Studiu de caz: Cum se face deszapezirea la Viena

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Joi, 16 februarie 2012, 11:21 Actualitate | Esenţial


FOTOGALERIE Utilaje la deszapezire in Viena
Cu o clima similara cu cea din Romania, Viena arata impecabil in timpul iernii. Nu vezi mormane de zapada pe marginea strazii, strazile sunt "la negru" imediat dupa ce ninge, trotuarele sunt curatate, trecerile de pietoni sunt curate. Cum reusesc acest lucru? Raspunsul sta in tehnologie si organizare. Cei 2.800 de km de strazi sunt deszapeziti de 390 de utilaje. Cele 26.000 de treceri de pietoni din intersectii, 3.100 de statii ale mijloacelor de transport in comun si parcarile pentru persoanele cu handicap sunt deszapezite si degivrate manual de 1.400 de oameni, angajati ai Primariei. La aceasta se adauga tehnologie de ultima ora, substante speciale de degivrare si pluguri de zapada cu lama dubla, alintate „Gillette“ de angajatii Primariei vieneze.
  • In 2011, Primaria Viena a amendat 1.000 de persoane si firme care nu si-au curatat trotuarele
  • Materialul antideparant folosit, o solutie lichida pe baza de sare si carbonat de potasiu, impreuna cu materialul antiderapant solid (dolomita sau bazalt)
Deszapezirea orasului este gestionata de un departament din Primaria Vienei care are propriul parc de utilaje, in colaborare cu firme private, contractate de municipalitate. "Cu deszapezirea orasului Viena se ocupa departamentul municipal 48, asa numitul MA48 din Primaria Vienei. Acesta este raspunzator pentru gestionarea deseurilor, salubritate urbana si curatenie stradala si pentru intretinerea parcului de masini si utilaje ale primariei Vienei", au declarat pentru HotNews.ro reprezentantii Primariei Viena.

Departamentul MA 48 deszapezeste toate drumurile publice de pe teritoriul metropolei (cu exceptia autostrazilor, a centurilor si a drumurilor private). In total, MA48 are 390 de utilaje de deszapezire. Adica 80 de masini de deszapezire de mare capacitate care fac parte din parcul propriu de masini si 170 de masini de capacitate mai mica ale serviciului de salubritate.

Acestor utilaje proprii ale Primariei li se adauga, in caz de nevoie, 130 de utilaje ale operatorilor privati, in baza unor contracte.

La Viena, deszapezirea se face conform unui plan prin care strazile orasului sunt impartite in cinci categorii:
  • Categoria A: Bulevardele de maxima prioritate, care sunt curatate de departamentul MA 48 cu 76 de utilaje dedicate exclusiv strazilor din aceasta categorie
  • Categoria B - reteaua stradala cu trafic important, care este deservita de societati private
  • De strazile cu trafic mediu care fac parte din categoria C se ocupa companiile private. Pentru aceste 2 categorii (B+C), 138 de utilaje sunt pregatite sa intervina la solicitarea primariei
  • Categoria K: strazile secundare cu trafic redus
  • Categoria R: cele mai importante piste de biciclete
Strazile din categoriile A, B si C sunt deservite 24 de ore din 24. Cele 165 de strazi secundare din categoria K sunt curatate intre ora 6:00 si 20:00. Categoria R contine 17 dintre cele mai importante piste de biciclete, cu o lungime toatala de 255 km. Deszapezirea strazilor din Categoria K si a pistelor de biciclete din Categoria R este asigurata de serviciile de salubritate.

Pe langa lucrarile efective de deszapezire, MA48 intreprinde actiuni preventive prin montarea de garduri impotriva viscolului, bazandu-se pe prognozele meteorologice. "Centrala departamentului MA48 este conectata la diferitele statii meteorologice din zona care trimit in mod regulat rapoarte despre evolutia conditiilor meteorologice. Toate interventiile se planifica sprjinindu-se pe aceasta baza de date", au mai spus oficiali din biroul de reprezentare al Primariei orasului Viena la Bucuresti.

Pentru ca la trecerile de pietoni sa nu existe munti de zapada si mocirla, 1400 de muncitori curata aceste locuri. "Spre deosebire de serviciile de deszapezire la autostrazi sau drumuri nationale, in oras lucrarile necesita munca fizica. Peste 26.000 de treceri de pietoni in intersectii, 3.100 de statii ale mijloacelor de transport in comun si circa 2.500 de parcari pentru persoanele cu dizabilitati trebuie deszapezite si degivrate manual. De asemenea, in aceste zone imprastierea materialului antiderapant se face tot manual. 1.400 de angajati pot fi mobilizati pentru o interventie la capacitate maxima. Iar cifra poate fi suplimentata in caz de nevoie cu alte 400 de persoane. In Viena exista 15 depozite de iarna cu peste 5.000 tone de sare, de unde utilajele de deszapezire se pot alimenta zi si noapte. Acestea sunt situate in puncte-cheie ale orasului pentru a evita drumuri inutile. Pentru a asigura o aprovizionare fara sincope, portul din Viena dispune de cantitati suficiente (mult peste media anuala), care sunt transportate aici pe calea ferata, direct de la minele de sare", au spus oficialii vienezi pentru HotNews.ro.

Deszapezirea trotuarelor, a drumurilor private si a scarilor de acces in cladiri se face de catre riverani, iar 500.000 de metri linari de trotuare care nu se afla in zone populate sunt deszapezite de departamentul MA48.

 
Reteaua stradala a Vienei are o lungime de aprox. 2.800 km
Suprafata totala a drumurilor ce trebuie deszapezite este aproximativ 23 de milioane de m2
Departamentul de profil al Primariei are 390 de utilaje de deszapezire, adica 80 de masini de deszapezire de mare capacitate care fac parte din parcul propriu de masini si 170 de masini de capacitate mai mica ale serviciului de salubritate
Operatorii privati au 130 de utilaje
In 2011, Primaria Viena a amendat 1.000 de persoane si firme care nu si-au curatat trotuarele
26.000 de treceri de pietoni in intersectii, 3.100 de statii ale mijloacelor de transport in comun si circa 2.500 de parcari pentru persoanele cu dizabilitati sunt deszapezite si degivrate manual​
 
 
​Deszapezirea in Viena - cifre esentiale
Parcurile si gradinile vieneze sunt deszapezite de Departamentul primariei Vienei pentru parcuri si gradini. Potrivit oficialilor austrieci, curatarea trotuarelor de zapada si gheata este supravegheata de serviciul numit “WasteWatchers“. Anul trecut (2011) au fost emise 1.000 de amenzi persoanelor private sau juridice care nu si-au curatat trotuarele.

Zapada de pe strada este transportata in locuri special amenajate. „Cantitatile mari de zapada constituie o mare provocare mai ales in zonele inguste din oras, unde locurile de parcare sunt limitate. In caz de nevoie, zapada este transportata cu autocamioane la cele 4 locuri special amenajate in acest scop, pe malurile canalului Dunarii. De asemenea, exista in apropierea Vienei doua bazine cu racord la sistemul de canalizare unde zapada poate fi depozitata si lasata sa se topeasca. Pentru ca aceste operatiuni implica foarte multe resurse, nu se pot efectua decât pentru nodurile importante de circulatie din oras. Zapada nu se transporta pentru a elibera locuri de parcare. Anul trecut au fost transportati astfel 18.220 metri cubi de zapada cu ajutorul a 300 de autoutilitare cu bena“, explica biroul de reprezentare al Primariei orasului Viena la Bucuresti.

Dupa trecerea iernii, departamentul din Primaria Vienei care se ocupa cu deszapezirea are sarcina de a curata cele aproximativ 90.000 de canale de scurgere a apei pluviale din reteaua stradala de sare si de materialul antiderapant. Acesta din urma va fi recuperat pentru a fi folosit iarna urmatoare.

Ce tehnologie se foloseste la dezapezire

"Un factor important in deszapezire il reprezinta materialul antiderapant. Departamentul MA 48 a schimbat in ultimii ani, cu investitii mari, sistemul de imprastiere al materialului antiderapant uscat, inlocuindu-l cu un sistem de imprastiere a unei solutii lichide pe baza de sare si carbonat de potasiu impreuna cu materialul antiderapant (dolomita sau bazalt). Prin aceasta tehnologie nu se mai consuma decât o fractiune din cantitatea de sare folosita inainte. Aceasta tehnologie nu reduce doar costurile, ci este in acelasi timp prietenoasa cu mediul inconjurator. Pentru a impiedica formarea prafului, 70% dintre utilajele pentru curatarea strazilor au fost echipate cu un sistem pe baza de antigel. Astfel, strazile pot fi spalate si pe timpul iernii pentru a se evita ridicarea prafului", explica oficialii Primariei Viena.

O noutate pentru aceasta iarna sunt plugurile de zapada cu lama dubla, botezate "Gillette" de angajatii municipalitatii. Astfel, dupa ce au fost testate sezonul trecut, lamele duble „in stil Gillette“ au fost montate pe 15 autoutilitare. Prima lama curata grosul zapezii, iar a doua - formata din mai multe lamele mobile - face munca de detaliu, indepartând zapada inclusiv din zonele adâncite ale carosabilului. "Obrazul Vienei devine astfel suplu si catifelat", spun oficialii vienezi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















59859 vizualizari

  • +35 (41 voturi)    
    Zapada la Viena, de fapt (Joi, 16 februarie 2012, 11:26)

    lorrainefe75 [anonim]

    Stau la Viena din 2000, cu o mica pauza. Poate ca ar trebui adaugat si faptul ca in Viena stratul de zapada nu depaseste citiva cm niciodata. Si ca ninge extrem de rar...
    • +17 (17 voturi)    
      confirm (Joi, 16 februarie 2012, 11:29)

      DRG [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Iarna asta prima zapada care sa se si aseze a venit abia acum, in februarie si deja e in mare parte topita (zilele trecute au fost peste 0 grade).
      • +3 (3 voturi)    
        Si pretul? (Joi, 16 februarie 2012, 17:14)

        Unu' [anonim] i-a raspuns lui DRG

        Mai multi comentatori intrebau si de costuri, iata un exemplu:

        "Die Mannschaft der MA 48 ist für den Winter gerüstet: 1.400 Mitarbeiter und 389 Fahrzeuge stehen zur Verfügung, um die Straßen in Wien von Schnee und Eis zu befreien. [...]
        Ein enormer Apparat, der seinen Preis hat: In der Saison 2009/10 musste die Stadt Wien dafür 11,8 Millionen Euro zahlen."

        De la http://regionaut.meinbezirk.at/wien-01-innere-stadt/politik/winter-kostete-12-millionen-d38263.html

        Adica pt. 1400 de oameni din MA48 cu cele 389 utilaje s-a platit in 2009/2010 suma de 11.8 milioane Euro. Asta pt. Viena. Comparati si faceti voi alte calcule.
        • -2 (2 voturi)    
          Ce repede te arunci (Joi, 16 februarie 2012, 23:17)

          Bavarezu [anonim] i-a raspuns lui Unu'

          In primul rind articolul se refera la costul cu materialul antiderapant si transport zapada. In rest muncitorii (1400) sunt angajati ai primariei.
          • +2 (2 voturi)    
            Am citit articolu' citat mai sus ... (Vineri, 17 februarie 2012, 9:34)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Bavarezu

            ... si nu apare nicaieri o defalcare pe tipuri de costuri.

            Ce mai zice articolu' ala e ca in anu' 2009 au avut de dezapezit doar 67 de zile, in alea 67 de zile au adunat doar 123 de metri cubi de zapada, si tot i-a costat 6.7 milioane de EUR. Daca faci matale un calcul, 123 de metri cubi de zapada e un strat de 10 cm depus pe o bucata de 100 de metri de bulevard. Adica o nimica toata, fata de zapada ce se aduna la noi cand chiar e iarna cu zapada. Asa ca io cred ca totusi costurile cu personalul au ponderea cea mai mare.

            Asa ca io nu stiu cine se-arunca ...
            • 0 (2 voturi)    
              tot e mai "eftin" la ei (Vineri, 17 februarie 2012, 12:08)

              Adrian [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

              tinand cont ca oricat ar costa, de banii aceia chiar se intampla ceva, spre deosebire de tara bananiera .RO, unde smecherii iau banu gros iar fraierii se chinuie prin troiene :))
              pacat de tara in care traim ....
              • 0 (0 voturi)    
                Ce repede te arunci (Vineri, 17 februarie 2012, 14:20)

                bavarezu [anonim] i-a raspuns lui Adrian

                Se pare ca n-am incotro si o sa fac un calcul simplu ca sa te lamuresti ce ti-am spus inainte : 1400(muncitori)x3000(euro/luna)x3(luni de iarna)=12.600.000 euro numai salariile. Interesant nu!!!!!!!!!
                • 0 (0 voturi)    
                  nemaipomenit de interesant (Vineri, 17 februarie 2012, 15:02)

                  adrian [anonim] i-a raspuns lui bavarezu

                  stii tu ca un muncitor castiga 3000 E ?.....ok, chiar sa fie asa....in comparatie cu sutele de milioane care se duc degeaba pe contracte cu firme care "fac afaceri cu statul" si care NU FAC NIMIC.... ce ti-a iesit tie la calculul extrem de sofisticat mi se pare o suma infima....

                  OFFTOPIC: nu degeaba km de autostrada (daca putem numi asa soselele putin mai late decat normalul) la noi costa dublu fata de bulgari (unde de asemenea se practica parandarat-ismul )si de mult mai multe ori decat in alte state in care chiar se construiesc autostrazi ...
                  • 0 (2 voturi)    
                    Ce repede te arunci (Vineri, 17 februarie 2012, 15:39)

                    bavarezu [anonim] i-a raspuns lui adrian

                    E vorba despre salariul brut , jumatate se duce pe impozite astfel ca salariul net ajunge la 1500 euro / muncitor. Chiar te oftica adevaru' , nu inteleg ce nu pricepi. Lucrezi in media???/
                    • 0 (2 voturi)    
                      hmmmmmm.... (Vineri, 17 februarie 2012, 16:36)

                      adrian [anonim] i-a raspuns lui bavarezu

                      pai daca 3000 e brutul, si 1500 se intorc la stat, o parte ajung si inapoi la primaria care plateste "exorbitanta" suma care ti-a iesit tie din calculul elaborat, nu? asadar cheltuiala nu e chiar asa mare ....
                      eu da, ma oftic, ptr ca vad ca la altii se poate, in timp ce la noi, "capetele luminate" din conducere ne scuipa -n cap in toti ani in care nu au nevoie de votul nostru...
                      dar oare tu de ce te oftici ? ai si tu vreun comision d-asta? esti parte din vreun parandarat? sau esti doar o portavoce care TREBUIE sa arate ca nici in alte parti situatia nu e mai roz decat aci?....de parca asta ne-ar incalzi ....
                      • -1 (1 vot)    
                        Ce repede te arunci (Vineri, 17 februarie 2012, 18:07)

                        bavarezu [anonim] i-a raspuns lui adrian

                        Eu nu m-am ofticat , vroiam doar sa-ti spun ca muncitorii sunt platiti de catre primarie
                        (si muncitorii si utilajele sunt in cadrul primariei). Daca te-am suparat mii de scuze.
    • +18 (24 voturi)    
      true (Joi, 16 februarie 2012, 11:34)

      me [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      intr-adevar. a nu se compara austria cu romania. in austria ninge mai putin. temperaturile ajung sub -10 doar cand e extrem de frig. viscolul e poveste. povestile mele despre temperaturi de genul -25 in ro sunt privite cu scepticism.
      unde stau eu daca ninge nici 3 cm ies cu tot arsenalu de utilaje. in schimb traficul o ia razna complet chiar si la o simpla ploaie. deci ...
      • +3 (7 voturi)    
        Nu sunt de acord (Vineri, 17 februarie 2012, 2:18)

        Creanta [anonim] i-a raspuns lui me

        Locuiesc in Austria de mai multi ani, in zona Salzburg. Temperaturi de -27 grade am avut frecvent in ultimii ani. Si zapada din abundenta. Utilajele de deszapezire apar la 4 dimineata. Pana la ora 6, drumurile sunt practicabile.
        • +4 (4 voturi)    
          comparatie (Vineri, 17 februarie 2012, 10:03)

          DRG [utilizator] i-a raspuns lui Creanta

          Salzburg nu e Viena. E ca si cum ai compara zapada din Timisoara cu aia din Vrancea.
    • +6 (6 voturi)    
      viena...viena... (Joi, 16 februarie 2012, 11:36)

      cristiana [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      asta era un fel de sare pe rana:)):)):))
    • +6 (10 voturi)    
      taxele la Viena (Joi, 16 februarie 2012, 11:36)

      Cristian P. [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Profit ca stai la Viena de ceva vreme ca sa-ti pun o intrebare: cat de mari sunt impozitele pe locuinte si terenuri in Viena comparativ cu Bucurestiul?
      • +2 (4 voturi)    
        si inca una (Joi, 16 februarie 2012, 16:17)

        MirceaA [utilizator] i-a raspuns lui Cristian P.

        si cum sunt folositi acesti bani? Cat la suta se ia spaga?
    • +6 (10 voturi)    
      Exact ... (Joi, 16 februarie 2012, 11:37)

      Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      ... asta voiam sa zic si eu. Ninsoarea de o palma de acum o saptamana (singra din aceasta iarna) nu se compara cu zapada din Romania de zilele astea ...
    • +7 (9 voturi)    
      Da (Joi, 16 februarie 2012, 11:45)

      Skull [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Dar asta nu-i impiedica sa fie extrem de dotati si sa-si faca datoria chiar si in conditiile astea.
      Oricum similar e si in tari unde ninge abundent. Dotare, organizare si munca cu simt de raspundere.
      • +11 (11 voturi)    
        Si oamenii trebuie sa fie dotati . (Joi, 16 februarie 2012, 13:20)

        Gamma [anonim] i-a raspuns lui Skull

        Comentariul unui englez plimbat prin mai multe tari :
        In my car is a blanket, two sleeping bags, water, a gaz cooker, hot chocolate powder, dynamo torch and dynamo radio, gloves, hats, a flashing bardic lamp and thermal socks. A folding digging tool, snowchains.

        I carry this from experience of living and working in North Germany and Central Bosnia. And if people don't think you need it here, tell that to the 80-odd cars that were trapped overnight on the M62 in Manchester.

        Deci daca plecati la drum pe cod portocaliu cam asta ar fi echipamentul . Cam mult dar sigur iti prinde bine daca o incurci .Sau mai bine nu , in geaca si cu 10 l in rezervor ca te poti baza pe autoritati .
        • +1 (1 vot)    
          pentru jurnalisti (Vineri, 17 februarie 2012, 15:58)

          GeorgeF [utilizator] i-a raspuns lui Gamma

          Am tot auzit jurnalisti zilele trecute, intreband reprezentanti ai autoritatilor (inclusiv PR-ul de la ISU) daca se intampla si in tarile civilizate sa ramana masinilecu oameni pe sosele, inzapeziti.

          Iata: 80-odd cars that were trapped overnight on the M62 in Manchester

          Sau s-o fi referit la vreun drum din .Ro numit generic M62 in Manchester :)))))
    • +7 (15 voturi)    
      Din ciclul... (Joi, 16 februarie 2012, 11:45)

      Jane Eyre [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      .. hai sa ne mai complexam un pic! Noi suntem cei mai naspa de pe planeta! Am inteles ca si aia din Sahara se descurca f bine - nu e pic de zapada pe strazi!
      (nu zic ca ai nostri or fi perfecti, dar comparatiile astea sunt stupide)
      • +2 (2 voturi)    
        De acord! (Vineri, 17 februarie 2012, 6:31)

        dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Jane Eyre

        Ar fi fost mai buna o comparatie cu ceva capitala din tarile nordice.Dupa cum am vazut de-a lungul timpului cam in toate locurile din lume cand vremea o ia razna lucrurile merg prost.Nu mai departe de furtunile de zapada din SUA care colapseaza traficul.Nu spun ca or fi ai nostri foarte bine pregatiti,dar nici nu poti cumpara si intretine mii de utilaje pentru o asemenea ninsoare care se repeta o data la 15-20 de ani sau mai mult.
      • -2 (6 voturi)    
        Tare stupid (Vineri, 17 februarie 2012, 8:09)

        Vali [anonim] i-a raspuns lui Jane Eyre

        Stupid rau sa te compari cu o tara in care pretul e dictat de piata si nu de spaga.
        Stupid rau sa iti doresti sa se aleaga solutiile tehnice care sunt in avantajul cetateanului si nu al ”baietilor destepti”
        Stupid rau sa se investeasca in utilaje si tehnologi care sa fie eficiente
        E mult mai normal sa faca unii cefele groase, iar altii sa ramana blocati in zapada.
    • +6 (8 voturi)    
      De acord... (Joi, 16 februarie 2012, 11:47)

      george [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      ... dar asta nu insemna ca nu poate fi si la Viena in viitor o iarna mai grea!
      Programul insa ar putea fi preluat si de oficialii de la Bucuresti!
    • +9 (13 voturi)    
      Acum si tu (Joi, 16 februarie 2012, 11:57)

      Nickmann [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Prea multa sinceritate editoriala ar taia din avantul bagator de vina autoritatiilor din Romania, care si de ar avea asemenea echipamente si utilaje, tot nu le-ar folosi.
      O chestie legata de articol: nu se specifica sumele pe care le baga primaria Vienei in tot procesul de dezapezire. Ce sa mai zicem de alte diferente serioase de buget.
      Boala tipic romaneasca: niciodata nu se fac comparatii cu tari din categoria Romaniei: Bulgaria, Ungaria, Serbia, Ucraina, ce o duc la "fel" de bine. Tot timpul:"Ui la ce fac aia ce au bani si n-au trecut printr-un regim politic cotropitor ce a lasat in urma o clasa politica corupta si oligarhica!"
    • +8 (10 voturi)    
      Scribalaii astia (Joi, 16 februarie 2012, 11:58)

      releu [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      mereu uita amanuntele astea...
      Eu pot a confirm, ca la Praga nu ninge des, dar cand ninge mai mult, se curata strazile importante, mormanele stau mult si bine pana le iau de pe starzile principale, iar pe starzile laterale nici nu intra, astfel ca spre primavara, cand s-au format fagasele si dupa mailmulte dezgheturi si ingheturi, se face intre fagase un pod de zapada ingheta incat cu o masina mai joasa ramai pur si simplu suspendat (am patit-o cu Octavia)...

      fara indoiala ca este vorba si cati bani are la dispozitie primaria...cand Bucurestiul va fi mai bogat si deszapezirea va fi mai extinsa....
    • +2 (4 voturi)    
      Taxe (Joi, 16 februarie 2012, 12:04)

      Adi [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Ne poti spune si cam cat sunt taxele si impozitele locale pentru un apartament de sa zicem 3 camere? Si cat costa chiria pentru un loc de parcare pe un an?
      Multumesc.
      • -2 (2 voturi)    
        octavia la Praga (Vineri, 17 februarie 2012, 8:27)

        altul [anonim] i-a raspuns lui Adi

        pai domnule,de ce crezi ca ti-sa blocat octavia la Praga in zapada?iti spun eu.nu vroia sa se intoarca nici ea in Romania,nu din cauza zapezii.
    • +3 (7 voturi)    
      zapada vs organizare (Joi, 16 februarie 2012, 12:04)

      methylique [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Conteaza mai putin cata zapada e, conteaza organizarea. Si utilajele, desigur. Si faptul ca acolo, celor insarcinati cu deszapezirea le crapa obrazul de rusine (pana sa fie amendati) daca zapada nu e curatata.
      • +3 (3 voturi)    
        ar mai fi de punctat (Vineri, 17 februarie 2012, 0:45)

        vali [anonim] i-a raspuns lui methylique

        si faptul ca e o diferenta enorma intre beneficiarii acestor servicii. Nu cred ca in Viena are cineva tupeu sa arunce zapada de pe locul de parcare in drum, asa cum fac vecinii mei.
    • +5 (5 voturi)    
      Si totusi (Joi, 16 februarie 2012, 12:13)

      Lol Lolovici [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Nici la noi nu ninge in mod normal ca acum, dar asta nu scuza faptul ca la noi in nici un an nu se curata trotuarele si sunt lasate mormane de zapada pe toata lungimea strazii.

      Oamenii primariei noastre, care toamna sufla cu aparate automate frunzele prin spatiile verzi dintre blocuri (una dintre activitatile mai putin utile cu care se indeletnicesc) ar putea sa curete trotuarele macar in statii si in intersectii. Dar probabil treburile care implica efort nu merita facute chiar daca esti platit pentru asta. Mai bine stai pe ajutorul de somaj.
    • +3 (3 voturi)    
      Clima similara... (Joi, 16 februarie 2012, 12:15)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Bine ca nu au zis de Paris ca are clima similara.
    • +2 (6 voturi)    
      amanunte... (Joi, 16 februarie 2012, 12:24)

      jorj [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      ce daca in viena sau in finlanda situatia e total diferita de bucuresti......sintem jurnalinsti nene... cu diploma de spiru...
    • +4 (4 voturi)    
      Exact (Joi, 16 februarie 2012, 12:31)

      Gamma [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      Ingredientul esential pentru cazurile de succes e sa nu ninga prea mult .

      http://www.telegraph.co.uk/topics/weather/8211784/Britain-gridlocked-after-heavy-snow-brings-travel-chaos.html

      Ia vedeti comentariile de la articolul de mai sus . Exact ca in romania .M-am linistit .
    • +1 (1 vot)    
      Ba eu am prins zapada si la Viena (Joi, 16 februarie 2012, 14:16)

      Nae [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      ... cred ca era prin 1998. Sosisem seara, peste noapte a nins si batut un pic de vant, iar dimineata se curatase zapada doar pe arterele principale si oarecum in centrul comercial ceva strada Maria Hilfe ... exact ca si la noi. La Schombrunn am platit taxa de intrare, nu ne-au spus nimic, si am innotat prin zapada in gradina palatului. Pe stradute era zapada cat cuprinde.
      • 0 (0 voturi)    
        ca bine le zici (Joi, 16 februarie 2012, 20:47)

        wiener g'schichten [anonim] i-a raspuns lui Nae

        Inainte de 2000 mai ningea intr-o iarna sau alta si, de regula, la prima ninsoare tot aliotmanul lui MA 48 pica din ceruri si se veda ingropat sub mormane de critici si reprosuri furioase. Scuza de rigoare era ca nu se putea tine o armata de manuitori de lopeti in stare de alerta, ci trebuiau recrutati si convocati dupa toanele cerului. Si pana aia ajungeau si pe strazile mai "ne-principale" incepea topirea.
        Acum au poate utilajul pus la tanc dar lipseste obiectul ambitiilor de a arata de ce sunt in stare. Desi, de la anunturi la aplicarea in practica e si la noi cale lunga.
      • 0 (0 voturi)    
        dar deh la noi pute si la altii miroase frumos (Joi, 23 februarie 2012, 11:33)

        contribuabilul cinstit [anonim] i-a raspuns lui Nae

        asa suntem noi romanii mereu ne uitam in gradina altora.

        in conditiile in care platesc impozite locale de vreo 300 de lei (adica vreo 60 de litri de motorina) pe an cred ca dezapezirea de anul asta a fost ok. eu am putut sa circul cu masina fara probleme. am renuntat la cateva stradute si cam atat, dar am ajuns unde am avut nevoie. doar a trebuit sa imi planific mai bine traseul si sa ma gandesc daca am unde sa parchez. au fost doar trei situatii mai delicate datorita parcarii si atunci am luat taxi de doua ori si o data RATB. cost cam vreo 80 de lei in total.
    • +1 (1 vot)    
      confirm (Joi, 16 februarie 2012, 14:25)

      dude [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      este o aberatie sa pui pe picior de egal zapada din romania cu cea de la viena! daca vorbeau de tirol, salzburgerland, voralberg chiar si niederösterreich sau steiermarkt mai ziceam.
    • +2 (4 voturi)    
      de fapt... (Joi, 16 februarie 2012, 15:31)

      terka [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      In loc sa comparam hai sa vedem lucrurile un pic altfel:
      Vienezii, in conditiile in care abia ninge, sunt atat de bine dotati, in timp ce noi suntem luati pe nepregatite chiar daca stim din experienta ca iarna are obiceiul sa ninga !

      Restul sunt povesti .
    • 0 (0 voturi)    
      aproape buna remarca..... (Joi, 16 februarie 2012, 18:29)

      voolkhan [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      si tocmai de aceea, atata forta umana si tehnologica sunt de apreciat......
    • +1 (1 vot)    
      Serios? (Sâmbătă, 18 februarie 2012, 1:55)

      High [utilizator] i-a raspuns lui lorrainefe75

      În ce județ e Viena asta în care „ninge extrem de rar”, cum spui tu? Că cea din Austria (e capitala acestei țări, știai?) are mult mai multă zăpada, iarnă de iarnă, decât are Timișoara, de exemplu. Sau acea „mică pauză” în care n-ai stat la Viena a fost de vreo 11 ani și 10 luni...?
      Dacă scrii doar ca să sugerezi că eforturile salubrității vieneze sunt nimic pe lângă cele dâmbovițene, du-te și plimbă-te puțin prin zăpada bucureșteană: are „numai câțiva centimetri”.
    • 0 (0 voturi)    
      Sudiu de caz:cum se face deszapezirea la Viena. (Duminică, 26 ianuarie 2014, 13:12)

      nadia [anonim] i-a raspuns lui lorrainefe75

      O fi din cauza ca tu cand te scoli e deja indepartata ,si de-aia nu o vezi decat de cativa centimetri?Eu am locuit un timp in Germania si impresia care mi-a lasat-o a fost aceeasi ,dar era un falsa pentru ca utilajele lucreaza intr-un timp cand tu nu-i vezi.
  • -4 (8 voturi)    
    ce sa mai vorbim... (Joi, 16 februarie 2012, 11:27)

    Gigi [anonim]

    ca suntem in evul mediu fata de oamenii astia. Stiu ca oamenii nu trebuie sa ramana blocati in nameti si ca o iarna mai grea nu trebuie sa iti dea viata peste cap. Daca stiu, stiu. Or fura si astia, dar macar iti dau senzatia ca esti respectat si traiesti mult mai bine ca la romanica...
  • -9 (15 voturi)    
    fără băseşti... videni... opreşti... (Joi, 16 februarie 2012, 11:31)

    brod [anonim]

    fără! dar austriecii au cei şapte sute de ani de acasă. ce să aştepţi de la mitocanii băştinoşi, votaţi de alţi mitocani, mai mititei?
    • +3 (3 voturi)    
      Si (Joi, 16 februarie 2012, 15:55)

      emil [anonim] i-a raspuns lui brod

      fara vanghelini, de asemenea. ;)
  • +6 (6 voturi)    
    atentie la comparatii (Joi, 16 februarie 2012, 11:42)

    florin [anonim]

    Sa nu confundam Viena cu statiunile montane ale Austriei. Clima Vienei nu se aseamana deloc cu cea a Bucurestiului. Se poate asemana eventual cu cea din partea de sud-vest a Romaniei unde ninge rar si in cantitati mici. Pe de alta parte organizarea este in general mai buna si oamenii mai responsabili.
  • +6 (10 voturi)    
    Ich auch (Joi, 16 februarie 2012, 11:47)

    cosmin [anonim]

    Si eu stau in Viena si anul asta nu am vazut masina de deszapezire , desi a nins suficient incat sa se circule greu.
  • -4 (8 voturi)    
    poate era necesara o intrebare despre pret (Joi, 16 februarie 2012, 11:48)

    portescu [anonim]

    si cat costa primaria pe an toate aceste operatiuni (investitie in utilaje, mentenanta si munca efectiva)?

    nu de alta, da am baunuiala ca de vreo 10 ori mai putin decat costa in romania
  • +3 (5 voturi)    
    numai ziaristii au solutii! (Joi, 16 februarie 2012, 11:55)

    prudent [anonim]

    noi ceilalti nu avem habar. Si totusi! Folosirea oricarui material insolubil (nisip, cenusa, dolomita, praf de pitziponk etc), cere DECOLMATAREA canalizarii dupa. Operatia asta e cam imposibila acolo unde canalizarea este veche sau nu i se mai cunoaste traseul. PS. Solutia ideala NU exista indiferent cati ziaristi si experti adunam la un talk-show. Daca ar fi existat o astfel de solutie ar fi aplicat-o toti.
  • +4 (4 voturi)    
    Daca la Viena ar fi.... (Joi, 16 februarie 2012, 11:56)

    prompt [utilizator]

    ....viscolele si gerurile din sudul Romaniei deszapezirea ar fi mult mai grea. Asta nu inseamna ca nu s-ar putea face mai repede si mai bine, dar oricum situatiile nu se compara.
  • +8 (10 voturi)    
    ... (Joi, 16 februarie 2012, 11:56)

    eu [anonim]

    La Viena ninge din an in Paste, cativa centri metri.Cand se aseaza si ramane e miracol. De obicei ninge si pana a doua zi dimineata se topeste.
    in 2010 a nins in noiembrie si nimeni nu se astepta :), asa ca au fost ambuteiaja, metrou blocat (la ei metroul mai circula si pe la suprafata). Iarna e iarna :)

    As dori un reportaj despre cum se face dezapezirea in Londra, cat de bine pregatiti sunt si cum raman oamenii blocati cu zilele in aeroporturi unde s-au depus 2cm de zapada...
    • 0 (0 voturi)    
      London (Duminică, 19 februarie 2012, 9:18)

      ady [anonim] i-a raspuns lui eu

      dezapezirea la Londra se face ..mai intai preventiv se arunca tone de sare pe sosele..iar apoi daca ninge abundent autoritatile sunt depasite..cat despre aeroporturi ..sa fim seriosi sa nu comparam Heathrow cu Bucurestiul..Heathrow e un hub urias au un trafic aerian intins la max, la fiecare minut decoleaza aterizeaza un avion ,de unde si haosul
  • 0 (6 voturi)    
    ja, natürlich und du lügst nicht (Joi, 16 februarie 2012, 12:03)

    Cristian [anonim]

    Nu ma laud cu rezidenta in Viena de 100 de ani, dar am fost de 6 ori in ultimele 5 ierni acolo. De 3 ori am prins cate o ninsoare medie (20-30 cm). Adica NU cativa centimetri. N-oi fi mers eu singurele dati cand ningea acolo.
    Da, nu am prins cateva caderi masive succesive de zapada, n-aveam cum, n-am stat mai mult de cateva zile niciodata, dar sa zici ca 'niciodata nu depaseste cativa cm' e o minciuna sfruntata.
    • +1 (1 vot)    
      Esti sigur ca zici de Viena? (Vineri, 17 februarie 2012, 9:58)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Cristian

      In Austria exista intr-adevar zone cu multa zapada, da' datele statistice colectate pe mai multi ani zic ca la Viena se aduna 25cm de zapada in medie PE AN - gasesti datele astea pe net daca cauti putin. Ar fi culmea ca matale sa te fi nimerit in Viena tocma' atunci cand se nimerea toata zapada dintr-un an sa cada deodata, si asta cinci ani la rand.
  • +4 (6 voturi)    
    Zapada la Viena (Joi, 16 februarie 2012, 12:05)

    eu [anonim]

    confirm si eu ce a spus lorrainefe75. am prins 4 ierni la rand in Viena, si cred ca a nins de maxim 5 ori. Si zapada nu depasea cativa centimetri.
  • +5 (7 voturi)    
    Specialisti in zapada (Joi, 16 februarie 2012, 12:08)

    Dema gogu [anonim]

    Cineva care are datele din teren ar putea sa produca un calcul .Deci avem 100 m2 teren ocupat cu zapada de 2 metri sa zicem .Deci 20.000m3 de zapada.Actionand cu o wola cu cupa de 5m3 rezulta 4000 de cupe .Pentru fiecare cupa 3 minute timp.Deci 200 de ore .Adica 8,3 zile de munca continua .O wola consuma 30 litri pe ora .Deci 6000 litri motorina .Sa se calculeze in cat timp ,cate wole si cat costa deszapezirea.Ca sa isi dea seama ca proportile sunt apocaliptice.Chiar Noe daca traia avea o problema de imagine cu toata faima lui .Psihoza publica este generata de oameni marginiti deveniti reporteri in goana de senzational care relateaza fals proportiile dezastrului NATURAL.Si inca ceva cati din cei in probleme au casele asigurate conform legii?
    • 0 (2 voturi)    
      esti prost la mate! (Joi, 16 februarie 2012, 12:27)

      einstein [anonim] i-a raspuns lui Dema gogu

      100 x 2 = 200 mc.
      daca era un teren patrat cu latura de 100m ai fi avut cata zapada zici tu.
      plin netu de destepti!
    • 0 (2 voturi)    
      pt demagogu (Joi, 16 februarie 2012, 12:30)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui Dema gogu

      Nu e chiar asa, 100 m2 x2 m inaltime = 200 m3 de zapada. Deci rezulta 40 de cupe. mergand tot pe aceleasi preturi rezulta valori de 100 de ori mai mici decat cele prezentate.
      • +1 (1 vot)    
        Da ma, da ... (Vineri, 17 februarie 2012, 10:06)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        ... 100 mp e nimic, e mai putin de 10 metri de bulevard. In Bucuresti cel putin sunt cateva zeci de mii de km de sosele mai late de 10m, aia inseamna mai multe sute de mii de metri patrati. Ce-i drept, in Bucuresti nu-s 2m de zapada, da' juma' de metru adunat laolalta tot ce-a cazut tot se-aduna, asta estimand cu zgarcenie. Asta inseamna un minim de mai multe zeci de mii de metri cubi, probabil bine peste suta de mii. Si strazile laturalnice si aleile dintre blocuri inca nici nu le-am inclus, si 10m latime pt. o artera majora iar e subestimat. Asa ca oricum ies costuri mari.

        Acuma, daca stratul de zapada ar fi de 10 ori mai mic, adica doar 5cm, costurile ar fi de zece ori mai mici. Cum la Viena cam pe-acolo e ce cade, si daca cade mai mult o parte buna se topeste singura inainte sa fie adunata, inseamna ca la noi costurile ar trebui sa fie hai sa zicem nu de zece ori mai mari, da' macar de cinci ori - ca la noi forta de munca e mai ieftina, dar materialele si utilajele la fel costa. Acu' zi si mie, de unde sa scoata primaria Bucurestiului 60 de milioane de EUR pt. dezapezire?
    • +1 (3 voturi)    
      Corect (Joi, 16 februarie 2012, 12:35)

      Redegogu [anonim] i-a raspuns lui Dema gogu

      Raspunsul la aceasta problema se poate auzi zilnic chiar la televiziunile de scandal: oameni de 70 de ani spun ca nu au vazut in viata lor asa zapada.Deci e clar avem de aface cu un dezastru natural fara precedent de 70 de ani .Ce poti face mai mult decat faci?cand proportiile dezastrului depasesc limitele obisnuitului nimeni nu poate face minuni.Amintitiva ce a patit SUA la uraganul Katrina. Nu a putut face fata .
    • +1 (3 voturi)    
      Artimetica, bat'o vina! (Joi, 16 februarie 2012, 12:39)

      artimeticu [anonim] i-a raspuns lui Dema gogu

      Deci, ca sa refacem calculul, 100 m2 la o inaltime de 2 m insemna 200 m3 nu 20.000 m3, deci 40 de cupe, adica 2 ore. Adica si nu deci 2 ore si cam 60 de litri. Asa ca proportiile apocaliptice sunt cam mici cand e vorba sa facem calcule pe bune. Si asa ajungem la concluzia ca se putea curata orasul frumos, repede si bine. Dar suntem in Romania si e mai simplu sa dam sfaturi si sa ne plangem decat sa punem mana pe lopata.
      • 0 (4 voturi)    
        care este suprafata unui oras ? (Joi, 16 februarie 2012, 15:14)

        Profu de sport [anonim] i-a raspuns lui artimeticu

        200m2 ? zicerea ta "" Asa ca proportiile apocaliptice sunt cam mici cand e vorba sa facem calcule pe bune"". Este cea mai inutila fraza pe care o poti enunta .Batranii de la reportaje declara ca in viata lor de 70 de ani nu au vazut asa ceva.Nu speculati gresala omului. Voi nu aveti inteligenta sa intelegeti ce spune.Ia sa calculeze un inginer cati metrii cubi de zapada sunt pe un drum de 1000 metri lat de 4 metri startul de zapada de 1 metru .Da o curte 20x20m cu zapada de 3 metri .La lopata .O lopata = 0,02 m3
    • +1 (1 vot)    
      din categoria : am lipsit la ora de ... (Joi, 16 februarie 2012, 12:50)

      sam [anonim] i-a raspuns lui Dema gogu

      100 mp (metrii patrati) x 2 m (inaltime strat zapada) = 20.000 mc (metrii cubi) ???? Unde ai facut scoala elementara ????
      • 0 (2 voturi)    
        Scuze (Joi, 16 februarie 2012, 13:37)

        Dema gogu [anonim] i-a raspuns lui sam

        Exemplul era intentionat pentru un teren patrat cu latura de 100 m2 adica 10.000 m2. care vor genera cei 20.000 m3.Oricum calculul este deschis celor care au date din teren si este interesant.
        • +3 (3 voturi)    
          Off (Joi, 16 februarie 2012, 21:05)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui Dema gogu

          Eu am inteles ce ai vrut sa spui ca nu se pupa in capul nimanui volumul unui apartament mai mare cu 4000 de cupe de wola ;) si de-aia n-am sarit cu parul dar vezi ca patratul ala are latura de 100m nu de 100m2 . Ai grija la detalii de-astea ca te mananca de viu poporul indiferent cat e de corect mesajul pe care vrei sa-l transmiti .
        • 0 (0 voturi)    
          Deci: (Vineri, 17 februarie 2012, 6:53)

          dami365 [utilizator] i-a raspuns lui Dema gogu

          ...Cu latura de 100 de metri.(punct.fara 2) Ca iara incep 100 de postari ca ai gresit.Fii un pic mai atent cand dai exemple cu calcule.Si inca ceva. Am vazut mai sus un exemplu ce se referea la o sosea.La latime(daca e un drum national)poti lua in calcul cam 7m(minim.Un camion are latimea de 2.5-2,6m+spatiu de rezerva+cate o jumatate de metru cel putin pentru margini).Deci 7mx30000mx1m rezulta nr de mc de zapada ce trebuie curatati de pe un DN de 30km la un strat de numai 1m.Si daca ninge si bate vantul,portiunea se va curata.....cand...???
      • 0 (0 voturi)    
        iiiiiiiii (Joi, 16 februarie 2012, 15:17)

        Dema gogu [anonim] i-a raspuns lui sam

        Sam, nu ma mai tii minte? Am fost colegi de clasa la aceeasi scoala elementara. Dovada o am in "metrii" cubi. Gogu
  • +2 (2 voturi)    
    Putin exagerat (Joi, 16 februarie 2012, 12:10)

    Cornelia [anonim]

    Anul trecut, la inceputul lui decembrie, a nins generos la Viena. Nameti de zapada pe marginea drumurilor, zapada flescaita pe strazi.- vorbesc de centrul Vienei, in zona Hoffburg.La intrarea in parcuri, un anunt- "Aveti grija sa nu alunecati, nu raspundem pentru eventualele accidente". Scurt si...nemteste. Te aventurezi in parc pe riscul tau....
    • +1 (1 vot)    
      Subscriu (Joi, 16 februarie 2012, 12:28)

      Ionut [anonim] i-a raspuns lui Cornelia

      La inceputul lui decembrie 2010 m-a prins iarna la Viena. Strazile erau "la alb", cu zapada serioasa pe ele - cam cum sunt stradutele de la noi. Autostrada spre Budapesta era tot "la alb", cu multe masini si chiar si un autocar pe camp. Bretelele de iesire de pe autostrada nu erau curatate deloc - zapada virgina. In schimb in Ungaria situatia era mult mai buna.
    • +2 (2 voturi)    
      Confirm (Joi, 16 februarie 2012, 12:55)

      Popescu [anonim] i-a raspuns lui Cornelia

      Intradevar, anul trecut in decembrie inainte de Craciun a fost cum spuneti. Am intrat in Viena de pe autostrada, care era "neagra" in plin decor hibernal, cu troiene, zapada flescaita samd. Credeam ca am gresit orasul :). Situatia s-a mentinut cateva zile in sir.
  • +2 (2 voturi)    
    zapada (Joi, 16 februarie 2012, 12:11)

    adn [anonim]

    Am fost in viena cand a nins o data (in decembrie). A doua zi dimineata era zapada din belsug peste tot. A trebuit sa plec la aeroport asa ca am putut sa "masor" zapada la prima ora. Din fericire nu a fost un strat prea gros de zapada prin care TAXI-ul a putut trece . Asa ca mai usor cu "cum e la altii".
  • +3 (5 voturi)    
    in Viena (Joi, 16 februarie 2012, 12:16)

    Metodn [anonim]

    De fapt, nu se poate compara zapada de anul acesta de la Bucuresti cu cea de la Viena. Sa fim corecti, totusi. Locuiesc in Viena si aici zapada a fost doar vreo 3 zile, nu mai mare de cativa centimetri.
    • +2 (2 voturi)    
      :-) (Joi, 16 februarie 2012, 12:39)

      B. [anonim] i-a raspuns lui Metodn

      Cred ca ideea e alta. Ideea e ca Viena are parcul propriu de masini pentru situatii de urgenta. Anul trecut zapada a fost ceva mai mare si s-a facut fata. Probabil ca nu costa atat de mult acest parc, raportat la contractele pe care le are orasul Bucuresti cu tot felul de firme private. Cred ca daca ar fi o zapada ca in Bucuresti, probabil ar fi probleme, insa tot n-ar costa atat de mult :-) si nu ar veni armata in ajutor. Ma rog, armata n-a venit in Bucuresti, dar ca idee ;). Important e sa privim felul in care se gestioneaza lucrurile, nu cantitatea de zapada. In Bucuresti comandamentul de iarna se intruneste mereu dupa ce s-a intamplat "minunea" si iarna vine mereu pe nepregatite. Daca ninge la 12, la 16 a II-a zi se intalneste comandamentul. Totul se intampla tardiv. In Austria masinile stau pe autostrada parcate chiar daca nu ninge - preventiv. Pana la urma, pentru asta sunt platiti.
  • 0 (2 voturi)    
    De ce Viena (Joi, 16 februarie 2012, 12:39)

    sergiu [anonim]

    Daca politicieni romani si-ar da putin interesul, in loc sa cheltuie sute de milioane de euro pe nu-s ce avione de vinatoare sau nu-s ce submarine, flota etc. desi la ora actuala is razboaie economice si nu de cuceriere, ar putea cumpara cu pretul pe care il da pe un avion cel putin 10 masini de dezapezire, sau astea nu is investitii bune?, multi rabufnati pe aici faceau galagie de ce nu curata oamenii trotuarele, dar de ce nu curata primaria drumurile si guvernul nu zice nimeni, masina cu alimente vine la alimentara nu la om in ograda, cum poate sa se deplaseze cineva cu drumurile infundate de troieni de zapada. Ohh acum sa vedem cum atragem noi turisti europeni ca va sa zica Romania e o tara cu mult turis si pitoreasca, as vrea sa stiu si eu starinul ala caaruia ii va place sa stea saptamini intregi prin aeropoarte sau gari in Romania....Apropo cum trateaza guvernul topirea zapezii ? vreau sa zic urmarile ei de inundatii alunecari de teren etc ? sau nu se iau in considerare aceste lucruri pina la momentul culminant....interesant cum alti ar improsca pe vecini si u cumva sa le scoata ochilor celor pe care ii voteaza si ii sustin in parlament tot timpul, se pare ca acest comunism din societatea romaneasca va mai dura citeva generatii...apropo in comunism daca murea capra ta trebuia sa moara si a vecinului....Dar nu va faceti probleme cum aplica guvernul lucrurile in Romaia or sa apara starinii doar numai sa va misioneze....
  • +2 (2 voturi)    
    deszapezirea la capitalisti (Joi, 16 februarie 2012, 12:47)

    Gigi [anonim]

    cred si eu ca deszapezesc imediat la 5-7 cem de zapada . Ia sa fi deszapezit 50-70 cm , cu toate masinile pe strada , tot asa repede o faceau ?
    mereu si la toate ne comparam cu altii , cand noi am deszapezit cu secretarul de partid dupa noi timp de 50 ani .
  • +3 (3 voturi)    
    Departament in primarie (Joi, 16 februarie 2012, 12:51)

    MORDOR [anonim]

    Deci nu externalizeaza activitatea de dezapezire si nici nu ingrasa nu stiu ce firme care nu isi fac treaba.
    Ca sa vezi ce capitalisti "retrograzi"...
    Oamenii au calculat si au vazut ca mai bine cumpara utilajele proprii care isi amortizeaza costurile in timp decat sa plateasca in fiecare an unor firme.
    Chiar si acasa, daca ai nevoie de o drujba, sa zicem, fiindca e nevoie sa tai 10 copaci pe an si chemi omu' cu drujba ala iti ia in fiecare an o suma piperata care mai si creste in timp. Asa mai bine cumperi o drujba si nu mai dai nici un ban in anii urmatori. E simplu, logic si economic. Numai guvernantii si primarii nostri nu gandesc asa.
  • +4 (6 voturi)    
    DIFERENTA E IN MENTALITATE !! (Joi, 16 februarie 2012, 12:54)

    gabriel anastasescu [anonim]

    In timp ce vienezu' , imediat ce vine de la munca, isi curata locul de parcare si trotuarul, romanul asteapta sa vina Ceausescu sa-i curete zapada Isi lasa mana parcata pe unde nu trebuie, desi e rugat sa elibereze locul in vederea dezapezirii. "Va bag pe toti undeva ! Uite asa, sa va arat eu ca nu vreau "isi zice. Si apoi dai si combate la Razboiu' , ca la noi nu se face nimic. Toti sunt corupti si lenesi...."Uita-te la austrieci ! La nemti ! etc.". Numai la el nu se uita Dorel ! Puneti-le oglinzi pe strada lui Dorel, sa se vada ! Valabil si pentru autorul acestui articol .
    • +2 (2 voturi)    
      Exact (Joi, 16 februarie 2012, 14:16)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui gabriel anastasescu

      Toti repede sariti ca aparati Romanica .. ca la Viena nu ninge ca in Bucuresti, aia au mai multi bani etc ... dar ati vazut masini parcate pe trotuar, pe langa tortuar plus inca vreo cativa destepti care parcheaza dublu pe bulevarde ca "asa vrea muchii lor".


      Cum sa dezapezesti cand strazile si trotuarele sunt pline de masini parcate (90% din ele parcate in locuri interzise) ?
  • +6 (6 voturi)    
    Bucuresti, Viena si alte locuri cu zapada (Joi, 16 februarie 2012, 13:05)

    Adi [anonim]

    Am si eu o poveste. Acum cativa ani am facut o excursie pana la Livigno, Italia. Cand am plecat din Bucuresti aveam anvelope all season, asa ca nu mi-am facut probleme. Ninsese, dar nu atat de mult si se mai topise. S-a mers foarte bine, am strabatut Ungaria, Austria, ne-am oprit cateva zile pe la Viena si am continuat cu Elvetia si Italia. Peste tot ninsese, dar nu am avut probleme. S-a mers rezonabil. Cand am iesit din trecut tunelul ce leaga Elvetia de Italia, m-am simtit ca acasa la fratii nostri macaronari. Mergeam cu 20 km pe ora, dar tot se aluneca in draci. Nu doar eu cu Golful meu, ci si prietenii care venisera cu masini cu tractiune 4x4. Era clar, tunelul are cateva sute de metrii, e aceasi zapada si in Elvetia si in Italia. Doar ca pe frati nostrii ii durea la basca. Am stat acolo mai bine de o saptamana si doar spre sfarsitul perioadei, cand a inceput sa se incalzeasca s-au obosit si italienii sa scoata cateva utilaje la soare. La intoarcere am strabatut iarasi cateva tari, am mers prin Germania, Austria, Ungaria si inapoi in Romania, cu ninsoare in majoritatea drumului. Am mers foarte bine pana pe la Lujerului, cand un ghertoi cu bmw mi-a taiat calea si atrbuit sa pun frana. Am avut mare noroc ca l-am ratat, masina s-a dus ca o sanie, desi am ABS. Concluzia mea este ca nu conteaza zapada sau orasul, ci doar oamenii. Si asta nu ma face frustrat ca sunt roman.
    • 0 (4 voturi)    
      Italia trebuie evitata (Joi, 16 februarie 2012, 15:38)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui Adi

      Buna ziua,
      V-ati nascut in Romania, nu puteti schimba acets lucru. Dar in Italia, ce ati cautat?
      Atmosfera de acasa?
  • +1 (3 voturi)    
    orice s-ar spune... (Joi, 16 februarie 2012, 13:26)

    me [anonim]

    despre clima, si taxe
    romania ar putea face mult mai multe cu aceiasi bani (poate mai putini) pentru dezapezire.
  • +1 (1 vot)    
    studiu (Joi, 16 februarie 2012, 13:42)

    ghiula [utilizator]

    Ar fi interesant un studiu de caz: iarna la Moscova. Oare e ingropat in zapada orasul?
  • +5 (5 voturi)    
    calcule (Joi, 16 februarie 2012, 14:23)

    cristihan [utilizator]

    Apropo de un comentariu anterior, poate ar fi bine sa lucram cu date concrete cand vine vorba de deszapezirea Bucurestiului. Mai intai, date despre suprafata strazilor din Bucuresti: http://www4.pmb.ro/wwwt/avize/anexa2.htm. Nu ne uitam la suprafata totala de 19 milioane de m2, luam doar strazile asfaltate si cele cu piatra cubica = 11 milioane de m2 (ca sa fie mai usor sa calculam luam rotund 10 milioane de m2). Stradul de zapada din Bucuresti a variat intre 52 si 72 de cm (masurat la Afumati- Baneasa-Filaret: http://www.meteoromania.ro/index.php?id=520). Sa zicem in medie 60 de cm. Prin urmare, cantitatea de zapada de indepartat de pe strazi a fost/este de ~ 6 milioane de m3. Nu am luat in calcul trotuarele, dar sa zicem ca se compenseaza cu cantitatea topita natural / topita de sare / data pe spatiul verde. Ca sa o transporti cu un camion cu bena de 10 m3 ai nevoie deci de 600.000 de transporturi. Sa spunem ca nu vrei sa faci asta decat cu a 10-parte din cantitate, cea de pe bulevardele centrale si din anumite locuri mai sensibile (statii de autobuz, treceri de pietoni, parcari, etc). Ai in continuare nevoie de 60.000 de transporturi. Sa zicem ca vrei sa termini intr-o saptamana toata treaba, inseamna ~8.500 de transporturi pe zi. Daca se lucreaza in 3 ture, 24/24, 7/7, avem nevoie de ~350 de camioane care sa faca 1 transport pe ora. La un consum de ~30 l/h la 1.3 EUR/litru, ies ~300.000 EUR/zi numai pentru camioane, la care mai adaugam sa zicem un sfert pentru incarcatoare. Grosso modo, pentru incarcare-transport ies undeva la 2.5-3 milioane de EUR. Atentie: asta inseamna doar costurile cu combustibilul pentru un singur "eveniment"! La asta se adauga "amanunte" precum costul inchirierii/leasing-ului utilajelor, costul celorlalte consumabile (pentru utilaje + sare + solutii), costul cu forta de munca, etc. Si asta doar pentru 10% din cantitate.
    Ar fi deci niste zeci de mil. de EUR/iarna, indiscutabil. Evident, se poate discuta corectitudinea ipotezelor initiale..
  • +3 (3 voturi)    
    Nu stiu daca a fost o comparatie prea nimerita (Joi, 16 februarie 2012, 14:43)

    ion [anonim]

    Daca tot vrem sa aflam/sa invatam cum se face, apoi ar trebui totusi sa ne comparam cu tari/capitale cu regim climatic apropriat. Dupa cum au spus foarte multi, nu se pot compara zapada din Bucuresti cu cea din Viena.

    Iarna asta de exemplu a nins viscolit si zapada a depasit bine 70 de cm, iar in multe locuri unde s-a strans in urma viscolului si mult peste 1 metru

    Eu mi-am curatat zilnic locul de parcare, practic sub 10 metri patrati. Am acum in spatele locului de parcare un morman de aproape 2 metri inaltime, din calculele mele sunt multi metrii cubi acolo de zapada (6-8 metri cubi), si asta doar dintr-un loc de parcare. Volumul de zapada a fost urias, iar masinile au fost cam toate pe strada. Nu era deloc simplu sa curaeti strazile.

    Nu inseamna ca in Bucuresti dezapezirea a mers bine. Pe strazile laterale totul a fost lasat in voia sortii, chiar si acum, la multe zile dupa ce s-a oprit ninsoarea. Si e nasol rau de tot.

    Dar prea ne apucam sa comparam mere cu pere.

    Eu pot sa confirm ca am petrecut o iarna in Paris. O zapada de 5 (CINCI) cm a blocat complet intrarile in Paris: parizienii nu aveau cauciucuri de iarna si nici nu stiau cum sa mearga pe zapada. Au derapat pe capete si au blocat absolut toate intrarile in Paris. M-am chinuit 4-5 ore sa ajung acasa, caci lucram undeva in afara Parisului. Practic am mers pe jos pana la prima statie de RER, care era destul de departe (4-5 km)

    Deci, avem de invatat de la altii. avem sa ii tragem de maneca pe administratorii de la noi, dar parca nici sa visam ca la altii e raiul pe pamant: cum ninge 2 cm, cum vin un milion de fecioare despletite cu uscatoare de par si curata tot asfaltul..
  • +3 (3 voturi)    
    Viena iarna (Joi, 16 februarie 2012, 14:47)

    Dana [anonim]

    Si eu locuiesc in Viena si tin sa il contrazic un pic pe autor.

    Clima nu e nici pe departe ca la Bucuresti. Aici abia daca au fost 15 cm de zapada, iar in prima zi cu zapada traficul a fost destul de serios perturbat, pentru ca nu era curatat nimic. Ziarele locale au scris destul de mult pe tema asta, iar vienezii nu sunt foarte multumiti de cum se face deszapezirea. Au fost tramvaie blocate, anulate, deviate.

    Dupa 24 de ore, da...se poate spune ca se organizarsera si au curatat.

    Aleile din parcuri sunt curatate poate pe hartie. In practica sunt destul de pline de zapada/gheata, in schimb au pancarte care iti spun ca e pericol de alunecare, asa ca daca patesti ceva ei sunt acoperiti :)

    Eu plimb copilul in carucior si chiar observ destul de usor lucrurile astea, pentru ca vad ca imi e mult mai greu sa ma deplasez.

    Nici aici lucrurile nu sunt perfecte, dar in mod clar se vede ca oamenii sunt mai bine organizati si nu lucreaza chiar dupa ureche.
  • 0 (4 voturi)    
    Da (Joi, 16 februarie 2012, 14:50)

    Ovi [anonim]

    Toate ca toate. Aia au utilaje si organizare. Noi nu, punct. Sunt pregatiti chiar daca nu au zapada pe cand noi nu suntem pregatiti chiar daca avem zapada an de an. Sezizati diferenta acum? Nu e buna comparatia?
  • +3 (5 voturi)    
    Locatarii sunt obligati sa curete trotuarul (Joi, 16 februarie 2012, 15:36)

    aniod [utilizator]

    Va rog luati legatura cu cei ce locuiesc in Germania si Austria, sa va spuna cum sunt obligati sa curete trotuarul din dreptul casei lor. Si cum acest lucru se respecta. Primaria nu poate curata totul si locatarii ( nu doar proprietarii ) trebuie sa munceasca.
  • +1 (3 voturi)    
    Iarna asta (Joi, 16 februarie 2012, 15:37)

    Sorin [anonim]

    Tot timpul se cauta sa se puna autoritatile romanesti intr-o lumina nefavorabila iar cele de afara parca ar fi buricul pamanului. Eu cred ca de data asta si-au facut datoria. Pana la urma nu te poti pune contra naturii. Amintiti-va de tunami din Japonia si Indonezia/Tailanda.
  • +3 (3 voturi)    
    Parcare alternativa (Joi, 16 februarie 2012, 15:41)

    aniod [utilizator]

    Pentru a curata strazile complet se aplica ( de ex. la Boston) o metoda simpla. O saptamana se parcheaza pe o parte a strazii si o saptamane pe cealalt a. Daca gresesti ti se ridica masina.
  • +2 (2 voturi)    
    Ciudat articol. (Joi, 16 februarie 2012, 15:59)

    mircea [anonim]

    Si cu ce ne incalzeste ,daca aflsam cum dezapezesc cei din Viena?Asta seramana mai mult a reclama la unele produse.La noi,daca politia si-ar face datoria ,sa aplice legea si soferii nu ar face-o pe grozavii,poate ca am avea mai putine probleme.As vrea ca ziaristii ,sa-i intrebe pe cei de la mediu ,de ce nu-i voie ca zapada sa fie deversata in Dambovita,dar si in orcicare alt rau.Daca ploua,sau se topeste ea natural,nu se duce tot acolo?Dam o multime de bani,pierdem timp,blocam circulatia ,ca sa caram zapada la groapa de gunoi,unde ,atunci cand se topeste spala toate mizeriile,bagandu-le in stratul freatic si in rauri.Sa nu-mi spuneti ca sunt gropi ecologice ,ca nu sunt.Adica,pe marginea soselei este impinsa acolo si lasata sa se topeasca si sa se scurga sau infiltreze si in orase nu.De asta nu se ocupa parlamentarii?Parlamentarii fac greva de parca sunt sindicalisti.Cand ii vezi cum incalca legile si bunul simt,zau ca-ti vine sa te lipsesti de parlamentari.
    • -1 (1 vot)    
      @ Mircea (Vineri, 17 februarie 2012, 7:50)

      Gabi [anonim] i-a raspuns lui mircea

      Cel putin teoretic pe sub canalul Dambovitei sunt doua conducte foarte mari, una pentru ape uzate menajere (toalete, bucatarie) si una pentru apele pluviale. Apa de ploaie sau cea din topirea zapezii ajunge la Glina unde este tratata.
      Zapada din oras contine foarte multe substante poluante (noxe de la autoturisme, scurgeri de combustibil si ulei, etc) astfel ca nu poate fi descarcata direct intr-un rau.
      Conform normelor europene (aplicate la autostrazile construite si la orice drum nou ce se va construii) prevad pentru drumuri canale de preluare a apelor pluviale si din loc in loc separatoare de ulei si decantoare.
  • +4 (4 voturi)    
    trotuarele pe cand le curatam domnilor? (Joi, 16 februarie 2012, 16:55)

    dgrp17us1 [anonim]

    nu inteleg de ce atata dezbatere.
    Problema este clara:
    1. in bucuresti nu se curata never tortuarele - inotam ca in bucegi prin zapada
    2. in bucuresti nu se cara zapada macar din statii si intersectii - mega baltoace cand se topeste
    3. In bucuresti magazinele si firmele nu curata si nu primesc amenzi
    4. in bucuresti soferii astepta sa le curete primaria locul de parcare
    5. in bucuresti in fata blocurilor nu curata nimeni de la asociatii

    Asta e realitatea. Cum facem? Ce facem?
    Hai sa nu mai gasim motive ca la altii e mai blanda clima.

    E vorba si de noi.
    La treaba
    Multumesc

    PS: Daca nu inseamna ca ne place sa umblam prin lacuri de zapada topita
    PS2: Si daca nu se paote altfel. Cu amenzi va rog
    PS3: intrebare: Cum mai merg mamele cu caruciorul? Dar oamenii cu handicap? Nici un raspuns...
    • +1 (1 vot)    
      Locatarii curata trotuarele (Joi, 16 februarie 2012, 22:04)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui dgrp17us1

      Buna ziua,
      Prin reguli locale, in mai multe tari si in Romania, locatarii trebuie sa curete trotuarele. Altfel ar trebui amendati. Din motive electorale, in acest an, ca si in altii, nu sunt sanctionati locatarii si patronii de magazine care nu curata in fata casei, magazinului.
      Referitor la oamenii cu handicap, problema majora, constanta in Bucuresti sunt masinile care parcheaza pe trotuare si care nu lasa trecerile de pietoni, respectiv colturile strazilor libere. Este intr-adevar foarte urat.
  • 0 (0 voturi)    
    La zapada'n fata blocului de vis-a-vis (Vineri, 17 februarie 2012, 0:51)

    niculaie [anonim]

    Imi aduc perfect de bine aminte cum in iarna anuljui 1974,fiind locatar la un bloc de pe Mashina de Paine,am primit un telefon de la un cetatean care locuia la blocul de vis-a-vis si care m-a instiintat ca,potrivit deciziei prinariei, eram 'convocat;' sa ies cu lopata si sa dau la zapada in fata blocului sau.
    Dece sa dau EU la zapada in fata casei lui?
    Mai astept si astazi raspunsul, cu speranta ca intre timp se v-a topi zapada
    (fiind,intre timp, plecat 'din tara' n-am mai tinut legatira cu vecinu,insa am invatat o lectie pretioasa:
    la 'noi' la Bucale, pina se decide cine sa iasa sa dea la zapada in fata bloculii lor, poate vine primavara si se topeste zapada...pe gratis.
  • 0 (0 voturi)    
    nu este chiar asa (Vineri, 17 februarie 2012, 5:32)

    sebastian [anonim]

    Vizitand Viena in sezonul de iarna, am vazut ca nici acolo lucrurile nu merg bine. Ninsoare se oprise seara,iar dimineata pe bulevardele catre aeroport nu intrase nimeni sa indeparteze zapada. La fel si pe Ring.
  • 0 (0 voturi)    
    nu e chiar asa perfect nici acolo (Vineri, 17 februarie 2012, 9:51)

    avx [anonim]

    Din articol reiese ca totul este perfect indiferent de conditii si nu este chiar asa. Ca exemplu dau perioada 1-3 Decembrie 2010 cand a nins abundend si circulatia a fost puternic afectata. Inclusiv circulatia mijloacelor de transport in comun.
    Este adevarat ca nu sunt foarte dese aceste episoade dar se intampla si acolo. A, sa nu uitam de simtul civic si de amenzile care se aplica!
    Toate bune.
  • 0 (0 voturi)    
    Lipsa detalii (Vineri, 17 februarie 2012, 10:26)

    Catastoi [anonim]

    Autorul articolului a uitat sa precizeze si ce fonduri are primaria vieneza alocate pentru deszapezire. Daca ar avea si Oprescu atitia bani (desigur proportional cu nr locuitori si suprafata capitalei) cred ca ar avea si el rezultate mult mai bune.
  • 0 (0 voturi)    
    Oare... (Vineri, 17 februarie 2012, 10:30)

    Jordania [utilizator]

    ...de ce nu ma mir? De ce in alte locuri e posibil? De ce acolo mereu si aici , la noi, niciodata? Oare sa mai speram?
  • +1 (1 vot)    
    eliade raduelscu- floreasca (Vineri, 17 februarie 2012, 12:12)

    gabi [anonim]

    pe eliade radulescu a trecut o freza .. dar nesimtirea si nepasarea romanilor este evidenta ... jetul de zapada murdara a ajuns direct pe trotuar ( care este curatat de regula de cei care intretin parcul floreasca ) .. ce era daca isi regla zona de aruncare astfel incat sa plaseze zapada pe zona dintre strada si trotuarul curatat ? dar asa e la noi .. ne batem joc unii de altii ....
  • 0 (0 voturi)    
    cai de acces scoli + gradinite (Vineri, 17 februarie 2012, 12:15)

    g [anonim]

    de fiecare data cand sunt inchise scolile autoritatile se lauda ca o sa curete caile de acces.... probabil si factureaza chestiile astea .. .dar de fiecare data zapada este aceeasi ( de ex scoala si gradinitele din sector 6 - str Fabricii + str Cetatuia ....)
  • 0 (0 voturi)    
    prostie (Vineri, 17 februarie 2012, 19:33)

    madet [utilizator]

    Ce dumnezeu santeti atat de prosti in Austria salariile sant de 1500eur minim pai noi ne comparam cu ei ,si culmea nici zapada nu a cazut la ei mai multa ca la noi si cum deodata asa ca sa nu mai comentam .


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by