Ordinul Arhitectilor cere ministrului Culturii sa explice de ce a refuzat clasarea bd. Kiseleff si Aviatorilor

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 8 martie 2012, 15:37 Actualitate | Esenţial


Imagine bulevardul Aviatorilor
Foto: Norc.ro
Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania cere ministrului Culturii, Kelemen Hunor, sa explice de ce a refuzat clasarea bulevardelor Kiseleff, Prezan si Aviatorilor ca monumente istorice de importanta nationala, desi Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a votat contrariul. Arhitectii spun ca nu au primit decat o informare cu decizia ministrului, nu si o motivare a deciziei. Reprezentantii OAR sustin ca au cerut clasarea celor trei artere de circulatie pentru a le "proteja' de efectele negative ale pasajelor subterane pe care Primaria Capitalei vrea sa le construiasca in zona.


"Cererea de clasare a fost determinata de dorinta protejarii acestui ansamblu de potentialele efecte negative ale construirii unor pasaje subterane auto in zona verde, nicidecum de intentia de a bloca aprioric orice interventie; statutul legal de monument istoric nu inseamna intangibilitate, ci un grad superior de protectie. Primaria Municipiului Bucuresti isi justifica intentia construirii pasajelor subterane carosabile pe soseaua Kiseleff si pe bulevardul Aviatorilor prin nevoia asigurarii unei circulatii fluente. In realitate, pasajele sunt departe de a constitui un raspuns adecvat si contemporan la problemele centrului Bucurestiului; ele sunt distructive, anacronice si ilogice. Pasajele neaga valoarea urbanistica, arhitecturala, artistica si simbolica a acestor bulevarde, le distrug vegetatia si le submineaza functiunea de spatii publice pietonale. Soseaua Kiseleff si bulevardul Aviatorilor nu sunt simple cai de circulatie, ci artere cu o semnificatie speciala pentru capitala Romaniei", au declarat reprezentantii OAR intr-o conferinta de presa.

Intr-un comunicat de presa, Ministerul Culturii, isi motiveaza astfel decizia:
- prin clasarea ca monument istoric a Ansamblului de bulevarde s-ar produce un exces de legiferare, orice interventie - de la reparatii de maxima urgenta la reteaua de gaze sau canalizare, pana la asfaltare si amenajarea spatiilor verzi - necesitand proceduri birocratice inutil multiplicate;
-   clasarea s-ar fi referit doar la partea carosabila si la spatiul verde dintre benzile de circulatie, ceea ce este o reglementare fara precedent;
-  ansamblurile de cladiri, parcuri si spatii pietonale din aria respectiva au deja caracter de zona protejata, ceea ce garanteaza un regim de protectie riguros;
- deciziile CNMI, de clasare a bulevardelor si avizare a pasajelor, au caracter contradictoriu, prevaland, insa, conform votului, aprobarea proiectelor pasajelor rutiere;

In replica, OAR Bucuresti declara ca aceste afirmatii "nu sunt decat o dezinformare, o insiruire de afirmatii care dovedesc incompetenta si necunoasterea legilor, un text nedemn pentru o institutie care are misiunea de a apara patrimoniul cultural al Romaniei".

Nicolae Lascu, specialistul care a facut studiul istoric de clasare sustine statutul de monument istoric il poate primi "orice constructie care indeplineste criteriile prevazute de normele metodologice ale Ministerului Culturii privind clasarea, inclusiv cele trei bulevarde".

In urma cu cateva saptamani, ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a respins cererea de clasare a bulevardelor Kiseleff, Prezan si Aviatorilor, initiata de Ordinului Arhitectilor Bucuresti, desi Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a decis clasarea arterelor ca monumente istorice. Totodata, Kelemen Hunor a avizat construirea a doua pasaje subterane  la Piata Charles de Gaulle, pe bulevardul Aviatorilor, si la Piata Presei Libere, pe bd. Kiseleff. Citeste aici unde vor fi amplasate cele doua pasaje si impactul asupra celor trei bulevarde.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2413 vizualizari

  • +12 (16 voturi)    
    daramati, daramati (Joi, 8 martie 2012, 16:01)

    cao [anonim]

    daramati tot, distrugeti tot ce a mai ramas din bucurestiul asta... nu-i mai lasati niciun pic de suflet, nicio piatra care sa-i aminteasca istoria... daramati ca sa aveti loc voi, descalecatorii din gipane.
  • +8 (8 voturi)    
    Kelemen Hunor (Joi, 8 martie 2012, 16:30)

    io [anonim]

    Nu era ala care se opunea votului uninominal si reducerii numarului de parlamentari? Parca era si presedinte la partidul ala ce se razboia cu ANI.

    Mare om...
  • +2 (2 voturi)    
    bucuresti vs-tg. mures? (Joi, 8 martie 2012, 16:39)

    sebi [anonim]

    Embed:
    Descoperire importanta in Cetatea din Targu Mures. Pe santierul viitorului centru de informare pentru turisti, sapaturile au scos la iveala zidurile unei case din secolul al XVI-lea.
    Ads by INTERNET PROTV

    Specialistii Muzeului Judetean spun ca vestigiul este o adevarata comoara, pe care vor s-o prezinte vizitatorilor.
    Asadar, cei care vor trece pragul cetatii medievale vor avea in curand ocazia sa vada cum se traia in oras acum mai bine de 500 de ani.
    Pe langa resturi de ceramica, medalii si fibule, au aparut peretii unui imobil datat din anii 1500, despre care nu se stia nimic pana acum.
    Soos Zoltan, director Muzeul Judetean Mures: "Este o faza timpurie a constructiilor orasenesti si efectiv se leaga chiar de perioada de inceput a reformei religioase, deoarece deja la constructia acestor case se folosesc elemente din fosta manastire franciscana, iar din acest punct de vedere este o constructie inedita pentru noi."
    Pentru ca este vorba de o descoperire importanta, arheologii Muzeului Judetean Mures au cerut imediat celor ce construiesc centrul de informare sa-si modifice proiectul.
    Pana acum, in Cetatea din Targu Mures au fost descoperite patru obiective similare, datand din secolul 17.
    mai comentam?
    • -5 (5 voturi)    
      trecut versus viitor (Joi, 8 martie 2012, 17:59)

      Daniken [anonim] i-a raspuns lui sebi

      Pe mine mai mult ma intereseaza cum voi trai in viitor, nu sa traiesc ca in trecut.
      • 0 (0 voturi)    
        simplu (Joi, 8 martie 2012, 21:03)

        bors cu miere [utilizator] i-a raspuns lui Daniken

        Cine nu cunoaste greselile trecutului este condamnat sa le repete.
  • +5 (7 voturi)    
    nem (Joi, 8 martie 2012, 17:04)

    curcubeu [anonim]

    pasajele alea sunt ne folositoare .totusi OAR( la randul lui) a dat ok la asa multe uratenii incat rade harb de oala sparta .asta ar fi si motivul pentru care OAR nu mai are autoritate.nici macar morala.ar fi o gramada de optiuni :
    1.interzis traficul rutier la charles de gaule si la revedere , daca tot tineti asa mult la zona aia.OARE tot OAR a avizat si casoiul lui Arseni din mijlocul pietii Charles de G care arata ca un mausoleu si are fatada neagra???
    2.in loc sa ramina traficul in/dinspre DN1 numai prin piata presei sa se mai creeze inca o strapungere care sa preia traficul dinspre DN1 care sufoca piata aia si renuntati la pasaj.

    Peste tot in Europa tendinta este sa faci in asa fel incat sa scoti traficul afara din zonele pe care le protejezi.Noi facem artere Uranus si pasaje ca sa introducem traficul si mai adinc in inima orasului.

    Inafara de asta as mai face ceva:
    1.cine este dinafara Bucurestiului si vrea cu masina in Bucuresti sa plateasca 1 milion pe zi taxa de circulatie.
    2.cine este din Bucuresti si vrea sa se plimbe cu masina la munca 1.5 milioane pe zi ca sa mai putem respira si noi, pentru ca vesnic vad masini cu 4 locuri goale si o lacusta sau un greiere care merg aiurea in aglomeratie.
    3.pe arterele principale sa se interzica cu desavirsire parcarea la orice ora din zi si din noapte.daca au masini sa meraga sa le duca pe camp sa le parcheze.inainte sa-ti iei gipan/limuzina/whatever te uiti imprejur sa vezi daca ai loc de parcare, nu-i asa?
    4.sensul unic si interzisul la stanga sunt chestii cvasinecunoscute in traficul nostru.organili care privesc traficul asta ar trebui sa fie lobotomizate si sa li se implanteze un soft ceva, ca sa inteleaga ca suntem intr-un extrem de mare rahat creat de atitudinea lor.decat sa faci pasaje ca sa arunci cu banii( in se stie cine), mai bine pui mintea la treaba si mai dai afara traficul din oras, creezi zone libere de trafic si faci interdictii la meltenii care plimba aiurea gipanele prin centru, nu-i asa?
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Vineri, 9 martie 2012, 22:40)

      Daria [anonim] i-a raspuns lui curcubeu

      OAR nu are competente de avizare, pentru ca politicienii nu sunt fraieri sa ii lase pe arhitecti sa decida ceva. Autorizatiile pentru cladiri sunt acordate de administratiile locale. Ei considera ca persoanele cu pregatire in orice alt domeniu decat arhitectura sau urbanismul sunt cei care stiu mai bine ce-i trebuie orasului. Sa nu ne mai miram ca arata asa!
  • -4 (4 voturi)    
    parazit (Joi, 8 martie 2012, 17:16)

    gaga [anonim]

    OAR e o institutie parazitara, ipocrita si inerta. chiar ma intreb ce o fi declansat nevoia acestei actiuni ridicole.
    • +4 (4 voturi)    
      ia explica'mi (Joi, 8 martie 2012, 18:08)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui gaga

      oricine spune ceva de rau despre guvernul asta e rau?
      e facut din ingeri guvernul si Basescu e mesia? nu pot sa cred ca ai putea fi atat de spalat pe creier..
  • +3 (3 voturi)    
    F bine ca Ordinul Arhitectilor se implica (Joi, 8 martie 2012, 17:34)

    misescu [utilizator]

    Cu totii trebuie sa ne implicam si sa nu mai acceptam tot felul de idei care vin in sprijinul catorva buzunare alese pe spranceana! Si asta impotriva oricarui bun simt ori simt estetic si de utilitate publica!!
  • +6 (6 voturi)    
    Ce crima impotriva orasului (Joi, 8 martie 2012, 17:59)

    robert [anonim]

    Oamenii astia stau 4 ani la primarie si distrug pentru sute de ani un oras si asa decimat de initiative inculte si oportuniste. De parca Bucurestiul a fost construit de neamurile lor si il au in proprietate, si orasul si pe noi cei care locuim aici. Au mandat sa ne administreze, nu sa ne distruga identitatea si viata!!!!!!!!
  • -2 (4 voturi)    
    Trebuie sa ne decidem... (Joi, 8 martie 2012, 18:47)

    noki [anonim]

    ...dorim sa circulem cu masina, sau pe jos.
    Orice oras mare are pasaje supra si sub terane.
    Alte capitale au taiat artere largi, inca de acum 100 de ani, iar pasaje de cel putin 50 de ani.
    De asemenea cred ca nu este cunoscut bine proiectul, fiindca pasajele subterane nu isi propun sa distruga bulelevardele, ci tocmai sa le salveze, prin subtraversare.
    Mi se pare exagerat, ca din cauza unei singure cladiri, cum este piata Matache, sa se rateze un intreg bulevared, care aduce nu numai bine pt trafic, dar si modernizeaza zona Buzesti, Grivita cu acele daramaturi pe care nu le mai repara si revendica nimeni.
  • -2 (2 voturi)    
    In conceptia OAR, (Joi, 8 martie 2012, 19:35)

    arakis [utilizator]

    Hala Matache e monument istoric?Sau aceasta breasla a arhitectilor a beneficiat de oarece favoruri din partea doamnei Udrea,pe vremea cat era ministru?E clar,Hunor are mai multa intelepciune decat niste arhitecti:Sorin Oprescu si municipalitatea trebuie sa treaca la construirea acestor pasaje.Stiu cei de la OAR alta solutie mai buna pentru fluidizarea traficului bucurestean,sau domniile lor circula exclusiv cu metroul?
  • +2 (2 voturi)    
    Clasarea bd. Kiseleff si Aviatorilor (Vineri, 9 martie 2012, 0:37)

    Parlamentar [anonim]

    Nu pot sa accept ideea ca Ministerul Culturii nu mai are profesionisti.
    Pot crede ca din nou ne reintalnim cu decizii politice.
    O solutie corecta ar fi ca Ministerul Culturii sa fie scos de sub controlul politic, sa devina o institutie a statului independenta.
    Demersurile noastre impotriva unor decizii, care pot oricand sa fie argumentate cu tot atatea abuzuri de ordin strict politic, as propune sa fie indreptate si catre scoaterea Ministerului Culturii de sub controlul si influenta politica.
    Pentru moment se poate da acestui minister un statut asemanator cu CNA sau CNSAS.
    Cu deosebit respect pentru cei de la OAR.
  • 0 (0 voturi)    
    Anti clasare bd. Kiseleff si Aviatorilor (Vineri, 9 martie 2012, 14:48)

    Ke................. [anonim]

    Specailistii ministerului au ramas unii gen Chereches care semneaza azi pentru clasare si maine pentru ne-clasare! Acelasi om care linge doi pantofi - in iulie pe a PDL si in februarie a UDMR !!!!!! Si este absolvent de teologie, sectia asistenta sociala.........
  • 0 (0 voturi)    
    Specialistii MCPN (Vineri, 9 martie 2012, 14:51)

    Mihai Viteazu' [anonim]

    Ce pretentii aveti cand soarta monumentelor istorice din Romania este pe mana unui semi-popa! Cum credeti ca poate decide in cunostiinta de cauza un om care nu a auzit de le Corbusier sau de P. Antonescu? Cum poate un om ca asta sa decida altfel decat ....prost ?!
  • 0 (0 voturi)    
    pasajul Ch. de Gaulle (Vineri, 20 aprilie 2012, 14:18)

    adriana [anonim]

    Dragii mei, sa nu va mirati cand dl. primar general Oprescu va fi reales. Din pacate suntem numai cativa cei care dorim sa pastram "vechiturile" si sunt foarte multi cei care admira sincer toate crimele imptriva orasului comise de acest casap al Bucurestiului/primarul general Oprescu. Stau si ma intreb ce fel de medicina facea; oare daca venea cineva bolnav il omora ca sa scape de problema, asa cum face cu bietul nostru oras?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by