Face parte din logica furtului: pentru ca validarea referendumului se face daca voteaza jumatate plus unu din populatie. In vechiul recensamant sint mai multi romani inregistrati, deci trebuie sa voteze mai multi pentru validare. Jumatate din 22 milioane e mai greu de atins decat jumatate din 18 milioane, Legal, datele noului recensamant intra in vigoare in februarie 2013. Dar cu USL-ul orice e posibil, legea nu-i pentru ei ca sa fie respectata.
  • +9 (9 voturi)    
    Propunere (Joi, 5 iulie 2012, 19:37)

    mariage [utilizator]

    Mai este timp sa va adunati si sa stabiliti ca Presedintele poate fi demis cu jumatate plus unu din nr voturilor abtinute de Antonescu la parlamentarele trecute, asa ar creste exponential sansa de a avea un presedinte birepetent.
  • -5 (5 voturi)    
    despre demitere (Joi, 5 iulie 2012, 19:42)

    gustav [anonim]

    Da, o revenire la normal! Dar sa vad ca se ajunge la demiterea prin referendum. Nu doresc sa-si dea demisia, cum se vorbeste pe la colturi, il vreau demis, demis, demis.
  • +2 (2 voturi)    
    Modificarea ar fi de bun simt (Joi, 5 iulie 2012, 19:43)

    andrei [anonim]

    daca CCR ar avea aviz obligatoriu.
    Altfel presedintele va putea fi supendat oricand se formeaza o noua majoritate parlamentara, cam o data pe an la cum se intampla lucrurile la noi.....
    • -3 (3 voturi)    
      Te inseli Andrei (Joi, 5 iulie 2012, 20:35)

      Andreea [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Te-a...furat putin peisajul poate, caci nu ti-ai dus gandul logic pana la capat.

      Nu majoritatea parlamentara suspenda ci populatia tarii prin vot. Ceea ce face ca va ramane, mereu o procedura exceptionala.

      imi aduc aminte de cate ori au incercat Ratiu si Campeanu sa-l suspende pe Iliescu fara ssa reuseasca.

      Asa ca aceassta procedura nu-i o gluma.
      Determinarea celor de la guvernare, vine, cred eu, din faptul ca sondajele comandate il dau perdant pe Basescu.

      Care basescu e fara glas...abia mai poate "piui /tweet" pe contul lui nou deschis.

      Poate unii nu vor sa creada, insa e un lucru bun pentru democratie ceea ce se intampla: nu ma refer la suspendare, ci la momentana "privire in ochi" a puterilor statului. Asta INTARESTE democratia, reaseaza lucrurile si consolideaza pozitia lor, cu sau fara mici ajustari.

      Sunt sigur ca persoanele care reusesc sa priveasca cu calm situatia isi dau sema de asta.
      • +1 (1 vot)    
        gresesti tu (Joi, 5 iulie 2012, 21:17)

        mariage [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

        majoritatea suspenda, electoratul demite.
      • +1 (1 vot)    
        Probabil ca ai o pregatire umanista (Joi, 5 iulie 2012, 21:55)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

        Ca frumos le mai zici.
        "privire in ochi" a puterilor statului
        Foarte frumos ai zis. Doar ca acuma e lupta politica. Nimeni nu mai are timp de privit in ochi. Uni vor cistiga, alti vor pierde. Noi sigur vom pierde.
      • +1 (1 vot)    
        Din pacate (Joi, 5 iulie 2012, 22:05)

        sebagain [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

        Tu te inseli crezand ca USL vrea sa reformeze institutiile statului prin lovituri la adresa ordinii constitutionale si democratiei. In mod inconstient le iei apararea dintr-o greseala intelectuala care a mai fost facuta prin anii 47-50. USL vrea sa controleze TOT statul. A inceput cu ce le-a fost mai la indemana , in locurile mai slabe, ICR, CNTDCU, Educatie, etc. Are comprtamentul unui tata alcolic care vine acasa si-si bate familia incepand cu fata cea mai mica pentru ca nu mai are bani de putere.
      • +2 (2 voturi)    
        Asta a spus si Presedintele (Joi, 5 iulie 2012, 22:42)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Andreea

        Cata vreme se respecta legile e corect.
        Deocamdata ele s-au cam incalcat si modificat abuziv. Vezi de exemplu modificarea de legi organice prin OUG.
        Moral nu prea e din moment ce nu se alege intre actualul presedinte si un alt candidat. In plus, el nu mai are dreptul sa candideze.
        Iar folositor nici atat, decat pentru USL, care inteleg ca nu face fata unei cenzuri critice din partea altei puteri.
  • -1 (5 voturi)    
    art. 5 (2) - nu vin 50% din cei prezenti (Joi, 5 iulie 2012, 19:53)

    costi [anonim]

    Lucrurile sunt f simple. Toata campania lui Base se va concentra pe indemnarea oamenilor sa stea acasa, sa nu legitimeze prin prezenta la vot aceasta executie stalinista. Astfel, nu va fi depasit pragul de 50 plus unu din numarul de alegatori inscrisi pe liste necesar pt a fi validat referendumul.
    Art. 5.
    (1) Referendumul national si referendumul local se organizeaza si se desfasoara potrivit prevederilor prezentei legi.
    (2) Referendumul este valabil daca la acesta participa cel putin jumatate plus unul din numarul persoanelor inscrise in listele electorale.
    Il mai tineti minte pe Cozmanca cum umbla seara sa adune voturi sa treaca Constitutia?

    Stati linistiti. Ii face marinarul si tura asta!
    Mergeti in concedii si la terase si totul va reveni la normal
    • +1 (1 vot)    
      Poate nu stii (Joi, 5 iulie 2012, 22:01)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui costi

      USL-asi au schimbat prin OUG legea referendumului. Basescu poate fi suspendat cu 50 +1 dintre votanti. Deci daca 3 persoane voteaza, 2 pentru suspendare si unu inpotriva Basescu este suspendat. (o porcarie)
  • +2 (2 voturi)    
    referendum? de ce se mai complica? (Joi, 5 iulie 2012, 20:01)

    mdesteptu [utilizator]

    In loc sa tot mimeze respectarea legilor, ar fi fost mai simplu sa dea o ordonanta de urgenta care sa elimine necesitatea referendumului, publicata, pe loc in monitorul oficial si aprobata instantaneu de oamenii lui Zgonea (care-l va suna din nou pe Ponta sa-l intrebe de ce are nevoie, conform "separatiei" puterilor in stat)
    Aceasi ordonanta ar trebui sa elimine si pierderea de timp cu avizul consultativ al Curtii Constitutionale.

    Oricum tavalugul lor schimba pe cine vor, cand vor, ce mai conteaza, o mica incalcare a legilor pe ici pe colo.

    Dealtfel, n-ar fi exclus sa ajunga si la asta, daca vor realiza ca mascarada (pe care o nu vad de ce o numesc in continuare referendum) ar avea pana si cea mai infima sansa sa le puna in pericol rezultatul blitz-krieg-ului.
  • 0 (0 voturi)    
    Chiar asa?? (Joi, 5 iulie 2012, 20:06)

    Liviu [anonim]

    Daca in principiu sunt de acord cu aceasta modificare, pentru ca inseamna ca pe cei care nu au fost la vot nu ii intereseaza ce se intampla si atunci de ce sa conteze la numaratoare, e clar ca asta e o facatura a USL. Si cum adica, o lege mai veche (cea din 2007) are prioritate fata de una mai noua (cea din 2010)?? De cand pana cand asta? Pai asa, ar trebui sa mai aplicam inca legi abrogate, din 1950, sau mai stiu eu de cand... Asta e clar neconstitutional, dar au avut ei grija si de Curtea Constitutionala...
    • 0 (0 voturi)    
      legea din 2007 (Vineri, 6 iulie 2012, 9:08)

      echos [utilizator] i-a raspuns lui Liviu

      a modificat o lege mai veche tocmai pentru a face mai usoara suspendarea presedintelui.
      Ce coincidenta cu zilele astea....
  • +5 (5 voturi)    
    Propunere (Joi, 5 iulie 2012, 20:15)

    Marcel Tudoran [anonim]

    Propun ca guvernul sa modifice si perioada de sarcina la femei de la 9 luni la 6 luni !!!
  • -3 (3 voturi)    
    Degeaba lumea se oftica (Joi, 5 iulie 2012, 20:16)

    Bogdan [anonim]

    Lasand la o partea lupta pentru putere, "saracaul Basescu, vor sa-l dea jos cand mai are un an si un pic", "comunistii care vor sa ne ia tara", "confiscatul statului de drept", lucruri parca luate din povestile nemuritoare de "odinioara", adevarul e ca asa e si normal/logic sa fie un referendum, indiferent pentru ce se voteaza.
    Din moment ce e clar ca pe cei care nu merg sa voteze la un referendum, care automat inseamna o decizie importanta la nivel national, NU II INTERESEAZA rezultatul, atunci fara dubii conteaza jumatate plus 1 dintre cei care voteaza - intr-un fel sau altul.
    • +5 (5 voturi)    
      Bă Gâgă (Joi, 5 iulie 2012, 20:34)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Eu am fost la vot acum 3 ani. Am votat pentru 5 ani. Asa zice legea.

      Dacă poporul crede ca votul meu a fost gresit si ca, in mod extraordinar, trebuie anulat, sa vina mai mult de 50% din popor sa imi demonstreze ca votul meu a fost gresit si ca eu sunt un dobitoc! Nu numai mandatul lui Basescu il anulati dar si votul meu. Cu ce drept imi stirbiti mie votul?
    • +1 (1 vot)    
      Motivul e altul (Joi, 5 iulie 2012, 22:47)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan

      Dupa cum specialistii, legea trebuia sa treaca prin Parlament, fiind organica, nu emisa prin OUG
  • +1 (1 vot)    
    si ce daca? (Joi, 5 iulie 2012, 20:19)

    Andrei [anonim]

    Antonescu va fi presedinte (va dormi la Cotroceni) doar o luna, apoi nu va mai auzi nimeni de el! Si ce daca au modificat legea referendumului? Ata de frica le era ca nu se va prezenta jumatate din populatia cu drept de vot ca sa-l suspende pe presedinte? Oricum cei care vor veni il vor sustine pe Basescu! Si cand va reveni... uslamistii vor fi pusi cu botul pe labe. Nu-l dorim pe Ponta prim ministru si NICIODATA nu va ajunge Adormescu presedinte!
  • +3 (3 voturi)    
    Prea tirziu? (Joi, 5 iulie 2012, 20:31)

    Anon [anonim]

    Actiunea de suspendare a inceput prin sesizarea Parlamentului.

    Un act juridic (OUG-ul cu modificarea legii refeendumului) nu poate retroactiva. Prin urmare deoarece suspendarea a inceput inainte de aparitia modificarii se aplica legea in vigoare in acel moment (demitere cu votul pentru a 50%+1 din persoanele de pe lista).

    Chiar daca USL a incercat tot ce a putut sa evite asta problema se va rezolva tot la CCR.
    • +1 (1 vot)    
      Oare asa o sa fie? Nu cred!!! (Joi, 5 iulie 2012, 20:48)

      Liviu [anonim] i-a raspuns lui Anon

      In principiu, si in orice stat cu adevarat de drept ai avea dreptate. Dar aici, au avut ei grija si de CC. Si apoi, nu vezi ca la ei nu conteaza ce lege e in vigoare si cand? Aplica legea din 2007, nu cea din 2010 ca aia e mai constitutionala decat asta!!
    • +1 (1 vot)    
      da, dar... (Joi, 5 iulie 2012, 20:52)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Anon

      conteaza si momentul publicarii in Monitorul oficial, acela este momentul din care isi produce efectele. Si dupa cum au avut grija Ponta si ai lui, Monitorul oficial a trecut in subordinea guvernului acum, nu mai apartine de parlament. Asa ca ei fac cum vor ei, legea o fac ei, noi putem doar sa iesim la vot si sa-l sustinem sau nu pe Basescu.
  • +1 (1 vot)    
    ce lege urgenta urmeaza? (Joi, 5 iulie 2012, 20:39)

    dezamagitul [utilizator]

    Trecerea CSM-ului , Dna-ului, si a altor instituti in subordinea guvernului si a lui bombonel II sau pontplagiatorul., eu zic sa treceti si presedentia in subordinea guvernului ca nu stiu ce surprize va mai poate rezerva un nou basescu , daca te uiti bine la adomescu asta poate fi mai periculos decat cel dinainte.
  • +1 (1 vot)    
    Nu-l vreau pe Antonescu presedinte. (Joi, 5 iulie 2012, 21:57)

    mircea [anonim]

    Din tot USL-ul astia nu au gasit unul mai de Doamne ajuta sa-l puna presedinte la Senat si eventual presedinte al Romaniei.Antonescu este lenes,afurisit si prost si nu ma vad reprezentat de un astfel de individ.Ca cetatean care nu sunt afiliat politic pot sa spun ca In timpul guvernarii Tariceanu,conflictul presedinte premier a fost benefic pentru populatie.La fel se putea intampla si la guvernul Ponta,daca Ponta nu avea problema plagiatului si sa faca lucrari de demolare a unor institutii ca CCR,DNA,CSM.Parlament,Presedintie.Ponta a inceput sa distruga tot pentru a-si salva pielea,dar nu va scapa de faptul ca a furat.De acum incolo ramane omul cu plagiatul oriunfde se va duce.
  • 0 (0 voturi)    
    remarca (Vineri, 6 iulie 2012, 12:51)

    Xorciser [utilizator]

    "Potrivit legii in vigoare, referendumul este valid si presedintele poate fi demis cu voturile a jumatate plus unu din numarul cetatenilor cu drept de vot.".

    In forma in care a fost publicata OUG in Monitorul Oficial suspendarea are ca singura conditie "votul majoritatii prezente la vot" si nu mai exista conditia participarii la vot a 50% + 1 din alegatori...
  • 0 (0 voturi)    
    Corect ar fi daca (Vineri, 6 iulie 2012, 18:31)

    Ovi [anonim]

    S-ar lua in calcul 50% 1 din CEI PREZENTI la vot si mai mult daca votul ar fi obligatoriu; asa ca sa nu mai fie discutii
  • 0 (0 voturi)    
    50% 1 din cei prezenti... (Vineri, 6 iulie 2012, 18:35)

    Ovi [anonim]

    Vreti sa nu-l dea jos pe Herr President??? Mergeti la vot fratilor. Mi se pare mai democratic :)
  • 0 (0 voturi)    
    Referendum (Vineri, 6 iulie 2012, 19:04)

    ion minerul [anonim]

    Va inteleg ca aveti ceva cu USL-ul.Dar daca tot va dati cu presupusul intai trebue sa va documentati adica sa CITITI. PDL -ul a modificat anul asta Legea referendumului in favoarea presedintelui BASESCU.Adica poate fi suspendat doar cu50%+1 din numarul celor cu drept de vot.ABSURD.Deci te aleg cu 50%+1din numarul celor prezenti la vot dar te dau jos cu 50%+1 din numarul celor cu drept de vot.ABERANT!!!!!!!!!! Acum s-a revenit la normal.Dar mai cititi mai baieti,cititi.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version