Revizuirea Constitutiei ar putea fi aminata. Traian Basescu: E rezonabil ca Romania sa isi inscrie in Constitutie conditiile acordului de la Maastricht ... inainte de intrarea in Zona Euro

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:16 Actualitate | Esenţial

Traian Basescu a indicat miercuri la Radio Romania ca procesul de revizuire a Constitutiei pentru introducerea criteriilor europene privind deficitul bugetar si datoria publica ar putea fi aminat "pina inainte de intrarea in Zona Euro, adica 2015. Basescu a spus ca a transmis deja ambasadorilor tarilor UE aceasta formula.

Declaratiile lui Traian Basescu:

  • Am facut niste demersuri in urma discutiilor pe care le-am avut cu partidele. Nici un partid nu se opune Acordului, dar au pus cam multe conditii ca sa apreciez ca nu vom intra intr-un lung proces de negociere. Spre exemplu conditii de genul: da, dar sa fie in luna martie-aprilie; da, dar sa nu fie referendumul cuplat cu alegerile; da, dar sa fie cuplat cu alegerile.
  • Mi s-a parut mai usor sa gasesc intelegere la colegii mei, liderii europeni, care, in mod cert, au capacitatea sa priveasca realist problemele.
  • Am transmis deja prin toti ambasadorii statelor membre UE sa analizam si posibilitatea altei conditionari, sau aceasta conditionare cu revizuirea constitutiei sa fie valabila pentru statele non-euro pana la momentul intrarii in Zona Euro sau sa gasim o alta formula.
  • Cred ca aceasta formula este una rezonabila, ca Romania sa isi inscrie in Constitutie conditiile acordului de la Maastricht legate de deficite si de grad de indatorare inainte de intrare in Zona Euro.

Contextul european:

Romania s-a angajat la Consiliul European din 7-8 decembrie 2011 sa adere la un viitor acord interguvernamental (aprobat in prima faza de toate statele membre UE minus Marea Britanie), care ar urma sa prevada introducerea in Constitutiile nationale a trei mari conditionalitati:

- deficit structural de maximum 0,5% din PIB
- deficit bugetar de maximum 3% din PIB
- grad de indatorare de maximum 60% din PIB

Acest acord este negociat acum de cele 26 de state care si-au dat acordul de principiu. Liderii UE reuniti la Consiliul European din 7-8 decembrie au convenit ca acordul sa fie gata in luna martie a anului 2012. Scopul acordului este de a preveni aparitia unor dezechilibre macroeconomice precum cele din Grecia sau Italia, dezechilibre care pun in pericol intreaga Zona Euro.

Contextul romanesc:

Presedintele Traian Basescu, PDL si UNPR au sustinut imediat propunerea ca Romania sa-si revizuiasca Constitutia in 2012 in sensul conditionalitatilor macroeconomice mentionate mai sus. Premierul Emil Boc a sustinut insa ca, odata cu aceste modificari, in Constitutie ar trebui introduse si prevederile de la referendumul din 2009, adica Parlament unicameral si numar maxim de 300 de parlamentari.

Opozitia (USL), dar si UDMR au respins insa aceasta dubla modificare a Constitutiei.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2051 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Decat ca ... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:30)

    Gigi Kent [utilizator]

    ... multi alti lideri europeni, cand s-au intors acasa, au constatat ca nu e chiar asa usor sa introduci aceste prevederi in Constitutie. Si apoi au dat-o cotita (ca si dl Basescu). Poate ca era mai bine daca intrebau inainte in tarile lor de origine si exprimau o vointa comuna reala ...
    • -1 (3 voturi)    
      pt ca.... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:46)

      catalin_mattei [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      uneori jocul cu deficitele este un mod bun de depasire a crizei....
      • 0 (10 voturi)    
        Deficit inseamna ca te intinzi mai mult decat poti (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:11)

        dan [anonim] i-a raspuns lui catalin_mattei

        Statele ar trebui sa aiba deficitul limitat.. Mai stiti cand aveam in anii '90 inflatie de 600% pe an pentru ca PSD si Tov.Iliescu cheltuiau bani aiurea si tipareau hartii ca sa acopere pagubele? Hotiile de genul asta conduc la inflatie, la risipa banilor si iresponsabilitate.

        Basescu renunta la modificarea Constitutiei pentru ca ar trebui votata si de Opozitie, opozitie formata din PSD si PNL conduse de doi clovni..
    • +2 (8 voturi)    
      Constituţa e greşită! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:25)

      Alin [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Păi, nu e uşor, pentru că e greşită Constituţia care prevede că trebuie două treimi din numărul parlamentarilor ca săa dopte o lege constituţională de revizuire. În mod normal, revizuirea Constituţiei ar trebui facută la nivel de Decret-Lege al Preşedintelui Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, sau, cel mult prin ordonanţe de urgenţă, atunci când dă Domnia-Sa dispoziţie.
  • +2 (12 voturi)    
    s-a dezumflat la fel de repede cum s-a umflat !!!! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 14:50)

    costica [anonim]

    Am scris si-atunci ca mi se pare ciudata reactia prematura si nerealista a Presedintelui Basescu......
    Si ce se mai ambalase Presedintele dupa Summitul de la Brusselles, nici o alta tara nu a avut o astfel de reactie, toate statele au fost prudente, vremurile sunt tulburi de tot, numai Presedintele nostru gasise solutia salvarii Europei !!!
    La fel, micul Boc exalta cu Pactul in sus si-n jos, dupa reactiile Presedintelui Basescu,..... un fas la fel de ridicol....
    Vai de noi cu asemenea conducatori, vremelnici e-adevarat, dar asa sunt toti de 20 de ani.....
    • +1 (9 voturi)    
      Vai (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:38)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui costica

      de noi cu oameni ca tine,instruiti dupa felul in care scriu,dar fara pic de intelegere a fenomenului economic...!
      Pactul trebuie si va fi respecat,chiar daca nu e trecut in Constitutie.
      O sa vezi in curand,foarte curand,ce sansa am avut cu acesti conducatori.
      • +2 (2 voturi)    
        Am avut sansa saraciei lucii... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 18:33)

        costica [anonim] i-a raspuns lui Jar

        Sper sa n-o mai egaleze nici un Guvern...
        Sper sa nu mai avem un al 2-lea Boc si la fel sper sa scapam de Basescu si sa vina in fruntea tarii un om instruit si decent... m-am saturat de miciunile si ipocrizia lui Basescu.
  • 0 (10 voturi)    
    Deocamdată... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:20)

    Alin [anonim]

    Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept, a renunţat la revizuirea Constrituţiei din cauză că i-o fi spus totuşi cineva că aşa ceva nu merge pe ordonanţă de urgenţă şi nici pe asumarea răspunderii guvernului, ci cu votul a două treimi dintre parlamentari. Constituţia României, art. 151 (1) "Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat, cu o majoritate de cel puţin două treimi din numărul membrilor fiecărei Camere". Şi cum în parlement nu sunt încă două treimi de membri PDL, Preşedintele nostru Înţelept renunţă. Să trăim din ce în ce mai bine!
    • +3 (9 voturi)    
      Basescu (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:36)

      Cata [anonim] i-a raspuns lui Alin

      Modificarea constitutiei nu depinde de Basescu ci de parlamentari, dar poporul asta prost a votat toti puscariabilii sa intri in parlament, toti hoti si infractorii, care nu vor schimbare constitutiei pentru ca le cresc sansele sa ajunga pa parnaie, sa le confiste statul averile, etc
      • 0 (6 voturi)    
        Just, asa este, sunt PDL sau UNPR astia (Miercuri, 21 decembrie 2011, 15:53)

        Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui Cata

        Poporul asta prost.....ntz, ntz, ntz a votat si Basescu.
        cata dreptate ai....un puscariabil.
        Basescu, Pinochio de Cotroceni.
        Cat se tot suceste....voi nu ati ametzit?
      • 0 (4 voturi)    
        De destept ce esti (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:01)

        Loda [anonim] i-a raspuns lui Cata

        De destept ce esti, nici macar nu ai aflat ca Legea confiscarii extinse a averilor a trecut deja de Seanat si nu trebuie modificata pentru asta Constitutia :)
      • +3 (3 voturi)    
        Da, poporul e prost! (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:26)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui Cata

        @ Cata - Da, ai dreptate! Poporul prost a votat greşit. În mod normal, modificarea Constituţiei trebuie decisă de un singur om, nu de mai mulţi! De-aceea îl avem pe Preşedintele Traian Băsescu, Conducătorul nostru Înţelept: un singur OM, o singură voinţă! Suntem un Partid / Avem şi-un popor / Şi ne conduce un dârz / Şi Brav Conducător! / Băsescu şi PDL / Viitorul ţării e!
  • +2 (4 voturi)    
    ce-mi place... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 16:36)

    Toma Necredinciosul [anonim]

    ca oricum se suceste Marele Conducator, postacii pedelaci sunt intotdeauna de acord cu acesta. Curat Constitutional, vorba maestrului de la Haimanale se potriveste ca o manusa actiunii Maretului si Iubitului ..., cel care are intotdeauna dreptate.
    • -3 (3 voturi)    
      Nu (Miercuri, 21 decembrie 2011, 19:00)

      Jar [anonim] i-a raspuns lui Toma Necredinciosul

      sunt postac pedelac,sunt de acord,doar, cu masurile economice luate de Basescu-Boc si imi place curajul lor.Lumea se shimba ,dragilor."Vom munci din ce in ce mai mult si vom castiga din ce in ce mai putin",spunea Mihai Tanasescu fost ministru PSD,actual functionar FMI.Uitati-va,mai sus,la"Fata hada a Ungariei" si poate intelegeti si voi ceva...
      • 0 (0 voturi)    
        nu pot sa cred... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 22:24)

        oare [anonim] i-a raspuns lui Jar

        "vom castiga din ce in ce mai putin"... nu cred ca se refera la colegii sai, functionarii FMI
  • +1 (1 vot)    
    fel de fel, toate la fel .... (Miercuri, 21 decembrie 2011, 19:02)

    fratii_max [utilizator]

    nu stiu de ce am sentimentul ca suntem fara noroc !
    in toata istoria noastra, liderii nostrii politici, incepind cu decebal cind a mizat pe cezar, au mizat numai pe caii pierzatori.
    cred ca nu ar trebuii sa ne grabim cu euro asta !
    asa s-a grabit si iliescu si a semnat "tratatul de prietenie" cu URSS !!!!!!!!
    incep din ce in ce mai multe state sa nu fie deacord si sa se ralieze punctului de vedere englez.
    noi, de ce nu gindim ca s-ar putea si altfel ?


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică