Patriarhul Daniel, in Pastorala de Craciun: Multumim autoritatilor centrale si locale care ne-au sprijinit financiar pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului, o lucrare necesara si utila

de A.N.     HotNews.ro
Vineri, 23 decembrie 2011, 19:42 Actualitate | Esenţial

Macheta Catedrala mantuirii neamului
Foto: Agerpres
 documente
(23 Dec 2011) PDF, 281KB
Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane, multumeste in Pastorala de Craciun 2011 "autoritatilor centrale si locale care ne-au sprijinit financiar" pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului. "Multumim si tuturor clericilor si credinciosilor din toate eparhiile care au contribuit in fiecare luna cu banul lor la colecta nationala pentru realizarea acestei lucrari mari si sfinte, necesare si utile din Capitala Romaniei", spune Patriarhul, precizand ca "de acum inainte lucrarile construirii Catedralei Mantuirii Neamului vor creste mai mult ca volum si ca pret, fiind vorba de fundatii solide si de spatii multe la subsolul si demisolul catedralei".

Iata cateva fragmente din discursul Patriarhului Daniel:

* Se asteapta mult de la Biserica azi, desi ea este putin ajutata de catre acei oameni care ar putea sa o ajute mai mult. Inainte de a judeca Biserica, trebuie sa ne gandim daca am ajutat-o suficient, ca fii ai ei, ca ea sa poata ajuta pe altii mai saraci decat noi si mai neajutorati decat noi. Caminele de batrani si de copii, unitatile medicale, cantinele pentru saraci si alte lucrari de caritate ale Bisericii noastre au nevoie de sprijin in continuare, pentru cei care au initiat si realizeaza programe filantropice sa nu se descurajeze, sa nu inceteze lucrarea lor folositoare altora.

* Totodata, aducem multumiri lui Dumnezeu pentru ajutorul daruit noua ca sa incepem anul acesta (2011) construirea Catedralei Mantuirii Neamului. Multumim si tuturor clericilor si credinciosilor din toate eparhiile care au contribuit in fiecare luna cu banul lor la colecta nationala pentru realizarea acestei lucrari mari si sfinte, necesare si utile din Capitala Romaniei.

* De asemenea, multumim autoritatilor centrale si locale care ne-au sprijinit financiar pana in prezent, intelegand ca aceasta biserica are valoare de simbol pentru intreg neamul romanesc. Desigur, de acum inainte lucrarile construirii Catedralei Mantuirii Neamului vor creste mai mult ca volum si ca pret, fiind vorba de fundatii solide si de spatii multe la subsolul si demisolul catedralei. De aceea, suntem si vom fi recunoscatori tuturor persoanelor si institutiilor care ne ajuta sa avansam cu lucrarile deja incepute. Intrucat Arhiepiscopia Bucurestilor a contribuit financiar cel mai mult pana in prezent la sustinerea lucrarilor de construire a Catedralei Mantuirii Neamului, adresam clerului si credinciosilor din aceasta eparhie calde si parintesti multumiri.

* In acelasi timp, multumim si altor eparhii din tara care sunt fruntase in darnicie. Desi banii primiti din colecta nationala nu acopera toate cheltuielile de constructie a noii catedrale, ei reprezinta totusi o mare incurajare pentru Patriarhie, mai ales ca traversam acum o perioada de criza economica.

In luna februarie 2011, Sfantul Sinod al BOR a aprobat procedura colectei nationale pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului in toate parohiile si manastirile Patriarhiei Romane din tara si strainatate, colecta care a demarat la 1 iunie 2011. Fiecare persoana care doreste sa contribuie la ridicarea viitoarei Catedrale poate face donatii in bani si primeste chitanta emisa direct de catre Patriarhia Romana.

Constructia Catedralei Mantuirii Neamului ar urma sa fie finalizata in trei ani, proiectul urmand sa coste 600 de milioane de euro. Catedrala va avea 125 de metri inaltime.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

3386 vizualizari

  • +24 (32 voturi)    
    ? (Vineri, 23 decembrie 2011, 19:48)

    AT [anonim]

    Dumnezeu si autoritatea centrala?!?! Aia is banii mei si a altor fraieri ca mine, luati fara sa ma intrebe nimeni!
    • +12 (20 voturi)    
      Viitorul Romaniei (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:31)

      Marcel Ionita [utilizator] i-a raspuns lui AT

      Romania va ramane o tara agrara in Europa cu un popor de o educatie slaba si o viziune teologica primara, aflata la marginea indoctrinarii si vecina cu radicalismul ortodox.

      Accesul la educatie va fi din ce in ce mai precar, oamenii o sa-si piarda si micul set de valori care ii mai ghida in aceasta viata si o sa devina doar masa de manevra intr-un razboi cu ei insisi.

      Biserica Ortodoxa Romana nu s-a reformat, fiind printre singurele biserici din Europa care au ramas intr-un target al populatiei sarace, fara acces la informatie si cultura, si de o educatie primara. Acesta este spectrul de populatie careia i se adreseaza BOR.

      Evident ca toate acestea nu s-ar putea intampla fara acceptul tacit al politicului, sau mai bine spus la comanda politicului care va controla astfel un instrument foarte valoros de manipulare: BISERICA!

      Dumnezeu daca exista, cu siguranta nu are nicio legatura cu Biserica.

      In concluzie, Iisus vine, dar doar ca sa va ia banii pentru catedrala neamului, apoi se duce pe unde mai are el treaba. Fraierii platesc, iar in final o sa ramanem tot un popor de prosti, nu-i asa?

      Si btw fraierilor, popii isi cumpara Maseratti de banii vostri [1].

      [1] http://www.youtube.com/watch?v=9qTQAdJcvnQ
      • +3 (5 voturi)    
        De ce numai acum? (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:58)

        razvan [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

        Biserica Ortodoxa dar si alti reprezentantii ai credintelor din Romania sa vina in fata oameniilor si al autoritatiilor statului si sa spuna ca este nevoie sa fim mai fericiti, mai linistiti. CRED ca autoritatiile sa faca mai mult pentru ajutorarea tineriilor, oameniilor de varsta a III- a, bolnavilor, cersetoriilor (care s-au inmultit in ultimii ani) deoarece Romania trebuie sa inceapa sa fie mai putin materialista, mai atasata valoriilor crestine si ale familiei.
        Cea mai importanta este viata vesnica si trebuie sa ne stapanim si infranam de la multe pentru a ajunge acolo.
        Dumnezeu, Divinitatea ne ajuta daca vom face mai mult bine.
      • +4 (6 voturi)    
        cea mai mare biserica se cladeste in suflet (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 0:45)

        alex [anonim] i-a raspuns lui Marcel Ionita

        Si uite asa in prag de sarbatori ati reincalzit repede ciorba cu catedrala neamului. In ajunul marilor sarbatori denigrarea BOR prin mass-media a devenit o traditie precum colindatul. Pe bune, in afara de bani la ce se mai rezuma interesul vostru?

        Personal nu sunt de acord acum cu aceasta constructie pentru simplul motiv ca suntem in criza. Desi criza profunda nu e de natura financiara ci morala, aceasta ne macina societatea. Deplangeti 'viitorul Romaniei' insa de zeci de ani demontati sistematic valorile fundamentale ale romanilor: familia, patria si credinta. Cat despre epitetele cu care imi 'gratulati' constant credinta, o umilinta in plus nu stica, mai trist este ca nu ati inteles nimic din ortodoxie.
    • -7 (7 voturi)    
      terminati cu prostiile (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:58)

      toma credinciosu [anonim] i-a raspuns lui AT

      O sa va placa atunci cand va fi construita ... sa vedeti imbulzeala de turisti sa cumpere icoane...dar asta n-o sa recunoasca nime...pen-ca asa-i romanu strambatoriu din nasu...
    • +6 (6 voturi)    
      Pun pariu.... (Vineri, 23 decembrie 2011, 23:39)

      jorj [anonim] i-a raspuns lui AT

      ca in cazul in care Dumnezeu exista, nu il intereseaza absolut deloc de catredale sau popime.Daca partidul lui Dumnezeu(aka bor) vrea sa castige alegerile cu generatia noastra ar face bine sa isi faca temele si sa ne convinga ca inafara de a cere nesimtit bani la botez si inmormantari de ex. se pricep si la altceva......altfel pa pa BOR in 50 de ani or sa fie bisericile niste muzee
    • -2 (6 voturi)    
      cred (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 9:32)

      jorea [utilizator] i-a raspuns lui AT

      Cred intru Unul Dumnezeu, Tatal Atottiitorul,
      Facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor.
      Si intru Unul Domn Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu,
      Unul-Nascut, Carele din Tatal S-a nascut mai inainte de toti vecii.
      Lumina din Lumina,
      Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut, iara nu facut;
      Cel de o fiinta cu Tatal, prin Carele toate s-au facut;
      Carele pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire
      S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Maria Fecioara,
      Si S-a facut om;
      Si S-a rastignit pentru noi in zilele lui Pontiu Pilat si a patimit si S-a ingropat;
      Si a inviat a treia zi, dupa Scripturi;
      Si S-a inaltat la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui;
      Si iarasi va sa vina cu slava, sa judece viii si mortii,
      A caruia imparatie nu va avea sfarsit.
      Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata Facatorul,
      Carele de la Tatal purcede, Cela ce impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit,
      Carele a grait prin prooroci.
      Intru Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica;
      Marturisesc Un Botez, spre iertarea pacatelor;
      Astept invierea mortilor;
      Si viata veacului ce va sa vie.
      Amin!
      • +1 (3 voturi)    
        grecii (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 17:10)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui jorea

        spun "catolica" in loc de soborniceasca, voi, ortodocsii romani de ce nu puteti spune la fel? e musai sa va rusificati cu "soborniceasca"?
  • +19 (27 voturi)    
    mda... (Vineri, 23 decembrie 2011, 19:50)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    un leu nu v-as fi dat comunisti execrabili
  • +5 (13 voturi)    
    Fundatia Soros, sondaj, evident, nu e pro-ortodox (Vineri, 23 decembrie 2011, 19:59)

    Cifre despre credinta romanilor [anonim]

    Potrivit acestui sondaj publicat in toamna lui 2011, romanii sunt un popor credincios si destul de respectuos de Biserica.

    73% dintre romani au multa si foarte multa incredere in BOR.

    Dar romanii sunt si cumpatati, pentru ca 81% dintre ei nu sunt de acord ca preotii sa faca politica la biserica !

    27% dintre romani sunt total de acord cu finantarea Catedralei Neamului.
    34% sunt mai degraba de acord.
    29% sunt impotriva finantarii.
    10% n-au o opinie clara.

    Deci 61% dintre electorii romani sunt mai degraba sau total de acord cu finantarea, in timp ce 39% se opun sau nu stiu ce sa creada despre asta.

    Vazand cifrele astea, proaspete, e normal ca Patriarhul BOR sa vina cu aceste declaratii, stie ca o majoritate de electori il vor aproba !

    Apar totusi niste nuante in sondaj cu privire la sursele de finantare.

    Astfel, 32% dintre romani cred ca banii trebuie sa vina doar de la BOR.
    26% spun ca majoritatea banilor trebuie dati de BOR.
    20% spun ca majoritatea banilor trebuie sa vina din surse publice.
    10% spun ca banii ar trebui sa vina in totalitate de la bugetul tarii!

    In clar, pentru bani publici se pronunta o minoritate de 30%, majoritatea romanilor considerand ca BOR trebuie sa faca efortul financiar daca vrea Catedrala.

    Ceea ce iarasi ne arata ca romanii sunt totusi cu o buna judecata a situatiei.

    Se pare ca BOR tine cont de aceste sondaje, e atenta la sentimentele romanilor, astfel ca marea majoritatea a banilor pentru Catedrala Neamului vin de la biserica si credinciosi, nu din surse bugetare publice.
    • +3 (5 voturi)    
      Manipularea si apoi sondajul (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:27)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui Cifre despre credinta romanilor

      Normal, hai sa intrebam poporul, dar poporul raspude dupa cum a fost manipulati in medii si in scoli sa raspunda.

      Daca se facea publica averile preotilor ca functionari, ce mai raspundea poporul ?

      Daca se facea public care au fost preotii turnatori, probabil 50%.

      Daca ar aparea academia romana intr-un comunicat unde sa spuna ca nu exista probat stiintific pe lumea asta nici macar un miracol
  • +13 (19 voturi)    
    marsh ma poponarule (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:06)

    serban [anonim]

    "Constructia Catedralei Mantuirii Neamului ar urma sa fie finalizata in trei ani, proiectul urmand sa coste 600 de milioane de euro. Catedrala va avea 125 de metri inaltime. "

    fmm de poponar. e vezi tu foarte util in asta?
  • +16 (20 voturi)    
    rusine (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:06)

    daniel [anonim]

    patriarhului daniel !!!
    pentru urmatoarea constructie megalomanica si inutila sa aduca bani de acasa. sa lase banii statului pentru lucruri utile. repet : rusine !
  • +10 (16 voturi)    
    multumim din inima Partidului !!!! (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:07)

    vio [anonim]

    ori pe vremea aia, ori acum, tot un drac !!!!!!!!
    Multumim....
  • +13 (17 voturi)    
    sarbatatorile legale (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:10)

    Demigod [utilizator]

    O ocazie excelenta de P.R. al barbosilor care ne ghideaza spiritual si oficial spre infinit.

    Eu sunt de parerea ca: orice ONG gen biserica, care mai e si scutite de taxe si controale, si primeste BANI PUBLICI de la barberitii car ene conduc, sa ofere la sfarsit de an niste rezultate. Si nu ma refer la cresterile procentuale ale pupatorilor de moaste, sau asigurarea ca romanii la a 3-a palma vor intoarce din nou obrazul. E parerea mea. S-ar putea sa gresesc...
  • +9 (13 voturi)    
    cu putin noroc (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:12)

    fanel [anonim]

    banii se vor intoarce la donatorii centrali prin contracte cu firme constructoare :D
  • +13 (19 voturi)    
    genial de util! (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:13)

    leaf [anonim]

    600 de milioane? pe bune? cu bani de la buget? pe bune? si comasam alegerile pentru ca sa economisim 20 de milioane de euro? pe bune a treia oara?
    • +5 (5 voturi)    
      fals, mult mai mult (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:48)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui leaf

      Banii vor fi imprumutati de stat sau de catre biserica, nimeni nu are bani cash, iar dobanda la 20 de ani, va dubla suma.
  • +14 (18 voturi)    
    Nesimtitii..... (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:16)

    ieromonahul [anonim]

    Biserica nu are decat sa-si faca piramide...dar numai pe banii din conturile sale.Nici un banut nu trebuie dat pentru aceasta constructie monstruoasa si fara nici un rost.Guvernul sa procedeze la aplicarea de taxe si impozite pentru acesti mafioti...iar salariile popilor sa nu fie platite din bani publici.Numai niste debili mintali pun botul la povestile lor.
  • +14 (20 voturi)    
    Huooo (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:17)

    Cocolina [utilizator]

    Multumim autoritatilor care au gasit bani pt mall-ul lingatorilor de moaste si al asistatilor social,dar n-au gasit bani pt a construi spitale,crese,case pt copii maltratati,autostrazi,scoli ca sa nu mearga copii 5 km pe joc,investitii in infrastructura etc,etc!!!!!
    Multumim totodata Bor-ului pt ca ne tine in urma cu 300 de ani fata de lumea civilizata!!!Huoooooo
  • +16 (18 voturi)    
    Frumoasa si grandioasa! (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:20)

    Ioana [anonim]

    Aceasta casa a popii. Caci este doar casa popii construita prin sacrificiile enoriasilor. A mantuirii nu este corect de zis. Sau poate ca dap! Politicienii au nevoie de mantuire! :) Duhul pur al Patriarhului, se va revarsa asupra celor pacatosi!
    Da intr-adevar, bine a zis cine a zis, ca vom depasi cu bine urmatorul an!
    Dumnezeu sa ne ajute si sa ne pazeasca! Din partea Bisericii nu asteptati prea multe!
  • +14 (18 voturi)    
    rusine (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:27)

    Azazel [anonim]

    Rusine clerului hraparet al BOR! sarman popor indobitocit si necivilizat, dar dreptcredincios..
  • -9 (17 voturi)    
    Realizare (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:27)

    Comentaorul [anonim]

    Felicitări şi La Mulţi Ani, popor român şi neam creştin.
  • +17 (21 voturi)    
    doar un cuvant: (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:33)

    Valent [utilizator]

    sarlatani...
  • +14 (18 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:36)

    Ig [anonim]

    Mancatori de bani nimic mai mult....cel putin pt mine.
  • +14 (18 voturi)    
    ... (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:43)

    george [anonim]

    Poate ne spune fericitu' care este necesitatea catedralei. Oare lacasele actuale de cult nu reuseau sa isi indeplineasca sarcina? Biserica se comporta in ultima vreme ca un manelist care vrea sa conduca cel mai tare bmw si sa aiba cea mai mare casa din cartier. trist
  • +14 (18 voturi)    
    Show me the money! (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:45)

    Vlad [anonim]

    Loool. Ati gasit vreun paragraf mai sus in care sa nu se vorbeasca despre BANI, mai voalat sau mai pe fata?

    A zis bine cine a zis: si daca se intoarce Isus pe Pamant, il scot astia in suturi din Biserica, le-ar strica afacerile, sarantocu' naibii...:))
  • +15 (19 voturi)    
    Autoritatile si banii (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:45)

    Lalaila [utilizator]

    @ Teoctist
    Nene, nu te supara, dar autoritatile nu au bani din cer, banii aia sunt de la noi toti, din taxele noastre... ca vrem sau ca nu vrem nu ne intreaba nimeni. Sincer iti spun ca eu as fi preferat sa bagam banii aia in ceva scoli si spitale.
    Si acum ca tot schimbam cate o opinie la un articol, as vrea sa te intreb:
    nu te doare coloana de la kilogramele alea de aur ce-ti atarna la gat?
  • +15 (19 voturi)    
    hoti fara rusine (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:48)

    ieromonahul [anonim]

    Nici un banut pentru aceasta hardughie..cu care se impopotoneaza biserica.Dumnezeu nu va locui niciodata sub acele ziduri reci si acoperisuri aurite.Lumea e saraca dar hotii astia nu mai contenesc cu cersitul.BISERICA SA PLATEASCA TAXE SI IMPOZITE LA STAT...
    • -2 (2 voturi)    
      Greu de inteles (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 14:04)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui ieromonahul

      Biserica nu poate plati impozite la stat. Daca le plateste, atunci isi poate propune imediat obiective politice. De ce n-ar lua imediat conducerea tarii, cu sau fara violenta?

      Cine are putere? Simplu: armata, biserica, poporul nemultumit, etc. De ce au unii nevoie de o bita pe spate ca sa priceapa unde e puterea, asta imi e foarte greu sa inteleg.
  • +14 (18 voturi)    
    necesara si utila (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:56)

    Vlad [anonim]

    Lucrare necesara si utila. Banuiesc ca spitalele nu sunt necesare si utile , scolile nu sunt necesare si utile, autostrazile nu sunt necesare si utile in schimb o "biserica" de 500 mil eur e de o necesitate si de o utilitate demna de D-nezeu.:)
    • +2 (4 voturi)    
      necesara si utila (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:51)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui Vlad

      Pai ce conteaza ca salariile bugetarilor au trebuit sa fie reduse, ca spitalele si scolile sunt in paragina, ca suntem la ani lumina in spatele tarilor civilizate in ce priveste infrastructura? Da-le-ncolo...noua ne trebuie biserici...fara numar! Cu cat mai multe si mai mari, cu atat mai bine. Acum ma simt in siguranta cu aceasta lucrare "deosebit de necesara si utila", sufletul meu e mantuit. Si sunt sigur ca barbosul din nori isi va intoarce acum fata spre Romania si vom avea paradisul pe pamant. Nu ajunge ca preotii sunt platiti de stat pentru...stat degeaba, iar pe deasupra nemernicii ne mai taxeaza si la ceremoniile religioase, ca deh, nu se poate altfel, daca vrei sa ajungi in rai trebuie sa platesti bani buni. Ar trebui verificate averile preotilor si care nu justifica obtinerea caselor, masinilor...confiscare si puscarie! Nu cred ca din salarii isi construiesc ei casele alea frumoase sau isi iau masinile alea scumpe. E bataie de joc! Sper sa existe iad si sa ajunga cu totii acolo!
  • +12 (16 voturi)    
    Don (Vineri, 23 decembrie 2011, 20:56)

    RoMaLeS [utilizator]

    Frumos, impecabil, voi inca mai credeti in asta? Mie se pare ca e mai rau decat raposatul Nicu si mult mai neserios decat Don Vito Corleone.

    Baciamo le mani....

    Jalnici!!!
  • +7 (11 voturi)    
    idiotenie (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:05)

    Hegemon [anonim]

    Religia e una, biserica e cu totul altceva. La noi parca toate se fac pe dos fata de altii. Avem mai multe biserici decat scoli iar in vremuri grele se pun in aplicare proiecte megalomanice si inutile.
    Ultima oara cand am fost in tara cu un amic strain, m-a intrebat daca e vre-un pelerinaj, ca vadea popi peste tot, in avion, pe strada, prin magazine.
    I-am spus ca nu, asa e la noi, plin de capushe.
  • +7 (11 voturi)    
    Casa Poporului II... (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:15)

    timantius-raptor [anonim]

    Bine ca in tot acest timp se inchid spitale si scoli!
    Bine ca mentalitatea de ev mediu timpuriu infloreste inca pe plaiul mioritic!
    Bine ca, in ritmul in care se ctitoresc, azi-maine vom avea cate o biserica langa fiecare bloc!
    Asa macar ne vom eleva pe plan spiritual pana vom putea renunta la cele materiale (haleala si toale), putand experimenta cat se poate de concret viata paradisiaca...
  • +11 (15 voturi)    
    Nu inteleg! (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:16)

    370H-SSV-0773H [utilizator]

    De ce nu se face un referendum, sa se vada clar daca vrem sau nu sa se acorde bani de la buget ptr Magaoaia Mantuirii Neamului ?! Mi se pare un subiect f serios si sunt sigur ca ar fi o rata de participare colosala...
  • +10 (14 voturi)    
    BOR (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:19)

    gygy [anonim]

    Oare de ce acest SRL numit BOR nu exceleaza in acte de caritate pentru nevoiasi ? Oare de ce inalti prelati se plimba cu limuzine care costa mult peste venitul mediu in Romania ? Oare de ce atata lacomie si nesimtire ?
    Cat impozit plateste BOR pentru proprietatile si activitatile sale comerciale ?
    Cred ca e putred ceva in Danemarca ! Nu-i asa Nea Daniel !
  • +9 (13 voturi)    
    Saracul nu'i sarac destul daca nu-i si fudul (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:37)

    Andreea [anonim]

    In numeroase zone din tara copiii nu merg la scoala pentru ca nu exista mijloc de trasnport din satul lor in centrul de comuna si ar trebui sa mearga pe jos cativa kilmomteri prin nameti. Acei copii poate nu stiu nici sa-si scrie numele, nu au auzit de internet si multe alte lucruri. In loc sa investim in educatia lor, aruncam milioane de euro in constructii megalomanice, in care preori burtosi (care cu siguranta nu tin post si au neveste imbracate in blanuri), canta anemic si predica fara suflet celor indoctrinati de secole. Dupa Turcia suntem a doua tara cu cel mai ridicat nivel declarat de credinciosi ( a se citi inapoiati).
  • -9 (13 voturi)    
    Dam jos religia si pune in loc CE? (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:39)

    buncrestin [utilizator]

    Citind comentariile de mai sus, vedem dovada ca acest edificiu este necesar dpdv simbolic, intrucat prea multi romani au ajuns dezbinati si plini de ura.

    Sa presupunem ca aveti dreptate. Atunci sa intelegm ca biserica este pe cale de disparitie si la fel si religia. Atunci cei care scriu mai sus sunt alternativa? Acesta este limbajul, atitudinea si valorile care vor inlocui crestinismul? Pai atunci e bine sa ne pregatim de sfarsitul civilizatiei. Cu oameni de acest tip, nu poti sa construiesti nimic, doar sa distrugi. Pleaca biserica, dar ce vine in loc? Nimicul. Si sfarsitul nostru ca popor, asta e sigur.

    In al doilea rand, atacul la BOR bazat pe impresii legate de coruptia si lacomia unor preoti. Nimeni nu contesta ca exista o problema a preotilor care sunt decazuti, dar cum ramane cu acea mare masa de preoti, majoritatea absoluta, care tin unite in jurul lor mii de comunitati locale, fiind exemple de urmat si lideri morali necontestati in acele comunitati? Pe aceia ii dam jos si ii inlocuim cu cine? Cu internauti, fara valori, fara spirit, lipsiti de capacitatea de a relationa cu oameni de toate varstele si clasele sociale, egoisti, incapabili sa construiasca, lipsiti de scrupule, pentru care banii sunt singura valoare? Asta e alternativa?

    Dam jos biserica, dam jos preotii, desfiintam religia, dar ce oferim in loc? Pentru ca, deocamdata, alternativa arata foarte sinistru!
    • +8 (12 voturi)    
      Din contra, comentariile de mai sus (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:21)

      Inna [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      .. sunt incarcate de bun simt , si desigur de frustrare indreptatita!
      Sunt atatea lucruri cu adevarat utile de facut cu acesti bani in Romania, incat , aceasta catedrala monstruoasa nu face decat sa ..SFIDEZE BUNUL SIMT, MORALA . chiar morala crestina insasi Nu are nimic de a face cu religia, cu esenta crestinismului!
      Asa ca fara ipocrizii. si linguseli. chiar daca este ajunul Craciunului. Dumnezeu nu adora nici ipocrizia, si nici pupincurismul
    • +3 (7 voturi)    
      logica beton (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:45)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Deci, hai sa ne autoamagim ca dupa moarte mergem intr-un loc frumos cu verdeata la fel cum martirii la musulmani primesc pe langa spatiul verde ca suplement 70 de virgine. Poate ca mai bine ar fi sa indreptam resursele tarilor spre cercetare , sa traim 150 de ani, sa avem roboti, sa ne modificam genetica ca specie sa devenim perfecti , adica frumosi musculosi cu o inteligenta si memeorie super.Probabil statul si cetatenii doneaza cultelor 300 milioane euro anual, se poate cumpara cu banii acestia aparatura SF in spitale.
    • +2 (6 voturi)    
      sustinerea financiara aBOR de catre stat (Vineri, 23 decembrie 2011, 23:04)

      carcotasul [anonim] i-a raspuns lui buncrestin

      In alte tari in care este permisa practicarea oricar religii, fie ea catolica, protestanta, islamista, judaica, ortodoxa, budista , etc.statul nu finanteaza cu niciun banut bisericile. Cei care vor sa construiasca o biserica de orice rit isi cumpara locul, finanteaza constructia, platesc salariul preotilor si se intretin peste ani din ce primesc de la credinciosii respectivi; mai mult sau mai putin, dupa cum are fiecare. pe linga fiecare biserica exista macar o gradinita, eventual o scoala elementara (se platesc niste taxe nu prea mari) si o sa-i zic sala cu o cantina , unde in fiecare duminica dupa slujba, enoriasii se string sa socializeze cumva - se serveste mincare(buna, sanatoasa, gatita pe rind de credinciosi si adusa la acesta cantina dotata cu frigider, aragaz, vesela , tacimuri. la sfirsitul mesei enoriasii string totul si lasa locul curat pentru duminica viitoare.
      E drept ca bisericile respective, din orice credinta sunt scutite de taxe. Dar ce e f. important este ca statul nu cheltuieste ca sa le construiasca, sa plateasca salarii, limuzine, etc.
      Si ce s-ar intimpla jntr-un stat daca fiecare biserica ar avea pretentii de la acel stat??? Credinta e libera!
      • +1 (3 voturi)    
        Trebuia sa adaugi (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 1:24)

        Anathema [anonim] i-a raspuns lui carcotasul

        ...si actele de caritate, ca era important de mentionat. Desi nu primesc nici un sfantz de la stat iar enoriasii nu sunt hartuiti cand vine vorba de donatii, faptele de caritate din afara is destule.
        Plus ca popa comunica foarte mult cu enoriasii, e un fel de psiholog al comunitatii pe latura spirituala.
        Numai cand imi aduc aminte de limuzinele alea si de hoardele de popi si mi se face scarba.
        The New Dark Ages is back in Eastern Europe.
        • 0 (0 voturi)    
          biserica si statul (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 15:49)

          carcotasul [anonim] i-a raspuns lui Anathema

          Ai dreptate si cu donatiile.
          Si am mai uitat sa spun ca majoritatea bisericilor organizeaza concerte la care invita muzicieni instrumentisti de muzica clasica, care doneaza prestatia lor in folosul comunitatii. Participarea la concert e gratis, dar daca doresti poti dona ceva mai putin oricum decit costul unui bilet la filarmonica.

          Si cel mai important lucru pe care-l stiu din familie in care am avut si preoti si ofiteri de marina : ERA COMPLET INTERZIS PINA IN 1944 CA PREOTII SI ARMATA SA INTRE SI SA FACA POLITICA.
  • +4 (8 voturi)    
    oricum vor arde (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:43)

    gopo111 [utilizator]

    in iad si popii si aia de au luat bani publici pt constructia a ceva care nu ne reprezinta , ca e inalta si are camere pt chefuri intrepopi si lifturi pai astia sint mai megalomani decit Ceausescu, atunci cind popii v-or sa construiasca ceva sa o faca pe banii lor nu pe ai nostir
  • +9 (13 voturi)    
    Catedrala indobitocirii neamului (Vineri, 23 decembrie 2011, 21:46)

    dolhescu valeru [anonim]

    Suntem cel mai sarac popor din Europa dar suntem cel, mai religios popor din Europa.
    • -3 (3 voturi)    
      dar (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:27)

      sabo [utilizator] i-a raspuns lui dolhescu valeru

      la asta FMI nu zice nimic?
      ei uite cum devine!!?/
      a i vazut! nu zice!!
  • -5 (9 voturi)    
    utilitate (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:11)

    Ari3s [anonim]

    Este firesc ca in vremuri grele, o asemenea constructie sa fie reprobata, dar aceleasi vremuri grele indeamna la unitate, una din parghiile importante ale Puterii (nu va ganditi la partidele politice aflate la guvernare) fiind religia, formata din dogma si traditie. Daca privim lucrurile din punct de vedere al dogmei, aceasta constructie este cat se poate de inutila, considerand ca nici Papa nu mai crede in divinitate. Este demonstrat faptul ca ratiunea este opusul dogmei, stapana peste tot ceea ce stim, fiind, in continuare, legea antagonismului. Cu toate acestea, chiar si in lipsa dogmei, sub nicio forma nu trebuie sa ne lasam dezbinati. Daca aceasta catedrala, macar prin pastrarea traditiei, ajuta la mentinerea unitatii neamului, atunci, constructia este cat se poate de utila.
    Cat despre cel care a ordonat si a sprijinit financiar, cel din umbra acestui proiect, nu mai am nicio indoiala...este adevaratul Sef al statului: Leul (M.I.). Eu nu-l blamez absolut deloc. Dimpotriva, am sa-l sustin pana la capat, pentru faptul ca incearca sa-si faca treaba.
  • +8 (12 voturi)    
    ironic (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:17)

    flo [anonim]

    Doamne fereste sa existe D-zeul asta al preafericitului ca majoritatea popilor vor ajunge in iad :) cu preafericitul in frunte.

    Catedrala asta e rodul principalelor pacate atat de hulite insa popii se pare ca nu se prind de asta: trufie, avaritie etc. Religia s-a desprins apropae de tot de mult timp de bunatate si moralitate!

    Ramane in schimb o forma de control a maselor.

    Respecte!
    • +1 (3 voturi)    
      tocmai de-asta! (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:58)

      corvus_coraX [utilizator] i-a raspuns lui flo

      sunt curios câți dintre ei cred cu adevărat că dumnezeu există. dacă ar fi cu adevărat credincioși, nu ar exista nici măgăoaia, nici mașinile tari din curtea mănăstirilor, nici palatele nesimțite ale popilor. din nefericire, iadul nu există decât pe lumea asta...
  • +2 (4 voturi)    
    un spital (Vineri, 23 decembrie 2011, 22:44)

    valissimov [utilizator]

    mai bine construiau un spital
  • +1 (5 voturi)    
    un miliard de euro (Vineri, 23 decembrie 2011, 23:12)

    navi [utilizator]

    Eu unul cred ca la sfarsitul celor trei ani (???? o sa fie sigur mai multi, vezi cum se lucreaza si la autostrazi la noi) cand o sa tragem linie vom sari bine de un miliard de euroi. Vom trai si vom vedea. Si eu propun taxarea tuturor activitatilor economice a BOR. Si au muuuuulteeee!!!!
  • +4 (8 voturi)    
    Dar biserica nu stie sa faca si lucruri bune ? (Vineri, 23 decembrie 2011, 23:13)

    Frankie [utilizator]

    Ca pana acum n-au facut altceva decat sa suga bani publici, banii nostri.
  • -2 (4 voturi)    
    :( (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 0:39)

    Protoss [utilizator]

    Ma chiar nu inteleg, cu ce va deranjeaza pe voi ca se face aceasta catedrala, sincer sunt atatea alte lucuri rele in tara asta nenorocita, sunt absolut sigur ca cei care au nevoie de biserica sunt infinit mai multi decat cei care nu au nevoie...
  • -3 (3 voturi)    
    Ce de dracii au iesit pe blog (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 0:41)

    abc [anonim]

    Sub indrumarea directa a eminentului ticalos Soros
  • 0 (2 voturi)    
    FARAON (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 7:11)

    corneliu buzelan [anonim]

    Deci santem avertizati asupra maririi costurilor la catedrala neamului.A mai costruit cineva Casa poporului si a sfarsit cum a sfarsit -aviz amatorilor de constructii faraonice pe spinarea tarii-.Nu mai exista rusine sau bun simt pentru cei aflati in fruntea tarii.
  • +1 (3 voturi)    
    Biserica a uitat de EROII NEAMULUI? (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 10:59)

    Buturuga Mica [anonim]

    Bani, bani, bani...
    Preafericitul Parinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane a uitat de popor?
    Biserica este subordonata....?
    "Multumeste....autoritatilor centrale si locale care ne-au sprijinit financiar" pentru construirea Catedralei Mantuirii Neamului.,,
    ......DE RASUL PLANSULUI .......!
  • +1 (3 voturi)    
    megalomania bisericii (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 11:58)

    Andrei [anonim]

    Întâi să amintim câteva dintre „virtuțile” Bisericii Ortodoxe Române:
    - dogmatism excesiv,
    - inflexibilitate doctrinară,
    - misoginism, recte discriminare manifestă a femeilor,
    - autoritarism medieval,
    - bizantinism în cel mai negativ sens,
    - păstrarea limbii slavone până în secolul XIX,
    -păstrarea alfabetului chirilic până în sec. XX,
    - păstrarea calendarului de rit vechi până în 1924,
    - goana deșănțată după averi,
    - fariseismul ierarhilor,
    ...și încă alte câteva.
    Și ce a primit poporul în schimb? O crâncenă inflație de popi, o năvală deșănțată a obscurantismului religios pe toate canalele mass media și, cireașa de pe tort - obligativitatea studierii religiei la școală! Să le mulțumim din suflet pentru toate aceste daruri „iubiților noștri conducători”, mai mult sau mai puțin emanați.Și în încheiere nu s-ar potrivi o parafrază care ar suna cam așa: ATEI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂ!?
  • +2 (2 voturi)    
    Nu cred ca se poate asa ceva .... (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 13:01)

    Costi [anonim]

    Din cate se vede aici "prea-cuviosii" chiar ne cred de o prostie cumplita. Mai multe cuvinte manipulatoare intr-o singura propozitie nu mi-a dat sa vad de mult. De ipocrizie nici nu se mai pune vb cand incepi a vb de caritate si sfarsesti a spune ca adevaratele cheltuieli de abia acum incep. Cre da cei 600 MEUR vor fi cu mult depasiti.

    "Se asteapta mult de la Biserica azi, desi ea este putin ajutata de catre acei oameni care ar putea sa o ajute mai mult. Inainte de a judeca Biserica, trebuie sa ne gandim daca am ajutat-o suficient, ca fii ai ei"

    Fraza de mai sus mi se pare a fi bomboana de pe tort .... Oare cu ce a ajutat "biserica" poporulca ea la randu-i sa fie ajutata !??!?

    PS: Multumirile aduse lui D-zeu palesc cu mult brio in fata celor aduse "autoritatilor" atat ca exprimare cat si volum ca sa ma exprim cu cuvintele lor.
  • +2 (2 voturi)    
    Pentru Isus a fost buna o iesle (Sâmbătă, 24 decembrie 2011, 17:28)

    Alui [anonim]

    Pentru BOR doar un palat de minim 600 de milioane de euro e bun.
    Craciun Fericit!
  • 0 (0 voturi)    
    exemplu concret de fapte bune de Craciun! (Duminică, 25 decembrie 2011, 1:39)

    taranistu [utilizator]

    http://www.bru.ro/oradea/muncitorii-de-la-real-romania-au-dreptul-de-a-petrece-craciunul-cu-familiile-lor/


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri