Campania electorala pentru rectorul Universitatii Babes-Bolyai: mize si strategii

de Raluca Pantazi     HotNews.ro
Joi, 12 ianuarie 2012, 9:58 Actualitate | Esenţial


Universitatea Babes-Bolyai isi alege pe 1 martie noul rector. Andrei Marga, actualul rector al universitatii, a implinit varsta de pensionare si nu mai poate candida la un nou mandat. Unii profesori din cadrul universitatii sustin insa ca acesta si-a pus numele pe lista profesorilor care sa primeasca un an sabatic si ca incearca sa isi impuna apropiatii sa candideze la pozitia de rector, pentru a-si pastra influenta decizionala. De cealalta parte, rectorul Andrei Marga a declarat pentru HotNews.ro ca "asa cum Lucian Blaga, Kurt Horedt si altii erau somati de catre diletanti agresivi sa paraseasca universitatea (...) tot astfel acum, o mana de insi, fara acoperire profesionala si civica, se straduie sa elimine, sub pavaza unei legi eronate, varfurile profesionale ale acestei universitati".

Gabriel Badescu, seful Departamentului de Stiinte Politice din cadrul UBB, a declarat pentru HotNews.ro ca, la alegeri, "cu cat proportia de candidati favorabili actualului rector este mai ridicata, cu atat este mai mare sansa sa castige unul dintre ei". "Democratia ne da multa bataie de cap", sustine Eniko Vincze, profesor la Facultatea de Studii Europene.
 
Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca este cea mai mare universitate publica din Romania, in functie de numarul de studenti inmatriculati la studii de licenta pe locuri bugetate, cu 14.518 studenti, potrivit datelor de la 1 octombrie 2011 furnizate de Ministerul Educatiei. In total, Universitatea are aproximativ 49.000 de studenti inmatriculati la toate formele de invatamant. Alegerile care au inceput la finele anului trecut si continua in acest an, in cadrul universitatilor, sunt primele care se desfasoara conform noii Legi a Educatiei Nationale. In cadrul Universitatii Babes-Bolyai, calendarul alegerilor este urmatorul, potrivit profesorului Eniko Vincze, profesor la Facultatea de Studii Europene:
  • Candidaturile pentru alegerea membrilor Senatului: se depun pana in 12 ianuarie
  • Alegerea membrilor Senatului: 1 februarie
  • Alegerea membrilor Consiliilor Facultatilor: 23 ianuarie
  • Alegerea presedintelui Senatului: 10 februarie
  • Candidaturile pentru pozitia de Rector: se depun pana la 1 februarie.
  • Alegerea Rectorului: 1 martie
Potrivit Legii Educatiei Nationale, rectorul universitatilor de stat si particulare se desemneaza prin una dintre urmatoarele modalitati:
a) pe baza unui concurs public, in baza unei metodologii aprobate de senatul universitar nou-ales, conforma cu prezenta lege; sau
b) prin votul universal, direct si secret al tuturor cadrelor didactice si de cercetare titulare din cadrul universitatii si al reprezentantilor studentilor din senatul universitar si din consiliile facultatilor.
 
La Universitatea Babes-Bolyai, rectorul va fi ales prin vot, au declarat profesorii universitari contactati de HotNews.ro. Tot Legea Educatiei Nationale spune ca personalul didactic si de cercetare se pensioneaza la implinirea varstei de 65 de ani si interzice ocuparea oricarei functii de conducere sau de administrare, la orice nivel al universitatii, dupa pensionare.  

Gabriel Badescu, seful Departamentului de Stiinte Politice din cadrul UBB: Este usor sa iti impui candidati proprii atunci cand ai un electorat putin informat, apatic si pesimist

Gabriel Badescu
Foto: Agerpres
Contactat de HotNews.ro, Gabriel Badescu, seful Departamentului de Stiinte Politice din cadrul UBB, a declarat ca "Universitatea are probleme vechi si adanci de functionare interna. Are un Senat care voteaza aproape in unanimitate orice decizie, oricat de absurda sau de defavorabila unor categorii de profesori sau studenti reprezentati de senatori. Explicatia tine in primul rand de absenta unor reguli clare privind controlul resurselor: salarii, avansari, angajari, infiintarea si desfiintarea unor programe. Lipsa de claritate e voita, rectorul fiind cel care pedepseste sau premiaza fara sa dea socoteala".

Temerile acestuia sunt ca mostenirea actualului rectorat va prelua conducerea si in mandatul urmator, franand astfel reformarea acestei universitati.

Cele mai importante declaratii ale lui Gabriel Badescu:
  • Universitatea are probleme vechi si adanci de functionare interna. Are un Senat care voteaza aproape in unanimitate orice decizie, oricat de absurda sau de defavorabila unor categorii de profesori sau studenti reprezentati de senatori. Explicatia tine in primul rand de absenta unor reguli clare privind controlul resurselor: salarii, avansari, angajari, infiintarea si desfiintarea unor programe. Lipsa de claritate e voita, rectorul fiind cel care pedepseste sau premiaza fara sa dea socoteala.
  • Facultatea din care provin a pierdut un loc in Senatul urmator dupa ce am trimis o scrisoare in care am cerut explicatii despre algoritmul de alocare a locurilor intre facultati iar eu am fost exclus din Senatul actual (Vezi mai multe aici si aici)
  • Cu cat proportia de candidati favorabili actualului rector este mai ridicata, cu atat este mai mare sansa sa castige unul dintre ei. Cu cat numarul de candidati este mai mare, cu atat este mai greu sa descoperi cine te-ar reprezenta mai bine.
  • Este usor sa iti impui candidati proprii atunci cand ai un electorat putin informat, apatic si pesimist.
  • Sunt doi candidati inscrisi acum la pozitia de rector. Unul are sustinerea oficiala a rectorului, este mai putin clar de cata sustinere se bucura al doilea (aflat si el in conducerea actuala a universitatii). Candidatii sunt Cristina Ciumas si Daniel David. Vezi aici programele lor manageriale
  • Conform Buletinului informativ al UBB din 2 Ianuarie 2011 si conform deciziilor din sedinta de senat din 5 Ianuarie 2011, unii profesorii din UBB cu varsta de pensionare vor fi propusi pentru un an sabatic. De asemenea Consiliul de Administratia UBB a decis ca la cererea facultatilor va fi posibila prelungirea contractelor pe perioada determinata pentru profesorii cu virsta de pensionare.
  • Nu ma opun ideii de a premia profesori in varsta si de a-i stimula sa fie o resursa pentru universitate. As vrea doar sa fie discutata serios in facultati si in Senat pentru ca pot sa imi imaginez multe argumente pro si contra, in functie de detalii.
  • E si o problema de respectare a regulilor. Din transcrierea ultimei sedinte de senat se vede ca unele facultati nu au fost consultate, nerespectand astfel regula data chiar de rectorat. In cazul lui Michael Shafir (care intervine si in inregistrarea din Senat) nu pare sa fie respectata prevederea din lege privind cei 6 ani de angajare in universitate.
  • Nu in ultimul rand, e o problema de conflict de interese: rectorul a propus regula, a organizat selectia candidatilor si este pe lista de castigatori, alaturi de alti doi colegi de facultate (din 11 castigatori).
  • Nu stiu de ce Andrei Marga isi doreste atat de mult aceasta titulatura. Poate fi vorba despre un venit in plus sau despre faptul ca ii va permite sa colaboreze mai strans cu UBB decat dintr-o pozitie de profesor pensionar.
Citeste mai jos declaratiile integrale ale lui Gabriel Badescu:
Gabriel Badescu Declaratii Integrale


Andrei Marga, Rectorul UBB: Este vorba doar de confuzii si alegatii fara acoperire. Toate deciziile si dezbaterile, absolut toate, sunt publicate in volume si au fost si pot fi verificate de catre oricine


Andrei Marga
Foto: Agerpres
Rectorul Universitatii "Babes-Bolyai", Andrei Marga, a declarat pentru HotNews.ro ca "nu exista nici o abatere de la regulile acceptate international de gestiune a unei institutii publice". "Toate faptele mele si toate documentele si evaluarile interne si internationale care ma privesc atesta exact contrariul a ceea ce evocati", a precizat Marga. Vezi mai jos declaratiile integrale ale rectorului UBB, Andrei Marga.

Rep: Cum comentati acuzatiile potrivit carora incurajati oameni "apropiati" dumneavoastra sa candideze la pozitia de rector?
Andrei Marga: Nu exista o asemenea acuzatie. Daca mi se cere opinia, incurajez, bineinteles, oameni de buna calitate profesionala, capabili sa gestioneze o institutie precum Universitatea "Babes-Bolyai" si devotati acesteia. Se intelege ca, dupa 15 ani de indeplinire a functiei de Rector, foarte multi oameni imi sunt apropiati. Nu este important ca un candidat sa-mi fie apropiat sau nu. Cel mai important este potentialul sau. Daca cineva nu are calitati si nu-si intrevede sanse, nu am nici o vina.

Rep: Sunteti acuzat de asemenea ca va aflati in conflict de interese in ce priveste propunerile pentru anul sabatic; mai exact, dumneavoastra ati organizat selectia candidatilor, iar numele dumneavoastra se afla pe lista profesorilor selectati. Care este pozitia dumneavoastra?
Andrei Marga: Sunt simple zvonuri. Propunerile le-au facut facultatile, la initiativa celor interesati si indreptatiti, conform legii. In Consiliul de Administratie, toate cele 21 (douazeci si una) de facultati ale Universitatii au votat aplicarea procedurii prevazute de lege, iar in Senatul Universitatii au fost 103 (una suta trei) voturi pentru aprobarea anului sabatic celor propusi de facultati, un vot contra si doua abtineri.

Rep: De ce ati candidat pentru acordarea anului sabatic?
Andrei Marga: Personal, as folosi anul sabatic pentru incheierea documentarii si redactarea volumului Sensul - in cunoastere, actiune, vorbire si a altor lucrari.

Rep: Care sunt planurile dumneavoastra pentru acest an sabatic?
Andrei Marga: Voi lucra in universitati din tara si din strainatate.

Rep: Pe ce pozitie va veti intoarce din anul sabatic, ca profesor pensionat sau veti mai avea un an inainte de pensionare? 
Andrei Marga: Voi vedea aceasta la momentul potrivit. Se stie ca pensionarea este diferita in diferite tari (de la 68 la 73 de ani, sau fara limite fixe), iar, la noi, ea este diferita in diferite institutii si domenii.

Rep: O serie de profesori sustin ca nu incurajati dezbaterile deschise in Senat si ca nu exista reguli clare privind controlul resurselor: salarii, avansari, angajari, infiintarea si desfiintarea unor programe. Cum comentati?
Andrei Marga: Este vorba doar de confuzii si alegatii fara acoperire. Toate deciziile si dezbaterile, absolut toate, sunt publicate in volume si au fost si pot fi verificate de catre oricine. Nu exista nici o abatere de la regulile acceptate international de gestiune a unei institutii publice. Toate faptele mele si toate documentele si evaluarile interne si internationale care ma privesc atesta exact contrariul a ceea ce evocati. In schimb, ca pretutindeni in lume, exista si la noi persoane care au cazut la concursuri, care, la timpul lor, au intrat pe usi dosnice in institutie, care au fraudat, care nu au obtinut functiile pe care le-au dorit si care mai induc in eroare pe unii care le mai asculta. Sunt dator sa spun foarte raspicat, ceea ce am spus si in reuniuni publice: asa cum in anii '30, Rectorul Stefanescu Goanga era atacat de neispraviti, cum in 1940, Emil Racovita era umilit de tot felul de parveniti, cum, la inceputul anilor '50, Lucian Blaga, Kurt Horedt si altii erau somati de catre diletanti agresivi sa paraseasca universitatea - ca sa ma refer doar la cateva exemple clujene - tot astfel acum, o mana de insi, fara acoperire profesionala si civica, se straduie sa elimine, sub pavaza unei legi eronate, varfurile profesionale ale acestei universitati. A fost si este datoria mea profesionala, morala si civica sa reactionez si sa spun lucrurilor pe nume. Cu privire la sorgintea legislatiei in cauza si a comportamentelor acestor insi, este destul ca cel interesat sa citeasca scrierile istoricilor autohtoni despre istoria universitara si monografiile despre Italia anilor '20 - '30 pentru a avea imaginea completa a repetarii istoriei.

Eniko Vincze, profesor la Facultatea de Studii Europene din cadrul UBB: Domnul Marga a implinit varsta de 65 de ani, dansul ca atare ar trebui sa intre in pensie si probabil se cauta modalitati prin care sa conteste legea, respectiv sa isi asigure o cale de reintoarcere sau ramanere la universitate

Eniko Vincze
Foto: Agerpres
Contactata de HotNews.ro, Eniko Vincze, profesor la Facultatea de Studii Europene din cadrul UBB, a declarat ca in sedinta de Senat din 5 ianuarie s-a adus in discutie aprobarea dreptului la an sabatic in raport cu cativa profesori nominalizati, "in mare masura aflati la varsta pensionarii". "Problema pe care as pune-o eu este mai degraba una procedurala: modul in care s-a decis ca exact acesti profesori sa fie propusi pentru anul sabatic. Anul sabatic este un drept asigurat de noua Lege a Educatiei tuturor profesorilor titulari si conferentiarilor titulari la universitate. Este un drept binemeritat, dar legea nu face referire la cazul persoanelor aflate la varsta de pensionare", a precizat aceasta.

Cele mai importante declaratii ale lui Eniko Vincze:
  • Nu este o noutate pentru nimeni ca insusi domnul Marga a implinit varsta de 65 de ani, dansul ca atare ar trebui sa intre in pensie si probabil se cauta modalitati prin care sa conteste legea, respectiv sa isi asigure o cale de reintoarcere sau ramanerea la universitate.
  • Problema este cand se face politica si prin aceste teme, respectiv din partea conducerii UBB; este o incercare de a controla in continuare mersul lucrurilor, daca nu se mai poate din pozitia de rector, atunci altcumva. Domnul Marga era pe aceasta lista legata de anul sabatic.
  • Dar sa nu uitam ca legea educatiei mai are un articol care prevede drepturile profesorilor pensionari. Ei pot sa devina profesori emeriti, care au dreptul sa continue activitati la universitate si sa fie platiti cu ora. Dar asta inseamna desigur ca au intrat in pensie si, ca atare, acest statut al lor nu se schimba.
  • Cu un eventual an sabatic ai un an la dispozitie in care sa mai poti schimba legi, reglementari si sa revii dupa anul sabatic ca nepensionar.
  • Este si un mod de a contesta legea educatiei, care a fost implementata de pe partea politica ce este considerata adversar.
  • Intrebarea, din punctul meu de vedere, este daca va aduce noua conducere un alt stil si un alt mod de guvernanta la UBB sau se va reproduce ceea ce s-a instalat, din pacate, mai ales in ultimii ani?
  • Temerea mea se indreapta asupra unei guvernante nedemocratice, netransparente, respectiv un model managerial de conducere a universitatii care nu neaparat este garantul performantei profesionale si a calitatii actului didactic si de cercetator.
  • In Senat suntem in perioada depunerii candidaturilor pana in 12 ianuarie si sunt voci diverse. La pozitia de rector inca nu s-a afirmat nimeni. Alegerile pentru rector urmeaza putin mai tarziu, din februarie, si sper sa fie cineva care sa isi asume responsabilitatea acestor alte principii, chiar daca nu ar avea castig de cauza.
  • Pentru ca eu cred ca e mult mai confortabil sa traiesti, ca un cadru didactic, intr-un astfel de mediu. Democratia ne da multa bataie de cap si mult mai mult de lucru decat ne-ar placea. Inseamna o alta implicare, inseamna schimbarea unui status-quo, nu e niciodata confortabila schimbarea radicala.
Citeste mai jos declaratiile integrale ale lui Eniko Vincze:
Eniko Vincze Declaratii Integrale

Ce spune Legea Educatiei Nationale - procedura de alegere a conducerii universitatilor
 
Senatul universitar este compus din 75% personal didactic si de cercetare si din 25% reprezentanti ai studentilor. Toti membrii senatului universitar, fara exceptie, vor fi stabiliti prin votul universal, direct si secret al tuturor cadrelor didactice si cercetatorilor titulari, respectiv al tuturor studentilor. Fiecare facultate va avea reprezentanti in senatul universitar, pe cote-parti de reprezentare stipulate in Carta universitara.

Senatul universitar isi alege, prin vot secret, un presedinte care conduce sedintele senatului universitar si reprezinta senatul universitar in raporturile cu rectorul.

Rectorul universitatilor de stat si particulare se desemneaza prin una dintre urmatoarele modalitati:
a) pe baza unui concurs public, in baza unei metodologii aprobate de senatul universitar nou-ales, conforma cu prezenta lege; sau
b) prin votul universal, direct si secret al tuturor cadrelor didactice si de cercetare titulare din cadrul universitatii si al reprezentantilor studentilor din senatul universitar si din consiliile facultatilor.

Atributiile rectorului:
Rectorul reprezinta legal universitatea in relatiile cu tertii si realizeaza conducerea executiva a universitatii. Rectorul este ordonatorul de credite al universitatii. Rectorul are urmatoarele atributii:
- realizeaza managementul si conducerea operativa a universitatii, pe baza contractului de management
- negociaza si semneaza contractul institutional cu Ministerul Educatiei
- incheie contractul de management cu senatul universitar;
- propune spre aprobare senatului universitar structura si reglementarile de functionare ale universitatii;
- propune spre aprobare senatului universitar proiectul de buget si raportul privind executia bugetara;
- prezinta senatului universitar, in luna aprilie a fiecarui an, un raport privind starea universitatii. Senatul universitar valideaza acest raport, in baza referatelor realizate de comisiile sale de specialitate. Aceste documente sunt publice;
- conduce consiliul de administratie;
- indeplineste alte atributii stabilite de senatul universitar, in conformitate cu contractul de management, Carta universitara si legislatia in vigoare.
- Durata mandatului de rector este de 4 ani. Mandatul poate fi innoit cel mult o data, in urma unui nou concurs, conform prevederilor Cartei universitare. O persoana nu poate fi rector al aceleiasi institutii de invatamant superior pentru mai mult de 8 ani, indiferent de perioada in care s-au derulat mandatele si de intreruperile acestora.

Anul sabatic

Legea Educatiei Nationale prevede ca "profesorii si conferentiarii titulari sau directorii de granturi care timp de 6 ani consecutivi au derulat granturi de cercetare si au functionat in aceeasi universitate pot beneficia de an sabatic. Pe perioada anului sabatic, acestia beneficiaza de pana la un salariu de baza, cu aprobarea senatului universitar, si isi pastreaza calitatea de titular, dar sunt scutiti de efectuarea activitatilor din fisa postului".

Citeste si:


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

7797 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    UBB incalca deliberat legea pt Marga (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:03)

    Sare'n Ochi [anonim]

    Marga trage de timp, crede că vine USL la putere cât e el în an “sabatic”, că USL abrogă Legea Educației și el mai pinde un mandat de rector. Aiurea! Oricât ar fugi, decizie de pensonare tot îi va fi emisă automat, chit că e sau nu în an “sabatic”. Și cu o decizie de pensionare, salut ocupare funcții administrative. Între timp la UBB se vor face alegeri, dar Marga nu poate ocupa nici o funcție, chiar daca e în an sabatic.
    PS: Eu, să fiu în locul lui Funeriu, aș declanșa contra-măsuri. Decizia de acordare de an sabatic este ilegală:
    “Art. 288, (5) Profesorii şi conferenţiarii titulari sau directorii de granturi care, timp de 6 ani consecutivi, au derulat granturi de cercetare şi au funcţionat în aceeaşi universitate, pot beneficia de an sabatic. Pe perioada anului sabatic, aceştia beneficiază de până la un salariu de bază, cu aprobarea Senatului universitar, şi îşi păstrează calitatea de titular, dar sunt scutiţi de efectuarea activităţilor din fişa postului”.
    Cum ziceam, la momentul acordării anului sabatic, Marga avea peste 65 de ani. Dpdv al legii, el este pensionabil (chiar dacă nu există încă o decizie a Casei de pensii) și nu mai poate fi considerat “titular”. Funeriu poate bloca UBB prin neemiterea ordinelor de confirmare a noii conduceri (care va fi aleasă) și poate sesiza instanța pe motiv că Senatul a încălcat Legea, acordând an sabatic unui pensionabil.
    • +4 (6 voturi)    
      Marga a condus UBB-ul si cand nu era rector (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:26)

      leave all hope [anonim] i-a raspuns lui Sare'n Ochi

      cred ca inaintea mandatului actual...

      chiar credeti ca nu va putea face acelasi lucru si acum, in cazul in care nu-i reuseste figura cu anul sabatic?

      ia uitati-va la maniera in care "opozitia" o duce regeste in Romania, "evita" toate procesele sau sentintele suparatoare si desfasoara afaceri colosale...

      ani buni de-acum incolo UBB-ul nu va scapa de mostenirea Marga - suntem in Romania, iar fleacurile precum LEGEA nu au absolut nicio eficacitate. legile servesc, cel mult, la lovituri de imagine precum cea actuala. Marga nu-si va primi prajiturica sabatica, publicul va izbucni in urale si vor uita sa verifice ca marea, dar corupta universitate clujeana nu-i condusa din umbra de clanul Marga.
    • +1 (3 voturi)    
      bun.. dar Culcer are voie? (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:21)

      cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui Sare'n Ochi

      nu de alta dar observ ca daca esti de parte puterii.. legile nu se mai aplica ca la restul..
      • -1 (3 voturi)    
        !?!? (Joi, 12 ianuarie 2012, 16:53)

        Gimmy [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        Culcer are voie ce? La un an sabatic la TVR sau ce?
        sau nu stii nici tu ce vrei sa intrebi?
        • -1 (1 vot)    
          se cunoaste de multa lume cat este de corupt (Joi, 12 ianuarie 2012, 22:17)

          asta pare pervers rau de tot [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

          Unii cred ca este fost ofiter securist. ( inca activ?) Este un tip afacerist, hain si destept in obsesiile lui. Se agata cu dintii de cei care ii stau contra. Razbunator fara limite. Doamne fereste si pazeste de asa om rau.Mai nou se crede si preot filozof. Vai de capul lui. Poate Mars-oneria i-a dat tema de casa sa se ocupe de religie. Nu cred ca este cineva in stare sa lupte cu asta si sa i-l puna la punct .
      • 0 (0 voturi)    
        normal (Joi, 8 martie 2012, 23:41)

        DanHorea1307693823041 [anonim] i-a raspuns lui cosminrs

        suntem in tara dublului (sau multiplului!) standard
  • -5 (7 voturi)    
    Haosul din capul ministrului (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:08)

    CMC [anonim]

    E un haos generalizat in toate universitatile din tara, din cauza lasitatii ministerului, care nu are curajul sa intervina in cazul unor incalcari flagrante ale prevederilor Legii Educatiei.
    Feudele universitare de dinainte sunt cu mult mai bine reliefate, tocmai din cauza complicitatii ministerului la incalcarea Legii Educatiei. Chiar sesizat in scris, Ministerul Educatiei nu actioneaza, intamplandu-se fapte incredibile, ca de exemplu, la Timisoara: stabilirea alegerilor pentru senatorii universitatii la nivel de departament (de teama ca altfel rectorimea nu mai intra in Senat), stabilirea ca functie de conducere (in Carta Universitara avizata de Minister) a pozitiei de Presedinte al Senatului Universitar si atribuirea acestei functii a unor prerogative executive (in totala contradictie cu ce scrie in lege), doar pentru ca actualul rector vizeaza aceasta pozitie.
    Toate aceste fapte sunt aduse la cunostinta Ministerului Educatie, care se preface - in mod las , ultraclientelar si in totala complicitate cu cei care incalca legea - ca nu stie nimic.

    Nu universitatile sunt de vina si nici cei care le conduc si distorsioneaza legea in propriul interes.
    De vina sunt cei care au atributii prin prisma atributiilor din Guvernul Romaniei. In acest caz, Ministrul Educatiei.
    • +2 (4 voturi)    
      :) (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:08)

      leave all hope [anonim] i-a raspuns lui CMC

      nu cantati in struna puterii - primiti minusuri :D

      oricat ai fi incercat sa vorbesti despre abuzurile conului Marga acum, sa zicem, 4 ani, ti s-ar fi dat in cap la fel ca si acum dumneavoastra. pentru ca Marga era pe atunci membru in PNT si jocurile lui murdare din universitatea clujeana nu deranjau puterea.

      nu coruptia si incalcarea legii ii scandalizeaza pe vajnicii ziaristi si comentatori, ci faptul ca nea Marga e acum in tabara adversa.

      am mai spus-o, dar comentariul s-a impotmolit, asa ca repet: pana cand coruptia si hotia nu vor fi condamnate pentru ele insele, ci exclusiv pentru culoarea lor politica, Romania va continua sa cada.

      cat despre minister: continua sa ignore problemele reale ale invatamantului, DAR:

      - desi masurile actualului ministru sunt lamentabile si timide, desi ar fi trebuit sa faca de 3 ori mai multe lucruri in timpul care a trecut de cand e ministru, totusi maniera sa simplista si rudimentara este eficienta tocmai pentru ca sistemul este atat de praf:

      d-l Funeriu nu sta sa se gandeasca si sa analizeze cauzele dezastrului, nu spune adevarul in ce priveste aceste cauze, nu remediaza.

      dar d-l Funeriu "baga spaima". suna caraghios, dar aceasta abordare este extrem de eficienta :D

      nu pentru marii stabi din sistem, precum Marga - Marga isi va continua nestingherit dinastia cu sau fara an sabatic, la fel cum in politica si in "mediul de afaceri" romanesti marii corupti supravietuiesc indiferent de vantul de schimbare care adie.

      dar prin aceasta metoda a biciului, mai mult sau mai putin barbara, in 5-10 ani noi tartori precum Marga nu vor mai avea un teren propice pe care sa se prinda.

      pentru cei care viseaza la dreptate in privinta magariilor comise de actualul rector UBB - aceasta dreptate nu se va face. din pacate.
  • +4 (8 voturi)    
    hmmm... (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:09)

    ion [anonim]

    Sa-mi explice si mie cineva ce fel de varf este Marga...cum se autointituleaza cu atata siguranta pomposenia dumnenalui... Eu nu ma pot gandi decat la un singur tip de varf...sau mai bine zis de motz...dar e mai bine sa ma abtin. Sa zicem doar ca poate concura oricand cu succes la titlul de varf de lance in distrugerea sistemului romanesc de invatamant.
    • 0 (4 voturi)    
      pai el se compara cu Lucian Blaga, Kurt Horedt ! (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:43)

      toma [anonim] i-a raspuns lui ion

      eu mai degraba l-as compara cu fosta lui sefa , abramburica !
  • +5 (7 voturi)    
    cam jenant (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:11)

    alex [anonim]

    E cam jenant cite lucruri incearca domnul rector in cauza numai ca sa ramina sef mai mult de 20 de ani... pai profesorii pot sa predea si dupa pensionare ca emeritus, dar marea lui problema este ca nu mai poate fi sef... Ne mai miram ca a mers asa bine comunismul la noi...
    • +3 (5 voturi)    
      "jenant"? - e grav ca folositi eufemisme... (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:29)

      leave all hope [anonim] i-a raspuns lui alex

      nu e "jenant", este ILEGAL. este CORUPTIE, HOTIE, ABUZ.

      si, la fel ca in toata politica romaneasca, este o reteta brevetata si care reuseste in o suta de cazuri dintr-o suta.
  • +3 (7 voturi)    
    Nevoia de schimbare (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:42)

    Dan [anonim]

    Este de notorietate dorinta domnului Marga de a conduce. Cred ca are deja mai bine de 10 ani de rectorat si cu toate astea nu vrea sa cedeze. Probabil se crede cel mai capabil om din universitate. Si sa nu fie la varsta pensionarii, bunul simt ar trebui sa-l sfatuiasca sa-i lase si pe altii mai tineri si cu realizari si viziuni cel putin la fel de bune ca ale domniei sale. Orice ce ar face domnul Marga, oricate carti si publicatii ar scrie, matrita comunista in care s-a format nu-l lasa sa iasa din tipar. Este acelasi tipar in care a fost "turnat" Iliescu, Andronescu si altii. Pana acesti dinozauri nu parasesc sistemul, fara posibilitatea de a influenta in vreun fel deciziile care se iau in sistem, lucrurile nu se vor schimba....sau se vor schimba dar vor ramane la fel.
  • +2 (6 voturi)    
    Unde-i Ministerul? Dar Ministrul? (Joi, 12 ianuarie 2012, 11:46)

    alef [anonim]

    Orice incalcare a Legii Educatiei tolerata de Minister la o universitate da incredere altor rectori ca pot abuza si mai mult.
    Suntem intr-o spirala a abuzurilor pentru ca nu pune nimeni piciorul in prag, iar educatia pare efectiv un sat fara caini.
  • -1 (3 voturi)    
    "asa cum Lucian Blaga" !!! (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:18)

    leave all hope [anonim]

    e vreo noutate ca in Romania marii corupti sunt si NERUSINATI? - nu.

    a rade in nas plebei este una din ocupatiile favorite ale nemernicilor care incalca legea de 20 de ani.

    se compara cu Lucian Blaga un individ care e in relatii minunate cu obscurul personaj Michael Shafir, a carui maxima "realizare" este de a-l fi atacat, chiar si post-mortem, pe Raoul Sorban...

    probabil ca d-l Marga a convenit cu puterea actuala sa joace rolul ticalosului pentru a-si putea conduce apoi din umbra feuda. publicul are nevoie de ticalosi infierati, iar coruptia functioneaza mai bine atunci cand nu iese chiar cu totul la lumina. probabil ca vechiul "divide et impera" este dublat de vreun "sfideaza-i si abureste-i".
  • -2 (2 voturi)    
    Stenograme UBB (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:22)

    asa sa fie? [anonim]

    Scandalul stenogramelor UBB?

    Necunoscut: Sa traiti, domnule Ministru!
    Marga: Ai sunat in sfarsit!
    Necunoscut: Da, stiti, a fost mai complicat cu cei din presa, a trebuit sa ...
    Marga: Lasa povestile! Le-ai spus despre contractele de publicitate?
    Necunoscut: Da, la toti!
    Marga: Si ce au zis? Sunt de acord?
    Necunoscut: Da, da! Pai cum sa nu?
    Marga: La fel ca data trecuta. Cu o luna inainte de alegeri iti dau eu materialele despre fiecare, am dosar pregatit. Alcoolul, femeile, familia ... Ca acum patru ani! Ma intelegi?
    Necunoscut: Dar nu vor sti ca vin de la Dvs?
    Marga: Vor fi semnate din partea Rectoratului. Sau le va transmite agramata de Cristina - ea trimite catre presa orice ii dau! Si chiar daca se va afla, cabotinii din Senat oricum voteaza cu mine.
    Necunoscut: Nu ar trebui sa discut si cu Decanii? Stiti, pentru vot! Sa stie exact cu cine sa voteze, nu asa ...
    Marga: Nu iti bate tu mintea cu asta. Tu ocupa-te de presa! Structura Senatului am rezolvat-o eu si am sa tin sedinte cu ai nostri. Le-am spus deja ca daca nu iese psihologul, dau tot in presa! Tot!
    Necunoscut: Dar am auzit ca si-a facut deja echipa din oameni care nu ne prea plac ...
    Marga: Ce zice el e una! Ce va face e complet altceva. Dupa ce am bagat in el peste un milion, crezi ca mai face ce vrea el?
    Necunoscut: Economistul stie ce are de facut?
    Marga: Vedem cum se poarta pana atunci!
    Necunoscut: Mare pacat ca nu puteti sa candidati din nou! Doar Dvs. stiti sa conduceti cu adevarat universitatea!
    Marga: Daca nu era filozoful asta mediocru de Boc sa-l numeasca pe Mircea ministru, nimic din astea nu s-ar fi intamplat! Duce tara de rapa!
    Necunoscut: Da, mare pacat!
    Marga: Ne vedem saptamana viitoare la Piramida, da?
    Necunoscut: Sigur, sigur! Pana atunci vor fi gata si spalturile din Buletin pentru luna februarie - am pregatit materialele si le-am rasfirat!
    Marga: Foarte bine! Salut, salut!
    Necunoscut: Sa traiti!

    Toate cele de mai sus ar putea sau nu sa fie adevarate! Importanta este con
  • 0 (6 voturi)    
    Marga vs Basescu (Joi, 12 ianuarie 2012, 12:23)

    Paul [anonim]

    Daca Base ar forta Consitutia si si-ar lua un sabatic Marga ra fi primul care ar face spume pe la toate TV-urile mogulilor. Prin gesturile sale permanente de a eluda legea si a se agata de scaun, Marga duce in derizoriu orice respect pe care societatea ar trebui sa-l aiba fata de elitele intetectuale. Din pacate Marga a devenit un fel de Oana Zavoreanu a lumii academice si cred ca Marga Zavoreanu s-ar potrivi perfect ca nume de scena pentru acest om care imbatraneste urat dupa ce a facut din UBB un fel universitate de familie in care cine este de alta parere este automat executat. Locul sau este la PRM alaturi de Vadim unde de fapt ii este si locul lui Antonescu si a gastii sale de ministrii... Sa nu uitam ca din 1996 Marga este fie Rector fie Presedinte la UBB.
  • +1 (3 voturi)    
    Salariu de rector (Joi, 12 ianuarie 2012, 13:07)

    solomon [anonim]

    Trebuie sa fii foarte doxat, asa cum este dl. filozof Marga, sai ai peste 300 milioane lei pe luna salariu.
  • -1 (5 voturi)    
    Marga = comunism educational (Joi, 12 ianuarie 2012, 14:35)

    ps [anonim]

    Am avut "onoarea" de a-l avea ca profesor insa a fost profesorul cu cel mai comunist stil de predare (de departe) cu 0 interactiuni in relatia cu studentii la cursuri...ore lungi de dictare si monolog;
    Probabil ca este foarte bun la filozofie dar ca manager si in materie de calitati didactice nu are nota de trecere.
    UBB nu a fost reformat niciodata si dnul Marga doreste sa-l pastreze in comunism cu cei mai multi studenti platitori de taxe; pana la urma va duce in derizoriu numele UBB; ca cetatean al Clujului si al tarii nu as dori sa-l vad in nici o functie publica.

    p.s: nu sunt membru al niciunui partid;)
    • -1 (5 voturi)    
      subscriu (Joi, 12 ianuarie 2012, 16:21)

      Din [anonim] i-a raspuns lui ps

      Subscriu si eu la comentariul tau. L-am avut profesor pe Marga si a fost un dezastru. In viata mea nu am asistat la niste ore asa de plictisitoare. nu-mi venea sa cred ca de fapt el discta studentilor...a fost penibil. Interesant este ca l-am avut profesor si pe Boc, ce diferenta! Pe vremea respectiva era un simplu deputat. Te facea sa inveti materia in timpul clasei, cred ca a fost primul examen la care am luat 10, fara sa ma chinui sa invat, pentru ca retineam deja totul de la curs. Ce diferenta...
  • 0 (0 voturi)    
    Pensie + an sabatic (Joi, 12 ianuarie 2012, 15:57)

    AB [anonim]

    Nu stiu legile din toate tarile europene, dar in Germania sau Olanda esti pensionat automat la 65 de ani. Germania ofera o portita de scapare care permite celor cu activitate exceptionala sa ramana profesori titulari pana la 68 de ani, iar dupa aceea poti fi doar consultant.

    Si e ciudat sa soliciti "an sabatic" cu cateva luni inainte de pensie. Acest lucru trebuia facut pana la implinirea varstei de 64 de ani.

    In fine cu tot respectul pentru realizari (o afirm la modul impersonal si nu ma refer la dl. Marga), nimeni nu e de neinlocuit. Ramai in continuare activ doar pe plan academic (cursuri, cercetare), experienta e bine-venita,nu e nevoie sa ai functie de conducere.
    • +1 (1 vot)    
      Germania (Joi, 12 ianuarie 2012, 16:58)

      Gimmy [anonim] i-a raspuns lui AB

      In Germania ramai la catedra pe pozitie de titular si dupa 65 de ani si daca ai un grant de cercetare in derulare.
      • 0 (0 voturi)    
        Germania (Joi, 12 ianuarie 2012, 17:53)

        AB [anonim] i-a raspuns lui Gimmy

        Exact. Dar ramai numai pana la maxim 68 de ani. Si raman doar cei cu rezultate exceptionale, nu e o regula generala.
  • +1 (1 vot)    
    marga (Joi, 12 ianuarie 2012, 17:26)

    mitic [anonim]

    Marga merita sa cişige pentru 1001 motive, din care unul este că: a reusit ca ministrul al învăţămintului să scoata din programa de liceu "ŞCOALA ARDELEANA" pentru ca acestia au fost MARI UNGURI !!
  • 0 (2 voturi)    
    Good by, Marga, du-te si ne lasa! (Joi, 12 ianuarie 2012, 18:05)

    Colette [utilizator]

    A sosit vremea ca acest Marga sa-i lase pe studenti in pace, sa se retraga si sa zica 'merci' ca nu este luat la puricat pt toate matrapazlacurile pe care le-a facut. Gata cu acesti 'crocodili', e vremea tinerilor si in invatamant, nu numai in Justitie sau alte domenii!
  • -1 (1 vot)    
    Cine ne sunt rectorii? (Joi, 12 ianuarie 2012, 21:21)

    CD [anonim]

    Cu Marga e clar: nici un activist PCR nu lasa osul din mana de bunavoie!

    Dar cine vine din urma? De exemplu Daniel David.

    Iata de pe profilul ce si la creat pe Wikipedia:

    International achievements: ...A more specific contribution (...) brought him both the Aaron T. Beck Award and the Albert Ellis Award of the International Institute for the Advanced Study of Psychotherapy and Applied Mental Health.

    Daca te duci pe pagina web a numitului institut afli:

    >>>The International Institute for the Advanced Studies of Psychotherapy and Applied Mental Health (International Institute) is a postdoctoral Institute of the Babes-Bolyai University (BBU), located in Cluj-Napoca, Transylvania-Romania.

    Cine conduce institutul?

    >>>>The president of the Board is Dr. Daniel David.

    Ramai stupefiat, fara cuvinte! Inventivitatea romaneasca nu are margini.
  • -1 (1 vot)    
    vioard@yahoo.com (Vineri, 13 ianuarie 2012, 0:49)

    Vio [anonim]

    Hei, Marga e un dinozaur comunist, de cand era tanar altceva n-a facut decat sa alerge dupa putere, lumea din anii '70-80 din Cluj il stie bine. De unde vreti atata bun simt la el sa accepte ca trebuie sa respecte legea? Aiurea.
  • -1 (1 vot)    
    stati linistiti, pleaca el si vine unul si mai si. (Vineri, 13 ianuarie 2012, 10:21)

    eu [anonim]

    numele "intresomes stephan"va spune ceva?

    o sa va fie dor de Marga, daca ajunge piticul in locul lui.


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri