Zoe Petre la RFI: In '89 a fost o lovitura de stat, dupa care armata i-a predat puterea lui Iliescu

de RFI     RFI Romania
Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:09 Actualitate | Esenţial

In urma cu 22 de ani a avut loc o lovitura de stat, in urma careia armata i-a predat puterea lui Ion Iliescu si apropiatilor sai, a afirmat istoricul Zoe Petre. Ea a spus la RFI ca varsarea de sange putea fi evitata, daca oficialii Partidului Comunist Roman (PCR) si-ar fi reglat conturile in interior.

"Rolul Moscovei n-a fost nici pe departe atat de important cat au incercat diferiti teoreticieni ai comploturilor sa ne convinga. Toata povestea cu agentii sovietici care ar fi fost la Timisoara se pare ca se lamureste, in urma cercetarilor intreprinse de Procuratura in cu totul alt fel: erau destul de multi cetateni ai RSS Moldoveneasca, care circulau prin Timisoara catre Iugoslavia, de unde cumparau si vindeau la talciocuri si ca de fapt o buna parte din semnalatii turisti sovietici erau mici comercianti de frontiera. Rolul esential al Moscovei in toate miscarile din acea toamna si iarna a fost semnalul clar ca nu intervine", a declarat Petre.

Intrebata de reporter de ce a fost Revolutia din Romania singura sangeroasa din fostul bloc sovietic, Zoe Petre a spus: "Pentru ca Partidul Comunist Roman era o molusca de patru milioane de membri, care n-a fost in stare sa-si regleze conturile in interior".

Citeste continuarea pe www.rfi.ro.


Citeste mai multe despre   






















2513 vizualizari

  • -2 (8 voturi)    
    lovitura de stat sau revolutie? (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:22)

    Eugenn [utilizator]

    Si ma rog cine a organizat lovitura de stat? Armata? Ma indoiesc. Revolutia au pornit-o oamenii, nu armata. Armata cel mult i-a sprijinit, desi nici asta nu-i clar.

    Pe ce se bazeaza Zoe Petre cand face afirmatiile astea?
    • -3 (5 voturi)    
      Si una si alta, adica lovilutie! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:37)

      "Turistul" sovietic [anonim] i-a raspuns lui Eugenn

      Zoe Petre vorbeste in somn... :(
      • 0 (2 voturi)    
        de ce a fost revolutie si nu lovitura de Stat (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:40)

        Seb [anonim] i-a raspuns lui "Turistul" sovietic

        O lovitura de Stat nu tinteste decat schimbarea liderilor nu si a regimului.
        Asta voiau Ilici si ai lui, dar nu asta s-a intamplat.

        O revolutia aduce schimbari sociale si politice profunde, ceea s-a s-a petrecut in Romania dupa 1989.Comunismul cazut, am trecut la alegeri libere, pluripartidism, integrarea in NATO, aderarea la UE, economie de piata, etc. Daca ar fi fost doar o lovitura de Stat, astea nu s-ar fi petrecut.
        • +2 (2 voturi)    
          Nici una nici alta (Miercuri, 21 decembrie 2011, 19:33)

          rov [utilizator] i-a raspuns lui Seb

          A fost o acaparare a avutiei de catre potenti in frunte cu securistii, cu conditia coducerii politice de catre socialist-comunistul ILICI.

          Restul de 98 % = FRAIERI
          • +1 (1 vot)    
            asa (Miercuri, 21 decembrie 2011, 20:01)

            am [anonim] i-a raspuns lui rov

            Ai dreptate....dar pe linga astia au mai apucat sa se bucure de libertate si altii.
            A fost o rearanjare sociala din care o parte din fostii aparatnici au avut de profitat cat nici nu au visat vreodata. ( trebuie acceptat ca s-au priceput sa profite ) Timpul sterge incet dar sigur amintirile iar generatiile care vin nu vor mai fi interesate de cum si-au dobandit anumite paturi privilegiile.Asta este ! Aud voci care trimit dosarele revolutiei la arhivele istoriei. Si asa se va intampla.
  • -1 (3 voturi)    
    Lovitura de stat din 1989 (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:36)

    REVOLUTIONARUL [anonim]

    Zoe Petre face, ca si Petre Roman, afirmatii "PENTRU EXPORT "- la RFI!Unde a fost cu teoriile astea timp de 22 de ani in Romania? A facut aceste descoperiri peste noapte?Dupa razboi,multi viteji se arata!
  • +1 (3 voturi)    
    Nu "Armata" (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:39)

    Bunica [anonim]

    E incorect si insidios sa spui "armata a facut" in conditiile in care cei care purtau uniforma atunci se aflau acolo la ordin, de cele mai multe ori fara sa aiba nici o informatie despre ce se intampla. Cei care i-au "predat" ceva lui Iliescu sunt Militaru ("Corbul", pentru cunoscatori, Stanculescu si ceilalti, care sunt cunoscuti acum). Daca nu ai curaj sa-i numesti, foloseste macar o expresie ce ti-e familiara (comuna celor din tagma "infectilor" - multumesc Tismaneanu) si spune "conducerea armatei a facut".
    Expresia folosita in interviul "doamnei" e de "ne-doamna" si arunca o umbra puternic negativa asupra a mii de oameni care se aflau acolo impotriva vointei lor.
  • +2 (2 voturi)    
    nu stiu... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:55)

    me [anonim]

    daca a fost chiar lovitura de stat... dar nici revolutie nu prea a fost...
    la ce arme sunt acum (si atunci) era practic imposibil sa rastorni puterea... iau aia bagau 2 tancuri si faceau praf toti manifestantii.
    daca armata ramanea de partea lui ceausescu nu era dat jos. nu aveau cum sa-l dea jos oamenii...
  • 0 (4 voturi)    
    cu tot respectul, dna zoe petre (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:56)

    sache [anonim]

    bateti cimpii
    • -1 (3 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 21 decembrie 2011, 17:46)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui sache

      Daca nici un istoric reputat ca Zoe Petre nu stie sa faca diferenta intre revolutie si lovitura de stat, solutia e simpla : vedeti Dictionarul explicativ al limbii romane. Lucrurile sunt foarte clare.
      Manipularea si diversiunile nu schimba caracterul de Revolutie al evenimentelor din dec. 89. Ceausescu a fost fugarit de o masa imensa de manifestanti, nu de un grup de complotisti. Armata si securitatea au fost alaturi de Ceausescu pana pe 22 dimineata cand au vazut ca bucurestenii au pornit sa ia cu asalt sediul CC. Mai revolutie decat asta, nu stiu ce ar putea fi...
      • +3 (3 voturi)    
        dar dupa 22, dupa fuga ceausestilor.. (Miercuri, 21 decembrie 2011, 18:39)

        danarad [anonim] i-a raspuns lui mihai

        ce a fost ? caci cei aproape 1000 de morti, au fost dupa data de 22, iar acest numar de morti nu ai cum sa-i pui in circa ceausestilor, ei erau deja arestati la Tirgoviste. a fost o lovitura de stat, mascata de dezinformari si manipularile lui iliescu,adevaratul criminal.
  • +1 (1 vot)    
    De Craciun cerurile se deschid (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:07)

    Alexandru Jecu [anonim]

    Categoric a fost o lovitura de stat. Trebuie sa recunoastem asta, ca sa stim de unde am plecat si ce avem de facut. Niste lepadaturi militare demne,nu de plutonul de executiue ci, de streangul borfasilor si violatorilor au ucis 1000 de romani nevinovati pentru a asasina un vizionar ajuns in pragul dementei si din cauza netrebniciei slugilor sale, militare si politice. Acesti netrebnici, pentru a nu risca esafodul, au preferat crima abjecta. Pana cand sangele lor imund nu va spala destinul neamului, Romania se a va afunda in mlastina dezonoarei si a dispretului universal. In afara justitiei exista calea suicidului expiatoriu.
  • +3 (3 voturi)    
    Gogu (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:25)

    miki [anonim]

    Stimata doamna,cu tot respectul cuvenit,nu ne faceti chiar prosti,ca nu sintem.Ne aburiti cu mici comercianti din Republica Moldoveneasca ce faceu mic trafic din Serbia si atunci la Cluj,Sibiu,Brasov si in general in centrul tarii ce cautau?Tot negotul cu tigari?Se pare ca sau sunteti in afara subiectului ori incercati intentinat sa" spalati ceva".Nici vorba,fara influenta Rusiei nu se intimpla nimic,nu contest au fost si cetateni care au crezut si au iesit in fata dar,la represalii nu stiu ce se intimpla.Lupta dintre revolutionarii adevarati si regim a constituit doar un crimpei din tabloul general.
    • +3 (5 voturi)    
      madam Zoaie Pentre este paranoica (Miercuri, 21 decembrie 2011, 17:05)

      george [anonim] i-a raspuns lui miki

      cu comerciantii ei de frontiera. Chiar ne crede prosti pe toti. Au fost multi romani care au murit impuscati la granita cu Iugoslavia incercand sa fuga in occident. Despre ce trafic de frontiera vorbeste madam. Ca nu om fi asa de idioti sa credem ca moldovenii puteau merge liberi in Iugoslavia iar romanii nu. Iugoslavia era poarta de scapare in occident pentru romani, moldoveni si ucrainieni
      • 0 (0 voturi)    
        politete (Miercuri, 21 decembrie 2011, 20:09)

        am [anonim] i-a raspuns lui george

        Demn este sa fim politicosi ..............................
        Societatea traieste in lumi paralele. Mai multe adevaruri pot fi valabile simultan. Cui i-a folosit aceasta revolutie ? Fiecare a avut de castigat ceva in felul lui ,,,,,,altii cred ca au avut de pierdut. Si acum traim in lumi paralele si fiecare percepe realitatea in felul lui.Poporul facea o revolutie in timp ce aparatnicii isi aranjau propriile interese........si au reusit.
        Asa ca Dna Petre ,chiar daca nu-ti este dumitale simpatica ,cred ca are dreptate.
  • +4 (4 voturi)    
    moscova (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:37)

    ady [anonim]

    nici n-avea de ce sa intervina..avea oamenii ei :ilici racolat de magureanu, generalul militaru ,brucan si toate cozile de topor tradatori de neam
    • 0 (0 voturi)    
      asa (Miercuri, 21 decembrie 2011, 20:12)

      am [anonim] i-a raspuns lui ady

      asa ....ca sa catalizeze putin reactiile, caci constiintele noastre pareau inghetate si fara de speranta. ......si atunci insfarsit a explodat mamaliga.
  • +3 (3 voturi)    
    posibil (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:41)

    dan [anonim]

    dar dupa 1992 cine i-a dat Ramania pe mana (in total de trei ori)? nu cumva cei care l-am votat ca berbecii si care acum regretam (sau nu) pentru aceasta! tot o dati pe armata!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version