Covasna: Prefectul considera ca sunt necesare clarificari privind purtarea esarfei tricolore de catre primari

de V.M.     HotNews.ro
Marţi, 27 decembrie 2011, 18:03 Actualitate | Esenţial

Prefectul judetului Covasna, Gyorgy Ervin considera ca sunt necesare o serie de clarificari in textul legii referitoare la obligativitatea purtarii esarfei tricolore de catre primari, pentru a nu se ajunge in situatii ridicole, transmite Agerpres.

"Nu cred - si nici nu se practica nicaieri in tara asta - ca amendarea primarilor pentru ca nu poarta esarfa tricolora in padure intra in aceasta sfera, nici chiar daca este prezent si ministrul turismului. Admit ca luand legea ad literam asa trebuie procedat, dar am dubii, ca acesta ar fi in spiritul legii. Poate nu ar strica o precizare in textul de lege ce se intelege prin 'solemnitati, receptii, ceremonii publice' la care se poarta esarfa, conform art. 62 din Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale. Si asta nu pentru neglijarea insemnelor nationale, ci din contra, pentru respect fata de acestea", a declarat marti, prefectul Gyorgy Ervin, in cadrul unei conferinte de presa.

Declaratia a fost facuta ca urmare a sesizarilor primite de Prefectura Covasna din partea unui cetatean din municipiul Sfantu Gheorghe, Dan Tanase, care locuieste in Spania si care a remarcat ca primarul municipiului Sfantu Gheorghe, Antal Arpad (UDMR) nu poarta niciodata esarfa tricolora la manifestarile oficiale, lucru demonstrat printr-o serie de fotografii preluate de pe site-ul institutiei. Prin urmare, acesta a cerut Prefecturii Covasna sa-l atentioneze pe primar si sa-l amendeze in cazul in care nu se va conforma.

Legea Administratiei Publice Locale, 215/ 2001 mentioneaza ca "semnul distinctiv al primarului este o esarfa in culorile drapelului national al Romaniei" si ca aceasta "trebuie purtata, in mod obligatoriu, la solemnitati, receptii, ceremonii publice si la celebrarea casatoriilor".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3125 vizualizari

  • +10 (16 voturi)    
    Deci, asta e a treia stire pe ziua de azi (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:11)

    Daniel [anonim]

    care are legatura cu maghiarii si cu drama vietii lor , si anume ca s-au nascut in Romania...
    • +10 (12 voturi)    
      . (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:50)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Daniel

      Ce e trist este ca un inalt functionar, un prefect, pune sub semnul intrebarii si al ambiguitatii legea 215/2001. Pentru functionarul de la ghiseu pana la un prefect legea 215/2001 trebuie sa fie biblie. Legea 215/2001 este una dintre cele mai bine realizate legi din tara si trebuie aplicata ad litteram.
      Neaplicarea legii de catre un inalt functionar ar trebui sa-i aduca acestuia demiterea in cel mai scurt timp pe motiv disciplinar. Adaugirile si modificarile legilor nu sunt in atributiile unui prefect. Daca ai ceva de comentat prima data aplici legea, abia apoi trimiti recomandari. Ma astept cel putin la o mustrare a prefectului din partea Guvenului chiar daca nu e o masura disciplinara suficienta in acest caz.
      • 0 (0 voturi)    
        este revoltator cu un functionar platit de (Miercuri, 28 decembrie 2011, 19:44)

        Eneas [anonim] i-a raspuns lui radukku

        statul roman are idei politice,iredentiste !prostia acestor oameni este intrecuta doar de obraznicia lor si cred ca este cazul sa fie pusi la punct aceasta gaska de disperati ,cu o limba necunoscuta civilizatiei ,cu traditii mongole ,cu basme inventate in loc de istorie reala !
  • +18 (20 voturi)    
    De-ar fi dupa voi... (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:11)

    nano2k [utilizator]

    ...ati purta culorile Ungariei. Sau al Ugandei sau mai bine al Mongoliei, nu?

    Voi vorbiti de ridicol dar nu sesizati ridicolul in care va aflati. Sper ca cineva sa precizeze clar ce inseamna "solemnitati, receptii, ceremonii publice". Se pare ca unii nu "intelege româneste" sau se fac ca nu "intelege".
    • -9 (15 voturi)    
      Sa fim seriosi! (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:11)

      traian [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      Inteleg de aici ca iar are cineva nevoie sa agite spiritele in HarCov!
      Sa fim serisi,Scripcaru de la Brasov sau Mazare de la Constanta poarta esarfa la toate intalnirile cu presa sau cu cetatenii?De primarul ala cu ifose de asistenta sefa din Bucuresti nici nu mai are rost sa vorbim la acest capitol!
      Dar asta este,trebuie ca gibonii sa se gandesca iar la pêricolul maghiar si nu la gaura din frigider!
      • +3 (3 voturi)    
        Mazăre poartă zvastica... (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:30)

        darius [anonim] i-a raspuns lui traian

        Mazăre poartă zvastica nazistă şi nu păţelte nimica. Asta când nu pozează în Playboy îmbrăcat în Napoleon înconjurat de femei goale.
    • +4 (4 voturi)    
      mai carnatule (Marţi, 27 decembrie 2011, 21:46)

      Adina [anonim] i-a raspuns lui nano2k

      in casa lor pot sa poarte si culoarea maro natural. oficial poarta tricolorul pt ca sunt cetateni Romani. vreti sa purtati in mod oficial culorile ungariei, valea in ungaria... ridicoli
  • +16 (18 voturi)    
    obligativitate (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:13)

    maryus315 [anonim]

    daca e obligatoriu inseamna ca nu e optional deci alesii locali vor purta tricolorul. Daca nu le convine, n-au decat sa renunte la mandat
  • +11 (13 voturi)    
    Concurs (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:15)

    vlad alexandru [utilizator]

    Cine găseşte primul tricolorul României pe site-ul oficial al primăriei Sfântu Gheorghe? De fapt, cine găseşte, chiar şi separat, roşu, galben sau albastru pe acest site? Şi cine poate traduce text-ul din fereastra pop-up care apare când se încarcă o pagină mai lentă?
    • +7 (7 voturi)    
      background info despre... (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:21)

      vlad alexandru [utilizator] i-a raspuns lui vlad alexandru

      Dan Tănase: _http://www.rgnpress.ro/categorii/politic/2883-familia-lui-dan-tanase-amenintata-de-primarul-extremist-al-orasului-sfantu-gheorghe-antal-arpad-ce-fac-autoritatile-romane.html
  • +11 (13 voturi)    
    Ghetoizare si separatism (Marţi, 27 decembrie 2011, 18:22)

    Explicatii speciale pentru maghiari [anonim]

    Din ce in ce mai multe provocari si injurii de subtext din partea liderilor minoritatii maghiaro-secuiesti (expresia ii apartine lui Tokes, el vorbeste de 'maghiaro-secui').

    Ca de obicei, ipocriti cu legea romana-n gura si mana pe drapelul ungariei mici sau al tinutului inventat de fascistii garzii secuiesti.

    Sper intr-o initiativa legislativa (eu am scris senatorului meu) pentru a face mai clara, aplicabila permanent si dotata cu sanctiuni acea legislatie care normeaza comportamentul primarilor in cadrul public.

    Un primar e reprezentantul ales la sefia comunei, nu e un oarecare Gabor sau Gheorghe si nu se poate imbraca/comporta in spatiul public cum ii trece lui prin cap, fara sa-i pese de norme care privesc expres alesii poporului, ca depozitari ai unei parti din suveranitatea tarii.

    Antal Arpad e un extremist, cu afirmatii jignitoare la adresa romanilor si Romaniei, cu cereri vadit provocatoare si lipsit de respect pt Constitutia statului care il tolereaza si ii da probabil prea multe drepturi.

    Cu asemenea atitudine cred ca minoritatea maghiara si face siesi rau pe termen lung, va accelera aparitia unei clase politice romanesti mult mai putin dispusa la spagarii si mituiri electoraliste cu UDMR-ul !
  • -3 (7 voturi)    
    tricolor (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:16)

    un om simplu [anonim]

    Voi nu vedeti ca acest Tanasa este un om bolnav psihic? Un mic Vadim, boala de care sufera se numeste procesomanie. Altii de virsta lui au familie, muncesc din greu sa faca o casa, iar el deschide proces dupa proces de la mii de kilometrii distanta. Daca ii place asa de mult de Romania ca vrea sa apere cu orice pret fiecare bucatica al acestei tari de ce a fugit de aici?
    E pornit rau de tot impotriva conducatorilor orasului natal, insa parintii lui nu sunt in stare sa plateasca intretinerea la bloc, dar el se plimba prin Mexic si Africa de Sud in concedii.
    Eu atit ii doresc sa vina acasa, sa traiasca la Sf. Gheoprghe sa munceasca zi si noapte pentru a putea trai si dupa aceea sa comenteze, nu din Spania, de linga fusta turnatorului Felix. Da, daca n-ati stiut este presedintele PC Spania.
    Sunt cum sunt primarii din Harghita si Covasna, nici mie nu-mi plac, insa nici pe Mazare nu l-am vazut purtind esarfa tricolora niciodata.
  • +5 (7 voturi)    
    In HarCov..... (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:18)

    Ronin [utilizator]

    .....fascistii si urmasii lu` Horty o duc bine mersi....
  • +4 (6 voturi)    
    cand nu ai cu ce sa negociezi ridici miza (Marţi, 27 decembrie 2011, 19:38)

    negociatorul [anonim]

    ce aveti fratilor de sariti asa. totul trebuie negociat.

    de exemplu guvernul ar putea raspunde acestor provocari astfel.

    da, nu este obligatoriu ca primarul sa porte tricolorul romaniei

    DAR ATUNCI

    trebuie sa cante imnul de stat al romaniei in fiecare zi.

    concluzie

    la orice propunere trebuie dat raspunsul clar si se da o contra oferta atat de greu de acceptat de cel care a propus tampenia primul incat renunta pur si simplu.

    din pacare romanul nu stie sa negocieze. mai trebuie sa faca cursuri prin sua si anglia chiar si germania sau rusia ca aceea sunt asi in tehnicile de negociere
  • +3 (5 voturi)    
    rabdare... (Marţi, 27 decembrie 2011, 20:38)

    ghost [anonim]

    roata timpului se invarte, fiecare lucru la timpul lui, le va veni vremea.. atunci sa-i vedem .. toate la timpul si vremea lor... sa nu-si faca iluzii ca vor scapa nejudecati... se va intampla.. vor plati si cei vinovati si cei nevinovati.. asa se intampla intotdeauna.. vor merge si in curul gol, doar ca sa scape, au mai facut-o si o vor mai face... he,he,he..
  • 0 (2 voturi)    
    In ce priveste ardealul... (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:22)

    dumitru vaduva [anonim]

    In ce priveste Ardealul,nu stiu exact cati unguri sunt in aceasta zon,dar cred ca numarul lor nu depasete un milion.Comparativ,romanii cred ca sunt in jur de 5 milioane.Repet,nu sunt date exacte. Asa stand lucrurile,presupunand ca Ardealul ar fi cedat Ungariei,polulatia de romani ar deveni majoritara,ea fiind aproape egala cu intreaga populatie a Ungariei. Decu,Ungaria "mare" ar deveni o tara cu jumatate unguri si jumatate romani. Care ar fi avantajul pentru unguri? Nici unul.Ar incepe o lupta fara precedent intre cele doua natii care nu ar duce la nimic nun. Nici asa-zisa autonomie a tinuturilor cutare si cutare nu are vreun sens. O tara este o tara,un tot,o entitate,iar daca este impartita,nu mai este intreaga.Cei care vor s-o imparta sunt dusmanii tarii si ei trebuie anihilati.
    • +1 (1 vot)    
      Matale ai dreptate, ... (Miercuri, 28 decembrie 2011, 14:58)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui dumitru vaduva

      ... formularea alternativa ce-a scos-o un cunoscut e ca daca Ungaria ar lua Ardealul, Ungaria ar ajunge sa fie guvernata de la Bucuresti.

      Da' cu ortografia stai jalnic ...
      • 0 (0 voturi)    
        nu e ortografia de vina. (Miercuri, 28 decembrie 2011, 18:45)

        dumitru vaduva [anonim] i-a raspuns lui Eu the first

        Nu ortografia mea e proasta ci ochelarii.Trebuie sa schimb ochelarii ca sa nu mai apas gresit pe taste.Asta ar fi una din probleme,iar cealalta este ca eu nu corectez textul,el fiind postat la prima mana. Si ar mai fi una,tastatura mea este foarte veche si a devenit "infidela". Imi pare rau de inconveniente.
  • +3 (3 voturi)    
    Steagul tinutului secuiesc (Marţi, 27 decembrie 2011, 22:58)

    ION [anonim]

    Pe toate panourile de intrare in localitati majoritare unguresti, in coltul panoului au fost puse etichete cu steagul albastru al tinutului secuiesc. Cit este de legal? De ce nu se sesizeaza nici o institutie ?
    Poate ca ar trebui, pentru clarificare, sub denumirea in ungureste a localitatii respective, sa se impuna, PRIN LEGE, sa fie desenat pe tot panoul, o banda TRICOLORA ROMANEASCA ! Totusi aceste localitati se afla in ROMANIA. Au ajuns Romanii sa plece din CASA LOR in loc sa se puna lucrurile la locul lor.
  • -1 (1 vot)    
    trist (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:06)

    Mr. Spock [anonim]

    Moderatorule!

    Este trist sa apara astfel de comentarii cu injurii insa daca cineva comenteaza la adresa PDL sau a domanei Udrea este moderat si nu mai apare.
    N.R. Scuzati. Aveti dreptate. Vom sterge comentariul. Va multumim.
  • +1 (1 vot)    
    Felicitari pt Romanul din Spania (Marţi, 27 decembrie 2011, 23:51)

    Bogdan [anonim]

    Felicitari pt romanul din spania care a facut respectiva sesizare,asta inseamna sa ai spirit civic,noi cei care traim efectiv in Romania suntem de multe ori prea delasatori si plini de lehamite ca sa observam lucrurile aste si mai ales sa luam masuri
    • +1 (1 vot)    
      multumesc (Miercuri, 28 decembrie 2011, 11:22)

      Dan Tanasa [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

      Multumesc mult! Va recomand blogul personal pentru a va face o idee despre abuzurile si ilegalitatile UDMR in Covasna si Harghita!
  • -3 (3 voturi)    
    In spiritul autonomiei locale (Miercuri, 28 decembrie 2011, 8:07)

    BEDE [anonim]

    In spiritul autonomiei locale, fiecare primar trebuie sa poata decide ce anume tricolor sa poarte: daca vrea, e liber sa poarte tricolorul maghiar!
    Doar asa e democratic!
    Ba poate ca unii ar purta si crucea cu sageti...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu tocmai (Miercuri, 28 decembrie 2011, 15:03)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Autonomia locala e administrativa. Mai exista o autonomie, anume culturala, pe care o are fiecare grupare etnica de pe teritoriul RO, si care nu e legata de un anumit teritoriu. Da' ce zici matale e un fel de autonomie legislativa. Aia n-o are nimeni in RO. Are libertate de exprimare si de organizare, da' legile in RO sunt totusi unitare la nivelul intregului teritoriu. Exista ceva libertati si posibilitati de reglementare pe plan local, dar nu din alea care permit schimbarea legislatiei nationale.

      In alta ordine de idei, are dreptate si prefectul. E normal ca primarul sa poarte tricolorul in cadrul actelor oficiale in calitate de primar - casatorii, ceremonii oficiale etc., da' e aiurea sa-l obligi pe primar sa umble cu tricolorul de gat si cand merge la buda.
  • 0 (0 voturi)    
    diversiuni și prostii (Miercuri, 28 decembrie 2011, 14:16)

    echilibru [anonim]

    Toate aceste discuții care au ca temă pseudo-atentate la o pseudo-identitate națională (una definită aiurea) sunt diversiuni prilejuite dacă nu stimulate de interese politice. Aceste discuții și consecințele lor NU sînt în interesul nostru. Șovinismul este păgubos și pe de-asupra potențial criminal. Adevărul e că trăim de-o bună vreme fără mari turburări etnice pe acest teritoriu și e bine așa. Îndreptați-vă atenția către problemele reale (sănătate, învățămînt și cultură, economie, legislație etc.), altfel de atîta… „patriotism” o să ne trezim că ni se fură patria iubită de sub tălpi și rămînem cu identitatea în aer… română, maghiară, iudaică, musulmană, romă și de orice alt fel… Sănătate, pace și la mulți ani! :-)


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri