Sorin Oprescu a dezvelit statuia imparatului Traian, amplasata pe treptele exterioare ale Muzeului National de Istorie. Directorul Muzeului: Nu va sta mult acolo

de Alina Neagu     HotNews.ro
Duminică, 29 aprilie 2012, 20:52 Actualitate | Esenţial

Statuia Imparatului Traian
Foto: AGERPRES
Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a participat, duminica, la dezvelirea statuii imparatului Traian realizata de sculptorul Vasile Gorduz si amplasata de municipalitate pe treptele exterioare ale Muzeului National de Istorie a Romaniei. Realizarea statuii este o initiativa a Primariei Capitalei, la recomandarea academicianului Razvan Theodorescu, iar amplasarea acesteia pe Calea Victoriei face parte dintr-o operatiune ampla de amenajare a spatiilor publice, din cadrul programului "Calea Victoriei-traseu cultural", informeaza municipalitatea, potrivit Mediafax.

  • Statuia din bronz, realizata de sculptorul Vasile Gorduz

Monumentul, realizat de sculptorul Vasile Gorduz, are o inaltime de 2,15 metri, transpus in material definitiv bronz, si il reprezinta pe imparatul Traian, simbol al latinitatii poporului roman, in postura impunatoare, stand in picioare si tinand in brate Lupoaica Romei - element reprezentativ. Masa totala a lucrarii este de aproximativ 500 de kilograme. Costul lucrarii a fost de 200.000 de lei.

Vasile Gorduz (1931 - 2008) a fost un cunoscut sculptor roman si profesor universitar la catedra de sculptura a Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti. Gorduz a fost distins de-a lungul vietii de Uniunea Artistilor din Romania, Ministerul Culturii, Academia Romana si Fundatia Anonimul.

Primarul general a aratat ca prezentarea simbolica a imparatului Traian, cu elementele artistice elocvente ale simbolurilor dacice, pe care maestrul Vasile Gorduz a realizat-o, este o implinire a proiectului pe care l-a inceput in urma cu doi ani, pornind de la Piata Roma. Edilul sef a adaugat ca alte elemente de design urban si monumental vor impodobi in urmatoarea perioada zona Centrului istoric, atat de draga bucurestenilor si turistilor, deopotriva.

"Vreau sa aduc multumirile mele speciale sotiei maestrului Gorduz, doamna Silvia Radu, maestrului Ioan Bolborea si conducerii Muzeului National de Istorie, pentru sprijinul acordat in realizarea acestui proiect. M-am preocupat de la inceputul acestui mandat de primar general de reabilitarea Centrului istoric al Bucurestiului si cresterea atractivitatii, dar si a potentialului turistic al acestei zone", a declarat Sorin Oprescu.

El a adaugat ca dupa castigarea "bataliei cu infrastructura strazilor din zona", a inceput preocuparea fata de "elementul cultural arhitectural dedicat ariei": "Incepand de aici, din zona impunatoarelor cladiri istorice ale Palatului CEC si Muzeului National de Istorie, pana la iesirea din capatul strazii Lipscani, la Piata Roma, unde am readus impreuna statuia Lupoaicei, la Pasajul Latin, care leaga aceasta parte a Centrului Vechi cu cealalta parte, dinspre biserica Sf. Gheorghe si Piata Decebal, am gandit si iata ca am realizat impreuna o serie intreaga de elemente artistice simbolice ale istoriei neamului romanesc. Astazi (duminica-n.r.), cand mi-am exprimat optiunea de a intra in cursa electorala, ar trebui, ca si candidat pentru un nou mandat la Primaria generala a Bucurestiului, sa va vorbesc mai mult despre proiectele pe care le am in vedere. Nu o sa o fac, o sa avem timp si pentru asta. Felul meu de a fi este de a spune <am facut>, nu de a spune <am de gand sa fac>".

La randul sau, academicianul Razvan Theodorescu a aratat importanta simbolisticii monumentului imparatului Traian, care realizeaza "intalnirea intre latinitate si crestinism, cei doi piloni ai poporului roman": "Vom avea, de-acum, pe treptele Muzeului National de Istorie, un simbol al natiunii noastre. Metafora aceasta il reprezinta pe cel mai longeviv imparat roman, pe cel mai iubit imparat roman, pe Optimus Princeps, care inseamna <fruntasul cel mai bun>. Eu va urez, domnule primar general, sa fiti un Optimus Princeps al Bucurestiului inca o data".

Statuia "Traian" a sculptorului Vasile Gorduz, amplasata de Primaria Capitalei pe treptele Muzeului National de Istorie, e subiectul unei dispute intre cele doua institutii, directorul muzeului, Ernest Oberlander Tarnoveanu, declarand, in 11 aprilie, ca lucrarea "nu va sta multa vreme" acolo.

Desi a fost montata pe treptele muzeului inca din noiembrie anul trecut, statuia a fost acoperita cu folie si a fost vernisata abia astazi.

  • Directorul Muzeului de Istorie: Unii o considera monstruoasa, altii, ridicola

Directorul MNIR, Ernest Oberlander Tarnoveanu, afirma ca este "un cadou" de la Primarie, care "nu va sta multa vreme", fara a preciza insa ce intentioneaza sa faca in acest sens. El preciza, insa, ca statuia a fost instalata legal in fata muzeului, cu toate avizele necesare, inclusiv al Comisiei Monumentelor de For Public a Ministerului Culturii.

Pe de alta parte, directorul MNIR aprecia ca "sculptura este controversata". "Unii o considera monstruoasa, altii, ridicola", spunea Tarnoveanu, adaugand ca "este foarte greu sa ii aduci pe toti la un numitor comun cand vine vorba de arta contemporana". El afirma ca statuia - realizata de sculptorul Vasile Gorduz - il reprezinta pe imparatul Traian cu o lupoaica, ce face trimitere si la stindardul dacic, reprezentand mitul genezei daco-romane a poporului roman.

La randul sau, Mihai Oroveanu, directorul Muzeului National de Arta Contemporana si presedintele Comisiei Monumentelor de For Public, declara, precizand ca isi exprima parerea personala, ca statuia lui Vasile Gorduz "este o lucrare foarte frumoasa si sta acolo foarte bine": "Este o lucrare foarte moderna, a unuia dintre cei mai buni sculptori ai nostri, de un profesionalism impecabil. (...) Cred ca oamenii astia l-ar refuza si pe Brancusi in zilele noastre", sublinia Oroveanu, apreciind ca in Romania nu exista, in general, un exercitiu in a aprecia sculptura de calitate, dovada stand mai multe lucrari din spatiul public.












VIDEO Reactia cercetatorilor din Buzau atunci cand au gustat "legumele viitorului": rosia-banana si rosia-ananas

Ce ati spune despre o bucata de branza noua cu o rosie ca o banana langa? Sau de niste slanina cu o rosie... ananas. In acest moment suna mai degraba ciudat decat tentant, insa acestea sunt legumele viitorului.
30242 vizualizari
  • +14 (20 voturi)    
    Care Traian? (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:00)

    fLoreign [utilizator]

    Lupoaica este doar o antiteza la motanul Felix.
    • +15 (15 voturi)    
      teza (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:26)

      derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      mie mi se pare mai promitatoare teza - in pozitia aia cataleptica vreau sa spun :))
      • +31 (37 voturi)    
        ce mai urâţenie de statuie (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:51)

        domu [utilizator] i-a raspuns lui derblauereiter

        Plus că îi sunt expuse ostentativ organele împăratului. Ca şi cum ar vrea să spună, că de fapt de acolo se trage latinitatea noastră. Aşa-i domnule Theodorescu?
        Statuia asta hidoasă nu are ce să caute în faţa Muzeului Naţional de Istorie al Românniei!
        • +21 (25 voturi)    
          Ostentativ? (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:20)

          traian [anonim] i-a raspuns lui domu

          Organele au fost si raman importante,chiar si pentru cei cu alta orientare sexuala!
          Cu atat mai mult pentru un imparat de talia lui Traian!
          In context putem sa spunem ca organele statuii sunt cam de consumator de site-uri deocheate,de bautor de apa plata abonat la fast food...
          Daca ar depinde de mine cel care a realizat chestia asta ar trebui sa refaca pe jos traseul strabatut de badea Cartan!Numai dus!Fara tigari si incaltat cu tenesi de Dragasani,cu gumari,ceva de genul asta!
          • +3 (13 voturi)    
            interpretare (Luni, 30 aprilie 2012, 0:48)

            alecu [anonim] i-a raspuns lui traian

            eu cred ca sculptorul a vrut sa zica cum i-a tras-o Traian lupoaicei.
            • +5 (11 voturi)    
              exact (Luni, 30 aprilie 2012, 3:02)

              MickeyD [utilizator] i-a raspuns lui alecu

              mai ales ca organele lor genitale sunt doar la cativa centimetri, iar pozitia e luata probabil din Kama Sutra zoofililor
              • +11 (13 voturi)    
                Referendum ?!? (Luni, 30 aprilie 2012, 7:19)

                Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui MickeyD

                Nu este absolut deloc corect sa se
                amplaseze in locuri publice chestii care se vor ”fundamentale” fara o minima consultare a publiculuii.
                *
                Ontanu a distrus vechea
                fantana arteziana romantică din
                parcul Pache si a inlocuit-o cu o oribilitate masonica...(toti presedintii si premierii au fost la inaugurare...)
                un Balcesu macat de rugina (...tuberculoza, frate, interpretata
                artistic) . E o statuie -fantana - arteziana ...ceva ca icoanele tip Maica Domnului cu ceas...
                Intrucat sculptorul a omis sa puna si leduri, dupa o vreme Ontanu a adugat
                langa Balcescu 4 tunuri...ca in zicala ”baba si mitraliera”
                *
                Am de asemenea mari rezerve in ceea ce priveste ”Maniu din Bucati” pus langa Teapa cu cartof a lui Iliescu...
                Tot acolo e si un Coposu - păsăroi...
                ...bine ca nu i-au pus si ghiare in care eventual sa sugrume o vipera....vipera comunismului desigur.
                *
                Asta cu Traian le depaseste pe toate
                celelate.

                PS. Marile orase de prin Europa sunt pline de tot felul de monumente si statui...unele non-conformiste....dar nicaieri nu cred sa se fi permis o astfel de bizarerie.
          • +5 (7 voturi)    
            nepotrivire (Luni, 30 aprilie 2012, 12:15)

            El Condor [anonim] i-a raspuns lui traian

            Pe cand si o statuie a lui BUREBISTA si, daca tot se fac organe, lui ar trebui sa i-o faca pana la genunchi ( ca sa aiba de ce sa traga urmasii lui traian ) .
        • +6 (6 voturi)    
          4 labute (Luni, 30 aprilie 2012, 10:44)

          michela [utilizator] i-a raspuns lui domu

          O fi fost comandata de asociatia "patru labute"?
        • +4 (6 voturi)    
          comunistii astia care ne duc in mizerie (Luni, 30 aprilie 2012, 11:39)

          ARTISTUL [anonim] i-a raspuns lui domu

          La Montreal au mai adus o astfel de monstruozitate pe vremea lui ilici si acolitul lui RT. Statuia il reprezenta pe marele Mihai Eminescu in camasa de forta si cu masca mortuara reprezentindu-i fata. Pe linga ca nu era pusa pe nici un socul arata ca un arab nebun imbracat in camasa lor nationala. Si atunci s-au sifonat op caruta de bani pe un kitch, romanii ramin cu jena ca restul ne vor asocia cu un popor de pierduti si nimeni nu a intrebat daca statuia aia se potriveste cu mesajul pe care vrem sa-l tranmitem. jegosii astiia de comunisti si orescu este din acelasi material au niste interpretari artistice de te lasa fata comentarii. Sa speram ca vom scapa intr-o zi de ei si vom da la topit toate monstruozitatile creata de ei pentru a-si imbogatii amicii. Am vizitat multe orase ale lumii, am vazut multe monumente de arta moderna dar rar mi-a fost dat sa vad ca acum atita monstruozitate. Rusine celor care aproba astfel de planuri si mai si investesc banii poporului in kitchuri.
        • +2 (4 voturi)    
          obscenitate, nu arta! (Luni, 30 aprilie 2012, 13:04)

          Ileana [anonim] i-a raspuns lui domu

          de acord! ce respect sa impuna aceasta statuie viitoarei generatii, stand dezbracat cu organele genitale expuse in detaliu!? ca de obicei, copiem vestul inclusiv cu partile sale negative. ca Traian a avut un corp bine alcatuit, ca era puternic si viteaz se putea arata si acoperindu-i fundul, eu refuz sa mi-l imaginez pe marele imparat dezbracat... inca un esec si aceasta statuie... pacat!
      • +3 (7 voturi)    
        iar sinteza este banul pt monstruozitatea (Luni, 30 aprilie 2012, 8:49)

        decebal [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

        creationala si a mesajului.
        Ce Dumnezeu, astia nu mai stiu sa faca arta ?
        Intuiesc ca a si costat vreo 400-500 de mii lei
        Dumnezeule ! Ce idiotenie . Nici la WC public nu o pot pune ca dau aia in crize renale de trebuie sa ii spitalizezi
        • +10 (12 voturi)    
          ... (Luni, 30 aprilie 2012, 9:55)

          d [anonim] i-a raspuns lui decebal

          Nu organele lui Traian sunt problema, ci faptul ca par doua statui diferite care intamplator au ajuns impreuna.
          Catzeaua aia tine picioarele ca si cum ar sta pe pamant, nu in brate la Traian. Este nenaturala pozitia. Orice caine pe care il iei in brate nu sta asa tzeapan.
          Nu e destul sa iei 2 simboluri , sa le pui unul langa altul si sa ai o oper de arta. Trebuie sa adaptezi, altfel e grotesc.
          • +12 (14 voturi)    
            Cateaua nu e in brate! (Luni, 30 aprilie 2012, 11:13)

            Neica [anonim] i-a raspuns lui d

            Nu ai spirit de observatie! Traian face un numar de magie si anume levitatie cu animale gestante strangulate.
            El nu are nici un contact fizic cu animalul. Si totusi iata cinele pluteste. Ca sa este oare? Este doua sirme.
            Din respect pentru privitor puteau macar sa adauge doua chingi de gitul lui Traian care sa sustina patrupedul. ( si nu ma refer la Vasile Gorduz)
            Serios vorbind, sper sa fie totul o mare gluma de 1 Mai la o luna intirziere.
          • +4 (6 voturi)    
            la fiecare statuie cumparata 1 gratis (Luni, 30 aprilie 2012, 12:31)

            sixu [utilizator] i-a raspuns lui d

            Cateaua e la promotie. Nu incape in brate ? Nu face parte din conceptul initial ? Nici o problema: o punem putin in dreapta si prindem cu sirma.
            E adevarat ca un ciine tinut in brate nu arata asa si mai atirna pe margini,, dar un ciine de bronz e mai rigid.
    • +2 (16 voturi)    
      cred ca gunoaiele astea care isi zic elite (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:41)

      Eneas [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      rromanes s-au cretinizat band prea mult whisky contrafacut!e cum poti sa fi atat de dobitoc ca roman sa accepti asa ceva?!grecii luptau cu cocoselul pe afara ,romanii niciodata,doar Oprescu se va alege cu porecla de Cocosel,ceea ce, la abstinenta lui ,ii asigura pietrificarea prostatei......credeam ca masonii sunt oameni inteligenti ,probabil inca o teorie infirmata....
      • 0 (10 voturi)    
        Cautati pe net, pudicilor! (Luni, 30 aprilie 2012, 1:07)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Eneas

        "trajan nude statue" sau "roman emperor nude statue" si o sa va convingenti ca romanii adevarati nu erau asa pudici ca majoritatea celor care comenteaza aici.
        • +8 (10 voturi)    
          da, corect, dar... (Luni, 30 aprilie 2012, 8:29)

          domu [utilizator] i-a raspuns lui alex

          eu ca român sunt mai pudic şi nu vreau în faţa Muzeului Naţional de Istorie un Traian dezbrăcat;
        • +4 (8 voturi)    
          Nuditatea statuilor antice (Luni, 30 aprilie 2012, 11:37)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui alex

          Nuditatea statuilor antice era o licenta poetica, personajele infatisate de respectivele statui - in general personaje mitologice (zei, zeite, eroi, nimfe, fauni, titani, etc.) - care se numeste "nuditate eroica" si este specifica culturii helenistice. Perfectiunea formelor era principala preocupare - atunci cand personajele erau prezentate nude.

          Prin secolul II I.C. - sub influenta artei grecesti - apar la Roma primele statui de generali in reprezentari "eroice" (adica nud) - lucru care starnit un puternic oprobiu public, deoarece aceste nuduri eroice erau asociate cu regalitatea, considerata de romani un semn al barbariei si decaderii sociale.

          Acesta este motivul pentru care marii imparati sunt reprezentati in pozitii cetatenesti sau militare - purtand toga drapata sau lorica (armura). Intre figurile istorice reprezentate in nuditate eroica se numara Nero, Caracallla, Caligula si Elagabalus.

          Domnu' sculptor "s-a gasit" sa preia o facatura dintr-o colectie engleza, unde proprietarul a platit adaptarea capului imparatului Traian pe trupul unui tanar atlet grec ("nέοι", gr.), iar sponsorul d-sale - dl. acad. Razvan Theodorescu a promovat "gaselnita".

          Well ... propunem trimiterea celor trei - Theodorescu, Gorduz si baiatu' cu catzelul - undeva in muntii Poiana Rusca - cat mai departe de lumea civilizata.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
          • +1 (5 voturi)    
            nu ma pot abtine (Luni, 30 aprilie 2012, 14:58)

            Misha [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

            genial! =))
          • +1 (1 vot)    
            bun..bravo (Luni, 30 aprilie 2012, 19:38)

            mev [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

            o atitudine corecta..subscriu!
          • 0 (0 voturi)    
            stauie Traian (Marţi, 15 mai 2012, 15:11)

            Kruch [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

            in secolul 21 Bucurestenii se pot mira de o sculptura in curu gol care li se potriveste de minune.Si-au batut joc de voi aratandu-va ca ati ramas tot asa si ca urmeaza sa va infratiti cu maidanezii.Sunt artistii vostri si primarii vostri alesi.Ciocu lmic miticilor!
    • +17 (21 voturi)    
      cum scapam de nud (Luni, 30 aprilie 2012, 0:08)

      inda [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      Nu conteaza cat a luat domnul Gorduz pe statuia nud.
      Eu il intreb cat vrea sa si-o ia inapoi. Sa o puna in dormitor sau in living sa se uite nepotii lui la bijuterii lui Traian, ca ai mei sunt prea mici sa inteleaga metafora asta, cu istoria in curu gol.
      • -8 (12 voturi)    
        tembelism de postac (Luni, 30 aprilie 2012, 8:30)

        Serban [anonim] i-a raspuns lui inda

        Democratia nu inseamna ca orice tembel se poate exprima in orice domeniu. In tembelismul tau nu ai inteles ca maestru a murit in 2008, asa ca nu-si poate lua statuia in dormitor sau sufragerie.
        • +8 (12 voturi)    
          Si tu cum esti? (Luni, 30 aprilie 2012, 9:47)

          mircea [anonim] i-a raspuns lui Serban

          Daca a murit in 2008 cum putea Oprescu sa-i comande statuia,primar fiind,si sa-i plateasca 200.000 lei RON.Ceva este foarte putred aici si pute rau.
      • +2 (2 voturi)    
        112.000$ costa originalul (Luni, 30 aprilie 2012, 8:45)

        derblauereiter [utilizator] i-a raspuns lui inda

        ... fara catzelusa:
        http://www.christies.com/LotFinder/lot_details.aspx?intObjectID=1520028
        • +2 (6 voturi)    
          "Originalul" este in fapt o facatura (Luni, 30 aprilie 2012, 11:41)

          Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui derblauereiter

          Acesta faimoasa statuie din colectia Lansdowne este in fapt un colag realizat cu un cap al imparatului Traian pe un cord de tanar atlet grec. Reprezentarea este singulara si este rezultatul gustului proprietarului care a comandat colajul. Din acest motiv nu are nici o legatura cu istoria sau cu reprezentarile contemporane ale imparatului Traian.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .
      • +6 (8 voturi)    
        Ghinion! (Luni, 30 aprilie 2012, 8:57)

        justy [utilizator] i-a raspuns lui inda

        Ba, nu vazusi ca domnul G nu mai are nevoie de bani de ceva vreme?
        Cat despre animala, sigur e lupoaica? Mie imi pare o maidaneza, simbolul electoral al primarului Oprescu!
        O fi plina de simboluri istorice si sexuale aceasta statuie, dar locul ei nu este in strada!!!
      • -3 (5 voturi)    
        Domnul Gorduz (Luni, 30 aprilie 2012, 9:52)

        Stepanida [utilizator] i-a raspuns lui inda

        nu-si poate lua statuia inapoi dintr-un motiv cat se poate de plauzibil!Vasile Gorduz e mort din aprilie 2008,cu mult inainte ca Sorin Oprescu sa devina primar!
      • -7 (7 voturi)    
        Unde sa o puna (Luni, 30 aprilie 2012, 10:59)

        arakis [utilizator] i-a raspuns lui inda

        Gorduz?La cimitir?Vasile Gorduz e mort din aprilie 2008.Cat o fi incasat de la Videanu,nu se stie.Sorin Oprescu chiar nu are nici un amestec in problema statuii lui Traian,gol sau imbracat!Sa vina Udrea sa-l imbrace pe Traian!
    • +8 (10 voturi)    
      :))) (Luni, 30 aprilie 2012, 8:48)

      neo [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      Statuia il reprezinta pe Sorin Oprescu in marime naturala (cu exceptia unor portiuni ale corpului) in brate cu un maidanez :)))))).
    • +1 (5 voturi)    
      Credeam ca-i maidanez... (Luni, 30 aprilie 2012, 10:18)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      .. si Oprescu anunta inceputul campaniei de strangere a animalelor fara stapan de pe strazi.
    • -2 (2 voturi)    
      buna intrebarea ! (Luni, 30 aprilie 2012, 11:02)

      ginel oboreanu [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      chiar, la care traian face aluzie, goliciunea ?!

      o fi pisica moarta, aruncata in curtea vecinului, in kiseleff ?! :)
    • +1 (3 voturi)    
      bronzul este la vanzare 40 de lei kilu`... (Luni, 30 aprilie 2012, 11:55)

      ribelalu [anonim] i-a raspuns lui fLoreign

      hai sa zicem maxim 50 cu TVA. Valoarea materialului maxim 25.000 de lei. Diferenta de 175.000 de lei nu se justifica in niciun fel, chiar daca, prin absurd, acest kitsch ar avea o minima valoare artistica. Mai ales ca sculptorul a decedat de mult... Cine a luat banii pana la urma?
  • +31 (37 voturi)    
    statuia... (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:00)

    cristian [anonim]

    ESTE INCA O PORCARIE DE GENUL...CARTOFUL IN TEAPA DIN PIATA PALATULUI....ne batem joc de bani si de oras....ce dobitoci astia din Viena,Paris,Roma,Barcelona,Londra,Sankt-Petersburg etc.....cum e nu inteleg ca asta e arta si nu ce se gaseste la ei....
    • +21 (25 voturi)    
      ai dreptate (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:18)

      t [anonim] i-a raspuns lui cristian

      la noi, imbinarea "fructuosa" a lipsei de educatie artistice cu un nationalism de inceput de secol XX naste monstruozitati in spatiul public.
      • -2 (4 voturi)    
        22 de ani de seceta (Luni, 30 aprilie 2012, 13:35)

        ciprian [anonim] i-a raspuns lui t

        seceta e cuvantul de ordine...Estetica sculpturala este pentru masele romanesti contemporane aceeasi cu cea din secolul XIX, orice derogare de la suman si izmene duce catre apocalipsa, revolta si indignare...asta denota un neam cu probleme mult mai grave decat maidanezi, coruptie...
    • +40 (44 voturi)    
      Nu pricepeti arta (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:20)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui cristian

      Statuia in sine este a unui Traian de la ADP, care a primit sarcina de a tine in brate o catelusa maidaneza cu pui (dupa uger), care are proprietatea de a prelucra salam. Facem precizarea ca respectiva catelusa este bolnava, fiind intubata si primind hrana sub forma unui salam gros, pe care ea il transforma in carnaciori subtiri ce ii ies pe la spate.

      Eu unul consider statuia perfect reprezentativa pentru Bucuresti:
      1. Intubarea catelusei presupune o interventie chirurgicala de precizie - simbol al primarului general care este chirurg.
      2. Nu conteaza ca e imparat, e in pielea goala. Tara noastra aur poarta, noi cersim din poarta in poarta.
      3. Carnaciorii subtiri produsi de catelusa ii gasesti la tot pasul.
      4. Ugerasele catelusei - simbol ca are pui. Cati nu stim nici noi nici primaria, simbol al inmultirii necontrolate a cainilor comunitari.
      5. Zambetul de pe fata lui Traian - multumirea de a trai in Bucuresti.

      Nu imi ramane decat sa felicit primaria pentru initiativa. Apropo: cat a costat? Nu de alta dar in timpul liber cred ca multi dintre noi am fi putut crea ceva mai bun.
      • +7 (15 voturi)    
        Amice... (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:52)

        Ion B [utilizator] i-a raspuns lui moucha

        Ti-as fi dat mai multe +-uri da' nu ma lasa astia.
        Ai dezvoltat subiectul de nota 10.
        Multumesc: am ras cu pofta dupa care am plans si dupa aia am ras iar... Adevarul ca traiesc de vre'o 18 ani departe de Bucuresti, asa ca ma doare drept in pix. Fie la voi acolo!
        • -8 (10 voturi)    
          la noi... (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:58)

          manics [anonim] i-a raspuns lui Ion B

          E la noi, acolo, dar ceva imi spuna ca moucha traieste acum la Praga. nespa?
          • 0 (6 voturi)    
            Era o sintagma (Luni, 30 aprilie 2012, 7:52)

            Moucha [anonim] i-a raspuns lui manics

            La "voi", adica nu la mine. Da, traiesc in Praga de 8 ani. Si imi tot aminteste de Eminescu: "O, ramai"
      • +8 (12 voturi)    
        multumesc (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:24)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui moucha

        desi ma enervasem din cauza stirii asteia (de fapt din cauza statuii), m-ai facut sa rad bine. Doamne da' cate tampenii mai trebuie sa suportam si sa le si platim? Toata stima pentru directorul Muzeului.
      • +4 (16 voturi)    
        nu pot da + (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:33)

        nicu [anonim] i-a raspuns lui moucha

        dar esti tare. un fin observator al artei abstracte. eu vad doar un zoofil fericit ce tine in brate o catea speriata. poate ne lamureste d-na udrea pe blogul dansei.
        • +3 (5 voturi)    
          statuia e a USL (Luni, 30 aprilie 2012, 6:41)

          RaduBaldea [anonim] i-a raspuns lui nicu

          Oprescu e candidatul USL la primarie, nu are nicio legatura cu Udrea
          • +3 (5 voturi)    
            si ce daca (Luni, 30 aprilie 2012, 10:55)

            michela [utilizator] i-a raspuns lui RaduBaldea

            Si ce legatura are lipsa de legatura? Lasa ca facem noi cumva sa aiba legatura...Ia sa vezi cum rezolva antenele imediat aceasta aparenta problema de logica.
      • +3 (7 voturi)    
        dom'le (Luni, 30 aprilie 2012, 8:52)

        ginel oboreanu [anonim] i-a raspuns lui moucha

        analizand din punct de vedere artistic, preponderent si perpendicular, ai dreptate !
        cred ca aceasta mareata opera de arta ar sta foarte bine in alte locuri, cum ar fi, propun: primaria kapitalei, soseaua kiseleff in fata sediului partidului castigator, in fata latrinei 3, unde haladuieste cacademicianul de sugestie, sau chiar in fata casei crestinului cacademician.

        io, privind, mai gasesc doua insemnatati: ca de la traian am ramas in curu gol, lucru intamplat si sub acest traian, iar maidanezii au fost un dar al imparatului, pe care, noi, urmasii romei, ar trebui sa'i tinem la loc sfant, cum este vaca pe gange.
        lucru de care, de altfel, se ocupa actualul alcade al bucurestilor pe dumbovitza.

        propun un grup statuar, tot de nuzi, in care sa apara parintii nostrii amandoi, incordati in facerea natiunii. grup ce, musai sa fie pus in fata palatului ceau...aaaa, al parlamentului.

        mens sana in corpore nudo !
    • +26 (30 voturi)    
      Aia e statuie? (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:25)

      Lupa Capitolina [anonim] i-a raspuns lui cristian

      Porcarie, DA, statuie... NU! Daca o faceam eu - care nu am nici cea mai mica experienta in sculptura - si tot era mai reusita... Iar ideea "artistului" de a crea o dihanie cu corp de caine si cap de balaur (cica animal fabulos care ar vrea sa sugereze originea poporului roman) tinuta in brate ?!? (uitati-va la mana dreapta a individului) de unu' caruia i se vede "cocoselul" si "cojones" mi se pare o idee mai mult decat TAMPITA! Bani publici aruncati pe fereastra!
      Kitsch ordinar, iar nu opera de arta!

      Respect pentru directorul Muzeului National de Istorie, care vrea sa indeparteze o asemenea porcarie din fata Muzeului! Daca va fi nevoie de o lista de semnaturi pentru a da la topit aceasta mizerie, sunt primul semnatar!
      • +8 (8 voturi)    
        Licitatie publica (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:32)

        Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui Lupa Capitolina

        Nu fii extremist. Statuia trebuie vinduta, pe bani mari. De ce sa topesti mizeria? Sint multi papagali ce o pot cumpara.
  • +20 (24 voturi)    
    urata? (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:11)

    jo3nys [utilizator]

    Mi se pare mie sau e statuia cam urata?
    • +11 (15 voturi)    
      si mie mi se pare (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:23)

      michela [utilizator] i-a raspuns lui jo3nys

      Eu am crezut ca e o caricatura dintr-un ziar de satira cand am vazut poza. Nici acum nu-mi vine sa cred ca a facut-o un sculptor serios.
  • +17 (21 voturi)    
    ? (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:18)

    AA [anonim]

    WTF is that?
  • +18 (20 voturi)    
    e o prostie (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:18)

    daneko [anonim]

    E jenant, un artist ar trebui sa creeze lucruri frumoase ori chestia aia e doar o uratenie. Daca pui gramada cateva simboluri nu iese intotdeauna o opera de arta.Maestrul Gorduz trebuia sa vina cu o schita, eventual o macheta la scara redusa, sa fie pusa in dezbatere publica.
    • -4 (10 voturi)    
      off (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:11)

      neamtu [anonim] i-a raspuns lui daneko

      Maestrul Gorduz a murit de citva ani, tanti. dezbatere publica cu cine, cu matele care iti faci cultura vizuala la otv si telenovele?
      • +5 (7 voturi)    
        artistul a murit (Luni, 30 aprilie 2012, 8:47)

        zigzag [anonim] i-a raspuns lui neamtu

        da' sa fim seriosi, asta reprezinta pentru arta cam ceea ce OTV reprezinta pentru televiziune.
    • +1 (5 voturi)    
      ooo da (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:30)

      I [utilizator] i-a raspuns lui daneko

      dezbatere publica... si sa nu mai intre banii in conturile care trebuie?!
  • -3 (17 voturi)    
    rusine sa ne fie! (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:23)

    tractoristu [anonim]

    de ce nu-i facem noi o statuie mare lui decebal? sau lui burebista? sau lui gelu, glad, menumorut? de cand ne este rusine ca sintem daci? de ce-i facem statuie unuia care ne-a distrus oranduirea, ne-a luat aurul si ne-a redus la neputinta pentru urmatorii 2000 de ani? pe cand o statuie vreunui sultan, la universitate? vandutilor!
    • +1 (9 voturi)    
      mai pui de dac (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:48)

      jo3nys [utilizator] i-a raspuns lui tractoristu

      Esti tu atat de pur-sange de te crezi dac?
    • +5 (5 voturi)    
      poate nu stiai... (Luni, 30 aprilie 2012, 1:08)

      NL [anonim] i-a raspuns lui tractoristu

      Poate nu stiai, dar in centrul Istanbulului exista statuia lu' Mihai Viteazu, calare pe Breazu, cu barda ridicata deasupra capului, gata sa scurteze de cap niste spahii...
      Ah, scuze, le-am incurcat putin. Nu e Istanbul, e Bucuresti, si nu e Mihai Viteazu, e Ataturk, nu e calare, ci bust, si nici nu sta gata sa reteze capete, dar ne da cu tifla.
      Asa ca un sultan la Universitate nu m-ar mira; il avem pe Ataturk in fata teatrului Odeon, la 2 pasi de piata Universitatii.
    • +3 (5 voturi)    
      NU VORBIM RUSEȘTE, DACULE ! (Luni, 30 aprilie 2012, 7:33)

      Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui tractoristu

      Am tot auzit lozinci
      din astea ”DACICE”, in ultimii ani.
      *
      Toti ne calca in picioare in fel si chip,
      ne toaca marunt , ne imping in afara istoriei.
      *
      Sigur bla, bla continuitate....dovezi arheologice.....
      ....ca mult ii intereseaza pe cei care nu sunt români si fac parte din generatia SMS daca Scorillo era tatal sau doat tzucalul lui
      Decebal....(DECEBALUS PER SCORILO ...si nicidecum in fundul curtii)
      *
      Un singur atuu care sare in ochi , care se impune de la sine avem si noi - LIMBA ROMANA - adica un fel de italiana, de spaniola si de franceza....orice strain care cunoaste acele limbi romanice si aude apoi cum suna limba romana este castigat de partea noastra.
      Ave Traianus !
      *
      Eu cred ca tembelismul acesta cu ”noi suntem daci....de ce sa il ”cantam” pe imparatul Traian ?” este conceput intr-un ”laborator” rusesc.....ei avand deja brevetul
      pentru inventarea limbii moldovenesti
      absurditate care, incetul cu incetul, castiga teren si printre prosti de pe la noi care altceva decat scoala de tractoristi nu au absolvit.
      • +2 (2 voturi)    
        cotloanele istoriei (Luni, 30 aprilie 2012, 10:39)

        valabill [utilizator] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

        Ca doar romanii erau extraterestri si nu aveau nici o legatura cu poporele europene.
      • +2 (2 voturi)    
        Civis Romanus sum! (Luni, 30 aprilie 2012, 13:23)

        Traianus [anonim] i-a raspuns lui Porumbelul Pacii

        Bine punctat, Porumbelule! Postarea mea - care continea niste aprecieri similare - a fost cenzurata, asa ca ma bucur ca macar pe a ta au lasat-o... Dupa ce i-au tampit pe "maldavanii" de dincolo de Prut, laboratoarele rusesti de diversiune si intoxicare ar vrea sa ne tampeasca si pe noi, romanii din Tara... Nu vor reusi!
  • +24 (28 voturi)    
    cataua nebuna a Bucurestiului (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:29)

    voces [anonim]

    Ma cam pufneste rasul. Parca ar fi din desene animate. Imparatul, un tip flegmatic si viril, cu cateaua aia strangulata

    Paca il vad pe vecinul meu, semana destul de tare cu idiotul asta, in pielea goala, cu cateaua lui, foarte agresiva, oferind-o hingherilor. Luati-o ma baieti, a voastra e, vestrum esse!

    Deci domnule Oprescu, faceti ceva cu cainii vagabonzi sau le faceti statuie?
    • +5 (7 voturi)    
      1 like (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:53)

      noname [anonim] i-a raspuns lui voces

      like! asa e, era o bomba, acu vreo 25 de ani, pe stradutele alea din lipscani, pe langa muzeu, ii ziceam la cateaua lesinata.. deoarece gaseam mereu o catea anemica ce statea vajnic in usa, nu se clintea de acolo.. doar daca-i arunca-i ceva de mancare.. cam asa arata si asta.
  • +16 (20 voturi)    
    statuie ? (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:30)

    htk [anonim]

    ORIBILA ! In schimb as pune pariu ca lui Funar ii place . La toate mizeriile de sculpturi contemporane este invocat Brancusi , autorii lor autoproclamandu-se niste demiurgi neintelesi . Daca as locui in Bucuresti , statuia asta ar fi un argument suficient pentru a nu-l vota pe oprescu.
  • +12 (18 voturi)    
    Atentionare (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:30)

    STEFAN A. [utilizator]

    Daca italienii vor vedea ca imparul Traian e reprezentat in curul gol si cu "bijuteriile naturale" la vedere , ne vor renega definitiv ca rude latine .
    • +11 (15 voturi)    
      statuie neterminata (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:38)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Statuia e neterminata. Urmeaza sa-l instaleze pe Decebal in spate.
      • +5 (5 voturi)    
        :):) (Luni, 30 aprilie 2012, 7:37)

        Porumbelul Pacii [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        ...apoi si mai in spate, in ordine...Scorillo,
        Duras-Durpaneus si Burebista
        Ansamblul statuar ar putea sa se numeasca atunci ”Fetele de la Capalna”
    • +13 (17 voturi)    
      Nu e Traian (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:41)

      moucha [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Este unul din centurionii sai: Bigus Dickus. Apropo - stie cineva de alta reprezentare a unui imparat roman nud? Eu nu am gasit, insa eu nu sunt specialist in istoria artei.
      • +2 (4 voturi)    
        :)) (Luni, 30 aprilie 2012, 15:04)

        if0014 [utilizator] i-a raspuns lui moucha

        Sa scrie cineva pe statuie: "ROMANES EUNT DOMUS!"
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Luni, 30 aprilie 2012, 17:39)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui if0014

          Inteleg ca cine a dat minus la comentariu nu e fan Monthy Python, si cu atat mai putin nu a reusit sa savureze "Life of Brian"...

          Oare ce l-o fi deranjat totusi? Greselile gramaticale din citat?!?
    • +3 (7 voturi)    
      plus, insa din greseala (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:45)

      diu1so [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      ti-am dat plus, insa din greseala. cauta statui italiene pe google sa vezi de ce.
    • +5 (9 voturi)    
      Nu asta e singura problema (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:13)

      ictin [anonim] i-a raspuns lui STEFAN A.

      ca traian e in fundul gol e una. Dar mai si-n brate o lupoaica si pare pregatit de actiune. Daca mai iei si considerare ca statuia reprezinta etnogeneza poporului roman, cam si cu toti ce are de gand sa faca cu lupoaica.
    • 0 (2 voturi)    
      de parca (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:27)

      taranistu [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      pana sa-l vada pe dezbracatu' asta cu potaia in brate n-ar avea alte motive...
    • +6 (8 voturi)    
      da (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:00)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui STEFAN A.

      Ca statuile romane erau numai la costum si cravata...

      PS: si pe Columna lui Traian statuia lui Traian din varful columnei era tot un nud si abia in sec XVI a fost misterios "pierduta" si inlocuita de "puritanii crestini" cu o statuie a Sf Petru...mai pe romaneste au distrus-o.
      • +4 (6 voturi)    
        Am inteles asta... (Luni, 30 aprilie 2012, 0:05)

        abur [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

        romanii nu au fost puritani in nicio parte a istoriei lor, dar ei erau orientati spre frumos si nu spre monstruos: nudurile lor nu erau sculptate intr-o forma mizera ca asta, nu observ bine din poza dar parca e o gaura in loc de penis, prin statuie, iar cateaua sau lupoiaca e de-a dreptul oribila si parca nimic nu se leaga, toate stau asa agatate in nimic.... In the zeitgeist the movie, e o expresie de genul: arta e o oglinda a societatii (mental, emotional, financiar), nu pot sa decat sa concluzionez ca, intr-adevar, traim intr-un cacat de societate!
      • -2 (4 voturi)    
        diferenta e enorma (Luni, 30 aprilie 2012, 6:25)

        RaduBaldea [anonim] i-a raspuns lui Xorciser

        aia era IN VRF, la zeci de metri distanta de orice OCHI, asta a USL e acolea in nasul tau
      • +4 (6 voturi)    
        era deificat (Luni, 30 aprilie 2012, 9:13)

        gimini [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        In primul rand nudul a fost amplasat DUPA moartea lui Traian, pentru ca exista credinta ca imparatii romani sunt semizei. Nudul reprezenta natura divina a lui Traian, deci avea la baza o idee religioasa. Aici vorbim de etnogeneza poporului roman, adica de un proces concret, non-religios, ce treaba are cu asta unu in putza goala care duce o javra in brate?! Si ce-a facut cu javra, i-a dat in cap lui Decebal cu ea? Ca asa rezulta - a venit in scula goala, i-a aratat lui Decebal pisica, adica javra, si asta de frica s-a sinucis si uite asa s-a nascut poporul roman?!
  • +5 (13 voturi)    
    Marcus Ulpius Traianus avea origini iberice ! (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:31)

    Ludwig Amadeus Von Bach [anonim]

    Monumentul se doreste o sinteza intre lupoaica (simbolul Romei antice) si sarpele cu cap de balaur (stindardul Daciei). Modernismul excesiv al operei de arta consta in prezentarea la vedere a penisului si testiculelor ilustrului nostru stramos. Poate nu i-ar strica o pereche de indispensabili croiti de d-na Silva Radu Gorduz sau de onorabilul Razvan Theodorescu. In rest, lucrare epocala ce va fi cu siguranta apreciata corespunzator de generatiile viitoare. Ave Trajanus !
  • +2 (8 voturi)    
    romanul e nascut expert (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:43)

    statnai [anonim]

    Exista in curtea Academiei de Romania din oraselul numit Roma o statuie asemanatoare.De gustibus non disputandum dar simbolistica e un element important in rememorarea istoriei daca nu in istorie insasi.E un prim pas,statui care sa omagieze si ceilalti parinti ai neamului isi au locul inca pe treptele muzeelor si pe strazile din Bucuresti.Londra e "ocupata" de astfel de statui si e superba.
    • +1 (3 voturi)    
      da, nenea (Luni, 30 aprilie 2012, 1:02)

      NL [anonim] i-a raspuns lui statnai

      Iti dai seama cum ar fi Londra daca n-ar fi "ocupata" cu astlfel de statui?
    • +2 (4 voturi)    
      Mda (Luni, 30 aprilie 2012, 1:44)

      salcia [anonim] i-a raspuns lui statnai

      Nu e vorba de idee in sine, ci de realizarea ei. Cand arunci "cu ghiotura" niste simboluri unele peste altele nu rezulta neaparat o opera de arta. Poate rezulta, ca in cazul de fata, o ciudatenie kitsch. Iar dl Razvan Theodorescu ar trebui sa ne mai lase in pace si sa abandoneze initiativele astea dezastruoase. Si nu i-ar strica nici o cura de dezintoxicare de limbaj de lemn si de... pupat Piata Independentii, if you know what I mean.
    • +4 (6 voturi)    
      statuia e oribila (Luni, 30 aprilie 2012, 6:27)

      RaduBaldea [anonim] i-a raspuns lui statnai

      la Roma e o statuie facuta tot de acest Gormuz care cred ca a fost simpatizant PSD pt ca in 2005 Iliescu a inaugurat in Canada o statuie la fel de oribila

      nu goliciunea deranjeaza ci URATUL
  • +5 (15 voturi)    
    statuia (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:47)

    Nataly [anonim]

    Sunteti nebuni! Luati porcaria aia de pe treptele muzeului de istorie. Elevii fac vizite la Muzeul de Istorie. Ce vreti sa vada la intrarea in muzeu? Pe marele imparat Traian cu cucul gol? A fost un om si el,dar sa-l prezentati in ipostaza asta... e ridicol.
    Domnule Oprescu, statuia dvs. in cucul gol, unde o amplasati? In parcul copiilor? Acolo unde va plimbati cu nepotii?
    Statuia aia a costat bani? Ati platit-o din banii nostri?
    Eu nu va votez! M-ati convins! Ne-ati scumpit toate utilitatile, spuneti ca n-aveti bani,dar aruncati banii pe prostii. Daca asta-i arta....
    • +5 (5 voturi)    
      Mai rau... (Luni, 30 aprilie 2012, 5:07)

      Catz Kitty [utilizator] i-a raspuns lui Nataly

      a scumpit inutilitatile :)
    • +2 (4 voturi)    
      200.000 RON (Luni, 30 aprilie 2012, 6:28)

      RaduBaldea [anonim] i-a raspuns lui Nataly

      statuia normal ca a costat bani ca doar nu e gratuita!
      bucurestenii au platit 200.000 RON pt statuia asta oribila
  • +11 (15 voturi)    
    incredibil!!! (Duminică, 29 aprilie 2012, 21:54)

    alter_ego [anonim]

    Nu credeam ca in Bucuresti va aparea curand ceva mai de prost gust, mai ridicol si mai grotesc decat Cartoful tras in teapa din Piata Revolutiei.
    Iata, Dl. Oprescu mi-a demonstrat contrariul: se poate!
    Multumim domnului Primar General pentru inca o "ctitorie" care sa ne faca mandri de orasul nostru.

    Ne-am batut joc de eroii revolutiei, hai sa ne batem joc si de istorie si origini.
    Banuiesc ca si italienii vor fi foarte incantati de viziunea cu Traian Imperator in fundul gol tragand de ugere o catea (in lipsa lui Romulus si Remus e greu sa asociezi aratarea aia lesinata cu Lupa Capitolina...)

    Chiar n-are noroc orasul asta de un Primar decent??? De 20 de ani numai hoti si moftangii sinistri?
  • +13 (19 voturi)    
    Am si numele (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:02)

    Huitzilopochtli [anonim]

    Daca-mi permiteti as propune pentru lucrarea de arta titlul:
    "Maidanez ranit cu fular"
    • +1 (3 voturi)    
      ? (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:36)

      I [utilizator] i-a raspuns lui Huitzilopochtli

      cu Bigus Dickus cum ramane?
      • 0 (2 voturi)    
        Te iubesc (Luni, 30 aprilie 2012, 5:08)

        Catz Kitty [utilizator] i-a raspuns lui I

        Esti fan "Viata lui Brian" !
  • +4 (6 voturi)    
    e urata (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:18)

    donache [anonim]

    pacat...
  • +5 (9 voturi)    
    fd (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:27)

    florin [anonim]

    Oribila. Doamne, greu imi pot imagina ceva mai gretos!
    Ingrozitor! Ar trebui sa o mute in parcul de la Palatul copiilor, unde mai sunt inca doua enorme catostrofe
    • +3 (5 voturi)    
      Si asa... (Luni, 30 aprilie 2012, 5:09)

      Catz Kitty [utilizator] i-a raspuns lui florin

      se va face educatia sexuala de la varste fragede
  • +4 (10 voturi)    
    E reprezentativă (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:31)

    Marius Delaepicentru [anonim]

    Aflăm astfel că simbolul Românei este Maidanezul cu protecţie din partea a două clanuri mafiote.
  • +3 (9 voturi)    
    zoofilie? (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:42)

    Cristianus erectus [anonim]

    eu stiu ca imparatul traian e unul dintre cei 4 buni imparati,el fiind al 2-lea dupa Augustus.se pare ca era si putin mai mult pe invers, adica gay.Dar nu era bai zoofil!
  • +12 (16 voturi)    
    super (Duminică, 29 aprilie 2012, 22:46)

    Rpopa [utilizator]

    am ras pana n-am mai putut de idiotenia asta de statuie...

    iar comentariile sunt super...
  • +4 (8 voturi)    
    Statuie (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:01)

    nano morut [anonim]

    Creatie la comanda , fara problema reactiei publicului si fara reprezentarea unei trairi interioare; decuplaj de la preocuparile si problematica societatii.Pacat...
  • +10 (12 voturi)    
    Monstruos (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:05)

    Florin [anonim]

    Pentru a intelege ceea ce este amplasat pe scarile muzeului, mai intai trebuie sa intelegem de cine a fost conceput acest ansamblu din bronz - de un turnator sau de un artist. Daca este realizat de un turnator (de meserie) ansamblul format dintr-un om si un caine (lupul nu arata asa) atunci intruchipeaza foarte bine situatia cainilor fara stapan din Bucuresti, cand lucratorul de la ecarisaj ia in brate cainele si urmeaza sa il urce in camion pentru a-l duce intr-un adapost al primariei... imi cer scuze, am uitat sa spun ca lipseste din turnare intrumentul de prins cainii - "maidan lasoul".Daca ansamblul se vrea a fi realizat de un artist, intai trebuia sa puna mana pe istoria poporului roman, sa o fi citit temeinic - numai atunci isi va fi dat seama ca valorile poporului roman nu au inceput cu imparatul Traian. Eu la acest moment nu pot spune ca este o opera de arta... Urat, foarte urat acest ansamblu.
  • +5 (9 voturi)    
    alta bataie de joc (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:15)

    inda [anonim]

    O alta bataie de joc. Nici nu mai vb despre banii cheltuiti, e vb de ce simbolizeaza statuia pe treptele Muzeului National de Istorie a Romaniei!

    Traian este numele cel mai reprezentativ din istoria Romaniei? Decebal nu era ok? sau Cuza? sau chiar regele Ferdinand?

    Si ce legatura are asta cu "...alte elemente de design urban si monumental" care "vor impodobi in urmatoarea perioada zona Centrului istoric..."? Sa intelegem ca urmeaza statuia lui Baiazid, Stalin si cine ne-a mai jefuit tara de-a lungul si de-a latul?

    La ce sa te astepti de la conducerea MNIR, daca pe site-ul lor, la conducere, sunt trecuti doi directori si un director manager. Nu am reusit sa imi dau seama de acolo cine este pe bune directorul.

    Eu si mama:) semnam orice lista deschisa pentru scoaterea urateniei de acolo.
  • +5 (7 voturi)    
    Ale noastre-s mai mandre... (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:16)

    ValT [utilizator]

    si cornute. Veniti sa vedeti statuile lui Piedone din parcul de langa strada Pridvorului. Cea de la muzeu vi se va parea opera unui geniu.
  • +1 (5 voturi)    
    WTF (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:21)

    Costin [anonim]

    Doua miliarde lei pt. caricatura aia? Pe treptele unui muzeu!
    Sa ne mandrim ca fostii locuitori a acestor locuri au fost violati de altii cu cojones si poate mai barbari chiar.
  • +4 (6 voturi)    
    propunere nume (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:42)

    I [utilizator]

    :)) cred ca m-am uitat de 10 ori la poza si nu-mi vine sa cred.

    Propunere nume: "Bigus Dickus si cainele care leviteaza"

    Bigus Dickus:
    http://www.youtube.com/watch?v=zPGb4STRfKw
  • +4 (6 voturi)    
    da... (Duminică, 29 aprilie 2012, 23:46)

    Alex Valahul [anonim]

    e ridicola
  • +6 (8 voturi)    
    hhg@yahoo.com (Luni, 30 aprilie 2012, 0:25)

    eu [anonim]

    Oprescu si ispravile sale "unice" in management si gusturi artistice:)Sincer am ras cu pofta si inca rad scriind aici. Vrand nevrand aceast statuie este contemporana cu intrebarea "care este solutia pt cainii vagabonzi?"
    Reprezinta Primarul/Cetaneanul Nud dar mare iubitor de catele gestante!!! Daca solutie nu exista sa fie statuie:)
  • +4 (6 voturi)    
    Cata (Luni, 30 aprilie 2012, 0:32)

    Cel [anonim]

    Noi suntem singurul popor care face statui dusmanilor, celor care ne-au cucerit, ne-au ucis barbatii, violat femeile, ne-au furat aurul.
    Traian a fost dusmanul acestui popor, nu a fost stramosul poporului nostru,
    Ungurii si turcii au stat mai mult pe aceste teritorii decat romanii si nu ii consideram stramosii poporului roman.
    Ar trebui inchisa intr-un cub rosu, pe acolo trec copii si nu pot sa se uite la o statuie erotica
  • +5 (9 voturi)    
    ce nu-mi place la opera (Luni, 30 aprilie 2012, 0:47)

    ws [anonim]

    e faptul ca traian o are - scuzati-mi limbajul licentios - cam mica.

    pai sorine, daca tot vorbim noi cu p&^e si p&@#e, nu puteai mata sa-l rogi pe artist si pe birocratii din primarie "bai fratilor, faceti-i una lunga pana la pamant". sorine, ai fi iesit primare din primul tur daca i-ai fi gadilat pe daci sub coada, ca uite ce mare o are bucurestenii.

    parerea mea.

    ws
  • +3 (5 voturi)    
    P*la Capitolina... (Luni, 30 aprilie 2012, 0:54)

    Andrei [anonim]

    Dude... really..?
  • +4 (6 voturi)    
    soon (Luni, 30 aprilie 2012, 0:58)

    NL [anonim]

    In 2-3 ani as putea cistiga primaria Bucurestiului numai promitind ca demolez rahaturile astora: cartoful, porcareaua asta si caruta cu paiate.
    Iar al doilea mandat l-as cistiga numai daca ma apuc sa omor cite un maidanez in fiecare zi,
  • +5 (7 voturi)    
    ahahaha, era sa uit! (Luni, 30 aprilie 2012, 1:00)

    NL [anonim]

    Bah, oameni buni, ala n-are chiloti pe el, dar maidanezului i-au pus fular la git??? Pai e frig sau nu e?
  • +5 (7 voturi)    
    Parca lipseste totusi ceva... (Luni, 30 aprilie 2012, 1:02)

    Manneken Pis (Bruxelles) [anonim]

    Oare va fi racordat la o conducta de apa?
  • +2 (4 voturi)    
    Traiasca Traian! (Luni, 30 aprilie 2012, 1:08)

    decebal [anonim]

    M-am dus sa vad si eu ... Traian asta, taica, parca seamana cu Iliescu cind era UTC-ist ... doar ca era mai imbracat si in loc de lupoaica ava in brate un ghiozdan
  • +2 (4 voturi)    
    grotesc (Luni, 30 aprilie 2012, 1:11)

    marcel [anonim]

    Nu credeam ca poate exista un monument mai grotesc decat cel al lui Avram Iancu din Cluj. Acum am vazut ca da. E o performanta sa reunesti simbolurile etnogenezei romanesti intr-o reprezentare ce infatiseaza un ins care fuge cu cainele bolnav la veterinar.
    • +6 (8 voturi)    
      Ar trebuii sa vezi... (Luni, 30 aprilie 2012, 5:17)

      Ion B [utilizator] i-a raspuns lui marcel

      si statuia lui Eminescu din Montreal, Canada.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Mihai_Eminescu_Statue,_Montreal
  • +2 (2 voturi)    
    Totusi (Luni, 30 aprilie 2012, 1:12)

    Vizitiul [utilizator]

    Unde sunt ceasurile aurite promise? :))))
  • +4 (6 voturi)    
    Decebal catre Traian (Luni, 30 aprilie 2012, 1:15)

    asclepios [anonim]

    Decebal: ah traiane, m-ai inselat cu cateaua. eu te asteptam sa "facem " impreuna poporul roman si tu ...al dreacu de tradator cu pootza ta goala. hai secspir, curvarule. du-te inapoi la romii tai de la roma, boratule!
  • +6 (8 voturi)    
    Statuia il reprezinta pe Oprescu (Luni, 30 aprilie 2012, 1:40)

    Vizitiul [utilizator]

    Oprescu insusi rezolvand problema cainilor, adica ii ia de colo si ii duce mai incolo, exact ceea ce a si facut :)
  • +3 (5 voturi)    
    Grotesc (Luni, 30 aprilie 2012, 2:26)

    Ioana [anonim]

    Statuia asta ar trebui sa fie ilustratia de dictionar a termenului "GROTESC" GROTÉSC3 ~uri n. Categorie a esteticii, care reflectă realitatea în forme caricaturale, bizare, voit disproporționale. /<fr. grotesque, it. grottesco
    • +2 (4 voturi)    
      Acad Theodorescu tocmai a scapat din ... pestera ! (Luni, 30 aprilie 2012, 11:47)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui Ioana

      Acad Theodorescu tocmai a scapat din ... pestera! si a vrut sa arate publicului bucurestean cum arata semenii sai din "lumea artei" ... niste increzuti pomposi, de genul celor care pun masti de gaze roz pe figura lui Mihai Viteazu, care trimit la Bruxelles poeni la fel de roz si care acum ni-l arata pe Traian "eroic" - recte in fundul gol.

      Acestia sunt artistii crescuti in comunism - mari maestri ai pupincurismului ceausist, academicieni de mucava ...

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • +5 (7 voturi)    
    o interpretare critica (Luni, 30 aprilie 2012, 2:57)

    bombanescu [anonim]

    Statuia are multe elemente inedite, cum ar fi motivul catelei recalcitrante, indispusa la atingerea mecanica si fara sentiment a stapanului. El priveste aiurea, ea turbeaza, la propriu, de furie nestiind daca e vorba de o alta catzea la care el priveste. Se pare ca nici fularul de ultima moda pe care si l-a cumparat recent, nici nurii ei altadata atat de atractivi nu mai au efect. Superbbb!
    Ma intreb totusi daca nu era mai de efect sa fi pus o oaie cu blanita.
  • +6 (8 voturi)    
    aha (Luni, 30 aprilie 2012, 4:54)

    tsrs [anonim]

    bine ca nu i-a pus in brate o femeie gonflabila... desi la cum arata cateaua, pare sa fie o jucarie de sexi shop... daca burlanul ala care ii iese din git lupoaicei se vrea steagul dacic cu cap de lup, inseamna ca orice prost poate face arta contemporana (ceea ce nu e departe de adevar), sau poate ajunge academician (ceea ce e deja demonstrat)...
  • +4 (6 voturi)    
    e jenanta din toate punctele de vedere (Luni, 30 aprilie 2012, 6:02)

    RaduBaldea [anonim]

    de fapt Statuia il reprezinta pe Oprescu impreuna cu un caine maidanez, semn al luptei pe care primaria Bucuresti o duce cu cainii comunitari !
  • +5 (7 voturi)    
    atractie turistica (Luni, 30 aprilie 2012, 6:08)

    rafinatu [anonim]

    baaaai tataaa ce frumusete! ma manca-v-as, dadu Ceasca in noi cu niste monumente de toata maiestria artistica, dar grozavia asta bate orice inchipuire sinistra; acum sa vezi turism in Bucale; mayahi, mayaho, mayahahahaha
  • +5 (7 voturi)    
    caricatura lui Traian (Luni, 30 aprilie 2012, 6:12)

    Sandu [anonim]

    Statuia merge perfect langa TEAPA CU CARTOFUL LUI ILIESCU. Este la fel de hâdă. Sa pui langa o fatada clasica, o mizerie modernista! Dar romanii se vor obisnui si cu infectia asta!
  • -5 (5 voturi)    
    De fapt... (Luni, 30 aprilie 2012, 7:03)

    valibb [anonim]

    E Basescu cu Udrea in brate. Metaforic vorbind....
  • -3 (5 voturi)    
    Debilitate (Luni, 30 aprilie 2012, 7:17)

    mdan [anonim]

    Chestia aia din "arsenalul" lui Traian, care atarna atat de frumos, pare a fi sugestia lui Patapievici si Cartarescu. Ingrozitor, luati-o de-acolo cat mai repede, e o monstruozitate. Nici lupoaica nu-i mai prejos.
  • +4 (6 voturi)    
    Statuia asta va speria copiii! (Luni, 30 aprilie 2012, 7:35)

    Adrian Grosu [anonim]

    Mai rar poti vedea asemenea porcarie. Lupoaica sta intepenita intr-un rigor mortis in bratele imparatului cu expresie de betiv tocmai alcoolizat care s-a dezbracat si sta cu cucu' ostentativ expus publicului. Va dati seama ce imagine poate creea in mintea unor copii de cativa ani care vor vedea hidoasa statuie pentru prima oara. Daca as trai in Bucuresti m-as da peste cap sa vad mizeria asta de statuie disparuta de acolo.
  • +4 (8 voturi)    
    Oribil!! (Luni, 30 aprilie 2012, 7:41)

    Mircea [anonim]

    Oribil, grotesc, nesimtire, kitsch...
    Nici Funar nu a reusit asa ceva! A trantit la Cluj statuie in varful unei coloane (Avram Iancu) inalta cat Catedrala Ortodoxa si a iesit o monstruozitate. Nici nu exista comparatie cu celebra statuie , tot din Cluj, cea a lui Matei Corvin, facuta de unguri.

    Da' aici, cu Traian in cucu'gol (bine ca nu l-a facut in erectie, sa ne arate cat de viril este stramosul nostru!) este chiar o obraznicie. In campania de la locale acum, s-ar putea sa-l coste pe domn doctor!
  • +4 (4 voturi)    
    grotesc! (Luni, 30 aprilie 2012, 7:43)

    gabriela [anonim]

    Este o interpretare grotesca a originilor poporului nostru.
    Alti bani aruncati din buzunarul nostru, al tuturor.Se vede clar ca oprescu nu are nimic de-a face cu istoria si bunul gust.
    Cineva, mai sus, a spus ca ar putea reprezenta un lucrator de la ecarisaj, sunt de acord cu el, lucrarea nu face trimitere la imparatul roman.
    Propun ca, pentru posteritate, primarilor care nu au performat, sa li se ridice astfel de statui, cu "capsuna" aferenta.
  • +4 (6 voturi)    
    ... (Luni, 30 aprilie 2012, 8:23)

    ... [anonim]

    am crezut initial ca e o gluma. "Statuia" e un kitsch oribil...cu o lupoaica cu capatzana de lup dacic, cu hamparatul auriu si cu organele evidentiate in mod aproape obscen, in fine, o porcarie. Pe langa executia stangace, asa-zisa metafora/idee a sculpturii (cap de lup dacic transplantat pe corp de lupoaica, modul stangaci in care e tinuta de "imparat") jignesc ca mod de interpretare chiar si o galerie de fotbal de divizia C. Pentru unii arta comtemporana e pretext pentru cele mai mari idiotenii. De "maestru" ce sa mai spun...
  • +2 (2 voturi)    
    statuia (Luni, 30 aprilie 2012, 8:30)

    petru alexandru galai [anonim]

    studiati comentariile din epoca la coloana infinitului
  • +2 (4 voturi)    
    bolnavi mintali (Luni, 30 aprilie 2012, 8:37)

    dan [anonim]

    Ce rusine ,ce rusine , ce rusine
  • +2 (4 voturi)    
    ha ha ha ha !... (Luni, 30 aprilie 2012, 8:55)

    gimini [utilizator]

    Asta e gluma, sau ce?!... Carevasazica ditamai imparatul in daravela goala si cu o lupoaica in brate?!... Gizaz Craist, nebunul care a facut porcaria asta era pe droguri, sau cum?! Bai tovarasi!... arta publica e una, arta de fitze e alta!... ganditi-va ca statuia asta va sta intr-un loc public, vor veni si oameni fara cultura artistica s-o vada, si copii de clasa a 2-a, si li se va povesti de Traian, Decebal etc. ... ce vor zice copiii aia? Aha, uite-l pe nenea Traian in putza goala, asa a cucerit el Dacia! Bai!... tembelilor!... in mintea voastra bolnava asa e reprezentat Traian pe Columna?! Ati vazut voi soldat roman in putza goala pe Columna?! Daca vreti subiecte de afisat la Muzeul Georges Pompidou, foarte bine, bravo, dar ganditi-va intai la scopul acelei opere de arta!
    • +2 (2 voturi)    
      Well .. era sus pe Columna ! (Luni, 30 aprilie 2012, 12:00)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui gimini

      Reprezentarile de pe Columna lui Traian erau vazute in epoca astfel:

      1. Columna a fost construita sa marcheze efortul constructorilor de a muta un deal pentru a construi Forul lui Traian. Inaltimea Columnei era egala cu cea a dealului mutat.

      2. Pe fusul Columnei au fost reprezentate scene din razboaiele cu dacii - percepute in epoca drept cele mai dure si mai sangeroase, iar pe de alta parte ca cele mai banoase. Forul lui Traian si Roma intreaga au fost impodobite cu semnele victoriei - statuile dacilor nesupusi, care aveau la baza cuvintele "ex manibus" - legenda privind sursa de finantare a acestor constructii din prazile de razboi din Dacia.
      Pe fus imparatul Traian apare in diferite ipostaze - de cetatean, de militar si de preot - subliniind valorile romane - just, brav, pios. Costumatia este adaptata rolului - toga, lorica, toga - cu capul acoperit cu pulpana.

      3. Pe varful Columnei a fost pusa o statuie cu divul Traian - in nuditate eroica, care simboliza metamorfoza imparatului in zeu ("diivus Trajanus"). In Evul Mediu - statuia a fost inlocuita cu cea a Sfantului Petru.

      Well ... alegerea facuta de dl. academician Razvan Theodorescu pentru reprezentarea stradala a imparatului Traian - este cel putin discutabila, iar servilismul celor din Primarie - abject (oricum de "dansii" nu ne putem astepta la prea multe).

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .
  • -3 (5 voturi)    
    Traian pe dracu'! (Luni, 30 aprilie 2012, 9:10)

    Gore [anonim]

    Ala-i toată ziua Patapievici!
  • +1 (3 voturi)    
    dacii (Luni, 30 aprilie 2012, 9:17)

    flash [anonim]

    noi nu suntem urmasii romei !!! o manipulare grosolana !!!
    • -1 (3 voturi)    
      Ai dreptate... (Luni, 30 aprilie 2012, 13:31)

      Imperator Traianus [anonim] i-a raspuns lui flash

      ... VOI nu sunteti urmasii Romei, ci ai Moscovei! Noi, Romanii suntem urmasii Romei!
      • 0 (2 voturi)    
        care VOI ? (Luni, 30 aprilie 2012, 15:22)

        flash [anonim] i-a raspuns lui Imperator Traianus

        romanii stau prost la capitolul "a pune capul la contributie". p.s. : nu mai citi toate prostiile sau mai bine informeaza-te....... poti sa iti arunci din cartile de istorie cu poza tovarasului
  • 0 (2 voturi)    
    Oprescu a facut oferta electorala. (Luni, 30 aprilie 2012, 9:19)

    mircea [anonim]

    Le va da bucurestenilor,organele genitale,nu se stia ale cui,pentru-ca statuia nu seamana cu Traian.Razvan Theodorescu spune ca este imparatul Romei,Traian si ca este crestin.Oare Razvan Theodorescu chiar este academician de ne minte asa pe fata?De cand imparatul Traian a fost crestin?Sau ne abureste asa cum fac confratii lui politici(PSD) batandu-si joc de istoria poporului roman.In rest ,subscriu la ce spune cel care semneaza "moucha" .
  • 0 (2 voturi)    
    asta nu e arta (Luni, 30 aprilie 2012, 9:22)

    io [anonim]

    Doamne cat de urata poate fi statuia asta.
    Gonadele imparatului la vedere si cainele comunitar -asta chiar este foarte reprezentativ pentru mitici cu kk pe creier.
    Propun distrugerea/topirea acestui monument de prostie.
    ORIBIL!

    PS: o fi fost valabil Vasile Gorduz asta, dar asta e prea de tot ...
  • +2 (4 voturi)    
    sunteti niste neseriosi,voi Bucurestenii! (Luni, 30 aprilie 2012, 9:25)

    niculaie [anonim]

    Este o statuie foarte sugestiva si iata dece;
    a) Traian este gol deaorece 'hainele imparatului' nu au nimic de ascuns.
    Traian s-a nascut in Spania,insa dintr-o familie de origine romana
    Traian,ca si multi alti imparati romani, era homosexual,da rau de tot,ceace,probabil,explica stanza exibitionista a statui
    b) catelusa din bratele Imparatului se vrea Lupa Capitolina insa in realitatea bucuresteana contemporana reprezinta omagiu artistului adus celor 350.000 de maidaneji bucuresteni.
  • +4 (6 voturi)    
    ORIBIL! (Luni, 30 aprilie 2012, 9:39)

    Stefan [anonim]

    Pe noi ne mananca cainii pe strada si capusele in parcuri si lui Oprescu ii arde de statui! Mai e si urata statuia.

    Am gresit ca l-am votat, dar nu mai fac, promit!

    PS: E un maidanez, v-am zis eu ca o sa se faca un monument al maidanezului sacru!
  • +4 (6 voturi)    
    Statuia imparatului Traian (Luni, 30 aprilie 2012, 10:18)

    ionita [anonim]

    Dle Oprescu ,nu stiu a cui a fost ideea ,dar e penibila.
    Daca s-ar scula Traian, cred ca ti-ar arata el ca aia nu-i tinuta de gala pentru un imparat ci pentru un sclav
    De cind lupoaica in miinile imparatului???,asta-i alta nazbitie de om fara simtul esteticului.
    Si citi lei zici c-ai dat pe panarama asta???,ca daca ma platesti bine vorbesc cu niste romi s-o duca la REMAT.
  • -2 (4 voturi)    
    Comentariile cui? (Luni, 30 aprilie 2012, 10:19)

    kansas [anonim]

    Am citit comentariile voastre , cu totii spuneti ca nu e in regula dar cu siguranta nu sunteti fanii ;lui Oprescu si probabil nici bucuresteni nu sunteti.Deci , aruncati gunoaie pe strazai , nu va dati zapada de pe masini si nici din fata curtilor si asurziti trecatorii cu manele- cea mai oribila muzica in schimb aveti pertentii de natura artistica la amplasarea unei statui.OamEni buni , statuia poate fi amplasata oriunde , poate fi si topita dar voi cand va civilizati pentru ca Bucurestiul este acum un oras realmente frumos dar voi bucurestenii ati ramas necivilizati...
    • -2 (2 voturi)    
      avem nevoie de altceva... (Luni, 30 aprilie 2012, 13:31)

      florin [anonim] i-a raspuns lui kansas

      ...de romani americanizati sa ne dea lectii. Trebuia sa stai aici si sa lupti si tu pentru schimbarea societatii. E usor sa comentezi de la caldurica. Mai bine ai civiliza diaspora romana de acolo, ca nici cu voi nu mi-e rusine.
  • -2 (4 voturi)    
    turism si bani (Luni, 30 aprilie 2012, 10:22)

    kiron [anonim]

    oprescu e vizionar! si defunctul sculptor;

    asa cum la verona se fac mii de poze cu mana pe sanul dezgolit al julietei asa vor face sutele de turisti ce vor veni in buc. poze cu mana pe scula lui traian, pe bucile imparatului ( cine are o orietare sexuala mai deosebita), pe tatele animalului etc; in fata statuiei trebuie amenajata o gradina cu bere si mici si cu un nume cu rezonanta istorica!
    propun: " la p...a lui Train" sau " gradina wonder-dog"

    in fine, prevad un viitor comercial de exceptie al acestui obiectiv artistic;

    oricum e mai misto decat parjoala in scobitoare sau ca maniu dezhumat si asteptam sa vedem ce va urma!
  • +4 (6 voturi)    
    ce as mai putea aduaga (Luni, 30 aprilie 2012, 10:28)

    capingura srl [anonim]

    O statuie tehnic impecabil de banala. O compzitie care imbina in mod greu digerabil, bustul antic, nudul David, un mutant intre lupoiaca capitolina cu tatele pline si capul de lup al dacilor fara solzii de peste, la care adugam pentru echilbru senil o coada in vant. Mutantul cu tatele pline pluteste deasupra mainilor lui Traian, probabil daca o tinea de tate intr-am la banuilei, oricum am intrat la banuieli. Noroc ca Traian nu este in erectie, intram si mai mult la banuieli. Este o hidosenie fara indoiala care va sfarsi precum pastila din piata Aviatorilor, mutata unde nu supara ochiul si bunul simt. Obsedatilor!!!!!!
  • 0 (2 voturi)    
    Aduce a ...? (Luni, 30 aprilie 2012, 10:31)

    n.dumiritu [anonim]

    Aduce a Sabin Balasa 3D. Neoacademism neaos ? Ne lamureste careva ?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu am nimici arta nud in sine (Luni, 30 aprilie 2012, 10:38)

    Luke [anonim]

    nici macar in spatii publice dar chestia asta e prea de tot. Cateaua (bine, lupoaica) dupa tzatze e clar ca a fatat de curand. Ce-o fi avand asta cu geneza poporului roman? Vazand poza sau statuia in realitate sigur te duci cu gandul la lupoaica din mitul genezei romei, care da, are tzatze ca si asta. Cine nu se gandeste la aia nu site povestea si sigur nu stie nici de lupii dacilor. O asemenea amestecare de elemente elemente si idei poarta un singur nume: Kitsch
  • +3 (5 voturi)    
    ... (Luni, 30 aprilie 2012, 10:44)

    anonim [anonim]

    "Unii o considera monstruoasa, altii, ridicola". Daca o consider si monstruoasa si ridicola e vreo problema? Cat despre "oamenii astia l-ar refuza si pe Brancusi in zilele noastre", e o blasfemie sa compari operele lui Brancusi cu aberatia asta.
  • 0 (2 voturi)    
    deosebit (Luni, 30 aprilie 2012, 10:45)

    Albu Lucian [anonim]

    Foarte urat ! sa pui o statuie al unui cotropitor in centru capitale, incredeibil; la Roma sunt statui reprezentand Dacii demni, iar noi veneram niste jefuitori .
  • +4 (6 voturi)    
    KITSCH! (Luni, 30 aprilie 2012, 10:49)

    Lucian* [utilizator]

    faptul ca statuia este un kitsch este reprezentativ pentru arta si cultura din ziua de azi din Romania. Asta se promoveaza!

    Faza cu Traian ca este stramosul nostru este nitel cam trasa de par, fiziologic vorbind :).
    Tipu' era gay convins si si-a lasat iubitul (Hadrian) in locul lui la tron inainte de a muri.

    Faptul ca atat Traian cat si Hadrian au fost homosexuali, nu i-a impiedicat sa fie printre cei mai buni imparati pe care Imperiul Roman i-a avut. Traian a fost primul din seria celor "5 buni imparati" dupa cum ii stie istoria.

    La urma urmei, ce naiba are de a face preferintele sexuale cu stiinta si vointa de administrare?

    Revenind la subiect, statuia aia este oribila si cred ca o sa fie o treaba excelenta atunci cand va fi mutata.
    Inteleg sprijinul pentru artisti, dar aici ne umplem de ridicol!
  • +3 (5 voturi)    
    statuia (Luni, 30 aprilie 2012, 11:12)

    MihaiP [anonim]

    Statuia este oribila. O combinatie tampita a elemente care nu au ce cauta puse impreuna.

    (Sunt tanar, educat, deschis la mine. printre altele am si o licenta in istorie.)
  • -2 (2 voturi)    
    ...rusine...!!! (Luni, 30 aprilie 2012, 11:44)

    nicu [anonim]

    Sa uitat,ca poporul roman se trage din daci,nu din romani...si daca domnul Oprescu se crede neam cu Traian,stie el de ce...!!!...pe cand statuie cu Burebista si Decebal...?!!!
    • 0 (2 voturi)    
      Inapoi la scoala primara... (Luni, 30 aprilie 2012, 12:53)

      Civis Romanus sum! [anonim] i-a raspuns lui nicu

      Bre, Nikalai Kishiniovski, de ce crezi tu ca numele poporului nostru este ROMAN, iar nu dac?
  • +3 (5 voturi)    
    Statuia Gorduz (Luni, 30 aprilie 2012, 11:53)

    dan [anonim]

    Doua elemente care nu interactioneaza de fel. Este gandita schematic, simplist, impersonal, ingust, tamp si - atunci, bine-nteles ca organul sexual - prea expus - defineste lipsa de maturitate artistica.
  • -1 (3 voturi)    
    daca o lasa acolo, peste 100 de ani (Luni, 30 aprilie 2012, 12:16)

    briggs [anonim]

    zona se va numi "la cateaua zburatoare" sau la "cucu si catelu'" sau la "cainele si cucul gol".

    probabil stiti ca exista vechi zone in bucuresti numite "cutitul de argint", "geamuri multe", etc.
  • +2 (4 voturi)    
    lool (Luni, 30 aprilie 2012, 12:24)

    putza lu decebal [anonim]

    Ce hidoşenie zoofilă!
  • +2 (6 voturi)    
    Tragic (Luni, 30 aprilie 2012, 12:35)

    Trident [utilizator]

    In afara de faptul ca statuia este de un prost gust clar si evident pentru orice sculptor de valoare ea mai da o lovitura identitatii acestui neam care retineti domnilor : nu se trage din romani ci din daci.
    Indivizi care nu au nici o legatura cu iubirea de neam ne-au falsificat istoria de sute de ani mintinndu-ne cu nerusinare. Vor sa ne distruga identitatea, vor sa faca din acest neam al dacilor o pata neagra in istoria umanitati.
    Ii anunt si pe aceasta cale ca exista Dumnezeu si vor plati cu varf si indesat toate aceste atacuri indreptate impotriva fiintei nationale.
    Celor de aici le transmit ca daca nu iubesc aceasta tara mai bine ar fi sa plece in alta parte, iar celor plecati, care ne tot dau lectii de morala le-as indica sa-si vada de treaba lor. Daca vrei sa lupti ramai in arena nu intri in galerie si faci pe viteazul.
    Acest neam nu va pierii indiferent cat de mult isi doresc unii din interior sau exterior asta.
  • +3 (5 voturi)    
    Haideți să îi cumpărăm chiloți! (Luni, 30 aprilie 2012, 12:53)

    Adrian [anonim]

    O așa-zisă statuie/operă de artă hidoasă, inutilă, cu care probabil s-au spălat niște bani. Credeți că i-ar sta mai bine acoperită cu niște budigăi marca Botezatu? Că Primăria nu a mai avut bani să-i cumpere chiloți.
  • +3 (5 voturi)    
    ? (Luni, 30 aprilie 2012, 13:25)

    Octavian [anonim]

    Am vazut jocuri video cu o coeziune mai buna intre personaje. Ce sta "Traian" cu mainile intinse asa? E cumva la cersit? Vrea sa simbolizeze caracterul secular al romanilor?

    Iar lupoaica aia cumva e remorcata de o nava extraterestra cu o raza invizibila? Nu de alta, pare cam crispata pt un animal care se doreste a sta in bratele cuiva.

    Mie imi e destul de clar ca autorul a facut initial 2 statui separate (culori diferite, lipsa de simbioza intre personaje, posturi ciudate). Vazand ca nu prind la public, le-a remodelat (adica a ridicat cu macaraua lupul sa ajunga in bratele omului).

    Nu cer realism, cer bun simt.
  • 0 (2 voturi)    
    intrebare (Luni, 30 aprilie 2012, 13:33)

    Florin [anonim]

    Daca as sta vopsit gol, pe strada, nu m-ar ridica imediat?
  • +1 (3 voturi)    
    ...din ciclu'facem ce facem si tot tampiti ramanem (Luni, 30 aprilie 2012, 14:18)

    Cristian Iacob [anonim]

    ...conceptul pare a fi 'scapat' din chinurile creatiei dupa ceva noapte de betivaneala si orgii comuniste cu bucataresele vreunei pensiuni prietenoase cu artistii plimbati in lesa de cei care ne conduc.Inca o palma splendid oferita peste botul poporului roman.
  • -2 (2 voturi)    
    Cit umor! (Luni, 30 aprilie 2012, 14:25)

    Neica [anonim]

    Nu am citit in viata mea un asemenea sir de comentarii pline de umor.
    Hotnews, cind ne va fi mai greu, postati acest articol sa ne aducem aminte si sa mai ridem putin.!
  • +1 (3 voturi)    
    Statuia din fata Muzeului National de istorie a Ro (Luni, 30 aprilie 2012, 15:18)

    George Postelnicu [anonim]

    Astia ne iau la misto!Pai tipul cu cateaua in brate nu aduce deloc cu Traian!Sau indivizii care ne-ai pricopsit cu oroarea asta, fac uz de droguri si atunci imi explic dece promoveaza tendintele zoofile!
  • +2 (4 voturi)    
    tavarisci oprila ai incurcat-o bre (Luni, 30 aprilie 2012, 15:44)

    mircea [anonim]

    cateaua lesinata in bratele maidanezului general
  • +1 (3 voturi)    
    E Oprescu cu maidanezul in breate (Luni, 30 aprilie 2012, 15:54)

    mediatorbucurestimustateanu.ro [anonim]

    Statuia lui Oprescu nu a lui Traian :)
  • +1 (3 voturi)    
    Nenea (Luni, 30 aprilie 2012, 16:02)

    Ska [anonim]

    de pe trepte si-a pus si ochelarii sa vada mai bine. Ar trebui sa mai aduca niste fulare de piatra sa le ataseze pe acolo pe undeva (si sa-l castreze... macar sa fie o pseudoshiva cu petu pe antebrate...ca ar avea sens levitatia animalului...
  • +1 (1 vot)    
    nume statuie (Luni, 30 aprilie 2012, 17:26)

    gabin [anonim]

    Propun ca ansamblul statuar sa se numeasca : Monumentul hingherului de la Cernobil. Asa se explica tot: omul e gol, fiind prost platit - pentru ca, din pricina de radiatii, pe-acolo nu mai au caini - iar, aia care exista, sunt mutanti! Pe bune - nu orice e ciudat inseamna arta si asta nu pentru ca nu intelegem noi modernismul! Porcaria asta si Teapa lui Ghildus trebuie luate acasa de cei care le-au comandat. Iar noi, vrem banii inapoi! Se gasesc artisti talentati, care, de sumele alea sa faca ARTA adevarata!
  • +1 (1 vot)    
    Gasca lui Gorduz subzista post - mortem ! (Luni, 30 aprilie 2012, 18:24)

    molitor [anonim]

    Sculptorul Silvia Radu , fosta secretara de partid la Uniunea Artistilor plastici in anii 80 , sotia lui V. Gorduz este sustinuta de Dan Haulica , Mihai Oroveanu , Ioana Vlasiu si indirect de A. Plessu si compania , este cea mai buna prietena cu Arh. sef al capitalei .
  • +1 (1 vot)    
    Tun de 200000 (Marţi, 1 mai 2012, 0:42)

    UncleSam [utilizator]

    http://mironmanega.blogspot.ca/2011/08/steagul-dacic-care-traverseaza-lupoaica.html

    Eu tot nu inteleg pe ce a dat Oprescu 200000 lei noi? Pe o vechitura marca Gorduz? Pana acum se intelegea ca primaria a comandat o statuie noua, cum a aparut vechitura lui Gorduz reconditionat in Bucuresti de la Roma?
    De unde era ascunsa in curtea Academiei Romane de la Roma, acum e in Bucuresti, pai asta costa 200000lei? Mai sa fie, miroase a tun de la o posta.
  • +1 (1 vot)    
    Statuia Imparatului Traian de la Bucuresti (Marţi, 1 mai 2012, 2:25)

    Constantin Dusescu [anonim]

    "Despre morti numai de bine" Despre vii cat trebuie. De laVasile Gorduz avem si la Montreal, in Piata Romaniei, o statie a lui Mihai Eminescu, mai bine zis, un STARV AL MARELUI POET! Despre vii ar trebui ca Razvan Teodorescu sa spuna, cum au fost primiti, el si Ion Iliescu la inaugurare, de catre diaspora care asista la eveniment. Spectacolul, a fost "cu branza" si revolta maxima! Locul este si acum, ocolit de majoritatea concetatenilor.
    Regretul este mare, intrucat, avem sculptori de valoare, care sunt "incurajati" politic!
  • +2 (2 voturi)    
    Traian... (Marţi, 1 mai 2012, 2:42)

    L [anonim]

    Suparat ca Udrea nu mai este ministru si ii plange intr-una, Basescu si-a rupt hainele de pe el (in semnde mare jale) si si-a pus cenusa in cap (din cauza aia chelia nu e acoperita). In ultima clipa s-a gandit ca jalea i se trage si de la motiunea de cenzura si caderea guvernului Ungureanu asa ca s-a hotarit sa faca ceva sa i se mai ierte pacatele. A iesit astfel, plans si gol si a luat in brate prima maidaneza moarta pe care a gasit-o, atat in semn de regret pentru maidanezii omoriti pe cand era primar cat si din solidaritate cu fostii colegi de partid. Numai ca nemiloasele harpii au hotarit sa-l impietreasca chiar pe scarile alea... :D
    • +1 (1 vot)    
      am vrut sa spun... (Marţi, 1 mai 2012, 11:32)

      L [anonim] i-a raspuns lui L

      chelia nu e vizibila, e acoperita
    • 0 (0 voturi)    
      penibil (Duminică, 6 mai 2012, 20:17)

      Sanda [anonim] i-a raspuns lui L

      Un comentariu mai original n-ai putut "produce"? Amplasarea caricaturii asteaia nu e facuta nici de Udrea nici de Basescu si e facuta pe banii nostrii. Ai invatat lectia bine, dar macar spune-o unde are legatura, ca aici e mai penibila decat cateaua.
  • +2 (2 voturi)    
    hainele cele noi ale împăratului (Marţi, 1 mai 2012, 9:37)

    ro [anonim]

    unde s-a mai văzut un împărat în curu' gol?
    de ce să-l înfăţişezi gol? ce vrei să spui cu asta?
    unui împărat trebuie să i se vadă semnele maiestăţii, ale autorităţii, cu goliciunea

    în plus, e şi într-o poziţie nefirească în raport cu lupoaica. parcă ar ţine-o în braţe, deşi n-o atinge
    lupoaica însăşi pare plantată, luată de pe un soclu şi suspendată în aer, nu ţinută în braţe

    o statuie de prost gust
  • +2 (2 voturi)    
    parere (Miercuri, 2 mai 2012, 1:02)

    ali [anonim]

    "Statuia zoofilului anonim". Daca nu i se vedea organul imparatului, as fi fost sigur ca o tine pe penis. Dar asa, nu exista decat o singura explicatie: Picatura cand lipeste...
    • +1 (1 vot)    
      Voi radeti! (Miercuri, 2 mai 2012, 23:08)

      lili [anonim] i-a raspuns lui ali

      Si eu am trecut pe acolo si am tras o sperietura, lupoica aia este hidoasa!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version