Reducerea populatiei cu 2,6 milioane duce la o diminuare semnificativa a fondurilor europene alocate Romaniei dupa 2020 si a numarului de parlamentari europeni

de Anne-Marie Blajan HotNews.ro
Vineri, 3 februarie 2012, 14:37 Actualitate | Esenţial

Recensamantul din 2011 demonstreaza o reducere a populatiei Romaniei la 19 milioane, adica o scadere cu 2,6 milioane fata de recensamantul anterior. Este o reducere care va afecta Romania in randul statelor membre ale UE, in sensul in care numarul de parlamentari europeni depinde de numarul de locuitori. Mai important insa, fondurile europene pe care le vom primi dupa 2020 vor fi si ele reduse din acest motiv.

Romania are 14 voturi in Consiliu si 35 de eurodeputati, ambele depinzand de populatia pe care o detinea la momentul ultimului referendum dinainte de aderarea la UE - 21 de milioane. In momentul in care noua evaluare a populatiei demonstreaza o scadere de 2,6 milioane, care va fi pozitia Romaniei in institutiile UE?

31-32 de eurodeputati, fonduri reduse

Cele mai afectate aspecte vor fi numarul de eurodeputati si sumele din fonduri europene alocate Romaniei.

Dupa 2014 se va pune problema reducerii numarului de parlamentari europeni. Potrivit unor evaluari preliminare, Romania ar putea pierde 3 sau 4 eurodeputati incepand cu 2019. Dar aceasta evaluare va trebui certificata si de Parlamentul European.

Poate cel mai important efect va fi reducerea fondurilor europene destinate Romaniei. Aici impactul acestei diminuari a populatiei va fi foarte important, iar reducerea banilor va fi semnificativa. Din fericire, nu se pune problema pentru urmatorul exercitiu bugetar, 2014-2020, ci incepand din 2021.

Ponderea in Consiliu, putin afectata, regulile jocului se schimba oricum

Cele 14 voturi in Consiliu nu vor fi afectate deocamdata, iar de la 1 noiembrie 2014 - cu posibilitate de prelungire pana in 2017, sistemul se va schimba oricum, potrivit Tratatului de la Lisabona. Atunci populatia va fi luata in calcul la ponderea in Consiliu si asta va duce la o scadere a puterii Romaniei.

Potrivit art.238 din tratatul de la Lisabona, majoritatea calificata va fi definita de 55% dintre membrii Consiliului, adica in jur de 15-16 state membre - probabil ca atunci vor fi 28 de tari UE, care sa aiba 65% din populatia UE, din aproximativ 500 de milioane, reprezentand cam 325 de milioane.

Minoritatea de blocaj va putea fi constituita din state membre care au impreuna 35% din populatia UE (175 de milioane) si impreuna cu un stat membru.

Trebuie mentionat ca diferenta semnificativa a populatiei fata de referendumul anterior, de 2,6 milioane, poate fi interpretata si prin noua metodologie europeana aplicata la referendum, cetatenii care stau in afara tarii mai mult de 12 luni nefiind contorizati in Romania, ci in tarile in care se aflau. La fel si cetatenii straini care se aflau de mai mult de 12 luni in Romania au fost contorizati aici.



Citeste mai multe despre   



  
4431 vizualizari
  • +8 (12 voturi)    
    si ce (Vineri, 3 februarie 2012, 14:41)

    cosmo [anonim]

    macar de-am absorbi noi suficiente fonduri europene incat sa simtim ca ele se vor diminiua...
    • -5 (13 voturi)    
      Traisca Igas (Vineri, 3 februarie 2012, 15:28)

      Radu [anonim] i-a raspuns lui cosmo

      Incompetenta lui Igas ne costa din nou!
      Stiti in cate orase s-au oprit astia din numarat, fiindca isi atinsesera numarul necesar sa isi pastreze o anumita categorie (municipii rang 1, etc)?
      Atata incompetenta si prostie e in tara asta ca mori de ciuda
      • +6 (8 voturi)    
        corect! (Vineri, 3 februarie 2012, 16:39)

        toto [anonim] i-a raspuns lui Radu

        uite care sunt consecintele unui recensamant facut aiurea. Pentru ca au vrut sa afle foarte multe au fost evitati. Bucuresti 1,6 milioane, hai sa fim seriosi!cel putin jumatate de milion au ramas nenumarati numai in capitala. La mine in bloc peste jumatate nu au fost recenzati. Cum apar acestia in statistici?
      • -1 (5 voturi)    
        Mai bine (Vineri, 3 februarie 2012, 20:15)

        Sorin Blaj [utilizator] i-a raspuns lui Radu

        Daca ii verificau pe toti cei absenti, ieseam si mai putini. Asa i-au trecut ca existenti. :)
    • +1 (1 vot)    
      cata (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:32)

      cata [anonim] i-a raspuns lui cosmo

      cata vreme in romania nu se va privatiza si nu se va crea posibilitatea ca muncind (neimpozitat pana scot limba) sa realizez ceva, nici prin gand nu imi trece sa ma intorc.
  • +2 (8 voturi)    
    e ok (Vineri, 3 februarie 2012, 14:47)

    je [anonim]

    nu vad unde ar fii problema pt romania .Noi oricum nu suntem in stare sa accesam foduri europene prea multe asa ca diminuarea sumei nu ne afecteaza deloc .iar nr eurodeputatilor iar nu prea cred ca ne afecteaza , poate asa vor disparea europarlamentari ca becali, vadim , eba care nu au nicio treaba cu parlamentul european.
  • +5 (11 voturi)    
    Diferenta e data de cei plecati la munca (Vineri, 3 februarie 2012, 14:47)

    Romanii diasporeni, 2 milioane [anonim]

    Stim cu totii ca se vehiculeaza cifre, publicate oficial in Italia (circa 900.000 romani) si Spania (circa 800.000 romani), doar in aceste doua state UE avem sigur 1,6-1,7 milioane cetateni stabiliti acolo pentru munca.
    Acestia raman cu cetatenie romana, doar ca au rezidenta in alt stat, dar ei raman romani, cu toate drepturile (inclusiv votul) si obligatiile legale.

    Sunt alte sute de mii de romani plecati in Germania, UK, Belgia, Elvetia, chiar si in Finlanda.

    In clar, nu au disparut 2,6 milioane oameni, e o certitudine ca circa 2 milioane dintre acesti 'disparuti' sunt in UE.

    Interesant e ca minoritatea maghiara din Romania ramane la procentul de 6,5% dar numai comparat la rezidentii din Romania, nu la toti cetatenii romani !
    Daca ar fi calculati si cei 2 milioane de romani din diaspora, atunci ponderea maghiarilor ar scadea la sub 5%, cosmarul UDMR.

    E principalul motiv al faptului ca UDMR se opune cu incrancenare votului prin corespondenta, liderii UDMR au inteles deja ca minoritatea lor a scazut mai mult decat restul populatiei Romaniei.

    In Europa asta fara frontiere exista in continuare 21 de milioane de cetateni romani, doar ca 10% dintre ei s-au mutat in alta tara ! Si asta e doar partial o drama pt Romania, avem avantaje financiare foarte mari, e vorba de miliarde de euro transferate anual de catre acesti romani din diaspora !
    • +3 (5 voturi)    
      hm (Vineri, 3 februarie 2012, 15:36)

      v. vas [anonim] i-a raspuns lui Romanii diasporeni, 2 milioane

      tu crezi ca toti capsunarii sunt de etnie romana?
      • +1 (1 vot)    
        Te inseli (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:13)

        Jean [anonim] i-a raspuns lui v. vas

        Raportul capsunar (necalificat) - profesor/inginer/medic(asistent medical)/etc nu mai este de 20 la 1 ci se aproprie de 5 la 1.
        Si asta e grav, denota o tendinta catre "Idiocracy", pentru romanica.
    • +2 (6 voturi)    
      m-am saturat de xenofobi (Vineri, 3 februarie 2012, 16:23)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Romanii diasporeni, 2 milioane

      M-am saturat de ura unor romani fata de unguri si a unor unguri fata de romani!! Tu compari mere cu pere! Pai daca au plecat 2.6 milioane de cetateni romani, iar procentul etnicilor maghiari e acelasi, nu inseamna oare ca nr etnicilor maghiar plecati la munca in strainate e in aceasi proporite cu cei care au ramas in tara fata de etnicii romani. Si eu nu inteleg cum majoritatea crede ca nu e normal ca o minoritate destul de mare din romania sa fie reprezentata in parlament, limita de 5% pentru intrarea partidelor in parlament e o porcarie, mai ales in ideea sistemului de alegeri mixt majoritar. Dar in Romania democratia s-a pierdut pe drum. Sanatate!
      • 0 (0 voturi)    
        recensamant (Luni, 6 februarie 2012, 9:41)

        bc [anonim] i-a raspuns lui alex

        asa e democratic. ai dreptate. marko bela spune ca sunt harsiti de guvernare. ar trebui sa spuna ca sunt hrsiti se de cat au furat. circula o zicala deja : "verestoi otila si a lui ceata au furat padurea toata'". macar daca faceau ceva pt comunitatea lor. imi spunea recent cineva care a fost in covasna : e saracacios si e totul urat. poate nu e chiar asa. dar ceva ceva tot e. toti politicienii se aseamana. poate protestele din toata tara vor duce la oarece schimbari. romanii nu vor sa mai accepte politicieni carupti. si asta e ffb.
    • +5 (7 voturi)    
      si maghiari sunt plecati (Vineri, 3 februarie 2012, 16:41)

      toto [anonim] i-a raspuns lui Romanii diasporeni, 2 milioane

      cei mai multi in Ungaria, dar si in alte tari. As zice ca sunt plecati proportional cu romanii. oricum nu e o chestie de etnie, o tara cu mai multe feluri de oameni e mai interesanta decat una omogena. la naiba cu nationalismul asta de secol 19.
    • -1 (1 vot)    
      Unificarea cu Basarabia (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 5:52)

      DesaToto [utilizator] i-a raspuns lui Romanii diasporeni, 2 milioane

      si vom mai avea 3 milioane jumate de oameni in plus.
      Si asta e o posibilitate!
      :-)
  • +8 (8 voturi)    
    fonduri scazute, absortie mare (Vineri, 3 februarie 2012, 14:59)

    omucu [anonim]

    pai singura noastra sansa de a avea o rata de absortie mai mare la fondurile europene e sa scada fondurile europene :)
  • +5 (7 voturi)    
    nici o paguba... (Vineri, 3 februarie 2012, 15:00)

    costica [anonim]

    oricum cu EBA sau Becali sau Vadim Tudor sau alte specimene gen DD(poate intra in urmatoarea legislatura la PE!!) mare branza nu face Romania la PE!!
    Iar in ceea ce priveste valoarea fondurilor de la UE, nici atat!!!
    La ce grad de absorbtie vom avea la final pe perioada 2007-2013(nu cred ca vom depasi 20% grad de absorbtie si asta cu maaaare indulgenta de la mine!!), pot sa ni le reduca chiar cu 50% !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ce mai conteaza..... la asa incompetenta, e chiar pierdere pentru alte state care ar putea si ar sti sa le utilizeze eficient !!!
  • +4 (4 voturi)    
    EBA (Vineri, 3 februarie 2012, 15:02)

    Daniel [anonim]

    Nasol...daca nu mai prinde EBA loc?
    • -2 (8 voturi)    
      eurodep (Vineri, 3 februarie 2012, 15:33)

      sandel [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      langa dansa le mai putem pune pe dna ponta si dna antonescu .
    • +1 (1 vot)    
      Pacat (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:15)

      ioil [anonim] i-a raspuns lui Daniel

      Cat s-a zbatut ea pentru tarisoara asta in cuvantarile sale pline de continut.Noroc avem si cu Becali care este un model de parlamentar.Ca numar deja numarul de parlamentari s-a redus gratie demisiei stimatului Adrian Severin .Pacat era un pilon de baza al USL-ului.Ne mandrim cu d-l Corneliu Vadim Tudor Vajnic patriot.Nu in ultimul rand amintim si pe Laslo Tokes,mare patrior si iubitor al Romaniei.Le multumim acestor domni care ne reprezinta si care fac ,ca tara noasta sa fie bine vazuta!Vedeti oameni buni daca a-ti fost atenti la vot ce bine ne merge?Votand USL,votati viitorul nostru.Uitati trecutul FSN si dati credit urmasilor,urmasilor acestuia,reciclati!Uitati de ce acuma 4 ani au pierdut alegerile!Laptele,mierea vor curge la fiecare casa.
  • +3 (3 voturi)    
    chior in tara orbilor (Vineri, 3 februarie 2012, 15:03)

    demaGOGU [anonim]

    @A.M.B: poate amintesti celor care au facut acest recensamant efectiv cu picioarele(in orice situatie fara cap!) ca statisticile EUROSTAT arata fara echivoc ca exista cel putin cate 1 milion de romani in Italia, respectiv Spania si inca pe atat cumulat in restul statelor EU!!

    bref: 19+1+1+1=22 milioane
    kind of makes sense
  • +1 (5 voturi)    
    mare branza (Vineri, 3 februarie 2012, 15:05)

    george [anonim]

    si cu ce ne afecteaza ca se va diminua seminificativ fondurile europene ?, acum folosim 3% din aceste fonduri, daca se reduc la jumate o sa folosim 6%, oricum sunt muuult mai mari decat pot atrage incapabili astia de politicieni.
  • +3 (3 voturi)    
    cetatenii tarii (Vineri, 3 februarie 2012, 15:23)

    sabo [utilizator]

    adica si aia plecati la munca
    acolo se numara si ei!! pai asa ce tehnica e asta
  • +1 (5 voturi)    
    Foarte bine (Vineri, 3 februarie 2012, 15:46)

    Paul [anonim]

    Pai daca intre cei 3-4 europarlamentari se numara si Vadim si Becali eu cred ca reducerea populatiei e benefica :)
  • +2 (6 voturi)    
    Recensamantul a fost o bataie de joc. (Vineri, 3 februarie 2012, 16:54)

    Daniel [anonim]

    Nu cred ca suntem numai 19 mil locuitori. Stiu n familii care nu au fost deloc recenzate, a fost o balbaiala totala... Mai bine se amana cu 2-3 saptamani si faceau o treaba buna, dar asa e la noi la romani.... ne facem ca muncim:(
  • +2 (4 voturi)    
    de unde si pina unde RO are 35 de eurodeputati??? (Vineri, 3 februarie 2012, 18:09)

    gemini [anonim]

    madame, ca ziarista si blogger poate ar fi util sa va mai cercetati sursele si cifrele inainte de a va lansa in "analize" ...

    se pare ca PE zice altceva in legatura cu nr europarlamentarilor din RO:

    http://www.europarl.europa.eu/meps/en/performsearch.html?search=true&webCountry=RO&webTermId=7

    deci nu 35 ...

    cred ca atita a avut RO din 2007 pina in 2009, dar de atunci sint doar 33.

    deci RO ar putea ajunge la 29, max 30 si nu la 31-32 deputati in PE.

    deh ... "ziaristi" ...
  • +3 (3 voturi)    
    atat au gasit acasa pt recenzare (Vineri, 3 februarie 2012, 20:39)

    Andrei [anonim]

    Populatia Romaniei, in nici un caz nu poate fi cifra anuntata de INS.
    Sa nu uitam ca sunt multe locuinte nerecenzate sau locatarii nu au fost gasiti.
    Intotdeauna s-a vorbit de numarul mare de cetateni plecati la munca in strainatate. Numai in Italia se spune ca ar fi aprox.1 milion.
    Sa nu uitam si celelate tari din Europa, unde au gasit un loc de munca.

    Oare, acesti cetateni fortati sa plece din tara lor pentru o paine, numai sunt considerati cetateni romani?
    Pacat, ca s-au cheltuit atatia banii si a primi informatii false.
    Pentru validarea datelor, avand in vedere ca s-a solicitat CNPul, sa se faca o comparatie la nivel national cu baza de date de la evidenta persoanelor.
    Acolo, unde sunt diferente sa se mearga in teren si sa se verifice si sa se faca corectiile necesare.
  • +1 (3 voturi)    
    reducere? (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 3:22)

    vinny [anonim]

    probabil ca nr de parlamentari europeni se vor reduce, nu insa si cei din parlamentul de la Bucuresti! acolo ii pastram pe toti pe motive de solidaritate sociala, doar nu-i facem someri...
  • +2 (2 voturi)    
    hahaha (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 8:05)

    c# [anonim]

    si inca o data se dovedeste ca atitudinea noastra de "las' ca merge si asa" isi arata partea negativa.
    Daca autoritatile au fost initial bucuroase sa faca recensamantul de mantuiala, doar pentru ca mai picura ceva bani in buzunarele unora, acum vor trage ponoasele, pentru ca nu toata populatia a fost inregistrata, astfel ca lipsesc multe persoane de pe lista.
    Vorbesc in cunostinta de cauza, pentru ca nici mie nu mi-a batut nimeni la usa pe perioada recensamantului.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 8:51)

    dan [anonim]

    Pana in 2020, mai ales daca vine USL la putere Romania va avea o populatie de 15 milioane din care mai mult de jumatate pensionari si ceva copii. Practic viitor zero. Mult succes Romania esti pe cale de disparitie dar tot mandra si proasta ai ramas!
  • +1 (1 vot)    
    Un calcul simplu (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 10:41)

    mm [anonim]

    Reducerea cu 2,6 mil a populatiei si cresterea cu 400.000 a numarului de locuinte in ultimii 10 ani arata ca pe piata exista in prezent un exces de peste 1 milion de locuinte (cca.15%). Ceea ce inseamna ca preturile locuintelor din Romania sunt crescute in mod speculativ, aruncate la cer, desi oferta depaseste cererea! Daca fiscalitatea ar creste semnificativ (in realitate nu doar teoretic) pentru a 2, a 3- a si a n-a casa, preturile s-ar reduce si problema locuintelor cu care ne confruntam toti tinerii s-ar reduce.
  • +1 (1 vot)    
    reducerea pop (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 11:15)

    anonim [anonim]

    nu e o pierdere micsorarea nr eorodep. si asa nu fac nimic. cu unele mici exceptii. nici cu micsorarea fondurilor europene nu e o problema. pana acum s-au atras numai 3.5 mld euro din 19 mld. semn ca pe politicieni nu-i intereseaza tara. in schimb fura chiar si din fondurile primite. semn ca-i intereseaza numai buzunarul lor. toti sunt o apa si un pamant. la alegeri var veni unii corupti si vor pleca unii tot atat de corupti. imi e o mare scarba de politicieni.
    • 0 (0 voturi)    
      Renovati Doftana - "camin" ptr politicieni (Sâmbătă, 4 februarie 2012, 17:03)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Well .. este cazul ca administratia din jud Prahova si Ministerul Administratiei si Internelor sa ia initiativa renovarii cat mai rapide a inchisorii de la Doftana.

      Sa puna custi noi, gratii din otel calit, camere de luat vederi conectate pe Internet ... toate pe bani europeni, pentru a crea conditii optime cazarii politicienilor corupti - dupa ce au fost judecati si condamnati.

      Gazduire unui penitenciar pentru corupti la Doftana va avea un puternic impact economic pentru zona respectiva, in lipsa de oportunitati de ani buni (cu exceptia dezvoltarilor edilitare din comuna vecina - Cornu). Numai din turism s-ar putem castiga milionae bune de lei, prin organizarea de vizite ghidate la "barlogul coruptilor".

      Haideti ... nu-i asa ca ati plati in orice moment 10 lei sa-l vedeti pe Bombo in zeghe, tzopaind prin curtea inchisorii, in cercuri mici ?

      Sau pentru a-l vedea pe Ion Iliescu recitand crezul niceean de cealalta parte a gratiilor, in capela "stabilimentului" ?

      "Patria si Dreptul Meu!"
      .


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version