Bucuresti: Bilet unic pentru transportul public de suprafata si metrou, incepand din vara lui 2012

de Alina Neagu     HotNews.ro
Marţi, 3 ianuarie 2012, 20:01 Actualitate | Esenţial


Autoritatea Metropolitana Bucuresti va introduce, pana in luna iunie a acestui an, un bilet unic de transport public, atat pentru transportul de suprafata cat si pentru metrou, dupa modelul biletelor deja existente in majoritatea capitalelor europene, anunta Agerpres. Potrivit Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in subordinea caruia se afla nou infiintata Autoritate, sistemul va fi dezvoltat si testat in prima parte a acestui an, urmand ca pana la jumatatea anului sa poate deveni functional.

Autoritatea Metropolitana este institutia publica desemnata sa asigure politica privind planificarea strategica, monitorizarea si avizarea activitatilor privind autorizarea, organizarea si controlul functionarii serviciilor de transport public de calatori in zona metropolitana Bucuresti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale si transport naval.

Conform legii, AMTB este ordonator tertiar de credite si se finanteaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


5421 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    suna bine.. (Marţi, 3 ianuarie 2012, 21:20)

    all [anonim]

    Ar fi un lucru bun daca s-ar face ca in tarile civilizate.. dar la noi.. tare ma tem ca e un alt pretext sa scumpeasca calatoria... cam cum au facut fratii mai mari de la CFR....
  • +1 (3 voturi)    
    ce bilet? (Marţi, 3 ianuarie 2012, 21:29)

    Radu [anonim]

    Tot asa, alt bilet (magnetic) de fiecare data cand schimbi mijlocul de transport? In Alba Iulia de ex. dai un SMS si raspunsul e biletul tau valabil 1 ora peste tot. Pe langa SMS exista si cartele (si chiar bilete din hartie, fiecare statie are un automat) dar toate cu acelasi principiu de valabilitate - 1 ora, indiferent de numarul de 'calatorii'. Prea simplu pt. Bucuresti?
    • +2 (2 voturi)    
      foarte elegant (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 0:33)

      hmmm [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      visez de multi ani la asa ceva in bucuresti... dar se pare ca nu exista (inca...) vreo firma de partid care sa implementeze sistemul pe-aici (caci, sa fim seriosi, la cati bani se invart in jurul infrastructurii capitalei, doar pentru "binele cetateanului" nu misca nimeni)
    • 0 (0 voturi)    
      Draga Radu (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 11:08)

      lol [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Exista de mult timp in Bucuresti cartele pe care le poti valida in orice mijloc de transport in comun(portofelul electronic, de fapt pentru troleu, autobuz si tramvai nici nu mai exista de ceva vreme bilete), doar ca problema apare la calatoria cu metroul. Acolo ai sa te trezesti ca o calatorie costa 2 lei pe portofelul electronic si 1 leu pe cartela de 10 calatorii de la ghiseu. Nu compara transportul in comun din Alba Iulia sau din orice alt oras al Romaniei cu Bucurestiul, nu poti compara mere cu pere. Nu ma intelege gresit, dar cele mai mari orase din Romania au populatie cam cat 2 sectoare din Bucuresti, iar reteaua de transport in comun si nevoile sunt mult diferite. Ca sa iti faci o idee, doar Metrorex transporta mai multi pasageri/an decat CFR.
  • +5 (5 voturi)    
    musai UTI in toate (Marţi, 3 ianuarie 2012, 21:30)

    monica L [anonim]

    Musai asa sa faceti, si sa incredintati contractul de realizare a cardurilor unice companiei UTI, ca sint donatori de campanie electrorala deja foarte bine exersati. Oho, citi directori din primarie au plecat in Dubai sponsorizati de UTI, pe vremea lui Bordureanu....
  • -2 (2 voturi)    
    pret (Marţi, 3 ianuarie 2012, 23:40)

    looser72 [anonim]

    in prezent:
    RATB - pret unic - 1,3 RON / calatorie
    METROREX - intre 0,56 (cartela de 62 calatorii) si 2 RON (cartela de 2 calatorii) / calatorie

    pariu ca pretul final va fi spre 2 RON, nu spre 1,3 ? ca doar trebuie sa TRAIASCA BINE angajatii regiilor de stat :-)) ca doar si ei voteaza :-((

    p.s. astai care va luati de UTI, stati in banca voastra, sunteti prea mici... pe bune :-(
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:48)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui looser72

      Chiar si asa, la 1.3 lei nu se acopera nici jumatate di pretul calatoriei. Avem autobuze de ultima generatie, avem trenuri mai moderne decat Viena (unde doua treimi din trenuri sunt din anii 80-90 - si n-au de gand sa le schimbe pentru ei nu schimba nimic de moft, ci doar daca nu mai merg). Crezi ca lucrurile astea nu costa?
      Crezi ca cei doi paznici care calatoresc in fiecare tren si cei doi care pazesc fiecare intrare in statie nu sunt platiti? In nicio tara civilizata n-am vazut atatia paznici la metrou. Dar ti-ai pus vreodata intrebarea ce s-ar intampla daca s-ar renunta la ei?
      Deci asta problema, platim pentru ca avem mofturi sa mergem cu vehicule de ultima generatie, n-avem noi fata de autobuze ieftine si fiabile, platim pentru ca suntem un popor de vandali care trebuie sa-si scrie numele pe toti peretii (ca sa nu zicem ca-si mai fac si nevoile), platim pentru ca exista contracte preferentiale de genul UTI, si asa mai departe.
  • 0 (0 voturi)    
    bilet (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 10:06)

    george [anonim]

    Pai nu exista cardul activ ? ce bilet caci multe autobuze nu mai au compostor ci sunt unitati de activare carduri de la UTI.
    O problema spinoasa este ca poti sa-ti faci abonament Metrorex (card activ) doar la oficiile RATB .. de rasul curcilor.
    Ar trebui instalate automate de bilete in toate statiile de metrou sa se renunte la vanzatoarele de bilete, asa se face economie si nu vor mai fi nevoiti sa creasca pretul la bilete
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:52)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui george

      Pe cardul "activ" ai doua abonamente separate pt suprafata si metrou. Nu e acelasi lucru cu un singur abonament valabil pe ambele.
      Referitor la casiere, de acord, dar nu uita ca la fiecare intrare ai o sigura casiera si doi paznici. Cu aia ce facem? Nicaieri n-am vazut metrou mai pazit ca-n Bucuresti. Dar nici oameni atat de nesimtiti, care sa-si faca nevoile pe peretii Universitatii. Deci daca platim, platim pentru ca asta e poporul roman.
  • 0 (0 voturi)    
    tarif unic metrou + autobuze (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:47)

    i [anonim]

    In sfarsit..
    http://infoinsider.ro/2011/06/07/pasivitate-neglijam-problemele-deci-nu-exista/
  • 0 (0 voturi)    
    Viena,bucuresti si altii (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 23:59)

    Florin [anonim]

    (null)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by