Autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti nu va fi deschisa circulatiei pe 30 iunie, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, care verifica stadiul lucrarilor pe santierul Autostrazii A3. "Intr-o luna de zile speram sa putem da drumul la circulatie, iar receptia finala sa se faca potrivit tuturor normelor tehnice", a precizat Ovidiu Silaghi. Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu, a precizat ca deschiderea circulatiei pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti nu se va face chiar in regim de autostrada in sensul ca nu va respecta toate facilitatile obisnuite.
Intrebat daca tronsonul Bucuresti - Ploiesti va fi deschis circulatiei sambata, 30 iunie, ministrul Silaghi a raspuns: "Nu. Sigur nu. Siguranta circulatiei nu ne permie sa-i dam drumul", informeaza Agerpres.
"Intr-o luna de zile speram sa armonizam problemele speciale de siguranta a circulatiei pentru ca acesta este principalul motiv pentru care nu dam drumul la circulatie. Intr-o luna de zile speram sa putem da drumul la circulatie, iar receptia finala sa se faca potrivit tuturor normelor tehnice", a precizat Ovidiu Silaghi.
Acesta a explicat ca proiectul pentru constructia Autostrazii Bucuresti - Ploiesti este un proiect care ar fi trebuit sa fie un bun exemplu de asociere a unor companii romanesti care sa le aduca in portofoliu posibilitatea de a participa si la alte licitatii de anvergura.
"Din nefericire se pare ca asocierea nu a reusit, iar lucrarea a fost impartita in mai multe bucati, ceea ce ne creeaza si noua o problema la receptie deoarece pentru siguranta circulatiei au adoptat alte solutii", a precizat ministrul Transporturilor.
Silaghi a afirmat ca "din nefericire pentru constructori" penalitatile curg in continuare, ridicandu-se la 75.000 de lei pe zi. La 22 iunie acestea depaseau 14 milioane de lei, noteaza Mediafax.
"Noi vedem ca se lucreaza. Nu intelegem de ce nu s-a lucrat la timp, cu atat mai mult cu cat CNADNR a avut suficienta clementa fata de constructori. Exista nu mai putin de 10 acte aditionale semnate, ceea ce inseamna un act aditional la cinci kilometri", a spus ministrul.
Oficialul a precizat ca toti constructorii implicati in proiect vor fi penalizati.
"Pe noi ne intereseaza sa dam drumul la toata autostrada, nu ne incalzeste daca o portiune este gata. Ce sa facem, sa circulam de nicaieri spre nicaieri? Sa venim sa ne dam cu masinile pe 20 de kilometri?", s-a intrebat el.
Autostrada inaugurata, dar circulatia nu se va face chiar in regim de autostrada
La randul sau, secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzasu, a precizat ca deschiderea circulatiei pe Autostrada Bucuresti-Ploiesti nu se va face chiar in regim de autostrada in sensul ca nu va respecta toate facilitatile obisnuite. El a dat asigurari ca se va mentine ritmul lucrarilor, noteaza Agerpres.
"Oricum, timpul a fost foarte scurt. 30 iunie a fost un termen pe care si l-au asumat constructorii. Contractul este intarziat. Ei ar fi trebuit sa termine pe 12 decembrie 2011. Penalizarile curg din 15 decembrie", a explicat Buzasu.
Premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor, in sedinta de Guvern de miercuri, sa nu aiba mila si sa nu tolereze amanari la termenele de finalizare a lucrarilor de la autostrazile Bucuresti-Ploiesti si Bucuresti-Constanta iar constructorilor care intarzie sa le aplice penalizari.
Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Segmentul de Autostrada are in total 62 de kilometri, iar valoarea totala a lucrarilor este de 450 milioane euro.
Tronsonul Bucuresti - Moara Vlasiei, km 0+000 - km 19+500
Lungime (km) - 19.50 km
Finantare - Guvernul Romaniei
Valoarea estimata a proiectului - 183,62 Mil Euro
Proiectant - JV Pizzaroti & Tirena Scavi
Consultant - Asocierea Consitrans & Consugal
Constructor - JV Pizzaroti & Tirena Scavi
Lucrari de arta - Poduri: 6; Pasaje: 5; Podete: 16; Noduri rutiere: 3
Termen incepere - Mai 2008
Termen estimat finalizare - Sectorul km 0+000 - km 6+500 - 05.10.2012; sectorul km 6+500 - km 19+500 - 30.06.2012
Perioada garantie - 36 luni
Tronsonul Moara Vlasiei - Ploiesti, km 19+500 - km 62+000
Lungime (km) - 42.50 km
Finantare - Guvernul Romaniei
Valoarea estimata a proiectului - 238 Mil Euro
Proiectant - Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Com-Axa SRL
Consultant - Asocierea Consitrans & Consugal
Constructor - Asocierea SC Spedition UMB SRL, SC PA&CO International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Com-Axa SRL
Lucrari de arta - Poduri: 11; Pasaje: 17; Podete: 48; Noduri rutiere: 2
Termen incepere - Iunie 2007
Termen estimat finalizare - 30.06.2012
Perioada garantie - 36 luni
Guvernul Ungureanu, spera in luna aprilie ca lucrarile la tronsonul de autostrada Bucuresti-Ploiestisa fie incheiate la jumatatea lunii mai. MRU amintea atunci ca proiectul, finantat integral de la bugetul de stat, este deja in derulare de sapte ani si a afirmat ca spera ca lucrarea sa poata fi incheiata la jumatatea lunii mai.
Termenul original de finalizare al autostrazii era 15 decembrie 2011, insa acesta a fost depasit, iar inaugurarea a fost lasata pentru 2012.
Dupa schimbarea guvernarii, ministrul Transporturilor Ovidiu Silaghi anunta in luna mai ca termenul de finalizare si inaugurare al autostrazii ar putea fi finele lunii iunie.