Batalia pentru ridicarea MCV. Strategia Romaniei, schimbarea liderului PSD si replica UE

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 21 martie 2012, 21:46 Actualitate | Esenţial

Comisia Europeana
Foto: Comisia Europeana
Romania a declansat o ofensiva la nivel diplomatic si institutional pentru a obtine din vara ridicarea sau "regandirea" Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV), instrumentul care de la aderarea tarii noastre in UE a fortat reformele din justitie. MCV-ul a fost folosit drept pretext de Olanda pentru a bloca accesul Romaniei in spatiul Schengen, iar ridicarea MCV-ului ar insemna un castig al politicii de la Bucuresti obtinut intr-un an electoral.

Pe langa aprecierile pozitive din ultimele rapoarte utilizate ca argumente pentru ridicarea mecanismului guvernul anunta noi masuri pentru "atingerea obiectivelor in cadrul MCV". Pe de alta parte, semnalul de la Bruxelles si din partea unor cancelarii occidentale este clar: prea devreme sa discutam, meritele MCV sunt mai mari decat inconvenientele, mecanismul trebuie mentinut.


  • Disponibilitatea CE de a ridica MCV-ul? "In fata realizarilor concrete din teren nu pot fi invocate contraargumente", explica ministrul justitiei, Catalin Predoiu.
  • Jose Manuel Barroso, presedintele CE: Este prematur sa discutam. Testul-cheie va fi sustenabilitatea si ireversibilitatea reformelor in justitie.
  • Ambasadorul Germaniei in Romania:  Cei care cer renuntarea la MCV sunt tot mai multi in Romania. Meritele MCV sunt mai importante decat inconvenientele, mecansimul trebuie mentinut
Ofensiva diplomatica

MRU in vizita la Bruxelles sa discute "regandirea MCV pe cu totul alte coordonate"

La prima sa vizita externa, premierul Mihai Ravan Ungureanu a ridicat la Bruxelles, la Comisia Europeana, oportunitatea ridicarii Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV).

MR Ungureanu si Jose Barroso
Foto: Comisia Europeana
"Am avut un schimb de vederi privind aspectele tehnice in perspectiva urmatoarei evaluari privind MCV, pe care CE o va realiza in vara acestui an, subliniind seriozitatea cu care institutiile romanesti lucreaza la pregatirea evaluarii din vara. Am reiterat angajamentul acestui guvern de a continua reformele in justitie si combaterea coruptiei", declara pe 15 martie premierul Ungureanu.

"Credem ca in vara, in iulie, vom putea oferi toate argumentele tehnice necesare pentru a regandi MCV pe cu totul alte coordonate", mai spunea Ungureanu.

Cristian Diaconescu, ministrul de externe, la Bruxelles: Am suficiente elemente sa cred ca in vara va fi ultimul raport din cadrul MCV

Cristian Diaconescu
Foto: HotNews.ro
Pozitia premierului a fost prefatata de catre Ministrul de Externe, Cristian Diaconescu, la inceputul lunii martie dupa o intalnire tot la Bruxelles  cu secretarul general al Comisiei Europene, Catherine Day.

"Pe actualul sistem, am suficiente elemente sa cred ca va fi ultimul raport din cadrul MCV. (...) Cred ca Romania trebuie sa treaca in mod categoric de la stadiul de monitorizat pe acest palier la cel de partener, care are ca si Comisia Europeana interesul de a imbunatati sistemul judiciar, in special in interesul cetatenilor romani", declara ministrul Cristian Diaconescu, citat de Agerpres.

Presedintele Senatului, Vasile Blaga, intalniri cu omologii sai francez, spaniol si olandez

Tot in luna martie, presedintele Senatului, Vasile Blaga, s-a intalnit la Paris cu omologii sai din Senatul Frantei, Senatul Spaniei si Senatul Olandei. Printre alte subiecte de discutie, Vasile Blaga i-a informat pe omolgii sai despre progresele realizate de Romania cu privire la toate cele patru conditionalitati din cadrul MCV, noteaza realitatea.net si agerpres.

Leonard Orban, Ministrul Afacerilor Europene: MCV s-a putea "topi" in doua mecanisme aplicabile la nivel european

La inceputul anului, intr-un interviu pentru HotNews.ro, ministrul Afacerilor Europene Leonard Orban declara ca "MCV s-a putea "topi" in doua mecanisme aplicabile la nivel european, altfel ramanem un stat UE de categoria a doua".

"In masura in care se va continua cu acest mecanism si se va insista cu el, eu intrevad probleme serioase in domeniul gestionarii fondurilor europene. Iar aceste efecte se vor simti fie prin suspendarea sau intreruperea formala sau informala a unor plati sau pur si simplu prin pierderea unor fonduri. Deci trebuie sa intelegem ca nu poti face abstractie de existenta unui astfel de mecanism", a mai zis Orban.

Ofensiva institutionala

Guvernul ia noi masuri pentru "atingerea obiectivelor in cadrul MCV"

Intre timp, executivul cauta sa faca si sa adopte cat mai multe masuri pentru "atingerea obiectivelor in cadrul MCV", dupa cum declara marti, 20 martie, ministrul Justitiei Catalin Predoiu. Una dintre masuri amintite de Predoiu este elaborarea si propunerea spre adoptare a Strategiei Nationale Anticoruptie si continuarea dezvoltarii Oficiului pentru Recuperarea Creantelor.

Tot marti, Catalin Predoiu anunta ca, in urma sedintei de guvern, s-a aprobat o hotarare "privind accelerarea implementarii obiectivelor de referinta prevazute in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare".

Masurile privesc modificarea organizarii comisiei interministeriale MCV care va fi coordonata de ministrul Justitiei si va avea o maniera de functionare mai flexibila". "Comisia are ca atributii evaluarea modalitatii in care toate institutiile implicate in realizarea obiectivelor MCV isi indeplinesc sarcinile, potrivit competentelor acestora, armonizarea eforturilor in cadrul MCV si asigurarea dialogului si cooperarii intre institutiile implicate", se precizeaza intr-un comunicat al guvernului.

Catalin Predoiu, ministrul Justitiei: In fata realizarilor concrete din teren nu pot fi invocate contraargumente

Catalin Predoiu
Foto: Agerpres
Noile masuri anuntate de Guvern se adauga la cele deja luate in vederea indeplinirii obiectivelor MCV si a cerintelor din rapoartele pe justitie publicate de catre Comsia Europeana. Legea privind promovarea magistratilor la Inalta Curte, Adoptarea noilor coduri si intrarea lor in vigoare in curand, legea privind raspudnerea magistratilor - sunt doar cateva dintre masurile legislative apreciate in rapoartele recente MCV.

In plus, in ideea atingerii obiectivelor MCV, raportul Comisiei pe justitie din luna februarie 2012 apreciaza si lauda progresele facute de DNA, ANI si accelerarea proceselor la Inalta Curte.

La inceputul anului, inainte de publicarea raportului, ministrul Justitiei Catalin Predoiu "intrebat care este disponibilitatea Comisiei Europene fata de ridicarea MCV", a spus ca "in fata realizarilor concrete din teren nu pot fi invocate contraargumente, deci cheia acestei probleme se afla in primul rand in mana magistratilor nostri", noteaza Epoch Times.

Intrebat daca, personal, crede ca Mecanismul ar trebui mentinut, ministrul justitiei a aratat ca Mecanismul "a avut valente pentru reformele din tara noastra" si a subliniat ca "noi trebuie sa ne asiguram ca aceste reforme devin ireversibile, ca nu pot sa existe intoarceri inapoi"

Vicepresedintele CSM: MCV-ul a devenit un proces politic ce foloseste Justitia ca platforma de pornire

Fata de ridicarea MCV-ului s-a pronuntat marti, 20 martie, si vice-presedintele CSM,  procurorul Oana Schmidt-Haineala, care, intr-un interviu pentru Agerpres, sustinea ca rapoartele MCV "au incetat de mult a fi, daca au fost vreodata, rapoarte strict tehnice, MCV-ul in ansamblu devenind un proces politic ce foloseste Justitia ca platforma de pornire".

Oana Schmidt Haineala, vicepresedintele CSM
Foto: InfoCSM.ro
"Ne bucuram sa avem evidentiate pozitiv rezultatele DNA si suntem contrariati ca totusi pe ansamblu Justitia este vazuta ca fiind corupta. Privim rapoartele MCV ca fiind rapoarte eminamente tehnice, ca sa ajungem ulterior sa ne intrebam de unde pana unde conexiunea cu aderarea la Schengen. Atunci cand contradictiile sunt prea multe, cand vedem ca abordarea ultimilor ani produce un avans insuficient, cand interpretarile noastre sunt uneori diferite celor venind de la Bruxelles, poate ca e momentul pentru o reconsiderare de pozitii, pentru o redesenare a planurilor intr-un registru nou (...)", a mai declarat vicepresedintele CSM.

Declaratiile politice din opozitie

Victor Ponta (martie 2012): Trebuie sa mergem mai departe pe ideile MCV. Pentru primul an al guvernarii noastre, ar trebui sa se pastreze un gen de mecanism

Impotriva ridicarii MCV-ului si pentru pastrarea mecanismului in continuare s-a declarat recent, pe 19 martie, liderul PSD, Victor Ponta.

"Cred ca trebuie sa mergem mai departe pe ideile MCV, chiar daca ne deranjeaza. MCV trebuia sa se incheie de mult, dar sunt de parere ca, cel putin pentru primul an al guvernarii noastre, ar trebui sa se pastreze un gen de mecanism, un fel de supervizare pe justitie. Nu am orgoliul ca vin altii... chiar si la Schengen: de ce sa nu primim experti la vami, fie ei olandezi, danezi, englezi? Avem ceva de ascuns? Pentru ca acolo exista coruptie. De fiecare data cand ne opunem la asemenea lucruri starnim suspiciuni ca de fapt avem ceva de ascuns", a mai aratat Ponta intr-o emisiune la Digi24.

Victor Ponta (februarie 2012): Ne dorim ridicarea MCV, justitia noastra este in acest moment perfect functionala la standarde europene

Recenta pozitie a liderului social-democrat vine, insa, in contradictie cu alte declaratii facute de acesta in trecut.

Victor Ponta
Foto: Agerpres
Pe 9 februarie, la investirea Cabinetului Ungureanu in Parlament, Victor Ponta tinea un discurs in care declara: "Ne dorim ridicarea MCV, justitia noastra este in acest moment perfect functionala la standarde europene".

Pe 20 iulie 2011, intr-un interviu pentru RFI, intrebat daca MCV-ul ar putea fi ridicat in anul 2012, Victor Ponta a raspuns: "Ar fi foarte bine pentru noi, el trebuia eliminat de mult timp, dar ar fi foarte bine daca se intampla la anul [n.r. 2012]".

Adrian Severin, europarlamentar PSD: Romania trebuie sa constate caducitatea MCV-ului

Pentru ridicarea MCV-ului s-au declarat de-a lungul timpului mai multi politicieni din opozitie. In noiembrie 2011, europarlamentarul PSD Adrian Severin, intr-o conferinta despre "mitologia si exceptionalismului coruptiei romanesti" declara ca MCV-ul este caduc.

"Existenta MCV arata ca Romania este exceptionala. Intrarea romaniei in Schengen este strict legata de MCV. Existenta MCV atesta vina Romaniei, vina care nu mai trebuie verificata. Romania trebuie sa constate caducitatea MCV-ului."

In iulie 2011, dupa publicarea unuia dintre raporturi MCV pe justitie, Deputatul PNL Tudor Chiuariu, fost ministru al Justitiei, declara ca orice an care trece fara ridicarea Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) este un esec si mentine Romania intr-o stare de inferioritate in cadrul Uniunii Europene. 

Replica europeana

Ambasadorul Germaniei: MCV trebuie mentinut pentru ca meritele lui sunt mai importante decat inconvenientele. Cei care cer renuntarea la MCV sunt tot mai multi in Romania


Ambasadorul Germaniei in Romania, Andreas von Mettenheim a declarat, marti 20 martie, ca MCV-ul "trebuie sa ramana, pentru ca meritele lui sunt mai importante decat inconvenientele".

"Cei care cer renuntarea la MCV sunt tot mai multi in Romania. Desi am o anumita intelegere pentru
Andreas von Mettenheim
Foto: Agerpres
argumentul ca Romania nu vrea sa fie supusa unei proceduri despre care considera ca ar trebui mai degraba aplicata altor state membre, cred cu tarie ca mecanismul trebuie mentinut

Meritele sale depasesc de departe inconvenientele. El este un instrument foarte valoros in stabilizarea eforturilor pentru reforma si fara indoiala ca este foarte util in mainile celor care cer reforma", a declarat von Mettenheim.

Jose Manuel Barroso, presedintele CE: Testul-cheie la raportul MCV din vara va fi sustenabilitatea si ireversibilitatea reformelor in justitie

Despre oportunitatea ridicarii MCV-ului a vorbit si presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, dupa intalnirea avuta cu premierul Mihai Razvan Ungureanu la Bruxelles din 15 martie. Barroso a precizat ca despre o astfel de decizie este prematur sa se discute si ca Romania trebuie sa probeze ca reformele din justitie sunt ireversibile si sustenabile.

"E prematur sa vorbim despre inlocuirea sau terminarea MCV. Propunerea Comisiei depinde de rezultatele din teren. Testul-cheie la raportul MCV din vara va fi sustenabilitatea si ireversibilitatea reformelor in justitie. Nu avem nevoie doar de angajamentul Guvernului, ci si de cel al Parlamentului si al sistemului judiciar", a declarat Barroso.

Ce este Mecanismul de Cooperare si Verificare

Mecanismul de Cooperare si Verificare (MCV), un instrument fara precedent in istoria UE, a fost aplicat in 2007 Romaniei si Bulgariei pentru a controla si rezolva anumite deficiente in ce priveste reforma justitiei si lupta impotriva coruptiei, deficiente care puteau impiedica o aplicare corecta a legislatiei europene in cele doua state.

MCV-ul a fost, timp de cinci ani, intrumentul sub presiunea caruia s-au realizat majoritatea progreselor si reformelor in justitie.

Din 2007 si pana in prezent, ridicarea MCV-ului a fost un tel politic pentru fiecare guvernare. Statul roman a acuzat Bruxelles-ul ca, prin mecanismul de verificare, Romania, tara membra UE cu drepturi depline, este vazuta ca fiind de rang secund.

Intre timp, mai multe tari europene, cel mai puternic si recent exemplu fiind Olanda, au conditionat aderarea Romaniei la Schengen de progresele realizate in cadrul MCV. Autoritatile romane au denuntat aceasta abordare, motivand ca tratatul de aderare semnat in 2007 nu conditiona in nici un fel aderarea la Schengen de criteriile politice invocate de unele tari.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

12551 vizualizari

  • +15 (17 voturi)    
    no thanks (Miercuri, 21 martie 2012, 22:12)

    adyQ [utilizator]

    ii foarte frumoasa si fructuoasa aceast monitorizare, din pacate in romania nu e nimic ireversibil inca...
    • +2 (4 voturi)    
      MCV (Joi, 22 martie 2012, 9:13)

      maria [anonim] i-a raspuns lui adyQ

      Tema lansata AZI mi se pare surprinzatoare ! justitia romana i-a dat drumul unui PAR-LA-MEN-TAR SA PLECE DIN TARA !
      • +2 (4 voturi)    
        Progresele din Justitie sunt impresionante (Joi, 22 martie 2012, 10:25)

        CalinM [utilizator] i-a raspuns lui maria

        In ultimii doi ani progresele au fost enorme, dar am pornit de la ZERO din timpul guvernelor PNL si PSD cand nici un corupt nu a fost judecat cu adevarat, ca sa nu mai spunem inchis.

        Si cum in Romania nimic nu e ireversibil, chiar daca MCV o sa fie folosit ca arma politica, prefer sa fie tinut in continuare!!
      • -1 (1 vot)    
        mai bine urma model Dinel Staicu (Joi, 22 martie 2012, 15:23)

        alex [anonim] i-a raspuns lui maria

        Mai bine statea in tara si o rezolva precum Dinel Staicu cu ajutorul echipei din judiciar a Dl. Basescu.El nici macar nu a dat tunuri similare.
        S emai stie ceva de Dinel....
      • 0 (0 voturi)    
        faci parte din echipa de dezinformari (Joi, 22 martie 2012, 19:41)

        adyQ [anonim] i-a raspuns lui maria

        ?sau doar atat te duce capul??de ala a spus cineva destul de important ca putea sa organizeze si o conferinta de presa pe aeroport ca sa isi anunte plecarea ca nu avea nimeni ce sa ii faca din moment ce inca avea imunitate parlamentara, tre sa fim realisti ca legal nimeni nu avea cum sa il opreasca.....
  • -7 (23 voturi)    
    Guvizii de la guvernare si MCV (Miercuri, 21 martie 2012, 22:26)

    Piciu' [anonim]

    Guvizii de la gurvernare, si in general clasa politica din Ro, cred ca daca le tine cu fraierii din Romania, atunci o sa-i abureasca si pe aia de la UE. Parca la Ciuca Macaii de nu stiu unde, ii pasa lu' badea Gheorghe de MCV, cand justitia ne da cu bata pe spinare, suntem calcati de gipane pe sosele tzarii si autorii sunt condamnati cu suspendare ;), etc, etc, etc. Tzara lui papura voda, ah, scuze, tzara guvernata de PDL.
    • +21 (29 voturi)    
      Gresit (Joi, 22 martie 2012, 2:09)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Piciu'

      Ce tot o dati in curul PDL-ului, dar cand a fost PSD cum a fost sau PNL-ul, ce mafia misuna prin justitie, polirie, administratie si peste tot, ca si acuma mai cred unii daca sunt la stat fac numai ce vor ei
      USL=PDL aceeasi mizerie daca nu mai mare, pe vremea aceea nici nu iesea la suprafata, si da sa sustinem PDL-ul in masurile bune de asanare a justititei ca daca nu-i sustinem vine USL si o distruge de tot
    • -3 (5 voturi)    
      corecta remarca (Joi, 22 martie 2012, 9:10)

      cosion [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      Observatia este foarte corecta. Vezi cazul Placinta (cel mai recent dar nu singular) si vei realiza ca nu toti criminalii prinsi sunt condamnati.
    • +4 (6 voturi)    
      imi pare rau... (Joi, 22 martie 2012, 9:42)

      lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Piciu'

      am vrut sa-ti dau un plus, in timp ce citeam comentariul tau, dar finalul m-a facut sa ma razgandesc...
      nu-ti dau nici minus, poate ai fost plecat din tara si nu cunosti ca situatia prezentata de tine troneaza de la revolutie incoace si singurii care au incercat ceva au fost cei de la pdl sau, de ce nu, traian basescu, prin luarile de pozitii...
      daca nu te afli in una din cele doua situatii, inseamna ca din cauza unor oameni ca tine nu s-a facut o reforma in justitie (adevarata)...
  • +22 (22 voturi)    
    mcv (Miercuri, 21 martie 2012, 23:04)

    cosming [anonim]

    MCV-ul asta ar trebui sa aiba reguli mult mai drastice pentru Romania... degeaba se fac "progrese" ... NU SE VAD REZULTATELE!

    Intr-un sistem bolnav cum sunt de exemplu Justitia, Administratia publica si de stat, Parlamentul, degeaba faci "progrese" rezolvand 1% din cazuri.... Progresele adevarate sunt dupa ce se rezolva DEFINITIV si IREVOCABIL un minim de 70% din problemele semnalate de catre MCV.
  • +7 (13 voturi)    
    Normal ca hotii se straduie (Joi, 22 martie 2012, 2:48)

    confucius [anonim]

    ...sa elimine MCV. Daca reusesc atunci chiar ca se alege praful de Romania. Si asa se fura si se deturneaza bani ca-n codru.
  • -7 (9 voturi)    
    greshala pe care o fac demnitarii Romani (Joi, 22 martie 2012, 6:54)

    Mugurel [anonim]

    la chestia asta cu ridicarea MCV-ului este,dupa parerea mea, ca nu se prezinta la shefi astia de la EU cu daru.
    Cine e naiv sa creada ca se poate ridica MCV-u fara shpaga la EU?
  • +7 (7 voturi)    
    atentie (Joi, 22 martie 2012, 7:42)

    polifem [anonim]

    IN NICI UN CAZ NU TREBUIE ABANDONAT CONTROLUL!Nemtii au dreptate ! abia asteapta hotii astia si ceilalti sa-si faca de cap. Si asa progresele sint mici.Hotilor, li se par progresele mari.Inca 20 de ani de control UE ar fi necesar!
    Si putinul care s-a facut,s-a facut greu "cu sula in coaste"
    • 0 (0 voturi)    
      supraveghere mentinuta (Joi, 22 martie 2012, 20:05)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui polifem

      ai dreptate pentru acesti excroci ce ne conduc de 20 de ani si se pare ca suntem condamnati sa ne conduca mereu pentru ca tinerii ce vin din urma invata de la trogloditii sefi si mai bine ar fi supravegheati mereu sa nu ajungem sa ne rugam moartea cu acesti banditi perpetui
    • 0 (0 voturi)    
      supraveghere mentinuta (Joi, 22 martie 2012, 20:07)

      sandu [anonim] i-a raspuns lui polifem

      ai dreptate pentru acesti excroci ce ne conduc de 20 de ani si se pare ca suntem condamnati sa ne conduca mereu pentru ca tinerii ce vin din urma invata de la trogloditii sefi si mai bine ar fi supravegheati mereu sa nu ajungem sa ne rugam moartea cu acesti banditi perpetui
  • +1 (9 voturi)    
    tocmai l-au facut "scapat" pe boldea (Joi, 22 martie 2012, 7:52)

    ticalosii "nostrii" [anonim]

    nesimtirea, golania, impostura, tupeul (etc. etc. etc.) politicienilor rromani nu cunoaste nici o limita; atita ca nu le merge in ue cum le merge in rromania.
    • +5 (5 voturi)    
      vorbesti ca sa te afli in treaba (Joi, 22 martie 2012, 9:13)

      vladf [utilizator] i-a raspuns lui ticalosii "nostrii"

      Azi era peste el in casa cu perchezitia.
      Imunitatea este ridicata, tu pe ce lume traiesti?
      • +2 (4 voturi)    
        Tocmai a fost scapat printre degete... (Joi, 22 martie 2012, 9:48)

        Miscare de imagine [anonim] i-a raspuns lui vladf

        ...de catre un PROCUROR. Traducere: MCV trebuie mentinut inca 10 ani cel putin.
  • +9 (9 voturi)    
    MCV (Joi, 22 martie 2012, 7:55)

    Task Damager [utilizator]

    MCV-ul e foarte bun pt noi. Fara un control extern, isi fac ai nostri de cap.
  • +4 (6 voturi)    
    monitorizare inca 20 ani (Joi, 22 martie 2012, 8:29)

    Piticu Porno [anonim]

    Acea monitorizare a UE ar trebui mentinuta cel putin inca 20 de ani, doar asa poate reusim sa facem curatenie in justitie. Pai momentan Nastase si Iliescu umbla in libertate si multi alti politicieni. Stitii cumva ceva politicieni importanti care au jefuit tara asta sa stea la racoare? Deci MCV-ul ala este foarte util, si cu cat il mentin mai mult cu atat mai bien pt noi.
  • +6 (6 voturi)    
    Daca politicienii nostri (Joi, 22 martie 2012, 8:35)

    sile231 [utilizator]

    Ar gindi si cu capul, nu numai cu cxxxl ar intelege ca acest MCV ne este necesar si util si s-ar ocupa intii de efectuarea reformelor reale pe care le presupune iar isparitia MCV ar veni apoi de la sine.Acel lasa ca merge si asa sau lasa ca-i pacalim si de data asta de pe vremea lui Ceascanu mai tine.Si daca ei insista sa creada asta, ce-a patit Ceasca va fi floare la ureche. O zi buna !
  • +5 (5 voturi)    
    MCV (Joi, 22 martie 2012, 8:51)

    hot news [utilizator]

    Am impresia ca orice vaccin ne-arinjecta C.E noi nu vom vindeca niciodata de bolile noastre cronice:hotia si smecheria!Ponta ,Severin,Chiuariu vor,tocmai ei o spun,restrangerea ariei MCV(aceesi dorinta aveau si pentru ANI)sau chiar topirea lui.!Dumnezeule,astia nu mai au nici un pic de jena!Culmea,vicepresedintele CSM,se considera contrariat, dar nu observa ca la nici doazile se mai aresteaza un magistrat.Parca am am trai intr-un azil de nebuni unde fiecare urla ce-i trece prin cap.
  • +5 (7 voturi)    
    Talharo-politrucii (Joi, 22 martie 2012, 8:57)

    Desteptu [anonim]

    Vai de mama noastra si asa ! Tara e patrasita de borfasi cu carnet de partid in buzunar.
    Orice tip de control deranjeaza , of course !
    "In fata realizarilor din teren...."
    Ha ,ha ,ha,ha,ha........mergeti in piete.Din 2 in 2 metri auzi "tigari" , "tigari', "tigari".........de contrabanda desigur.Si e cel mai benign exemplu !

    MCV-ul se impune pana vom avea oameni politici adevarati. Mai e mult pana atunci ! Practic noi nici nu avem partide politice. In opinia mea sunt doar mafii colorate ! Sistemul de a-ti rasplati fidelii cu functii la deconcentrate (in loc sa pui aici oameni competenti) e tipic mafiot !
  • -1 (3 voturi)    
    disperarea PDL (Joi, 22 martie 2012, 9:12)

    cosion [utilizator]

    Cu MCV si portocalii fura de rup. Daca se ridica MCV se alege praful. Nimic nu-i va mai opri pe banditii de la putere (indiferent ca sunt de la PDL sau in viitor de la PSD, PNL, etc).
  • +4 (4 voturi)    
    inca cel putin 4 ani (Joi, 22 martie 2012, 9:43)

    bango [anonim]

    cred ca MCV ar trebui pastrat cel putin pana in 2016. de fapt, nu m-ar deranja ca monitorizarea sa fie continua, de aici incolo, pe toata istoria viitoare a Romaniei.
  • +6 (6 voturi)    
    ambasadorul Germaniei (Joi, 22 martie 2012, 9:49)

    Sorin [anonim]

    Sunt absolut de acord cu ceea ce a afirmat ambasadorul Germaniei: foloasele mentinerii MCV sunt mai mari decat pierderile. Cine nu vede si nu simte asta (a se observa evolutia justitiei in ulimii 2-3 ani) ma tem ca e partinitor. Mai de teama, mai de ochii EU, ceva se misca in justitie, asa ca prinde bine tinerea "in chingile" MCV a factorilor responsabili de asta.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 22 martie 2012, 10:14)

      Cel [anonim] i-a raspuns lui Sorin

      Dar evolutia in bine a justitiei li se datoreaza lui Boc si Basescu, ei au permis functionarea acesteia, sunt arestati multi. Daca vine PSD la putere se pune batista pe tamabl si vor fi arestati doar cate un functionar dela o primarie de comuna sau adversari politici. Este foarte posibil ca Adrian Nastase sa se transforme in Alba ca zapada o data cu venirea la putere a USL
  • +3 (3 voturi)    
    "Urmeaza alegerile pe care PDS le va castiga"... (Joi, 22 martie 2012, 10:07)

    AG [utilizator]

    spunea Nastase acum vreo 2 zile la DNA, asa ca nu vad cum ar putea crede cineva in ireversibilitatea si sustenabilitatea reformelor din justitie.

    http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-11795136-video-procurorii-cerut-inchisoarea-executare-avocatii-fostului-premier-aparat-citate-din-ion-cristoiu-traian-basescu.htm
  • +4 (4 voturi)    
    Fraza cheie (Joi, 22 martie 2012, 11:03)

    Lucian* [utilizator]

    "instrumentul care de la aderarea tarii noastre in UE a fortat reformele din justitie."
    Deci, daca MCV A FORTAT reformele, as zice sa fie mentinut indiferent de caducitatea sa, imaginea pe care o da sau intrarea in Schengen, pana cand reformele vor fi cu adevarat implementate si justitia va functiona asa cum trebuie.
    Pe termen lung vom fi cu mult mai castigati decat daca scapam acum de el.
  • +1 (1 vot)    
    cu o floare nu se face primavara (Joi, 22 martie 2012, 11:35)

    codo [utilizator]

    Te intrebi pentru cine se strofoca "autoritatzili": pentru un dram de mandrie nationala (din nou prost inteleasa)? pentru un procent in plus la alegeri care tot nu va conta pentru ca daca vine USL gata progrese, gata ireversibilitate? De ce nu vede fiecare mai departe de un obiectiv izolat si prost inteles? care e interesul national: sa facem progrese sub o monitorizare externa sau sa ne facem de cap in voie in cocina 100 % interna? Cum poate madame Haineala sa se arate contrariata ca justitia e perceputa drept corupta? cum altfel daca in fiecare saptamana pica cate un judecator cu spaga in mana? in ce tara UE mai exista asa ceva?
    In loc sa se bata pentru o cauza care nu reprezinta interesele nationale, mai bine si-ar continua fiecare treaba sa o scoatem la capat nu intr-un an, doi, -cum viseaza vrabiile noastre gurese- ci in vreo zece.
  • +1 (1 vot)    
    Cu MCV, dar si cu Schengen (Joi, 22 martie 2012, 11:54)

    Trojan.H [utilizator]

    E ok sa ramina MCV, mai ales in contextul posibilei reveniri a oamenilor Varanului. Cum bine zice Baroso, e nevoie de "ireversibilitatea reformelor in justitie".
    La fel e cazul sa o rezolvam si cu Schengen-ul de la toamna. Macar pe partea aeriana.
  • 0 (0 voturi)    
    baroso (Vineri, 7 septembrie 2012, 15:56)

    eusiel [utilizator]

    Dl. Baroso spune ca e mandru de contributia sa la referendumul din iulie 2012.Poate da,dar cu ce drept sfideaza optiunea poporului roman?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version