Mugur Isarescu: Nicio tara din UE nu a redus salariile bugetare cu 25%, dar n-a avut nici cresteri de 120% a cheltuielilor publice cu personalul

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 8 februarie 2012, 18:27 Actualitate | Esenţial


Romania a fost singura tara din UE care a aplicat o reducere a salariilor bugetarilor cu 25%, dar nicio alta tara din UE nu a inregistrat o crestere cu 120% a cheltuielilor publice cu personalul, a declarat miercuri guvernatorul BNR, Mugur Isarescu, citat de agentia Mediafax.

"Inainte de 2008 am avut o crestere cu 120% a cheltuielilor cu salarii in Romania. Aud ca nicio tara din Europa n-a redus salariile cu 25%, dar va intreb daca exista vreo tara in care salariile au crescut cu 120%", a aratat Isarescu.

Oficialul bancii centrale a amintit ca inainte de criza toti politicieni argumentau cresterile salariale prin faptul ca "bugetarul roman, ca sa nu fie corupt, trebuie sa fie mai bine platit".

"Nu stiu daca acum este mai putin corupt (bugetarul - n.r.). Si asta n-ar fi fost o problema, dar s-a suprapus cu un plus de 200.000 de noi bugetari", a continuat Isarescu.

Guvernatorul BNR a aratat ca tara cu cea mai mare crestere a salariului real din Europa ultimilor 30 de ani a fost Grecia, desi economia acestei tari nu permitea o imbunatatire atat de consistenta a nivelului de trai.

Guvernul a redus in vara anului 2010 salariile din sectorul public cu 25%, a crescut TVA de la 19% la 24% si a taiat cu 15% majoritatea ajutoarelor sociale, pentru a reduce deficitul bugetar in conformitate cu acordurile semnate cu FMI si Comisia Europeana.

De la inceputului anului trecut, salariile in sectorul public au fost majorate cu 15%.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















14678 vizualizari

  • +66 (72 voturi)    
    no comments (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:35)

    daniel [anonim]

    foarte bine sintetizat, concis si la obiect. Valoarea acestui om iese usor la iveala intr-o clasa politica mediocra. Modul cum este vazut si de catre cei din afara tarii spune foarte mult.
    • -46 (52 voturi)    
      economia lui Isarescu (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:20)

      CARUTASUL [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Acest asa zis om a participat din plin la dezastrul economic al Romaniei si la jahul generalizat pe care l-a sprijinit din plin
      • +5 (5 voturi)    
        Grecia da afara bugetari si scade salariile (Joi, 9 februarie 2012, 9:12)

        Europa face ca Boc [anonim] i-a raspuns lui CARUTASUL

        Veniturile bugetare ale Greciei au inregistrat o contractie anuala de 7%, in conditiile in care fusese prognozata o crestere de 8,9%, conform datelor anuntate marti de autoritatile elene.

        In plus, incasarile din TVA au scazut cu 18,7% luna trecuta comparativ cu perioada corespunzatoare din anul precedent, in conditiile in care economia se afla in continuare in recesiune. Astfel, veniturile din TVA au fost de 1,85 miliarde de euro in ianuarie fata de 2,29 miliarde de euro in 2011, potrivit FXEmpire.

        In continuare, se preconizeaza adoptarea unor noi masuri de austeritate care vor conduce probabil la reduceri salariale si astfel la diminuarea consumului.

        Potrivit celor mai recente date, bugetul pentru anul 2012 urmeaza sa fie revizuit, in conditiile in care estimarea initiala privind o contractie de 2,8% a urcat la 3,5%-4% din PIB.

        Pentru a obtine urmatoarea transa de imprumut in martie, de 14 miliarde euro, guvernul de uniune nationala din Grecia a acceptat sa scada salariul minim cu 20% (de la 750 la 600 euro) si sa dea afara imediat 15.000 de bugetari.
        Masuri pe care Romania le-a luat inca de acum 2 ani.

        Grecia s-a angajat ca in schimbul primirii imprumutului de 130 de miliarde euro sa dea afara cel putin 150.000 de bugetari si sa scada salariul minim (acesta ar trebui sa fie de maxim 400 euro pt a fi sustenabil).
        • 0 (4 voturi)    
          Cateva date comparative Romania - Grecia (Joi, 9 februarie 2012, 10:58)

          stefy [anonim] i-a raspuns lui Europa face ca Boc

          Grecia - PIB pe locuitor masurat in paritatea puterii de cumparare prognozat pentru 2012 este egal cu 27490 $ comparabili(internationali). Romania are un PIB pe locuitor masurat in paritatea puterii de cumparare prognozat pentru 2012 de 13 160 $ comparabili(internationali) deci stam mai slab decat Grecia in paritatea puterii de cumparare, cu toata criza datoriilor suverane, deoarece Grecia are infrastructura dezvoltata agricultura, industrie si turism iar productia merge , iar daca vezi cifra incasarilor din turism la buget una e sa ai aproximativ 13 miliarde $ in 2011 cum are Grecia si alta e sa ai circa 1 miliard $ incasari din turism in 2011 cum are Romania. Asa ca hai sa nu mai comparam Grecia cu Romania!
          Pentru mai multe detalii Vezi Euromonitor international statistics cu toti indicatorii aferenti economici si demografici.
    • -32 (46 voturi)    
      Isarescule, la capitolul asta... (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:34)

      George [anonim] i-a raspuns lui daniel

      ... ai cam dat-o in bara! Fiindca acea crestere de 120% nu se datoreaza preponderent datorita cresterii salariilor, ci cresterii numerice a celor din sectorul bugetar. Asa-i ca e o diferenta? Si atunci, de ce nu au fost dati afara cei incompetenti, cei ce taie frunze la caini, cei ce traiesc din munca celorlalti? Nuuu, s-au taiat salariile LA TOTI! Pana la urma, cei care sufera sunt tot cei care muncesc!
      Offf, bine ca nu te-a pus premier...
      • +34 (50 voturi)    
        Cum de ce? (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:41)

        nano2k [utilizator] i-a raspuns lui George

        Pentru ca altii ca tine au iesit in strada sa ceara socoteala pentru orice politica in acest sens.

        Inclusiv politaii l-au facut "javra ordinara" pe Base si pe Boc.

        Pe de o parte aratati cu degetul ca "nu s-a facut", dar pe de alta parte asmutiti oamenii pe strazi impotriva oricaror masuri de austeritate - fie ele corecte sau nu.

        In plus, zici tu de ce nu au fost dati afara incompetentii. Da-mi tu definitia incompetentului si cum ii poti identifica printre bugetari. Pui pariu ca toate neamurile angajate pe la stat sunt competente? Seful crezi ca o sa zica despre fi-su sau despre nepotu sau matusa sa ca e incompetenta?

        Ce bine e sa traiesti din povesti: nu s-a facut, dar daca se face, de ce se face.

        La latrat nota 10, la logica si la constructivism maxim 3.
        • -21 (29 voturi)    
          Jalnica explicatia ta (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:57)

          George [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          Si acum imi dau seama ca datotita unora ca tine se intampla ceea ce se intampla in tara asta! Daca tu accepti cu atata seninatate cazurile de care vorbesti... slabe sperante sa ne indreptam! Pai stii cum se rezolva simplu? I se spunea sefului: "bai cutare (asta fiind seful, ordonatorul de credite), pana maine dai afara 25% din personal, iar daca te vaiti ca nu ai oameni sa indeplinesti ceea ce trebuie in domeniul vostru de activitate, in urmatoarele24 ore de ore pleci si tu"! Si cum prima grija a lui "cutare" ar fi fost sa-si apere scaunul, fii sigur ca ar fi pastrat pe cei care (si) muncesc...
          • +19 (23 voturi)    
            Premise false (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:18)

            Aristofan [anonim] i-a raspuns lui George

            Citez:"in urmatoarele24 ore de ore pleci si tu".
            Si nu pot sa nu imi aduc aminte de toate acele cazuri in care acum avem 2 sau 3 conducatori pe acelasi post din motive de dat afara de catre politic + repus pe pozitie de catre justitie pana la judecarea in instanta a spetei.

            In consecinta explicatia lui nano2k nu are cum sa fie asa cum o descrii.
            • -11 (15 voturi)    
              Cazurile de care vorbesti... (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:31)

              George [anonim] i-a raspuns lui Aristofan

              ... adica cele in care existau 2-3 directori pentru acelasi post se datoreaza faptului ca cei care vin la putere pun incompetenti in locul celor buni. Spun asta stiind cazuri concrete.Iar daca ceea ce reiei tu in citat, daca legea, ordonanta, hotararea e data corespunzator (adica sa-i faca responsabili pe sefi), nu se intampla ce spui tu. Dar sefii cei mari (adica guvernantii), in prostia lor, nu fac asa...
          • +14 (14 voturi)    
            Te votez (Miercuri, 8 februarie 2012, 23:32)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui George

            La urmatoarele alegeri te votez, sper sa iesi presedinte si sa si pui in practica ce ai zis.

            Te informez ca s-a incercat si varianta "soft" de care zici, insa fara niciun rezultat. Unii au fost inlocuiti din functii dar nu s-a rezolvat mare lucru. Vazand cum sta treaba, s-a impus luarea unei decizii mai ferme in speranta ca daca se taie veniturile cel putin nu va mai fi asa bataie pe locurile de la stat.

            Insa tzeapa! Românul (de fapt o anumita tipologie de român) e fan-ul muncii (sau nemuncii) la stat!
            • -1 (5 voturi)    
              Explicatia sta in... (Joi, 9 februarie 2012, 9:38)

              George [anonim] i-a raspuns lui nano2k

              ... lipsa de fermitate a factorilor de decizie. Daca s-ar fi spus clar ca in cutare institutie sunt doar 37 posturi, si nu s-ar fi suplimentat fiindca a aparut un nepot, o cumnata, un fin, o fiica ce trebuiau si ei sa aiba un loc de munca, nu ar fi aparut problemele. Si totul putea fi tinut in frau doar cu raspunderea suprema, cu "taiatul capului" celui care incalca regula! Dar fiindca s-a facut o concesie, apoi alta... s-a deschis cutia Pandorei!
              Iar ce spui tu legat de tipologia romanului, iubitor de nemunca, cum dracu de este valabila doar in cazul familiilor si clanurilor de bugetari get-beget?
          • +8 (8 voturi)    
            George frumos spui.Unde traiesti. (Joi, 9 februarie 2012, 9:43)

            mircea [anonim] i-a raspuns lui George

            Ce simplu se rezolva cum spui tu.Poate in gandurile tale.Nu vreau sa te supar,dar citeste ce legi draconice au dat Nastase si Tariceanu pentru protejarea celor pusi in functii de ei.Il dai afara,sta acasa si-i platesti salariul si pe urma te rogi de el sa revina si-ti ceri scuze muscandu-ti buzele.Inca nu avem un Parlament responsabil care sa fie cu gandul la romani.Daca in parlamentul nostru nu era aripa anarhista a lui antonescu si Ponta,care au antrenat tot USL-ul,poate ca alta era soarta romanilor acum.Anarhistii de Ponta si Antonescu,nu ne-au facut nici-un bine ,dar au pus peste grijile noastre provocate de criza acea stare de neliniste provocata de vocabularul lor necivilizat si tonul ridicat al discutiilor.
            • -1 (1 vot)    
              Traiesc si eu tot in Romania (Joi, 9 februarie 2012, 12:06)

              George [anonim] i-a raspuns lui mircea

              Si poate tocmai d-aia observ atatea.
              Ai dreptate, pe timpul lui Nastase si Tariceanu s-a umplut schema la stat. Dar de ce noii veniti s-au limitat la schimbarea directorului si nu si schimbarea criteriilor de angajare? Au puterea, pot da orice lege vor. Puteau, foarte simplu, sa ii re-testeze pe cei angajati in ultimii, sa zicem, 8-10 ani. Dar... nu puteau face asa ceva, fiindca, in spatele ecranelor tv, sau in afara salilor parlamentului, toti se au ca fratii, si nu-si dau la gioale decat ca spectacol, pentru noi, prostimea! Asa ca... toti se complac in acelasi noroi, stiu ca maine ei vor fi in opozitie si... De aceea, explicatii ca ale lui Isarescu, sunt doar baloane de sapun, fara greutate si substanta, ca sa se mai bage din cand in cand in seama si sa mai justifice banii luati ca salariu...
        • +19 (21 voturi)    
          Total de acord! (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:18)

          duda [utilizator] i-a raspuns lui nano2k

          Subscriu la tot ceea ce ai spus pana acum. Si ai explicat mai bine decat as fi explicat eu...

          Peste tot aud cuvinte de genul: "sa se faca" sau "ar trebui facut". Foarte impersonal... Plus ca toata lumea incearca sa sugereze CE sa (se) faca, dar nimeni nu merge un pas mai departe: CINE trebuie sa faca? CUM ar trebui facut?

          Parerea mea e ca daca lumea ar incerca sa gaseasca raspunsuri si la ultimele doua intrebari, atunci am avea mult mai putini latratori si poate ar exista o atitudine generala un pic mai constructiva.
        • +5 (7 voturi)    
          corect (Joi, 9 februarie 2012, 8:24)

          mihai [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          de acord. pana acum toti tipau ca unde sunt tinerii nostri super calificati cu studii pe afara. ca de ce nu ii folosim in tara etc.
          iata ca s-a gasit cineva acum sa scoata in fata tineri pregatiti (ma rog, cu unele exceptii).
        • -5 (5 voturi)    
          t (Joi, 9 februarie 2012, 9:31)

          g [anonim] i-a raspuns lui nano2k

          imcompetent nu este numai acela care nu poate sa realizeze fizic ceva. incompetent este si acela care nu gindeste si nu realizeaza ce se intimpla in jurul lui. deci daca vrei sa vezi un incompetent ,nu-ti dai seama ,dar l-ai vazut!!... in fiecare dimineata cind te-ai uitat in oglinda. dar esti atat de incompetent ca nu-ti dai seama ca esti incompetent. PS:nu te pune cu ''incompetentul'' ca are mintea odihnita!!!!
          • +2 (4 voturi)    
            iMcompetent? (Joi, 9 februarie 2012, 10:16)

            nano2k [utilizator] i-a raspuns lui g

            I"M"compentent? Alte cumvinte sunt de prisos.
      • +5 (5 voturi)    
        isarescu (Joi, 9 februarie 2012, 8:48)

        blue [anonim] i-a raspuns lui George

        Pai citeste mai bine ca spune ca s-a marit in caelasi timp si personalul cu 200.000 . Asa ca unde a dat-o in bara?
        • 0 (0 voturi)    
          a dat-o bine... (Joi, 9 februarie 2012, 15:17)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui blue

          Zice ca u crescut ,,cheltuielile cu salariile cu 120%,,(corect), ca a crescut numarul angajatilor cu 200.00,(corect), iar apoi da cu bata in balta: ,,In ce tara ati mai vazut sa creasca salariile cu 120% ?,,Ilogic........
      • +4 (6 voturi)    
        Esti varza. (Joi, 9 februarie 2012, 9:23)

        ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui George

        Omu n-a zis cresterea salariilor.
        Cheltuieli cu personalul, asa a zis.
        Te-ai prins?
        Frate, te gandesti ca si asta voteaza....
        • -1 (3 voturi)    
          De ce nu citesti... (Joi, 9 februarie 2012, 9:45)

          George [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

          ... dincolo de punct? Daca era nevoie sa fie scazute cheltuielile cu personalul, de ce nu s-a actionat asupra aceluiasi factor care a condus la cresterea acestor cheltuieli, adica de ce nu s-a redus doar numarul de bugetari? Pai ce politica e asta, sa angajezi pana nu mai au scaune sau stau la coada la toaleta, si apoi reduci salariile?
          Cand vad ce cultura economica si politica ai... si cand coroborez cu faptul ca tu votezi (poate de mai multe ori, cine stie?), am certitudinea ca datorita unora ca voi este asa cum este...
          • 0 (0 voturi)    
            Pai nu mai poti sa-i (Joi, 9 februarie 2012, 14:00)

            ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui George

            dai afara daca sunt angajati la stat.
            Ca dupa aia ii repune justitia in drepturi si platesti din urma.
            Adicatalea vad ca treci usurel cu vederea cauza (angajarile) apoi dai vina pe Isarescu.
            Cat despre ultima fraza, moaaama ce argumente ai =))
            Nu te-a lasat inima sa nu bagi o qvasiacuzatie a la A3. Daca voi comenta poti zice: da ce frate am zic ca poate nu ca ai votat de mai multe ori.
            Dar asta-i nivelul n-ai ce sa mai faci.
            • -1 (1 vot)    
              Spui un mare adevar... (Joi, 9 februarie 2012, 14:52)

              George [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

              ... ca nu poti fi dati afara fiindca, apoi, castiga in instanta. Corect! Dar asta doar fiindca fac apel la o lege. Si cine face legea? Puterea! Si la cine e puterea? Cine-i opreste sa schimbe legea? Asa cum dau legi de prorogare a datoriilor statului pana peste 2015, de ce nu fac curatenie si la modul de angajare la stat? Eu stiu de ce: nu e vointa politica, le e teama ca maine-poimaine, cand vor fi in opozitie, ei ar putea fi cei dati afara! Asa ca, fii sigur, totul este o confrerie intre ei, indiferent de partid si ideologie (fii sigur ca nici nu stiu ce aia), certurile sau disensiunile pe care noi le vedem sunt doar spectacol, pentru noi, prostimea!
        • 0 (0 voturi)    
          !!!!!!! (Joi, 9 februarie 2012, 15:19)

          IONUT [anonim] i-a raspuns lui ciupi 2

          Frate dar tu votezi? A zis de cresterea cheltuielilor cu personalul ca apoi sa se intrebe retoric in ce tara au mai crescut SALARIILE cu 120 %!!! Sti sa citesti ?
          • 0 (0 voturi)    
            N-aveau cum. (Joi, 9 februarie 2012, 21:53)

            ciupi 2 [utilizator] i-a raspuns lui IONUT

            Cred ca a derapat cu retorica :)
            120% si iar 120% din aia 120% iti da cam mult, e adevarat.
            Orisicum, se zice "Stii sa citesti"
            Cu doi "i" intelegi?
    • -10 (20 voturi)    
      Amnezia rusinoasa a lui Isarescu! (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:48)

      casandra [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Ca toti politrucii oranj mint cu nerusinare nu mai mira pe nimeni! Dar de la Isarescu aveam alte asteptari. Chiar toti au luat-o razna? Pai uitam toti ca inainte de 2007 nu aveam aramata si jandarmerie incadrate cu profesionisti? Pe vremuri, militarii erau incroporati si nu primeau salarii. Acum au contracte de munca. De aceea au crescut cheltuielile salariale asa de mult, statul avea in 2007 cu mult peste 100.000 de angajati mai mult decat la 31 cedembrie 2006.
      Am vrut NATO si militari profesionisti, dar am fi vrut sa nu le platim salariu? Sa fie sclavi, cumva?
      Rusine, Isarescu, rusine!
      http://www.9am.ro/stiri-revista-presei/Social/18901/Armata-Romana-trece-la-profesionism.html

      Nu ma asteptam ca Isarescu sa manipuleze grosier, ca o chivuta care minte pentru a-si vinde bulendrele in mahala!
      • +8 (12 voturi)    
        Premise incomplete (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:23)

        Aristofan [anonim] i-a raspuns lui casandra

        Odata cu trecerea la armata profesionista s-a facut si renuntarea la armata "amatoare".
        In consecinta a crescut numarul de angajati la armata in acelasi timp cu scaderea numarului de solde pt "amatori".
        Daca vrei sa vii cu o argumentatie logica atunci mergi la cifre. TOATE cifrele.
      • 0 (2 voturi)    
        Hmm (Joi, 9 februarie 2012, 1:28)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui casandra

        Esti convins ca militarii sunt trecuti la bugetari? Fara sa fi studiat problema as presupune ca sunt platiti din bugetul armatei si ca nu sunt considerati bugetari.
        • +3 (3 voturi)    
          precizare (Joi, 9 februarie 2012, 7:13)

          casandra [anonim] i-a raspuns lui muciflenduri

          Sigur ca sunt platiti de la buget si sunt considerati bugetari. Bugetul MApN este capitol din bugetul de stat, ca bugetele tuturor ministerelor. Avem militarii cin armata, militarii din jandarmeri, militarii de la pompieri care acum primesc venituri salariale ca toata lumea. M-am interesat, sunt aproape 150.000 de oameni "noi bugetari" incepand cu 2007.
          Poate ca nu as fi intervenit in discutie, dar urasc sa vad ca toti indivizii astia cocotati in functii mari ne considera prosti si pretind sa ne trateze ca pe niste imbecili.
    • -1 (5 voturi)    
      f (Joi, 9 februarie 2012, 9:22)

      f [anonim] i-a raspuns lui daniel

      profesore!!! unde era...gurul tau isarescu cind se intimpla ce a spus mai sus,cind bancile au inceput actiunea....creditul cu buletinul,cind guvernanti au dat si dau legi care atenteaza siguranta nationala ? el este la butoane, el manevreaza tara si economia in interesul cui trebuie. pe asta nu-l schimba nimeni indiferent de cine ''conduce'' tara. oare de ce? nu avem oameni capabili si patrioti care sa-l inlocuiasca? bineinteles ca sint ,dar gunoaiele (care conduc) nu vor decit bani si nu sint interesati de soarta tarii si a locuitorilor ei. profesore!!! orice persoana poate fi in locul lui, sau a altor politicieni , nu trebuie sa aiba habar de nimic ,au altii habar, ei trebuie sa execute. asta pentru ca romanul nu mai are identitate nationala!!!!! esti asa fericit in minciuna, hotia si bataia de joc din romania ? te-ai interesat cat poti castiga in strainatate pentru munca pe care o prestezi in romania? se vede ca nu, asta inseamna ca nu muncesti cinstit si veniturile tale nu sint cinstite, (de esti asa de multumit), venituri pe care nu le-ai putea realiza in strainatate muncind cinstit. daca ai fi muncit cinstit remuneratia si traiul afara ,erau mult mai bune, dar romanul se pricepe la toate. te salut de undeva din....U.S.A.!!! unde nimeni nu este interesat de politica, hotii si alte ''priceperi'' ale romanilor. aici lumea merge la munca si se relaxeaza, fiecare in felul lui. comentariul acesta l-am postat ,nu pentru ca ma intereseaza politica si mersul tarii, ci pentru ca vad ''profesori'' ca tine care mor de foame, dar preaslavesc sistemul si oamenii din sistem. banii se fac pe carca prostilor! eu am refuzat sa mai fiu prost de romania.
    • -1 (1 vot)    
      da (Joi, 9 februarie 2012, 10:59)

      cn [anonim] i-a raspuns lui daniel

      Cand vorbeste despre nicio tara din lume"desigur se refera la tarile normale la cap.care au un numar de bugetari normal. In acest caz nu inteleg care e mirarea.PAi,normal ca aia nu au scazut salariile atat de mult pentru ca au foarte bine structurate organigramele.Asa ca mie nu mi se pare chiar atat de destept ce a debitat.
  • -31 (39 voturi)    
    asa o fi? (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:44)

    iarba [anonim]

    da, o majorare de 120% in 6 ani si o reducere de 25% deodata.il suspectam pe isarescu de mai multa inteligenta, saupoate angajamentul fata de presedinte l-a orbit. si o intrebare! in acelasi interval, salariul domniei-sale si cel al colegilor din bnr a ramas acelasi?
    asta asa, ca sa vorbim de acelasi lucru in propozitie !
    • +21 (25 voturi)    
      S-au (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:11)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui iarba

      taiat salariile si BNR,desi CE s-a opus.
      Si daca erai un pic mai atent,ai fi obsevat ca Basescu il urmeaza pe Isarescu ,nu invers.
      • 0 (0 voturi)    
        ????? (Joi, 9 februarie 2012, 15:24)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui Jar

        Nu era vorba de taierea de 25% ci de cat a fost cresterea !!!!!!!!
    • +24 (30 voturi)    
      nu cred ca Isarescu s-a adresat tie... (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:33)

      Stefan [anonim] i-a raspuns lui iarba

      Initial ma gandeam sa-ti explic cat de multi guvergatori avem si ce a reprezentat el si cei de langa el in ultimii 15 ani, dar nu o voi face pentru ca imi dau seama ca si cada as incerca sa iti desenez tot nu ai intelege... Cat despre bugetari: dupa ce vor ajunge la proportia europeana si vor fi si eficienti voi fi primul care voi cere in strada daca va fi nevoie majorarea salariilor.
    • +13 (17 voturi)    
      Sa ziceti mersi... (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:21)

      Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui iarba

      .... ca v-au luat astia doar un an din sase (120% : 6 ani = 20% pe an). Eu dadeam salariile inapoi la nivelul de acum 6 ani, sa te tii tetris si mines atunci...
      • 0 (0 voturi)    
        esti penibil (Joi, 9 februarie 2012, 15:26)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui Zgabeartza Iftode

        Chiar nu stii sa citesti??? Nu intelegi ca nu au crescut salariile cu 120% ? Sau tu nu gandesti tu iei de bun tot ce zic altii??
  • -14 (30 voturi)    
    Comparatia catravete-cireasa! (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:46)

    Profesorul [anonim]

    Stimate dle. Guvernator al BNR, in care tara UE un profesor debutant are un castig salarial net de 150 euro? Aceeasi intrebare legata de un medic rezident? De ce nu se arata unde au crescut cheltuielile salariale, in care domeniu bugetar? Unde au intrat cei 200.000 de noi bugetari! din cate tin eu minte, din domeniul educational si cel sanitar s-a plecat de ani de zile pe rupte, fiindca nu mai puteau razbi dascalii si medicii cu atatia bani din spagi, meditatii, atentii de la pacienti, respectiv parinti........... ce usor e sa bagam pe toti in acceasi oala, nu-i asa? si din cauza ca voi, care conduceti destinele tarii, sunteti incapabili, ca sa nu zic ce e si mai grav....sunteti ignoranti si rau-voitori, au crescut pe nu stiu eu unde numarul de bugetari....asa hocus-pocus, si ce v-ati gandit voi in nemernicia domniilor voastre, sa taiati la toti bugetarii salariile cu 25%!!! halal gandire! de fapt nu, gresesc, e o gandire dusa la perfectiune, tot prostimea sa plateasca lacomia voastra dupa bani si putere! Bravos!!!! La multi emigranti va doresc! sa ajungeti sa va conduceti singuri!
    • +18 (22 voturi)    
      corect! (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:19)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Profesorul

      'tot prostimea sa plateasca'. bine zis. cam aici se reduce toata discutia. prea multi prosti in tara asta. nu neaparat imbecili, ci mai curand inculti, lenesi si comozi. voteaza cu cel care le da o punga mai colorata si se plang ca alesii sunt hoti.

      si toti prostii astia asteapta cu gura cascata sa le dea cineva de lucru, sa le dea bani, sa le dea case, masini, vacante...

      sa astepte!

      avem profesori debutati cu 800 de ron salariu si profesori experti in plagiat cu 8000 de euro salariu. o fi de vina Isarescu? aceeasi situatie si la medici...
      asteptam cu interes mitingul profesorilor 'cinstiti' care sa ceara revenirea lui Funeriu la ministerul educatiei. probabil nu se va intampla niciodata, pentru ca pe 800 de ron in sistem nu mai sunt decat profesorasi de 2 bani, nulitati care nu sunt in stare sa ia un examen de titularizare cu nota minima.
      • -5 (7 voturi)    
        pt. PH (Joi, 9 februarie 2012, 2:11)

        plus [anonim] i-a raspuns lui pehash

        oricine ai fii, se vede ca imaginea tarii o ai de la tv....un medic cat o fii de incompetent, trece prin calvarul a 6 ani de facultate, apoi 5 de rezidentiat (primii fara plata, urmatorii pe vreo cateva milioane) si uite asa ajungi la 30-32 de ani sa stai doar prin camine, chirii incredibile, cand altii vrednici (vezi pe prietenul ala al lui EBA, cu pamanturi si apartamente, porsche, 60000euro in bijuterii) ...despre ce vb. aici????? Ce a facut ala asa de bine, prin comparatie cu ultimul medic (acesta ultimul avand tot 11 ani de universitati). Despre profesori nu mai vb...nu exista posturi titularizabile!!! Iar cand vezi la tv ca doar incompetentii sunt suplinitori...intereseaza-te!!! Stiu multi suplinitori care au luat peste 9, incepand de 3 ani incoace, si au salar de 6 mil, si fac naveta la cateva zeci de km!!!! Si crede-ma ca exista si oameni capabili, care fac asta, merg pe 6 mil, cheltuie din buzunarul propriu pt. mijloacele de transport, si raman cu 4-5 mil la sf de luna. Sunt prosti, asa-i?! Pai bai, oameni buni!!!!!!
        • +4 (6 voturi)    
          plus (Joi, 9 februarie 2012, 8:30)

          zigzag [anonim] i-a raspuns lui plus

          in primul rand incearca sa scrii corect, tine de respectul pentru interlocutori, un "i" pus aiurea e echilaventul unei injuraturi. in al doilea rand ar trebui sa stii ca nu exista rezident care sa munceasca fara sa fie platit. adica nu este corect ca muncesc primii ani fara salariu. apoi, rezidentiatul dureaza intre 3 si 7 ani, depinde de specializare. in ceea ce priveste posturile, numarul lor atat in invatamant cat si in sanatate a scazut in timp ce numarul locurilor la universitati a ramas acelasi. cand vrei sa te faci medic iti asumi ca s-ar putea sa nu ai post. sau crezi ca statul trebuie sa-i de fiecaruia post dupa preferinte si pasiuni? iar suplinitorii tai, daca nu au reusit sa-si asigure un trai decent intr-o tara democratica, sunt mai prosti decat cei care au reusit. nu trebuie statul sa ajute orice incompetent doar pentru ca a facut o facultate. uite, eu am facut si medicina si poli, nu am avut nicio pila si lucrez la privat pe un salariu decent. daca mie mi-a iesit si lor nu inseamna ca ei, din punct de vedere profesional, sunt sub nivelul meu. si nu am de ce sa vreau sa-i tin, prin taxele pe care le platesc, in sistem. statul nu e ciorba saracului.
    • +10 (12 voturi)    
      va sustin (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:13)

      fanu [anonim] i-a raspuns lui Profesorul

      invatamantul si sanatatea sunt deficitare...insa o crestere salariala doar in aceste domenii ar cadea la Curtea Constitutionala, ar fi o discriminare fata de ceilalti bugetari, fie ca ne place sau nu...ca am fi sau nu deacord cu aceste discriminari ca sa avem educatie si sanatate...ma tem ca nu se poate ...constitutia e sfanta.
      S-ar putea in schimb sa se scoata mai multe locuri la rezidentiat, sa se deblocheze posturi si sa se ofere anumite beneficii care sa atraga personalul calificat in munca la stat.
      Ex: pe un medic rezident il omoara chiria ,intrun orash universitar. cand din cei 1000 de lei platesti 150 de euro chirie..nivelul de trai scade pana la limita supravietuirii. Banii de chirii , prezenti in armata/politie/politica ar fi o solutie pentru medicii si profesorii tineri, la fel cum ar fi si transportul..prime de instalare...
      solutii sunt ..trebuie doar sa se vrea...
      • +6 (6 voturi)    
        Nu ar cadea la Curtea Constitutionala! (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:26)

        duda [utilizator] i-a raspuns lui fanu

        Nu, nu ar cadea la curtea constitutionala. Avem o lege a salarizarii unitare si acolo ar trebui spus cat de mult ar trebui sa primeasca un profesor si cat un doctor in comparatie cu ceilalti bugetari. In Constitutie nu scie ca toti bugetarii trebuie sa primeasca acelasi salariu.

        Parerea mea e ca doctorii si profesorii chiar ar trebui sa fie mai bine platiti! Asta cu tot scandalul pe care l-ar face celelalte categorii profesionale.
        • 0 (0 voturi)    
          Precizare (Joi, 9 februarie 2012, 14:28)

          Fanu [anonim] i-a raspuns lui duda

          Da, avem o lege a salarizarii unitare,sau mai exact legea cadru nr 330 pe 2009. insa ea nu este intrata in vigoare, de cand cu taierile bugetare.
          in grila unica de salarizare un medic rezident are un coeficient de 2,45 la un salariu minim de 705 lei..adica 1727 lei pt un medic la inceput de cariera. Doar in 2 specializari coeficientii sunt mai mari si anume in urgente au cred ca 4-5 si in medicina legala au 7 . Pana la punerea in aplicare a grilei salariile rezidentior sunt intre 800 in primii ani si ajung la 1200-1400 in anii 5, 6 de rezidentiat. Sunt sume foarte mici pentru supravietuire ca sa nu vorbesc de cursuri, congrese in strainatate. O carte de medicina buna pleaca de la 100 150 de euro...deci sa nu ne amagim...Primii 5 6 ani de munca in sistemul de sanatate sunt ani in care se invata...iar cand principala grija e supravietuirea performanta cade pe locul 2 sau chiar 3.
          Trebuie precizat de asemenea ca facultatea de medicina dureaza 6 ani...apoi un rezidentiat intre 3 si 6 ani...sun 9-12 ani in care fara un suport financiar familia si viata de familie cu ce presupune ea....sufera crunt.

          In concluzie ,da exista o lege a salarizarii unitare si care ar trebui renegociata..revazuta...in care atat medicul si invatatorul/profesorul debutant ar trebui sa fie ajutat financiar. Dar ca sa propuna guvernul/parlamentul o marire salariala in afara grilei, pe prezenta salarizare este discriminatorie fata de restul categoriilor sociale cat si nesustenabila din punct de vedere economic la momentul actual.
          In viitor cresterea economica si o gandire economica si manageriala pe termen lung pot rezolva unele probleme.
          Sunt,din pacate unul din viitorii tineri medici ai Romaniei si refuz sa fac parte din o noua generatie de sacrificiu. Sunt un viitor tinar medic, poate criticabil , care a hotarat sa practice medicina acolo unde pot performa acolo unde sa nu am grija zilei de maine.
  • +27 (31 voturi)    
    Ca de obicei... (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:46)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    ... Isarescu scurt si la obiect cum ne-a obisnuit. Bravo stimabile, zi-le in fata ce greseli au facut pentru un populism desantat...
  • +30 (30 voturi)    
    Reduceti bugetarii politici! (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:47)

    Ioana [anonim]

    Bine zis, uitati-va in administratia publica si va veti ingrozi cate persoane au fost angajate pe baza de partid , pile, relatii , acest lucru in conditiile scaderii accentuate a populatiei. Reduceti cu vreo 200000 bugetarii politici si se va trai bine . Avem de doua ori mai multa administratie decat inainte de 1989
  • +1 (15 voturi)    
    Nu-i chiar asa. (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:48)

    Laurentiu [anonim]

    Alooo! Domnu' Isarescu! Nu au crescut salariile cu 120%, ci cheltuielile publice cu personalul.
    O solutie mai buna ar fi sa-i dai afara pe cei care sunt in plus, care au fost angajati aiurea, nu sa scazi la toata lumea salariile cu 25%.
    • +6 (8 voturi)    
      da (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:05)

      evoque [utilizator] i-a raspuns lui Laurentiu

      dar aia voteaza si daca ii dai afara nu te mai voteaza.
    • -13 (19 voturi)    
      Isarelu si zaharelu (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:33)

      bibicu [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      Isarescu se preface ca nu stie sa faca diferenta intre 'salarii' si 'cheltuieli cu personal', care poate sa insemne si achizitii de bunuri, servicii, etc. Adica combustibilul pentru militienii care fac rondul noaptea prin oras. Mai multi militieni , mai multe masini, mai mult combusitibil. Irelevant si incosistent in afirmatii domnul Isarescu, vine la tv si abureste populatia cu chestii pe care le vezi si tu ca muritor de rand.
      • +11 (15 voturi)    
        Bibicule... (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:12)

        Zgabeartza Iftode [utilizator] i-a raspuns lui bibicu

        ... io sunt Nenea Iancu!... Niciunde cheltuleile cu personalul nu pot fi asimilate cu achizitii de bunuri si servicii... chiar si in sistemul anglo-saxon (nu-i al nostru) sunt doua capitole de cheltuieli distincte... MAi lasa naibilor "cititul" la antene si irealitati si pune mana pe o carte de economie daca vrei sa dai pareri...
    • +2 (8 voturi)    
      vax (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:46)

      dumitru vaduva [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      Pai daca dai afar 200 de mii,asta nu inseamna ca nu-i mai platesti,ci le dai ajutor de somaj 75%.Ce afacere ai facut? Tara,bugetul, avea nevoie urgent de reducerea cheltuielilor si nu cu 25% din salariul a 200 de mii de bugetari ci cu 25% din taote salariile bugetare ,plus celelalte reduceri care s-au mai facut,pensiile nesimtite,ajutoarele sociale necuvenite, etc.
    • +4 (6 voturi)    
      in plus (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:49)

      in plus [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      Daca abordarea ar fi fost sa reduca numarul cu 200k, cine crezi ca ar fi plecat? Ar fi ramas cei cu pile, care in general, sunt si incompetenti. Asa, cu reducerea salarilor la toti, impui si o selectia naturala. Uni vor pleca si se va ajunge la numarul de bugetari dorit.
    • -1 (1 vot)    
      dar nici nu a spus asta... (Joi, 9 februarie 2012, 9:36)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui Laurentiu

      cheltuielile a spus si el! cu alte cuvinte spaga, furtul etc...

      cunosc lume care lucreaza ca bugetari si garantez ca nu le-a crescut salariul cu 120%...
  • +23 (27 voturi)    
    felicitari domnule Mugur Isarescu (Miercuri, 8 februarie 2012, 18:51)

    sven [anonim]

    Un om foarte inteligent care face o treaba foarte buna.Felicitari!
  • -10 (16 voturi)    
    Romania (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:19)

    Gabriel [anonim]

    Pana in 1989 am fost elevul sotiei domnului Isarescu..o doamna extrem de corecta si respectabila..am fost si intr-o excursie la Predeal, a venit si domnul Isarescu, oameni obisnuiti, firesti, modesti, corecti si muncitori…..CE s-a intamplat domnule Isarescu intre timp ? Atunci eram al 23 milioanelea proprietar al tarii, acum sunt al 19 milioanelea datornic……CE ATI FACUT CU MINE ??????? Pana in 2003 am servit tara la ordin……pana s-a inceput inchirierea unitatilor pentru taxa de protectie…..apoi am deschis ochii si ce am vazut, domnule Isarescu ? Privatizarea resurselor si nationalizarea deficitelor ! UNDE ATI FOST DOMNULE ISARESCU, UNDE MAI ESTE PATRIA MEA ?????????????????????????? V a fac direct vinovat de distrugerea neamului romanesc !
    • +5 (11 voturi)    
      Pacat (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:58)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      de d-na Isarescu,ca a pierdut timpul tine!
    • +9 (11 voturi)    
      Interesanta perspectiva (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:16)

      Valentin [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      De la Gabriel am aflat ca pana in 89 am fost unul dintre proprietarii tarii. Nu mi-am dat seama !
      Tot Gabriel zice ca Isarescu este vinovat de distrugerea neamului romanesc si de privatizarea resurselor si nationalizarea deficitelor.
      Nu domnule, vinovatii sunt unii dintre noi - multi - cei care care au votat regimul Iliescu, crezand in lozincile lui gen "nu ne vindem tara".
      Apartinand castei APV-istilor, cu cariere stralucite facute in cazarmile si pe ogoarele partiei socialiste, nu ar trebui, domnule Gabriel, sa te plangi. Ati fost totusi printre cei privilegiati.

      Salutari din vest , unde esti oricand binevenit daca vrei sa-ti iei viata in propriile maini !
      • -5 (9 voturi)    
        tare (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:46)

        Gabriel [anonim] i-a raspuns lui Valentin

        Intelege, daca pana in 89 eram licean, cariera mea militara s-a desfasurat intre 1989 si 2003..asa ca mai usor......
    • +4 (4 voturi)    
      Ai auzit de Iliescu,Petre Roman,Vacaroiu? (Joi, 9 februarie 2012, 9:52)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Sunt printre primii pe care trebuie sa-i intrebi ce au facut cu proprietatea d-tale.Atunci erau in cont disponibil peste patru miliarde de dolari,sau vandut intreprinderi,dar banii nu se stie unde au ajuns.In 2006,la venirea Conventiei Democratice(careia am multe sa-i reprosez) la putere,Romania avea scadenta de plata 890.000 dolari scadenti imediat,altfel intram in incapacitate de plata(faliment) si o datorie curenta de circa 8 miliarde de dolari.In aceiasi perioada sau devalizat Bancorex,Banca Agricola,Bancoop.Poate imi spui si d-ta cate ceva despre ele.Statutul d-tale de militar te obliga sa stii ce sa intamplat cu ele si mai ales cine a facut magaria.
  • +17 (19 voturi)    
    asa e! (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:36)

    lalainm [anonim]

    are dreptatae ISARESCU

    dar, ce te faci cu poporul bugetar al antenei 3&realitatea
    crede cineva ca va transmite aceasta stire si pe antena 3 si realitatea?

    nein
  • +6 (10 voturi)    
    despre disparitia banilor publici (Miercuri, 8 februarie 2012, 19:46)

    mitici [anonim]

    salariatii care produc hartii ar trebuii sa aiba salariul de 3 ori mai mic decat unul care produce bunuri materiale.la noi este invers.de ce nu se fac norme cati birocrati pot fi la primarii,la prefecturi,la casele de sanatate,ladirectiile sanitare etc.pot fi comparate cu cati erau in 1989.apropo,la ce s-au inventat: rar,casa de sanatate.jandarmeria,politia locala,doar lumea capitalista e plna de dreptate si lumea e foarte fericita.
    • +10 (10 voturi)    
      un exemplu... (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:19)

      iulian-bz [utilizator] i-a raspuns lui mitici

      azi,am mers la primarie,am avut de scos un act,in biroul de unde trebuia sa-l ridic,erau 7 persoane pe o suprafata de 30 mp,la casierie 8 persoane,la registratura 5,,s.a.m.d.,care credeti ca era principala lor preocupare,bineinteles vorbitul pe mess,mai spun doar ca in birouri temperatura era de 28 grade,no comment!
    • +14 (14 voturi)    
      Alt exemplu (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:04)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui mitici

      Pentru a primi pe cineva in spatiul locativ a trebuit sa vizitez 3 camere:
      - la prima camera am depus cererea si actele
      - la a doua camera am platit enormal taxa de 2 lei
      - la a treia camera am primit 3 stampile si 3 semnaturi (secretara a mers de fapt in a 4-a camera si mi-a adus semnaturile a ALTOR 3 persoane: financiar, primar si vice).

      Taxa a fost mica: 2 lei, insa in spate sunt zeci de functionari lingatori de hartii. Chiar si cu 25% reducere de salariu mi-e groaza sa calculez de fapt cat costa hartia aia pe care ghici ce? trebuie sa o duc la o alta institutie publica unde iar incep sa ma intalnesc cu alta runda de lingatori de hartii.
  • -8 (10 voturi)    
    la BNR NU S-A TAIAT 25% (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:01)

    pcr [anonim]

    poate sunt cei mai destepti de ajunge tara in sant
    • +7 (7 voturi)    
      Salarii BNR (Miercuri, 8 februarie 2012, 21:11)

      Alexandru IONESCU [anonim] i-a raspuns lui pcr

      Esti neinformat sau rau-voitor, amice ! La BNR s-au redus salariile cu 25 % de la 1 Iulie 2010 "la cererea salariatilor", din spirit de solidaritate cu bugetarii ! S-a revenit asupra masurii dupa cateva luni, la insistentele Bancii Centrale Europene, care a explicat ca o asemenea masura vine in contradictie cu necesarul spirit si statut de independenta al unei banci nationale.
    • +5 (5 voturi)    
      TARA IN SANT... (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:59)

      Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui pcr

      ...iar pe jos, in sant....calci pe Samsung Galaxy S II...sau Plus...ha,ha,ha...
  • +7 (11 voturi)    
    isarescu (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:03)

    ion [anonim]

    daca ar canida ar fi cel mai indicat la presedentie.
    • +3 (3 voturi)    
      Corect! (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:56)

      io [anonim] i-a raspuns lui ion

      cel mai indicat.......este doar cu -ESCU! ;)
  • -4 (6 voturi)    
    Din ce stiu eu , lui nu i-au taiat salariul (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:29)

    fyfjjjhjjjjg [anonim]

    Si din ceea ce am vazut eu in grila de salarii din 2010 nici lui basescu nu i s-au taiat veniturile , ba chiar au crescut.
    Sunt cadru didactic si nu-i mai cred pe acesti mincinosi , indiferent de ce promisiuni vor face.
    Basescu a promis mariri de salarii in invatamant inainte de realegerea sa , ba mai mult chiar a promulgat si legea cresterilor salariale in invatamant apoi mi-a redus veniturile cu 40% si mi-a marit si norma cu 12% (am gradul didactic I ).
    Cand justitia a dat castig de cauza profesorilor guvernul basescu-boc a dat o lege prin care sa amane platile , cand tribunalul de la Haga a spus ca guvernul are dreptul sa taie din salarii dar ca trebuie sa respecte hotararile si platile asumate prin legi, guvernatii au inceput sa trambiteze ca ei au dreptate. Da, au dreptul sa taie in situatii deosebite, dar sunt obligati sa plateasca conform cu legislatia asumata, ori ei trebuiau sa creasca salariile pe legea publicata si promulgata si apoi sa taie prin urmare eu cred ca ei au mistificat hotararea tribunalului.
    Orice ar promite nu-l voi crede, chiar daca se straduieste sa impacheteze frumos noile minciuni (guvern tanar cu alte obiective).
    Daca vrea sa-l cred sa-mi dea inapoi toti banii luati si cu dobanda aferenta, ca oricum sacrificiul nostru nu ne-a folosit la nimic. Banii (si banii mei) s-au dus pe parcuri in paduri, pe sali de sport in sate fara tineri, pe unele din cele mai scumpe sosele din lume (la km), pe telegondole sau au intrat in banci si populatia tot nu a fructificat efortul facut.
    Prin taierile facute Basescu urmate de asa zisele investitii (enumerate si mai sus-patinoare , telegondole, sali de sport, sosele scumpe si alte comenzi de stat) , nu a facut decat sa concentreze foarte multi bani in cateva maini care au cheltuit sau depozitat profiturile castigate in strainatate cred eu.
    Prin taieri basescu a retras din circuitul economic sume mari de bani , ceea ce a scurtcircuitat lantul de distributie si consum si a agravat criza
    • +7 (7 voturi)    
      Doar la burdihan va sta gandul (Joi, 9 februarie 2012, 0:17)

      Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui fyfjjjhjjjjg

      Dom' profesor, vezi ca nu din banii tai s-au facut sali de sport, patinoare si alte acareturi, ci din banii mei si ai UE. Poate puteau fi folositi mai bine, poate nu. Dar cu siguranta n-ar fi folosit nimanui daca ajungeau la matale sau la unii asa zisi "dascali" care asa de bine au "dascalit" tanara generatie, incat a vazut o tara intreaga rezultatele la bacalaureatul din 2011. De vreo 2 luni de zile caut ca disperatul sa angajez niste oameni pe o gramada de bani, dar n-am pe cine sa iau. Oamenii trimit CV-uri, vin la interviuri, dar nu stiu mai nimic si nu-i pot lua. As angaja chiar si studenti/absolventi pe care sa-i scolesc eu, dar sunt atat de slab pregatiti, incat n-am ce face cu ei. Cu chiu cu vai am gasit 2 tineri pasionati, iar eu acuma am ajuns sa le predau materia din facultate. Pai asa eu cand naiba mai muncesc ca sa mai apuc sa si platesc impozitele din care sa manance si gura matale ceva? Iar pe voi pentru ce naiba va mai platesc, avand in vedere ca si sistemul ala medieval in care calfa "fura" meseria de la mester era mult mai eficient decat sistemul de invatamant mioritic?
      • -1 (1 vot)    
        Acum da si asta datorita guvernarii pedeliste (Joi, 9 februarie 2012, 8:48)

        fyfjjjhjjjjg [anonim] i-a raspuns lui Thorgrim

        Dumneavoastra lucrati cumva pentru binele universal si nu pentru bunastarea proprie?
        Fiecare om crede ca ceea ce face el este unul din cele mai importante lucruri din lume si poate ca asa si este, pentru ca intr-un sistem orice element este o parte ce da stabilitate .
        Aveti o atitudine tipic pedelista pentru ca va calati pe ideea "omului gras" dus in spate de cel slab . Nu am mai auzit astfel de atitudine in lumea asta , dar cand vrei sa divizezi societatea si sa atati clasele una impotriva alteia poti folsi si asa ceva.
        Eu cred ca rezultatele la "Bacul" de anul trecut sunt datorate in principal asa zisei "reforme" prelungite de 20 de ani care a bulversat invatamantul.
        In alta ordine, scoala nu "face" specialisti niciunde in lumea asta, menirea ei este sa-i invete pe oameni cum sa invete, sa-i modeleze pentru a se descurca singuri in viata
        In guvernarile precedente (Nastase sau Tariceanu) veniturile castigate i-mi permiteau sa ma gandesc mult mai mult la ceea ce aveam de facut la clasa dar acum majoritatea timpului este dedicata supravieturirii si asta datorita reducerii lor cu aproape 50% .
        • +3 (3 voturi)    
          Omul gras (Joi, 9 februarie 2012, 9:53)

          Thorgrim [utilizator] i-a raspuns lui fyfjjjhjjjjg

          Dom' Profesor, mie imi pasa destul de putin cat esti matale de "gras". Problema mea e ca la fel ca alte milioane de romani nu esti in stare sa-ti asumi esecurile si dai vina pe sistem. Problemele de la bac nu s-au datorat sistemului, ci faputului ca intre profesori si elevi s-a creat un soi de complicitate prin care unii se fac ca predau si ceilalti ca invata, iar atunci cand vine ziua "judecatii", "las ca ne descurcam noi". Eu n-am pretentia sa angajez direct specialisti, testele pe care le dau sunt din materia care se studiaza in facultati/licee si vizeaza notiuni elementare. Cine trece intra in faza de training, unde invata chestii specifice domeniului in care va lucra. Ori oamenii astia nici lucrurile elementare nu le stiu, eu fiind nevoit sa o iau de la Adam si Eva si pe langa meseria mea s-o fac si pe aia a profesorilor care dupa 3-4 ani de universitate le-au pus in mana o bucata de hartie si i-au trimis in lume. Mie imi pare rau de ei, multi sunt niste copii naivi, dar voi, "dascalii" n-aveti nici o scuza. Inteleg ca va preocupa doar propria burta, dar macar lasati-i in pace si nu le mai irositi atatia ani din viata aiurea.
  • -1 (3 voturi)    
    Statistici (Miercuri, 8 februarie 2012, 20:53)

    satanae [anonim]

    Cu statisticile astea este la fel ca la cele privind inflatia. Nu prea iti dai seama cum aduna ei datele astea, dar in final tot tu ai de pierdut. Cu inflatia, am vazut ca ea a scazut la cel mai mic nivel dupa `89, cind toti cei care sint conectati la sistemul public de incalzire terbuie sa plateasca acum cu minimum 40% mai mult decit acum un an. Dar inflatia este de 3%. Nu mai spun de tigari, benzina, diverse categorii de alimente etc. Dar ei fac cosul zilnic in asa fel incit totul iese bine. Bine ca s-a ieftinit barabula, ne-am scos, avem o inflatie mica si preturile n-au crescut, statistic vorbind.
    Acuma, statistic vorbind, multa lume din sectorul bugetar s-a intors la salariile din 2007, sau ceva pe acolo. Au fost credteri de salarii de 120% dupa 2004? Cine isi ia fluturasii - ma refer la profestori, o parte din functionari, medici etc.- si compara datele, tinand cont si de rata anuala a inflatiei, care s-a vazut cum se calculeaza , nu cred ca descopera o marire de 120% nici daca se drogheaza. Asa ca despre ce vorbim? A, ca exista categorii de bugetari carora salariile le-au crescut nominal de 10 ori, in timp ce ailalti au primit un amarit de plus de 40 - 50% in patru ani, asta-i altceva. Dar sa aduni categoriile astea si dup-aia sa imparti si sa-ti dea o medie de 120% mi se pare doar o aberatie. Si spui asta ca sa ce? Sa inchizi gura bugetarilor revoltati? S-a vazut foarte bine ca ei sint cuminti, le place sa se sacrifice pentru tara, nu zic nici pis atunci cind le iei din salariu sau ii dai afara. Asa ca puteti oare sa ne scutiti de prostiile astea?
  • -2 (4 voturi)    
    mai sa fie (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:11)

    gab [anonim]

    "Inainte de 2008 am avut o crestere cu 120% a cheltuielilor cu salarii in Romania. Aud ca nicio tara din Europa n-a redus salariile cu 25%, dar va intreb daca exista vreo tara in care salariile au crescut cu 120%", a aratat Isarescu. pai nea mugure incoltesti amu? iarna ? pai daca nu cresteau salarile oameni nu mai aveau cu ce sa cumpere . neavand cu ce sa cumperi,economia nu merge. deci nu exista crestere economica .zau nu ma asteptam la o tampenie asa mare din partea ta Sunt 6 milioane de pensionari si 1,5 milioane de bugetari 3,5 milioane muncesc efectiv ptr toata romania. asta e marea problema a romaniei
  • +4 (4 voturi)    
    DA (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:13)

    Gabriel [anonim]

    Vad ca un dialog este imposibil fara o baza culturala. rog cititi Fukuyama, Chomsky, Buzan, Aristotel, Socrate si multi altii...si mai plantati un pom, construiti o casa si faceti un copil....apoi dupa astea mai vorbim....ROMANIA ESTE A NATIUNII ROMANE !
    • +1 (1 vot)    
      Inca un militar care vrea 50% din putere (Joi, 9 februarie 2012, 6:48)

      Gabriela [anonim] i-a raspuns lui Gabriel

      Dupa ce terminam de citit lectura obligatorie de mai sus, de plantat pomi si de facut copii, ne dai totusi voie sa vindem fabricile 'ruginite' cu management de 'stat' defectuos care stie sa sifoneze performant spre buzunarul propriu si al partenerilor de 'afaceri' orice infuzie de bani? Banii din vanzare vor ajunge in buzunarul Romaniei si al natiunii romane, poti fi fara teama.

      Nu de alta dar am obosit ca de 20 de ani sa vedem acelasi management 'performant' de 'stat' care functioneaza dupa principiile unei gauri negre.
      Si e obositor de asemenea sa auzi oameni ca tine care impart banii nostri, obtinuti din taxe aberante pe care le platim lunar-trimestrial-anual.

      Mai avem nevoie doar de aprobarea ta. In rest, cu 'natiunea romana' am vorbit aseara, i-am dat un telefon si a zis ca e de acord sa facem lucrurile sa mearga bine (nici nu ma asteptam la altceva).
      Am vorbit si cu 'statul' aseara. Dar nu ne-am auzit foarte bine, cred ca era o petrecere mare acolo ca se auzeau polemici, multa galagie si rasete.
  • -2 (6 voturi)    
    dar munca de ce nu o stimulati? (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:33)

    busola [utilizator]

    Criza v-a luat pe nepregatite pe dumneavoastra la fel de mult ca si pe clasa politica in frunte cu presedintele, deci nu sunteti prea valoros! Masurile anti-criza la care sunteti partas si sustinator NU STIMULEAZA MUNCA SI NICI ECONOMIA, desi tocmai in criza adevaratele valori trebuie sa iasa la iveala prin masuri exceptionale care salveaza popoarele din care fac parte! Cand colo singura reactie observabila este ca ati facut experimente absurde de austeritate pe spinarea prostimii (sclavi sociali atata vreme cat nu au reactie!). Sunteti responsabil pentru nivelul de trai scazut in care traieste populatia Romaniei, prin felul care ati gestionat mediul bancar si regulile jocului care ii duce la faliment pe cetateni. Faceti parte dintre calai nu dintre ingerasi, sa nu va iluzionati ca romanii nu vor afla adevarul cand vor trage linia, cei care vor supravietui evident.
  • +2 (8 voturi)    
    adevarat (Miercuri, 8 februarie 2012, 23:19)

    dorel [anonim]

    isarescu are perfecta dreptate,apoi, nicaieri salariile la bugetari sunt mai mari ca la privat, ma refer la salariul mediu,sectorul privat sustine bugetarii, salariile au crescut prea mult in raport cu productivitatea muncii, pe economie, nu pe un bugetar in asamblu, mai mult ca inflatia, etc, atunci guvernul tariceanu a crescut salariile la bugetari si pensionari, in momentul cand basescu a fost repus la cotroceni dupa suspendare, iar pdl a ajuns la 54% in sondaje, o manevra meschina, liberalii si psd-istii, s-au gandit la ei atunci, nu la binele tarii, acuma suferim cu totii
  • 0 (0 voturi)    
    NICI o tara cu (Joi, 9 februarie 2012, 7:54)

    Noe [anonim]

    Tot se face caz ca s-a redus cu 25% salariile carora li s-au marit cu 50% Le-a luat 25%dar tot au ramas cu o crestere de 25% plus celelalte cresteri ulterioare De ce ii plangem cand din vina lor s-a dereglat Acum tot cer ca tiganii ,..bani si bani[ chiar daca le curg bijuteriile lant peste tot ajung sa ceara cu nerusinare ajutoare deoarece bijuteriile spun tiganii nu sunt valoare baneasca] cat de prosti ne cred Se face caz de elena fosta si actuala etaleaza vesminte scumpe Ia vedeti cat de scumpi sunt pantofii de aur a tigancii numita regina si cat a fostei si actualei elene CREDEM ca au fost si sunt prea modeste romancele ,..Apoi tiganii nu platesc impozite sau darile catre stat Este lege ca daca nu se plateste constructiile[averile]raman la dipozitia primariei[s-a se faca gradinite in ele,scoli crese,camine de batrani ca in UE dispensare biblioteci ptr toate etniile separst pe cladiri Ce mai dura -vura Legi sunt trebuiesc puse in practica cu fermitate si controlati si supusi coercitiei si cei care controleaza ]intai instruire apoi control si aplicat coercitia] La TV tiganul din Buzau Ivesti sud nord v-estul tarii rad si rad si nu vad ca au si saraci lipiti pamantului pe langa ei Ce fac primarii cu subordonatii pe domenii ?Protectia consumatorului pe domenii sa se faca auzita DaCA NU AM VRUT UNIUNE SOVIETICA CI UNIUNE EUROPEANA TREBUIE SA URMAM LEGILE ACESTEIA CARE VAD CURSUL DEZVOLTARII PE ANSAMBLU UE IN CONTEXTUL MONDIAL ,..VEDEM CA M BRITANIE IN Canada ARE GUVERNATOR SI ETC asa SE CERE SI IN Romania BANII CARE SE PLATESC PARLAMENTARILOR AR DUCE LA CRESTEREA SALARIILOR ,PENSIILOR,INDEMNIZATIA MAMICILOR CARE ALAPTEAZA La TV arata in padure o familie cu multi copii Primaria si toti ai lor de atatea ani nu au vazut ca sunt copilasii aceea ca vai de ei ?O casa in sat cred ca se gasea sau se putea construi si sa-i socializeze Oare nu s-a inteles ca tot ce facem pe pamant >este ptr binele omului?si TERREI?
  • -2 (2 voturi)    
    logica ilogica (Joi, 9 februarie 2012, 8:50)

    Ariana [anonim]

    Ce explicatie fara de sens! eu nu sunt bugetar si chiar nu-mi sunt ca entitate prea iubiti acesti bugetari. Dar, un lucru e sigur, salariile bugetarilor nu o data sunt termen de comparatie pentru ceilalti. Domnia sa Mugur Isarescu prezinta cat se poate de sfruntat informatiile...au crescut salariile cu 120%??? dar ce inseamna asta in Euro???care este de fapt puterea de cumparare a romanului in comparatie, cu cine vreti? cu nemtii? sau cu grecii? Dar si mai al naibi e situatia ca desi avem salarii medii mult sub nivel european, la noi toate produsele sunt mai scumpe, in special mai scumpe decat ale nemtilor. La ei de la mancare pana produsele de igiena corporala preturile sunt uneori la jumatate sau chiar si la sfert. Asa ca puteau sa creasca si 500% salariile, tot degeaba daca nu suntem macar la 1/2 fata de europa domnule Isareascu. Sigur ca dumneata ai salariu in fapt peste guvernatorul bancii centralae de la Berlin, iar situatia asta este valabila numai pentru cativa smecheri dintre voi. Nu ne mai aruncati prafuri in ochi cu comparatii din acestea, indiferenrent ca avem sau nu studii de specialitate, pricepem si noi multe. Sa traiesti bine asa cum traim si noi!
    • +3 (5 voturi)    
      Daca (Joi, 9 februarie 2012, 9:58)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui Ariana

      erai bugetar ,tot ce spui tu ,avea o logica;dar asa,n-are.Eu, angajator privat, cu pixul in mana,pot sa-ti maresc salariul cu 2 lei,numai daca am acesti bani.Daca nu-i am si totusi iti maresc salariul,in luna urmatoare,s-ar putea sa inchid sandramaua si sa devenim toti someri.
      Statul angajator,ca sa dea salarii,impoziteaza venituri le cetatenilor,proprietatile etc.
      Tariceanu a marit,din pix,salariile si pensiile,fara sa gandeasca daca acesti bani exista sau nu.
      In concluzie ,la venituri de 2 lei ai salarii de 2 lei.
      Pana la logica,e nevoie si de un pic de bun simt.
      • -1 (1 vot)    
        raspuns pentru Jar (Joi, 9 februarie 2012, 16:38)

        Ariana [anonim] i-a raspuns lui Jar

        Pentru Jar "anonimus" care nu stie ce este ala bun simt! si nici logica! Mai citeste o data ce am spus, cred ca v-a sucit mintea internetul! Isarescu nu a spus ca este supraaglomerat aparatul bugetar, nu s-a plans de numeric, desi aceasta putea fi un subiect real de analiza, el spune ca s-au marit salariile! in comparatie cu cine s-au marit? adica salarii de mizerie le maresti cu 25% si ele tot de mizerie raman in comparatie cu UE, ca doar de acolo facem si noi parte!!! crezi ca mai functioneaza bunul simt cand tii o populatie intreaga fara ocupatie, fara locuri de munca si te faci ca-i platesti ...fie si de la stat? Iar daca dumneata ai ajuns sa faci afacere de 2 lei lasa-te de afacere! Tare insa cred eu ca daca te-ar lua cineva serios la scarpinat paraca, parca vad ca ai ceva limuzine pe numele sotiei, ori cine stie ce alta rubedenie, matusa ceva! Ori poate te-ai postat si tu a 5-a veriga intr-un lant economic si practic sta sa plezneasca pretul pe produs de nimeni nu se mai apropie de sandramaua ta!
    • +2 (4 voturi)    
      bugetari vs privat (Joi, 9 februarie 2012, 10:22)

      gigistar [anonim] i-a raspuns lui Ariana

      m-am saturat sa va tot plangeti, mi-e pana peste gat fratilor. lucrez in ditamai compania, si am resimtit CRIZA MONDIALA (aloooooo, ati auzit de asta????) din plin...desi am muncit cu noptile si inainte de criza (atunci cand bugetarii plecau la ora 16 acasa!!!!), am ramas cu 70% mai putini in firma, iar castigurilke au scazut cam cu 50 %. SI NU DANSAM PINGUINUL in Piata Victoriei, ci muncim in continuare, cautam solutii, supravietuim si o ducem chiar bine. Nu ne plangem, mama ei de viata!!

      Care-i problema...profesor debutant cu 800 RON? Asa si??? Am muncit primii doi ani pe hartie igienica intr-o firma cat sa prind experienta. Mi-am asumat asta! Bugetarii aterizeaza fix in joburi, noi mergem la interviuri, preselectii, selectii, examene, control in gat, etc...Sau poate ma scuzati, profesorii merita un respect aparte, noi prostanii de la privat (cu nenumarate studii superioare, apropo) nici sa-i privim in ochi nu putem...merita respect pentru ca ei isi urmaresc vocatia...mai scutiti-ma, numai la bani va e gandul, ce vocatie??? Nu indeplinesc un pipeline, deadline, si alte line-uri..trosc, mi-am luat-o....Dar si profesorii au vezi Doamne o mare responabilitate....jumate de tara e agramata, na poftim, cum ii penalizam pe profesori?
      in fine, am multe de zis despre bugetari...dar ..sunt la munci...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by